Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 345

Νάξος – Αγιος Προκόπιος: Αυτοκίνητο μπλόκαρε τον κεντρικό δρόμο για περισσότερο από μία ώρα (!!!)

0

Ακούγεται κουραστικό… Η κυκλοφορία στον Αγιο Προκόπιο πρέπει να αλλάξει. Με δεδομένο ότι ο δρόμος που υπάρχει δεν μπορεί να μεγαλώσει, οφείλει η Δημοτική Αρχή να βρει λύση. Και αυτή θα πρέπει να γίνει αποδεκτή από όλους…

Γιατί το αναφέρουμε αυτό; Μα γιατί πολύ απλά σήμερα το βράδυ είχαμε ένα σκηνικό που ενδεχομένως να το βρούμε μπροστά μας όλο το καλοκαίρι. Το είχαμε δει αρκετές φορές πέρυσι και πρόπερσι, όμως δεν γίνεται να μένουμε σ’ αυτά τα συμβάντα και να μην δίνεται λύση. Και σίγουρα η πρόταση για καλύτερη αστυνόμευση δεν είναι αυτή που θα δώσει οριστική λύση.

Τι συνέβη; Λίγο πριν τις 9.30 το βράδυ (σ.σ. το δρομολόγιο των 9 δηλαδή), στον κεντρικό δρόμο του Αγίου Προκοπίου, λεωφορείο του ΚΤΕΛ ερχόμενο από την Αγία Αννα (επιστροφή προς Πόλη της Νάξου) και πριν την στάση κόλλησε.

Ο λόγος; Ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο είχε παρκάρει κάθετα όπως βλέπετε στη φωτογραφία που μας έστειλε φίλος της ιστοσελίδας με αποτέλεσμα το λεωφορείο να μην μπορεί να περάσει..

Παρά τις εκκλήσεις και τις “φωνές” για την εμφάνιση του οδηγού, αυτό δεν έγινε εφικτό. Εμφανίστηκε η Αστυνομία. Συνεχίστηκαν για περίπου μία ώρα οι εκκλήσεις σχεδόν σε όλες τις επιχειρήσεις ή τα ξενοδοχεία για την εμφάνιση του οδηγού χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Λίγο πριν τις 10.30 σχεδόν μία ώρα μετά, ο οδηγός του ΚΤΕΛ με πολύ προσοχή και με την καθοδήγηση της Αστυνομίας πέρασε στο όριο το σημείο που ήταν παρκαρισμένο το αυτοκίνητο του ασυνείδητου οδηγού και συνέχισε το δρομολόγιό του.

Αυτό που προκάλεσε εντύπωση ήταν ότι μετά το πέρας της όλης διαδικασίας εμφανίστηκε ο οδηγός, πήρε το αυτοκίνητό του και εξαφανίστηκε… Κάποιοι είπαν ότι απλά ήταν εκεί κοντά έβλεπε και δεν ήθελε να εμπλακεί..

Ομως, για να επιστρέψουμε στο βασικό θέμα. Το ζήτημα είναι να υπάρξει σωστή κυκλοφοριακή ρύθμιση στο χώρο. Φαντάζεστε αντί για λεωφορείο να ήταν ένα ασθενοφόρο με ασθενή που έχριζε άμεσης βοήθειας;

Ο Δήμος οφείλει να δώσει οριστική λύση. Ναι, έρχεται περιφερειακός έξω από τον Αγιο Προκόπιο προς Αγια Αννα με στόχο την μονοδρόμη. Η άποψή μας είναι ότι ο δρόμος πρέπει να κλείσει. Να δημιουργηθούν πάρκινγκ εκτός Αγίου Προκοπίου και μέσα στον οικισμό να κινούνται μόνο ταξί, λεωφορεία και τα αυτοκίνητα ανεφοδιασμού και τα ΙΧ που έχουν σχέση με τα ξενοδοχεία (τα τύπου βαν μεταφοράς επιβατών).. Τίποτα άλλο.

Οσο η διακίνηση οχημάτων είναι ελεύθερη χρόνο με το χρόνο η κυκλοφορία στον Προκόπη θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Και φαινόμενα όπως το αποψινό θα είναι … ρουτίνα.

Το θέλουμε; Τον θέλου οι ίδιοι επιχειρηματίες; Μήπως αυτοί πρώτοι πρέπει να ζητήσουν να κλείσει ο δρόμος;

 

ΕΑΣ Νάξου: Συνάντηση και ενημέρωση στον Υφυπουργό Σταύρο Κελέτση

0
Exif_JPEG_420

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Κελέτσης, βρέθηκε σήμερα, Παρασκευή 17 Μαΐου, στη Νάξο και στη διάρκεια της παραμονής του στο νησί μας επισκέφθηκε και την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου.

Τον κ. Κελέτση υποδέχθηκαν, στα κεντρικά γραφεία της Ε.Α.Σ., ο Πρόεδρος, Δημήτρης Καπούνης, τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και οι Διευθυντές της εταιρείας. Μαζί του ήταν, μεταξύ άλλων, η επικεφαλής της Ειδικής Γραμματείας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών, Μαριάνθη Δημοπούλου, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού (Κυκλάδων), Μάρκος Καφούρος (Κυκλάδων) και Μάνος Κόνσολας (Δωδεκανήσου) και ο έπαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Γιάννης Μαργαρίτης.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Δ. Καπούνης αναφέρθηκε, αρχικά, στην ιστορία, τα πεπραγμένα και τα επενδυτικά σχέδια της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου. Στάθηκε, δε, ιδιαίτερα, μεταξύ άλλων, στη σχεδιαζόμενη μονάδα παραγωγής βιοαερίου της Ε.Α.Σ. που θα αξιοποιεί ενεργειακά γεωργικά, κτηνοτροφικά, ελαιουργικά κ.ά. απόβλητα, στις ενέργειες της Ε.Α.Σ. για κατοχύρωση ως προϊόντος Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) των αμνοεριφίων Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού και στην προσπάθειά της για δημιουργία τυροκομείου στην ορεινή Νάξο για την παραγωγή του τυριού Αρσενικού Π.Ο.Π. για την ενίσχυση του εισοδήματος των Ναξιωτών κτηνοτρόφων.

Επιπλέον, ο Δ. Καπούνης περιέγραψε διεξοδικά το μεγάλο πρόβλημα λειψυδρίας που αντιμετωπίζει η Νάξος και τα ζητήματα που προκαλεί στον αγροτοκτηνοτροφικό της κόσμο και όχι μόνο.

Στάθηκε, επίσης, στο έργο του φράγματος του Τσικαλαριού, το οποίο έχει δημοπρατηθεί και εάν είχε ολοκληρωθεί θα εξασφάλιζε επαρκή ποσότητα νερού για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους του νησιού μας αλλά εδώ και 15 χρόνια έχει «βαλτώσει» και δεν ολοκληρώνεται. Μάλιστα, ειδικά για το ζήτημα αυτό προέκυψε και… είδηση, καθώς, όταν ο Δ. Καπούνης ρώτησε τον κ. Κελέτση πότε θα ξεκινήσουν επιτέλους οι εργασίες για την αποπεράτωση του φράγματος ο δεύτερος παραδέχθηκε, επί της ουσίας, ότι κατόπιν συγκεκριμένων εξελίξεων που έλαβαν χώρα το έργο βρίσκεται ξανά στο σημείο μηδέν όσον αφορά τόσο στη χρηματοδότηση όσο και στην υλοποίησή του και πως, με πρωτοβουλία της Κ. Μονογυιού, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για να διευκρινιστεί πώς θα προχωρήσει το έργο!

Ακόμη, ο Δ. Καπούνης κατέδειξε την ανάγκη να προστεθεί τριτοβάθμια επεξεργασία στον βιολογικό καθαρισμό του Δήμου Νάξου έτσι ώστε τα λύματα που προκύπτουν από αυτόν να αξιοποιούνται, π.χ. για την άρδευση.

Παράλληλα, ο Δ. Καπούνης ανέδειξε και άλλα θέματα που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Νάξου.

Μίλησε, λ.χ., για το αυξημένο, λόγω της ακρίβειας, κόστος παραγωγής, την ανάγκη θέσπισης μεταφορικού ισοδύναμου για τη μεταφορά ζωοτροφών στα νησιά, το ότι πρέπει η αγροτική γη να προστατευθεί από παράνομες και αθέμιτες πρακτικές, όπως συμβαίνει στο νησί μας από κατοίκους άλλων περιοχών για κάρπωση αγροτικών πόρων, την ανάγκη αναθεώρησης των μέτρων της ΚΑΠ που πλήττουν δραστικά και βίαια τη γεωργία (ειδικά στα νησιά που έχουν μικρό αγροτικό κλήρο) στην κατεύθυνση της εσπευσμένης και όχι ισορροπημένης προώθησης μέτρων πράσινης γεωργίας και οικο-σχημάτων και, τέλος, την ανάγκη για αυστηροποίηση του νομικού οπλοστασίου και ενίσχυση των ελέγχων για την αποτελεσματική προστασία των προϊόντων Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε. από τους ημεδαπούς και αλλοδαπούς σφετεριστές της ονομασίας, που χρησιμοποιούν ψεύτικες ενδείξεις.

Σημειώνεται, ότι τα στελέχη της Ε.Α.Σ. Νάξου παρέδωσαν και υπόμνημα με τα ζητήματα που αφορούν στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα του νησιού μας στον κ. Κελέτση.

Πρέπει, δε, να σημειωθεί, ότι από την πλευρά του ο κ. Κελέτσης άκουσε τις επισημάνσεις του Δ. Καπούνη και δεσμεύθηκε για την ανάδειξη των ζητημάτων που επισημάνθηκαν, ενώ του τόνισε χαρακτηριστικά: «Πρόεδρε, σε ξέρω καλά! Είσαι ο πιο δημοφιλής και ο πιο προβεβλημένος Πρόεδρος σε ολόκληρη την Ελλάδα! Σκέψου ότι, στη διάρκεια του Πάσχα, άκουγα προσεκτικά τις δικές σου δηλώσεις στις διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές, έτσι ώστε να ενημερωθώ για το τι συμβαίνει με τη διάθεση των αμνοεριφίων της Νάξου και άλλων περιοχών και τα αιτήματα των κτηνοτρόφων!».

 

“Florios Mykonos Foundation”: Δωρίζει ταχύπλοο στο Λιμεναρχείο Μυκόνου

0

“….Εμείς είμαστε πάντα δίπλα στο νησί και δε θα σταματήσουμε να του προσφέρουμε όσα του αξίζουν!…”

Ο επίλογος της ανάρτησης του Φλώριου Ασημομύτη, του προέδρου του ιδρύματος “Florios Mykonos Foundation”, ο οποίος για μία ακόμη φορά ταράζει τα νερά στις Κυκλάδες και την Μύκονο.

Τι έκανε; Με βάση την σχετική ανάρτηση στη προσωπική του σελίδα, προχώρησε στην δωρεά ταχύπλοου σκάφους στο Λιμεναρχείο Μυκόνου. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που προχωρεί σε ανάλογες κινήσεις…  Οπως δε διαβάζουμε, η τελετή παράδοσης – παραλαβής θα πραγματοποιηθεί την 26η Μαϊου στον Αγιο Νικόλα στο Γυαλό...

Αναλυτικά.. 

Ιανουάριος 2021 – Μάιος 2024
Το Δεκέμβριο του 2020 κάναμε γνωστή την πρόθεσή μας να δωρίσουμε στο Λιμεναρχείο Μυκόνου ένα ταχύπλοο σκάφος με σκοπό να συνεισφέρουμε στις ανάγκες του νησιού. Αφού λάβαμε την αποδοχή από τους αρμόδιους φορείς, τον Ιανουάριο του 2021ανακοινώσαμε επίσημα την πράξη αυτή, μέσα από το Ιδρυμα “Florios Mykonos Foundation”.
Το Ίδρυμα σε συνεργασία με τον κύριο Φιντιρίκο και τους αδελφούς Σταυρουλάκη της ναυπηγικής εταιρείας “BSK – Skipper”, παρά τις αντιξοότητες και τις απρόσμενες καθυστερήσεις,ολοκλήρωσε τη ναυπήγηση του ολοκαίνουργιου σκάφους πριν λίγους μήνες.
Πραγματοποιήθηκαν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και η αυτοψία από τους αρμόδιους και το ταχύπλοο σκάφος είναι έτοιμο να παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες του, ως ένα νέο πολύτιμο όργανο που θα βοηθήσει στο έργο του Λιμενικού Σώματος του νησιού μας στη δράση και στις διακομιδές που τόσο έχουμε ανάγκη .
Πιστοί στα λεγόμενά μας και υπερήφανοι για τους συν-δωρητές και συνοδοιπόρους μας σε όλη την πορεία των 3 αυτών χρόνων αλλά και όσους με τη θέρμη και την καλοσύνη τους στήριξαν και στηρίζουν το έργο μας, ερχόμαστε σήμερα να κλείσουμε τον κύκλο αυτής της δωρεάς με μία σεμνή τελετή για την παράδοσή του την Κυριακή 26 Μαΐου στον άγιο Νικόλα στο Γυαλό.
Εμείς είμαστε πάντα δίπλα στο νησί και δε θα σταματήσουμε να του προσφέρουμε όσα του αξίζουν!
Εμεις μιλάμε με πράξεις και αγάπη για τον τόπο μας ❤️
Florios Mykonos Foundation❤️Skipper-bsk

 

Δείτε την πρόσκληση 

 

Σέριφος: Η πρώτη ακτινογραφία στο νησί μετά από έξι χρόνια (!!!)

0

“… Όταν ύστερα από 6 χρόνια πιέσεων, αγωνίας, απογοητεύσεων, αναστολών, επιδοκιμασιών, ανατροπών, υπομονής, προσπάθειας, αναβλητικότητας, εναντίωσης, δισταγμών και ματαιώσεων, βλέπεις το όνειρο να πέρνει σάρκα και οστά και σύντομα να γίνεται πραγματικότητα, τότε λες πως άξιζε ο δρόμος…”

Ποιος το λέει αυτό και γιατί; Ο λόγος για τον γιατρό Αθανάσιο Κοντάρη, τον επικεφαλής του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου Σερίφου. Και έκανε αυτό το σχόλιο στη σελίδα του ΠΠΙ γιατί πολύ απλά την Πέμπτη (16/05) πραγματοποιήθηκε μετά από έξι χρόνια η πρώτη ακτινογραφία σε ασθενή.

Οχι δεν είναι αστείο. Δεν είναι ανέκδοτο. Είναι η σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ένα νησί, ένας κάτοικος στις Κυκλάδες… Σέριφος, ένα νησί 1250 μόνιμων κατοίκων, όπου το καλοκαίρι μπορεί να υποδέχεται πέντε φορές περισσότερους κι όμως για έξι χρόνια δεν είχε μηχάνημα για ακτινογραφίες (!!!)

Πρόσφατα, σε επικοινωνία με τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Ρεβύνθη είχε αναφέρει μέσω της “Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3” ότι το νησί του, υγειονομικά χάρη στον κο Κοντάρη είναι στελεχωμένο σε υψηλό επίπεδο και πολύ καλύτερο από κάθε άλλο ανάλογου πληθυσμού στο Αιγαίο.

Δεν είχε άδικο.. Μάλιστα η είδηση συνοδεύτηκε από εκατοντάδες σχόλια και μάλιστα σε ένα εξ αυτών διαβάσαμε ότι επιτέλους οι κάτοικοι της Σερίφου αισθάνονται ασφάλεια…

Είδατε; Ενα μηχάνημα με τους κατάλληλους χειριστές μπορεί να κάνει … θαύματα.

GOLDEN STAR FERRIES: Παροχή έκπτωσης 50% σε υποψήφιους φοιτητές

0

Λίγο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις και έχουμε την κίνηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών να προσφέρουν ένα επιπλέον κίνητρο.. Μα την έκπτωση στους υποψήφιους φοιτητές και η οποία αναμένεται να κρατήσει έως τέλος Οκτωβρίου.

Η Golden Star Ferries είναι μία από τις πρώτες που προχωρεί στην εκπτωτική πολιτική προς τους υποψήφιους φοιτητές.. Οπως διαβάζουμε στο σχετικό δελτίο ενημέρωσης

Η GOLDEN STAR FERRIES, με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και θέλοντας να επιβραβεύσει έμπρακτα την προσπάθεια των υποψήφιων φοιτητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα προσφέρει την φοιτητική έκπτωση 50% στις μετακινήσεις των υποψηφίων φοιτητών με τα σύγχρονα και πολυτελή SUPERFERRY – ANDROS QUEEN – SUPEREXPRESS.

Η εν λόγω παροχή έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά εμπορικών εκπτώσεων που προσφέρει η εταιρεία όλη τη διάρκεια του έτους:

  • 50% – φοιτητική έκπτωση
  • 50% – πολύτεκνες οικογένειες
  • 30% – σε εισιτήρια επιστροφής σε αυθημερόν μετακινήσεις
  • 20% – τρίτεκνες οικογένειες
  • 20% – σώματα ασφαλείας ( ατομικά & οχήματα)
  • 25% – συνταξιούχοι ΝΑΤ

Η έκπτωση  στους υποψήφιους φοιτητές ισχύει για ταξίδια μέχρι 31/10/2024 σε οικονομική θέση, με προϋποθέσεις την επίδειξη Δελτίου Εξεταζόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 και Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας  κατά τη διάρκεια αγοράς των εισιτηρίων από τα συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς και στον έλεγχο κατά την επιβίβαση στο πλοίο.

Η GOLDEN STAR FERRIES δραστηριοποιείται από το λιμάνι της ΡΑΦΗΝΑΣ προσεγγίζοντας τα μοναδικά νησιά των Κυκλάδων ΑΝΔΡΟ, ΤΗΝΟ, ΜΥΚΟΝΟ, ΠΑΡΟ, ΙΟ & ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και σας ταξιδεύει Γρήγορα, Άνετα και με Ασφάλεια προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία ταξιδιού!

 

Αιγαίο: Με επτά πλωτά ραντάρ θωρακίζει την άμυνα της Ελλάδας

0

Οι υπογραφές μπήκαν και αν όλα κυλήσουν χωρίς απρόοπτα, η πρώτη μη επανδρωμένη ημισταθερή θαλάσσια πλατφόρμα (USSPS) για την επιτήρηση στο Αιγαίο θα μπει στο νερό το 2025, προκειμένου να αξιολογηθεί από τους επιτελείς του ΓΕΕΘΑ, οι οποίοι με τη σειρά τους θα εισηγηθούν εκτός απροόπτου για την περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων.

Πρόκειται για πατέντα που κατοχύρωσε ελληνική εταιρεία και με κορμό σχετικό πρόγραμμα της ΕΕ υιοθετήθηκε και από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, το οποίο είναι σε φάση ουσιώδους ανάπτυξης ενός δικτυοκεντρικού συστήματος.

Ειδικότερα, από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων υπογράφηκε σύμβαση για την υλοποίηση του Διακρατικού Ολοκληρωμένου Προγράμματος Ερευνητικής και Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΔΟΠΕΑΣ), όπως αναφέρεται η ανάπτυξη των πλωτών ραντάρ. Στόχος, σύμφωνα με ανώτατη στρατιωτική πηγή που μίλησε στα «ΝΕΑ», είναι τέτοιες πλατφόρμες να τοποθετηθούν σε στρατηγικά σημεία ώστε να «σαρώνουν» όλα τα ανατολικά σύνορα.

Πρόκειται για πυλώνες που έχουν ύψος έως και 50 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και σε πρώτη φάση θα είναι εφοδιασμένοι με ραντάρ AESA, κάμερες, UAV και συστήματα μετάδοσης και αναμετάδοσης δεδομένων, καθώς πέρα από την επιτήρηση των θαλάσσιων διελεύσεων θα λειτουργούν και ως κόμβοι προώθησης δεδομένων. Οπως εξηγούν από τη σχεδιαστική ομάδα, θα μπορεί, για παράδειγμα, την εικόνα που καταγράφουν οι κάμερες ή το οργανικό UAV σε πραγματικό χρόνο ή τα δεδομένα των στόχων που θα εντοπίζει το ραντάρ της πλατφόρμας να τα μεταδίδει εκείνη τη στιγμή σε υποβρύχια, πλοία, αεροσκάφη, δορυφόρους ή και απευθείας στα επιτελεία, αλλά και να λειτουργούν ως σύστημα αναμετάδοσης δεδομένων αντιστρόφως.

Το σκεπτικό είναι σχετικά απλό, καθώς ακολουθείται το σχέδιο μιας πλωτής πλατφόρμας πετρελαίου όπως εκείνες στον Κόλπο του Μεξικού και, αφού μειώνεται το μέγεθός της, μετατρέπεται μεταξύ άλλων και σε πλατφόρμα επιτήρησης. Οπως επεσήμαναν στα «ΝΕΑ» οι ιθύνοντες, υπάρχει δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της εν λόγω πλατφόρμας σε μέγεθος ώστε να χωράει και ελικοδρόμιο καθώς και άλλα συστήματα. Οι προοπτικές και επιλογές είναι ουσιαστικά αμέτρητες καθώς σε αυτό μπορεί να… «κουμπώσει» ότι θέλουν οι Ενοπλες Δυνάμεις.

«Κλειδώνει» το Ανατολικό Αιγαίο

Με εμβέλεια του ραντάρ επιτήρησης AESA περίπου 40 χιλιομέτρων, οι Ενοπλες Δυνάμεις θα μπορούν να «κλειδώσουν» από πλευράς επιτήρησης το Ανατολικό Αιγαίο με επτά τέτοιες πλατφόρμες. Το έργο «Μη επανδρωμένες ημισταθερές θαλάσσιες πλατφόρμες για θαλάσσια επιτήρηση» (USSPS) ξεκίνησε το 2021 και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αμυντικής Βιομηχανικής Ανάπτυξης (EDIDP). Το σύστημα USSPS στοχεύει στον συνδυασμό καινοτόμων λύσεων για την ενσωμάτωση και τον συντονισμό των δυνατοτήτων C5ISTAR για τη δημιουργία δικτύων θαλάσσιας επιτήρησης αισθητήρων που βασίζονται σε ημισταθερές μη επανδρωμένες πλατφόρμες. Αυτό το τριετές πρόγραμμα μελέτης, σχεδίασης, πρωτότυπης και δοκιμής της λύσης αποτελεί μέρος μιας μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας. Το κόστος του είναι στα 19,5 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 5,4 έχουν προέλθει από τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας Ελλάδας και Κύπρου, τα 12,8 εκατομμύρια από την ΕΕ και τα 1,3 από ιδιώτες επενδυτές.

Πρόταση Μητσοτάκη για ευρωπαϊκό Iron Dome

Με πρόταση για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού αντιπυραυλικού θόλου συνέδεσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης τη βασική πρόταση για τη δημιουργία ευρωομολόγου άμυνας. «Θα είμαστε πολύ πιο πειστικοί έναντι των καχύποπτων Ευρωπαίων εάν συνδέσουμε αυτό το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο με κάποια εμβληματικά έργα κοινής αμυντικής πολιτικής. Εχω υπόψη μου ένα σύστημα ευρωπαϊκής αεράμυνας, έναν “θόλο” ευρωπαϊκό αυτή τη φορά, ο οποίος θα καλύπτει την Ευρώπη, όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, έναντι οποιασδήποτε απειλής… Ενα ευρωπαϊκό Iron Dome», ανέφερε (Σκάι) και πρόσθεσε: «Είναι μια πρόταση που ήδη την έχω καταθέσει, την επεξεργάζομαι και σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια». Κατέληξε δε ότι σε μια τέτοια εξέλιξη η Ελλάδα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ευρωπαϊκούς πόρους για να καλύψει τη δική της αεράμυνα και να μην επιβαρύνει αποκλειστικά τον εθνικό προϋπολογισμό.

Πηγή tanea.gr

Αίγυπτος: Υπάρχει πλέον η απάντηση στον τρόπο που δημιουργήθηκαν οι πυραμίδες

0

Eπιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί να έλυσαν το μυστήριο γύρω από το πώς χτίστηκαν πριν από 4.000 χρόνια 31 πυραμίδες στην Αίγυπτο, συμπεριλαμβανομένου του παγκοσμίως γνωστού συμπλέγματος της Γκίζας.

Μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Γουίλμινγκτον στη Βόρεια Καρολίνα ανακάλυψε ότι οι πυραμίδες είναι πιθανό να χτίστηκαν κατά μήκος μιας χαμένης, αρχαίας διακλάδωσης του ποταμού Νείλου, την οποία πλέον καλύπτουν η έρημος και οι γεωργικές εκτάσεις.

Εδώ και πολλά χρόνια, αρχαιολόγοι πίστευαν ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν κάποια κοντινή υδάτινη οδό για να μεταφέρουν υλικά, όπως λίθους, που χρειάζονταν για να χτιστούν οι πυραμίδες μπροστά στον ποταμό.

Μέχρι σήμερα, όμως, «κανείς δεν ήταν βέβαιος για την τοποθεσία, το σχήμα, το μέγεθος ή την εγγύτητα αυτής της μεγάλης υδάτινης οδού στη σημερινή τοποθεσία των πυραμίδων», σύμφωνα με την καθηγήτρια Εμάν Γκονέμ, η οποία είναι μία εκ των συντακτών της μελέτης.

Πώς έγινε η έρευνα
Σε μια διηπειρωτική προσπάθεια, η ομάδα των ερευνητών χρησιμοποίησε εικόνες από δορυφορικά ραντάρ, ιστορικούς χάρτες, γεωφυσικές έρευνες και πυρήνα ιζήματος (μια τεχνική που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι για να ανακτήσουν στοιχεία από δείγματα), για να χαρτογραφήσουν τον παραπόταμο, ο οποίος πιστεύουν ότι θάφτηκε από μια μεγάλη ξηρασία καθώς και από αμμοθύελλες πριν από χιλιάδες χρόνια.

Η ομάδα κατάφερε επίσης «να διεισδύσει στην επιφάνεια της άμμου και να παραγάγει εικόνες κρυφών χαρακτηριστικών» χρησιμοποιώντας τεχνολογία ραντάρ, όπως αναφέρει η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature».

Ανάμεσα σε αυτά τα χαρακτηριστικά ήταν «θαμμένοι ποταμοί και αρχαίες κατασκευές» στους πρόποδες όπου βρίσκεται «η συντριπτική πλειονότητα των αρχαίων αιγυπτιακών πυραμίδων», αποκάλυψε η Γκονέμ.

«Εντοπίζοντας το πραγματικό τμήμα [του ποταμού] και έχοντας τα δεδομένα που δείχνουν ότι υπήρχε μια πλωτή οδός που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά βαρύτερων τεμαχίων, εξοπλισμού, ανθρώπων, μας βοηθούν πραγματικά να εξηγήσουμε την κατασκευή πυραμίδας», είπε στο BBC η εκ των συγγραφέων της μελέτης, δρ Σούζαν Ονστιν.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του ποταμού –που ονομάζεται «αχραμάτ» (το οποίο στα αραβικά σημαίνει «πυραμίδες»)– είχε μήκος περίπου 64 χιλιομέτρων και πλάτος μεταξύ 200-700 μέτρων. Συνόρευε μάλιστα με 31 πυραμίδες, οι οποίες χτίστηκαν πριν από 3.700-4.700 έτη.

Η σημασία της ανακάλυψης

Η ανακάλυψη του εξαφανισμένου αυτού τμήματος του ποταμού βοηθά στην εξήγηση της υψηλής πυκνότητας πυραμίδων μεταξύ Γκίζας και Λιστ (τόπος ταφής του Μέσου Βασιλείου), σε μια αφιλόξενη περιοχή της Σαχάρας.

Η εγγύτητα του παραποτάμου με τα συγκροτήματα των πυραμίδων υποδηλώνει ότι ήταν «ενεργός και λειτουργικός κατά τη φάση κατασκευής αυτών των πυραμίδων», σύμφωνα με την έρευνα. Η δρ Ονστιν εξήγησε ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι μπορούσαν «να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια του ποταμού για να μεταφέρουν αυτά τα βαριά αντικείμενα, χωρίς ανθρώπινη εργασία», προσθέτοντας, «απλώς χρειαζόταν πολύ λιγότερη προσπάθεια».

Ο ποταμός Νείλος αποτελούσε «πνεύμονα» ζωής για την Αρχαία Αίγυπτο – και παραμένει και σήμερα το ίδιο σημαντικός.

Με πληροφορίες από BBC και δημοσιεύτηκε στην σελίδα Kathimerini.gr 

Fast Ferries: Προσφορά έκπτωσης (-50%) στους υποψήφιους φοιτητές

0
Τήνος - Ανδρος
Τήνος - Ανδρος

Σε λίγο ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, αρκετοί είναι οι υποψήφιοι φοιτητές που θα μετακινηθούν και η Fast Ferries έρχεται να ανακοινώσει έκπτωση εισιτηρίων που έχει διάρκεια έως την 31η Οκτωβρίου. Παράλληλα, ενημερώνει και για την εκπτωτική της πολιτική όλο το χρόνο προς τις ευάλωτες οικογένειες…

Αναλυτικά 

H FastFerries στέκεται δίπλα στους μαθητές που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του έτους 2024 για την εισαγωγή τους στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και, ως ελάχιστη αναγνώριση της προσπάθειας και του κόπου που κατέβαλαν, τους προσφέρει την δυνατότητα να μετακινηθούν με τα πλοία της κάνοντας χρήση της φοιτητικής έκπτωσης 50%.

➢ Η έκπτωση ισχύει για τα ατομικά τους εισιτήρια στην οικονομική θέση σε όλα τα πλοία της Fast Ferries και για οποιαδήποτε διαδρομή για ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν έως και 31 Οκτωβρίου 2024 στις παρακάτω διαδρομές:

# ΡΑΦΗΝΑ – ΑΝΔΡΟΣ -ΤΗΝΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΝΑΞΟΣ – ΠΑΡΟΣ και επιστροφή

# ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΥΡΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΑΡΟΣ- ΙΟΣ – ΘΗΡΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ και επιστροφή

➢ Για την παροχή της έκπτωσης απαιτείται κατά την έκδοση των εισιτηρίων αλλά και κατά την επιβίβαση, η επίδειξη του δελτίου ταυτότητας (ή διαβατηρίου) και το «Δελτίο Εξεταζόμενου Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2024».

Σημειώνεται επίσης ότι η Fast Ferries, επί σειρά ετών προσφέρει πέραν των υποχρεωτικών, σημαντικές εμπορικές εκπτώσεις σε όλα της τα δρομολόγια σε όλη την δρομολογιακή περίοδο, όπως:

➢ Έκπτωση 30% στα εισιτήρια των τριτέκνων επιβατών

➢ Έκπτωση 25% στα εισιτήρια των ένστολων (στρατιωτικοί-σώματα ασφαλείας). Η έκπτωση ισχύει και για το όχημά τους.

➢ Έκπτωση 25% στους συνταξιούχους Ν.Α.Τ.

➢ Έκπτωση 30% στα εισιτήρια επιστροφής για αυθημερόν ταξίδια.

Επιπλέον, μέσω του προγράμματος πιστότητας πελατών της ‘’Fast Friends” και με τη συγκέντρωση ανάλογων πόντων, προσφέρεται η δυνατότητα παροχής εκπτωτικών ή δωρεάν εισιτηρίων.

ΕΚΠΤΩΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 2024

 

Ανάφη: Το υπέροχο νησί για ήρεμες διακοπές και η πρωτιά στην Μεσόγειο (video)

0
Κυκλάδες - Ανάφη
Κυκλάδες - Ανάφη

Ανατολικά της Σαντορίνης, σχεδόν ανέπαφο από τον χρόνο, βρίσκεται ένα μικρό νησί ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, με βαθυπράσινα νερά, χρυσαφένιες αμμουδιές και μια κατάλευκη Χώρα, που ενδείκνυται για όλους όσους επιθυμούν ήρεμες διακοπές σε ένα φιλόξενο περιβάλλον.

Ο λόγος για την Ανάφη, το νησί που έγινε γνωστό σε όλους τους Αθηναίους για την ξεχωριστή του ομορφιά, χωρίς ωστόσο, πολλοί από αυτούς να το έχουν επισκεφτεί. Αρκεί που έχουν βρεθεί στο μικρό στολίδι του κέντρου, τα «Αναφιώτικα» και έχουν απολαύσει το καφεδάκι τους στα σκαλοπάτια και έχουν περπατήσει τα στενά σοκάκια της περιοχής, η οποία στην πραγματικότητα αποτελεί μια μικρογραφία της Ανάφης.

Εκεί λοιπόν που οι Κυκλάδες τείνουν να συναντήσουν τα Δωδεκάνησα και η θάλασσα φορτώνει με τον παραμικρό αέρα, μπορούμε αμέσως να κατανοήσουμε τον λόγο που η Ανάφη θεωρούνταν η πατρίδα του Αιόλου, του θεού των ανέμων που προσέφερε στον Οδυσσέα τους ασκούς με τους ανέμους.

Ωστόσο, υπάρχει και μια δεύτερη εκδοχή σύμφωνα με τη μυθολογία, στην οποία η Ανάφη οφείλει το όνομά της στο γεγονός ότι αναδύθηκε (ή αναφάνηκε) μέσα από τα νερά του Αιγαίου, έπειτα από επιθυμία του Απόλλωνα, ώστε να προσφέρει καταφύγιο στους ταλαιπωρημένους από την καταιγίδα Αργοναύτες.

Αυτοί με τη σειρά τους έκτισαν, προς τιμή του, τον ναό του Απόλλωνα Αστεάλτα κοντά στο μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής, όπου κάθε χρόνο τιμούσαν τον θεό μέσα από μια γιορτή η οποία ονομαζόταν «Υακίνθεια».

Περπατώντας κανείς στην πανέμορφη και ολόλευκη Χώρα της Ανάφης με τα πλακόστρωτα σοκάκια, η οποία είναι και ο κυριότερος οικισμός της, μπορεί να παρατηρήσει από ψηλά το νησί από άκρη σε άκρη μα και τη γύρω θαλάσσια περιοχή. Τα 260 μέτρα υψόμετρο άλλωστε, της δίνουν αυτήν τη δυνατότητα, αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως το Βενετσιάνικο κάστρο της στο ψηλότερο σημείο της Χώρας, ήταν παρατηρητήριο προς το Κρητικό πέλαγος.

Εκεί, λειτουργούν διάφορες υπηρεσίες και επιχειρήσεις, περιφερειακό ιατρείο, σχολείο, καταλύματα και πάρα πολλά παραδοσιακά εστιατόρια και συμπαθητικά μπαράκια.

Ανεβαίνοντας λοιπόν τα πεντακάθαρα, γραφικά σοκάκια της, περνώντας μέσα από μικρές πλατείες, εκκλησιές, ασπρισμένες αυλές και επίπεδα χαμηλά σπιτάκια, θα καταλήξει στα ερείπια του κάστρου και στην πανέμορφη εκκλησιά του Αγίου Γεωργίου.

Οι παραλίες της τώρα, κυρίως αυτές που βρίσκονται στη νότια πλευρά της είναι απάνεμες, αμμουδερές και αρκετά δημοφιλείς. Κλεισίδι, Κατσούνι, Φλαμουρού, Καταλιμάτσα (Αρχαίο Λιμάνι), Μικρός και Μεγάλος Ρούκουνας, Μέγας Ποταμός, Άγιοι Ανάργυροι και Μοναστήρι είναι όλες μια προς μια, ενώ μπορεί κανείς να τις προσεγγίσει είτε με καραβάκι είτε με το λεωφορείο. Στη βόρεια πλευρά του νησιού ωστόσο, οι παραλίες είναι κυρίως πετρώδεις και πιο ήσυχες.

Ωστόσο η Ανάφη έχει γίνει γνωστή για έναν πολύ ιδιαίτερο και συνάμα πολύ “απότομο” λόγο. Ο τεράστιος μονόλιθος που τοποθετείται στο ανατολικό της άκρο, με ύψος στα 461 μέτρα, ξεπερνάει σε ύψος αυτόν του Γιβραλτάρ, ο οποίος λανθασμένα εθεωρείτο ως τώρα ως ο ψηλότερος της Μεσογείου.

Πολλοί λοιπόν ήταν αυτοί που θεωρούσαν ότι ο Κάλαμος ήταν ο δεύτερος ψηλότερος βράχος της Μεσογείου, όμως τα νούμερα μας λένε άλλα. Το καταγεγραμμένο μέγιστο ύψος του βράχου του Γιβραλτάρ μέσα από το Wikipedia είναι 425 μέτρα. Ίσως λοιπόν θα έπρεπε να διορθωθεί το λάθος και να μπουν στη διεθνή βιβλιογραφία τα σωστά νούμερα, απονέμοντας την πρωτιά στον Κάλαμο, το στολίδι του νησιού μα και ολόκληρης της Ελλάδας…

Εκεί συναντά κανείς το Μοναστήρι της Παναγίας της Καλαμιώτισσας, συνδεδεμένο με θρύλους και παραδόσεις της περιοχής μα και το Δρακοντόσπηλο», ένα υπέροχο σπήλαιο με πολύχρωμους σταλακτίτες και σταλαγμίτες, σε πολύ δύσβατη τοποθεσία, με στόμιο του ξεπερνά σε ύψος τα 10 μέτρα.

Εάν λοιπόν κάτι χαρακτηρίζει την Ανάφη πέρα από την ατόφια ομορφιά της, αυτό θα μπορούσε να είναι μονάχα η απλότητά, η μοναχικότητα, μα και η σπάνια νησιώτικη φιλοξενία των ντόπιων της, κάνοντας την αξέχαστη σε όλους όσους θα την επισκεφτούν.

Με πληροφορίες από τη σελίδα bovary.gr 

Σύρος – Μουσείο Κλωστοϋφαντουργίας: Παρουσιάζεται (23/05) το “Gyaros Story”

0

To WWF Ελλάς διοργανώνει ανοιχτή στο κοινό εκδήλωση για τη Γυάρο και την ανεκτίμητη οικολογική αξία αυτής της πρώτης Θαλάσσιας Προστατευόμενης Περιοχής (ΘΠΠ) των Κυκλάδων, την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024 (στις 19.00) στο Μουσείο Κλωστοϋφαντουργίας Ερμούπολης.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με αφορμή την ολοκλήρωση της δημιουργίας και εγκατάστασης  του πρώτου συστήματος περιβαλλοντικής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη συγκεκριμένη ΘΠΠ, καθώς και την έναρξη νέων δράσεων που θα υλοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, σε συνεργασία με άλλους φορείς και ειδικούς για την ανάδειξη και επισκεψιμότητα της προστατευόμενης περιοχής.

Ειδικότερα, το σύστημα που εγκατέστησε το WWF Ελλάς, σε συνεργασία με την ΟΙΚΟΜ Μελετητική Περιβάλλοντος ΕΠΕ και μια ομάδα ειδικών επιστημόνων, αποτελείται από ένα υπαίθριο δίκτυο τεσσάρων περιπατητικών διαδρομών, συνολικής έκτασης 13 χιλιομέτρων. Περιλαμβάνει ειδικές σημάνσεις και  πινακίδες, οι οποίες θα δίνουν στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα τη Γυάρο, την ιστορική και πολιτιστική της ταυτότητα, αλλά και το μοναδικό σε παγκόσμιο επίπεδο, φυσικό περιβάλλον που φιλοξενεί.

Επιπλέον, μέσω της εκδήλωσης, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να “ταξιδέψει” μέχρι τη Γυάρο, να περιηγηθεί εικονικά στα μονοπάτια της και να ανακαλύψει όλους εκείνους τους λόγους, για τους οποίους η Γυάρος θεωρείται όχι μόνο ένας ιστορικός τόπος, αλλά και ένα μοναδικό καταφύγιο άγριας ζωής.

Ειδικότερα, στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί η ιστοσελίδα gyaros-story.gr, αλλά και η αντίστοιχη ειδική εφαρμογή για κινητά (mobile application) που δημιουργήθηκαν για να αποτελέσουν ένα κόμβο πληροφόρησης για την περιοχή, αλλά και  για να δώσουν σε όλους την ευκαιρία να επισκεφθούν, έστω και εικονικά, το νησί της Γυάρου. Και επειδή η ιστορία που έχει να αφηγηθεί η Γυάρος αφορά όλους τους πολίτες, η ιστοσελίδα έχει υλοποιηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το περιεχόμενό της να είναι προσβάσιμο ακόμα και από ειδικές ομάδες πολιτών, αφού περιλαμβάνει ηχητικές ξεναγήσεις, πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, ηχοτοπία, καθώς και μια οπτική και ηχητική βιβλιοθήκη.

Η δράση του WWF Eλλάς στη Γυάρο ξεκίνησε το 2013 έχοντας στόχο την προστασία ενός τόπου με μοναδική περιβαλλοντική αξία, απαράμιλλη ομορφιά και ιδιαίτερη ιστορία. Κομβική στιγμή αποτέλεσε το 2019 η θεσμοθέτηση της Γυάρου και της θαλάσσιας περιοχής σε ακτίνα 3 ναυτικών μιλίων γύρω από το νησί ως Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή (ΘΠΠ). Το εγκατεστημένο πλέον δίκτυο μονοπατιών και πινακίδων έρχεται να συμβάλλει περαιτέρω στην ανάδειξη, διατήρηση και προστασία της πλούσιας βιοποικιλότητας της ΘΠΠ Γυάρου.

«H ολοκλήρωση αυτού του έργου είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία για την ολοκληρωμένη προστασία της περιοχής της Γυάρου. Γίνεται ακόμα ένα βήμα για την επίτευξη του συνολικού οράματος που είχαμε διαμορφώσει μαζί με τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας και άλλους φορείς για την ΘΠΠ της Γυάρου, αφού το έργο αυτό θα δώσει τη δυνατότητα οι άνθρωποι να μπορούν να επισκεφτούν την περιοχή, να γνωρίσουν την αξία της και να συμβάλλουν στην προστασία αυτού του μοναδικού τόπου», δήλωσε ο υπεύθυνος των δράσεων του WWF Ελλάς για τη Γυάρο, Δρ. Σπύρος Κοτομάτας.

 Τοποθεσία: Μουσείο Κλωστοϋφαντουργίας Ερμούπολης/ Hermoupolis Heritage – Πάροδος Ηρώων Πολυτεχνείου 16, Ερμούπολη, Σύρος.

Ημέρα και ώρα προσέλευσης: Πέμπτη 23 Μαΐου 2024, 19.00.

Eίσοδος ελεύθερη.

Η πράξη «Ολοκληρωμένο σύστημα περιβαλλοντικής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης και δράσεις αναβάθμισης για την προστατευόμενη περιοχή της νήσου Γυάρου» είναι ενταγμένη στο Τοπικό Πρόγραμμα CLLD-LEADER/Ομάδα Τοπικής Δράσης «Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων Α.Ε.»/ Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Η Ευρώπη επενδύει στις αγροτικές περιοχές/Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων/Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2020/Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σκοπός του έργου είναι η υλοποίηση δράσεων περιβαλλοντικής ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και διατήρησης/ διαχείρισης και αποκατάστασης στοιχείων βιοποικιλότητας, μέσω του σχεδιασμού και της παραγωγής ενός ολοκληρωμένου συστήματος ερμηνείας περιβάλλοντος και της υλοποίησης σειράς δράσεων για την προστασία της χλωρίδας της θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής της νήσου Γυάρου.