Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 326

2ο CIVINET Forum: Μόνο με μείωση της κίνησης ΙΧ θα υπάρξει ουσιαστική βιώσιμη ανάπτυξη

0
Νάξος - Πάρκινγκ

Στη Νάξο, τα πάρκινγκ που βρίσκονται στην είσοδο της Χώρας φρακάρουν από το απόγευμα και όσοι επιθυμούν να την επισκεφθούν το βράδυ καταλήγουν μποτιλιαρισμένοι, να περιφέρονται ολοένα και πιο μακριά αναζητώντας σημείο να σταθμεύσουν. Στην Πάρο, μπορεί να χρειαστείς μία ώρα για να διασχίσεις τα μόλις δύο χιλιόμετρα της περιφερειακής οδού της πόλης, τις ώρες που φθάνει καράβι. Στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, το κυκλοφοριακό είναι σοβαρό πρόβλημα όλες τις ώρες της ημέρας.

Δεν είναι όμως μόνο τα πιο τουριστικά νησιά και μόνο οι Κυκλάδες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Κάθε καλοκαίρι ο πολλαπλασιασμός του πληθυσμού των νησιών (έως και κατά επτά φορές, στην πιο ακραία περίπτωση) συνεπάγεται τον πολλαπλασιασμό Ι.Χ. και μοτοσικλετών, σε σημείο που… μεταφέρεται η πόλη και τα προβλήματά της στα νησιά. Καταστάσεις που προκαλούν εκνευρισμό στους ντόπιους, καθώς κάνουν τη ζωή τους δύσκολη και υποβαθμίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία. Περαιτέρω, πολλαπλασιάζουν και τα ατυχήματα: το 45% των τροχαίων συμβαίνει στα νησιά τους θερινούς μήνες, ποσοστό που ανεβαίνει στο 60% σε περιπτώσεις όπως η Πάρος και η Κεφαλονιά.

Τα προβλήματα αυτά είναι προφανώς συνυφασμένα με τον υπερβολικό αριθμό των επισκεπτών που δέχονται κάθε χρόνο τα νησιά. Θα μπορούσαν όμως να αμβλυνθούν μέσα από τον κατάλληλο κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Αύριο, στην τελευταία ημέρα του 2ου Civinet Forum (που ξεκίνησε χθες στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων), θα παρουσιαστεί ένας οδηγός εκπόνησης «Σχεδίων Βιώσιμης Νησιωτικής Κινητικότητας». Πρόκειται για μια ειδική μεθοδολογία που δημιουργήθηκε από ομάδα επιστημόνων του δικτύου Civinet Ελλάδας – Κύπρου (οι συγκοινωνιολόγοι Κοσμάς Αναγνωστόπουλος και Χρήστος Γιολδάσης και η κοινωνική επιστήμονας Κατερίνα Νικολοπούλου) και του Πανεπιστημίου Αιγαίου (καθηγητές Γιάννης Σπιλάνης, Αμαλία Πολυδωροπούλου, επίκουρη καθηγήτρια Ιωάννα Παγώνη). Αφορά τον σχεδιασμό της βιώσιμης κινητικότητας σε νησιά κάτω των 50.000 κατοίκων.

Μπορεί κάθε νησί να έχει μια… Αττική Οδό; «Τα νησιά δεν έχουν τον μόνιμο πληθυσμό που να δικαιολογεί αστικές υποδομές. Ως αποτέλεσμα, όταν ο πληθυσμός τους πολλαπλασιάζεται το καλοκαίρι, είναι αδύνατον οι υποδομές τους να ανταποκριθούν», εξηγεί ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Αυτό συνεπάγεται όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, της έλλειψης στάθμευσης και των τροχαίων δυστυχημάτων. Η κατάσταση αυτή δυσχεραίνει την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων και υποβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών. Οι μόνοι που ωφελούνται είναι όσοι θησαυρίζουν από τον υπερτουρισμό».

Τα νησιά έχουν επίσης ορισμένα ειδικά χαρακτηριστικά. «Κατ’ αρχάς, η γεωγραφική τους απομόνωση έχει ως αποτέλεσμα οι αφίξεις στα νησιά να γίνονται από περιορισμένες πύλες εισόδου (λιμάνι ή και αεροδρόμιο), με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη εξυπηρέτησης υψηλού μεταφορικού έργου σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μέσα από άξονες μικρής χωρητικότητας. Το μικρό μέγεθος των νησιών σε συνδυασμό με τα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά τους συνεπάγονται περιορισμένο χώρο για μεταφορικές υποδομές και αποτρέπει τα έργα μεγάλης κλίμακας.

Ο μικρός μόνιμος πληθυσμός είχε ως αποτέλεσμα σε πολλά νησιά να μην αναπτυχθούν μέσα μαζικής μεταφοράς – πολλά δεν διαθέτουν ούτε τον χειμώνα. Επιπλέον, η ιδιαίτερα υψηλή εξάρτηση από τον τουρισμό και η υψηλή εποχικότητα δεν επιτρέπει την ανάπτυξη συμβατικών λύσεων που να είναι επαρκείς το καλοκαίρι και οικονομικά βιώσιμες τον χειμώνα», εξηγεί ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Στην πραγματικότητα, η λύση είναι μία: να μειωθούν τα Ι.Χ. «Στόχος είναι να καταφέρουμε ο τουρισμός να χρησιμοποιεί λιγότερα αυτοκίνητα, δηλαδή να έρχονται λιγότερα οχήματα από την ηπειρωτική Ελλάδα και να μισθώνονται λιγότερα οχήματα στα νησιά», εκτιμά ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Αυτό είναι και το αντικείμενο διερεύνησης των “Σχεδίων Βιώσιμης Νησιωτικής Κινητικότητας”. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να συμβεί χωρίς να παρέχεις εναλλακτικές».

Σύμφωνα με τον οδηγό που εκπόνησε το Civinet και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ένα μεγάλο πλεονέκτημα των νησιών είναι ότι ανέκαθεν διέθεταν μεγάλες πεζοδρομημένες περιοχές, ενίοτε και ολόκληρους οικισμούς. Αυτό μπορεί να αποτελέσει το υπόβαθρο για την επέκταση των πεζοδρομημένων περιοχών και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων ώστε να είναι προσβάσιμες από άτομα μειωμένης κινητικότητας και να επιτρέπουν την τροφοδοσία με έναν πιο αποτελεσματικό και πράσινο τρόπο.

Σαντορίνη
Σαντορίνη

Παράλληλα, πρέπει να αναπτυχθούν σύγχρονα συστήματα μεταφορών (σταθερή ή on demand) και να διερευνηθούν λύσεις shuttle bus (για δυσπρόσιτα σημεία που προσελκύουν πολλούς επισκέπτες). Ολα αυτά σε συνδυασμό με τη δημιουργία ποδηλατικών και πεζοπορικών διαδρομών, την επιβολή χαμηλών ταχυτήτων στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς (έως 30 χλμ./ώρα), την ενθάρρυνση των τοπικών θαλάσσιων μεταφορών. Και την αναζήτηση καινοτόμων λύσεων κινητικότητας, που να είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά χρήσιμες. Η διαχείριση της στάθμευσης, αναφέρει ο Οδηγός, θα πρέπει να έχει ως βασική κατεύθυνση τη μείωση της ζήτησης και όχι την εξυπηρέτησή της με νέες υποδομές.

Κρίσιμο κομμάτι του σχεδίου πρέπει να αποτελούν και οι εμπορευματικές μεταφορές και ιδιαίτερα η τροφοδοσία των τουριστικών επιχειρήσεων. Λύσεις με ηλεκτρικά μικροοχήματα και cargobikes, όπως σημεία μεταφόρτωσης/παραλαβής προϊόντων περιφερειακά των οικισμών, θα πρέπει να εξεταστούν.

«Ενα πολύ σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού είναι η συμμετοχή των πολιτών», καταλήγει ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Από την εμπειρία μας κατά την εκπόνηση ανάλογων σχεδίων στην Κέα, στη Νάξο και στη Σίφνο, παρότι υπάρχουν πολλά και αντικρουόμενα συμφέροντα στις μετακινήσεις, υπάρχει και πραγματική δίψα για λύσεις, γιατί η κατάσταση σε πολλά νησιά είναι οριακή».

Πρακτικές που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια με επιτυχία

Τα ελληνικά νησιά έχουν να επιδείξουν πολλά καλά παραδείγματα σε σχέση με μια διαφορετική, πιο βιώσιμη διαχείριση των μετακινήσεων. Ας δούμε μερικά παραδείγματα που αναφέρονται στον οδηγό.

Περιορισμός της χρήσης Ι.Χ.

Τα περισσότερα νησιά διαθέτουν οικισμούς των οποίων μέρος ή το σύνολο είναι πεζοδρομημένα. Η πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Υδρας (που είναι γνωστή ως νησί χωρίς αυτοκίνητα), στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία τροχοφόρων, πλην ελαχίστων που εξυπηρετούν κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες και η κυκλοφορία τους είναι εφικτή σε μικρό μέρος του οδικού δικτύου.

Ενα άλλο παράδειγμα είναι οι Σπέτσες, όπου υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση Ι.Χ. εντός του κύριου οικισμού. Ολα τα Ι.Χ. απαγορεύονται, ενώ δημότες, δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιοκτήτες και μισθωτές οικιών επιτρέπεται να φέρουν αυτοκίνητο στο νησί (εφόσον έχουν αποκτήσει ειδική δημοτική κάρτα), αλλά απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον οικισμό κατά την τουριστική περίοδο.

Επίσης στη Νίσυρο, στον κύριο οικισμό (Μανδράκι) επιτρέπεται μόνο η είσοδος μικρών τρικύκλων που τα τελευταία χρόνια σταδιακά αναβαθμίζονται σε ηλεκτρικά.

Εποχικές τροποποιήσεις

Στην Αίγινα, στην Κέα, στη Σίφνο, στην Κύθνο και στους Λειψούς κατά τους θερινούς μήνες γίνονται προσωρινές πεζοδρομήσεις που σχετίζονται με το λιμάνι και την παραλιακή οδό του κύριου παραθαλάσσιου οικισμού. Οι πεζοδρομήσεις ισχύουν συνήθως τις νυχτερινές ώρες, αφότου έχουν σταματήσει τα δρομολόγια των πλοίων.

Στην Ερμούπολη της Σύρου και στη Χώρα της Νάξου εφαρμόζονται ειδικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις, πεζοδρομήσεις) για την καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων ανάλογα με την ώρα της ημέρας ή την άφιξη των πλοίων.

monopatia_1

Ανάδειξη μονοπατιών

Σε πολλά νησιά τα τελευταία χρόνια έχουν αποκατασταθεί και σημανθεί δίκτυα μονοπατιών, μια σημαντική υποδομή για την ανάπτυξη μορφών τουρισμού που διευρύνουν την τουριστική σεζόν. Ως παραδείγματα αναφέρονται η Ανδρος που μέσω πρωτοβουλιών εθελοντών (Andros Routes κ.ά.) έχει αναδείξει ένα δίκτυο 160 χλμ., η Τήνος με 150 χλμ. μονοπατιών, η Σίφνος με 100 χλμ. μονοπατιών.

Σύγχρονη συγκοινωνία

Ο Δήμος Ρεθύμνης είναι ο πρώτος που λειτουργεί ηλεκτρικό mini bus για τις μετακινήσεις εντός της παλιάς πόλης. Αντιστοίχως το Ηράκλειο απέκτησε υπηρεσία park & ride με ηλεκτρικά mini buses που εξυπηρετούν τους χώρους στάθμευσης στο λιμάνι και στο Παγκρήτιο Στάδιο.

Ανάπτυξη ποδηλάτου

Η Κως θεωρείται το «νησί του ποδηλάτου», διαθέτοντας 12,3 χλμ. ποδηλατοδρόμων (το μεγαλύτερο δίκτυο σε ελληνικό νησί) και 6.500 ενοικιαζόμενα ποδήλατα. Συστήματα κοινόχρηστων ποδηλάτων έχουν αναπτύξει επίσης η Ρόδος και η Πάρος. Σε κάποια νησιά υπάρχουν επιχειρήσεις που προσφέρουν ποδηλατικές περιηγήσεις σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές με ηλεκτρικά ποδήλατα, όπως στην Κέα.

Eυέλικτα δρομολόγια

Συγκοινωνία με ευέλικτα δρομολόγια που τροποποιούνται ανάλογα με τη ζήτηση εφαρμόζει σήμερα μόνο η Αστυπάλαια. Σε κάποια νησιά προσφέρονται ανάλογες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση ατόμων μειωμένης κινητικότητας (λ.χ. Νάξος).

Δύσκολο ανάγλυφο

Ισως το γνωστότερο παράδειγμα είναι το τελεφερίκ που λειτουργεί από το 1982 στη Σαντορίνη, στο λιμάνι των Φηρών, και εξυπηρετεί 1.200 άτομα την ώρα. Εκτός Ελλάδας έχουν δοκιμαστεί η τοποθέτηση προσωρινών ραμπών σε καλντερίμια για προσπέλαση από ηλεκτρικά οχήματα και αμαξίδια, ανελκυστήρες πλαγιάς κ.ά.

Θαλάσσιες μετακινήσεις

Σε πολλά νησιά (λ.χ. Αμοργός, Ικαρία, Κάρπαθος) υπάρχουν δύο λιμάνια στα οποία κάνει στάση το πλοίο της γραμμής. Η σύνδεση αυτή εξυπηρετεί και τοπικές ανάγκες. Τοπικές μετακινήσεις με τοπικά δρομολόγια γίνονται από Νάξο προς Μικρές Κυκλάδες και από Πάρο προς Αντίπαρο. Επίσης, θαλάσσιες μεταφορές και ταξί χρησιμοποιούνται στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στη Σύμη.

Πηγή kathimerini.gr / Γιώργος Λιάλος

 

Εκτακτο – Λιμεναρχείο Νάξου: Σήμερα (30/05) κλειστός δρόμος και αμφιδρόμηση σε τμήμα παραλιακής οδού

0

Μία ακόμη ημέρα εργασιών… Αναφερόμαστε στις εργασίες που γίνονται στο αλιευτικό καταφύγιο (βλ. Μυρτιδιώτισσα) και το Λιμεναρχείο Νάξου με σημερινή (30/05) ανακοίνωσή του – υπογράφει o Λιμενάρχης, Αντιπλοίαρχος Αλέξης Αποστολόπουλος –  προχωρεί σε δύο ενέργειες: 

# κλείνει το δρόμο μπροστά από την πάλαι ποτέ κεντρική πλατεία (απέναντι Μυρτιδιώτισσα) και προχωρεί σε

#αμφιδρόμηση (από τις 8.30 το πρωί και για όσο διαρκούν οι εργασίες) της παραλιακής οδού,  ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Η είσοδος στο λιμάνι της Νάξου θα γίνεται μόνο από τον Περιφερειακό και η είσοδος στην μικρή προβλήτα θα γίνεται από την Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης. 

Αναλυτικά 

Λόγω υλοποίησης έργων αποκατάστασης ζημιών κρηπιδώματος έναντι Μυρτιδιώτισσας λιμένα Νάξου και για την προστασία των χρηστών της παραλιακής οδού από επικείμενο κίνδυνο ατυχήματος, σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα παραμείνει κλειστό από 08:30 το πρωί μέχρι το πέρας των εργασιών την ίδια ημέρα το τμήμα της παραλιακής οδού έμπροσθεν του σημείου που εκτελούνται τα έργα, ήτοι από την πλατεία Κ.Τ.Ε.Λ. έως την είσοδο της μικρής προβλήτας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες.

Αντίστοιχα, αμφιδρομείται, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες, το υπόλοιπο τμήμα της παραλιακής οδού, ήτοι το τμήμα από την είσοδο στην παραλιακή οδό έως την μικρή προβλήτα.

Ειδικότερα:
# Η πρόσβαση προς το λιμάνι θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της περιφερειακής οδού.

# Η πρόσβαση προς την μικρή προβλήτα, για όσους προορίζονται στο Ε/Γ – Ο/Γ «ΕΞ. ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ», είτε για τους χρήστες του τουριστικού-αλιευτικού καταφυγίου, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από την οδό Παπαβασιλείου και την παραλιακή οδό, η οποία θα είναι διπλής κατεύθυνσης

Δείτε σε μορφή pdf

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΔΙΠΛΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ 30-05-2024 (1)

 

Πρόταση Ημέρας: Σαλάτα με κοτόπουλο και κατίκι

0

Με 442 Kcal/μερίδα, μπορεί άνετα να σταθεί ως ένα ελαφρύ γεύμα. Και μιλάμε για κοτόπουλο ως βάση για μία χορταστική σαλάτα…

Με την αγωγή του “Γαστρονόμου και της Μαρίας Μπίζιου – MSc κλινική διατροφολόγο- που αναφέρει: «Η γλιστρίδα και τα φασολάκια αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης Α, απαραίτητης για την υγεία των ματιών, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την υγεία του δέρματος, ενώ αποτελούν εξαιρετική πηγή ω3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης C. Μαζί με τα υπόλοιπα λαχανικά συνεισφέρουν σε φλαβονοειδή και επιπλέον αντιοξειδωτικά, απαραίτητα για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών.

Το κατίκι, το κοτόπουλο και το παξιμάδι συμπληρώνουν το γεύμα με πρωτεΐνη χαμηλών λιπαρών και δημητριακά, καθιστώντας αυτή την απλή σαλάτα ένα πλήρες και ισορροπημένο γεύμα!».

Χρόνος: 20′ προετοιμασία, 15′ μαγείρεμα, Σύνολο: 35′.

Υλικά

Μερίδες: 4-6

Για τη μαρινάδα

Για την κρέμα κατίκι

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε την σαλάτα με κοτόπουλο και κατίκι σε ένα βαθύ μπολ ανακατεύουμε όλα τα υλικά της μαρινάδας και σε άλλο μπολ ανακατεύουμε καλά όλα τα υλικά για την κρέμα κατίκι.
  2. Ρίχνουμε το κοτόπουλο στο μπολ με τη μαρινάδα και το ανακατεύουμε μέχρι να καλυφθεί καλά.
  3. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200°C και στρώνουμε ένα ρηχό ταψί με λαδόκολλα.
  4. Απλώνουμε το κοτόπουλο σε μία στρώση μαζί με τη μαρινάδα και ψήνουμε για 7-8 λεπτά, μέχρι να γίνει.
  5. Ξεφουρνίζουμε και αφήνουμε για λίγο να κρυώσει.
  6. Παράλληλα, σε μια κατσαρόλα με μπόλικο νερό που κοχλάζει, βράζουμε τα φασολάκια για περίπου 6-8 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσουν όσο μας αρέσει.
  7. Τα σουρώνουμε και τα ρίχνουμε σε ένα μπολ γεμάτο με κρύο νερό, για να κρυώσουν και να διατηρήσουν το πράσινο χρώμα τους.
  8. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά σε πιατέλα, περιχύνουμε με τη σάλτσα κατίκι, σκορπίζουμε το κοτόπουλο και σερβίρουμε.

Πηγή: Γαστρονόμος 

 

Συγκλόνισε ο “Μικρός Γιαννάκης” στον τελικό του Conference League: “Είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων!”

0

Ο μικρός Γιαννης Παπαστεφανάκης και το μήνυμά του ήταν από τις στιγμές που ξεχώρισαν χθες στον τελικό του Conference League και στο τέλος μάλιστα σήκωσε και αυτός το τρόπαιο.

Ο μικρός Γιαννάκης ήταν καλεσμένος του Ολυμπιακού και μετά τη μεγάλη νίκη σήκωσε την ευρωπαϊκή κούπα δηλώνοντας… «Είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων».

«Χάρηκα που πήρε το Κύπελλο ο Ολυμπιακός. Είχα πει πως θα πάρει το πρωτάθλημα ο ΠΑΟΚ, τη Euroleague ο Παναθηναϊκός και το Conference ο Ολυμπιακός, και βγήκαν οι προβλέψεις μου. Δεν είμαι ο Γιάννης του ΠΑΟΚ, είμαι ο Γιάννης όλων των ομάδων», ανέφερε και μιλώντας για τη φανέλα του Ελ Κααμπί σημείωσε:

«Την ήθελα αυτή τη φανέλα, είναι μεγάλη μου καψούρα ο Ελ Κααμπί από τον Ολυμπιακό. Θα την κρατήσω είναι συλλεκτική».

Αναφορικά με την κατάκτηση του τροπαίου από τον Ολυμπιακό ο μικρός Γιαννάκης συμπλήρωσε: «Μπορεί να είχα πει πως θα πάρει το τρόπαιο ο ΠΑΟΚ αλλά τον πήρε άλλη ελληνική ομάδα και το χάρηκα εξίσου όπως και αν το έπαιρνε η ΠΑΟΚάρα».

Μάλιστα, ο νεαρός φίλαθλος έκλεισε τις δηλώσεις του τραγουδώντας: «Περαία μου, Περαία μου με τον Σαρώνικο σου, που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου».



 

ΠΝΑι: Το “Κυκλαδικόν” ως πρόταση έδρας της Περιφέρειας και η κόντρα εντός Συμβουλίου

0

Τη δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης του κτηρίου του Κληροδοτήματος «Άννης Κουτσοδόντη» επί της πλατείας Μιαούλη της Ερμούπολης Σύρου, για την στέγαση υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου εξετάζει η περιφερειακή αρχή. Το θέμα συζητήθηκε στην συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη μέσω ΖΟΟΜ με εισηγητή τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων Γεώργιο Λεονταρίτη.

«Δεν έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα να έχουμε στη Σύρο ένα διοικητήριο όπου θα είναι συγκεντρωμένες όλες οι υπηρεσίες μας ούτως ώστε να υπάρχει καλύτερη λειτουργία. Επιπλέον, το ανώτερο συλλογικό όργανο της περιφέρειάς μας συνεδριάζει σε χώρους που δεν αρμόζουν στο κύρος του θεσμού τον οποίο υπηρετούμε.

Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση με τον κ. Περιφερειάρχη, του οποίου πρόθεση ήταν εξαρχής να συγκεντρωθούν όλες οι υπηρεσίες σε ένα κτήριο. Έτσι όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση σήμερα, καταλήξαμε ότι η καλύτερη λύση είναι να προταθεί από την πλευρά της ΠΝΑΙ προς τη διοικούσα επιτροπή του κληροδοτήματος της Άννης Κουτσοδόντη, η παραχώρηση ενός ακινήτου το οποίο βρίσκεται επί της Πλατείας Μιαούλη, ένα ιστορικό και μεγαλοπρεπές κτήριο το οποίο είναι το καταλληλότερο να στεγάσει την ΠΝΑι και να εξυπηρετήσει όλες τις λειτουργικές μας ανάγκες», ανέφερε μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια της εισήγησής του ο κ. Λεονταρίτης.

Να αναβληθεί η συζήτηση του θέματος ζήτησε ο κ. Νικηφόρος Παπανικόλας, υποστηρίζοντας ότι η εισήγηση εστάλη το ίδιο πρωί και ότι δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να ενημερωθεί επί του θέματος. Να αναβληθεί η συζήτηση του θέματος ζήτησε για τον ίδιο λόγο και η κα Χρύσα Καραγιάννη, αφήνοντας αιχμές για την αξιοποίηση ιστορικών κτηρίων από την ΠΝΑΙ, όπως στην περίπτωση του προξενείου της Ελλάδας στη Ρόδο, το οποίο ανακαινίστηκε ριζικά και στεγάζει σήμερα τον αναπτυξιακό οργανισμό της περιφέρειας και τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου.

Λαμβάνοντας το λόγο ο περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος δήλωσε ότι κανένας λόγος δεν συντρέχει για την αναβολή της συζήτησης του θέματος, αφού το περιφερειακό συμβούλιο καλείται απλά να αποφασίσει για την έναρξη των συζητήσεων με το διοικητικό συμβούλιο του Ιδρύματος Άννης Κουτσοδόντη.

«Άκουσα με προσοχή τις τοποθετήσεις για ελλιπή εισήγηση. Δεν υπάρχει καμία εισήγηση για μίσθωση. Δεν υπάρχει καμία έλλειψη πουθενά. Σήμερα δίνουμε ένα προκαταρκτικό ΟΚ σε ένα πρωτόλειο στάδιο στον κ. Λεονταρίτη να καθίσει κάτω με τα μέλη του Ιδρύματος και να κάνει τη συζήτηση. Καμία απόφαση δεν λαμβάνεται σήμερα. Δεν δεσμεύεται κανένας οργανισμός. Κανένα οικονομικό αντίκτυπο δεν έχει η συζήτηση που γίνεται σήμερα εδώ. Δίνουμε ένα προκαταρκτικό …ΟΚ για να νομιμοποιήσουμε την παρουσία του και με την ιδιότητα του ενδιαφερόμενου στο διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος Άννης Κουτσοδόντη. Είναι ένα εμβληματικό κτήριο στο κέντρο της Σύρου, στην πλατεία όπου βρίσκεται το δημαρχείο. Είναι άσχημη η σημερινή του κατάσταση.

Στον πολεοδομικό ιστό της Ερμούπολης δεν έχουμε βρει κανένα οικόπεδο. Και έτσι αυτή είναι μία ιδέα σε πρώτο στάδιο. Δεν υπάρχει λόγος να αναβληθεί το θέμα. Άλλωστε η όποια απόφαση παρθεί θα αποτελέσει αντικείμενο επόμενης ή μεθεπόμενης συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου. Σε αυτή θα είναι όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για να πάρουμε τις τελικές αποφάσεις», είπε ο περιφερειάρχης και διευκρίνισε ότι στο κτήριο (εφόσον τελεσφορήσει η διαδικασία της παραχώρησης), θα εγκατασταθούν οι υπηρεσίες της ΠΝΑΙ και όλων των νομικών προσώπων. Η παραχώρηση θα γίνει για 99 έτη και με το ετήσιο τίμημα του μισθώματος να βρίσκεται κάτω από τα ισχύοντα στην αγορά προκειμένου η περιφερειακή αρχή να προχωρήσει στη διάσωση και ανακατασκευή του κτηρίου.

Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν ο κ. Χατζημάρκος απέναντι στην κα Καραγιάννη, τονίζοντας ότι προσπαθεί πάντα με ύφος υποτιμητικό να απαξιώσει κάθε πρωτοβουλία.

«Η κα Καραγιάννη προσπαθεί κάθε φορά σε κάθε ζήτημα, σε κάθε δράση και πρωτοβουλία, να μειώσει τα πάντα με ένα λόγο απαξιωτικό και εξόχως ειρωνικό. Πρόσφατα σε ένα εξαιρετικά προσβλητικό δημοσίευμά της, βρήκε την ευκαιρία να μιλήσει για τον κόμβο του Νοσοκομείου της Κω τον οποίο η ΠΝΑΙ άργησε να παραδώσει. Αυτή η δημοσίευση έγινε την ημέρα που ήταν αφιερωμένη στον σμηναγό Ηλιάκη ο όποιος έχασε τη ζωή του στο Αιγαίο και στην Κάρπαθο όπου έγιναν οι τελετές», δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος και συνέχισε λέγοντας ότι:

«Καμία φορά όταν σκάβεις το λάκκο του άλλου μπορεί να πέσεις ο ίδιος μέσα. Οι ελλιπείς γνώσεις σας, εντυπωσιάζουν όχι αυτούς που δεν σας ψήφισαν αλλά και αυτούς που σας ψήφισαν. Αυτός ο κόμβος στο νοσοκομείο της Κω ήταν υποχρέωση του ιδιοκτήτη του Νοσοκομείου. Η μελέτη του Υπουργείου Υγείας ήταν λανθασμένη. Πέρασαν αρκετά χρόνια που εξηγούσαμε στο Υπουργείο Υγείας-τότε το κυβερνούσαν πολιτικοί φίλοι σας- ότι πρέπει να φτιάξουν τα όμβρια… πράγμα είναι υποχρεωτικό για να αδειοσοτηθούν να φτιάξουν τον κόμβο… Αφού κατά την προσφιλή τακτική τους πετούσαν χαρταετό και έβγαζαν μόνο χολή και ειρωνεία, δηλητήριο, στο τέλος με βαριά καρδιά ανέχθηκαν να πάρει πάνω της τον κόμβο και τη διευθέτηση των ομβρίων του Νοσοκομείου η ΠΝΑΙ, αναλαμβάνοντας το κόστος και τη διαπραγμάτευση με τις όμορες υπηρεσίες…

Αφού τα πήρε πάνω της όλα αυτά η περιφέρεια, ήρθατε να την ειρωνευτείτε επειδή πήρε πάνω της την δουλειά του Υπουργείου Υγείας που επί των ημερών σας.. αδιαφόρησε παντελώς… Και τα όμβρια και τον κόμβο κατασκευάζει η ΠΝΑΙ με το ελάχιστο προσωπικό που έχει… και θα τα παραδώσει σωστά καμωμένα…

Και σήμερα βγάλατε χολή για το κτήριο και το παλιό προξενείο στη Ρόδο. Έχετε απωθημένα με αυτό το κτήριο… Οι άνθρωποι που δεν έχουν στην ψυχή τους χολή, λένε συγχαρητήρια… Στα χρόνια που μεσολάβησαν από την αγορά του μπορούσαν να το είχαν καλλωπίσει και να μην περιέλθει στη δραματική κατάσταση που το βρήκαμε… Σήμερα στεγάζει δύο οργανισμούς ένα οργανισμό που ασχολείται με το περιβάλλον και ένα που ασχολείται με προγράμματα για την αειφορία, τις προκλήσεις της εποχής μας εν ολίγοις. Το κτήριο είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Δέχθηκε αγάπη και σεβασμό το κτήριο».

Naxos Dance Festival 2024: Τριήμερο (6-9 Ιουνίου) χορού σε ένα ξεχωριστό σόου (αφίσα)

0

Για πρώτη φορά στη Νάξο και τις Κυκλάδες, θα διεξαχθεί 3ήμερο φεστιβάλ χορού, το Naxos Dance Festival στις 7-8-9 Ιουνίου 2024. Περισσότεροι από 40 artists και djs από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα βρεθούν στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων με σκοπό να προβάλλουν τις αξίες και τις αρετές του χορού.

Rumba, Cha Cha, Samba, Tango, Salsa, Bachata, Kizomba, Hip Hop, Reggaeton, Heels είναι μερικά από τα είδη χορού που θα παρουσιαστούν.

Η κεντρική πλατεία στη Παραλία της Χώρας Νάξου, θα φορέσει τα χορευτικά της, προκειμένου να φιλοξενήσει τη μεγάλη βραδιά των επαγγελματικών χορευτικών Shows το Σάββατο 8 Ιουνίου 2024 στις 21.30, με ελεύθερη είσοδο.

Το τριήμερο πρόγραμμα περιλαμβάνει περισσότερες από 15 ώρες χορευτικών σεμιναρίων, δύο night parties και ένα beach party.

Από την Ιταλία και τη Ρωσία, θα βρεθούν στη Νάξο, ο Manuel Longhitano και η Veronika Tamarova, πρωταθλητές latin χορών σε ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους αγώνες.

Από τους Έλληνες ξεχωρίζει ο Θοδωρής Παναγάκος, νικητής του 1ου Dancing With The Stars, που ετοιμάζεται να διδάξει εντυπωσιακή χορογραφία Cha Cha. Επιπλέον οι Θοδωρής Σοϊλεμεζίδης και Ηλέκτρα Βενετσάνου, που έχουν κατακτήσει την 4η θέση σε Παγκόσμιους Αγώνες στην Ακροβατική Salsa, οι Σταύρος Μαράτος και Kathrin Σαμπαζιώτη, Πανελλήνιοι Πρωταθλητές Bachata Stars και πλήθος επώνυμων χορευτών με διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Στη Νάξο θα βρεθούν οι: Manuel Longhitano (Ιταλία), Veronika Tamarova (Ρωσία) Θοδωρής Παναγάκος, Στεφανία Τσέρτου, Γιάννης Λιάκος, Maurito Duhanxhiu, Kristina Novakivska Γιώργος Τσιώνης, Έλενα Ναυπλιώτη, Θοδωρής Σοϊλεμεζίδης, Ηλέκτρα Βενετσανου, Σταύρος Μαράτος, Κατερίνα Σαμπαζιώτη, Κωνσταντίνος Λαγουδάκης, Χλόη Θεοδωροπούλου, Διονύσης Θεοδωρόπουλος, Φίλιππος Τράγκας, Ειρήνη Μπαρδάνη, Ηλίας Χατζηστρογγύλης,  Κωνσταντίνος Βλάχος, Νάσια Κοσμάογλου, Μαρία Ιωσήφ, Θάλεια Πολυτάρχου, Koharik Kasartzian, Mike G, Στάθης Μπόγδανος, Αναστασία Δημητράκη, Δανάη Σχίζα, Ζαχαρίας Μουδάτσος, Αντωνία Δευτερίγου, Σταμάτης Ζούμης, Τομαζίνα Δάβιου, Σάββας Καλπακίδης,  Γιώργος Πετρίδης, Μιχάλης Δαριβιανάκης, Στρατής Παπαδόπουλος  και οι DJs, Αντώνης Δημητρίου και Neri.

Συνδιοργανωτές του Naxos Dance Festival 2024, είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ο Σύλλογος Γυναικών Νάξου και ο Πολιτιστικός Χορευτικός Σύλλογος Νάξου Οι Χορονάξιοι.

Χρυσοί Χορηγοί: Santana Beach Club, Αιολικό Πάρκο Νάξου ΑΕ–Κόρωνος, Fost Ribs.

Χορηγοί Μετακινήσεων: Zas Travel, Blue Star Ferries, ΚΤΕΛ Νάξου.

Χορηγοί Επικοινωνίας: Latinos.gr, Aegean Media Production, Naxos Times, Naxos Press, Aegean Voice 107.5, Sport Cyclades.

Υποστηρικτές/Χορηγοί: Ioannis Detsis, Tropicana Latin Bar, Μοσχοβάκης Κατασκευαστική, Allegro DS, Matha Rent Car, Ταβέρνα Γοργόνα, Hotel Antonina, Agia Anna Studios, Νίκος Βερνίκος, FreshLime.

Χορηγός Ιατρικής Υποστήριξης:  Naxos Medical.

 

 

Ιταλία: Προτείνει φέτος Νάξο για διακοπές, την “ήρεμη δύναμη”

0

Η δημοφιλής ιταλική ταξιδιωτική ιστοσελίδα My Greek Salad που ειδικεύεται στις διακοπές στην Ελλάδα ανακοίνωσε έναν κατάλογο με τα τρία ελληνικά νησιά για διακοπές τον Μάιο και τον Ιούνιο, που ταιριάζουν στις προτιμήσεις των ιταλών ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με την εμπειρία των συντακτών της λίστας και τα σχόλια των χιλιάδων αναγνωστών του My Greek Salad η Αστυπάλαια, η Νάξος και η Σκόπελος προφέρουν εξαιρετικές και πολύπλευρες εμπειρίες πριν την υψηλή σεζόν.

«Στην Αστυπάλαια ο χρόνος σταματά»

Δωδεκάνησα - Αστυπάλαια
Δωδεκάνησα – Αστυπάλαια

«Αν θέλετε να κάνετε καλή εντύπωση στους Έλληνες, αντί να πείτε πάω στην Αστυπάλαια, πείτε ότι αυτό το καλοκαίρι επιλέξατε ως προορισμό σας την «πεταλούδα του Αιγαίου», αναφέρει το αφιέρωμα για την Αστυπάλαια.

Η απόσταση που χωρίζει την Αστυπάλαια από την ηπειρωτική Ελλάδα σε συνδυασμό με την άγρια ομορφιά της, αποτρέπει τους περισσότερους ταξιδιώτες να την προτιμήσουν για τις διακοπές τους. Έτσι, στο λιμάνι της καταφτάνουν όσοι διψούν για συγκινήσεις πέρα από τις συνηθισμένες και είναι αποφασισμένοι να τις ζήσουν στα γραφικά σοκάκια και στα γυμνά τοπία της. Τα τελευταία χρόνια, η φήμη της, έχει ταξιδέψει στα πέρατα του κόσμου, ανεβάζοντας τον αριθμό των επισκεπτών που μοιράζονται την ίδια φιλοσοφία, των εναλλακτικών και ήρεμων διακοπών.

Οι παραλίες της Αστυπάλαιας, είναι κατά κύριο λόγο βραχώδεις και γυμνές, με λιγοστά αλμυρίκια να ρίχνουν τον ίσκιο τους στους λουόμενους, όμως υπάρχουν και κάποιες οργανωμένες αμμουδιές, όπου μπορούν να κολυμπήσουν παιδιά, ωστόσο δεν είναι το ιδανικό νησί για οικογενειακές διακοπές. Πολλές από τις παραλίες του νησιού είναι προσβάσιμες μόνο με βάρκα και αξίζει μια ημερήσια εκδρομή για να βουτήξετε στα καθαρά νερά τους.

Η γεωμορφολογία του τόπου, προσφέρεται για δραστηριότητες που δεν αφήνουν ασυγκίνητους όσους αγαπούν την κίνηση και την περιπέτεια. Βουτιές από ψηλούς βράχους, ηλιοθεραπεία επάνω σε πλάκες σχιστόλιθου, αναρρίχηση σε απότομα βράχια, πεζοπορία σε ένα τοπίο πετρώδες, καταδύσεις και υποβρύχιο ψάρεμα στον σπάνιας ομορφιάς βυθό.

Η Χώρα πρωτεύουσα και λιμάνι είναι κτισμένη πάνω σε βράχο που εισχωρεί στη θάλασσα, σχηματίζοντας δύο όρμους. Στη μία πλευρά, βρίσκεται το λιμάνι και στην άλλη ο όρμος Λιβάδι. Η Χώρα, ενωμένη σχεδόν με το λιμάνι, τον Πέρα Γιαλό, αποτελεί για πολλούς την ομορφότερη πρωτεύουσα νησιού στο Αιγαίο.

Στην κορυφή της Χώρας δεσπόζει το βενετσιάνικο κάστρο των Γκουερίνι, κτισμένο με την παραδοσιακή τοπική σκούρα πέτρα, περιστοιχιζόμενο από άσπρα σπιτάκια. Οι εξωτερικοί τοίχοι των σπιτιών, δημιουργούν ένα τείχος, με μικρά παράθυρα για πολεμίστρες. Μέσα στο κάστρο υπάρχουν δύο κατάλευκες εκκλησίες με πέτρινα περίτεχνα καμπαναριά, της Παναγίας Ευαγγελίστριας και του Αγίου Γεωργίου. Απέναντι, δεσπόζει το κάστρο του Αη-Γιάννη, που η παράδοση το θέλει απόρθητο, καταφύγιο των κατοίκων στις επιδρομές των πειρατών.

Οι εκπληκτικοί ανεμόμυλοι που βρίσκονται στο διάσελο πάνω από τη Σκάλα στη Χώρα, έχουν σχήμα κυλίνδρου και ανήκουν στην κατηγορία του ξετροχάρη μύλου, του οποίου η σκεπή γυρίζει ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.

Το νησί χωρίζεται στο Μέσα και το ‘Έξω νησί με μία αμμουδερή λωρίδα το Στενό μήκους 100 μέτρων. Αν δεν υπήρχε αυτή η στενή λωρίδα που τα ενώνει, η Αστυπάλαια θα ήταν δυο ξεχωριστά γειτονικά νησιά. Πολλές οι παραλίες που σχηματίζουν οι δαντελωτοί όρμοι της, γύρω από το νησί. Ο Άγιος Κωνσταντίνος, οι Βάτσες, τα Καμινάκια, ο Άγιος Γιάννης, ο Πάνορμος, η Παχιά Άμμος είναι μερικές από αυτές. Καΐκια μεταφέρουν τους επισκέπτες που θέλουν να απολαύσουν ερημικές παραλίες στα κοντινά νησάκια Κουτσομύτη και Σύρνα.

Στο Έξω Νησί αξίζει να επισκεφθείτε τον Άγιο Ιωάννη και να θαυμάσετε τον καταρράκτη του καθώς επίσης και το Λιβάδι, στα νότια της πρωτεύουσας, με τη μεγάλη του παραλία. Στην περιοχή του Λιβαδιού, χαζέψτε την εύφορη κοιλάδα με τα οπωροφόρα δέντρα και τα πανέμορφα λουλούδια. Μια πολύχρωμη εικόνα που δένει υπέροχα με το παραθαλάσσιο τοπίο.

Στα νότια του Μέσα Νησιού, θα συναντήσετε τη Μαλτεζάνα ή Ανάληψη, θέρετρο με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στην Αστυπάλαια. Η Μαλτεζάνα πήρε την ονομασία της από τους Μαλτέζους πειρατές που είχαν ως ορμητήριό τους το νησί. Εδώ, το 1827, ο Γάλλος Bigot πυρπόλησε το πλοίο του για να μην αιχμαλωτιστεί. Στη βορειοανατολική πλευρά της Αστυπάλαιας βρίσκεται η λιμνοθάλασσα Χαμένη Λίμνη, στις όχθες τις οποίες είναι χτισμένο το Βαθύ. Από εδώ μπορεί κανείς να επισκεφθεί με καΐκι το Σπήλαιο του Δράκου, το Σπήλαιο του Νεγρί ή πιο νότια το ιταλικό φρούριο Καστελλάνο.

Για ημερήσιες αποδράσεις υπάρχουν τα νησάκια Χονδρό, Λιγνό, Αγία Κυριακή, Κουτσομύτι με όμορφη παραλία και Κουνούποι. Μακρύτερα τα Αδέλφια, η Σύρνα και τα Τριανήσια. Στα δυτικά τα νησάκια Κτένια, Ποντικούσσα, Οφιδούσσα, Κατσαγρέλι και στα βόρεια οι Φώκιες. Όσο για κείνους που φοβούνται τα φίδια να έχουν υπόψη τους πως η Αστυπάλαια είναι το μοναδικό νησί στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν καθόλου φίδια γιατί είναι πέρασμα των πελαργών που τα … εξολοθρεύουν.

Νάξος: Ο ιδανικός τόπος για όσους αγαπούν την αληθινή Ελλάδα

Τη δεύτερη θέση κατέχει η Νάξος που όπως τονίζει η συντάκτρια της λίστας είναι ένας τόπος ιδανικός για όσους αγαπούν την αληθινή Ελλάδα, γεμάτος αμμουδιές, ορεινά χωριά, εναλλακτικές δραστηριότητες και γραφικές μαγευτικές πλατείες που κυριαρχούν τα πλατάνια.

Η Νάξος είναι ένας προορισμός που ενδείκνυται για όσους θέλουν να συνδυάσουν ξεκούραστες διακοπές με πολλές δραστηριότητες και βραδινή διασκέδαση. Χάρη στη μακρά ιστορία και τη γεωμορφολογία του νησιού, η Νάξος προσφέρει αναρίθμητες επιλογές στους επισκέπτες: πανέμορφα γραφικά ορεινά χωριά, υπέροχες παραλίες, εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και αρχαιολογικά μνημεία, θαλάσσια σπορ, εστιατόρια και εκλεκτά τοπικά προϊόντα.

Η Χώρα της Νάξου με τη φημισμένη «Πορτάρα», το Ενετικό κάστρο και τα μοναδικής ομορφιάς αρχοντικά της, αποτελεί ιδανική αφετηρία για τις περιπλανήσεις σου. Ιδιαίτερο γεγονός είναι το «Φεστιβάλ Πατάτας Νάξου» που λαμβάνει χώρα το Σεπτέμβρη και όπου μπορείς να δοκιμάσεις το ξακουστό αξιώτικο προϊόν μαγειρεμένο με κάθε λογής τρόπο.

Μόλις το πλοίο φτάσει στη Νάξο, η ομορφιά του νησιού ξεδιπλώνεται μπροστά στα μάτια σου.

Ένας υπέροχος προορισμός για οικογένειες, ζευγάρια και παρέες, η Νάξος έχει κάτι για όλους. Η πλούσια ιστορία και η παράδοση του νησιού είναι απαράμιλλη, ενώ τα πανέμορφα τοπία της εκπλήσσουν τόσο τους λάτρεις της φύσης όσο και της θάλασσας. Ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψεις τα κρυμμένα μυστικά της Νάξου είναι να περπατήσεις στα πολυάριθμα σηματοδοτημένα μονοπάτια του νησιού.

Σου προτείνουμε να κάνεις βόλτα και στα γραφικά καλντερίμια της Χώρας. Το Ενετικό κάστρο, η μεσαιωνική αρχιτεκτονική, τα αρχοντικά των παλιών ευγενών, και τα λιθόστρωτα δρομάκια θα σε ταξιδέψουν σε άλλες εποχές.

Φυσικά, η Νάξος είναι γεμάτη και από παραδεισένιες παραλίες, ιδανικές για κολύμπι, ηλιοθεραπεία και θαλάσσια σπορ. Το νησί είναι επίσης ένας παράδεισος για τους λάτρεις του φαγητού, καθώς είναι γνωστό για την εξαιρετική κουζίνα και τις τοπικές λιχουδιές του.

«Η αυθεντική, ποιοτική και γαλήνια Σκόπελος»

skopelos-nisi4

Ο κατάλογος ολοκληρώνεται με τη Σκόπελο που κατά το My Greek Salad, είναι ένας προορισμός που το μπλε της θάλασσας και το πράσινο της φύσης προσφέρονται σε γενναιόδωρες ποσότητες και που παρά τη φήμη του ως το νησί του Mamma Mia, έχει κατορθώσει να παραμείνει αυθεντική, ποιοτική και γαλήνια.

Στη Σκόπελο θα ανακαλύψεις εντυπωσιακά τοπία, όμορφες διαδρομές, γραφικά χωριά και ονειρεμένες παραλίες. Το νησί προσφέρεται, επίσης, για δραστηριότητες στη φύση, όπως καγιάκ, καταδύσεις και πεζοπορία. Αν αγαπάς τη θάλασσα και τον βυθό, αξίζει να πας μονοήμερη εκδρομή στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου Βορείων Σποράδων, ένα από τα μεγαλύτερα θαλάσσια πάρκα στην Ευρώπη.

Η Σκόπελος, όμως, δεν είναι ιδανική μόνο για χαλάρωση και δραστηριότητες, αλλά προσφέρει και πληθώρα επιλογών για διασκέδαση. Στα σοκάκια της Χώρας της Σκοπέλου θα βρεις πολλά μπαρ και ταβέρνες για να απολαύσεις το ποτό σου και την εξαιρετική τοπική κουζίνα του νησιού. Αν ψάχνεις ένα ρομαντικό μέρος για ποτό, σίγουρα να πας στο μπαλκόνι του «Βράχου».

 

Μαθηματικά πόκερ στο Frumzi: Για αρχάριους

0

Τα μαθηματικά του πόκερ είναι ο υπολογισμός των πιθανοτήτων των γεγονότων του παιχνιδιού. Σας επιτρέπει να προσδιορίσετε πόσο ευνοϊκή θα είναι μια ενέργεια στο τραπέζι με έναν συγκεκριμένο παίκτη.

Η χρήση των μαθηματικών όταν παίζετε πόκερ στο Frumzi απαιτείται εάν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στην ορθότητα της απόφασης. Υπάρχουν όμως καταστάσεις στις οποίες δεν μπορείτε να κάνετε χωρίς υπολογισμούς- διαφορετικά, η πιθανότητα απώλειας γίνεται πολύ μεγάλη.

Η σημασία των μαθηματικών στο πόκερ

Για πολλούς αρχάριους στο Frumzi, ο καθοριστικός παράγοντας στο πόκερ είναι πρωτίστως η τύχη. Από τη σκοπιά ενός αρχάριου, η τυχαιότητα των καρτών επηρεάζει κυρίως την έκβαση του παιχνιδιού.

Στην πραγματικότητα, η ικανότητα του παίκτη έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στο αποτέλεσμα, ανεξάρτητα από τον συνδυασμό που έχει καταφέρει να συνθέσει. Για να μάθετε πώς να μειώσετε στο ελάχιστο τις απώλειες από τα κακά χαρτιά, χρειάζεστε γνώσεις μαθηματικών του πόκερ.

Ένα έμπειρο μέλος του Frumzi γνωρίζει πώς να υπολογίζει την πιθανότητα των κερδών του σε μια συγκεκριμένη παρτίδα, έχοντας ως δεδομένο μόνο τον συνδυασμό των φύλλων στην παρτίδα και στο τραπέζι. Οι νόμοι των μαθηματικών σας επιτρέπουν να λαμβάνετε ακριβείς αποφάσεις, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του ποτ και τα στοιχήματα των αντιπάλων σας. Για παράδειγμα, ένας παίκτης μπορεί να αναλύσει την πορεία του παιχνιδιού και να αποφασίσει αν θα πασάρει ή θα αυξήσει.

Στο πόκερ, λαμβάνεται υπόψη κάθε πιθανότητα, από τις πιθανότητες να λάβετε ένα ευνοϊκό χέρι στο preflop μέχρι τις πιθανότητες ενίσχυσης του φύλλου στο river. Μερικές φορές αρκεί να κάνετε τους υπολογισμούς στο μυαλό σας, χωρίς τη βοήθεια αριθμομηχανής ή πινάκων αναφοράς. Δεν χρειάζεται να αναρωτιέστε αν τα μαθηματικά ή η τύχη είναι πιο σημαντικά στο πόκερ. Ακόμη και για τους αρχάριους, η απάντηση θα πρέπει να είναι προφανής.

Μαθηματική προσδοκία

Η βάση των μαθηματικών του πόκερ είναι η μαθηματική προσδοκία. Η τιμή αυτής της παραμέτρου είναι στην πραγματικότητα η πιθανότητα να κερδίσει ή να χάσει ένας παίκτης εάν εκτελεστούν ορισμένες επαναλαμβανόμενες ενέργειες.

Το πόκερ είναι ενδιαφέρον επειδή κάθε κατάσταση παιχνιδιού επαναλαμβάνεται άπειρες φορές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χάσουμε- σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κερδίσουμε. Η προσδοκία εκφράζεται σε χρήματα ή blinds από ένα στοίχημα ως το μέσο όφελος για τον παίκτη.

Outs

Αυτό είναι το όνομα που δίνεται στα φύλλα που μπορούν να μετατρέψουν τον συνδυασμό σας στο Frumzi σε νικηφόρο. Για να κατανοήσουμε αυτόν τον όρο, ας δούμε ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι στο τραπέζι υπήρχαν ένας άσος και ένας ρήγας καρό και στα χέρια του παίκτη υπάρχει το καρό φλος. Πόσα outs θα υπάρχουν λοιπόν;

Οι επιλογές είναι οι εξής:

  • Τρεις άσσοι και τρεις ρήγες. Προκειμένου ο παίκτης να κερδίσει το χέρι, ένα ζευγάρι είναι μάλλον αρκετό. Στη συνέχεια, απαιτείται μια αντιστοιχία με ένα από τα 6 φύλλα της τράπουλας.
  • Οποιοδήποτε φύλλο του χρώματος καρό. Τα καρό θα φέρουν το πιο κερδοφόρο φλος. Δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο 13 φύλλα ενός χρώματος στην τράπουλα, δύο στο τραπέζι και δύο στο χέρι, υπάρχουν 9 ακόμη φύλλα καρό.

Αυτό κάνει συνολικά 15 outs. Ο αριθμός τους καθορίζεται με την εξαίρεση των οριακών καρτών που μπορούν να ενισχύσουν το χέρι όχι μόνο αυτού του παίκτη αλλά και του αντιπάλου. Τέτοια outs ονομάζονται poisoned outs.

Discounted Outs

Σε αυτή την κατηγορία εμπίπτουν τα φύλλα που πρέπει να προεξοφληθούν. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι υπάρχουν δύο πίκες στην τσέπη: δέκα και βαλές. Στο flop, η ντάμα μπαστούνι, το δυάρι και το εννιά κούπα πέφτουν έξω. Υπάρχει πιθανότητα να βγει μια κέντα από οκτώ φύλλα. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος ένας από τους αντιπάλους να έχει φλος. Σε αυτή την περίπτωση, θα κερδίσει.

Έχοντας αυτό κατά νου, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι κούπες πρέπει να αποκλείονται από τα outs. Με άλλα λόγια, είναι απαραίτητο να προεξοφλήσουμε το οκτάρι και τον ρήγα. Έτσι μένουν 6 καθαρά outs, και αν ένα από αυτά πέσει στο turn, μπορείτε να μαζέψετε τον ισχυρότερο συνδυασμό.

Αποδόσεις

Η απόδοση είναι απλά ο λόγος του αριθμού των outs προς τον αριθμό των φύλλων που απομένουν στην τράπουλα.

Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα παιχνίδι στο flop. Ο παίκτης έχει 9 outs και στην τράπουλα έχουν απομείνει 47 φύλλα. Η αναλογία είναι 1 προς 5, που σημαίνει ότι ένα out θα ανοίξει σε μία στις πέντε περιπτώσεις. Μια πιο ακριβής αναγραφή είναι 1 προς 4,22. Τα κλάσματα και οι αναλογίες πρέπει να διαχωρίζονται, καθώς δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα.

Χρησιμοποιείται επίσης ο όρος «αποδόσεις ποτ», που σημαίνει τις αποδόσεις ολόκληρου του ποτ και δεν σχετίζονται με τα outs.

 

Γ. Πολυχρονάκος : “Όσα είπα για τις εφημερίες των γιατρών που περικόπτονται στα νησιά, ισχύουν στο ακέραιο”.

0

“… Στην πραγματικότητα η διοίκηση της 2ης ΥΠΕ επιβεβαιώνει ότι η δαπάνη των πρόσθετων εφημεριών του ιατρικού προσωπικού δεν πρέπει να υπερβαίνει το 15% της δαπάνης των τακτικών εφημεριών επί του συνόλου των νοσοκομείων. Άρα , οι πρόσθετες εφημερίες περικόπτονται….”

Αυτό αναφέρει ο Γιάννης Πολυχρονάκος – αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ – ως μέρος απάντησης στην τοποθέτηση του διοικητή των Νοσοκομείου Σύρου – Νάξου, Νικόλαου Ρούσα σχετικά με τις περικοπές αμοιβών (εφημερίες) στους γιατρούς των δύο νοσοκομείων..

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του κου Πολυχρονάκου

‘’ Ο κοινός διοικητής των νοσοκομείων Σύρου και Νάξου προσπάθησε να διαψεύσει όχι μόνο εμένα και την Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών αλλά και την ίδια τη διοίκηση της 2ης ΥΠΕ για την περικοπή των χρημάτων για τις εφημερίες στους γιατρούς στα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ (περιλαμβάνονται νοσοκομεία των νησιών μας) . Όσα είπα για τις εφημερίες των γιατρών που περικόπτονται στα νησιά, ισχύουν στο ακέραιο.

Στην πραγματικότητα η διοίκηση της 2ης ΥΠΕ επιβεβαιώνει ότι η δαπάνη των πρόσθετων εφημεριών του ιατρικού προσωπικού δεν πρέπει να υπερβαίνει το 15% της δαπάνης των τακτικών εφημεριών επί του συνόλου των νοσοκομείων. Άρα , οι πρόσθετες εφημερίες περικόπτονται.

Με τη διαφορά όμως ότι οι ίδιοι ζητούσαν από τους γιατρούς στα νοσοκομεία των νησιών να κάνουν πρόσθετες εφημερίες γιατί διαφορετικά δεν έβγαιναν οι βάρδιες και θα κατέρρεαν αυτά τα νοσοκομεία.

Εξάλλου ο ίδιος ο ο Χρήστος Ροΐλός, διοικητής της 2ης ΥΠΕ ανέφερε πως «Η δαπάνη των πρόσθετων εφημεριών του ιατρικού προσωπικού, μέχρι σήμερα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 15% της δαπάνης των τακτικών εφημεριών επί του συνόλου των νοσοκομείων και της Π.Φ.Υ για κάθε ΔΥΠΕ.

Επομένως, όσα νοσοκομεία υπερβαίνουν το ανωτέρω ποσοστό, θα πρέπει να προσαρμόσουν τα κόστη των πρόσθετων εφημεριών στο συγκεκριμένο ποσοστό, προλαμβάνοντας τις υπερβάσεις με την κατάρτιση και έγκριση αντίστοιχων προγραμμάτων εφημέρευσης. Αυτό συνήθως παρατηρείται σε όλες τις ΔΥΠΕ, για ορισμένους μήνες»

Άραγε οι γιατροί ενημερώνονται εκ των προτέρων ότι δεν θα πληρωθούν κάποιες από τις εφημερίες που θα κάνουν; Δικαιολογείται να γίνονται εκ των υστέρων περικοπές σε εφημερίες σε σημεία της χώρας που αναζητούνται κίνητρα για να πάνε γιατροί όπως είναι τα νησιά μας;

Όπως τονίζει η Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Γιατρών : “Θερμά συγχαρητήρια στη διοίκηση της 2 ης ΥΠΕ (σημειωτέων ότι στη 2 η ΥΠΕ υπάγονται όχι μόνο νοσοκομεία της Αττικής αλλά και τα νοσοκομεία και οι μονάδες υγείας των νησιών του Αιγαίου) που από τη μια εξαναγκάζουν τους γιατρούς σε υπέρβαση εφημέρευσης για να μην διαλυθεί το σύστημα υγείας τελείως, για να μη μένουν ακάλυπτες εφημερίες και από την άλλη περικόπτουν το ποσό της αποζημίωσης των εφημεριών”.

Καλό θα ήταν λοιπόν οι διοικήσεις των νοσοκομείων να σταματήσουν να λειτουργούν ως το μακρύ χέρι της κυβέρνησης.

Αυτή τη στιγμή, με το πλαίσιο που ισχύει σήμερα, θα περικοπούν τα χρήματα που αντιστοιχούν στις εφημερίες των γιατρών στα νοσοκομεία των νησιών. Και μιλάμε για δεδουλευμένες εφημερίες.

Ο μόνος τρόπος για να μην περικοπούν είναι να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα κάλυψης της υπέρβασης του 15% και για να καταβληθούν οι δεδουλευμένες εφημερίες των γιατρών.

Τόσο απλά και ξεκάθαρα είναι τα πράγματα. Όπως είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν δίνει δεκάρα για τη δημόσια υγεία.

ΥΓ. Επισυνάπτεται έγγραφο Έγκρισης περικοπής στις πρόσθετες εφημερίες του Ιατρικού προσωπικού μηνός Δεκεμβρίου 2023.

 

 

Νότιο Αιγάιο – Ταχιάος από Κω: Εκτελούνται έργα 160 εκατ. ευρώ, ποια στις Κυκλάδες

0

Στο νησί της Κω βρέθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Ν. Ταχιάος, στο πλαίσιο περιοδείας του στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου, προκειμένου να διαπιστώσει την πρόοδο των έργων που προωθούνται από το υπουργείο, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 160 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Ταχιάος χθες μετέβη στο αεροδρόμιο «Ιπποκράτης» του νησιού, στο οποίο ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συμμόρφωσης με τις κανονιστικές απαιτήσεις του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA). Έτσι, από φέτος το καλοκαίρι θα αρθούν πλέον όλοι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Επιπλέον, ο υφυπουργός περιόδευσε στην πόλη της Κω και πραγματοποίησε συναντήσεις εργασίας με τον Δήμαρχο, Θ. Νικηταρά, τον Αντιπεριφερειάρχη Ψηφιακής Ανάπτυξης Νοτίου Αιγαίου, Χ. Ναβροζίδη και την Έπαρχο, Κ. Σβύνου, οι οποίοι του εξέθεσαν τις ανάγκες των κατοίκων, κυρίως σε υγειονομικές και συγκοινωνιακές υποδομές.

Ακόμα, επισκέφθηκε τους χώρους όπου θα ανεγερθούν το νέο Δικαστικό Μέγαρο, για το οποίο η σύμβαση μελέτης και κατασκευής υπογράφηκε στις αρχές Απριλίου και το νέο Γενικό Νοσοκομείο που βρίσκεται σε στάδια προμελετών, έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για το νησί. Επιπρόσθετα, συναντήθηκε με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κώου και Νισύρου, κ. Ναθαναήλ.

Μετά το τέλος των επισκέψεων και των συναντήσεων, ο κ. Ταχιάος ανέφερε σε δηλώσεις του πως άκουσε «με μεγάλη προσοχή τα αιτήματα τους» και τους διαβεβαίωσε ότι εξετάσουμε όλα θα εξεταστούν με σοβαρότητα, «ώστε να προχωρήσουμε, στη συνέχεια, στον προγραμματισμό τους, αξιοποιώντας κάθε φορά τους οικονομικούς πόρους που διαθέτουμε». 

Παρόλο που βρισκόμαστε παραμονές των Ευρωεκλογών, δεν ήρθαμε στο νησί για να δώσουμε υποσχέσεις κενές περιεχομένου, ούτε και να λαϊκίσουμε, διότι πλέον όλοι έχουμε μάθει ότι «λεφτόδεντρα» δεν υπάρχουν.

Μοιραζόμαστε την αγωνία των νησιωτών για την ολοκλήρωση των έργων που είναι αναγκαία για να βελτιώσουν την καθημερινότητα τους. Δουλεύουμε για να κρατήσουμε τους ανθρώπους στον τόπο τους και την Περιφέρεια ζωντανή και αναπτυσσόμενη. Είμαστε εδώ για να προγραμματίσουμε από κοινού τις λύσεις που είναι εφικτές», κατέληξε ο κ. Ταχιάος.

Έργα σε εξέλιξη

Ενδεικτικά, τα κυριότερα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που βρίσκονται σε εξέλιξη αφορούν σε:

· Αεροδρόμια, όπως η ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών του νέου αεροδρομίου στην Πάρο, η επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του Κρατικού Αερολιμένα στη Νάξο και η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων στη Σύρο.

Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες συμμόρφωσης προς τις κανονιστικές απαιτήσεις της ΕASA των αεροδρομίων Μυκόνου, Σαντορίνης και Ρόδου.

· Αρδευτικά έργα, όπως η κατασκευή φράγματος και αγωγού μεταφοράς Σχοινά στην Κάρπαθο και η κατασκευή του φράγματος Τσικαλαριού στη Νάξο.

· Κτιριακά έργα, όπως η συντήρηση του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Λυκείου της Πατμιάδας Εκκλησιαστικής Σχολής, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η επέκταση στο κτιριακό συγκρότημα του Μουσικού Σχολείου στη Ρόδο και οι εργασίες στο νέο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Λειβάδα, Αρχαγγέλου Ρόδου.