Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 288

Β. Φλεριανός: “Το Γεωλογικό Μουσείο Απειράθου πρωτοπορεί με καινοτομία και γνώση σε κίνηση”

0

Σε μια εποχή όπου η πολιτιστική πολιτική οφείλει να «συναντά» την τεχνολογία και την εκπαιδευτική καινοτομία, το Γεωλογικό Μουσείο Απειράνθου κάνει ένα μεγάλο άλμα προς το μέλλον.

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και την πολύτιμη επιστημονική συμβολή της καθηγήτριας του ΕΚΠΑ κ. Νίκης Ευελπίδου και της ομάδας της, το μουσείο εξοπλίστηκε με σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας και διαδραστικό Sandbox, που μετατρέπει τη γνώση των γεωεπιστημών σε εμπειρία.

Ως Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση αλλά και ευθύνη: αυτή η ενίσχυση είναι μόνο η αρχή. Στόχος μας είναι να διασυνδέσουμε τα μουσεία της Απειράνθου σε έναν ενιαίο πολιτιστικό κόμβο, που θα εκφράζει συνολικά την πολύτιμη ταυτότητα, ιστορία και δημιουργικότητα του χωριού μας.

Ο Βασίλης Φλεριανός – Αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολιτισμού – τοποθετείται μέσα από τη προσωπική του σελίδα για τις τελευταίες εξελίξεις στο Γεωλογικό Μουσείο Απειράνθου..

Ας δούμε την πλήρη ανάρτησή του 

“Το Γεωλογικό Μουσείο Απεράθου σε τροχιά καινοτομίας και μετεξέλιξης.

Σε μια εποχή όπου η γνώση και η τεχνολογία εξελίσσονται ραγδαία, το Γεωλογικό Μουσείο Απεράθου δεν περιορίζεται απλώς σε έναν εκθεσιακό ρόλο, αλλά μετασχηματίζεται σε έναν δυναμικό και ζωντανό πυρήνα μάθησης, πολιτισμού και βιωματικής εκπαίδευσης.

Με σταθερή προσήλωση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, το Μουσείο ενισχύεται συνεχώς μέσω χρηματοδοτούμενων δράσεων που κατατίθενται σε στοχευμένα προγράμματα του Υπουργείου Πολιτισμού, με απτά αποτελέσματα στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή του.

Στο πλαίσιο αυτό, εντάχθηκε πρόσφατα ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο επαυξημένης πραγματικότητας, το γνωστό πλέον Sandbox, το οποίο πλαισιώνεται από τη χρήση ειδικών γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR).

Το σύστημα αυτό προσφέρει στους επισκέπτες —μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς αλλά και το ευρύ κοινό— τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με εικονικά γεωλογικά φαινόμενα, να διαμορφώνουν εικονικά τοπία, να παρατηρούν σε πραγματικό χρόνο τη ροή υδάτων, τη γεωμορφολογική διαμόρφωση του εδάφους, την τεκτονική δραστηριότητα και τις διεργασίες που δημιουργούν ηφαίστεια.

Μέσω αυτής της καινοτόμας προσέγγισης, προωθείται μια διεπιστημονική κατανόηση των φυσικών φαινομένων, με άξονα τη STEM εκπαίδευση, καθιστώντας τη γεωεπιστήμη προσιτή και κατανοητή, μέσα από τη χρήση τεχνολογιών αιχμής.

Νέο Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο στο Γεωλογικό Μουσείο Απειράνθου (video)

Η υλοποίηση του έργου κατέστη δυνατή χάρη στη σύνταξη και κατάθεση πρότασης από την καθηγήτρια του ΕΚΠΑ και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Μουσείου, κ. Νίκη Ευελπίδου, την οποία και ευχαριστούμε θερμά. Επίσης ευχαριστούμε θερμά την ερευνητική της ομάδα των Γιάννη Σαΐτη και Άννας Χασιώτη, η οποία ανέλαβε την εγκατάσταση, τη ρύθμιση και τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του εξοπλισμού.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού στο πλαίσιο επιχορήγησης για δράσεις Μουσείων Νεότερου Πολιτισμού και εντάσσεται σε ένα ευρύτερο στρατηγικό πλάνο μελέτης και αναδιάρθρωσης των Μουσείων της Απειράνθου.

Με τη συγκατάθεση πλέον και της Τοπικής Κοινότητας, βρισκόμαστε στη διαδικασία σχεδιασμού και προώθησης της μετεγκατάστασης όλων των μουσειακών μονάδων του χωριού σε έναν ενιαίο, αναβαθμισμένο χώρο. Το όραμα μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου, διασυνδεδεμένου πολιτιστικού κόμβου, όπου τα μουσεία θα λειτουργούν συμπληρωματικά, προβάλλοντας συνολικά την πλούσια πολιτιστική ταυτότητα της Απειράνθου.

Τα Μουσεία της Απειράνθου δεν είναι απλώς φορείς γνώσης, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορικής, πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς ενός χωριού με μακραίωνη και πολυδιάστατη συμβολή στα γράμματα, τις τέχνες και τις επιστήμες”.

Express Skopelitis: “Δεμένο” στα Κατάπολα λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

0

Σήμερα, Παρασκευή 16 Μαΐου 2025, το πλοίο Express Skopelitis παραμένει δεμένο στα Κατάπολα της Αμοργού, λόγω  των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή. Η ένταση των ανέμων από νότια κατεύθυνση αναμένεται να ενταθεί, οπότε κρίθηκε σκόπιμο το αγαπημένο πλοίο να παραμένει δεμένο στα Κατάπολα..

Το Express Skopelitis, γνωστό για την αφοσίωσή του στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών, αντιμετωπίζει συχνά τις προκλήσεις του Αιγαίου, με τις καιρικές συνθήκες να επηρεάζουν τα δρομολόγιά του.

Η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος παραμένει προτεραιότητα, με τις αποφάσεις για τον απόπλου να λαμβάνονται με βάση τις επικρατούσες συνθήκες.

Οι επιβάτες που επηρεάζονται από την ακύρωση του δρομολογίου καλούνται να επικοινωνήσουν με τα κατά τόπους ταξιδιωτικά πρακτορεία (στη Νάξο με το Zas travel)  για πληροφορίες σχετικά με την επαναπρογραμματισμένη αναχώρηση και για οποιαδήποτε περαιτέρω ενημέρωση.

Στον τελικό της Eurovision 2025 η Κλαυδία με την “Αστερομάτα” (video)

0

Με συγκίνηση και περηφάνια, η Ελλάδα προκρίθηκε στον τελικό της Eurovision 2025, που θα διεξαχθεί το Σάββατο 17 Μαΐου, στη Βασιλεία της Ελβετίας. Η Κλαυδία, εκπροσωπώντας την Ελλάδα με το τραγούδι «Αστερομάτα», συγκίνησε το κοινό και απέσπασε θερμό χειροκρότημα στο στάδιο St. Jakobshalle, στον Β’ Ημιτελικό του διαγωνισμού.

Η τραγουδίστρια εμφανίστηκε στην έβδομη θέση και κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις με την εσωτερική, λυρική της ερμηνεία, αλλά και με μια καλλιτεχνικά άρτια σκηνική παρουσία, που έφερε την υπογραφή του Φωκά Ευαγγελινού. Η ενδυματολογική επιμέλεια έγινε από τους σχεδιαστές Deux Hommes, προσδίδοντας στη σκηνή έναν αέρα μοντέρνας ευαισθησίας.

✨ Το τραγούδι και το μήνυμά του

Η «Αστερομάτα», σε στίχους του συγκροτήματος Arcade, είναι ένα τραγούδι κοινωνικού χαρακτήρα που μιλά για τον ξεριζωμό, τη μετανάστευση, και την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Το τραγούδι συνδυάζει σύγχρονες μουσικές φόρμες με ελληνικά στοιχεία, μεταφέροντας ένα μήνυμα οικουμενικό, αλλά και βαθιά προσωπικό.

🎙️ Σε πρόσφατο podcast, η Κλαυδία δήλωσε:
«Μακάρι η Αστερομάτα να δικαιώσει όλη την Ελλάδα. Είναι τιμή και ευθύνη μαζί.»

Μαζί με την Ελλάδα, στον τελικό πέρασαν και οι: Λιθουανία, Ισραήλ, Αρμενία, Δανία, Αυστρία, Λουξεμβούργο, Φινλανδία, Λετονία και Μάλτα.

Ο δρόμος προς τον τελικό είναι ανοιχτός — και η Ελλάδα δίνει το παρών με φωνή, ψυχή και ποιότητα. Καλή επιτυχία Κλαυδία!

Δείτε το σχετικό video

Γιατί οι Ιταλοί δεν παχαίνουν τρώγοντας μακαρόνια;

0

Η pasta (τα μακαρόνια, μπρε) αποτελεί βασικό πιάτο στην καθημερινή διατροφή πολλών λαών, όπως και στην Ελλάδα, όπου η μέση κατανάλωση φτάνει τα 9 κιλά ανά άτομο ετησίως, σύμφωνα με την International Pasta Organization. Ωστόσο, στην Ιταλία – τη χώρα-σύμβολο της μακαρονάδας – το φαινόμενο της παχυσαρκίας παραμένει περιορισμένο, παρόλο που η κατανάλωση ζυμαρικών είναι καθημερινή. Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό τους;

Ο χειρουργός βαριατρικής, Λεονάρντο Ρεχόν, από την Κλινική Lugo στη Μαρακάι της Βενεζουέλας, εξηγεί ότι ο τρόπος μαγειρέματος κάνει τη διαφορά. Οι Ιταλοί συνηθίζουν να καταναλώνουν την πάστα “αλ ντέντε”, δηλαδή ελαφρώς άβραστη. Όπως τονίζει ο ειδικός, αυτή η μέθοδος επιβραδύνει την απορρόφηση του αμύλου και το μετατρέπει σε ανθεκτικό άμυλο, το οποίο δεν απορροφάται πλήρως από το λεπτό έντερο, αλλά φτάνει στο παχύ έντερο όπου τρέφει τα ευεργετικά βακτήρια της εντερικής χλωρίδας.

Αυτός ο τρόπος μαγειρέματος δεν βοηθά μόνο στη διατήρηση της υφής και της γεύσης, αλλά συμβάλλει στην καλύτερη πέψη, την παράταση του αισθήματος κορεσμού και τη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, η κατανάλωση πάστας δεν οδηγεί αναγκαστικά σε αύξηση βάρους. Όπως εξηγεί ο Ρεχόν, δεν χρειάζεται να κόψει κανείς τα μακαρόνια για να αδυνατίσει – αρκεί να τα μαγειρεύει σωστά και να τα συνδυάζει με πρωτεΐνη, που ενισχύει το αίσθημα πληρότητας.

Αντίθετα, όταν τα ζυμαρικά είναι υπερβολικά βρασμένα και μαλακά, το άμυλο απορροφάται γρήγορα, προκαλεί απότομη αύξηση του γλυκαιμικού δείκτη και εντείνει τη λιπογένεση.

Το ανθεκτικό άμυλο που περιέχεται στα ζυμαρικά μπορεί να λειτουργήσει θετικά στον οργανισμό: δεν πέπτεται πλήρως στο λεπτό έντερο και, μέσω ζύμωσης στο παχύ έντερο, ενισχύει την υγεία του εντέρου και την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

Συμπέρασμα; Δεν φταίνε τα μακαρόνια, αλλά ο τρόπος που τα μαγειρεύουμε. Η ιταλική παράδοση της πάστας “αλ ντέντε” δεν είναι μόνο θέμα γεύσης – είναι και θέμα υγείας.

Ακυρώσεις δρομολογίων του HIGHSPEED 3 λόγω κακοκαιρίας

0

Ακόμη δεν το είδαμε και για ένα διήμερο ακυρώνονται τα δρομολόγιά του… Η εταιρεία Hellenic Seaways ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιηθούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου HIGHSPEED 3 και HighSpeed 4 (φωτό από τον Γιάννη Πολυκρέτη στη σελίδα Shiptravelers) την Παρασκευή 16 Μαΐου και το Σάββατο 17 Μαΐου 2025, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που προβλέπεται να επικρατούν στο Αιγαίο.

Ακυρώνονται τα εξής δρομολόγια:

📅 Παρασκευή 16 Μαΐου 2025

  • Αναχώρηση: Πειραιάς 08:45

  • Προορισμοί: Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο

📅 Σάββατο 17 Μαΐου 2025

  • Αναχώρηση: Ηράκλειο 07:30

  • Προορισμοί: Σαντορίνη – Ίος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς

Οι επιβάτες που έχουν εκδώσει εισιτήρια για τα συγκεκριμένα δρομολόγια καλούνται να επικοινωνήσουν με την εταιρεία ή τα τουριστικά πρακτορεία για αλλαγές, επιστροφή χρημάτων ή επαναπρογραμματισμό του ταξιδιού τους.

📞 Πληροφορίες παρέχονται από τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τα σημεία πώλησης εισιτηρίων.

📌 Συνιστάται στους επιβάτες να παρακολουθούν τις επίσημες ανακοινώσεις για πιθανές μεταβολές, καθώς οι καιρικές συνθήκες στο Αιγαίο παραμένουν ασταθείς.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π.: Αναβολή δρομολογίου λόγω καιρού, νέο δρομολόγιο το Σάββατο (17/05)

0
Αικατερίνη Π - Κυκλάδες
Αικατερίνη Π - Κυκλάδες

Λόγω πρόβλεψης δυσμενών καιρικών συνθηκών για την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025, η SeaJets ανακοίνωσε την αναβολή του προγραμματισμένου δρομολογίου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. προς τις δυτικές και νότιες Κυκλάδες.

Το δρομολόγιο θα εκτελεστεί το Σάββατο 17 Μαΐου, με αναχώρηση στις 08:00 από τον Πειραιά, σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

  • Πειραιάς: 08:00

  • Σέριφος: 12:00 – 12:15

  • Σίφνος: 12:50 – 13:10

  • Φολέγανδρος: 14:40 – 14:55

  • Σίκινος: 15:25 – 15:35

  • Ίος: 16:10 – 16:25

  • Θήρα (Σαντορίνη): Άφιξη στις 17:45

Οι επιβάτες που έχουν εκδώσει εισιτήρια για το αρχικό δρομολόγιο ενημερώνονται ήδη από την εταιρεία Fast Ferries για τη μεταβολή, ενώ παρακαλούνται να επικοινωνούν με τα σημεία έκδοσης εισιτηρίων ή το λιμεναρχείο για τυχόν περαιτέρω πληροφορίες.

📌 Συνιστάται στους ταξιδιώτες να παρακολουθούν τις επίσημες ανακοινώσεις λόγω της μεταβλητότητας των καιρικών συνθηκών στο Αιγαίο.

Β. Βρούτσης για τα Τέλη Υδρευσης: “Τώρα είναι αργά για δάκρυα”

0

Με μια δημόσια και ιδιαίτερα αιχμηρή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Βασίλης Βρούτσης – ενεργός πολίτης και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Δύναμη Δημιουργίας” στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο – παρεμβαίνει στον δημόσιο διάλογο για τα αυξημένα τέλη ύδρευσης στη Νάξο, καταλογίζοντας πολιτικές ευθύνες στη δημοτική αρχή, αλλά και κοινωνική συνενοχή λόγω ανοχής και αδιαφορίας.

Ο ίδιος τονίζει πως η σημερινή κατάσταση δεν είναι αποτέλεσμα αιφνίδιας απόφασης, αλλά ενός συνόλου χρονικά εκτεινόμενων επιλογών, παραλείψεων και σιωπών – με την ανομβρία, τις υποδομές και τον δημοκρατικό σχεδιασμό να έχουν μείνει στα «αζήτητα» για πολλά χρόνια.

Αναλυτικά η τοποθέτησή του μέσα από τη προσωπική του σελίδα στα social media 

– Διαβάζω τις τελευταίες μέρες για φορείς και πολίτες που διαμαρτύρονται (δικαίως) για τα τέλη ύδρευσης.

– Όμως η μεγαλύτερη αιτία των σημερινών συνεπειών είναι η αδιαφορία που επέδειξαν και η ευλογία που έδωσαν σε μία δημοτική αρχή που εδώ και δεκαπέντε χρόνια έχει αποδείξει ότι είναι ανίκανη, άβουλη, κωφή, τυφλή και την ίδια ώρα αμετροεπής και αλαζονική.

– Τώρα είναι μάλλον αργά για δάκρυα.

– Το «νωρίς» βέβαια, από την άλλη, δεν ήταν όταν αποφασίστηκε η αύξηση των τελών, αλλά

– τότε που η ανομβρία εξελισσόταν ραγδαία και η τεράστια πλειονότητα των πολιτών και φορέων έκαναν σαν μη συμβαίνει τίποτα.

– τότε που κάποιοι πολίτες και η ίδια η κατάσταση «φώναζαν» ότι οι μελέτες και τα έργα για ορθή διαχείριση υδάτων είναι αναγκαία

– τότε που η συζήτηση για εξοικονόμηση και συμψηφισμός ενέργειας στις υποδομές του Δήμου δεν άγγιζε σχεδόν κανέναν. (Δεν τρέφω βέβαια αυταπάτες ότι τώρα αγγίζει πολύ περισσότερους).

– τότε που τους ανέχονταν και τους ξαναψήφιζαν για να ράβουν και να ξηλώνουν χωρίς κανένα πρόγραμμα, σχεδιασμό και μελέτες.

– τότε που πορεύονταν με πρόγραμμα μία παιδική χαρά και μία τσιμεντόστρωση και αυτά βέβαια ήταν ικανά για επανεκλογή (καλά, προφανώς δεν χρειάζονταν ούτε αυτά, απλά τα προγράμματά τους αυτά έγραφαν).

– Όταν όλα αυτά εξελίσσονταν όλοι εδώ ήμασταν. Στο ίδιο νησί. Και τότε δεν διαμαρτύρονταν ούτε οι φορείς ούτε οι πολίτες.

– Οι όψιμες αυτές αντιδράσεις μού μοιάζουν σαν να μας προειδοποιούσε κάποιος για τσουνάμι αλλά εμείς αρχίζουμε να τρέχουμε, όταν έχουμε πια βραχεί.

Υ.Γ. Παρακαλώ αν έστω και λίγο με συμπαθείτε μη μου πει κανείς: «Ωραία όλα αυτά. Τώρα τί κάνουμε;»

Υ.Γ. Σήμερα μετά από καιρό άκουσα το δήμαρχο σε μια συνέντευξη να λέει ότι η απόφαση για την αύξηση των τελών ήταν για να περιοριστεί η κατανάλωση. Από που να το πιάσεις και που να τ’ αφήσεις.

«Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου”: Ερχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

0

Ένα από τα πιο συγκλονιστικά εικαστικά έργα της ευρωπαϊκής φιλελληνικής τέχνης θα εκτεθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2026, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου (1826–2026).

Πρόκειται για τον διάσημο πίνακα του Eugène Delacroix με τίτλο «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου», ένα έργο παγκόσμιας αναγνώρισης που θα φιλοξενηθεί στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου, από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Νοεμβρίου 2026.

🖼️ Ένας πίνακας-σύμβολο του φιλελληνισμού

Το έργο φιλοτεχνήθηκε λίγους μήνες μετά την ηρωική Έξοδο, το 1826, και απεικονίζει μια αλληγορική μορφή της Ελλάδας να στέκεται θλιμμένη και πεσμένη στα γόνατα, ανάμεσα στα ερείπια και τους νεκρούς υπερασπιστές του Μεσολογγίου.

Με αυτό το έργο, ο Ντελακρουά – κορυφαίος εκπρόσωπος του ρομαντισμού – συγκλόνισε τη διεθνή κοινή γνώμη και ανέδειξε τον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία ως πανανθρώπινο σύμβολο αυτοθυσίας.

Σήμερα, ο πίνακας ανήκει στη συλλογή του Musée des Beaux-Arts de Bordeaux στη Γαλλία, το οποίο και ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού για τον δανεισμό του έργου, με στόχο την ανάδειξή του στον τόπο που ενέπνευσε τη δημιουργία του.

🏛️ Η ανακοίνωση και η έκθεση

Η επίσημη ανακοίνωση έγινε στην Αθήνα, από τον Υφυπουργό Πολιτισμού κ. Ιάσονα Φωτήλα, στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Δήμος Μεσολογγίου, εγκαινιάζοντας τον κύκλο των εορτασμών.

Όπως ανακοίνωσε και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας, η έκθεση με τίτλο «Η Έξοδος του Μεσολογγίου στον καμβά του Delacroix» αποτελεί κορυφαίο γεγονός των εορτασμών, και η προετοιμασία της βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη.

Η φιλοξενία του αυθεντικού έργου στην πόλη σηματοδοτεί μια ιστορική στιγμή πολιτιστικής επιστροφής και αναγνώρισης για το Μεσολόγγι και ολόκληρη την Ελλάδα.

✨ Ένα ταξίδι που επιστρέφει στον τόπο του

Το 2026 δεν θα είναι μόνο ένα έτος επετειακής μνήμης. Θα είναι και μια σπάνια ευκαιρία για τους επισκέπτες του Μεσολογγίου να σταθούν μπροστά σε ένα αυθεντικό έργο τέχνης που «γεννήθηκε» από τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην πόλη πριν από δύο αιώνες.

Ένα έργο που ταξίδεψε στον χρόνο και στον κόσμο για να επιστρέψει – έστω και προσωρινά – στον τόπο της έμπνευσής του.

📌 Η έκθεση προγραμματίζεται να διαρκέσει από τα μέσα Μαρτίου έως τα τέλη Νοεμβρίου 2026, στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου.

Κώστας Ζουγανέλης: Έφυγε από τη ζωή ο «άρχοντας» της νυχτερινής Μυκόνου

0

Η Μύκονος θρηνεί την απώλεια του Κώστα Ζουγανέλη, του ανθρώπου που με το όραμα, τη διορατικότητα και την ακαταμάχητη προσωπικότητά του, καθόρισε όσο λίγοι τη μεταμόρφωση του νησιού σε παγκόσμιο κέντρο κοσμοπολιτισμού και νυχτερινής ζωής.

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 85 ετών, αφήνοντας πίσω του ένα μεγάλο κενό στην ιστορία του νησιού, αλλά και μια ανεκτίμητη παρακαταθήκη.

🍸 Οι «9 Μούσες» και το ξεκίνημα ενός μύθου

Το 1964, σε μια εποχή που η Μύκονος μόλις έκανε τα πρώτα της βήματα στον τουρισμό, ο Ζουγανέλης ανοίγει το μπαρ «9 Μούσες», την πρώτη ντίσκο του νησιού, φέρνοντας νέα πνοή στη νυχτερινή ζωή του τόπου.

Το μαγαζί γίνεται σύμβολο εποχής και σημείο συνάντησης του διεθνούς jet set, φιλοξενώντας διάσημους ηθοποιούς, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες και γαλαζοαίματους. Ανάμεσά τους και ο Πολ Νιούμαν, ενώ τα «Μούσες» επεκτάθηκαν αργότερα και στην Αθήνα, στον Αστέρα Βουλιαγμένης, και στο μυκονιάτικο «Cavo Μούσες».

🌍 Από τον Πειραιά στον Άγιο Σώστη – Μια ζωή αφιερωμένη στο νησί

Γεννημένος στον Πειραιά, ο Κώστας Ζουγανέλης επισκέφθηκε τη Μύκονο το 1958 για πρώτη φορά, για να γνωρίσει συγγενείς. Μαγευμένος από την ομορφιά και την ενέργεια του τόπου, αποφάσισε να μείνει.

Εγκαταστάθηκε στον Άγιο Σώστη, τον οποίο αποκαλούσε «παράδεισό του», και έμεινε πιστός στο νησί μέχρι το τέλος της ζωής του.

Πίστευε βαθιά στη δύναμη του φωτός της Δήλου και θεωρούσε ότι αυτό το φως ήταν το στοιχείο που έκανε τη Μύκονο ξεχωριστή και παγκόσμια.

👑 Οραματιστής, πρωτοπόρος, κοσμικός θρύλος

Ο Κώστας Ζουγανέλης δεν ήταν απλώς επιχειρηματίας – ήταν μια εμβληματική μορφή που έζησε τη μεγάλη ζωή με αξιοπρέπεια, γνησιότητα και φιλικότητα.

Άνθρωπος του κόσμου, αλλά πάντα κοντά στον τόπο του, άνοιξε τον δρόμο για να συγκρίνεται σήμερα η Μύκονος με διεθνή θέρετρα όπως η Ίμπιζα και το Σεν Τροπέ.

Απέκτησε τρία παιδιά από τρεις γάμους: τη Θέμιδα, τον Κωνσταντίνο και την Ελεάνα.

🕊️ Η τελευταία του ανάρτηση – Το «πέταγμα» στην αιωνιότητα

Στις 8 Ιανουαρίου 2024, ο Ζουγανέλης είχε κάνει μια συγκινητική ανάρτηση στα social media με τη φωτογραφία του μπροστά από γιγάντια φτερά και τον τίτλο “Los Konstangeles”.

Ανάμεσα στα σχόλια, ξεχώρισε το πιο χαρακτηριστικό:

«Δεν υπάρχουν φτερά να φτάσουν το δικό σου πέταγμα».

🖤 Ένα “ευχαριστώ” από τη Μύκονο

Η Μύκονος αποχαιρετά έναν από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές της.

«Η κοσμική Μύκονος θα είναι πάντα ευγνώμων για όσα της χάρισες. Καλό ταξίδι στην αιωνιότητα, άρχοντα της νύχτας.»

 

Σέριφος: Ημερίδα για την ανεξέλεγκτη δόμηση και την τουριστική ανάπτυξη

0

Σε μια περίοδο που οι Κυκλάδες βρίσκονται σε σταυροδρόμι μεταξύ ανάπτυξης και υπερφόρτισης, η Σέριφος παίρνει θέση: το Σάββατο 17 Μαΐου, στο Κάτω Διδακτήριο του Δημοτικού Σχολείου Χώρας, θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με τίτλο «Ανεξέλεγκτη δόμηση και τουριστική ανάπτυξη».

Η πρωτοβουλία έρχεται ως απάντηση στις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας σχετικά με τον ρυθμό και τον χαρακτήρα των αλλαγών που παρατηρούνται στο νησί και σε ολόκληρο το κυκλαδίτικο τοπίο, λόγω της ραγδαίας τουριστικής ζήτησης.

🌱 Τι θα συζητηθεί στην ημερίδα

Η εκδήλωση δεν απευθύνεται μόνο σε ειδικούς, αλλά και σε κατοίκους και επισκέπτες που επιθυμούν να ενημερωθούν, να τοποθετηθούν και να συμβάλουν σε μια στρατηγική που θα σέβεται το μέλλον του τόπου.

Συγκεκριμένα, θα αναπτυχθούν θεματικές όπως:

  • Η πίεση στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον της Σερίφου, από τη συνεχή οικοδομική δραστηριότητα

  • Η απώλεια της αρχιτεκτονικής ταυτότητας και η επέκταση ασύμβατων δομών

  • Η ανάγκη βιώσιμου σχεδιασμού για τη διαχείριση του τουρισμού

  • Τα εργαλεία και οι πολιτικές για τον πολεοδομικό έλεγχο και την προστασία της κλίμακας των νησιών

👥 Συμμετοχή ειδικών, φορέων και πολιτών

Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν ειδικοί στον πολεοδομικό σχεδιασμό και το περιβάλλον, εκπρόσωποι φορέων, αλλά και ενεργοί πολίτες, με σκοπό να τεθεί ένα πλαίσιο προβληματισμού και λύσεων, προτού οι πιέσεις γίνουν μη αναστρέψιμες.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό και επιδιώκει να ενεργοποιήσει την κοινωνία σε ένα διάλογο ουσίας για το μοντέλο ανάπτυξης που αξίζει στη Σέριφο και τις Κυκλάδες.

📌 Ημερομηνία: Σάββατο 17 Μαΐου 2025
📍 Τοποθεσία: Κάτω Διδακτήριο, Δημοτικό Σχολείο Χώρας Σερίφου
🎟️ Είσοδος: Ελεύθερη