Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 288

Ορεινή Νάξος: Μπήκε για πρώτη φορά η κίτρινη γραμμή στη διαγράμμιση του δρόμου

0

Δρόμος χωρίς διαγράμμιση δεν νοείται, άσχετα αν στην Ελλάδα, σε πολλά σημεία οι γραμμές έχουν ξεθωριάσει τελείως. Τις συναντάμε, είτε στο κέντρο, είτε στα άκρα και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο καθώς καθορίζουν το όριο κίνησης των οχημάτων, τις λωρίδες κυκλοφορίας, αν επιτρέπεται ή απαγορεύεται το προσπέρασμα, ακόμη και τη στάθμευση.

Ποια είναι τα χρώματα που συναντάμε στην Ελλάδα; Το κλασικό λευκό το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως γιατί διακρίνεται λόγω της αντίθεσης που κάνει με τη μαύρη απόχρωση της ασφάλτου. Μάλιστα είναι φωτεινό τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, αρκεί φυσικά να διατηρείται σε άριστη κατάσταση.

Τι γίνεται με την κίτρινη διαγράμμιση; Αν και την βλέπουμε σε σημεία όπου απαγορεύεται στην στάθμευση, τα τελευταία χρόνια, την είδαμε σε περιοχές με αυξημένο υψόμετρο. Αυτό συμβαίνει καθώς το κίτρινο χρώμα είναι πιο ευδιάκριτο σε ορεινούς δρόμους όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη εξαιτίας συνεχούς ομίχλης, βροχοπτώσεων και χιονόπτωσης.

Και μετά από προσπάθειες από τη Περιφέρεια και δη το Επαρχείο Νάξου (σ.σ. η πρώτη κίνηση έγινε από μέλη του Συλλόγου Σκαδιωτών – Μεσωτών που έφτασαν έως την Κρήτη για να βρουν τα αντίστοιχα έγγραφα και να ξεκινήσει η διεκδίκηση της … γραμμής και στη Νάξο), εδώ και μερικές ημέρες είδαμε το κίτρινο χρώμα έκανε την εμφάνισή του στα ορεινά της Νάξου… Και αναφέρουμε τη λέξη “προσπάθεια” γιατί στο υπουργείο δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την ανάγκη της ορεινής Νάξου για τη …κίτρινη γραμμή.

Με …οδηγό τον φίλο της ιστοσελίδας, Γιώργο Κρητικό (σ.σ. Giorgos Komiaki) είδαμε το συνεργείο του Επαρχείου να βάζει κίτρινη διαγράμμιση έξω από την Κωμιακή. Μάλιστα ενημερώνει μέσα από τη προσωπική του σελίδα ότι ” “Φρεσκάρισμα ” των γραμμών του επαρχιακού δικτύου αυτές τις μέρες, σε πολλά σημεία του νησιού.. Σήμερα το συνεργείο βρίσκεται στα ορεινά και συγκεκριμένα στην Κωμιακή… Αλλάζει και το χρώμα..
Βλέπουμε το κίτρινο, να αντικαθιστά το λευκό. Το κίτρινο, λοιπόν, θα μπει στις δύο άκρες του δρόμου, ενώ η γραμμή στην μέση θα καταργηθεί…
Και αυτό γιατί ο δρόμος πρέπει να έχει πλάτος 6 μέτρων, για να έχει στη μέση γραμμή, όπως μας είπε άνθρωπος του συνεργείου, κάτι που ο δρόμος αυτός δεν το πληρεί σε όλο του το μήκος…”

Μετά από αρκετά χρόνια έχουμε και πάλι στο σύνολο της Νάξου διαγράμμιση και δη διπλού χρώματος…

 

Karagoutis Training Camp: Με επιτυχία η διεξαγωγή του για 3η σερί χρονιά στη Πάρο

0

Ο Δήμος Πάρου και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου, διοργάνωσαν για 3η συνεχόμενη χρονιά στο νησί της Πάρου το πετυχημένο Karagoutis Training Camp, του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο μπάσκετ Γιώργου Καράγκουτη.

Το Training Camp, διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία από τις 15 έως τις 19 Ιουνίου 2024, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αθλητικών εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου – Μάρπησσας, υπό την αιγίδα της Ένωσης Σωματείων Καλαθοσφαίρισης Κυκλάδων και σε συνεργασία με τα τοπικά σωματεία καλαθοσφαίρισης Α.Ο. ΠΑΡΟΥ, ΜΑΡΠΗΣΣΑΪΚΟΣ και ΠΛΟΗΓΟΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ.

Στην διοργάνωση, συμμετείχαν αθλητές και αθλήτριες ηλικίας 9-16 ετών. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, τους δόθηκε η ευκαιρία μέσα από καθημερινές τρίωρες προπονήσεις, να βελτιώσουν το επιθετικό τους παιχνίδι και την φυσική τους κατάσταση, μέσω ενός εξειδικευμένου προγράμματος, από τους έμπειρους προπονητές του Camp, το οποίο ολοκληρώθηκε με την απονομή διπλωμάτων συμμετοχής στους νεαρούς αθλητές.

 Ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κώστας Μπιζάς, με σχετική δήλωσή του αναφέρει:

«Το Karagoutis Training Camp, πρόκειται για μία διοργάνωση που σκοπό έχει τη βελτίωση σε διάφορους τομείς των μικρών αθλητών που παίρνουν μέρος σε αυτήν, προσφέροντας τους παράλληλα μια πολύ όμορφη εμπειρία.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Γιώργο Καράγκουτη και τους συνεργάτες του, που για άλλη μια χρονιά βρέθηκαν στο νησί μας, από τις 15 έως της 19 Ιουνίου 2024 και να τους ευχηθώ καλή επιτυχία στα υπόλοιπα training camps που θα διεξαχθούν φέτος, σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας!».

 

 

 

 

 

Αμοργός – Αστυνομία: Δεν σταμάτησαν οι έρευνες για τον 59χρονο Αμερικανό, όχι στα fake news

0

Από το μεσημέρι της 11ης Ιουνίου αναζητείται 59χρονος συνταξιούχος Αμερικανός, ο οποίος χάθηκε ενώ προχωρούσε στο μονοπάτι από την Αιγιάλη προς τα Κατάπολα. Από τότε έχει σημάνει συναγερμός..

Εκατοντάδες άνθρωποι, από μέλη της Αστυνομίας, εθελοντές και κάτοικοι είναι σε κάθε μονοπάτι του νησιού με σκοπό να βρουν τον 59χρονο Αμερικανό, ο οποίος μάλιστα χαρακτηρίζεται και ως “φίλος” του νησιού καθότι τα τελευταία χρόνια βρέθηκε αρκετές φορές στο νησί των Ανατολικών Κυκλάδων.

Πρόσφατα κι ενώ συμπληρώθηκε μία εβδομάδα αναζήτησης, τόσο η οικογένεια του 59χρονου Αμερικανού (σ.σ. συνταξιούχος αστυνομικός) όσο και Ελληνας φίλος του κάνουν λόγο για απαράδεκτη στάση των ελληνικών Αρχών. Η σύντροφός του μιλώντας στην εφημερίδα New York Post, μίλησε για αδιαφορία και τόνισε «εντελώς αηδιασμένη με τον τρόπο που μας έχουν φερθεί».

Από τη πλευρά του, ο Ελληνας φίλος της οικογένειας σημείωσε ότι οι Αρχές δεν δείχνουν καμία διάθεση να προσφέρουν πολύτιμα δεδομένα για τον εντοπισμό του αγνοούμενου, ενώ αρνούνται να συνεργαστούν με οποιοδήποτε τρόπο με τους Αμερικανούς ειδικούς ερευνητές που έφτασαν στο νησί μαζί με την οικογένεια.

Οπως ήταν αναμενόμενο, η Ελληνική Αστυνομία πήρε θέση.

Με ανακοίνωσή της μέσω του Γενικού Αρχηγείου αναφέρει: “Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι, οι έρευνες για τον εντοπισμό εξαφανισθέντος ατόμου στην Αμοργό βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη σε συνεργασία με συναρμόδιες Αρχές και εθελοντικές ομάδες, ενώ από πλευράς Αστυνομίας συμμετέχουν -10- αστυνομικοί, αστυνομικός σκύλος με συνοδό, καθώς και ειδικός πραγματογνώμονας που έχει διοριστεί στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας – σχηματισθείσας δικογραφίας.

Συνεπώς, αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες κάνουν λόγο για παύση των ερευνών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα”.

 

Υπουργείο Ναυτιλίας: Εγκρίθηκαν τρία έργα για ύδρευση σε Νάξο και Αμοργό ύψους 450.000 ευρώ

0
Νάξος - Αμοργός
Νάξος - Αμοργός

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε σε έγκριση τριών έργων που αφορούν υποδομές σε ζητήματα ύδρευσης σε Νάξο και Αμοργό. Εργα ύψους 451.000 ευρώ και αφορούν είτε αντικατάσταση παλιών υδρεύσεων (βλ Νάξος) είτε αφαλατώσεις και γεωτρήσεις (Αμοργός)..

Η πρώτη ενημέρωση έρχεται από τον βουλευτή Κυκλάδων Φίλιππο Φόρτωμα που μέσω δελτίου αναφέρει:

Με έργα ύψους 451.200 ευρώ ενισχύει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής τους Δήμους Αμοργού και Νάξου & Μικρών Κυκλάδων. Πιο συγκεκριμένα, η ηγεσία του Υπουργείου υπέγραψε την οικονομική στήριξη τριών δαπανών και έργων, δύο για το νησί της Αμοργού και ένα για τη Δημοτική Ενότητα της Νάξου.

Η μίσθωση μονάδας αφαλάτωσης 124.000 ευρώ στα Κατάπολα Αμοργού είναι καθοριστική, καθώς οι ανάγκες του τόπου μέσα στην καλοκαιρινή περίοδοείναι αυξημένες και χωρίς αυτή δεν θα καταστεί εφικτή η λειτουργία του νησιού και η αντιμετώπιση του υπερδιπλασιασμού των χρηστών νερού. Επιπλέον, το Υπουργείο θα διαθέσει 37.200 ευρώ για δύο αρδευτικές γεωτρήσεις για την αντιμετώπιση των αναγκών των κατοίκων στην περιοχή Κολοφάνα.

Τέλος, στη Δημοτική ενότητα Νάξου θα διατεθεί κονδύλιο 290.000 ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών αγωγών ύδρευσης, ώστε να βελτιωθεί κατά το μέγιστο η ποιότητα νερού που φτάνει στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτών των χρηματοδοτήσεων ο κ. Φόρτωμας εξέφρασε την ικανοποίησή του και προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σταθερή στις δεσμεύσεις της για συνεχή και αδιάλειπτη παρουσία και στήριξη στη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες, προχωρά στην καθοριστική συμβολή για τη βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των Κυκλαδιτών με παρεμβάσεις σε δύο μας νησιά. Η Αμοργός και η Νάξος ενισχύονται σε θέματα λειτουργικών αναγκών. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε όλοι συνθετικά, ώστε τα αποτελέσματα να είναι πολλαπλασιαστικά και άμεσα για τις τοπικές κοινωνίες μας και τους πολίτες».

και η κα Κατερίνα Μονογυιού επίσης ενημερώνει:

Υπεγράφη χθες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η έγκριση των ακόλουθων ποσών:

290.000€ για αντικατάσταση παλαιών αγωγών ύδρευσης στην ΔΕ Νάξου
• 124.000€ για μίσθωση μονάδας αφαλάτωσης στην περιοχή Κατάπολα Αμοργού
• 37.200€ για 2 αρδευτικές γεωτρήσεις στην περιοχή Κολοφάνα Αμοργού

Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Μονογυιού δήλωσε:
«Για άλλη μία φορά, το Υπουργείο Ναυτιλίας στηρίζει έμπρακτα τα νησιά μας με σκοπό τη βελτίωση των υποδομών ύδρευσης τους. Η έγκριση αυτών των χρηματοδοτήσεων αποδεικνύει έμπρακτα ότι δίνουμε λύσεις σε ανάγκες που έχουν οι τοπικές κοινωνίες και λαμβάνουμε μέτρα με σκοπό την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων της νησιωτικότητας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη και τον Υφυπουργό κ. Στέφανο Γκίκα, που ανταποκρίθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά στο αίτημα μου για την έγκριση των παραπάνω ποσών καθώς και για την ιδιαίτερη μέριμνα τους για τις Κυκλάδες μας.» 

 

Seajets: Ξεκινάει αύριο (21/06) το πρώτο ταξίδι από Πειραιά προς Κρήτη (Χανιά) μέσω Μήλου

0
seajets_superrunner_jet_0

Το ταξίδι με ταχύπλοο της SEAJETS από τον Πειραιά προς τα Χανιά, με ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο, είναι γεγονός!

Πρόκειται για ένα ταξίδι που συνδυάζει άνεση, ταχύτητα και ευκολία με τον προορισμό των Χανίων να φαίνεται σαν μόνο ένα βήμα μακριά.

Πλέον, με την SEAJETS μπορείτε να ταξιδέψετε από τον Πειραιά στα Χανιά σε μόλις 5 ώρες και 15 λεπτά! Θα απολαύσετε το υψηλής ποιότητας ταξίδι σας, έχοντας την ευκαιρία να ταξιδέψετε με ταχύπλοο και φυσικά αν θέλετε μπορείτε να πάρετε και το αυτοκίνητό σας.

Από τα Χανιά, για σας που ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και θέλετε να εξερευνήσετε τη Μήλο, μπορείτε να πάτε και αυθημερόν. Συνδυάστε την απόλαυση του ταξιδιού, με την ασύγκριτη ταχύτητα, την πολυτέλεια και την άνεση.

Έναρξη δρομολογίων 21/06

Ταξιδέψτε καθημερινά:

  • – Χανιά-Πειραιάς σε 5.15′, αναχώρηση στις 08:00
  • – Πειραιάς-Χανιά σε 5.15′, αναχώρηση στις 14:00
  • – Χανιά-Μήλος σε 2.20′, αναχώρηση στις 08:00
  • – Μήλος-Χανιά σε 2.20′, αναχώρηση στις 16:40

Σύμφωνα με πληροφορίες του ellinikiaktoploia.net η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει με το πλοίο SUPERRUNNER JET II.

AEGEAN SEA LINES: Έκπτωση 50% σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ενόψει επιστροφής

0

Η σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε… Οι μαθητές ξεκινούν τις διακοπές τους και οι εκπαιδευτικοί παίρνουν το δρόμο της επιστροφής. Οι περισσότεροι αφήνουν τη νησιωτική Ελλάδα για μία ανάσα στο …σπίτι πριν ξεκουραστούν κι αυτοί.

Λογικό είναι να έχουμε και προγράμματα εκπτώσεων από ακτοπλοϊκές εταιρείες ως ένα “δώρο” και τιμή στους εκπαιδευτικούς για τη προσφορά τους στην τοπική κοινωνία.

Ανάμεσά τους και η AEGEAN SEA LINES, η οποία προχωρεί σε έκπτωση προς μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς …

Αναλυτικά 

“Η AEGEAN SEA LINES ενημερώνει ότι εν όψει της λήξης της σχολικής σεζόν θα παράσχει έκπτωση 50% στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στα οχήματά τους (Ε.Ι.Χ. και δίκυκλα), που θα ταξιδέψουν από τα νησιά τοποθέτησής τους (Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο) προς Πειραιά με το πλοίο μας “ΑΝΕΜΟΣ”.

Οι εκπτώσεις θα ισχύουν για το διαστήματα από 25/6/2024 ως 2/7/2024.

Η έκπτωση παρέχεται από τα κατά τόπους κεντρικά μας λιμενικά πρακτορεία με την επίδειξη της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας που αναφέρει την πρόσληψή τους και της Αστυνομικής Ταυτότητάς τους”.

ΠΝΑι – Κύθνος: “Φρένο” έβαλε η Περιφέρεια για τις ανεμογεννήτριες, ποιο είναι το σκεπτικό

0

Απόφαση «ανάσα» για τους κατοίκους, τους απόδημους αλλά και τους φίλους της Κύθνου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναφορικά με την κατασκευή του βιομηχανικού αιολικού πάρκου στο νησί.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με γνωμοδότησή της που εκδόθηκε στις 10 Ιουνίου και κοινοποιείται προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συγκεκριμένα στη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής δικαιώνει όσους σθεναρά αντιτίθενται στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών κάνοντας λόγο για περιβαλλοντική και πολιτισμική καταστροφή του νησιού, καθώς γνωμοδοτεί αρνητικά ως προς την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου καθώς αντίκειται στις συνταγματικές επιταγές.

Μια πρώτη νίκη στον «πόλεμο»
Κατόπιν της έκδοσης της γνωμοδότησης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου το σύνολο των ομάδων πολιτών που δραστηριοποιούνται σε βάρος της εγκατάστασης των ανεμογεννητριών στο νησί, όπως η Επιτροπή Αγώνα Κύθνου, δήλωσαν ότι κατάκτησαν μια πρώτη νίκη, πώς πήραν μια μεγάλη ανάσα προκειμένου να συνεχίσουν τη δράση τους κατά της κατασκευής του βιομηχανικού αιολικού πάρκου που όπως υποστηρίζουν με σειρά επιχειρημάτων, θα καταστρέψει νησί τους.

Το σκεπτικό της γνωμοδότησης
Οπως αναφέρει η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας, «η γνωμοδότησή μας επί του φακέλου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι αρνητική, διότι για την υλοποίηση του εν λόγω έργου προβλέπεται: α) βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου μήκους περίπου 5,9 Km και β) διάνοιξη νέας οδοποιίας μήκους περίπου 3,39 Km.

Σύνταγμα και φυσικό περιβάλλον
Σημειώνεται στη γνωμοδότηση ότι «όπως παγίως έχει κριθεί το οδικό δίκτυο υπόκειται σε συνολικό σχεδιασμό και διαχείριση (ΣτΕ 962/2018). Με το άρθρο 24 του Συντάγματος προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον (παρ. 1) και, σε συνάφεια με την προστασία αυτή, επιτάσσεται ο ορθολογικός χωροταξικός σχεδιασμός (παρ. 2), ουσιώδες στοιχείο του οποίου είναι το οδικό δίκτυο, υποκείμενο, λόγω της διασυνδέσεως των επί μέρους υποσυστημάτων του και της ιεραρχήσεώς τους, σε συνολικό σχεδιασμό, βάσει των οικείων νομίμων κριτηρίων, έτσι ώστε να καθίσταται και τούτο βιώσιμο.

Τούτου έπεται ότι το οδικό δίκτυο υπόκειται σε συνολικό σχεδιασμό και διαχείριση τόσο σε επίπεδο εθνικών ή επαρχιακών οδών, όσο και σε επίπεδο μονάδας τοπικής αυτοδιοικήσεως, προκειμένου για δημοτικές ή κοινοτικές οδούς.

Η κατά τα ανωτέρω συνταγματική επιταγή για συνολικό σχεδιασμό και διαχείριση του οδικού δικτύου ισχύει, κατά μείζονα λόγο, προκειμένου για μικρά νησιά, τα οποία αποτελούν σημαντικό στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος ως ευπαθή ή ευαίσθητα οικοσυστήματα, δεδομένου ότι χαρακτηρίζονται από την ενότητα και τη λιτή συμμετρία του τοπίου τους και τη στενή αλληλεξάρτηση των ανθρωπογενών συστημάτων (δημογραφικού, πολιτιστικού, κοινωνικοοικονομικού κ.λπ.) και του φυσικού περιβάλλοντος, με συνέπεια να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε εξωγενείς παρεμβάσεις».

Μικρά νησιά και ήπια ανάπτυξη
«Ουσιώδης όρος για την προστασία των μικρών νησιών είναι τα ειδικά χωροταξικά σχέδια, τα οποία, δεδομένου ότι τα νησιά είναι δεκτικά μόνο ήπιας ανάπτυξης, πρέπει να προβλέπουν και να διατάσσουν στο χώρο των νησιών μόνο εκείνες τις μορφές ανάπτυξης που είναι συμβατές με την αρχή της διατήρησης αμείωτου του πολιτιστικού και φυσικού κεφαλαίου τους, προκειμένου να μην παραβιάζεται η φέρουσα ικανότητα των νησιών ως παραδοσιακών ανθρωπογενών συστημάτων και ευαίσθητων οικοσυστημάτων (ΣΕ 3641, 3637, 3628/2009 7μ., 3606/2007 7μ., 414/2005, 3406/2001 κ.ά.)

Τα ειδικά χωροταξικά σχέδια πρέπει να περιλαμβάνουν και το οδικό δίκτυο, ως ουσιώδες στοιχείο του επιτασσόμενου, κατά τα ανωτέρω, από το Σύνταγμα ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού, που επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον».

Οδικό δίκτυο και χωροταξικός σχεδιασμός
«Εξ άλλου, στη διαχείριση του οδικού δικτύου περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός αυτού, προκειμένου τούτο να προσαρμοσθεί προς νέες ανάγκες και απαιτήσεις, δηλαδή, μεταξύ άλλων, και η τροποποίησή του με τη διάνοιξη νέας ή την κατάργηση υπάρχουσας οδού, περαιτέρω δε, για την ταυτότητα του λόγου, και η τροποποίηση του οδικού δικτύου που επέρχεται με τη βελτίωση (π.χ. διαπλάτυνση βλ. ΣΕ 2124/2009, 2425/2000) υφισταμένης οδού, εφ’ όσον αυτή συνεπάγεται ουσιώδη μεταβολή των χαρακτηριστικών και του προορισμού της οδού, ήτοι των αναγκών τις οποίες εξυπηρετεί».

Οδικό δίκτυο και φυσικό περιβάλλον
«Σε κάθε περίπτωση τα κριτήρια σχεδιασμού και διαχειρίσεως του οδικού δικτύου πρέπει να είναι σαφή, εξειδικευμένα και να συνδέονται προς τα υπόλοιπα στοιχεία του χωροταξικού σχεδίου. Πρέπει, επίσης, να ενσωματώνουν την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, έτσι ώστε το οδικό δίκτυο να καθίσταται βιώσιμο σύστημα επικοινωνίας (Ολ. ΣΕ 2487/2006, 2425/2000, 601/2007, 379/2010 κ.ά.).»

Προστασία της εθνικής φυσικής κληρονομιάς
«Περαιτέρω, το οδικό δίκτυο ενός ΟΤΑ δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση, εφόσον συνάπτεται τόσο με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, όσο και με την προστασία των γεωσυστημάτων του φυσικού χώρου, τα οποία αποτελούν στοιχείο της εθνικής φυσικής κληρονομιάς (ΣτΕ 2486/2006, 2487/2006 Ολομ., 665/2018 7μ., 878/2012, 395/2014 κ.ά.). Επιπρόσθετα, αποκλείονται οι αποσπασματικές και απρογραμμάτιστες πράξεις διαχειρίσεως του οδικού δικτύου, όπως η διάνοιξη, διαπλάτυνση και κατάργηση οδών βάσει εντετοπισμένων εκτιμήσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση τοπικής ανάγκης, χωρίς υπολογισμό των ευρύτερων επιπτώσεων που αυτές ενδέχεται να έχουν (ΣτΕ 665/2018 7μ., 878/2012 κ.ά.) και μάλιστα όταν πρόκειται για μικρή νήσο, όπου ακόμα και ένα μικρό οδικό έργο, ακριβώς λόγω της μικρής εκτάσεώς της, έχει σημαντικότερες συνέπειες απ’ ότι εάν εκτελείτο σε άλλη περιοχή».

Κύθνος, νήσος ιδιαίτερης προστασίας
«Τα ανωτέρω δε, ισχύουν, κατά μείζονα λόγο, όταν η μικρή νήσος είναι εντεταγμένη σε καθεστώς ιδιαίτερης προστασίας (ΣτΕ 878/2012 κ.ά.), όπως η νήσος Κύθνος η οποία έχει χαρακτηρισθεί στο σύνολό της ως τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, με το από 17-09-2002 Π.Δ. (ΦΕΚ 931/Δ)».

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα tovima.gr 

 

Βασ. Κατερίνη: Είναι στον … αέρα “Ο πρώτος έρωτας μου” (video)

0

«Ο πρώτος έρωτάς μου» είναι ο τίτλος του νέου τραγουδιού της Βασιλικής Κατερίνη.

Πρόκειται για ένα νεανικό, δροσερό, καλοκαιρινό και, άκρως, χορευτικό τραγούδι, το έβδομο κατά σειρά προσωπικό τραγούδι της Βασιλικής, αποκλειστικά, σε στίχο και μουσική του μοναδικού στο είδος του Ματθαίου Γιαννούλη!

Ας δούμε τους στίχους του τραγουδιού

“Από τα δυο σου μάτια έμαθα ν’ αγαπώ.
Κι ολόκληρο τον κόσμο στα χέρια μου κρατώ.

Ο πρώτος έρωτας μου για μένα είσαι εσύ.
Και όταν φεύγεις άδειο φαίνεται το νησί.

Με μια γλυκιά σου λέξη και δυο γλυκά φιλιά.
Μαζί σου ταξιδεύω στα σύννεφα ψηλά.

Ο πρώτος έρωτας μου για μένα είσαι εσύ.
Και όταν φεύγεις άδειο φαίνεται το νησί.

Εσύ ‘σαι η χαρά μου που έχω στη ζωή.
Εσύ ‘σαι το οξυγόνο και η αναπνοή.

Ο πρώτος έρωτας μου για μένα είσαι εσύ.
Και όταν φεύγεις άδειο φαίνεται το νησί.

Θέλω στα δυο σου χέρια σφιχτά να με κρατάς.
Και να μου ψιθυρίζεις το πόσο μ’ αγαπάς.

Ο πρώτος έρωτας μου για μένα είσαι εσύ.
Και όταν φεύγεις άδειο φαίνεται το νησί”.

Γυρίσματα – σκηνοθεσία 

Την σκηνοθεσία του βίντεο- κλιπ έχει αναλάβει, για άλλη μία φορά, το “Above” και ο Ευθύμης Μικές.

Τα γυρίσματα έγιναν εξ ολοκλήρου στο κοσμοπολίτικο νησί της Ύδρας.

«Ο πρώτος έρωτάς μου» ένα τραγούδι που και ο δημιουργός και η ερμηνεύτρια εύχονται να το αγαπήσετε και να το χορέψετε όπως και τα προηγούμενα!!

Στο τραγούδι βιολί έπαιξε ο Μαυρουδής Αντωνίου και την ενορχήστρωση ανέλαβε ο Νίκος Δρακάκης.

Η ηχογράφηση έγινε στο “Studio D”.

Βασιλική Κατερίνη «Ο πρώτος έρωτάς μου»

Εσύ, είσαι έτοιμος να τον ζήσεις??

Δείτε φωτογραφίες

Με τις ευχές της οικογένειας του Naxospress για ένα υπέροχο ταξίδι…

 

Πανελλήνιες 2024: Περίπου ένας στους δύο υποψήφιους έγραψαν κάτω από τη βάση σε τουλάχιστον ένα μάθημα (!!)

0
panellinies2-1_2

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους πάνω από 73.000 υποψηφίους των ΓΕΛ, καθώς την Παρασκευή 28 Ιουνίου, ανακοινώνονται οι βαθμολογίες που έγραψαν σε κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Καθώς οι βαθμολογήσεις στα περισσότερα μαθήματα έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται σταδιακά ένα πρώτο δείγμα βαθμολογιών (μικρό αλλά ενδεικτικό), που έχει συλλεχθεί από βαθμολογικά κέντρα, σχηματοποιούν τη «μεγάλη εικόνα» των φετινών επιδόσεων των υποψηφίων.

Ιστορία μου … αμαρτία μου!
Με βάση ένα μικρό (αλλά σχετικά ενδεικτικό όσον αφορά στις τάσεις που διαγράφονται) δείγμα, περίπου 250 – 300 γραπτών από κάθε μάθημα, στους περίπου 18.000 υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 είναι η Ιστορία, με ποσοστό πάνω από 57%.

Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψε κάτω του 10 είναι λίγο ψηλότερο του 40%.

Στο μάθημα των Λατινικών κάτω από τη βάση έγραψε περίπου το 30%

Στον αντίποδα, το μάθημα με τους περισσότερους αριστεύσαντες, είναι τα Λατινικά, με ποσοστό πάνω από 22%.

Στα Αρχαία Ελληνικά αρίστευσε, με βαθμολογία 18-20, περίπου το 4% των υποψηφίων ενώ στην Ιστορία, τα άριστα γραπτά δεν ξεπερνούν το 10%

Φυσική …καταστροφή!
Στους 13.000 περίπου υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, επίσης με ένα μεγαλύτερο δείγμα 350 περίπου γραπτών ανά μάθημα, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 είναι η Φυσική με περίπου 57%. Στη Χημεία το αντίστοιχο ποσοστό είναι περίπου 40%. Στα Μαθηματικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι πάνω από 30%.

Στο ίδιο μάθημα, στα Μαθηματικά τα γραπτά με άριστες βαθμολογίες(18-20) είναι περίπου 15% ενώ στη Φυσική το αντίστοιχο ποσοστό των άριστων γραπτών είναι σχεδόν το μισό από πέρσι καθώς είναι μικρότερο του 8%

Για τους 14.000 περίπου υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας (και πάλι σε δείγμα 350 γραπτών ανά μάθημα), το μάθημα της Φυσικής συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (περίπου 60 %). Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα «Άριστα», με βαθμολογίες 18-20, πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας, σε ποσοστά περίπου 13% και 14% αντίστοιχα.

Πάνω από 72% κάτω από τη βάση.. με Μαθηματική ακρίβεια!
Τέλος, σε μικρότερο δείγμα (και ως εκ τούτου «αδύναμο») 200 γραπτών ανά μάθημα, των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (που αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα με πάνω από 27.000 υποψήφιους), στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειονότητα έγραψε κάτω από τη βάση για μία ακόμη χρονιά. Πάνω από 72% έγραψε κάτω από 10.

Άνω του 18, δηλαδή άριστα, έγραψε μόλις το 2% των υποψηφίων.

Στο μάθημα της Πληροφορικής, κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό υποψηφίων που αρίστευσαν, με πάνω από το 19% των υποψηφίων να έχει λάβει βαθμολογία άνω του 18.

Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε περίπου το 40% των υποψηφίων ενώ οι αριστεύσαντες (βαθμολογία 18-20) ξεπερνούν το 16% των υποψηφίων.

Με πληροφορίες από τη σελίδα alfavita.gr 

 

Φεστιβάλ Νάξου 2024: Συζήτηση αύριο (21/06) με την ιστορικό Μαρία Ευθυμίου

0

«Η Ιστορία είναι ένα μάθημα επαναστατικό. Είναι η ζωή των ανθρώπων που δεν υπάρχουν πια – η δική μας ζωή, μια και σε λίγο για εμάς ως Ιστορία θα μιλούν οι επόμενες γενιές» είχε δηλώσει σε συνέντευξή της (Βήμα), ενώ «η εκπαίδευση, όπως όλα στη ζωή, είναι θέμα έρωτα».

Ποιος το λέει και γιατί; Ο λόγος για την ιστορικό καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Ευθυμίου, η οποία και θα μας κάνει την τιμή να βρεθεί αύριο Παρασκευή 21 Ιουνίου στη Νάξο. Που και πότε; Μα στον Πύργο Μπαζαίου στο Σαγκρί και στα πλαίσια του Φεστιβάλ Νάξου 2024

Η πρόσκληση απλώς αναφέρει:

Πρόσκληση στην ομιλία της ΜΑΡΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ Ομότιμης Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών Με θέμα: Κεντρικά σημεία της Ιστορίας του Ελληνισμού

Παρασκευή 21/6/2024, ώρα 20.00, στον Πύργο Μπαζαίου

Η ομιλία διαρκεί δυο ώρες

Είσοδος ελεύθερη

# Να σημειώσουμε εδώ ότι η Μαρία Ευθυμίου έχει την τιμή να συγκαταλέγεται στον κύκλο των φίλων δεκάδων ζεστών, ουσιαστικών, αυθεντικών, ταλαντούχων, δημιουργικών, δοτικών και φωτεινών ανθρώπων-φίλων, συγγενών, συνορειβατών, συγκωπηλατών, συγχορευτών, συντραγουδιστών, συνοραματιστών, συνσυζητητών, συναδέλφων.