Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 280

Νοσοκομείο Σύρου: Η απάντηση της Διοίκησης για το κλείσιμο της παθολογικής κλινικής

0
Κυκλάδες - Νοσοκομείο
Κυκλάδες - Σϋρος

Ανακοίνωση για την απόφαση κλεισίματος της παθολογικής κλινικής του νοσοκομείου Σύρου (σ.σ. από την 17η Ιουνίου λόγω εργασιών για την αναβάθμισή της) εξέδωσε η διοίκηση απαντώντας στις αντιδράσεις σύμφωνα με τις οποίες το νοσοκομείο ουσιαστικά δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί για δυο μήνες τα περιστατικά , με μόνη διέξοδο σε πολλές περιπτώσεις να αποτελούν οι αεροδιακομιδές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του νοσοκομείου Σύρου, έχει προβλεφθεί η μετακίνηση των κλινών της παθολογικής κλινικής σε άλλες κλινικές.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του νοσοκομείου Σύρου αναφέρει : 

«1. Το Γενικό Νοσοκομείου Σύρου «Βαρδάκειο & Πρώιο» το πρώτο ιδρυθέν νοσοκομείο της ελεύθερης Ελλάδος, επιλέχθηκε να αναβαθμίσει τις κτηριακές του εγκαταστάσεις με χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η παραπάνω χρηματοδότηση άνω των 900.000 ευρώ προβλέπει την δημιουργία καινούργιων μπάνιων στους θαλάμους νοσηλείας καθώς και εργασίες τοιχοποιίας, τοποθέτηση καινούργιων πατωμάτων και οροφών.

Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα που διαδραματίζονται στο ίδρυμά μας, που μαζί με την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου ( θερμοπρόσοψη, ενεργειακά κουφώματα, τοποθέτηση ηλεκτρικών συσσωρευτών ) που έχει προγραμματισθεί και δημοπρατηθεί ( κόστος 5.000.000ευρώ) θα αλλάξει ριζικά το νοσοκομείο μας δίνοντας στους πολίτες των Κυκλάδων, αλλά και των τουριστών που μας επισκέπτονται ένα σύγχρονο, αξιόπιστο με πράσινο αποτύπωμα Δευτεροβάθμιο Νοσοκομείο.

2. Για να επιτελεστούν όλες οι παραπάνω εργασίες εξασφαλίζοντας τόσο την ασφάλεια, αλλά και την ηρεμία των ασθενών μας, η Διοίκηση μετά από συνάντηση που υπήρξε με όλους τους Διευθυντές κλινικών αποφάσισε την μετακίνηση των είκοσι οκτώ (28) κρεβατιών της παθολογικής κλινικής σε χώρους που στεγάζονται άλλες κλινικές (Χειρουργική, Μαιευτική, Παιδιατρική) καθώς και την δημιουργία θαλάμων νοσηλείας σε υφιστάμενος χώρους που τηρούν όλες τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένας θάλαμος νοσηλείας ( οξυγόνο, κενό αέρος).

Με αυτό τον τρόπο την Δευτέρα 17.06.2024 με την έναρξη των εργασιών όλοι οι νοσηλευόμενοι ασθενείς της παθολογικής κλινικής σε σύνολο είκοσι τρεις (23) είχαν μεταφερθεί σε κατάλληλες κλίνες.

3. Οι θάλαμοι νοσηλείας της καρδιολογική κλινική δεν έχουν μετακινηθεί από την αρχική τους τοποθέτηση αφού καταλαμβάνουν χώρο στην πτέρυγα που δεν γίνονται εργασίες ενώ οι στεφανιαία μονάδα (3 κρεβάτια ) έχει μεταφερθεί αυτούσια μαζί με όλο τον εξοπλισμό της (αναπνευστήρες, monitoring, κρεβάτια) σε κατάλληλο χώρο, χωρίς να υποστεί καμία μείωση κλινών ή διακοπή λειτουργείας.

4. Η δυναμικότητα του νοσοκομείο μαζί με την ακούραστη στήριξη της πλειονότητας των εργαζομένων του νοσοκομείου (Τεχνικό, Διοικητικό, Νοσηλευτικό και Ιατρικό προσωπικό), που έχουν ενστερνισθεί την αλλαγή που θα προσδώσουν όλες οι παραπάνω αναφερόμενες εργασίες στο Νοσοκομείο μας ,δουλεύει για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Λυπόμαστε που υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν ότι το Νοσοκομείου Σύρου «Βαρδάκειο & Πρώιο» θα πρέπει να παραμείνει στάσιμο… Ευτυχώς είναι μειονότητα.

Η πλειοψηφία ζητά, θέλει και θα έχει ένα σύγχρονο νοσοκομείο».

 

Πάρος – Τριήμερο Αγίου Πνεύματος: Κέρδισε τη “μάχη”, αύξηση 40% σε σχέση με το 2023 (πίνακες)

0

Ακούγεται γραφικό αλλά είναι η πραγματικότητα… Οι αριθμοί είναι μία συγκεκριμένη αλήθεια. Αποδίδουν ένα γεγονός και ανάλογα ο καθένας τους αναλύει όπως θέλει… Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, η πρώτη θεωρητικά μεγάλη έξοδος για την καλοκαιρινή περίοδος και όπως όλα δείχνουν η Πάρος είναι η μεγάλη κερδισμένη...

Με βάση την σχετική ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Πάρου (σ.σ. έβαλε το χεράκι του ο φίλος μας Μιχάλης Ρούσσος) από την 20η Ιουνίου έως και την 23η αποβιβάστηκαν στο νησί των Κυκλάδων 21.465 επιβάτες, ήτοι αύξηση 40% σε σχέση με το 2023… Δεν είναι και λίγο ε;

Μάλιστα, το εντυπωσιακό είναι ότι έχουμε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες (οχήματα και κατάπλους) με την έλευση των πλοίων να ξεπερνάει τις 110 (έναντι 72 πέρυσι). Αρα είχαμε σχεδόν 28 πλοία σε ημερήσια βάση.

Οπως μας ενημερώνει ο φίλος Μιχάλης Ρούσσος τα δύο Blue Star (Delos και 1) μετέφεραν σε ημερήσια βάση περισσότερους από 2400 επισκέπτες κάτι που σημαίνει ότι για Νάξο – Σαντορίνη δεν πήγε.. .κανείς

📌📌📌 Ηγέτης όπως πάντα, το Delos μας, το οποίο ξεφόρτωσε το πρωί 1.332 επιβάτες καθ 218 οχήματα! Ακολούθησε το Blue Star 1 το οποίο τις βραδινές ώρες θα αποβιβάσει 1.016 επιβάτες και 199 οχήματα! 

🧨 Για δεύτερη σερί μέρα, χθες Παρασκευή 21 και σήμερα Σάββατο 22 Ιουνίου, στο λιμάνι της Πάρου αποβιβασθηκαν πάνω από 6.100 επιβάτες και περισσότερα από 610 οχήματα 💪💪.
💯Περισσότεροι από 17.000 επιβάτες έχουν αφιχθεί τις 3 τελευταίες ημέρες στο νησί.

Η κεντρική φωτογραφία είναι από το ..χέρι του Σταμάτη Παγώνη 

Δείτε τα στατιστικά και τη παρουσία των επισκεπτών από το 2009 έως σήμερα 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2024 20/06/2024-23/06/2024
HMEΡOMHNIA EΠΙΒΑΤΕΣ Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ ΚΑΤΑΠΛΟΙ
20-06-2024 4.668 378 45 69 25
21-06-2024 6.185 630 84 135 27
22-06-2024 6.288 467 48 105 29
23-06-2024 4.324 258 24 61 29
ΣΥΝΟΛΟ 21.465 1.733 201 370 110

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2023 01/06/2023-04/06/2023
HMEΡOMHNIA EΠΙΒΑΤΕΣ Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ ΚΑΤΑΠΛΟΙ
01-06-2023 2.904 333 73 47 16
02-06-2023 4.853 490 38 119 17
03-06-2023 4.666 294 20 85 20
04-06-2023 3.000 131 36 45 19
ΣΥΝΟΛΟ 15.423 1.248 167 296 72

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2022 09/06/2022 – 12/06/2022

HMEΡOMHNIA EΠΙΒΑΤΕΣ Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ ΚΑΤΑΠΛΟΙ
09-06-2022 3.192 344 63 61 16
10-06-2022 5.626 629 53 147 16
11-06-2022 5.026 366 51 108 16
12-06-2022 2.625 142 28 28 17
ΣΥΝΟΛΟ 16.469 1.481 195 344 65

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2021 17/06/2021 – 20/06/2021

HMEΡOMHNIA

EΠΙΒΑΤΕΣ Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ ΚΑΤΑΠΛΟΙ  
17-06-2021 2.660 512 37 66 12
18-06-2021 3.428 611 10 121 12
19-06-2021 3.660 472 55 117 12
20-06-2021 1.715 205 31 41 13
ΣΥΝΟΛΟ 11.463 1.800 133 345 49
 
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2020 04/06/2020-07/06/2020
ΕΠΙΒΑΤΕΣ : 3.840
Ι.Χ. : 734
Φ/Γ : 136
Δ/Κ : 172
ΚΑΤΑΠΛΟΙ : 26
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2019 13/06/2019-16/06/2019
HMEΡOMHNIA EΠΙΒΑΤΕΣ Ι.Χ. Φ/Γ Δ/Κ ΚΑΤΑΠΛΟΙ
13-06-2019 2.956 295 40 57 24
14-06-2019 5.369 585 58 144 26
15-06-2019 5.186 359 22 116 26
16-06-2019 3.071 180 25 50 28
ΣΥΝΟΛΟ 16.582 1.419 145 367 104

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ  2018 Από 24/05 εώς 27/05

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 11.438
Ι.Χ. 1.049
Φ/Γ 105
Δ/Κ 229

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ  2017 Από 01/06 εώς 4/06

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 10.995
Ι.Χ. 1.126
Φ/Γ 127
Δ/Κ 267

 

                 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ  ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ  2016

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 11.849
Ι.Χ. 1.201
Φ/Γ 148
Δ/Κ 306

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 201

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 5.881
Ι.Χ. 540
Φ/Γ 63
Δ/Κ 150

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 201

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 6.905
Ι.Χ. 605
Φ/Γ 72
Δ/Κ 221

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2013 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 8,370
Ι.Χ. 750
Φ/Γ 80
Δ/Κ 263

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2012 

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 6,293
Ι.Χ. 501
Φ/Γ 56
Δ/Κ 272

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2011

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 7.787
Ι.Χ. 818
Φ/Γ 76
Δ/Κ 294

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2010

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 8.934
Ι.Χ. 803
Φ/Γ 81
Δ/Κ 266

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ 2009

ΕΠΙΒΑΤΕΣ 9.343
Ι.Χ. 823
Φ/Γ 92
Δ/Κ 303

 

Με πληροφορίες από το Λιμεναρχείο Πάρου

 

Εξαήμερη εργασία: “Όλοι την κονταίνουν, οι Έλληνες την επιμηκύνουν”

0
ergasia - tourismos
ergasia - tourismos

“Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, προσπαθούν να μειώσουν την εβδομάδα εργασίας σε τέσσερις ημέρες. Όμως η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει στους εργοδότες να την παρατείνουν μέχρι και την έκτη ημέρα. Κανείς δεν ρωτά τίποτα τους υπαλλήλους εκεί”

Η έρευνα της Deutsche Welle για την εργασία και τα νέα μέτρα στην Ελλάδα είναι αποκαλυπτική: «Στην Ελλάδα, ο νόμος είναι γνωστός μόνο με τον αριθμό 5053/2023 και στην πραγματικότητα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ την 1η Μαρτίου. Όμως, λόγω του φόβου πώς θα επηρεάσει τις ευρωεκλογές, η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη την ανέβαλε για τις αρχές Ιουλίου. Γιατί είναι ένας νόμος που δύσκολα θα αρέσει στους εργαζόμενους στην Ελλάδα».

«Ο νόμος 5053/2023 σκοτώνει σίγουρα την αρχή της πενθήμερης εβδομάδας εργασίας», δηλώνει ο Άρης Καζάκος, συνταξιούχος καθηγητής εργατικού δικαίου από τη Θεσσαλονίκη.

Χωρίς δικαίωμα άρνησης

Συγκεκριμένα, ο νόμος αυτός εξουσιοδοτεί αποκλειστικά τον εργοδότη να διατάξει τον εργαζόμενό του να εργάζεται μία ακόμη ημέρα την εβδομάδα, έστω και με την υποχρέωση να του καταβάλει επίδομα ύψους 40% του ημερομισθίου.

Ωστόσο, ο εργαζόμενος δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί να εργαστεί περισσότερο, πράγμα που σημαίνει ότι το συνολικό ωράριο εργασίας του θα είναι μεγαλύτερο.

Αν και όλοι όσοι εργάζονται γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ του τι είναι «χρόνος εργασίας» και τι είναι «παραμονή στο χώρο εργασίας», όταν πρόκειται για ώρες υποχρέωσης προς τον εργοδότη, οι Έλληνες είναι αυτοί που εργάζονται περισσότερο στην ΕΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, πρέπει να περνούν 41 ώρες την εβδομάδα στη δουλειά. Την ίδια ώρα, με κατώτατο μισθό 830 ευρώ το μήνα, η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 15η θέση της Ένωσης.

Ακόμη και χωρίς αυτόν τον νέο νόμο, οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα είναι εκτεθειμένοι στην αυθαιρεσία του εργοδότη: θεωρητικά υπάρχουν 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα, αλλά το αφεντικό μπορεί να διατάξει τον εργαζόμενο να εργαστεί άλλες δύο ώρες υπερωρίες σε «περιορισμένο χρονικό διάστημα» χωρίς αμοιβή.

Μόνο με την υποχρέωση να «αναπληρώσει» εκείνες τις ώρες με ελεύθερο χρόνο και διακοπές. Και το αν θα το κάνει αργότερα, αυτό πρέπει να το ελέγξουν οι επιθεωρητές εργασίας, που είναι χρόνια λίγοι στην Ελλάδα και η συντηρητική κυβέρνηση δεν προσπαθεί καν να βελτιώσει την κατάσταση.

Ο εργοδότης υπαγορεύει τα πάντα όπως θέλει

Ακόμη χειρότερα είναι στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας, όπου δεν υπάρχει πενθήμερη εβδομάδα εργασίας από πέρυσι. Και αυτό είναι μόνο η αρχή, γιατί όπως συμβαίνει συνήθως στον σημερινό κόσμο της εργασίας, οι συλλογικές συμβάσεις σιγά σιγά εξαφανίζονται και ο εργοδότης συνάπτει ατομική σύμβαση εργασίας με τον εργαζόμενο, η οποία στη συνέχεια λέει ό,τι θέλει ο εργοδότης, επισημαίνει ο καθηγητής Καζάκος.

«Στις ατομικές διαπραγματεύσεις, ο εργοδότης είναι απολύτως κυρίαρχος. Υπαγορεύει σχεδόν όλους τους όρους, με εξαίρεση τα ελάχιστα και εγγυημένα εργασιακά δικαιώματα. Και όταν οι νόμοι απελευθερωθούν με αυτόν τον τρόπο, τότε διαλύονται αυτά τα ελάχιστα προστατευτικά πλαίσια. Και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο εργοδότης μπορεί να υπαγορεύει τις συνθήκες όπως κρίνει, αυτό αυτόματα δημιουργεί μια εργασιακή σχέση που βασίζεται στην αδικία.

«Αυτό που ωφελεί μόνο ένα μέρος σε μια εργασιακή σχέση δεν μπορεί ποτέ να είναι δίκαιο», λέει ο Καζάκος.

Η κυβέρνηση στην Αθήνα δικαιολογεί τον νέο νόμο με τα αυξανόμενα προβλήματα στην αγορά εργασίας λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού, οπότε δίνεται η ευκαιρία στους εργοδότες να χρησιμοποιήσουν τους εργαζόμενους που ήδη έχουν.

Όμως, κατά την άποψη του καθηγητή εργατικού δικαίου Καζάκου, αυτό είναι εντελώς λάθος: πρώτα απ’ όλα, οι περισσότερες ώρες εργασίας και η μεγαλύτερη πίεση αναπόφευκτα οδηγούν σε περισσότερα εργατικά ατυχήματα. Παρεμπιπτόντως, αυτό συμβαίνει ήδη στην Ελλάδα επί αυτής της κυβέρνησης: το 2022 καταγράφηκαν 104 θάνατοι στο χώρο εργασίας σε όλη τη χώρα και 179 πέρυσι.

Μόνη λύση αύξηση μισθών

Οι κακές αμοιβές και οι ολοένα και πιο φτωχές προοπτικές καριέρας οδηγούν όλο και περισσότερους Έλληνες να φεύγουν στο εξωτερικό. Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο τουρισμός: όλοι παραπονιούνται ότι τους λείπουν οι άνθρωποι και οι Έλληνες παρακάμπτουν αυτές τις δουλειές σε έναν ευρύ κύκλο, γιατί ήδη θυμίζει δουλεία σκλάβων. Για παράδειγμα, στα νησιά της Μυκόνου και της Σαντορίνης είναι φυσιολογικό οι «εποχικοί» να δουλεύουν κάθε μέρα της εβδομάδας και στεγάζονται μέχρι και δέκα σε ένα δωμάτιο.

Σε αυτά τα γνωστά θέρετρα, οι απολαβές είναι σχετικά καλές, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για λιγότερο γνωστά και φθηνότερα μέρη. Έτσι, για παράδειγμα, εστιάτορες στη Χαλκιδική παραπονούνται ότι φέτος το καλοκαίρι τα ξενοδοχεία τους αρχίζουν να λειτουργούν αργότερα γιατί δεν έχουν κόσμο.

Φυσικά, οι εργοδότες πρέπει να μάθουν τι είναι ο όρος «αγορά» στην αγορά εργασίας: εάν η προσφορά είναι μικρότερη από τη ζήτηση, σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρουν καλύτερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Φαίνεται, όμως, ότι οι Έλληνες εργοδότες δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμη.

Πηγή: γερμανική έκδοση DW – Κείμενο: Γιώργος Μαζιάς (in.gr) 

 

Παραλίες – my coast: Εντοπισμός των παρατυπιών ακόμη κι από το διάστημα (!!!)

0

Γεωμετρική πρόοδο εμφανίζει η αύξηση των καταγγελιών που υποβάλλουν οι πολίτες για τυχόν αυθαιρεσίες στις παραλίες μέσω της εφαρμογής (app) MyCoast. To app επιτρέπει την πρόσβαση στα δεδομένα παραχώρησης σε ιδιώτη μιας παραλίας (πολύγωνο παραχώρησης, εμβαδόν κ.λπ.), ώστε εάν διαπιστώνονται αυθαιρεσίες, να πραγματοποιείται ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία. Προσεχώς θα αποκτήσει μια νέα λειτουργία που θα βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και στην επεξεργασία των δορυφορικών δεδομένων που συλλέγει το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος (ΕΛΚΕΔ).

Το ΕΛΚΕΔ δηλαδή θα παρέχει σε πολύ σύντομο χρόνο από τη λήψη του αιτήματος στοχευμένες δορυφορικές λήψεις παραλιών –όπως φαίνεται από τη φωτογραφία που δημοσιεύει η «Καθημερινή»– για τις οποίες έχει συγκεντρωθεί ικανοποιητικός αριθμός καταγγελιών παράβασης των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία όρων για την τοποθέτηση ομπρελοκαθισμάτων και σχετικών υποδομών (π.χ. παράνομη προβλήτα). Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσω του συγχρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης προγράμματος «Υπηρεσία Προγραμματισμού Δορυφορικών Αποστολών Παρατήρησης Γης» που υλοποιεί ο φορέας.

Οι δορυφορικές δηλαδή εικόνες πολύ υψηλής ανάλυσης του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος θα αποστέλλονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες θα διαπιστώνουν ενδεχόμενες αποκλίσεις μέσω της σύγκρισης της επιφάνειας που πραγματικά καλύπτεται και των όσων προβλέπει το συμβόλαιο μίσθωσης μιας παραλίας. Ετσι, θα ανακαλύπτονται, αυτοματοποιημένα μέσω τεχνητής νοημοσύνης, αυθαιρεσίες όπως, για παράδειγμα, η ύπαρξη 19 παράνομων μεταλλικών κατασκευών και σειράς παραβάσεων στον αιγιαλό που εντοπίστηκαν πρόσφατα στην παραλία Αγία Μαρίνα Ρόδου.

«Η τεχνολογία είναι σύμμαχός μας, διότι δίνει πολλές δυνατότητες παρακολούθησης της κατάστασης στις ακτές, ενώ μπορεί να δίνει και συγκριτικά στοιχεία. Σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θέσαμε σε λειτουργία το MyCoast, το οποίο οι πολίτες φαίνεται ότι έχουν αγκαλιάσει. Μέσω της δωρεάν αυτής εφαρμογής ελέγχουν τα όρια στα οποία μπορούν να τοποθετηθούν ξαπλώστρες και ομπρέλες και μπορούν να αναφέρουν τυχόν παραβιάσεις. Δύο μόλις μήνες από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας ενισχύουμε το app, ενσωματώνοντας δορυφορικές λήψεις υψηλής ανάλυσης που προσφέρει το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος, φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με τον τρόπο αυτό γίνεται πιο εύκολος αλλά και ακριβής ο εντοπισμός περιοχών που έχουν καταληφθεί από ομπρέλες, ξαπλώστρες και τραπεζοκαθίσματα, καθώς και πιο άμεση η επέμβαση των Αρχών. Δεν μένουμε στάσιμοι σε όσα έχουμε υλοποιήσει, εργαζόμαστε καθημερινά για την αναβάθμισή τους. Για παράδειγμα, ήδη αυτή τη στιγμή κάνουμε σχετικές δοκιμές αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης τα οποία σκανάρουν αυτές τις εικόνες ακριβείας και μας κατατοπίζουν πλήρως για τις παραβάσεις. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στις αρμόδιες αρχές τη δυνατότητα να έχουν ακριβή εικόνα της στιγμής και να μπορούν, εφόσον υπάρχουν παρανομίες, να παρεμβαίνουν», δηλώνει στην «Κ» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.

Από την έναρξη λειτουργίας του MyCoast, που έχουν «κατεβάσει» περίπου 50.000 πολίτες, σχεδόν 7.000 καταγγελίες έχουν υποβληθεί, σύμφωνα με στοιχεία της ΓΓΠΣΨΔ με επικεφαλής τον Δημ. Αναγνωστόπουλο. Η αυθαίρετη κατάληψη έκτασης αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 65% των καταγγελιών και ακολουθούν η παρακώλυση ελεύθερης εισόδου και η αλλοίωση μορφολογίας ακτής. Πρωταγωνιστές, ως προς τις καταγγελλόμενες αυθαιρεσίες, είναι η Πρέβεζα με 900 καταγγελίες, η Χαλκιδική (861), η Ανατολική Αττική (704), τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες. 

Οι νέες, προηγμένες τεχνολογικά, λειτουργίες που θα αποκτήσει σύντομα η εφαρμογή θα στηρίζονται στην τεχνολογία της «βαθιάς μάθησης» (deep learning). Μέσω δηλαδή της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, η εφαρμογή θα εκπαιδεύεται στην επεξεργασία δεδομένων με τρόπο αντίστοιχο –τηρουμένων των αναλογιών– του ανθρώπινου εγκεφάλου. Το μοντέλο βαθιάς μηχανικής μάθησης της εφαρμογής έχει εκπαιδευτεί και έχει προσαρμοστεί σε δεδομένα από περίπου 80 διαφορετικές δορυφορικές εικόνες και περιοχές, όπως η Χαλκιδική, η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Πάρος.

Η υψηλή ανάλυση των εικόνων, σε συνδυασμό με λογισμικό αυτόματης αναγνώρισης αντικειμένων και εγκαταστάσεων, όπως ομπρελοκαθίσματα, θα επιτρέπουν τον έλεγχο μεγάλης έκτασης-μήκους ακτογραμμών με κάθε φωτογράφιση. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη, θα επιτυγχάνεται ταχύτερος και αποτελεσματικότερος προληπτικός ή κατασταλτικός έλεγχος σε μεγαλύτερη έκταση και με χαμηλότερο κόστος, αφού συχνά δεν είναι αναγκαίος ο επιτόπιος έλεγχος και η αποστολή κλιμακίου ελεγκτών. Πέρα από τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση ανθρωπογενών παρεμβάσεων, οι δορυφορικές λήψεις υψηλής ανάλυσης συμβάλλουν και στην επιστημονική έρευνα, με επίκεντρο την προστασία του περιβάλλοντος.

Πανελλαδικές 2024: Συμβουλές για τη συμπλήρωση (σχολές) του μηχανογραφικού

0
Πανελλαδικές
Πανελλαδικές

Εν αναμονή των βαθμολογιών (βλ 28 Ιουνίου) των υποψηφίων στα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά και τη μετέπειτα συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου, το ενδιαφέρον πλέον αρχίζει να στρέφεται γύρω από τη συζήτηση σχετικά με τις περιζήτητες σχολές, τις σχολές που μπορούν να εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους τους, αλλά και τα επαγγέλματα που σε τέσσερα -και πλέον- χρόνια από τώρα θα είναι εκείνα που θα «κυριαρχήσουν» στην αγορά εργασίας.

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, στις 28 Ιουνίου 2024, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που επιθυμούν την είσοδο τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα πρέπει να έχουν απευθυνθεί στα λύκειά τους, προκειμένου να αποκτήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας, με τον οποίο θα μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά το Μηχανογραφικό του Δελτίο.

Σε αυτό το διάστημα -και μέχρι να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή του Μηχανογραφικού- είναι πολύ σημαντικό, οι υποψήφιοι να ερευνήσουν με περισσότερη λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά των σχολών που τους ενδιαφέρουν, πέραν από την κατάταξή τους με βάση τις βάσεις εισαγωγής.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με τον Γεώργιο Δουκίδη, καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το κορυφαίο τμήμα στις βάσεις εισαγωγής στην επιστημονική κατεύθυνση Οικονομικών και Πληροφορικής.

Ο κ. Δουκίδης ξεκαθάρισε ότι οι προπτυχιακές σπουδές δεν καθορίζουν αποκλειστικά τη μετέπειτα επαγγελματική διαδρομή και επεσήμανε ότι τα «κλειδιά» του μέλλοντος για μία επιτυχημένη επαγγελματική διαδρομή είναι η εξειδίκευση (upskilling) και η επανειδίκευση (reskilling).

Επίσης, παρέθεσε δέκα παράγοντες με βάση τους οποίους οι υποψήφιοι μπορούν να αξιολογούν ακαδημαϊκά και συνολικά ένα τμήμα ή μία σχολή, καθώς επίσης και τρεις συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν τις σχολές και τα τμήματα στο Μηχανογραφικό τους Δελτίο.

Τρεις συμβουλές για την επιλογή σχολών στο Μηχανογραφικό

Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, τρία βασικά πράγματα είναι εκείνα που θα πρέπει να έχουν στο νου τους οι υποψήφιοι:

# Να επιλέξουν το γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει τώρα ή/και στο οποίο έχουν κάποιο ταλέντο, χωρίς να προβληματίζονται για το επάγγελμα που θα κάνουν αργότερα.

# Στην κατάταξη των τμημάτων στο Μηχανογραφικό, να μη λάβουν υπ’ όψιν μόνο την κατάταξη στις λίστες των βάσεων εισαγωγής, αλλά να κάνουν μια οργανωμένη αξιολόγησή τους.

# Η επιλογή πανεπιστημιακού τμήματος στην ηλικία των 18 ετών δεν προσδιορίζει το μοναδικό επάγγελμα που θα κάνουμε στον εργασιακό βίο μας, αλλά είναι η αρχή για μια γνωσιακή διαδρομή συνεχούς μάθησης, διαδοχικών απαιτήσεων για μερική ή ριζική επανειδίκευση και πολλών ευκαιριών για διαφορετικά επαγγέλματα ή/και ειδικεύσεις.

Πώς αξιολογούμε μία σχολή ή ένα τμήμα;

Η κατάταξη των τμημάτων και των σχολών με βάση τις βάσεις εισαγωγής είναι, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, ένας «ασφαλής τρόπος επιλογής», γιατί περιλαμβάνει τις απόψεις και τις επιλογές χιλιάδων υποψηφίων. Παράλληλα, όπως επεσήμανε, μία ιστορική διερεύνηση των βάσεων αναδεικνύει και τη δυναμική εξέλιξη των τμημάτων και τη προοπτική τους για το μέλλον.

Ωστόσο, υπάρχουν δέκα παράγοντες, με βάση τους οποίους κάθε υποψήφιος μπορεί να αξιολογήσει αντικειμενικά και συνολικά τα τμήματα και τις σχολές, επισκεπτόμενος τις ιστοσελίδες τους.

· Σύγχρονο και επίκαιρο πρόγραμμα σπουδών με πολλαπλές κατευθύνσεις και διεπιστημονική προσέγγιση σπουδών.

· Αναγκαία εκπαιδευτικά εργαστήρια και ύπαρξη φροντιστηρίων και εργασιών σε μεγάλο πλήθος μαθημάτων.

· Σύνδεση με την αγορά εργασίας, δυνατότητα για επαγγελματική πιστοποίηση γνώσεων/δεξιοτήτων και οργανωμένη πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις/οργανισμούς.

· Ακαδημαϊκές πρωτοβουλίες φοιτητών (οργάνωση επιστημονικού συνεδρίου, φοιτητικοί σύλλογοι επιστημονικής επικέντρωσης, συμμετοχή και διακρίσεις φοιτητών σε διαγωνισμούς).

· Διεθνής δικτύωση/συνεργασίες με πανεπιστήμια του εξωτερικού και οργανωμένο πρόγραμμα Erasmus για φοίτηση σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

· Λειτουργία ερευνητικών εργαστηρίων, ύπαρξη διδακτορικού προγράμματος και συμμετοχή σε διεθνή ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα.

· Οργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε σύγχρονα επιστημονικά αντικείμενα με καλές προοπτικές απασχόλησης.

· Ακαδημαϊκή ποιότητα των καθηγητών με δημοσιεύσεις σε κορυφαία επιστημονικά περιοδικά και διεθνής αναγνώριση του έργου τους σε διεθνή συνέδρια και επιστημονικούς συνδέσμους.

· Οργάνωση επιστημονικών συνεδρίων και επαγγελματικών εκδηλώσεων για τους φοιτητές και ερευνητές.

· Αξιολόγηση του τμήματος και των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και άλλους διεθνούς οργανισμούς.

Υπάρχουν «σχολές του μέλλοντος»;

Συχνά, ψάχνοντας τις σχολές και τα τμήματα που οδηγούν σε ευκολότερη επαγγελματική αποκατάσταση, τείνουμε να αναφερόμαστε σε «σχολές του μέλλοντος». Τι καθιστά, όμως, πραγματικά μία σχολή, «σχολή του μέλλοντος»;

«Οι πανεπιστημιακές σχολές του μέλλοντος είναι αυτές που δίνουν τα αναγκαία εφόδια στους φοιτητές τους ώστε να είναι συνεχώς ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δουκίδης.

Όπως είπε, τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι τρία: διεπιστημονική/υβριδική προσέγγιση, έμφαση στις ποιοτικές δεξιότητες και αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.

«Για παράδειγμα στο τμήμα “Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας” δίνουμε έμφαση σε τρεις επιστημονικές προσεγγίσεις ταυτόχρονα: εφαρμοσμένα μαθηματικά στην επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων, ψηφιακές τεχνολογίες για το μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και οργανωσιακές σπουδές για την αντιμετώπιση των επιχειρηματικών προκλήσεων. Ο συνδυασμός αυτός είναι πολύ απαιτητικός για ένα νέο επιστήμονα, αλλά θεωρούμε ότι είναι αναγκαίος. Παράλληλα, για να λειτουργεί αποδοτικά ένας εργαζόμενος στο πολύπλοκο πλέον εργασιακό περιβάλλον θα πρέπει να αναπτύξει αρκετά νωρίς χαρακτηριστικές ποιοτικές δεξιότητες όπως είναι η ομαδικότητα, η επικοινωνία, η επίλυση προβλημάτων, η προσαρμοστικότητα, η συναισθηματική νοημοσύνη, η καινοτομία και η δημιουργικότητα», είπε και εξήγησε ότι η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι πιο εύκολη, γιατί επιτρέπει πειραματισμούς και σταδιακή πρόοδο.

Εξειδίκευση και επανειδίκευση: τα «κλειδιά» του μέλλοντος

Πλέον, έχουν αλλάξει τα δεδομένα: Οι προπτυχιακές σπουδές δεν οδηγούν σε έναν επαγγελματικό μονόδρομο και η δια βίου μάθηση κερδίζει έδαφος σε ακαδημαϊκό επίπεδο, με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των ελληνικών πανεπιστημίων να προσφέρουν περισσότερα από 1.400 βραχυχρόνια εξειδικευμένα προγράμματα.

«Οι προπτυχιακές σπουδές δεν καθορίζουν αποκλειστικά την επαγγελματική διαδρομή ενός νέου επιστήμονα», επιβεβαίωσε ο κ. Δουκίδης και πρόσθεσε ότι «οι επιλογές για σπουδές μετά το πρώτο πτυχίο είναι πολλαπλές».

Οι επιλογές αυτές, δίνουν τη δυνατότητα για εξειδίκευση (upskilling) και επανειδίκευση (reskilling).

«Η μεν εξειδίκευση καλύπτει τις πολλές εξειδικεύσεις που εμφανίζονται πλέον στα περισσότερα επαγγέλματα και δεν μπορούν να καλυφτούν στο πρώτο πτυχίο. Για παράδειγμα, ένας απόφοιτος πληροφορικής μπορεί να ειδικευτεί στη κυβερνοασφάλεια. Η επανειδίκευση καλύπτει την εργασιακή αποκατάσταση πτυχιούχων από θεωρητικές κυρίως σχολές ή/και με υψηλά ποσοστά ανεργίας που όμως έχουν σημαντικές βασικές γνώσεις και δεξιότητες για νέες ειδικότητες σε υψηλή ζήτηση. Για παράδειγμα, ένας απόφοιτος μαθηματικός μπορεί να επανειδικευτεί στον προγραμματισμό εφαρμογών πληροφορικής», εξήγησε ο κ. Δουκίδης.

Η επανειδίκευση μπορεί να ιδωθεί ως μία δεύτερη ευκαιρία κατάλληλου επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς ακόμα και εάν οι προπτυχιακές σπουδές αφορούν, για παράδειγμα, τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, υπάρχουν δρόμοι προς ένα επάγγελμα στον κλάδο της Πληροφορικής. Όπως ανέφερε ο κ. Δουκίδης, ένας απόφοιτος σχολής ψυχολογίας μπορεί να επανειδικευτεί στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, ένας απόφοιτος φιλοσοφικής στο ψηφιακό μάρκετιγκ, ένας απόφοιτος βιολογίας στην ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων και ένας μηχανικός στη διαχείριση κινδύνου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Αιγαίο: Χωρίς προσωπικά τα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας αλλά και ασθενοφόρα

0

Σε… πονοκέφαλο για την ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχει εξελιχθεί η στελέχωση με υγειονομικούς της νησιωτικής χώρας και αυτό το καλοκαίρι. Στο Υπουργείο Υγείας σχεδόν καθημερινά γίνονται σε συσκέψεις και συναντήσεις προκειμένου να βρεθούν λύσεις για την έλλειψη προσωπικού στις μονάδες υγείας της νησιωτικής χώρας, με δεδομένο ότι τα κενά παραμένουν τεράστια τα τελευταία χρόνια.

Τα βασικά “αγκάθια” που αντιμετωπίζει το Υπουργείο υγείας και ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης σχετίζονται με τις δραματικές καθυστερήσεις στην κάλυψη των θέσεων ειδικά στα κέντρα υγείας που προσφέρουν υπηρεσίες τόσο στους μόνιμους κατοίκους όσο και στους τουρίστες τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ωστόσο, και να μην υπήρχαν οι καθυστερήσεις με τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, το βασικό πρόβλημα είναι ότι οι προκηρύξεις βγαίνουν άγονες. Και αυτό διότι το κόστος ζωής για τους υγειονομικούς στα νησιά είναι εξαιρετικά υψηλό και σχετίζεται κυρίως με τους χώρους διαμονής τους.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο υπήρχε και τα προηγούμενα χρόνια και μέχρι στιγμής δεν έχει λυθεί. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο υγείας συχνά πυκνά ασκεί πιέσεις στους τοπικούς άρχοντες των νησιών προκειμένου να διαθέσουν μόνιμες κατοικίες για γιατρούς και νοσηλευτές, ώστε να μη χρειάζεται να καταβάλουν υπέρογκα ποσά για να καλύψουν αυτή τη βασική ανάγκη.

Το υψηλό κόστος ζωής όμως σε συνδυασμό με τις χαμηλές αποδοχές κάνει τη μετακίνηση των υγειονομικών στην υπόλοιπη χώρα απαγορευτική. Ο υπουργός Υγείας έχει δηλώσει ότι άμεσα θα θεσμοθετήσει την οικονομική ενίσχυση των γιατρών και των νοσηλευτών δίνοντας κίνητρα για να πάνε στα νησιά. Παρόλα αυτά διανύουμε ήδη τον Ιούνιο και μέχρι στιγμής τα έσοδά τους δεν έχουν αυξηθεί.

Αποτέλεσμα όμως αυτής της εικόνας που έχει διαμορφωθεί σε μία περίοδο που ο πληθυσμός στα νησιά πολλαπλασιάζεται τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι το γεγονός ότι για άλλη μια χρονιά γίνονται μετακινήσεις εξπρές νοσηλευτών και γιατρών για να καλύψουν τις ανάγκες. Μία λύση που βρίσκει κάθετα αντίθετους τους συνδικαλιστές του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

ΕΚΑΒ σε… μία ρόδα

Όμως δεν είναι μόνο οι υγειονομικές μονάδες που παρουσιάζουν ελλείψεις προσωπικού και δυσκολεύουν εξαιρετικά την εξυπηρέτηση των κατοίκων της νησιωτικής χώρας αλλά και των τουριστών. Και το ΕΚΑΒ έχει σοβαρή έλλειψη πληρωμάτων με συνέπεια τα ασθενοφόρα να μην μπορούν να σπεύσουν ούτε στα επείγοντα περιστατικά.

Η ΠΟΕΔΗΝ πολλές φορές έχει καταγγείλει ότι δεν έχει γίνει καμία ενίσχυση του ΕΚΑΒ, ενώ ο Πρόεδρος Μιχάλης Γιαννακός έχει επισημάνει ότι και στην περίπτωση αυτή για να καλυφθούν τα κενά σε προσωπικό, γίνονται μετακινήσεις από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Τα περισσότερα νησιά πάντως διαθέτουν μόλις ένα ασθενοφόρο το οποίο δεν μπορεί να καλύπτει τα περιστατικά σε 24ωρη βάση. Παρότι εδώ και περίπου έναν χρόνο επρόκειτο να προωθηθεί νομοσχέδιο για να αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας του φορέα και να ενισχυθεί τόσο με πληρώματα όσο και με εναέρια μέσα, μέχρι στιγμής το νομοσχέδιο έχει μείνει στα συρτάρια.

Πηγή:ethnos.grψ

 

Airbnb: Αύξηση 70% τιμής στις κατοικίες για την Κύθνο, στο 20% η αύξηση στη Νάξο (πίνακας)

0

Αύξηση στη ζήτηση καταλυμάτων τύπου Airbnb και κατ’ επέκταση στην εγγραφή ακινήτων στις σχετικές πλατφόρμες καταγράφεται στη χώρα μας το φετινό καλοκαίρι, σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που δημοσιοποίησε η AirDNA, η αύξηση αυτή φτάνει στο 17%, κατά το καλοκαιρινό τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου 2024, ενώ η δυναμική των εγγεγραμμένων ακινήτων σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στους καλοκαιρινούς προορισμούς σημειώνει αυξητική τάση που αγγίζει ακόμη και το 70%, κυρίως σε προορισμούς αναδυόμενους. Πρωταγωνιστικό ρόλο η Κύθνος για τις Κυκλάδες…

Όσον αφορά τον δείκτη της Μέσης Ημερήσιας Τιμής (ADR) είναι οριακά αυξημένος, μόλις κατά μία ποσοστιαία μονάδα, όμως, η ADR για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι είναι “φωτιά και λάβρα”, αφού διαμορφώνεται στα 253 ευρώ, με τη χώρα μας να αποτελεί την τέταρτη πιο ακριβή επιλογή στην Ευρώπη μετά την Ισλανδία (264 ευρώ), το Μονακό (261 ευρώ) και το Ην. Βασίλειο (260 ευρώ).

Βασικό κίνητρο για τις οικογένειες οι πλήρως εξοπλισμένες κατοικίες

Σχεδόν οι μισοί από τους Έλληνες επισκέπτες (48%) λένε ότι το να μπορούν να χωρέσουν όλη την οικογένειά τους σε ένα μέρος είναι καθοριστικός παράγοντας όταν πραγματοποιούν κρατήσεις. Ταυτόχρονα, το 64% υποστηρίζει ότι οι παροχές, όπως οι κουζίνες, οι χώροι εργασίας και οι αυλές, είναι σημαντικές όταν πραγματοποιούν κρατήσεις και ότι τα Airbnb παρέχουν μια πιο στενή σύνδεση με την τοπική κουλτούρα από τη διαμονή σε ξενοδοχείο ή θέρετρο.

Σχεδόν το σύνολο των ακινήτων που είναι εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, διαθέτουν το σύνολο των οικοσυσκευών που χρειάζεται μια οικογένεια για να ετοιμάσει το γεύμα της. Ως εκ τούτου αποτελούν τους βασικούς παράγοντες ανάδειξης του κλάδου, καθώς αποτελούν «λύση» για οικογένειες που διαθέτουν περιορισμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.

Ταυτόχρονα, το να έχουν οι εκδρομείς περισσότερο εξωτερικό χώρο είναι προτεραιότητα για τις οικογένειες αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι αναζητήσεις για υπαίθριες παροχές όπως πισίνες και μπάρμπεκιου έχουν αυξηθεί, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, κατά 13,7%.

Βασικός ρυθμιστής του κόστους διαμονής αποτελεί ο χρόνος της κράτησης

Το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων κατοικιών ιδιαίτερα στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι ολόκληρες κατοικίες άνω των 50 τμ-60 τμ, που για μια οικογένεια είναι σαν να επισκέφτηκε το εξοχικό της. Ενώ, το κόστος διαμονής για μια τετραμελής οικογένεια, σε πολλές περιπτώσεις, δεν ξεπερνά τα 500€ για πέντε διανυκτερεύσεις.

«Οι ενδιαφερόμενοι εκδρομείς θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο βασικός ρυθμιστής του κόστους αλλά και της διαθεσιμότητας, δηλαδή η δυνατότητα να επιλέξει κανείς κατοικία σύμφωνα με τις ανάγκες του και το πορτοφόλι του, αποτελεί ο χρόνος της κράτησης. Όσο νωρίτερα σχεδιάσει κανείς τις καλοκαιρινές διακοπές του, τόσο καλύτερες τιμές μπορεί να επιτύχει», δηλώνει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Κτηματομεσιτικού Δικτύου E- Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.

Άνθηση των «road trips» και το καλοκαίρι του 2024 λόγω του κόστους μετακίνησης

Τέλος, όπως καταγράφεται στην έκθεση της AirDNA, τη φετινή χρονιά, όπως και τα τελευταία τρία καλοκαίρια (2020-2024), αναμένεται να γνωρίσουν εκ νέου άνθηση τα περίφημα «road trips» στους ηπειρωτικούς προορισμούς της χώρα μας, κυρίως λόγω της ραγδαίας αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Τα πρώτα δείγματα καταγράφηκαν τις ημέρες του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς, με δημοφιλείς και μη προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα να καταγράφουν υψηλή κινητικότητα. «Το κόστος μετακίνησης πλέον δεν είναι αμελητέο και αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιλογή των εκδρομέων τους καλοκαιρινούς μήνες. Θεωρούμε ότι αρκετοί συμπολίτες μας θα προτιμήσουν προορισμούς σε χιλιομετρική απόσταση 2-2,5 ωρών με στόχο τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμων», σημειώνει ο κ. Μπάκας.

Πίνακας με προορισμούς και τιμές

Με πληροφορίες από τη σελίδα iefimerida.gr 

 

Αμοργός: Εντοπισμός και περισυλλογή 77 μεταναστών που βρίσκονταν σε ιστιοφορό

0
Λιμενικό Σώμα
Λιμενικό Σώμα

Επιχείρηση διάσωσης παράνομων μεταναστών που βρέθηκαν σε δυσχερή θέση σε ιστιοφόρο ανοιχτά της Αμοργού πραγματοποίησε τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, το Λιμενικό Σώμα

Σύμφωνα με την ενημέρωση από το λιμενικό το ιστιοφόρο με τους παράνομους μετανάστες βρισκόταν ανάμεσα στην Αμοργό και την Αστυπάλαια, ενώ στην περιοχή έπνεαν άνεμοι εντάσεως 5 μποφόρ.

Νωρίτερα κάποιος από τους επιβαίνοντες του ιστιοφόρου είχε ζητήσει βοήθεια μέσω του 112 αναφέροντας ότι το σκάφος βρίσκεται σε δυσχερή θέση.

Στην επιχείρηση, υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), συνέδραμαν 3 πλοία του Λιμενικού Σώματος μαζί με 4 παραπλέοντα και 2 ιδιωτικά σκάφη, τα οποία περισυνέλεξαν τους επιβαίνοντες.

Στη συνέχεια οι 77 διασωθέντες μεταφέρθηκαν στο λιμάνι της Νάξου με ένα πλωτό του λιμενικού και ένα παραπλέον δεξαμενόπλοιο.

Το ευχάριστο είναι ότι όλοι είναι καλά στην υγεία τους… Για την ώρα βρίσκονται στο κλειστό γυμναστήριο της πόλης όπου τους δόθηκε φαγητό και είδη πρώτης ανάγκης

 

 

 

Ισραήλ: “Φως” στο αρχαιότερο ναυάγιο στην ιστορία, που βρέθηκε;

0

Εντοπίστηκε στη διάρκεια ερευνών για κοιτάσματα φυσικού αερίου, 90 χιλιόμετρα ανοιχτά των ακτών του Ισραήλ, σε βάθος 1.600 μέτρων. Βυθίστηκε μεταξύ 1.400 και 1.300 π.Χ., χρονολογία που το καθιστά το αρχαιότερο διατηρημένο ναυάγιο σε βαθιά θάλασσα. Δεν γνωρίζουμε γιατί καταποντίστηκε και προσεγγίζεται μόνον με τη βοήθεια ενός μη επανδρωμένου καταδυόμενου σκάφους.

Το οποίο πάντως ήδη ανέσυρε με τα μηχανικά του μέλη δύο «χαναανιτικούς» αμφορείς του 14ου αιώνα π.Χ., από τους πολλούς που μετέφερε το εμπορικό πλοίο και οι οποίοι συνήθως μετέφεραν μέλι, λάδι και ρητίνη. Στο παρελθόν έχουν βρεθεί μόλις δύο ναυάγια της Yστερης Εποχής του Χαλκού: το 1960 κοντά στο ακρωτήρι Χελιδωνία στη νοτιοανατολική Μικρά Ασία, και το 1982 στο Ουλουμπουρούν, έξω από τις ακτές της νότιας Τουρκίας. Καθώς λοιπόν το τελευταίο βρέθηκε στα ανοιχτά, ίσως αλλάζει όσα ξέραμε για τους θαλάσσιους δρόμους της Ανατολικής Μεσογείου.

«Το ναυάγιο του Ουλουμπουρούν αποτελεί ένδειξη διαπεριφερειακών ανταλλαγών μεγάλων αποστάσεων (…), ενώ το πλοίο της Χελιδωνίας εμπλεκόταν σε παράκτιες μεταφορές ή σε ένα ευκαιριακό εμπόριο, όπου τα αγαθά και οι υπηρεσίες πωλούνταν και αγοράζονταν στα λιμάνια για γρήγορο κέρδος», έλεγε στους New York Times ο αρχαιολόγος Τσεμάλ Πουλάκ, ο οποίος έφερε στο φως το πλοίο του Ουλουμπουρούν.

Το πρόσφατο ναυάγιο όμως υποδεικνύει μια πορεία που δεν βασιζόταν στην ασφάλεια της εγγύτητας στην ακτή. Ο επικεφαλής του τομέα υποβρύχιας αρχαιολογίας της Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων του Ισραήλ, Γιάκομπ Σάρβιτ, εξηγούσε ότι το συγκεκριμένο πλοίο κατευθυνόταν πιθανότατα δυτικά της Συρίας και της περιοχής της Χαναάν, προς την Κύπρο, την Κρήτη και λιμάνια του ελλαδικού χώρου. Ενα άλλο σενάριο το θέλει να ήταν μυκηναϊκό και να πραγματοποιούσε το ταξίδι της επιστροφής. Σίγουρα εμπλουτίζει τις γνώσεις μας για τους ναυτικούς της εποχής, που χωρίς πυξίδες, αστρολάβους, εξάντες και άλλες πολυτέλειες, πιθανότατα βασίζονταν στην αστρονομία. «Είναι το πρώτο πλοίο», έλεγε ο Σάρβιτ, «που εντοπίζεται σε τέτοια απόσταση από την ακτή, χωρίς οπτική επαφή με στεριά. Από εκείνο το σημείο, μόνο ο ορίζοντας είναι ορατός».

«Ταξίδι χαμηλού ρίσκου»

«Φαίνεται ότι τολμούν την ευθεία γραμμή, την ανοιχτή πλεύση. Διανύουν μεγάλες αποστάσεις έχοντας πολύτιμο εμπόρευμα και –αν δεν υπάρχει κάτι που δεν έχουμε καταλάβει– έχουν την ασφάλεια να το θεωρήσουν ως ταξίδι χαμηλού ρίσκου. Είναι ένα στοιχείο που δεν γνωρίζαμε», λέει στην «Καθημερινή» ο Κώστας Πασχαλίδης, επιμελητής της Συλλογής Προϊστορικών, Αιγυπτιακών, Κυπριακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Οσον αφορά το σενάριο του μυκηναϊκού πλοίου που επέστρεφε στη βάση του, ο αρχαιολόγος επισημαίνει ότι χαναανατικοί αμφορείς του 14ου αιώνα έχουν βρεθεί στο νεκροταφείο της αρχαίας Δειράδας στο Αργος, στον θαλαμωτό τάφο που εντοπίστηκε στο Κουκάκι και σε άλλες μυκηναϊκές θέσεις. Οι δύο αμφορείς που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο του Ισραήλ είναι οι μόνοι που απομάκρυναν οι αρχαιολόγοι από το σημείο, γιατί, όπως είπε ο Σάρβιτ, «θέλουμε να το διατηρήσουμε για τις επόμενες γενιές, που θα έχουν καλύτερη τεχνολογία για να ερευνήσουν σε τέτοιο βάθος». Ο Κώστας Πασχαλίδης συμφωνεί. «Εχει να κάνει με την ηθική δεοντολογία της αρχαιολογικής επιστήμης», λέει. «Πρέπει να υποχωρήσει το παρόν, ώστε να γίνει καλύτερα η δουλειά στο μέλλον».

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Κυκλάδες – λιμάνια: “Καυτός” Μάιος με την Σαντορίνη να έχει τον πρώτο λόγο στην αποβίβαση επιβατών

0

Ο Μάιος του 2024 αποτελεί παρελθόν. Η καλοκαιρινή περίοδος έχει ξεκινήσει για τα καλά, όμως υπάρχουν πάντα και οι λάτρεις της στατιστικής. Αυτοί που αρέσκονται να διαβάζουν τους αριθμούς σε μία προσπάθεια να δουν την … επόμενη ημέρα.

Ο Μιχάλης Ρούσσος – φίλος της ιστοσελίδας και μετρ της στατιστικής λόγω και επαγγελματικής ενασχόλησης, καθότι υπεύθυνος της υπηρεσίας του Λιμενικού Σώματος, στο Λιμεναρχείο Πάρου – μας παραθέτει τα στοιχεία κίνησης των πλοίων σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

Σήμερα κάνει μία γενική παρουσία της κίνησης στα λιμάνια των Κυκλάδων για το μήνα Μάιο. Και η Σαντορίνη (επιβάτες) με τη Μύκονο (οχήματα – αφίξεις πλοίων) έχουν τον πρώτο λόγο. Από κοντά και η Πάρος που είναι η 3η δύναμη στις Κυκλάδες. Τι μένει στη Νάξο; Η φωτογραφία του κεντρικού άρθρου…

📌 Φανταστικές επιδόσεις για το Μάιο, σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας! Πάμε να δούμε πως κινήθηκαν τα μεγάλα Κυκλαδονήσια μας!

Ξεκινάω με τη διακίνηση επιβατών!
✅ Πρώτη, όπως πάντα, η Σαντορίνη μας με 194.880 επιβάτες! Δεύτερη θέση για τη Μύκονο με 167.023, τρίτη θέση για τη Πάρο με 129.502, στη τέταρτη θέση η Νάξος με 106.014 επιβάτες και ακολουθεί η Τήνος με 92. 711, η Σύρος με 73.183, η Άνδρος με 52.503 επιβάτες κτλ κτλ..

✅✅ Πάμε να δούμε την αποβίβαση οχημάτων στα λιμάνια!
📌 Πρώτο λιμάνι σε κίνηση η Μύκονος με 11.533 αποβιβασθέντα οχήματα! Δεύτερη η Πάρος με 8.460, Τρίτη η Τήνος με 7.010, τέταρτη θέση για την Άνδρο με 6.378 οχήματα και ακολουθεί η Σύρος με 5.671, η Νάξος με 5.265, η Σαντορίνη με 5.260 κτλ κτλ

🚢 Πρώτο λιμάνι σε, αφίξεις πλοίων ήταν η Μύκονος με 510 κατάπλους πλοίων! Δεύτερη θέση η Πάρος με 474 αφίξεις, 425 για τη Νάξο, 389 αφίξεις για τη Τήνο, 352 η Σαντορίνη κτλ κτλ