Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 250

Νάξος – Λιμεναρχείο: Σύλληψη κυβερνήτη τουριστικού σκάφους

0

Μεσημέρι Τρίτης και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος Νάξου προχώρησαν στην σύλληψη 54χρονου αλλοδαπού κυβερνήτη τουριστικού σκάφους. Ποιος ο λόγος; Το γεγονός ότι προχώρησε σε επικίνδυνη παρέμβαση στη θαλάσσια συγκοινωνία…

Η ανακοίνωση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής αναφέρει:

Τις μεσημβρινές ώρες χθες, στελέχη της Λιμενικής Αρχής της Νάξου προέβησαν στη σύλληψη ενός 54χρονου αλλοδαπού κυβερνήτη (υπήκοος Βουλγαρίας) ενός επαγγελματικού-τουριστικού (Ε/Π-Τ/Ρ) σκάφους σημαίας ελληνικής, για επικίνδυνη παρέμβαση στη θαλάσσια συγκοινωνία, διαταράσσοντας την ασφάλεια συγκοινωνίας ενός Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου που κατέπλεε στο λιμάνι της Νάξου.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Νάξου.

Attica Group: Προχωρεί στην ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για τα δρομολόγια στο Νότιο Αιγαίο

0

Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων διαφόρων μεγεθών και αναβάθμιση του υπάρχοντος σε όποια πλοία αυτό είναι δυνατόν σχεδιάζει ο όμιλος Attica. Οι τελικές αποφάσεις για όλη τη σειρά των νεότευκτων θα πρέπει να έχουν ληφθεί έως το 2026 για να τα παραλάβει ο όμιλος έως το 2029-2030 και να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα.

Στόχος είναι:

1) η ενίσχυση της παρουσίας της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό με την προσθήκη δύο νεότευκτων και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας από τα τρία υπάρχοντα Aero τα οποία έχουν κριθεί πολύ επιτυχημένα. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ομίλου Attica «καταρχάς πρέπει να αναβαθμιστεί ο Αργοσαρωνικός και κυρίως Ύδρα-Σπέτσες και πιο μακριά που χρειάζονται μεγάλα πλοία. Θα ναυπηγήσουμε τουλάχιστον δύο μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα Aero. Αυτό βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει σήμερα. Δεν μπορεί να έχουμε πλοία νεότευκτα και πλοία 25 ετών. Εκεί πρέπει να έχουμε πιο ομογενοποιημένο προϊόν». Η αξία ναυπήγησης του κάθε μεγάλου Aero ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

2) Η αρχή των επενδύσεων έγινε με τη συμφωνία με την σουηδικών συμφερόντων Stena για τη ναυπήγηση δύο «πράσινων» ro-pax με προαίρεση για άλλα δύο, μήκους 240 μέτρων τα οποία θα δραστηριοποιηθούν στην Αδριατική. Το κόστος ναυπήγησης το αναλαμβάνει ο ιταλικός όμιλος με την Attica group να τα ναυλώνει με δικαίωμα αγοράς. Μόλις τα πλοία αυτά δραστηριοποιηθούν στις γραμμές της Αδριατικής θα απελευθερωθούν τρία πλοία της Attica τα οποία θα μεταδρομολογηθούν στο Αιγαίο.

Στέλεχος του ομίλου επεσήμανε στο newmoney: «Οι τιμές ναυπήγησης που παίρνουμε είναι αυτές που μπορούμε να αντέξουμε. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία γιατί είναι η μεγάλη αγορά και αντέχει τις επενδύσεις αυτές. Μας απελευθερώνει και τρία πλοία που θα έρθουν στο Αιγαίο πολύ καλύτερα και νεότερα από τα υπάρχοντα. Θα έχουμε έτσι όλες τις οικονομίες κλίμακος που χρειαζόμαστε και θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να στραφούμε σε ναυπηγήσεις πλοίων για τις μικρότερες αγορές ήτοι τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο. Τα πλοία που θα φύγουν από Αδριατική με την παραλαβή και ναύλωση των δύο νεότευκτων της Stena είναι το Olympic Champion, το αδελφό του Hellenic Spirit και το SuperFast ΧΙ που θα κατέβουν στην Ελλάδα».

 

3) Για τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο θα ναυπηγηθούν τέσσερα συνολικά πλοία. Δύο ταχύπλοα τύπου Highspeed με κόστος ναυπήγησης τα 60 εκατομμύρια το καθένα και δύο μεσαίου μεγέθους τύπου κόστους ναυπήγησης 100-120 εκατομμυρίων, τύπου “Μύκονος”- “Δήλος”- “Χίος”- “Πάτμος”.

«Και κάνουν τόσο αν ναυπηγηθούν στην Κίνα αν είμαστε τυχεροί γιατί η Ευρώπη δεν είναι ανταγωνιστική» επεσήμανε το στέλεχος του ομίλου Attica.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου εντάσσεται και ο προγραμματισμός γα μετασκευές υπαρχόντων πλοίων του στόλου, όπου είναι δυνατό, και αφορά την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση με τοποθέτηση για παράδειγμα scrubber – προπέλες και ειδικές βαφές. «Σε πλοία είναι κάποιας ηλικίας αλλά αντέχουν αυτές τις μετασκευές θα τις κάνουμε» σχολίασαν από τον όμιλο Attica.

 

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών δεν θα γίνει με κρατική επιχορήγηση, και η υλοποίηση τους έχει ορίζοντα τετραετίας.

Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν: «Εμείς δεν ζητάμε κρατική βοήθεια. Το ναυπηγικό μας πρόγραμμα είναι στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου που έρχεται υποχρεωτικά με το πρασίνισμα της Ναυτιλίας» και προσθέτουν: «Δεν υπάρχει σκεπτικό επιδοτήσεων από το κράτος γιατί δεν μπορείς να κάνεις επενδυτικά σχέδια στηριζόμενος πάνω στην ελπίδα. Η ελπίδα δεν είναι στρατηγική».

Εναλλακτικά καύσιμα

Πλοία - Απεργία

Όσον αφορά τον σχεδιασμό για την πράσινη μετάβαση του στόλου ο όμιλος έχει εστιάσει σε μηχανές τριπλού ή διπλού καυσίμου που θα μπορούν να καίνε με συμβατικά καύσιμα και εναλλακτικά όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, και χρήση μπαταριών.

Από την 1η Μαίου του 2025 θα αλλάξει το συμβατικό καύσιμο με MGO αφού όλη η Μεσόγειος μετατρέπεται σε SECA «Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου», με το κόστος να αυξάνεται κατά 150 ευρώ ο τόνος.

Παράλληλα, η ελληνική ακτοπλοΐα από το 2025 θα αντιμετωπίσει ακόμα ένα θεσμικό μέτρο που θα αυξάνει το κόστους, το FuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από το 2030 θα ενταχθεί και στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων αφού έχει πάρει εξαίρεση για τα νησιά με κάτω από 200.000. Η Κρήτη και η Αδριατική έχουν ήδη ενταχθεί.

Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας FuelEU maritime, ως βασικού μέρους της δέσμης Fit for 55 της ΕΕ, είναι η αύξηση της ζήτησης και της συνεπούς χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της ναυτιλίας, με παράλληλη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της θαλάσσιας κυκλοφορίας και αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

«Η ακτοπλοΐα μπορεί από μόνη της να ανανεώσει τον στόλο της αλλά όχι γρήγορα. Και θα ζήσει μία περίοδο η ακτοπλοΐα που θα έχει και το EU-ETS και το πρόστιμο και την υψηλή επένδυση που θα πρέπει να αποσβήνει και όλα αυτά παράλληλα. Άρα αυτό καταλήγει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων» επισημαίνουν στέλεχη του ομίλου.

Όσο για τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προβλέπουν:

«Οι μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα το αντέξουν υποχρεωτικά. Αλλά θα πρέπει να συγχωνευτούν για να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχήματα και να αντέξουν τέτοιου είδους επενδύσεις. Δεν υπάρχει λογική σε έναν που έχει δύο βαποράκια να πάει να ναυπηγήσει ένα πλοία 50-60 εκατομμυρίων».

Ελληνικά ναυπηγεία

Όσον αφορά την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, η διοίκηση της Attica πιστεύει ότι ο ναυπηγικός κλάδος είναι ο μόνος που έλειπε από το ελληνικό cluster και χρειάζεται να αναπτυχθεί. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, η Attica σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδιάζει ένα πλοίο ακτοπλοΐας μικρού μεγέθους, μήκους περίπου 100 μέτρων, που θα δρομολογηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των λεγόμενων άγονων-επιδοτούμενων γραμμών.

πλοία δεμένα naxospress

Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου εξαρτάται απόλυτα από τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

«Αν το κράτος θελήσει να αναβαθμίσει τις άγονες γραμμές που είναι συγκεκριμένες αλλά ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο ποια είναι η επόμενη ημέρα, τότε θα πρέπει να βγει και να πει ότι μέσω ΕΣΠΑ ή οτιδήποτε θελήσει, αυτές είναι οι προδιαγραφές για τα πλοία που θέλει για αυτές τις γραμμές για τόσα χρόνια» σχολιάζουν από την Attica.

Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι να αλλάξουν οι προδιαγραφές στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών και να συμπεριληφθούν πράσινα πλοία τα οποία θα έχουν σύμβαση 10ετούς διάρκειας. Όμως το κόστος των γραμμών που θα εξυπηρετούνται από νέα πράσινα πλοία θα πρέπει να τριπλασιαστεί, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει.

Όσον αφορά την πρόταση να προχωρήσει η επιδότηση μέσω ΣΔΙΤ, θεωρείται σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί στην ακτοπλοΐα.

Στο μεταξύ, η συνεργασία Attica με ναυπηγεία Ελευσίνας λειτουργεί αποδοτικά και για τις δύο πλευρές. Ήδη έχουν γίνει εργασίες σε 14 ακτοπλοϊκά πλοία του ομίλου, με βάση τους όρους του μνημονίου συνεργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Attica θέλοντας να στηρίξει πολύπλευρα την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας προγραμματίζει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr

 

Νάξος – Μυρτιδιώτισσα: Το έργο στη χερσαία ζώνη θα ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο σύντομα (photos)

0

Το λιμενικό έργο που αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών του κρηπιδώματος της χερσαίας ζώνης έναντι της εκκλησίας της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας, που βρίσκεται επί της εγγύς του λιμένα Νάξου νησίδας, «τρέχει»…

Κείμενο – Φωτογραφίες: Γιάννης Βλαχάκης 

Παρότι αρχικά υπήρξε η εκτίμηση ότι παύση των εργασιών εκεί θα σημειωθεί περί τα μέσα του τρέχοντος μηνός, η ολοκλήρωση του ελέγχου που έγινε από δύτες της Διευθύνσεως Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων (σ.σ. οι οποίοι για όχι μικρό διάστημα και για λόγους ευνόητους «ακτινογράφησαν» τον βυθό), είχε αίσιο τέλος.

Γι’ αυτό και κατ’ εκτίμηση των υπευθύνων, το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει.

Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ίσως και σε λιγότερο από τρείς μήνες το «τσακισμένο» μήκους περίπου 150 μ. κρηπίδωμα θα παραδοθεί προς χρήση (στους ερασιτέχνες αλιείς του νησιού και στους πολίτες).

Κατά τα τελευταία εικοσιτετράωρα, που ο γερανοφόρος εκσκαφέας «οργώνει» την μέχρι πρότινος περιοχή – αγκυροβόλιο των μικρών αλιευτικών σκαφών των ερασιτεχνών αλιέων, όντως παρατηρείται μια αταξία στον χώρο. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Πρόκειται για μια εικόνα-κατάσταση που ποικιλοτρόπως (δικαίως ή/και αδίκως), σχολιάζεται…

Οι θιασώτες του εκτελούμενου έργου, κάνουν λόγο «για ένα έργο που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει τώρα και μάλιστα να ολοκληρωθεί πριν χειμωνιάσει». Υπάρχουν όμως και εκείνοι που παρατηρούν ότι, «μεσοκαλόκαιρα δεν γίνονται τέτοιες δουλειές». Και, επιπροσθέτως, σημειώνουν ότι «μπαζώνουν το νησάκι και καταστρέφουν τα λιγοστά δεντράκια (αρμυρίκια) που υπάρχουν εκεί επάνω».

Το ζητούμενο…

Κατά τους κρατούντες (Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Λιμενικό Ταμείο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων), «το εκτελούμενο έργο (σ.σ. η δαπάνη κατασκευής του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 596.705,12 ευρώ), ξεκίνησε και πρέπει οπωσδήποτε να ολοκληρωθεί». Υποστηρίζουν μάλιστα ότι, «ο πέριξ της Παναγίας Μυρτιδιώτισσας χώρος, θα έχει την φροντίδα που του πρέπει!». Και προσθέτουν: «Και περισσότερα αρμυρίκια θα φυτευτούν, αφού αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του αύλειου χώρου της εκκλησίας».

Να θυμίσουμε ότι οι εργασίες αποκαταστάσεως του κρηπιδώματος (που χρηματοδοτούνται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων), ξεκίνησαν προ μηνών (06/02), με την καθαίρεση του διαλυμένου κρηπιδώματος. Και συνεχίζονται, εδώ και μερικές εβδομάδες, με την βύθιση τεχνητών ογκολίθων στον εγγύς και κατά μήκος της χερσαίας ζώνης πυθμένα, ώστε το νέο κρηπίδωμα να «δέσει» με την τελευταία, με βάση όλα όσα προβλέπει η υλοποιούμενη μελέτη κατασκευής του έργου (της αποκαταστάσεως).

Τέλος, ας αναφερθούν και τα ακόλουθα:
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, στην από 23 Μαρτίου 2024, με αρ. πρωτ. 886, «Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης», μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι κατόπιν σχετικού ελέγχου, ενέκρινε, δέσμευσε και διέθεσε την (σχετική) πίστωση των 596.705,12 € για το έργο «Αποκατάσταση ζημιών κρηπιδώματος έναντι Μυρτιδιώτισσας, λιμένα Νάξου».

Σύμφωνα με την Οικονομική Υπηρεσία του Δ.Λ.Τ., ελέγχθηκε και βεβαιώθηκε ότι: α) για την ανωτέρω δαπάνη ύψους Πεντακοσίων Ενενήντα Έξι Χιλ. Επτακοσίων Πέντε κόμμα Δώδεκα ευρώ (596.705,12 €), υπάρχει πίστωση στον Κ.Α. 30- 7336.004 του προϋπολογισμού έτους 2024 και β) η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρ. 1 α’ του άρθ. 4 του πδ 80 / 2016. καταχωρήθηκε με α/α Α-187 στο Μητρώο Δεσμεύσεων. Υπόλοιπο προς ανάληψη: Εκατόν Τρείς Χιλ. Διακόσια Ενενήντα Τέσσερα κόμμα Ογδόντα Οκτώ ευρώ (103.294,88 €).

Ας σημειωθεί ότι, προ ετών (σ.σ. Δεκέμβριος 2017), με την υπ. Αρ. 93 απόφασή του, το ημέτερο Δ.Λ.Τ. (επί προεδρίας Ν. Σέργη) – με την διαδικασία της «απευθείας αναθέσεως» – διάθεσε το ποσό των 11.594,00€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.(24%), για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης του περί ου λόγος λιμενικού έργου.

 

Νάξος: Το υπέροχο “Sea Cloud” θα βρεθεί στον Αγιο Προκόπιο για μερικές ώρες

0

Επίσκεψη αστραπή στη Νάξο για ένα από τα ωραιότερα σκάφη που κυκλοφορούν στο Αιγαίο (κι όχι μόνο)…

Ο λόγος για το Sea Cloud, το σκάφος που αισίως μετράει 93 χρόνια ζωής είναι ιστιοφόρο και έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 60 περίπου εκλεκτούς καλεσμένους…

Με βάση την σχετική ενημέρωση από το ταξιδιωτικό πρακτορείο Naxos Tours που έχει την ευθύνη για την κρουαζιέρα, το πλοίο θα βρίσκεται στον όρμο του Αγίου Προκοπίου από τις 8 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι πριν πάρει το δρόμο για άλλο λιμάνι στο Αιγαίο.

Να σημειώσουμε ότι πέρυσι το είδαμε να περνάει από τη Νάξο δύο φορές (άλλες τρεις το Sea Cloud II) ενώ αρέσκεται να ρίχνει αγκυροβόλιο σε Πάρο – Μήλο – Αμοργό (και Αστυπάλαια), άρα δεν ακολουθεί τα δρομολόγια των μεγάλων σκαφών…

Και μερικές χρήσιμες πληροφορίες

Όνομα κρουαζιερόπλοιου: Sea Cloud
Πρώτο ταξίδι: 25 Απριλίου 1931
Μήκος πλοίου: 110 μέτρα (360 πόδια)
Μέγιστος αριθμός επιβατών: 64
Αριθμός μελών πληρώματος: 60
Αριθμός καμπινών: 32
Μέγιστη ταχύτητα: 14 κόμβοι (26 km/h)

Εγκαταστάσεις επί του σκάφους: Κατάστρωμα Lido με μπαρ, εστιατόριο, σαλόνι με βιβλιοθήκη, νοσοκομείο, WI-FI, εξοπλισμό για θαλάσσια σπορ, 2 φουσκωτά σκάφη

 

Σαντορίνη – Ν. Ζώρζος: Ούτε ένα επιπλέον κρεβάτι στο νησί, δεν υπάρχουν άλλες αντοχές….

0

Στη διακεκαυμένη ζώνη του υπερτουρισμού, που προκαλούν κρουαζιερόπλοια και ημερήσιοι εκδρομείς από την Κρήτη και άλλα γειτονικά νησιά, εισέρχεται τις μέρες αυτές η Σαντορίνη, που αποτελεί ήδη παγκοσμίως αρνητικό παράδειγμα υπερκορεσμένου προορισμού.

Με περισσότερα από 500 μεγάλα λεωφορεία, 4.000 μικρά επιβατηγά λεωφορεία και βανάκια, άνω των 10.000 ημερήσιων επισκεπτών και εκατοντάδες τετράτροχες γουρούνες να προστίθενται στα αυτοκίνητα των κατοίκων και στα νοικιασμένα οχήματα, να περιφέρονται όλοι στο ανεπαρκές οδικό της δίκτυο και στα στενά σοκάκια της Οίας, των Φηρών και των άλλων γαλήνιων κάποτε χωριών της, η Σαντορίνη απέχει ακόμη παρασάγγας από το να λύσει τα προβλήματά της.

Προβλήματα που προκάλεσε η άναρχη και χωρίς διορατικότητα ανάπτυξη του χαμηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμού στο νησί και τα οποία υπονομεύουν, με την υποβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, και τις σοβαρές τουριστικές επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας συμβάλλοντας πραγματικά στην τοπική οικονομία. Αυτά εξηγεί μιλώντας στην «Καθημερινή» ο δήμαρχος της Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος.

Σαντορίνη
Σαντορίνη

Και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον υπερβολικής δόμησης και υπερβολών στις βραχυχρόνιες μισθώσεις που αποστερούν στέγη από νέους, εποχικούς εργαζομένους και δημόσιους λειτουργούς. Οπως σημειώνει ο κ. Ζώρζος, «η καλυμμένη με δόμηση επιφάνεια του νησιού αγγίζει το 20%, υψηλότερη δηλαδή και από αυτήν της Αττικής». Για τον λόγο αυτό ζητάει εμφατικά «να μην κατασκευαστεί ούτε μία νέα κλίνη ξενοδοχείου, ούτε μία νέα κλίνη βραχυχρόνιας μίσθωσης στο νησί». Και επειδή ο ίδιος αδυνατεί να το επιβάλει, ζητάει τη βοήθεια της κυβέρνησης για να το επιτύχει ακόμη και νομοθετικά.

«Πρέπει να σταματήσει εντελώς και η εκτός σχεδίου δόμηση», προσθέτει. Ζητάει επίσης βοήθεια για τη βελτίωση των υποδομών του νησιού, καθώς η μέχρι στιγμής ανάπτυξη της δόμησης έχει γίνει με «εκθετικό ρυθμό και ανορθολογικό τρόπο». Ωστόσο, οι πόροι που διαθέτει είναι περιορισμένοι. Είναι ίσως χαρακτηριστικό ότι αδυνατεί να επιβάλει ακόμη και ένα συμβολικό εισιτήριο σε όσους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων αποβιβάζονται: Η νομοθεσία ορίζει το μέγιστο επιτρεπόμενο τέλος σε επιβάτες κρουαζιερόπλοιων μόλις στα 35 λεπτά του ευρώ ανά επιβάτη (0,35 ευρώ). Αυτό το τέλος εισπράττεται από τα λιμενικά ταμεία που ανήκουν στους δήμους και είναι οριζόντιο σε όλη την Ελλάδα. Και τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ:

«Οταν αναλάβαμε τον δήμο στις αρχές του χρόνου, είδαμε πως το σύστημα προγραμματισμού κατάπλου κρουαζιερόπλοιων και αποβίβασης επισκεπτών, το berth allocation που είχαμε εισαγάγει προ ετών με ανώτατο όριο τους 8.000 επιβάτες την ημέρα –αριθμός που προέκυψε έπειτα από πανεπιστημιακή μελέτη της φέρουσας ικανότητας του νησιού–, είχε εγκαταλειφθεί», εξηγεί. «Είχαμε έτσι μπροστά μας 63 πολύ δύσκολες μέρες για φέτος με πολύ περισσότερους από 8.000 επιβάτες. Καταφέραμε έπειτα από πολλές και επίπονες συζητήσεις με τις εταιρείες κρουαζιέρας να τις περιορίσουμε σε 48 μέρες. Ομως και αυτές είναι πολλές», υπογραμμίζει με εμφανή αγωνία.

Υπόσχεται λοιπόν πως το 2025 η Σαντορίνη όχι μόνο θα τηρήσει το όριο των 8.000 ημερήσιων επισκεπτών, αλλά σε αυτόν τον αριθμό θα περιλάβει και εκείνους που έρχονται στο πλαίσιο ημερήσιας εκδρομής από νησιά όπως η Κρήτη. Είναι εξάλλου εύκολο να διαπιστωθεί ο αριθμός τους από τα εισιτήρια επιστροφής. Είναι ευρέως γνωστό στη Σαντορίνη και στην Κρήτη αλλά και σε γειτονικά της Θήρας νησιά πως πρακτορεία εκεί πωλούν πακέτα ημερήσιων εκδρομών στη Σαντορίνη χρησιμοποιώντας τα πλοία της γραμμής. Ο δήμαρχος θα επιθυμούσε να περιορίσει τον κατάπλου τέτοιων πλοίων, ωστόσο, καθώς αποτελούν συμβατικά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, απαιτείται η βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας. «Ο σημερινός υπουργός έχει αντιληφθεί το θέμα και επιδιώκει να βρει λύση στο δύσκολο αυτό πρόβλημα, τουλάχιστον περισσότερο από ό,τι οι προκάτοχοί του», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Δεσμεύεται λοιπόν ο κ. Ζώρζος πως το 2025 όχι μόνο δεν θα ξεπερνούν τους 8.000 οι ημερήσιοι επισκέπτες της Σαντορίνης (από κρουαζιερόπλοια και πλοία της γραμμής), αλλά και ότι θα δίνεται προτεραιότητα σε εκείνα τα κρουαζιερόπλοια που θα έχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ρύπων, μικρό μέγεθος και περισσότερες ώρες διαμονής στο νησί.

«Δεν μπορούμε να μιλάμε για οικονομική συνεισφορά από τους επιβάτες όταν μένουν για μία-δύο ώρες το πολύ στο νησί», τονίζει, παραπέμποντας στη διαπιστωμένα χαμηλότατη κατά κεφαλήν δαπάνη στη Σαντορίνη σε σχέση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς. Επιπλέον, ο προγραμματισμός των αφίξεων, λέει, θα γίνει με αυστηρότερες εκτιμήσεις πληρότητας των κρουαζιερόπλοιων και θα τεκμαίρεται ότι θα αποβιβαστεί τουλάχιστον το 90% εξ αυτών.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, υπήρξαν –και δυστυχώς ενδέχεται να υπάρξουν και φέτος– μέρες που τα κρουαζιερόπλοια κατεβάζουν σχεδόν ταυτόχρονα έως και 19.000 επιβάτες σε ένα νησί που απλώς δεν τους χωράει. Αυτό θα σταματήσει από το 2025, υπόσχεται. Λιγότεροι ημερήσιοι επισκέπτες σημαίνει και μικρότερη ανάγκη για μεταφορές από λεωφορεία, που αυτή τη στιγμή προκαλούν συμφόρηση στους δρόμους και ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στους κατά τόπους προορισμούς όπου καλούνται να παρκάρουν. «Βρήκαμε σε κάποιες περιπτώσεις χώρους που καταφέραμε να ασφαλτοστρώσουμε για να αποφύγουμε έως ένα βαθμό το πρόβλημα του διπλοπαρκαρίσματος ή της ανεξέλεγκτης στάσης με αναμμένα τα αλάρμ. Πρόκειται όμως για μια προσωρινή λύση, καθώς μόνο ένας προσεκτικός προγραμματισμός, που όχι μόνο θα περιορίζει τον αριθμό των επισκεπτών αλλά θα τους διαχέει και στο νησί για να μη συγκεντρώνονται όλοι ταυτόχρονα, θα θεραπεύσει τις πληγές που έχει ανοίξει ο υπερτουρισμός στη Σαντορίνη».

Naxos Medical: Σωστή διατροφή το καλοκαίρι; Η απάντηση από τον διατροφολόγο Dr Εμμανουήλ Νιάο

0

Η καθημερινότητα των πολιτών της Νάξου έχει αλλάξει στον τομέα της Υγείας. Ο λόγος; Το Naxos Medical, το νέο πολυιατρείο, το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου.

“Ηρθε” με σκοπό να λειτουργήσει επικουρικά τόσο σε ζητήματα που έχουν σχέση με το Νοσοκομείο Νάξου όσο και με τους υπόλοιπους γιατρούς στον ιδιωτικό τομέα.. Και τα κατάφερε..

Μία από τις πιο σημαντικές προσθήκες είναι αυτή του διαιτολόγου – διατροφολόγου Bsc, Msc, Εμμανουήλ Νιάου, ο οποίος θα είναι στο Πολυιατρείο τις επόμενες ώρες… Το διήμερο 11-12 Ιουλίου θα είναι στη Νάξο… Στη πατρίδα καθότι έχει καταγωγή από το Φιλώτι…

Α και μην ξεχνάμε. Η διατροφή το καλοκαίρι παίζει το πιο σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας

Η σχετική πρόσκληση – πρόκληση αναφέρει: 

👉 Προσπαθείς να χάσεις κιλά χωρίς αποτέλεσμα;

👉 Αναζητάς την ιδανική διατροφή για το πρόβλημα υγείας που σου παρουσιάστηκε;

👉 Έχεις δοκιμάσει κάθε είδους δίαιτα χωρίς αποτέλεσμα;

👉 Έχεις βαρεθεί τις αποτυχημένες προσπάθειες για χάσιμο βάρους;

✔️ Τη λύση στο πρόβλημα σου θα τη βρεις στο Naxos Medical

🍓🍊🥜 Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων Ιατρείων του Naxos Medical σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 11 και την Παρασκευή 12 Ιουλίου θα βρίσκεται κοντά μας ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Bsc, Msc, Εμμανουήλ Νιάος.

📲 Για ραντεβού και πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 22850 22200 ή στο info@naxosmedical.com

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας ▶️ https://naxosmedical.com/
——-

🎯 Στόχος μας είναι να αποτελέσει η Διατροφή το κλειδί της θεραπείας διαφόρων ασθενειών όπως γίνεται από τα αρχαία χρόνια όπου έγινε η πρώτη αναφορά στα Οφέλη της Διατροφής.

➡️ Γι αυτό τον λόγο, ο Διατροφολόγος του Naxos Medical αναλαμβάνει περιστατικά που έχουν να κάνουν με:

⏹ Κλινική διατροφή

▶ Σακχαρώδης Διαβήτης

▶ Νεφροπάθεια & Διαβητική Νεφροπάθεια

▶ Υπέρταση

▶ Καρδιαγγειακά

▶ Υπερχοληστεριναιμία

▶ Δυσλιπιδαιμία κ.ο.κ

▶️ Διατροφή στην Εγκυμοσύνη & Θηλασμό

▶️ Διατροφή στην Εμμηνόπαυση

▶️ Διατροφή κατά την παιδική και εφηβική ηλικία

▶️ Διατροφή και αθλητισμός

▶️ Διατροφή στην 3η ηλικία

▶️ Διατροφή στην διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης

▶️ Διατροφή στην αναπαραγωγική ηλικία

 

Κυκλάδες: Δεκατρείς (13) γυναίκες μαγειρεύουν με γούστο και παράδοση

0

Στον Γαστρονόμο Ιουλίου έρχονται… οι Μαγείρισσες των Κυκλάδων.

Για περισσότερο από ένα μήνα γυρίσαμε 11 νησιά, σταθήκαμε πάνω από τις κατσαρόλες και τα ταψιά 13 γυναικών που μαγειρεύουν με γούστο και επιμονή τα παραδεδομένα, και μέσα από μια θάλασσα από συνταγές, ιστορίες, έθιμα και παραδόσεις ψαρέψαμε την ουσία της παραδοσιακής κουζίνας των Κυκλάδων.

Το τεύχος κυκλοφορεί στις 14 Ιουλίου και περιέχει συναρπαστικές ιστορίες από την αληθινή ζωή των Κυκλάδων και 95 αυθεντικές κυκλαδίτικες συνταγές.

Μαγειρεύοντας από συνήθεια αλλά με πολλή αγάπη και μαμαδίστικο νοιάξιμο, έτσι όπως έκαναν από πάντα και οι πρόγονοί τους, με τα εποχικά και τα βρισκούμενα, οι γυναίκες αυτές συντηρούν μια μαγειρική κληρονομιά αιώνων και κρατάνε ζωντανό τον μύθο της τοπικής κουζίνας τους, ώσπου να βρει τη θέση της στα καλά και τα ταπεινά εστιατόρια των νησιών.

Στη Σύρο, την Τήνο, τη Μύκονο, τη Νάξο, την Ηρακλειά, την Πάρο, τη Σίφνο, τη Φολέγανδρο, την Αμοργό, τη Σαντορίνη, την Ανάφη, οι γυναίκες που συναντήσαμε μας άνοιξαν τις χρωματιστές πόρτες τους και σε μικρά κουζινάκια με κεντητά τραπεζομάντιλα και φλοράλ κουρτίνες, σε φούρνους οικιακούς και σε ξυλόφουρνους, σε δροσερές αυλές και άνυδρους κήπους, μαγείρεψαν αυτά που ξέρουμε και αυτά που δεν ξέρουμε – συνταγές εμβληματικές των Κυκλάδων όπως τα ματσάτα με κόκορα και η ρεβυθάδα αλλά και συνταγές ξεχασμένες και εξωτικές, που εντυπωσιάζουν με τη γευστική τους δεινότητα και που πολύ θα θέλαμε να βρίσκαμε στις ταβέρνες των διακοπών μας. Καταγράψαμε 95 συνταγές μιας σπουδαίας παράδοσης, φαγητά που κουβαλούν κάτι από το κυκλαδίτικο τερουάρ, την ιστορία των τόπων και την ψυχή των ανθρώπων.

Ταξιδιώτες στην πατρίδα μας, θαυμάσαμε τις Κυκλάδες μας ξανά, τις κοιτάξαμε από μια άλλη οπτική γωνία, ανακαλύψαμε καινούργιες γαστρονομικές χαρές, αλλά και σημαντικά εμπόδια που προκύπτουν στο κομμάτι της πρωτογενούς και δευτερογενούς παραγωγής λόγω της έκθεσής τους στον υπερτουρισμό.

Καταγράψαμε πανέμορφα μες στη λιτότητά τους φαγητά, ύμνους στην απλότητα, όπως οι ρεγκοτηγανίτες, το φάβα, τα αρανιστά, η ρεβιθάδα, η καρπουζόπιτα. Αλλά και συνταγές σαν κομψοτεχνήματα, όπως οι τηνιακές γλυκές τυρόπιτες, το κουνέλι τυραύγουλο και η μυκονιάτικη κρεμμυδόπιτα. Ξετρυπώσαμε και συνταγές πρωτάκουστες εκτός των συνόρων των νησιών, όπως η σύζουμη μανέστρα με τ’ αυγά, η ζαφοριστή τυρόπιτα, η αθερινόπιτα, το κοφτό, τα λιβιά μακαρόνια.

Μάθαμε οικιακή οικονομία αληθινή και ουσιαστική από τις καλύτερες μαγείρισσες, αλλά και το πώς η βιώσιμη μαγειρική είναι κομμάτι του κυκλαδίτικου DNA, καθώς οι ντόπιοι ζούσαν από πάντα σύμφωνα με τις σύγχρονες επιταγές που εκφράζουν μοντέρνοι όροι όπως zero waste, zero kilometer, foraging. Τα προϊόντα των χοιροσφαγίων, οι μαγειρικές από τη φύρα των σπασμένων μακαρονιών, οι αγριοκάππαρες και τα άλλα αγριόχορτα τουρσί, τα σαβόρε με τα τηγανητά ψαράκια της προηγούμενης ημέρας, είναι μόνο μερικά παραδείγματα της θαυμαστής λιτότητας και της συγκινητικής σεμνότητας της κυκλαδίτικης γαστρονομίας.

Γνωρίσαμε ανθρώπους της γης που μας έδειξαν τα μποστάνια, τους αγκιναρώνες, τις ντοματιές και τα φαβατοχώραφά τους, παραδοσιακούς βοσκούς, κτηνοτρόφους και τυροκόμους, που γυρεύουν να ξεκλέψουν μερικά στρέμματα γης από τη σφοδρή ανοικοδόμηση των νησιών και τον τουρισμό που καταπίνει χωράφια και αμπελώνες.

Μας πρόσφεραν ζουμερούς ντοματοκεφτέδες με ντόπια ντοματάκια κατευθείαν από την παραγωγή στην κατανάλωση, τραγανά κατσούνια φρεσκοκομμένα από τον μπαχτσέ και μυρωδάτα πεπονάκια, αλλαντικά δίχως συντηρητικά, ολόφρεσκα τυριά ημέρας, αλλά και παλαιωμένα, καλογινωμένα διαμάντια της ελληνικής τυροκομίας.

Μας κέρασαν ασύρτικα και ρακόμελα πλάι σε ανθισμένες βουκαμβίλιες, και κάτω από καταπράσινες κρεβατίνες μάς διηγήθηκαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω ανομβρίας, επεκτατικού υπερτουρισμού, και μειωμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Μας μίλησαν και για τις χαρές και τα προνόμια που τους προσφέρει η ποιοτική ζωή δίπλα στη θάλασσα, η αναζωογονητική ηρεμία του χειμώνα και οι εκτός σεζόν μήνες του χρόνου.

Ακόμα, δοκιμάζουμε τα θρυλικά κυκλαδίτικα τυριά και φτιάχνουμε μια ενδεικτική λίστα της πλούσιας τυροκομίας των Κυκλάδων, ενώ παρουσιάζουμε επίσης μερικές πολύ ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ντόπιων τυροκόμων, που παράγουν τυροκομικούς θησαυρούς απύθμενης νοστιμιάς.

Για τον κυκλαδίτικο αμπελώνα γράφει η δημοσιογράφος οίνου και σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού «Οινοχόος» Μερόπη Παπαδοπούλου συστήνοντας μεταξύ άλλων και τους σημαντικότερους εκπροσώπους του, και ο σομελιέ Άρης Σκλαβενίτης μάς προτείνει 31 κρασιά που εκπροσωπούν επάξια τα αμπελοτόπια των νησιών.

 

 

Νάξος – Αγ. Προκόπιος: Σε εξέλιξη έκθεση ζωγραφικής με τίτλο “Μεταλλάξεις”

0

Τόπος: Νάξος – Αγιος Προκόπιος (Art Cafe)

Χρόνος: Από 8 έως 18 Ιουλίου (ώρες προσέλευσης: 10:00 – 14:00 και 17:00 – 22:00)

Δράση: Εκθεση ζωγραφικής “Μεταλλάξεις” από την Κατερίνα Σαμαρτζίδου

Τι θα δούμε; 

# Πως θα ήταν το περιβάλλον εάν κάποια σκουπίδια έπαιρναν μια άλλη μορφή και χρηστικότητα?

# Πως θα μας φαινόταν εάν πράγματα από την κουζίνα παρουσιάζονται αλλιώς?

# Πως θα ήταν ο αγαπημένος μας χώρος εάν στολιζόταν με ένα μέρος από αυτά?

Η Κατερίνα Σαμαρτζίδου δημιουργεί και ανακυκλώνει μια σειρά από εικαστικά αντικείμενα και πίνακες ζωγραφικής τα οποία παρουσιάζει στο “Prokopios Arts Festival” στον Άγιο Προκόπιο στη Νάξο.

Η έκθεση πραγματοποιείται από την 8η έως και την 18 Ιουλίου ενώ οι ώρες προσέλευσης είναι από τις 10:00 έως 14:00 και 17:00 έως 22:00 καθημερινά

Μίνι βιογραφικό

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Αθήνα. Σπούδασα ζωγραφική και αγιογραφία στη σχολή του Ομίλου UNESCO. Παρακολούθησα μια σειρά σεμιναρίων όπως αρχές Μουσειολογίας και διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς, οργάνωση και επιμέλεια  εκθέσεων θέσεων,  Μουσειοπαιδαγωγική και digital_culture και Πολιτιστική τεχνολογία στο ΕΚΠΑ.

Έχω πάρει μέρος σε μία σειρά εκθέσεων και στα platforms project. Έχω επιμεληθεί τα εξώφυλλα σε δυο cd. Συμμετείχα στη έκδοση της Φιλολογικής Πρωτοχρονιάς 2022

I was born and raised in Athens. I studied painting and hagiography at the school of the UNESCO Group. I attended training seminars such as principles of Museology and cultural heritage management, Museum Pedagogical Organization and Curation of Art Exhibitions. And digital_culture Digital Culture and Cultural Technology at NKUA. I have taken part in painting exhibitions and Platforms project and edited two cds.

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρες διακοπές ρεύματος σε περιοχές της πόλης και στην Στελίδα

0
Νάξος - ΔΕΔΔΗΕ
Νάξος- ΔΕΔΔΗΕ

Μία ακόμη προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στη Νάξο.. Η μάλλον πολλές ακόμη. Αυτό όμως που ενοχλεί είναι οι απρογραμμάτιστες. Κι αυτές είναι πολλές, επηρεάζουν δε τις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα οι φωνές διαμαρτυρίες να είναι έντονες…

Πότε και που όμως θα έχουμε αύριο διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος;

Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Τετάρτη 10 Ιουλίου σε εγρήγορση καθότι θα έχουμε πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος σε γειτονιές της πόλης Νάξου  και στην Στελίδα.

Εάν σκεφτεί κανείς την υψηλή θερμοκρασία, οι διακοπές μοιάζουν μονόδρομος για εργασίες συντήρησης και συν τοις άλλοις έχουμε τις εργασίες για την εγκατάσταση των αφαλατώσεων…

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος 1 : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 10 Ιουλίου από τις 09:30 έως τις 10:00 περίπου και λίγο αργότερα, από τις 11:30 έως τις 12:00 περίπου, στις εξής περιοχές: “Χώρα Νάξου περιοχές πλησίον Αγίου Γεωργίου, Δημαρχείου, παραλία, Κάστρο και Στελίδα Αγίου Προκοπίου”  

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος 2 : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 10 Ιουλίου από τις 09:30 έως τις 12:00 περίπου στις εξής περιοχές της Χώρας Νάξου: “Κατάστημα ΟΤΕ, Οικόπεδο Αεροπορίας, Αφαλάτωση, Φούρνος “Naxos Bakery”, Τράπεζα Alpha και Bossa Cafe”

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών.

Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

Εκτακτο – Σαντορίνη: SOS από ιστιοφόρο, σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης

0
Λιμενικό Σώμα
Λιμενικό Σώμα

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης ανοιχτά της Σαντορίνης.

Σε ιστιοφόρο σκάφος με τρεις αλλοδαπούς επιβαίνοντες σημειώθηκε εισροή υδάτων στη θαλάσσια περιοχή 4 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά των ακτών του νησιού.

Στην επιχείρηση συμμετέχουν δύο ιδιωτικά σκάφη στα οποία επιβαίνουν στελέχη του Λιμενικού Σώματος καθώς και ένα κρουαζιερόπλοιο.

Στη θαλάσσια περιοχή πνέουν άνεμοι έντασης 6 μποφόρ.