Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 192

Κικίλιας: Το 50% που χάνεται από τα Λιμενικά Ταμεία θα αναπληρωθεί με χρηματοδότηση από το “Πράσινο Ταμείο”

0

«Στόχος μας είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και μείωση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως στα ταχύπλοα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» και στους δημοσιογράφους Μιχάλη Ψύλο και Πάρη Τσιριγώτη.

Όπως τόνισε, η αύξηση του κόστους λειτουργίας στην ακτοπλοΐα έρχεται από τα πράσινα καύσιμα, καθώς από την 1η Μαΐου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μείγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. «Πρόκειται για μια πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική, αλλά ακριβή. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Αλλά ναι, και για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι ”πολυτέλεια” να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σε ένα νησί», τόνισε ο Υπουργός, σημειώνοντας ότι ειδικά στα ταχύπλοα πλοία που καίνε ήδη πράσινα καύσιμα, η μείωση λιμενικών τελών κατά 50% τους επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους.

Ωστόσο, ο κ. Κικίλιας κατέστησε σαφές ότι η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, είναι απελευθερωμένη και λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. «Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά τη δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχύπλοων. Η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στη φαρέτρα της, που δεν θα επιτρέψουν την στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές» είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις των Λιμενικών Ταμείων για την 50% μείωση των λιμενικών τελών, απάντησε ότι το μέτρο αυτό δεν θα τους δημιουργήσει οικονομικό πρόβλημα διότι: Πρώτον, το ισόποσο έσοδο που θα χάσει κάθε ένας λιμένας θα αναπληρωθεί μέσω χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο για έργα και δράσεις στους λιμένες. Δεύτερον, η ρευστότητά τους θα ενισχυθεί από την αύξηση των λιμενικών τελών στα σκάφη αναψυχής και στα τουριστικά ημερόπλοια. Συνεπώς, όπως υπογράμμισε, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, «που κάνουν σωστά την δουλειά τους, που κάνουν έργα αναβάθμισης των λιμένων τους. Αν δεν κάνουν έργα, τότε ναι, θα έχουν πρόβλημα».

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:

Πρόσφατα ανακοινώσατε μείωση των λιμενικών τελών προκειμένου ενόψει της εφαρμογής του νέου καυσίμου στην Ακτοπλοΐα από 1η Μαΐου να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τι προσδοκάτε;

Να συγκρατηθούν στα περσινά επίπεδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων χωρίς να αποκλείουμε και την μείωση των τιμών σε κάποιες κατηγορίες όπως πχ στα ταχύπλοα. Κοιτάξτε τι συμβαίνει: Η αύξηση του κόστους λειτουργίας για τα πλοία έρχεται από τα καύσιμα καθώς από 1η Μαίου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μείγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. Πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική αλλά ακριβή . Ειδικά για εμάς τους Έλληνες με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας είναι όλη η διασύνδεση καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Και ναι, για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι «πολυτέλεια» να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σ’ ένα νησί. Οπότε στόχος μας είναι να περιορίσουμε το κόστος των μετακινήσεων και από 1η Μαίου που θα ισχύσει το μέτρο της μείωσης των λιμενικών τελών, να υπάρξει συγκράτηση και στις τιμές των εισιτηρίων.

-Έχετε πει ότι αναμένεται σημαντικές αποφάσεις για το θέμα της τιμής των εισιτηρίων από τα ταχύπλοα που καίνε ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο. Αν τα ταχύπλοα δεν μειώσουν αλλά αντίθετα αυξήσουν τις τιμές αναμένετε να λάβετε κάποια συγκεκριμένα μέτρα;

Τα ταχύπλοα πλοία ήδη καίνε το νέο καύσιμο, δεν αλλάζει δηλαδή το κόστος για αυτά, οπότε η μείωση των λιμενικών τελών τους επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους. Να γίνω όμως σαφής : Η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, εκτός από τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», είναι απελευθερωμένη, λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά την δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχυπλόων. Τώρα η Πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στην φαρέτρα της που δεν θα επιτρέψουν την στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές.

-Υπάρχουν πάντως αντιδράσεις από κάποια δημοτικά λιμενικά ταμεία…

Η μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% δεν θα δημιουργήσει οικονομικό πρόβλημα διότι συνοδεύεται από μέτρα : Πρώτον, το ισόποσο έσοδο που θα χάσει κάθε ένας λιμένας από την μείωση των τελών στην ακτοπλοΐα θα αναπληρωθεί από χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για πράσινα έργα και δράσεις στους λιμένες. Δεύτερον, η ρευστότητά τους θα ενισχυθεί από την αύξηση των λιμενικών τελών στα σκάφη αναψυχής και στα τουριστικά ημερόπλοια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους Φορείς Διαχείρισης Λιμένων, που κάνουν σωστά την δουλειά τους, που κάνουν έργα αναβάθμισης των λιμένων τους. Αν δεν κάνουν έργα, τότε ναι θα έχουν πρόβλημα.

Πλοία - Απεργία

-Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αυξημένες σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει πρόθεση για ρύθμιση ή επιδότηση για να μειωθεί το κόστος για τους πολίτες;

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δυστυχώς έχουν ακολουθήσει την γενικότερη αύξηση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών, τα τελευταία χρόνια. Η άνοδος του πετρελαίου μετά την Ουκρανία, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων και μια σειρά από άλλες επιβαρύνσεις έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των ναύλων. Εμείς σήμερα, έχουμε πάρει ένα – ένα τα στοιχεία που προσθέτουν κόστη στα εισιτήρια και πιστεύουμε ότι σε σύντομο χρόνο θα έχουμε και άλλες θετικές ειδήσεις για το θέμα αυτό. Από την άλλη μεριά, δουλεύουμε ώστε να αυξήσουμε την απόδοση των επιδοτούμενων «άγονων γραμμών» και ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν πάντα μειωμένα κατά 30-50% εισιτήρια για φοιτητές, για εργαζόμενους στα νησιά, για πολύτεκνες οικογένειες για δικαιούχους κοινωνικού τουρισμού κ.α.

-Έχουν υπάρξει καταγγελίες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων χωρίς προειδοποίηση. Τι μέτρα λαμβάνει το Υπουργείο;

Η καθημερινή ακτοπλοϊκή διασύνδεση ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι μία σύνθετη εξίσωση, με πολλές μεταβλητές. Μια καθυστέρηση ενός πλοίου σε ένα λιμάνι, συμπαρασύρει αυτόματα και τα επόμενα δρομολόγια όσων πλοίων ακολουθούν αλλά και τα επόμενα λιμάνια που πιθανόν προσεγγίζουν κάποια πλοία. Μια αβαρία, μια βλάβη δημιουργεί αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τήρηση των δρομολογίων, όπως γίνεται και στις αεροπορικές μεταφορές. Γενικά πάντως, στο μέγεθος της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, δεν υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Τώρα η νομοθεσία προβλέπει υποχρέωση για έγκαιρες ενημερώσεις προς τους επιβάτες ενώ προβλέπονται αυστηρές ποινές. Η πιστή τήρηση της «χάρτας δικαιωμάτων των επιβατών» είναι μία από τις βασικότερες αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος.

-Ποια είναι η συνολική στρατηγική του Υπουργείου για την αναβάθμιση της ακτοπλοΐας την επόμενη πενταετία;

Ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η «Ασφάλεια». Θέλουμε νέα, θέλουμε πράσινα, θέλουμε ταχύτερα, θέλουμε πλοία με ανέσεις αλλά πάνω από όλα θέλουμε ασφαλή πλοία. Σε κάθε προορισμό με μικρότερη ή μεγαλύτερη χωρητικότητα, χειμώνα -καλοκαίρι, ασφαλή πλοία. Η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά, είναι μια ώριμη αγορά, με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης τόσο με αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων όσο και με η ενεργοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων . Οι προοπτικές είναι πολύ θετικές καθώς παράλληλα έχουμε μια προοδευτική αύξηση του τουρισμού κάθε χρόνο , άρα δεν βλέπω κανέναν ανασταλτικό παράγοντα που προβληματίζει.

-Θεωρείτε ότι το σημερινό ακτοπλοϊκό δίκτυο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νησιωτών και των επισκεπτών;

Πέρσι, το 2024, ταξίδευσαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας, χωρίς να υπολογίζουμε τα πορθμεία, περίπου 2,5 Ελλάδες! Δηλαδή 25 εκ. επιβάτες και 5,8 εκ. οχήματα που από-επιβιβάστηκαν στα νησιά μας. Είναι ένα τεράστιο μεταφορικό έργο και ασφαλώς ο στόλος όλων αυτών των πλοίων δεν είναι στο ίδιο επίπεδο. Χρειάζεται ανανέωση σε κάποια, χρειάζονται περισσότερα πλοία σε κάποιες γραμμές ωστόσο θίξατε κάτι πολύ σημαντικό : Την τροποποίηση του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου. Είναι ένα δίκτυο που έχει δομηθεί και λειτουργεί δεκαετίες, χωρίς ριζικές αλλαγές. Θεωρώ ότι οι σύγχρονες συνθήκες ζωής και οι ανάγκες των νησιωτών και των επισκεπτών, δημιουργούν νέα δεδομένα που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας. Και να γίνει ένας προσεκτικός ανασχεδιασμός του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού δικτύου, αξιοποιώντας παράλληλα νέες τεχνολογίες διαχείρισης μεταφορικών ροών και τεχνικής νοημοσύνης.

Ακτοπλοϊα

-Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα εκσυγχρονισμού σε μεγάλα λιμάνια όπως Πειραιάς, Ραφήνα και Λαύριο. Θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των επιβατών;

Από το 2019 που αναλάβαμε την διακυβέρνηση της χώρας μέχρι σήμερα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας βρίσκονται σε μια δυναμική φάση ανάπτυξης και αυτή δεν είναι εκτίμηση , αποδεικνύεται από τα ίδια τα στοιχεία. Ασφαλώς υπάρχει ανάγκη για νέες μεγάλες επενδύσεις, δημόσιες και ιδιωτικές και ασφαλώς πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω πολλά περιφερειακά λιμάνια . Τρέχουμε ήδη ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων σε όλη την χώρα, ύψους 583 εκατ. από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Αλλά πέρα από τα βαριά έργα υποδομών είναι εξίσου ή περισσότερο σημαντική η πολιτική παροχής υπηρεσιών, η εξυπηρέτηση των επιβατών στα λιμάνια. Οι επιβατικοί λιμένες πρέπει να μοιάζουν με τους σύγχρονους αερολιμένες. Πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης επιβατών, ποιοτικές υποδομές φιλοξενίας και υγιεινής, συνεχή ενημέρωση με ταξιδιωτικές πληροφορίες κ.ά. Οι χώροι αναμονής, τα σημεία εξυπηρέτησης, η ηλεκτρονική ενημέρωση δρομολογίων πρέπει να είναι λειτουργικοί, καλαίσθητοι και φιλικοί προς τον επιβάτη. . Δεν είναι πολυτέλεια αυτό, είναι η ουσία της πολιτικής και η ουσία της πολιτικής για εμάς, είναι ο άνθρωπος.

-Ποια είναι σήμερα η επιχειρησιακή ικανότητα του Λιμενικού Σώματος στα θαλάσσια σύνορα της χώρας;

Σε υψηλό επίπεδο. Οι γυναίκες και οι άντρες του Λιμενικού Σώματος, έχουν καθημερινή εμπλοκή με τα εγκληματικά κυκλώματα των διακινητών και παλεύουν κάτω από αντίξοες συνθήκες με εξαιρετικά αποτελέσματα. Μπορεί αυτή την περίοδο οι ροές προσφύγων αλλά κυρίως παράνομων μεταναστών να είναι χαμηλές αλλά αυτό δεν είναι μόνιμο φαινόμενο. Δεν υπάρχουν δηλαδή δεδομένα ανάσχεσης των ροών από τις χώρες που εγκαταλείπουν οι μετανάστες. Απαιτείται λοιπόν από την πλευρά μας να επενδύσουμε σε νέα σύγχρονα μέσα γι’ αυτό και υλοποιούμε εξοπλιστικό πρόγραμμα άνω των 600 εκατ. ευρώ.

Αυτή η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η Ελλάδα θα υπερασπίζεται τα σύνορά της που είναι και σύνορα της Ε.Ε. και δεν ανέχεται ούτε την εγκληματική δράση λαθρεμπόρων, διακινητών ανθρώπων κ.α. ούτε τη δράση ορισμένων ομάδων που φορώντας τον μανδύα μιας ΜΚΟ υπηρετούν ύποπτα συμφέροντα. Το Λιμενικό μας, κάθε χρόνο σώζει εκατοντάδες ψυχές που άλλοι στέλνουν στον κίνδυνο και στον θάνατο στον υγρό τάφο της Μεσογείου σε μια διακίνηση ανθρώπων που τους αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια μαύρο χρήμα. Κανείς λοιπόν απ’ όλους αυτούς που άμεσα ή έμμεσα δια της ρητορικής και των παρεμβάσεών τους συμβάλλουν σ ‘αυτό το άθλιο σκηνικό. Δεν θα μας κουνά κανείς το δάχτυλο ούτε θα συκοφαντεί το έργο του Λιμενικού σώματος.

Κυκλάδες: Πώς βρέθηκαν 155 επιβάτες του «Blue Star Μύκονος» να ταξιδεύουν για Πειραιά με εισιτήριο για Σύρο;

0
Blue Star Ferries
Blue Star Ferries

Αναστάτωση προκλήθηκε χθες το βράδυ της στο λιμάνι της Σύρου, όταν περίπου 155 επιβάτες του πλοίου «Blue Star Μύκονος» προερχόμενοι από την Ικαρία αρνήθηκαν να αποβιβαστούν, παρότι σύμφωνα με τα εισιτήριά τους είχαν δηλώσει ως τελικό προορισμό τη Σύρο. Όπως αποκαλύφθηκε, ο πραγματικός τους προορισμός ήταν ο Πειραιάς, γεγονός που ήρθε στο φως κατά την αποβίβαση και δημιούργησε σοβαρά επιχειρησιακά προβλήματα.

Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Αγιος Ευστρατιος -Λέσβος-Χίος-Βαθύ-Καρλόβασι-Φούρνοι-Ευδηλος- Μύκονος -Σκύρος-Πειραιάς, ήταν γεμάτο, λόγω της αυξημένης εορταστικής κίνησης, και δεν υπήρχε δυνατότητα οι 155 από τους συνολικά 299 που είχαν τελικό προορισμό τη Σύρο, να συνεχίσουν το ταξίδι τους καταβάλλοντας πρόστιμο – όπως γίνεται σε άλλες, ηπιότερες περιπτώσεις. Ενημερώθηκαν σαφώς ότι έπρεπε να αποβιβαστούν στη Σύρο, όπως ανέγραφε το εισιτήριό τους.

Πρόκειται για μία παλιά τακτική, που παρατηρείται με επιβάτες να δηλώνουν ενδιάμεσο σταθμό, όπως η Σύρος, για να εξασφαλίσουν φθηνότερο εισιτήριο ή απλώς να βρουν θέση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι λογιστές του πλοίου εντόπισαν το φαινόμενο βάσει εσωτερικών οδηγιών από την εταιρεία και ενημέρωσαν το Λιμεναρχείο Σύρου, το οποίο σε συνεργασία με το πλήρωμα και την εταιρεία προχώρησε σε συντονισμένη επιχείρηση αποβίβασης των επιβατών.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τέτοια περιστατικά. Όταν το πλοίο είναι γεμάτο, όπως συνέβη τώρα με τις γιορτές, δεν υπάρχει περιθώριο για παρατυπίες. Αυτές οι καταχρηστικές συμπεριφορές δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις», επισημαίνει ο έμπειρος καπετάνιος της ακτοπλοΐας Σιδερής Μαμμίδης.

Η εταιρεία Blue Star Ferries, παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να αφήσει τους επιβάτες στη Σύρο, αποφάσισε λόγω της εορταστικής περιόδου, να προχωρήσει σε έκτακτο δρομολόγιο με το πλοίο “Blue Star Πάρος”, το οποίο κατέπλευσε άδειο από τον Πειραιά στο νησί.

Το Ε/Γ-Ο/Γ «Blue Star Πάρος» απέπλευσε από το λιμάνι της Σύρου με 155 επιβάτες, 4 Ι.Χ. και 2 δίκυκλα, με προορισμό τον Πειραιά. Το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά στις 05:15 σήμερα τα ξημερώματα.

Blue Star Ferries: 220 επιβάτες έβγαλαν εισιτήριο για Σύρο, ενώ πήγαιναν Πειραιά (!!!)

«Ήταν στη διακριτική ευχέρεια της εταιρείας να τους αφήσει στο νησί. Αντ’ αυτού, προχώρησε σε ενέργειες που της κόστισαν επιχειρησιακά και οικονομικά, αλλά έδειξαν συνέπεια και σεβασμό στους πολίτες, έστω και αν αυτοί δεν στάθηκαν συνεπείς με τις δικές τους υποχρεώσεις», αναφέρει ο καπετάνιος Μαμμίδης.

Το φαινόμενο των παραπλανητικών δηλώσεων προορισμού έχει οδηγήσει σε εντατικοποίηση των ελέγχων στα εισιτήρια εντός των πλοίων, καθώς όλο και περισσότεροι επιβάτες κόβουν εισιτήριο για ενδιάμεσο προορισμό με σκοπό να φτάσουν φθηνότερα στον τελικό τους σταθμό. Η πρακτική αυτή δεν είναι μόνο καταχρηστική, αλλά και επικίνδυνη, αφού σε περιόδους υψηλής πληρότητας μπορεί να οδηγήσει σε υπεράριθμες μεταφορές και παρακώλυση συγκοινωνιών.

Σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχει το ενδεχόμενο δίωξης για παρακώλυση συγκοινωνιών στους επιβάτες που δήλωσαν ψευδή προορισμό.

Μια υπόθεση που αποδεικνύει πως, όταν ζητάμε ποιότητα, ακρίβεια και συνέπεια από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οφείλουμε και ως επιβάτες να δείχνουμε τον ίδιο σεβασμό και υπευθυνότητα.

«Ήταν κρίσιμης σημασίας η επέμβαση του πληρώματος, σε αγαστή συνεργασία με το Λιμεναρχείο. Εάν δεν αποβιβάζονταν οι επιβάτες χωρίς έγκυρο εισιτήριο για Πειραιά, κινδυνεύαμε να μην μπορέσουμε να επιβιβάσουμε όσους είχαν προνοήσει και είχαν κάνει κράτηση μέρες πριν», τονίζει ο καπετάνιος. «Ας μη ξεχνάμε ότι μπορεί να μιλάμε για μονοπώλιο στην ακτοπλοΐα, αλλά εδώ η εταιρεία λειτούργησε με συνέπεια και επαγγελματισμό. Ήταν στη διακριτική της ευχέρεια να αφήσει αυτούς τους επιβάτες να βολοδέρνουν στη Σύρο. Αντ’ αυτού, ανέλαβε το κόστος να στείλει άδειο πλοίο για να τους παραλάβει», επισημαίνει ο καπετάνιος Σιδέρης Μαμμίδης.

Η όλη επιχείρηση όμως δεν ήταν χωρίς κόστος και ταλαιπωρία. Επιβαρύνθηκε επιχειρησιακά και το πλήρωμα του “Blue Star Πάρος”, το οποίο εκτέλεσε και το σημερινό προγραμματισμένο πρωινό δρομολόγιο από Πειραιά ενώ δημιουργήθηκε αναστάτωση και στους υπόλοιπους επιβάτες, που περίμεναν να επιβιβαστούν κανονικά από τη Σύρο.

Το συγκεκριμένο περιστατικό αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου φαινομένου που έχει οδηγήσει σε εντατικοποίηση των ελέγχων. Όπως τονίζουν στελέχη της ακτοπλοΐας, γίνονται συστηματικοί έλεγχοι στα εισιτήρια εντός των πλοίων, διότι αρκετοί επιβάτες κόβουν εισιτήριο για ενδιάμεσο σταθμό αλλά παραμένουν στο πλοίο έως τον τελικό προορισμό, προσπαθώντας να εξοικονομήσουν χρήματα. Η πρακτική αυτή, πέρα από το γεγονός ότι είναι παραπλανητική και καταχρηστική, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα χωρητικότητας, υπεράριθμες μεταφορές και παρακώλυση της λειτουργίας των δρομολογίων.

Με πληροφορίες από το protothema.gr

 

Ελλάδα – Μητσοτάκης: Κάθε Νοέμβριο επιστροφή ενός ενοικίου σε ενοικιαστές

0

Μέτρα  με φόντο την υπεραπόδοση του πλεονάσματος του 2024, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Με εισοδηματικά κριτήρια η επιστροφή του ενοικίου – Θα δοθούν επιπλέον 500 εκατομμύρια στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – Στο 1 δισ. το ύψος των μόνιμων μέτρων. Κάθε Νοέμβριο επιστροφή ενός ενοικίου σε ενοικιαστές και € 250 καθαρά σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους και ΑμεΑ

Ολόκληρο το μήνυμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

“Καταρχάς, θα ήθελα και πάλι, με αφορμή τις ημέρες του Πάσχα, να σας ευχηθώ Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά, υγεία και χαρές σε εσάς και στις οικογένειές σας.

Τα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2024, που μόλις ανακοινώθηκαν από την Εurostat και την ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφουν μία σημαντική υπεραπόδοση της εθνικής οικονομίας και ένα πλεόνασμα στα δημόσια ταμεία. Κάτι που σημαίνει ότι, με την προσπάθεια όλων, τα πήγαμε πολύ καλύτερα από όσο υπολογίζαμε.

Η δυναμική ανάπτυξη μαζί με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, αλλά και μια σειρά άλλων διαρθρωτικών μέτρων, έφεραν πρόσθετα έσοδα, πάνω και από τους στόχους που είχαμε θέσει. Κι έτσι, παρά τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς δημοσιονομικούς κανόνες, ένα σοβαρό μέρος τους μπορεί, πλέον, να επιστρέψει στους πολίτες. Είχα πει, άλλωστε, ότι αυτός είναι και o στόχος αυτής της κυβέρνησης: η συλλογική πρόοδος να μετατρέπεται, σταδιακά, και σε ατομική προκοπή.

H τελευταία εξέλιξη δικαιώνει, ασφαλώς, μία πολιτική που συνδυάζει την ανόρθωση της χώρας με την κοινωνική φροντίδα, με θεμέλιο όμως, πάντα, τη δημοσιονομική σταθερότητα. Είναι η ίδια πολιτική που αναγνωρίζουν και όλοι οι διεθνείς οίκοι, αλλά κι εκείνη που κρατά ακλόνητη την εσωτερική μας σταθερότητα μέσα σε έναν ταραγμένο κόσμο. Ενώ, ταυτόχρονα, μπορεί να παράγει και χειροπιαστά αποτελέσματα, διαψεύδοντας τους δημαγωγούς του μηδενισμού και της μιζέριας. Αυτό συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, αυτό επιβεβαιώνεται και τώρα. Τούτη τη φορά, μάλιστα, με πρωτοβουλίες που ενσωματώνουν μία μεγάλη δομική αλλαγή.

Γιατί αυτά που θα ανακοινώσω σήμερα θα ισχύσουν μέσα στο 2025, ακριβώς επειδή οφείλονται στην ετήσια θετική πορεία μας. Θα αποτελέσουν, όμως, ταυτόχρονα και μόνιμα μέτρα, όχι έκτακτες και στοχευμένες παρεμβάσεις όπως παλαιότερα. Διότι η πρόοδος στα δημόσια οικονομικά μεγέθη είναι δομικού χαρακτήρα.

Κι ακόμα, οι πρωτοβουλίες αυτές θα εφαρμόζονται κατά τρόπο ώστε να ενισχύουν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, κυρίως όμως θα λειτουργούν προσθετικά σε όλα όσα έχουν προηγηθεί: από τις διαδοχικές αναβαθμίσεις της βασικής αμοιβής και τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, μέχρι τις βελτιώσεις στις αποδοχές των ενστόλων, των εργαζόμενων στο ΕΣΥ, αλλά και τις συνεχείς μειώσεις φόρων.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, οι νέοι πόροι από τη θετική επίδοση της οικονομίας θα διατεθούν σε τρεις κατευθύνσεις:

Πρώτον, για να δοθεί απάντηση στο πρόβλημα της στέγης. Ξέρω πόσο δύσκολα τα βγάζουν πέρα οι συμπολίτες μας που είναι στο ενοίκιο και η ανακούφισή τους είναι για εμένα η πρώτη μου προτεραιότητα. Γι’ αυτό αποφασίσαμε κάθε χρόνο, και συγκεκριμένα τον μήνα Νοέμβριο, η πολιτεία να επιστρέφει στους ενοικιαστές ένα πλήρες ενοίκιο, ώστε να ελαφρυνθούν τα έξοδά τους. Ενώ, βέβαια, παράλληλα θα εξελίσσονται και όλα τα σχετικά προγράμματα, δηλαδή το «Σπίτι μου ΙΙ», η κοινωνική κατοικία και οι διαδοχικοί κύκλοι του «Ανακαινίζω».

Το δεύτερο μέτρο απευθύνεται σε περίπου 1,5 εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με αναπηρία, κατηγορίες οι οποίες από φέτος θα στηρίζονται, σε μόνιμη βάση, με 250 ευρώ καθαρά, επιπλέον σε κάθε άλλο έσοδό τους. Και αυτό το ποσό θα καταβάλλεται κάθε χρόνο στα τέλη Νοεμβρίου.

Τέλος, η τρίτη κυβερνητική απόφαση αφορά την αύξηση κατά 500 εκατομμύρια ετησίως του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, με στόχο εδώ να επιταχυνθούν τα δημόσια έργα, καθώς και κοινωνικού χαρακτήρα δράσεις σε ολόκληρη την επικράτεια, αλλά και, εν μέσω διεθνούς αστάθειας, να αυξηθούν οι επενδύσεις για να συνεχίσουν να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Το οικονομικό επιτελείο θα εξειδικεύσει σε λίγο τις νέες αποφάσεις. Αυτό στο οποίο προσωπικά θα επέμενα είναι η επιλογή της πολιτείας να μεταφέρει στους πολίτες τα κέρδη της συνολικής ανάταξης. Γιατί, όπως σας είπα, γνωρίζω πόσο πράγματι επιβαρύνονται εκείνοι που σήμερα νοικιάζουν σπίτι, αναλώνοντας εκεί ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους. Γνωρίζω πόσο δύσκολο είναι ειδικά για τα νέα παιδιά να φύγουν από το σπίτι των γονιών τους και να αποκτήσουν τη δική τους στέγη.

Γνωρίζω ακόμη πόσο δοκιμάζονται οι συνταξιούχοι μας και άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ειδικά αυτοί που λαμβάνουν τις πιο χαμηλές συντάξεις. Αλλά και πόσο σημαντικό είναι οι επενδύσεις να μειώνουν διαρκώς την ανεργία, που αποτελεί τελικά και την πιο σκληρή κοινωνική αδικία.

Με εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του τόπου και στις ικανότητες της κοινωνίας, είχα κάνει την εκτίμηση ότι οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν και να γίνουν ευκαιρίες. Αυτό αποτυπώνουν και οι νέες πρωτοβουλίες μας, αποδεικνύοντας ότι όσο αναβαθμίζεται η οικονομία της πατρίδας τόσο θα αναβαθμίζεται και η οικονομική θέση του πολίτη, και, μάλιστα, στον αντίστοιχο χρόνο.

Γι’ αυτό και θα επαναλάβω ότι οι συγκεκριμένες μόνιμες παρεμβάσεις αφορούν το τρέχον έτος και όχι τον σχεδιασμό του 2026. Αυτός θα ανακοινωθεί κανονικά στην επόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται, βέβαια, για πρωτοβουλίες ύψους 1 δισ., με άμεση αναφορά σε βασικά προβλήματα. Είναι, ωστόσο, και θέλω να το τονίσω αυτό, ζυγισμένες και κοστολογημένες, ώστε να τηρείται η αναγκαία δημοσιονομική ισορροπία και οι σχετικές προβλέψεις των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών κανόνων. Για να τεκμηριώσουν έτσι ότι η κυβέρνηση νιώθει, φροντίζει και προσπαθεί συνέχεια για μια καλύτερη ζωή, επιδιώκοντας η επιτυχία των αριθμών να γίνεται και ευημερία των πολλών και η συλλογική πρόοδος της Ελλάδας να μεταφράζεται και σε ατομική πρόοδο των Ελλήνων. Μια δέσμευση στην οποία ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε πιστοί.

Προτεραιότητές μας παραμένουν το συμφέρον της πατρίδας και η αναγέννηση της κοινωνίας. Όχι με ψεύτικα λόγια και ανέξοδα συνθήματα, αλλά με αληθινές πράξεις και ορατές λύσεις, αντιμετωπίζοντας με ρεαλισμό κάθε πρόσκαιρο εμπόδιο, αλλά και με ευθύνη την κάθε ανεύθυνη προπαγάνδα που ανοίγει κερκόπορτες σε νέες περιπέτειες. Βαδίζοντας, δηλαδή, στον δρόμο που χάραξε η κατεύθυνση «το είπαμε, το κάναμε» και έχοντας τη σιγουριά και την αυτοπεποίθηση που επιβάλλει η εποχή, γιατί έχουμε πολλά ακόμη να διεκδικήσουμε και πολλά ακόμη να κατακτήσουμε.

Συνεχίζουμε λοιπόν και να είστε βέβαιοι ότι, παρά τις δυσκολίες, τα καλύτερα έρχονται”.

Πηγή: protothema.gr 

Σαντορίνη – Αμπέλι: Εκπέμπει SOS, τρόπος αντίδρασης

0
Αμπέλια - Κυκλάδες
Αμπέλια - Κυκλάδες

Σήμα κινδύνου για τη βιωσιμότητα του αμπελώνα στη Σαντορίνη, ο οποίος φθίνει αργά και σταθερά, κρούουν οι οινοποιοί στο νησί, οι οποίοι προειδοποιούν ότι αν δεν παρθούν μέτρα τότε με μαθηματική ακρίβεια, μέχρι το 2042 η παραγωγή σταφυλιών θα μηδενιστεί.

Η γήρανση των αμπελώνων, η έλλειψη νέων αγροτών, η αλόγιστη άναρχη δόμηση και η κλιματική αλλαγή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην παράκτια μεσογειακή λεκάνη, έχουν φέρει σε δεινή θέση τον αμπελώνα της Σαντορίνης, ο οποίος μάχεται για την επιβίωσή του.

Ο αμπελώνας της Σαντορίνης έχει έκταση 10.000 στρέμματα, με κυρίαρχη ποικιλία (το 80%) το Ασύρτικο. Αν και τα κρασιά ΠΟΠ Σαντορίνη βρίσκονται στη λίστα με τα ποιοτικότερα κρασιά, τα οποία έχουν κερδίσει τις αγορές του κόσμου, ο πρωτογενής τομέας πάνω στον οποίο στηρίζεται το οινοποιητικό οικοδόμημα, σύμφωνα με τους οινοποιούς του νησιού, δείχνει να βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί.

«Αν και η κατάσταση φαίνεται δυσοίωνη εμείς είμαστε αισιόδοξοι και θα παλέψουμε για την επιβίωση του αμπελώνα μας», λέει στον ΟΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Οινοποιών Σαντορίνης Πέτρος Βαμβακούσης.

Το τρίπτυχο

Στο τρίπτυχο, το οποίο επιτείνει την κατάσταση και θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του Σαντορινιού αμπελώνα, αναφέρεται στον ΟΤ ο κ. Βαμβακούσης. Σε αυτό περιλαμβάνεται η γήρανση του αμπελώνα, ενώ η προσπάθεια ανανέωσής του γίνεται με αργούς ρυθμούς. «Η μέση ηλικία των φυτών αυτή την στιγμή είναι σχεδόν 60 – 70 χρονών. Τα φυτά σε αυτή την ηλικία έχουν φύγει από το παραγωγικό τους στάδιο και ουσιαστικά υπολειτουργούν. Οπότε είναι και ένας λόγος να έχουμε χαμηλές στρεμματικές αποδόσεις», εξηγεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου.

«Ο δεύτερος λόγος είναι η κλιματική αλλαγή και η έλλειψη βροχοπτώσεων και τρίτον δεν έχουμε νέους ανθρώπους στον πρωτογενή τομέα», σημειώνει ο κ. Βαμβακούσης. Αυτό οφείλεται, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στον ΟΤ, στο γεγονός ότι ακόμα και σαν οινοποιητικός κλάδος «δεν έχουμε καταφέρει να δώσουμε το ερέθισμα να ακολουθήσουν το συγκεκριμένα επάγγελμα. Να δώσουμε υποτροφίες για να σπουδάσουν ή ακόμα και να λειτουργεί στο νησί ένα ΙΕΚ οινοτεχνίας – αμπελουργίας, καθώς το νησί έχει διαθέτει αυτή τη μεγάλη και σπουδαία ποικιλία, το Ασύρτικο, την οποία και προσπαθούμε να σώσουμε».

«SOS για το νερό»

Στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών και έρευνας στην αμπελοκαλλιέργεια σε συνεργασία με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα, στηρίζει τις προσπάθειες για αντιστροφή του κλίματος, ο Σύνδεσμος Οινοποιών Σαντορίνης, ο οποίος ιδρύθηκε το 2023 με τη συμμετοχή 13 από τα 18 Οινοποιεία του νησιού. Σήμερα στο Σύνδεσμο συμμετέχουν 10 οινοποιεία.

«Χωρίς νερό δεν έχουμε μέλλον και όπως φαίνεται δεν θα επιστρέψουμε σε καιρούς που θα αρχίσει να βρέχει όπως τις περασμένες δεκαετίες. Σύμφωνα με το δικό μας μαθηματικό μοντέλο φαίνεται ότι μέχρι το 2042 ότι η παραγωγή σε σταφύλι θα μηδενίσει. Μάλιστα, στα δύο τελευταία συνέδρια που πραγματοποίησε ο ΣΕΟ, αναδείχτηκε ότι μέχρι το 2060 θα έχει αλλάξει άρδην η χλωρίδα στις παράκτιες μεσογειακές περιοχές, που σημαίνει ότι δεν κινδυνεύει μόνο το αμπέλι της Σαντορίνης αλλά να χαθούν πολλές καλλιέργειες, που βρίσκονται στις λεγόμενες ζώνες ερημοποίησης», επισημαίνει στον ΟΤ ο κ. Βαμβακούσης.

Αμπέλια
Αμπέλια

Στα σκαριά νέα καινοτόμα project

Αυτή την περίοδο, έχει δημιουργηθεί μια υπο-ομάδα στο πλαίσιο του Συνδέσμου, η οποία ονομάζεται «ΣΟΣ για το Νερό» και η οποία, όπως εξηγεί στον ΟΤ, ο κ. Βαμβακούσης, «εργάζεται εντατικά για το πώς θα καταφέρουμε να βρούμε νερό για να το χρησιμοποιήσουμε στον αμπελώνα. Δεν θα πάμε να αλλάξουμε την καλλιέργεια από ξηρική σε ποτιστική. Αν καταφέρουμε να βρούμε νερό θα το χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα».

Στην κατεύθυνση αυτή, έχει ήδη ετοιμαστεί φάκελος, ο οποίος θα κατατεθεί στο Μέτρο 16 («Συνεργασία» μεταξύ φορέων), που αναμένεται, για ένα φιλόδοξο project, το οποίο αφορά στην επεξεργασία του νερού του βιολογικού καθαρισμού, προκειμένου αυτό να επιστρέψει πίσω στην καλλιέργεια.

«Αυτό δεν είναι κάτι που ανακαλύψαμε εμείς, το κάνουν ήδη άλλα κράτη εδώ και αρκετά χρόνια, όπως η Ισπανία, εδώ και 23 χρόνια. Στην περίπτωσή μας, ο Σύνδεσμος, με την τοπική υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης, και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με τη βοήθεια του καθηγητή Στέφανου Κουνδουρά, θα χαράξουμε ένα πρόγραμμα για το πώς θα χρησιμοποιήσουμε το νερό όταν και εφόσον το έχουμε, με ποιον τρόπο και ποια μεθοδολογία, σε ποιους αμπελώνες και τι θα πάρουμε απ’ αυτούς (φυσιολογία των φυτών και του καρπού)», σημειώνει.

Την ίδια στιγμή, στα σκαριά βρίσκεται και μια πρωτοποριακή συσκευή, η οποία όπως εξηγεί στον ΟΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου «εγκλωβίζει χωρίς ενέργεια την υγρασία της ατμόσφαιρας και την μετατρέπει σε νερό. Αυτό είναι ένα project, το οποίο ξεκίνησε από τον Αμερικάνικο στρατό με στόχο την επιβίωση των στρατιωτών στην έρημο. Εμείς θέλουμε να το κάνουμε σε μεγαλύτερη κλίμακα και γι’ αυτό βρισκόμαστε σε επικοινωνία με μια εταιρεία καινοτομίας στις Ηνωμένες Πολιτείες που αναλαμβάνει αυτό το έργο να το φτιάξει σε μεγαλύτερη κλίμακα έτσι ώστε να μπορεί, εφόσον βρίσκεται στις διαστάσεις που θέλουμε, να παράγει νερό».

Σε επόμενη φάση, βρίσκονται σε συνεννόηση με την υπηρεσία υδάτων της Περιφέρειας «αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιες γεωτρήσεις που ήδη υπάρχουν και με μια περαιτέρω επεξεργασία και φιλτράρισμα, το βεβαρυμμένο με άλατα νερό να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί για πότισμα.

Μάλιστα, σχολιάζοντας το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα τον περασμένο Οκτώβριο, επισημαίνει ότι «σύμφωνα με τη μελέτη φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα χώρος για όλους δηλαδή και να επεκτείνουμε τους οικισμούς, να χωρέσουν οι επιχειρήσεις, να μείνει χώρος για τα χωράφια και για τα αμπέλια κλπ», τονίζοντας την αδυναμία της πολιτείας να πάρει μέτρα και να δώσει συγκεκριμένες λύσεις.

Πηγή: ot.gr 

Σαντορίνη: Ανοιχτό κάλεσμα από τη Θύελλα Καμαρίου για το ντέρμπι τίτλου στη Νάξο με τον Πανναξιακό ΑΟ

0

Η πιο μεγάλη στιγμή έφτασε. Το απόλυτο ντέρμπι είναι γεγονός. Πότε; Που; Ποιοι θα είναι οι αντίπαλοι; Σάββατο 26 Απριλίου στο ΔΑΚ Νάξου, στις 19:45 θα πραγματοποιηθεί το παιχνίδι Πανναξιακός ΑΟ – Θύελλα Καμαρίου που θα κρίνει τον πρωταθλητή των Κυκλάδων για τη σεζόν 2024-2025.

Ο Πανναξιακός που έχει 12 βαθμούς χρειάζεται μόνο νίκη για να είναι εκείνος ο πρωταθλητής, ενώ από την πλευρά της η Θύελλα που προπορεύεται με 13 θα έρθει στη Νάξο με στόχο δύο αποτελέσματα, καθώς και η ισοπαλία θα της δώσει τον πολυπόθητο τίτλο, που είναι ο πρώτος στόχος της φετινής σεζόν.

Το ΔΑΚ Νάξου αναμένεται να είναι κατάμεστο από τους φίλους των δύο ομάδων, καθώς εκτός τον γηπεδούχο Πανναξιακό που ήδη έχει αρχίσει προεργασία με το κάλεσμα του κόσμου και η Θύελλα Καμαρίου ετοιμάζει εκδρομή στη Νάξο, παραχωρώντας μάλιστα δωρεάν εισιτήρια σε όσους θέλουν να ακολουθήσουν την ομάδα.

Το κάλεσμα της Θύελλας Καμαρίου:

Η Διοίκηση της ΘΥΕΛΛΑΣ ΚΑΜΑΡΙΟΥ ανακοινώνει οτι η μετακίνηση των φιλάθλων της για τον πολύ σημαντικό αγώνα του Σαββάτου 26/4, 19:45μμ στο ΔΑΚ ΝΑΞΟΥ με τον Πανναξιακό θα είναι

ΔΩΡΕΑΝ.

📝Δηλώσεις συμμετοχής ως και την Παρασκευή 25/4 και ώρα 11.00πμ.

🏃Τρέξε να κλείσεις θέση και να γίνεις κι εσύ κομμάτι της ιστορίας της ομάδας μας!!!

👉Υπεύθυνη Κρατήσεων Κα ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ ΒΑΡΒΑΡΑ

Τηλ: 6943 840212

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΗΣΙ & ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ

ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ Ο 12ος ΠΑΙΚΤΗΣ

ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

 

 

Νάξος: Φιλοξενεί στο ΔΑΚ “Δημήτρης Περιστεράκης” το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μπάσκετ Εφήβων (πρόγραμμα)

0

Με πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζονται οι προετοιμασίες στη Νάξο για την διεξαγωγή του 52ου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Εφήβων, που θα διεξαχθεί από αύριο Τετάρτη 23 ως την Κυριακή 27 Απριλίου, όπου και θα αναδειχτεί ο Πρωταθλητής Ελλάδας για την αγωνιστική σεζόν 2024-2025.

Περιστέρι, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, Προμηθέας Πάτρας, ΔΕΚΑ, Ηράκλειο ΚΑΟΧ Ευρώπη 87 και Λέων Μεσολογγίου, υπόσχονται ένα γεμάτο μπασκετικό πενταήμερο, με φοβερές αναμετρήσεις τις οποίες θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι Ναξιώτες και οι Κυκλαδίτες για πρώτη φορά στα νησιά μας.

Χθες Δευτέρα του Πάσχα 21 και σήμερα Τρίτη 22 Απριλίου φτάνουν στο νησί οι οχτώ (8) πολυάριθμες αποστολές και τα μέλη της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, ενώ θα πραγματοποιηθούν προπονήσεις στο κλειστό της Νάξου, όπου έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις για να είναι έτοιμο να υποδεχτεί αυτή τη διοργάνωση, που θεωρείται η κορυφαία τελική φάση που έχει γίνει στις Κυκλάδες.

Ο οικοδεσπότης, Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και συγκεκριμένα το τμήμα αθλητισμού έχουν φροντίσει έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί μία άψογη διοργάνωση με υψηλό επίπεδο φιλοξενίας και παροχών στις αποστολές που θα διαφημίσουν το νησί σε όλη την Ελλάδα μέσα από τις ζωντανές μεταδώσεις των 16 αγώνων που θα γίνουν από το επίσημο κανάλι της ΕΟΚ και το sportcyclades. 

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων: Η αφρόκρεμα των νέων αστέρων έρχεται στη Νάξο

Το πρόγραμμα των αγώνων: 

 

Στοίχημα: Συνδυασμός νίκης Παναθηναϊκού και γκολ στο Σίτι – Αστον Βίλα

0

Η έναρξη των πλέι οφ της Ευρωλίγκας ξεχωρίζει από το σημερινό στοιχηματικό πρόγραμμα, με τον Παναθηναϊκό να ανοίγει πρώτος τον χορό.

Η ομάδα του Εργκίν Αταμάν, που καλείται να ξεπεράσει το εμπόδιο της πρώην ομάδας του, Εφές, στοχεύει στην πρόκριση στο Final-4. Οι «πράσινοι» ολοκλήρωσαν την κανονική σεζόν τρίτοι, έχοντας την κορυφαία εντός έδρας επίδοση με ρεκόρ 14-3. Η Εφές έκλεισε δυνατά τη χρονιά, φτάνοντας στην έκτη θέση με οκτώ σερί νίκες. Ο Παναθηναϊκός είναι φαβορί στο ΟΑΚΑ, αλλά η Εφές μπορεί να ανεβάσει το σκορ. Καλή πρόταση το συνδυαστικό του άσου με το over 74.5 των Τούρκων στο 1.90.

Συνεχίζουμε με ποδόσφαιρο και πηγαίνουμε στη Ligue 1. Η Ναντ βρίσκεται κοντά στην επικίνδυνη ζώνη και χρειάζεται βαθμούς άμεσα, όμως απόψε κόντρα στην πρωταθλήτρια Παρί, η αποστολή της είναι δύσκολη. Πάντως οι φιλοξενούμενοι σκέφτονται ήδη τον ημιτελικό του Τσάμπιονς Λιγκ απέναντι στην Άρσεναλ, κάτι που ευνοεί ένα ανοιχτό ματς. Ιδανική επιλογή το G/G & Over 2,5 σε απόδοση 1.97.

Τέλος, ολοκληρώνουμε με προγνωστικά Πρέμιερ Λιγκ και τη μεγάλη μάχη μεταξύ Μάντσεστερ Σίτι και Άστον Βίλα, δύο ομάδων που διεκδικούν θέση στο Τσάμπιονς Λιγκ. Δίνουμε προβάδισμα στην ανεβασμένη Σίτι, με το combo 1X & Over 1.5 στο 2.00 να ξεχωρίζει.

ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ

Νάξος: Πωλείται οικόπεδο έκτασης 750 m2 στο Χαλκί

0

Πωλητήριο σε ακίνητο – οικόπεδο στην κοινότητα Χαλκίου, εντός οικισμού και με δυνατότητα δημιουργίας κατοικίας…

Η σχετική αγγελία αναφέρει ότι πωλείται οικόπεδο έκτασης 750 m2, το οποίο βρίσκεται στα όρια του Καλόξυλου στην Κοινότητα Χαλκίου της Νάξου εντός οικισμού κάτι που σημαίνει ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.

Είναι με μέτωπο στον επαρχιακό δρόμο (σ.σ. όπως βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία) που συνδέει το Χαλκί με την Μονή και τα υπόλοιπα χωριά του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Βρίσκεται σε απόσταση 100 μέτρων περίπου από κεντρικό super market και είναι κοντά σε νεόκτιστες κατοικίες.

Οικόπεδο κατάλληλο για κατοικία ή και εμπορική χρήση όσον αφορά κτήρια…

Η τιμή είναι στα 100.000 ευρώ

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6944-697581

Σύρος – Σωματείο “Άγιος Φίλιππος ο Διάκονος”: Ευχαριστήριο προς Τυροκομείο “Πιτταράς” και δέσμευση για συνέχιση βοήθειας

0
Τυροκομείο Πιτταράς - Νάξος
Τυροκομείο Πιτταράς - Νάξος

Ημέρες Πάσχα και η οικογένεια Πιτταρά – ιδιοκτήτες του Τυροκομείου Πιτταρά” στις Μέλανες της Νάξου, προχωρεί σε δράσεις που αφορούν προσφορά αγάπης προς συνανθρώπους μας εντός κι εκτός νησιού που έχουν ανάγκη έστω και μία μικρή βοήθεια…

Είδαμε, το φορτηγάκι του Τυροκομείου Πιτταρά να μεταφέρει και να προσφέρει το υπέροχο τυρί στους ανθρώπους που βρίσκονται στο Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Νάξου, στα σώματα ασφαλείας αλλά και στη .. Σύρο. Η ενημέρωση μας ήρθε μέσω του Φιλανθρωπικού και Αλληλέγγυου Σωματείου Ν. Αιγαίου «Άγιος Φίλιππος ο Διάκονος» που βοηθάει άπορες οικογένειες στο νησί.

Οπότε; Το Μεγάλο Σάββατο – με βάση την σχετική ενημέρωση – έλαβαν έναν μικρό αλλά τόσο όμορφο δώρο: Ναξιώτικο τυρί για τις 300 οικογένειες που βρίσκονται υπό την φροντίδα του Σωματείου… Το πιο ουσιαστικό; Η δέσμευση του Νικόλα Πιτταρά ότι σε τακτικά χρονικά διαστήματα θα επαναλαμβάνει αυτή τη ταπεινή δωρεά ως μία μικρή ανακούφιση στους συνανθρώπους μας..

Αναλυτικά, η ανακοίνωση από το Φιλανθρωπικό και Σωματείο “Αγιος Φίλιππος ο Διάκονος” αναφέρει: 

Ο Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος Ν. Αιγαίου Αρτέμιος Α. Ρουσσουνέλος και το Δ.Σ. του Φ.Α.Σ. “Άγιος Φίλιππος ο Διάκονος” εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους στο τυροκομείο Νάξου “Πιτταράς” και ιδιαιτέρως στον ιδιοκτήτη του κ. Πιτταρά Νικόλαο για την σημαντική και μεγάλη του δωρεά σε Ναξιώτικο τυρί όπου μοιράστηκε το Μ. Σάββατο ως Πασχαλινό δώρο προς 300 ωφελούμενες – αναγκεμένες οικογένειες εγγεγραμμένες στο Σωματείο μας.

Η συγκεκριμένη δωρεά του κ. Πιτταρά αποτέλεσε ένα σημαντικό δώρο και βοήθεια προς τις ωφελούμενες οικογένειες του Σωματείου μας.

Αξιοσημείωτο γεγονός αποτελεί η δέσμευση του κ. Πιτταρά προς τον Πρόεδρό μας Αρτέμιο Ρουσσουνέλο ότι θα επαναλάβει τη δωρεά του προς το Σωματείο μας εντός του καλοκαιριού.

Η συγκεκριμένη δωρεά του κ. Πιτταρά, ας αποτελέσει εύνασμα και σε τοπικές επιχειρήσεις του νησιού μας για συνδρομή τους σε άπορες οικογένειες εγγεγραμμένες στο Σωματείο μας.

Σύσσωμο το Δ.Σ. του Σωματείου μας εκφράζουμε τις Πασχάλιες ευχές μας προς όλο τον κόσμο των νησιών μας ,για Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη και προσωπικά προς τον κ. Πιτταρά και την οικογένειά να έχουν πάντοτε υγεία και να πραγματοποιούν τόσο σπουδαίες δωρεές προς αναγκασμένους συμπολίτες μας!!!!”

 

Blue Star Ferries: 220 επιβάτες έβγαλαν εισιτήριο για Σύρο, ενώ πήγαιναν Πειραιά (!!!)

0
Blue Star Ferries
Blue Star ferries

Σοβαρό ζήτημα προέκυψε κατά τη διάρκεια του σημερινού δρομολογίου του Ε/Γ-Ο/Γ “Blue Star Myconos”, το οποίο εκτελεί το πολυσύνθετο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ – Καρλόβασι – Φούρνοι – Εύδηλος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.

Σύμφωνα με πληροφορίες του cyclades24.gr, περίπου 220 επιβάτες είχαν εκδώσει εισιτήρια από Ικαρία για Σύρο, με την πλειοψηφία τους ωστόσο – περίπου 220 άτομα – να έχουν τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Προφανώς δεν επρόκειτο για κάποιο λάθος του συστήματος αλλά για… κοινό τρόπο σκέψης των επιβατών, οι οποία για να γλιτώσουν τη διαφορά των χρημάτων και ελλείψει ελέγχων εισιτηρίων στα πλοία, προφασίστηκαν πως θα αποβιβαστούν νωρίτερα.

Το “Blue Star Myconos” κατέπλευσε στη Σύρο περίπου στις 22:00, και με τον κατάπλου του πραγματοποιήθηκε έκτακτη καταμέτρηση από το πλήρωμα και τις λιμενικές αρχές. Στόχος είναι να διασφαλιστεί πως όλοι οι επιβάτες με εισιτήριο για Σύρο θα αποβιβαστούν, ώστε να μπορέσουν να επιβιβαστούν κανονικά οι 1.015 επιβάτες που έχουν προγραμματισμένη αναχώρηση από Σύρο για Πειραιά.

Για την αποσυμφόρηση της κατάστασης, η εταιρεία προχώρησε σε έκτακτη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ “Blue Star Paros”, το οποίο αναμένεται να καταπλεύσει στη Σύρο περίπου στη 01:30, προκειμένου να μεταφέρει τους επιβάτες που αρχικά είχαν προγραμματίσει να συνεχίσουν το ταξίδι τους με το “Blue Star Myconos”.

Οι επιβάτες έχουν ήδη ενημερωθεί από την εταιρεία εντός του πλοίου για την ανάγκη αποβίβασης στη Σύρο και έκδοσης νέων εισιτηρίων για Πειραιά, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί με τη συνεργασία των αρμόδιων αρχών και της ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Η κατάσταση βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση, ενώ δεν αναμένεται καθυστέρηση στην τελική αναχώρηση προς Πειραιά για όσους επιβιβαστούν από Σύρο με το νέο πλοίο.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

«Για την εξυπηρέτηση επιβατών του ‘Blue Star Mykonos’

»Έκτακτη δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου ‘Blue Star Paros’ αποφασίστηκε για την κάλυψη των αυξημένων ακτοπλοϊκών αναγκών που προέκυψαν στο λιμάνι της Σύρου, λόγω του υπεράριθμου επιβατικού φόρτου στο ‘Blue Star Mykonos’.

»Το πλοίο ‘Blue Star Mykonos΄, που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ – Καρλόβασι – Φούρνοι – Εύδηλος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς, μεταφέρει περίπου 300 επιβάτες που είχαν εκδώσει εισιτήρια από Ικαρία προς Σύρο, ωστόσο περίπου 220 εξ αυτών έχουν τελικό προορισμό τον Πειραιά.

»Το πλοίο αναμένεται να καταπλεύσει στις 22:00 στη Σύρο, όπου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη καταμέτρηση ώστε να αποβιβαστούν όλοι οι επιβάτες με εισιτήριο για Σύρο και να γίνει δυνατή η επιβίβαση των 1.015 επιβατών που έχουν κανονικά εισιτήριο για το δρομολόγιο Σύρος–Πειραιάς.

»Για την εξυπηρέτηση των 220 επιβατών που επιθυμούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς Πειραιά, επιστρατεύθηκε το ‘Blue Star Paros’, το οποίο θα προσεγγίσει εκτάκτως τη Σύρο γύρω στη 01:00 τα ξημερώματα. Οι επιβάτες έχουν ήδη ενημερωθεί από την εταιρεία εν πλω, ώστε να αποβιβαστούν στη Σύρο και να εκδώσουν νέα εισιτήρια για τον Πειραιά με το ‘Blue Star Paros’».

«Πυρά» στην εταιρεία από την Ικαρία

Από την πλευρά τους, ιστοσελίδες στην Ικαρία στρέφουν τα βέλη τους κατά της εταιρείας καθώς -σύμφωνα με τους ίδιους- δεν προνόησε να βάλει κάποιο έκτακτο δρομολόγιο για Πειραιά ούτως ώστε να αναχωρήσουν από το νησί όσοι βρέθηκαν εκεί για την περίοδο των εορτών, με αποτέλεσμα όσοι ήθελαν να φύγουν να σκαρφιστούν την ιδέα με τον διαφορετικό προορισμό που αναγράφεται στο εισιτήριο.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το «Ράδιο Ικαρία 87.6», «η Blue Star Ferries θυμήθηκε την Ικαρία μόνο για να φέρει κόσμο στο νησί για το Πάσχα. Την Πέμπτη 17 Απριλίου έβαλε έκτακτο δρομολόγιο με το Blue Star Patmos για να εξυπηρετήσει την αυξημένη κίνηση και ζήτηση, αφού είναι η μόνη εταιρεία που συνδέει τα δύο λιμάνια της Ικαρίας με τον Πειραιά. Για έκτακτο επιστροφής; Ούτε λόγος! Δεν το σκέφτηκαν. Τους διέφυγε ότι οι περίπου 1.000 επιβάτες που αποβιβάστηκαν θα ήθελαν και να επιστρέψουν.

Για την επιστροφή λοιπόν, ούτε ένα επιπλέον δρομολόγιο. Μια κίνηση προκλητική και περιφρονητική απέναντι στους επιβάτες! Η μόνη εταιρεία που συνδέει το νησί με τον Πειραιά, φέρνει τον κόσμο με έκτακτο δρομολόγιο και μετά τον παρατάει, λες και είναι “βάρος”.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, όσοι επιβάτες σκέφτηκαν σήμερα να ανέβουν από τον Εύδηλο με εισιτήριο για Σύρο και να πληρώσουν τη διαφορά εν πλω ώστε να φτάσουν εγκαίρως στον Πειραιά, άκουσαν από τα μεγάφωνα: «Κατεβείτε στη Σύρο.» Η συνέχεια; Ξημερώματα, στις 1:30, νέο δρομολόγιο με το Blue Star Paros για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Mε νέο εισιτήριο φυσικά και την επίσης “φυσιολογική” καθυστέρηση».

news247.gr