Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 166

Αμερική: Πλήρωσε 250 δις (σημερινά) δολάρια για το πρόγραμμα Apollo και το ταξίδι στη Σελήνη

0

Το Πρόγραμμα Apollo ​​​​​​​ξεκίνησε το 1961, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης του Ψυχρού Πολέμου, στο πλαίσιο μιας έντονης αντιπαλότητας με τη Σοβιετική Ένωση.

Η αποστολή Apollo 11, κατά την οποία ο Neil Armstrong και ο Buzz Aldrin έγραψαν ιστορία ως οι πρώτοι άνθρωποι που πάτησαν το πόδι τους στη Σελήνη, παραμένει ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της ανθρωπότητας.

Ωστόσο, αν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν επιχειρήσει άλλη επανδρωμένη προσεδάφιση στη Σελήνη από τότε που το πρόγραμμα Apollo έληξε το 1972, η απάντηση βρίσκεται στο δυσθεώρητο κόστος που συνεπάγεται.

Το Πρόγραμμα Apollo ξεκίνησε το 1961, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης του Ψυχρού Πολέμου, στο πλαίσιο μιας έντονης αντιπαλότητας με τη Σοβιετική Ένωση. Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί επανδρωμένη προσεδάφιση στη Σελήνη πριν από τους Σοβιετικούς, μια αποστολή που αφορούσε τόσο τη γεωπολιτική κυριαρχία όσο και την επιστημονική εξερεύνηση.

Παρά την τεράστια πρόκληση, η NASA κατάφερε να στείλει με επιτυχία ανθρώπους στη Σελήνη το 1969, με τους Neil Armstrong και Buzz Aldrin να γίνονται οι πρώτοι αστροναύτες.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν συνολικά έξι επιτυχείς προσεδαφίσεις στη Σελήνη, με την τελευταία να πραγματοποιείται το 1972. Ωστόσο, κανένας άνθρωπος δεν πάτησε το πόδι του στη σεληνιακή επιφάνεια από τότε.

Ένας από τους κύριους λόγους για την απουσία περαιτέρω επανδρωμένων αποστολών είναι το αστρονομικό κόστος που συνδέεται με το Πρόγραμμα Apollo. Η αποστολή περιελάμβανε πολυάριθμα δαπανηρά στοιχεία, όπως η ανάπτυξη διαστημοπλοίων, τα οχήματα εκτόξευσης, οι επίγειες εγκαταστάσεις και το κόστος του προσωπικού. Αν και η διοίκηση του προέδρου John F. Kennedy αρχικά υπολόγισε ότι το έργο θα κόστιζε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, οι πραγματικές δαπάνες ξεπέρασαν κατά πολύ το ποσό αυτό.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Planetary Society, οι ΗΠΑ δαπάνησαν το ιλιγγιώδες ποσό των 25,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για υλικό, εγκαταστάσεις και γενικά έξοδα που σχετίζονται άμεσα με το Πρόγραμμα Apollo μεταξύ των οικονομικών ετών 1960 και 1973. Με προσαρμογή στον πληθωρισμό, το ποσό αυτό θα ανερχόταν σε περίπου 257 δισεκατομμύρια δολάρια σε δολάρια του 2020. Εάν συμπεριληφθούν οι δαπάνες του Προγράμματος Gemini και του ρομποτικού σεληνιακού προγράμματος, τα οποία ήταν ζωτικής σημασίας για την πραγματοποίηση του Apollo, οι συνολικές δαπάνες εκτινάσσονται στα 280 δισεκατομμύρια δολάρια.

Δεδομένης της τεράστιας οικονομικής επιβάρυνσης, είναι κατανοητό γιατί οι ΗΠΑ δεν έχουν επιστρέψει στη Σελήνη με επανδρωμένες αποστολές από την εποχή του Apollo.

 

Νάξος – Τρίποδες: Απόψε (27/08) ταξιδεύουμε μουσικοχορευτικά σε μία άλλη εποχή (αφίσα)

0
Νάξος - Τρίποδες
Νάξος - Τρίποδες

Τόπος: Νάξος – Τρίποδες (Κεντρική Πλατεία)

Χρόνος: Τρίτη 27 Αυγούστου (ώρα έναρξης 21:00)

Δράση: Η ζωή μίας άλλης εποχής

Διοργάνωση: Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Τριπόδων

Τι θα δούμε; 

Τρίτη βράδυ στην κεντρική πλατεία των Τριπόδων. Μουσικοχορευτική εκδήλωση με βάση τι άλλο από το παρελθόν και την ανάδειξη μουσικών και χορευτικών θεμάτων του χωριού. Μέσα από τις δράσεις του ιδιαίτερα δραστήριου Πολιτιστικού και Μορφωτικού συλλόγου. Η είσοδος είναι ελεύθερη και τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η αφίσα της εκδήλωσης 

Νάξος – “Δύναμη Αλλαγής”: ” Ο κόσμος έπινε χώμα, κ. Λιανέ, και εσείς το γνωρίζατε!”

0

“… Από το Σάββατο 24 Αυγούστου, το νερό στο Φιλώτι και το Δαμαριώνα είναι γεμάτο χώμα  και η παράταξή μας επέμενε να ενημερωθούν οι πολίτες για την επικινδυνότητά του. Τι  έκανε όμως η Δημοτική Αρχή; Σφύριζε αδιάφορα, αφήνοντας να περάσουν σχεδόν τρεις  ημέρες προτού παραδεχτούν το πρόβλημα και να συμβουλέψουν τους πολίτες -μέσω  Facebook (!!!)- να αποφεύγουν τη χρήση του….”

 Μέρος της καυστικής ανακοίνωσης που εξέδωσε η δημοτική παράταξη “Δύναμη Αλλαγής” με αφορμή την ενημέρωση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων  -μέσω των social media – για την “αυξημένη θολούρα” που έχει παρατηρηθεί στο νερό των Κοινοτήτων Φιλωτίου και Δαμαριώνα. Ο κος Χατζηανδρέου μέσω της ανακοίνωσης κάνει προσωπική επίθεση και στον Δήμαρχο κο Λιανό τονίζοντας ανάμεσα στα άλλα “Αφήσατε τους δημότες από δύο χωριά της Νάξου να καταναλώνουν ακατάλληλο νερό, χωρίς καμία προειδοποίηση ή ενοχή για το τι μπορεί να συμβεί και αδιαφορώντας πλήρως για τις συνέπειες”.

Αναλυτικά, το δελτίο ενημέρωσης που φέρει την υπογραφή του κου Χατζηανδρέου αναφέρει: 

“Πόσο ακόμα θα ανεχόμαστε την αδράνεια και την αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής; Τι θα έπρεπε να συμβεί για να λειτουργήσουν επιτέλους τα αντανακλαστικά τους και να ενημερώσουν τους πολίτες ότι το νερό στο Φιλώτι και τον Δαμαριώνα είναι ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση;

Αντί να λάβουν άμεσα μέτρα και να προειδοποιήσουν τους κατοίκους, ο Δήμος επέλεξε να υποβαθμίσει το πρόβλημα, μιλώντας αόριστα για «αυξημένη θολότητα» σε μια ανάρτηση στο Facebook – ούτε καν επίσημη ανακοίνωση στα ΜΜΕ! Η αλήθεια; Το νερό δεν είναι απλώς θολό, αλλά γεμάτο χώμα! Παίζουν ξανά επικοινωνιακά παιχνίδια κι αυτή τη φορά στην πλάτη της υγείας των πολιτών.

Από το Σάββατο 24 Αυγούστου, το νερό στο Φιλώτι και το Δαμαριώνα είναι γεμάτο χώμα και η παράταξή μας επέμενε να ενημερωθούν οι πολίτες για την επικινδυνότητά του. Τι έκανε όμως η Δημοτική Αρχή; Σφύριζε αδιάφορα, αφήνοντας να περάσουν σχεδόν τρεις ημέρες προτού παραδεχτούν το πρόβλημα και να συμβουλέψουν τους πολίτες -μέσω Facebook (!!!)- να αποφεύγουν τη χρήση του.

Ο κόσμος έπινε χώμα, κ. Λιανέ, και εσείς το γνωρίζατε! Ξέρετε ότι το νερό στις περιοχές αυτές θεωρείται πόσιμο. Γνωρίζατε ότι το θολό νερό πρέπει να ελεγχθεί για ρύπανση. Γνωρίζατε ότι η κατανάλωση θολού νερού μπορεί να είναι επικίνδυνη για την υγεία.

Και τι κάνατε για αυτό; Τίποτα, όπως πάντα! Αφήσατε τους δημότες από δύο χωριά της Νάξου να καταναλώνουν ακατάλληλο νερό, χωρίς καμία προειδοποίηση ή ενοχή για το τι μπορεί να συμβεί και αδιαφορώντας πλήρως για τις συνέπειες.

Η ευθύνη σας είναι τεράστια και η αδιαφορία σας εξοργιστική. Ντροπή σας!”

Νάξος: Στον Αγιο Προκόπιο το super yacht “Mbrace” του Michael Jordan (!!!)

0

Michael Jordan.. Ο κορυφαίος αθλητής μπάσκετ στον κόσμο. Εδώ και αρκετά χρόνια επιχειρηματίας που όμως εξακολουθεί να κερδίζει χρήματα και μάλιστα πάρα πολλά μέσα από το “μύθο” του ως ο απόλυτος σταρ του ΝΒΑ

Σήμερα έρχεται στη Νάξο. Οχι ο ίδιος (σ.σ. αν και δεν αποκλείεται από τη στιγμή που δεν υπάρχει υποχρέωση αναφοράς ονομαστικής κατάστασης των επιβατών) αλλά το σκάφος που έχει αποκτήσει τον Δεκέμβριο του 2022 έναντι 115 εκατ. δολαρίων (!!!)

Ναι σωστά διαβάσατε. Οσοι βρίσκονται στον Αγιο Προκόπιο έχουν απέναντί τους ένα μικρό θαύμα της τεχνολογίας μήκους 74 μέτρων.  (σ.σ. ευχαριστούμε τον Stelios Chlekos για τη φωτογραφία)

Ο λόγος για το super yacht “M’brace”, κατασκευής του 2018 και πρώτος ιδιοκτήτης του ήταν ο Sir Lloyd Marshall Dorfman (Βρετανός επιχειρηματίας και φιλάνθρωπος) ο οποίος έχει ιδρύσει την Travelex. Ο Dorfman είχε πληρώσει 115 εκατ. δολάρια για την απόκτησή του (σ.σ. το πρώτο του όνομα ήταν Elandess) και το ετήσιο κόστος συντήρησής του αγγίζει τα 10 εκατ. δολάρια (!!)

Το εσωτερικό του “M’brace” έχει σχεδιαστεί από τον Harrison Eidsgaard και είναι από αλουμίνιο. Το γιοτ μπορεί να φιλοξενήσει 12 άτομα και πλήρωμα 24 ατόμων.

Ο πρώην πρωταθλητής του ΝΒΑ έχει τουλάχιστον τρία γιοτ πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, ένα γιοτ 80 εκατομμυρίων δολαρίων που ονομάζεται “Joy”, ένα άλλο που ονομάζεται “Mr. Terrible” αξίας 21 εκατομμυρίων δολαρίων και ένα μικρότερο με το όνομα “Catch-23”

Ταξιδεύει συχνά με τα σκάφη του και μάλιστα τα χρησιμοποιεί και για διαγωνισμούς ψαρέματος (!!!)  αλλά όταν έχεις περιουσία άνω των 3 δις δολαρίων λογικό είναι να επιλέγεις τον τρόπο επένδυσης…

 

Κύθνος – λειψυδρία: Πως διαχειρίστηκε ο δήμος το νερό την τρέχουσα περίοδο

0

Την ώρα που 14 δήμοι (σ.σ. ανάμεσά τους κι η Σίφνος όσον αφορά τις Κυκλάδες0 έχουν κηρυχθεί σε κατάστασης έκτακτης ανάγκης οι περισσότεροι δήμοι των νησιών και των περιφερειακών δήμων αντιμετωπίζουν έντονο ήδη το πρόβλημα της λειψυδρίας, το Υπουργείο Εσωτερικών εκπόνησε ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης και η ΕΥΔΑΠ ανακοίνωσε έκτακτα μέτρα και για την Αττική, ο δήμος της Κύθνου έχει αντιμετωπίσει με μια σειρά καλών πρακτικών το πρόβλημα.

Δείτε τι γράφει στην πρώτη σελίδα του site του: 

Ζούμε δυστυχώς σε μια περίοδο που όταν ανοίγουμε την βρύση δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα τρέξει νερό.

Όλα ανεξαιρέτως τα γειτονικά μας νησιά δεν έχουν νερό. Τα αποθέματα τους δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Η Κύθνος παρότι γεωγραφικά είναι στον ίδιο χώρο με αυτά τα νησιά δεν αντιμετωπίζει ακόμα τόσο οξύ πρόβλημα.

Δεκάδες νέες επενδύσεις στο νησί, εκατοντάδες νέα καταλύματα, χιλιάδες κόσμου να συρρέουν στο νησί, ραγδαία αύξηση της τουριστικής κίνησης και της οικονομικής δραστηριότητας. Όλο αυτό το γιγαντιαίο οικοδόμημα μπορεί να συντηρηθεί χωρίς επάρκεια νερού;

Μπορούμε να φανταστούμε τι θα συμβεί αν ανοίγει ο επισκέπτης την βρύση του και δεν έχει νερό να πλυθεί, τι θα γίνει αν οι επιχειρηματίες δεν έχουν νερό να πλύνουν σεντόνια και ιματισμό, τι θα γίνει αν οι επαγγελματίες δεν έχουν νερό να συντηρήσουν τις επιχειρήσεις τους, τι θα γίνει αν τα νοικοκυριά δεν έχουν νερό για τις καθημερινές τους ανάγκες;
Θα γκρεμιστεί μονομιάς ό,τι με τόσο κόπο χτίζαμε όλοι μαζί για χρόνια. Οι υποδομές νερού συνεπώς είναι ο βασικός πυλώνας στήριξης μιας Κύθνου που κάθε μέρα αναπτύσσεται όλο και περισσότερο.

Διαγνώσαμε νωρίς τα προβλήματα που προκύπτουν απ’ τις τεράστιες ανάγκες σε νερό και ξεκινήσαμε παρεμβάσεις. Οι ενέργειες μας κινήθηκαν σε 3 βασικούς στρατηγικούς άξονες.

# Κατασκευή συνοδού έργου αφαλάτωσης

# Εγκατάσταση συστήματος τηλεμετρίας

# Δημιουργία συγκοινωνούντων συστημάτων αποθήκευσης και διανομής νερού.

Πιο αναλυτικά:

# Με το συνοδό έργο της αφαλάτωσης κατασκευάσαμε έναν νέο κεντρικό αγωγό ύδρευσης και ένα ολοκαίνουργιο υπόγειο δίκτυο κλειστών αγωγών ύδρευσης συνολικού μήκους 6 χιλιομέτρων. Ένα τεράστιο έργο που δημιουργεί μια υποδομή που συνδέει τις εγκαταστάσεις της αφαλάτωσης του Μέριχα με υφιστάμενη δεξαμενή νερού στην Δρυοπίδα εξασφαλίζοντας επάρκεια νερού σε έναν μεγάλο αριθμό οικισμών.

# Το έργο όμως που αποδείχθηκε καταλυτικό και σωτήριο είναι η προμήθεια του συστήματος ελέγχου διαρροών και η εγκατάσταση δικτύου τηλεμετρίας.

# Μέσω του συστήματος αυτού ο δήμαρχος, ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος και οι δημοτικοί υπάλληλοι της τεχνικής υπηρεσίας ελέγχουν 24 ώρες το 24ώρο τα επίπεδα της στάθμης των δεξαμενών από το κινητό τους.

# Ανά πάσα ώρα και στιγμή εφαρμόζουν είτε ηλεκτρονικές ρυθμίσεις, είτε επεμβαίνουν επί του πεδίου ώστε να εξασφαλίζουν συνεχώς την απρόσκοπτη παροχή νερού προς όλους τους οικισμούς του νησιού. Βλάβες που στο παρελθόν χρειάζονταν ολόκληρες εβομάδες για να εντοπιστούν και να επιδιορθωθούν παρότι το νησί είχε πολύ λιγότερες ανάγκες, τώρα εντοπίζονται και επιδιορθώνονται άμεσα και αποτελεσματικά.

# Θεωρούμε πως δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε πως η τεχνολογία της τηλεμετρίας άλλαξε την μοίρα αυτού του τόπου. Αν και τα υπόλοιπα νησιά είχαν κάνει τον δικό μας σχεδιασμό και είχαν εγκατηστήσει αυτό το σύστημα, ίσως σήμερα να μην είχαν φτάσει στο σημείο να μην έχουν νερό ούτε για τα νοικοκυριά τους.

# Η τρίτη παρέμβαση αφορά την δημιουργία συγκοινωνούντων συστημάτων αποθήκευσης και διανομής νερού. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε ότι αυτή η ενέργεια πραγματοποιήθηκε λόγω της αυταπάρνησης κάποιων ανθρώπων. Ο δήμαρχος ο οποίος γνωρίζει τεχνικά ζητήματα ύδρευσης αλλά και όλοι οι αντιδήμαρχοι ύδρευσης μαζί με τους τεχνικούς του Δήμου με καθημερινή αυτοθυσία και ελάχιστα μέσα έχτισαν ένα ολόκληρο δίκτυο μέσω του οποίου μπορούμε να στέλνουμε νερό από περιοχές που υπάρχει επάρκεια σε περιοχές μικρότερης επάρκειας. Σε πολύ δύσκολες στιγμές που σε άλλη συγκυρία ολόκληροι οικισμοί θα ξέμεναν από νερό, καταφέρνουμε με αυτόν τον τρόπο και τους υποστηρίζουμε.

# Το δίκτυο του νησιού πλέον είναι γιγάντιο. Το ανθρώπινο δυναμικό όμως είναι μικρό και τα μέσα δυστυχώς παραμένουν λίγα. Όσο και να μας κάνει εντύπωση είναι αλήθεια πως 3 άνθρωποι αυτήν την στιγμή παλεύουν κάθε μέρα να στηρίξουν χιλιάδες κόσμου που καταναλώνουν χιλιάδες κυβικά νερού. Ο αντιδήμαρχος ο Γιάννης ο Παπαμακάριος είναι πανταχού παρών. Ελέγχει πρωί, βράδυ κάθε σταγόνα νερού. Έχει καταφέρει να ισορροπήσει ένα σύστημα που είναι δαιδαλώδες και ανεξέλεγκτο. Ο ίδιος ο δήμαρχος ακόμα και ξημερώματα διορθώνει τεχνικές βλάβες όπου κι αν προκύψουν.

Παράλληλα:

# Εκπονείται μελέτη καταγραφής και αποτύπωσης των υφιστάμενων υποδομών δικτύων ύδρευσης.

# Εκπονείται μελέτη εντοπισμού των προβληματικών τμημάτων με έλλειψη πιέσεων ή με εκτεταμένες διαρροές.

# Εκπονείται μελέτη υψομετρικής τοπογραφικής αποτύπωσης.

# Εκπονείται υδραυλική Μελέτη αναβάθμισης, βελτιστοποίησης και αντικατάστασης τμημάτων των δικτύων ύδρευσης τωνοικισμών Χώρα, Δρυοπίδα και Μέριχα.

# Εκπονείται Η/Μ μελέτη αναβάθμισης και βελτιστοποίησης των δικτύων ύδρευσης των οικισμών.

# Εκπονείται υδραυλική μελέτη έργων εξωτερικού υδραγωγείου για την αύξηση της διαθέσιμης ενέργειας στην κεφαλή των δικτύων ύδρευσης του Μέριχα και των νότιων οικισμών καθώς και για την αξιοποίηση των νέων δεξαμενών στις θέσεις Τσούκα και Άγιοι Θεόδωροι.

# Εγκαταστάθηκε Δίκτυο Ύδρευσης στην Χώρα.

# Πραγματοποιήθηκε προμήθεια και τοποθέτηση δεξαμενών 1000 κυβικών μέτρων στον Μέριχα και στους Αγίους Θεοδώρους.

# Πραγματοποιήθηκε εκσυγχρονισμός αντλιοστασίων και γεωτρήσεων στην Δρυοπίδα.

# Πραγματοποιείται αξιολόγηση από το Ταμείο Ανάκαμψης της πρόταση μας για παροχή υπηρεσιών και προμήθεια συστήματος ελέγχου καταναλώσεων, βελτίωσης δικτύων ύδρευσης και μείωσηςαπωλειών του Δήμου Κύθνου

# Εκπονείται υδραυλική μελέτη αναβάθμισης και αντικατάστασης δικτύου ύδρευσης οικισμού Λουτρών Κύθνου – Ενίσχυση εξωτερικού υδραγωγείου

# Πραγματοποιείται υδραυλική μελέτη αντικατάστασης και επέκτασης του δικτύου ύδρευσης οικισμού Κανάλας Κύθνου

# Αναβαθμίζεται και επεκτείνεται το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές του Δήμου Κύθνου με χρηματοδότηση που εξασφαλίστηκε από το υπουργείο Νησιωτικής πολιτικής.

# Πραγματοποιήθηκε διάνοιξη και ηλεκτροδότηση υδρευτικών γεωτρήσεων στον Δήμο Κύθνου.

# Θα τοποθετηθεί άμεσα νέο αντλητικό πιεστικό στην Κανάλα προς επίλυση προβλήματος πίεσης σε συνδυασμό με την δημιουργία νέου δικτύου

# Υλοποιούνται με αυτεπιστασία από τον Δήμο Κύθνου:

• Αγωγός Μύλοι-Ροδιά

• Σύνδεση Δεξαμενής «Μύλοι» με δεξαμενή Κανάλας

• Νέες γεωτρήσεις στις θέσεις Ελικοδρόμιο, Λαγκάδα, Ανεμογεννήτριες, Φυλλαδάκια, Αχλάδες, Άγιος Κωνσταντίνος και Σκύλου

• Νέος αγωγός από Δεξαμενή στη περιοχή «Ελικοδρόμιο» έως Λουτρά

 

Οι υποδομές της ύδρευσης εξαντλούν ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους. Ως Δήμος επενδύσαμε πάρα πολύ σε αυτές τις υποδομές και δεν είναι τυχαίο που ενώ το νησί μας βρίσκεται δίπλα σε νησιά που αυτήν την στιγμή δεν έχουν νερό, εμείς μπορούμε ακόμα και αντέχουμε.

Ο Δήμος Κύθνου καθημερινά κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να στηρίξει όλο το νησί. Η λειψυδρία έχει ήδη καταστροφικές συνέπειες σε πολλές νησιωτικές περιοχές. Με τις παραπάνω ενέργειες έχουμε προλάβει να μην φτάσουμε στα οδυνηρά σημεία των γύρω μας νησιών. Δεν μένουμε όμως σε αυτά και κοιτάμε μπροστά. Προσπαθούμε ήδη να εξασφαλίσουμε και άλλες αφαλατώσεις για το νησί μας. Συμμετέχουμε σε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο που μπορεί να μας εξασφαλίσει πόρους για να δημιουργήσουμε περισσότερες υποδομές.

Αγαπητοί συμπατριώτες τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Σε μια περίοδο που ακόμα και σε περιοχές με πολλές βροχοπτώσεις όπως η Λευκάδα και η Κέρκυρα υπάρχει ανεπάρκεια νερού η Κύθνος καταφέρνει και στέκεται όρθια. Είμαστε περήφανοι για τον καθημερινό μας αγώνα γιατί ξέρουμε πως βοηθάμε τους Θερμιώτες να υποστηρίξουν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους.

Κάθε μέρα δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό με κάθε τίμημα. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Αυτός είναι και ο λόγος που χτίζουμε υποδομές που θα αντέξουν στον χρόνο, ώστε οι επόμενοι από εμάς να μην χρειαστεί να αντιμετωπίσουν όσα αντιμετωπίζουμε εμείς.

 

 

Μ. Βρετανία: Πέθανε ο Σβεν Γκόραν Ερικσον

0

Σβεν Γκόραν Έρικσον, ο εμβληματικός και πολυνίκης Σουηδός προπονητής που είχε υπάρξει ομοσπονδιακός τεχνικός της Εθνικής Αγγλίας, πέθανε σε ηλικία 76 χρόνων.

«Ο Σβεν-Γκόραν Έρικσον άφησε την τελευταία του πνοή. Μετά από μια μακρά ασθένεια, πέθανε το πρωί, περιβαλλόμενος από την οικογένεια» γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της η οικογένειά του.

Ο ίδιος είχε αποκαλύψει τον περασμένο Ιανουάριο πως είχε διαγνωστεί με καρκίνο τελικού σταδίου και πως πιθανότατα είχε «στην καλύτερη» περίπου ένα χρόνο ζωής.

«Εχω μια ασθένεια που είναι σοβαρή. Στην καλύτερη περίπτωση ένα χρόνο, στη χειρότερη έχω πολύ λιγότερο. Είναι αδύνατο να πω ακριβώς, οπότε είναι καλύτερα να μην το σκέφτομαι», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος είχε παραιτηθεί πέρυσι από την τελευταία του δουλειά, ως αθλητικός διευθυντής στο Κάρλσταντ στη Σουηδία, εξαιτίας αυτού που περιέγραψε τότε ως «θέματα υγείας».

Η σπουδαία προπονητική του καριέρα διήρκεσε πάνω από τέσσερις δεκαετίες, αρχής γενομένης με την Ντέγκερφορς το 1977 και στη συνέχεια με την Γκέτεμποργκ – με την οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα, δύο κύπελλα Σουηδίας και το Κύπελλο UEFA του 1981.

Κατόπιν, ανέλαβε δύο φορές καθήκοντα στην πορτογαλική Μπενφίκα, καθώς και στις ιταλικές ΡόμαΦιορεντίναΣαμπντόρια και Λάτσιο, όπου κατέκτησε επτά τρόπαια, μεταξύ των οποίων τον τίτλο της Serie A, δύο Κύπελλα Ιταλίας και το Κύπελλο UEFA.

Ο 75χρονος Σουηδός ήταν επίσης ο πρώτος ξένος προπονητής που ανέλαβε την ομάδα της Αγγλίας και την οδήγησε στα προημιτελικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 2002 και το 2006 καθώς και στο Euro 2004.

Τo «αντίο»

Πριν από πέντε ημέρες, ο 76χρονος αποχαιρέτησε τον κόσμο με ένα σπαρακτικό μήνυμά του στο οποίο, όπως λέει, ελπίζει να τον θυμούνται ως έναν καλό άνθρωπο.

«Είχα μια καλή ζωή. Νομίζω ότι όλοι φοβόμαστε τη μέρα που θα πεθάνουμε, όμως η ζωή έχει να κάνει και με τον θάνατο. Πρέπει να μάθεις να τον αποδέχεσαι για αυτό που είναι. Ας ελπίσουμε ότι στο τέλος, ο κόσμος θα πει “Ναι, ήταν καλός άνθρωπος”, αν και δεν θα το πουν όλοι αυτό.

Ελπίζω ότι θα με θυμάστε ως έναν θετικό τύπο, που προσπαθούσε να κάνει ό, τι μπορούσε. Μην λυπάστε. Χαμογελάστε. Σας ευχαριστώ για όλα, προπονητές, παίκτες, το κοινό. Ήταν όλα φανταστικά. Φροντίστε τον εαυτό σας, φροντίστε τη ζωή σας και ζήστε την. Αντίο!», τόνισε ο Σβεν Γκόραν Έρικσον μιλώντας στο τέλος του ντοκιμαντέρ ‘Sven’ του Amazon Prime.

Προπονητής της Λίβερπουλ για ένα ματς

Τον Μάρτιο, λίγο αφότου γνωστοποίησε το σοβαρό πρόβλημα υγείας, έκανε πραγματικότητα και ένα παλιό, ανεκπλήρωτο όνειρό του: Να κάτσει στον πάγκο της Λίβερπουλ.

Οι κόκκινοι πραγματοποίησαν τη μεγάλη επιθυμία, ο Γιούργκεν Κλοπ του έδωσε μετά χαράς για λίγο τη θέση του κι έτσι τον περασμένο Μάρτιο ο Έρικσον έκατσε στον πάγκο των Legends της Λίβερπουλ σε φιλικό ματς απέναντι σε αυτούς του Άγιαξ, επευφημούμενος από την κερκίδα.

Πηγή: Guardian

Σχοινούσα: Ερχεται νέο 5αστερο ξενοδοχείο δύο ορόφων (!!!)

0
Σχοινούσα
Σχοινούσα

Και οι επενδύσεις 5αστερων ξενοδοχείων στις Μικρές Κυκλάδες καλά κρατούν…

Επίκεντρο τους τελευταίους μήνες η πανέμορφη Σχοινούσα.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα bizness.gr που ασχολείται με ζητήματα υποδομών, μας πληροφορεί ότι έρχεται μία ακόμη τέτοια επένδυση…

“Εγκρίθηκε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σχοινούσα.

Το έργο αφορά στην ανέγερση νέου 5άστερου ξενοδοχείου, δύο ορόφων.

Το νέο ξενοδοχείο θα γίνει σε έκταση 6,9 περίπου στρεμμάτων στην περιοχή Λαγκάδι, στη Σχοινούσα.

Για το έργο έχει ήδη εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Σύμφωνα με την άδεια, φορέας της επένδυσης είναι η εταιρεία ΛΑΓΚΑΔΙ Ι.Κ.Ε.”

 

Μ. Καφούρος για αρχεία: Διαθέσιμα στο κοινό στα τέλη Αυγούστου

0

Aμεση ήταν η ανταπόκριση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις κατά τη διαδικασία ψηφιοποίησης και μεταβίβασης των αρχείων των υποθηκοφυλακείων Ίου και Σερίφου, τα οποία καταργήθηκαν και οι αρμοδιότητες τους αναλήφθηκαν από τα υποκαταστήματα του κτηματολογικού γραφείου Κυκλάδων Θήρας και Μήλου αντίστοιχα.

Το θέμα ανέδειξε ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Μάρκος Εμμ. Καφούρος, με την ερώτηση με αρ. πρωτ. 6213 που κατέθεσε προς τον αρμόδιο υπουργό στις 31/7/2024.

Ο κ. Καφούρος ανέφερε συγκεκριμένα, για το υποθηκοφυλακείο Ίου ότι η εταιρεία που  ανέλαβε την ψηφιοποίηση έπρεπε να είχε παραδώσει το έργο μέχρι 15/6/24, όπως και για το υποθηκοφυλακείο Σερίφου που έκλεισε ενώ η ψηφιοποίηση του αρχείου δεν έχει ολοκληρωθεί, προκαλώντας σοβαρές δυσλειτουργίες και ταλαιπωρία στους νησιώτες.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κων. Κυρανάκης απέστειλε άμεσα απάντηση (Α.Π.: 28997/22-08-2024), στην οποία αναφέρει συγκεκριμένα τα παρακάτω:

Ως προς το έγχαρτο αρχείο Σερίφου, τα ευρετήρια και τα βιβλία έχουν ήδη επιστραφεί στο Υποκατάστημα Μήλου και είναι επισκέψιμα και διαθέσιμα προς έλεγχο, ενώ η επιστροφή του έγχαρτου αρχείου Ίου στο Υπ/μα Θήρας έχει προγραμματιστεί για το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Η ψηφιοποίηση των προαναφερόμενων βιβλίων και ευρετηρίων έχει ολοκληρωθεί, τα στοιχεία είναι αναρτημένα και θα είναι ακώλυτα διαθέσιμα την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, καθώς και τα υπόλοιπα αρχεία των ίδιων υποθηκοφυλακείων.

Επισυνάπτονται η ερώτηση του βουλευτή και η απάντηση του Υπουργείου.

Αρχικά η ερώτηση

Provlimata_sti_metafora_Ypothikofylakeion_Ioy_kai_Serifoy-anypografi

 

Και η απάντηση

APANTISI_6213.pdf.pdf

 

Νάξος: Σύσταση για μη χρήση νερού στις περιοχές Φιλωτίου και Δαμαριώνα. Ποιος ο λόγος;

0
diakopi-nerou

Από το βράδυ της Κυριακής υπήρχε η ενημέρωση ότι κάτι τρέχει με το …νερό στο Φιλώτι. Σήμερα, Δευτέρα έχουμε επίσημη ενημέρωση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Τι αναφέρει; Αυξημένη θολότητα στις Δημοτικές Κοινότητες Δαμαριώνα και Φιλωτίου και σύσταση για αποφυγή κατανάλωσης από τους δημότες…

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη πτώση της στάθμης νερού στη δεξαμενή (προέρχεται από τις γεωτρήσεις που παρέχουν νερό στις δύο κοινότητες) και αναμένεται σύντομα -θα υπάρξει η ανάλογη ενημέρωση μέσω της υπηρεσίας ύδρευσης – να επανέλθει η κανονικότητα…

Η ανακοίνωση από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αναφέρει τα εξής:

Σάς ενημερώνουμε ότι στις Δημοτικές Κοινότητες Δαμαριώνα και Φιλωτίου παρουσιάστηκε αυξημένη θολότητα του νερού. Για τον λόγο αυτό συνιστάται η αποφυγή ανθρώπινης κατανάλωσης του νερού, μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος, για την οποία θα υπάρξει νέα ανακοίνωση. 

Μουστάκη: “Το νερό είναι θολό” 

Νωρίτερα πάντως είχαμε ανάρτηση – ενημέρωση από τη Δημοτική Σύμβουλο Κατερίνα Μουστάκη, η οποία τόνισε ότι ” Συνιστώ στους συγχωριανούς μου να μην το καταναλώσουν για πόση, η για την παρασκευή φαγητού μέχρι να ενημερωθούν επίσημα από τους αρμόδιους”. Παρέθεσε μάλιστα και φωτογραφικό υλικό…

Αναλυτικά..  

“Με τα λύπης μου είδα σήμερα το νερό του Φιλωτίου να είναι θολό και σε σε αρκετές οικίες με ενημέρωσαν ότι είναι χρώματος καφέ το οποίο το είδα και εγώ η ίδια.
Συνιστώ στους συγχωριανούς μου να μην το καταναλώσουν για πόση, η για την παρασκευή φαγητού μέχρι να ενημερωθούν επίσημα από τους αρμόδιους τους οποίους ενημέρωσα εγώ η ίδια πριν από δύο ώρες”.

Υπουργείο Ναυτιλίας – Κάλυμνος: Εγκρίθηκε η σύναψη σύμβασης για την κατασκευή νέας αποβάθρας στο λιμάνι

0

Λεφτά υπάρχουν. Το ζητούμενο είναι οι μελέτες και η διάθεση από την εκάστοτε δημοτική Αρχή να επενδύσει στις υποδομές…. Οπως στη περίπτωση της Καλύμνου, η οποία περνάει στη νέα εποχή με την απόκτηση νέας αποβάθρας στο λιμάνι της. Αξίας; 11,5 εκατ. ευρώ (!!!)

Η είδηση έρχεται από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και καλό θα είναι να λειτουργήσει ως οδηγούς και για άλλους δήμους που έχουν ανάγκη βελτίωσης υποδομών. Αρκεί να το θέλουν ουσιαστικά και όχι επιφανειακά…

Αναλυτικά…

Εγκρίθηκε από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη και τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλύμνου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το έργο «Κατασκευή αποβάθρας Ε/Γ – Ο/Γ σκαφών εξωτερικά του λιμένα Καλύμνου».

Το λιμενικό έργο, εγκεκριμένο από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), είναι συνολικού προϋπολογισμού 11.945.000 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων), μέσω του ΕΣΠΑ και του προγράμματος «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027».

Η κατασκευή της νέας αποβάθρας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για τη τοπική κοινωνία του νησιού. Μετά από σχεδόν 15 χρόνια διεργασιών, δίνεται οριστική λύση στο θέμα της ασφαλούς προσέγγισης μεγάλων πλοίων στο νησί αλλά και κρουαζιερόπλοιων, που σήμερα, δεν προσεγγίζουν το νησί.

Παράλληλα, θα απελευθερωθεί ένα σημαντικό τμήμα του παραλιακού μετώπου της πόλης της Καλύμνου από την κυκλοφοριακή κίνηση (ΙΧ, ταξί, βαρέα οχήματα κ.ά.), το οποίο, μαζί με τις σχετικές αναπλάσεις, θα αποδώσει στην πόλη ένα πιο ελκυστικό, αστικό περιβάλλον.

Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ομαλή και οικονομικότερη τροφοδοσία των κατοίκων της Καλύμνου δίνοντας, παράλληλα, σημαντική αναπτυξιακή ώθηση και νέα προοπτική στην επιχειρηματική και τουριστική δραστηριότητα της περιοχής.