Δευτέρα, 25 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 160

29 χρόνια χωρίς τον Ανδρέα, Το συγκινητικό μήνυμα του Γιάννη Πολυχρονάκου (video)

0
Πολυχρονάκος
Πολυχρονάκος

Ήταν 23 Ιουνίου 1996 όταν έφυγε από τη ζωή ο Ανδρέας Παπανδρέου. Σήμερα, 29 χρόνια μετά, η μνήμη του παραμένει βαθιά χαραγμένη στην καρδιά της ελληνικής κοινωνίας και στη συνείδηση όσων πίστεψαν στην πολιτική ως πράξη αλλαγής, δικαιοσύνης και ανθρωπιάς.

Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του, ο Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Γιάννης Πολυχρονάκος, προχώρησε σε μία συγκινητική ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα, συνοδευόμενη από ένα βίντεο-αφιέρωμα, ως ελάχιστο φόρο τιμής στον ιστορικό ηγέτη της παράταξης.

«Για εμάς που μεγαλώσαμε με τις αρχές, τις αξίες και τις λέξεις του να γεννούν ελπίδα σε εκατομμύρια συμπολίτες μας, ο Ανδρέας δεν ήταν απλώς ένας πολιτικός. Ήταν το φως σε μια εποχή σκοτεινή», αναφέρει με βαθιά συγκίνηση ο κ. Πολυχρονάκος.

Το μήνυμα αποπνέει όχι μόνο συναισθηματισμό αλλά και ευθύνη. Ευθύνη να συνεχιστεί η πορεία που χάραξε ο Ανδρέας Παπανδρέου, να κρατηθεί ζωντανό το όραμά του για μια κοινωνία με ισότητα, ελευθερία και εθνική αξιοπρέπεια.

Ο Γιάννης Πολυχρονάκος δεν μιλά απλώς για το παρελθόν. Μιλά για το παρόν και το μέλλον της δημοκρατικής παράταξης, για τη συνεχή μάχη υπέρ των «μη προνομιούχων», για το δικαίωμα στην αλλαγή που παραμένει επίκαιρο όσο ποτέ.

«Ο Ανδρέας δεν είναι μια φωτογραφία στο αρχείο της Ιστορίας. Είναι ο λόγος που αγωνιζόμαστε», γράφει χαρακτηριστικά.

Η παρακαταθήκη του Ανδρέα Παπανδρέου δεν είναι μόνο οι πολιτικές του τομές. Είναι το ήθος, η σύνδεση με τον λαό, η πίστη στη δύναμη του πολίτη. Σήμερα, αυτή η παρακαταθήκη παραμένει φάρος για μια πολιτική που οραματίζεται κοινωνική πρόοδο και αξιοπρέπεια για όλους.

«Δεν ξεχνάμε. Συνεχίζουμε. Για την παρακαταθήκη. Για το πάθος. Για το όραμα που μας εμπνέει ακόμα.»

Μια φράση που συμπυκνώνει όχι απλώς την ιστορική μνήμη, αλλά και την ανάγκη να παραμένει το ΠΑΣΟΚ ένας ζωντανός φορέας προοδευτικής αλλαγής, όπως τότε, έτσι και τώρα.

ΕΑΣ Νάξου: Επανεκλέχθηκε παμψηφεί το Διοικητικό Συμβούλιο

0
naxospress-eas-grafio1

Σε κλίμα σύμπνοιας και ενότητας, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 22 Ιουνίου στο Πνευματικό Κέντρο της Παντάνασσας, στη Χώρα Νάξου, η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (ΕΑΣ Νάξου), που σηματοδότησε και την έναρξη μιας νέας πενταετούς θητείας για το Διοικητικό της Συμβούλιο.

Οι εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ολοκληρώθηκαν με παμψηφεί επανεκλογή των ήδη υπηρετούντων πέντε μελών, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των παραγωγών και μετόχων της ΕΑΣ στο πρόσωπό τους και στη μέχρι σήμερα πορεία της εταιρείας.

Την επόμενη ημέρα, Δευτέρα 23 Ιουνίου, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο συνεδρίασε και συγκροτήθηκε σε σώμα, με την ακόλουθη σύνθεση:

  • Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος: Δημήτρης Καπούνης του Γεωργίου

  • Α’ Αντιπρόεδρος: Σταμάτης Σέργης του Μιχαήλ

  • Β’ Αντιπρόεδρος: Ιάκωβος Βαλέρης του Ματθαίου

  • Γραμματέας: Νικηφόρος Χωριανόπουλος του Νικολάου

  • Ταμίας: Ιάκωβος Ζαχαράτος του Ευαγγέλου

Η συνέχεια της ίδιας ομάδας στα ηνία της Ένωσης σηματοδοτεί τη σταθερότητα, τη συνέπεια και τη διαρκή προσπάθεια ενίσχυσης του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα του νησιού, μέσα από καινοτομία, εξωστρέφεια και συλλογική δράση.

Η ΕΑΣ Νάξου παραμένει ένας από τους πιο δυναμικούς συνεταιρισμούς της χώρας, με σημαντική συνεισφορά στην τοπική οικονομία, την προώθηση των ΠΟΠ προϊόντων της Νάξου και την στήριξη των ανθρώπων της υπαίθρου.

Η νέα διοίκηση αναλαμβάνει να συνεχίσει αυτό το έργο, με πολλαπλές προκλήσεις μπροστά της αλλά και ισχυρές βάσεις για το μέλλον.

Νάξος – Μονή: «Στο ύψος της μουσικής», μία αυθεντική μουσική βραδιά στον ELaiolithos

0

Το καλοκαίρι στην καρδιά της Νάξου και δη στην Μονή, αποκτά φωνή, ρυθμό και ουσία. Το Σάββατο 28 Ιουνίου, στο ELaiolithos, ένας χώρος που ενώνει την παράδοση με την αισθητική, φιλοξενεί μια βραδιά αφιερωμένη σε εκείνες τις στιγμές που μένουν για πάντα στην ψυχή.

«Στο Ύψος της Μουσικής» δεν είναι απλά μια μουσική βραδιά – είναι ένα γλέντι όπως παλιά, εκεί που η μνήμη συναντά το σήμερα, και το πάθος για την παράδοση μετατρέπεται σε ζωντανή εμπειρία.

# Στη σκηνή ο Γιώργος Παντερής, με τη φωνή και το λαούτο του, σμιλεύει ήχους που μοιάζουν να ξεπηδούν από την ίδια την πέτρα του νησιού.

# Δίπλα του, ο Σήφης Παντερής, με το δικό του φρέσκο μουσικό αποτύπωμα, συνεχίζει τη γραμμή της παράδοσης με σεβασμό αλλά και δημιουργικότητα.

# Ο Νίκος Χαριστάκης στα τύμπανα γεφυρώνει τον χρόνο, ντύνοντας τις νότες με ρυθμό και ένταση.

Μια βραδιά όπως τότε, έτσι και τώρα, που θα μείνει στη μνήμη – με ζωντανή μουσική, συγκίνηση και αυθόρμητο χορό κάτω από τον ουρανό της Νάξου.

📍 Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ELaiolithos, σε ένα σκηνικό που συνδυάζει την αρχιτεκτονική της πέτρας με την ενέργεια της φύσης.

🕙 Έναρξη: 10:00 μ.μ.

🎟️ Είσοδος ελεύθερη – γιατί οι πιο αυθεντικές εμπειρίες δεν κοστολογούνται.

📞 Για κρατήσεις: 6986 083 477

✉️ Email: reservations@elaiolithos.com

Μην το χάσετε! Ελάτε να γλεντήσουμε όπως παλιά, να τραγουδήσουμε όπως πάντα, να νιώσουμε όπως μόνο η μουσική ξέρει να μας ενώνει.

SEAJETS: Σε χρόνο ρεκόρ η μεταφορά πυροσβεστικών δυνάμεων στη Χίο με το “SUPERRUNNER JET 2”

0

Με την ταχύτητα και την ετοιμότητα που απαιτούν οι κρίσιμες καταστάσεις, η SEAJETS ανταποκρίθηκε άμεσα στο επείγον αίτημα της Πολιτείας, αναλαμβάνοντας τη μεταφορά ισχυρών πυροσβεστικών δυνάμεων και οχημάτων στη Χίο, όπου μαίνεται μεγάλη πυρκαγιά.

Το απόγευμα της Κυριακής 22 Ιουνίου, λίγο μετά τις 18:00, το ταχύπλοο SUPERRUNNER JET 2 απέπλευσε από τον Νέο Μόλο Δραπετσώνας, μεταφέροντας προσωπικό και εξοπλισμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με τελικό προορισμό τη Χίο.

Η επιχείρηση κινητοποιήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, καθώς μέσα σε μόλις 90 λεπτά από την υποβολή του αιτήματος, η εταιρεία είχε ολοκληρώσει τις διαδικασίες προετοιμασίας και φόρτωσης.

Το SUPERRUNNER JET 2, ένα υπερσύγχρονο ταχύπλοο μήκους 110 μέτρων, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 30 κόμβων, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για έκτακτες αποστολές άμεσης ανάγκης.

Με την άμεση κινητοποίηση της SEAJETS, εξασφαλίστηκε η γρήγορη και ασφαλής μεταφορά των δυνάμεων, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μάχη κατά των φλογών.

Η πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζει όχι μόνο την επιχειρησιακή ετοιμότητα της SEAJETS, αλλά και την κοινωνική της ευαισθησία, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως κρίσιμος συνεργάτης του κρατικού μηχανισμού σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Η μάχη συνεχίζεται στη Χίο και η ανάγκη για ταχύτητα, συντονισμό και αποτελεσματικότητα είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Με πληροφορίες από την ellinikiaktoploia.net

Ρομποτική επέμβαση από απόσταση 11.000 χλμ. ο γιατρός στις ΗΠΑ, ο ασθενής στην Αφρική (!!!)

0

Η ιατρική έκανε ένα τεράστιο βήμα προς το μέλλον. Την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2025, γράφτηκε ιστορία με την πρώτη εγκεκριμένη διηπειρωτική ρομποτική τηλεχειρουργική επέμβαση, με τον χειρουργό να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον ασθενή στην Αφρική.

Ο δρ. Vipul Patel, πρωτοπόρος στην ρομποτική ουρολογία και επικεφαλής του Global Robotics Institute στο νοσοκομείο AdventHealth Celebration στη Φλόριντα, πραγματοποίησε ριζική προστατεκτομή σε έναν 67χρονο ασθενή, τον κ. Fernando da Silva, ο οποίος βρισκόταν στο νοσοκομείο CHDC στη Λουάντα της Ανγκόλας.

Η απόσταση που τους χώριζε; Πάνω από 11.000 χιλιόμετρα.

Και όμως, με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου ρομποτικού συστήματος και ενός υπερσύγχρονου δικτύου οπτικών ινών 17.000 χιλιομέτρων, η επέμβαση εξελίχθηκε ομαλά και με επιτυχία. Ο ασθενής πήρε εξιτήριο τρεις ημέρες μετά, αναρρώνοντας ικανοποιητικά.

Μια νέα εποχή στη χειρουργική

Το εντυπωσιακό αυτό εγχείρημα έγινε υπό την επίβλεψη του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) και θεωρείται το πρώτο εγκεκριμένο ιατρικό περιστατικό τηλεχειρουργικής σε παγκόσμια εμβέλεια.

Η επιτυχία της επέμβασης αποτελεί ορόσημο για την παγκόσμια υγειονομική ισότητα, δίνοντας ελπίδα σε περιοχές με περιορισμένη πρόσβαση σε εξειδικευμένες ιατρικές υπηρεσίες, όπως πολλές χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής.

«Είναι ένα τεχνολογικό και ανθρωπιστικό άλμα», δήλωσε ο δρ. Patel. «Η ρομποτική χειρουργική από απόσταση μπορεί να φέρει κορυφαία ιατρική φροντίδα σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη».

Ρομπότ, ίνες και ανθρώπινη παρουσία

Κατά τη διάρκεια της επέμβασης, παρών στην αίθουσα στη Λουάντα ήταν μια ομάδα από αναισθησιολόγους, νοσηλευτές, μηχανικούς, αλλά και ένας εκπρόσωπος της ομάδας του Patel. Η επικοινωνία με τον χειρουργό ήταν συνεχής, σε πραγματικό χρόνο, και το ρομποτικό σύστημα ανταποκρινόταν με χρονική καθυστέρηση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου, εξασφαλίζοντας απόλυτη ακρίβεια.

Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο, αλλά του δίνει την ευκαιρία να υπερβεί τα φυσικά του όρια – και αυτό ακριβώς συνέβη σε αυτή την ιστορική πρώτη φορά.

Ένα μήνυμα πέρα από την επιστήμη

Ο καρκίνος του προστάτη είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου από καρκίνο στους άνδρες στην Υποσαχάρια Αφρική. Η έλλειψη εξειδικευμένων χειρουργών, η αργή διάγνωση και η γεωγραφική απομόνωση πολλών περιοχών συνθέτουν μια ανησυχητική εικόνα.

Η τηλεχειρουργική μπορεί να προσφέρει λύσεις ουσίας και να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την πρόσβαση στην ιατρική περίθαλψη.

Πλέον, δεν είναι απαραίτητο ο γιατρός να βρίσκεται στον ίδιο χώρο — ούτε καν στην ίδια ήπειρο — με τον ασθενή. Η γνώση, η εμπειρία και η φροντίδα μπορούν να ταξιδέψουν σε λίγα δευτερόλεπτα, όπου υπάρχει ανάγκη.

📌 Πηγή: Reuters, Global Robotics Institute, CHDC Angola

Ελλάδα: Παραβατικότητα 77% στη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα

0

Σύμφωνα με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια.

Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου που πραγματοποίησε σε 14 δήμους σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%.

Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, οι μηχανισμοί ελέγχου οι οποίοι εφαρμόζονται από τους δήμους, δεν συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διαφύλαξη των κοινόχρηστων χώρων για τους ακόλουθους λόγους:

1. Δεν υφίσταται ενιαίο και συγκροτημένο κανονιστικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο: Κανονιστικές αποφάσεις δήμων της περιφέρειας, με τις οποίες καθορίζονται οι κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες και οι όροι της παραχώρησης είναι ανεπίκαιρες, ελλιπείς και αποσπασματικές.

2. Δεν υφίσταται ενιαίο και πλήρως ενημερωμένο ηλεκτρονικό αρχείο ούτε διαλειτουργικότητα με τα λοιπά εμπλεκόμενα στην ελεγκτική διαδικασία τμήματα (εσόδων και δημοτικής αστυνομίας).

3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών δεν προκύπτει ότι τηρείται η νόμιμη διαδικασία και ότι γίνεται ουσιαστικός έλεγχος, ώστε να προλαμβάνονται φαινόμενα αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.

4. Ο ελεγκτικός μηχανισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Δεν υφίσταται ορθολογικός προγραμματισμός ελέγχων βάσει αξιολόγησης του κινδύνου αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστου χώρου ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Διενέργεια ελάχιστων ή και μηδενικών ελέγχων σε δήμους της περιφέρειας.

5. Δεν υφίσταται εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τους όρους παραχώρησης, ώστε να διασφαλίζεται η ενεργός συμμετοχή τους στην προστασία των κοινόχρηστων χώρων. Η ανάπτυξη της εφαρμογής “mystreet” είναι καθοριστικής σημασίας.

6. Για τις παραβάσεις που διαπιστώνονται διατυπώνονται συστάσεις ή επιβάλλονται κυρίως χρηματικές κυρώσεις χωρίς να παρακολουθείται η αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Η απομάκρυνση σταθερών κατασκευών αποδεικνύεται ιδιαίτερα δυσχερής λόγω της εμπλοκής περισσότερων φορέων. Παρατηρείται μεγάλη απόκλιση μεταξύ του ποσού των βεβαιωθέντων προστίμων και του ποσού που τελικά εισπράττεται.

Συστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Το Ελεγκτικό Συνέδριο απευθύνει προς τους ελεγχόμενους φορείς τις εξής συστάσεις:

«1. Να επικαιροποιήσουν και κωδικοποιήσουν τις κανονιστικές αποφάσεις που καθορίζουν τους κοινόχρηστους χώρους εντός της εδαφικής τους περιφέρειας, οι οποίοι δύνανται να παραχωρηθούν στους ιδιώτες καθώς και τους όρους χρήσης αυτών.

2. Να καταρτίσουν και να ενημερώνουν σε διαρκή βάση επικαιροποιημένο μητρώο παραχωρήσεων που θα παρέχει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση για τις άδειες, τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραχώρησης, ιστορικό ελέγχων και παραβάσεων.

3. Κατά το στάδιο έκδοσης των αδειών να γίνονται αυτοψίες, να τηρούνται οι νόμιμες προθεσμίες κατά την ανανέωση των αδειών και να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των δικαιολογητικών.

4. Να προγραμματίζονται και να διενεργούνται κάθε έτος τακτικοί έλεγχοι βάσει κριτηρίων επικινδυνότητας ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική περίοδο και την επιχείρηση. Να γίνεται διασταύρωση των επιχειρήσεων που λειτουργούν με τα στοιχεία του επικαιροποιημένου μητρώου. Να επανελέγχονται επιχειρήσεις που έχουν επιδείξει παραβατική συμπεριφορά.

5. Μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η εφαρμογή «mystreet», να μεριμνήσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τους όρους της άδειας των καταστημάτων που αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστο χώρο.

6. Προς διευκόλυνση των ελεγκτών να καταρτισθούν ευσύνοπτα εγχειρίδια ελέγχου με τη βασική μεθοδολογία του ελέγχου. Να εξετασθούν τρόποι με τους οποίους οι ελεγκτές κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου θα έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των παραχωρήσεων.

7. Όταν διαπιστώνονται παραβάσεις να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες στον νόμο χρηματικές κυρώσεις και τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα προς αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου. Να παρακολουθείται η εφαρμογή των μέτρων. Η βεβαίωση των προστίμων να γίνεται όσο το δυνατόν εγγύτερα χρονικά με τη διαπίστωση της παράβασης. Να επισπεύδονται οι διαδικασίες απομάκρυνσης των αυθαίρετων σταθερών κατασκευών».

 

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 

ΥΠΑ: Αυξήθηκε κατά 24,8% η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Νάξου το Μάιο

0

Σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης σημειώθηκε στα 24 κρατικά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Συνολικά, η αύξηση φτάνει το 8,2%, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η άνοδος της κίνησης στο αεροδρόμιο της Νάξου, που άγγιξε το 24,8% σε σχέση με τον περσινό Μάιο.

Πιο αναλυτικά, το αεροδρόμιο Νάξου εξυπηρέτησε 21.441 επιβάτες τον Μάιο του 2025, έναντι 17.174 τον ίδιο μήνα του 2024. Η ανοδική αυτή πορεία αντικατοπτρίζει τη συνολική αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας και της εσωτερικής αεροπορικής σύνδεσης του νησιού, ιδιαίτερα κατά τους μήνες της προ-τουριστικής περιόδου.

Σημαντική αύξηση παρουσίασαν επίσης τα αεροδρόμια:

  • Νέας Αγχιάλου με +313,8%

  • Ιωαννίνων με +56,1%

  • Αράξου με +30,2%

Συνολικά, τα 24 αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της ΥΠΑ εξυπηρέτησαν 2.708.965 επιβάτες το διάστημα Ιανουαρίου–Μαΐου 2025, σε σύγκριση με 2.504.584 επιβάτες το ίδιο διάστημα το 2024.

Απογειώνεται η Νάξος: Άνοδος 31% στις αφίξεις του αεροδρομίου τον Μάιο, ρεκόρ και στο 5μηνο

Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και σε εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στα 39 αεροδρόμια της χώρας (24 ΥΠΑ, 14 Fraport Greece και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών), η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,4%, με 21.830.648 επιβάτες στο πεντάμηνο του 2025, έναντι 20.518.545 πέρυσι.

Περιφερειακά αεροδρόμια: Πτώση στην επιβατική κίνηση για Σαντορίνη και Μύκονο τον Μάιο – Η εικόνα στα υπόλοιπα

Παράλληλα, αυξημένες ήταν και οι κινήσεις αεροσκαφών, με 177.397 πτήσεις έναντι 168.604 το 2024, σημειώνοντας άνοδο 5,2%.

Η σταθερά ανοδική πορεία των αριθμών αποδεικνύει την αυξανόμενη δυναμική της τουριστικής περιόδου, αλλά και τη σημασία της αεροπορικής σύνδεσης για την τουριστική ανάπτυξη περιοχών όπως η Νάξος και τα μικρότερα νησιά των Κυκλάδων.

ΔΕΔΔΗΕ: Προσωρινή διακοπή ρεύματος (24/06) στις Τρίποδες και την περιοχή Μπλουμάς

0

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Πρακτορείου ΔΕΔΔΗΕ Νάξου, την Τρίτη 24 Ιουνίου 2025, θα πραγματοποιηθεί προσωρινή διακοπή ηλεκτροδότησης στις Τρίποδες και την ευρύτερη περιοχή της Μπλουμάς, στο πλαίσιο προγραμματισμένων τεχνικών εργασιών στο δίκτυο.

Η διακοπή θα διαρκέσει από τις 10:00 π.μ. έως τις 13:30 μ.μ. και εντάσσεται στο πρόγραμμα τακτικής συντήρησης και αναβάθμισης της ηλεκτρικής υποδομής.

Η ΔΕΔΔΗΕ ζητά την κατανόηση των κατοίκων και των επιχειρηματιών της περιοχής, τονίζοντας ότι καταβάλλονται κάθε δυνατή προσπάθεια για την ταχύτερη αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης.

Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι το ρεύμα θα πρέπει να θεωρείται πάντοτε ως “ενεργό”, ακόμα και κατά τη διάρκεια της διακοπής, για λόγους ασφαλείας.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Πρακτορείο ΔΕΔΔΗΕ Νάξου.

Στα πορτοκαλί φανάρια… φρενάρουμε ή περνάμε; Τι λέει ο νέος ΚΟΚ

0

Μπορεί το πορτοκαλί φανάρι για πολλούς να είναι «γκρίζα ζώνη», αλλά ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρος όσο αναφορά τις ενέργειες που πρέπει να κάνει ο οδηγός μόλις το δει.

Οι φωτεινοί σηματοδότες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας στους δρόμους, καθώς ρυθμίζουν την κυκλοφορία και εξασφαλίζουν την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση όλων. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που εξακολουθούν να μπερδεύονται όταν έρθει η στιγμή να αντιμετωπίσουν το λεγόμενο «πορτοκαλί» φανάρι.

Το φως αυτό, το οποίο εμφανίζεται ανάμεσα στο πράσινο και το κόκκινο, δεν είναι διακοσμητικό ούτε απλώς προαιρετικό. Ο ρόλος του είναι να προειδοποιήσει εγκαίρως τον οδηγό για την επερχόμενη διακοπή της κυκλοφορίας, ώστε να προλάβει να ακινητοποιήσει το όχημά του με ασφάλεια, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Παρά τη συχνότητά του, όμως, λίγοι γνωρίζουν με ακρίβεια τι προβλέπει ο ΚΟΚ για αυτή τη φάση του φωτεινού σηματοδότη.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όταν το πορτοκαλί (ή κίτρινο) φως ανάψει, ο οδηγός οφείλει να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε απόσταση που να βλέπει καθαρά το φανάρι.

Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική εξαίρεση που πολλοί “έξυπνοι” επωφελούνται από αυτή. Αν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε η ακινητοποίηση να μην μπορεί να γίνει με ασφάλεια, τότε ο οδηγός επιτρέπεται να συνεχίσει την πορεία του.

Υπάρχει όμως και η περίπτωση που το πορτοκαλί φως αναβοσβήνει, κάτι που βλέπουμε συνήθως σε φανάρια εκτός λειτουργίας ή σε σημεία με μειωμένη κυκλοφορία ειδικά τις νυχτερινές ώρες.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μειώσει την ταχύτητας του οχήματος και να κινηθεί με ιδιαίτερη προσοχή, παραχωρώντας προτεραιότητα τόσο στους πεζούς όσο και στα οχήματα με τα οποία διασταυρώνεται.

Αξίζει τώρα να δούμε τι προβλέπεται σε περίπτωση που κάποιος παραβιάσει τις διατάξεις του νέο ΚΟΚ που σχετίζονται με το πορτοκαλί φανάρι. Σε αντίθεση με το κόκκινο, όπου οι κυρώσεις είναι αυστηρές, εδώ ο Κώδικας εμφανίζεται πιο ελαστικός.

Το προβλεπόμενο πρόστιμο ανέρχεται στα 30 ευρώ και δεν συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης, γεγονός που καθιστά την παράβαση λιγότερο «επώδυνη» σε νομικό επίπεδο.

Όσον αφορά την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ το πρόστιμο είναι 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 μερες. Τη δεύτερη φορά το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για 6 μήνες ενώ την τρίτη φορά το πρόστιμο αυξάνεται στις 2.000 ευρώ και η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 1 έτος.

Πληροφορίες από: https://www.carandmotor.gr/

 

Ανεβαίνοντας… στο ποδήλατο: Η Μυτιλήνη επενδύει στον εναλλακτικό τουρισμό

0

Ο Δήμος Μυτιλήνης εντάχθηκε επισήμως στο δίκτυο των «Bike Friendly» Δήμων–Προορισμών, αποκτώντας το αντίστοιχο σήμα από τη ΝΑΤΤΟΥΡ σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης.

Η πιστοποίηση αυτή, η οποία τελεί υπό την αιγίδα τριών Υπουργείων – Τουρισμού, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και Υποδομών & Μεταφορών – αναγνωρίζει τις ουσιαστικές ενέργειες του Δήμου για την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Η απόκτηση του σήματος «Bike Friendly» αποτελεί καρπό στοχευμένων παρεμβάσεων και στρατηγικής δέσμευσης του Δήμου Μυτιλήνης για την προώθηση ήπιων μορφών τουρισμού, φιλικών προς το περιβάλλον. Μεταξύ των υποχρεωτικών κριτηρίων που πληροί ο Δήμος περιλαμβάνονται:

  • Η ύπαρξη ποδηλατικών διαδρομών και σχετικών πληροφοριών στις επίσημες ψηφιακές πύλες του Δήμου.
  • Η λειτουργία συστήματος αυτόματης ενοικίασης ηλεκτρικών ποδηλάτων που επιτρέπει σε κατοίκους και επισκέπτες να επιλέξουν το ποδήλατο ως ένα εναλλακτικό μέσο για την μετακίνησή τους αλλά και για να περιηγηθούν στον προορισμό.
  • Η δυνατότητα ενοικίασης και επισκευής ποδηλάτων μέσω τοπικών επιχειρήσεων.
  • Η διοργάνωση τακτικών ποδηλατικών εκδηλώσεων στο νησί.
  • Η παρουσία του Δήμου σε τουριστικές εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Επιπλέον, ο Δήμος πληροί και αρκετά προαιρετικά κριτήρια, όπως η ύπαρξη ποδηλατοδρόμου και κατάλληλης οδικής σήμανσης, rack στάθμευσης ποδηλάτων, διαθεσιμότητα ψηφιακών χαρτών ποδηλατικών διαδρομών, και ένας εξαιρετικά δραστήριος ποδηλατικός σύλλογος που έχει συμβάλλει ενεργά στην προώθηση της κουλτούρας της ποδηλασίας στον προορισμό και στην ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού.

Η βράβευση του Δήμου ως Bike Friendly Destination έγινε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε στη Μυτιλήνη την Κυριακή 22/6/2025 ο Ποδηλατικός Σύλλογος Λέσβου σε συνεργασία με τον Δήμο Μυτιλήνης «Tsamakia Kids MTB 2025», με πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και μίνι πίστα ΜΤΒ για εκμάθηση βασικών κανόνων ποδηλασίας για παιδιά αλλά και εκμάθηση βασικών τεχνικών χαρακτηριστικών των ποδηλάτων και γνώσεων επιδιόρθωσης ποδηλάτων.

Στο πλαίσιο της δράσης πραγματοποιήθηκε και βόλτα στον ποδηλατόδρομο περιμετρικά του κάστρου Μυτιλήνης. Στο τέλος της δράσης, η γενική διευθύντρια της ΝΑΤΤΟΥΡ απένειμε το βραβείο Bike Friendly στον δήμαρχο Μυτιλήνης κ. Παναγιώτη Χριστόφα, αναγνωρίζοντας έτσι το έργο τόσο του Δήμου όσο και του τοπικού ποδηλατικού συλλόγου στην ανάπτυξη της ποδηλασίας και του ποδηλατικού τουρισμού.

Ο δήμαρχος Μυτιλήνης, κ. Παναγιώτης Χριστόφας, δήλωσε: «Η πιστοποίηση του Δήμου μας με το σήμα Bike Friendly αποτελεί σημαντική επιβεβαίωση των προσπαθειών μας για έναν τόπο πιο φιλικό για το ποδήλατο, με ενισχυμένη μικροκινητικότητα και άρα πιο πράσινο, βιώσιμο και ελκυστικό για τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες. Επενδύουμε σε έργα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, αναδεικνύουν τον φυσικό μας πλούτο και ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να γνωρίσουν τη Μυτιλήνη και τη Λέσβο μέσα από δραστηριότητες, όπως η ποδηλασία.»

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, κ. Νικόλαος Γιαννάκας, υπογράμμισε: «Η συμμετοχή μας στο δίκτυο Bike Friendly ενισχύει το στρατηγικό μας πλάνο για την βιώσιμη αστική ανάπτυξη και την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού. Αποτελεί εφαλτήριο για την προβολή της Μυτιλήνης ως προορισμό φιλικό προς τους ποδηλάτες, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο

Ο πρόεδρος του Ποδηλατικού Συλλόγου Λέσβου, κ. Δημήτρης Δημητριάδης, πρόσθεσε: «Η απόδοση του σήματος προορισμού φιλικού προς το ποδήλατο είναι ιδιαίτερα σημαντική, όχι μόνο για τον Δήμο Μυτιλήνης, αλλά και για όλο το νησί της Λέσβου. Με την πιστοποίηση αυτή αναγνωρίζονται οι πολυετείς προσπάθειες του Ποδηλατικού Συλλόγου, αλλά και του Δήμου Μυτιλήνης και άλλων υπηρεσιών ταυτόχρονα για την συνολική ανάδειξη της ποδηλασίας. Δεν γίναμε όμως ξαφνικά Βέλγιο ή Ολλανδία, έχουμε δρόμο ακόμα, τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις όμως υπάρχουν.

Χρειαζόμαστε αστικούς ποδηλατόδρομους, χρειαζόμαστε τουριστικές ποδηλατικές διαδρομές, χρειαζόμαστε περισσότερα πιστοποιημένα ποδηλατικά μονοπάτια. Για όλα αυτά ο Ποδηλατικός Σύλλογος θα καταθέσει τεκμηριωμένες προτάσεις, για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το ποδηλατικό “προϊόν” και για να αναδείξουμε την ομορφιά αυτού του τόπου ακόμη περισσότερο, με αφορμή και εφαλτήριο την σημερινή απόδοση του σήματος στο Δήμο Μυτιλήνης.»

Η γενική διευθύντρια της ΝΑΤΤΟΥΡ, κα Βίκυ Καραντζαβέλου επισήμανε: «Η πιστοποίηση του Δήμου Μυτιλήνης με το σήμα Bike Friendly αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εδραίωση της Λέσβου ως προορισμού φιλικού προς το ποδήλατο. Η Μυτιλήνη ανταποκρίθηκε πλήρως στα κριτήρια και απέδειξε ότι διαθέτει την πρόθεση, τις υποδομές και το όραμα να ενισχύσει τον βιώσιμο τουρισμό και την ήπια μετακίνηση. Η ΝΑΤΤΟΥΡ συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυο Bike Friendly με 130 ξενοδοχεία, 10 περιοχές – δήμους και πολλούς συνεργάτες όπως ποδηλατικά καταστήματα και ποδηλατικές εταιρείες, να ενισχύει έτσι πρωτοβουλίες που προάγουν την αειφορία και τον εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Η ένταξη του Δήμου Μυτιλήνης στο Bike Friendly δίκτυο ενισχύει τον ρόλο της Λέσβου στον χάρτη του θεματικού τουρισμού, προσφέροντας ένα επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα στον τουριστικό σχεδιασμό και την τοπική οικονομική ανάπτυξη.