Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1564

Νάξος – 1ο Γυμνάσιο: Θεατρική παράσταση με τίτλο “Τι μας αφορά; Πατάτες Νάξου !”

0
Θεατρική Παράσταση
Θεατρική παράσταση

Δράση: Θεατρική παράσταση

Που: Στον προαύλιο χώρο του 1ου Γυμνασίου Νάξου 

Πότε: Δευτέρα 29 Μαϊου (ώρα έναρξης 20:30)

Τίτλος: “Τι μας αφορά; Πατάτες Νάξου”

Περίληψη: Τη Δευτέρα 29 Μαΐου οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Νάξου θα παρουσιάσουν την παράσταση: «Τι μας αφορά; Πατάτες Νάξου!»

Πρόκειται για μια δουλειά που προέκυψε από τους μαθητές του σχολείου μαζί με τη φιλόλογό τους Κέλλυ Βαλαμβού και την εμψυχώτρια Δέσποινα Μιτσιάλη σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο.

Το σχολείο επιλέχθηκε να συμμετέχει στο πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου «Το θέατρο στο Νέο Σχολείο» το οποίο αναλαμβάνει να δημιουργήσει καλλιτεχνικές γέφυρες ανάμεσα στους έφηβους της επαρχίας και το Εθνικό θέατρο, αναπτύσσοντας παράλληλα ένα δίκτυο από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και νέους που συνομιλούν και συνδημιουργούν.

Τα κείμενα της παράστασης προέκυψαν από μια σειρά θεατρικών εργαστηρίων, όπου μαθητές / τριες και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί συνδημιούργησαν με άξονα την ισότιμη και συνεργατική θεατρική συνύπαρξη (θέατρο της επινόησης-devised theatre-ensemble theatre).

Τελικά, μας αφορά; Ρωτούν 11 έφηβοι για τις σχέσεις των δυο φύλων, για τα στερεότυπα, για τον σεξισμό, για τη θέση της γυναίκας στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο και η απάντησή τους είναι η όμορφη ξεγνοιασιά τους, αλλά και η σκεπτόμενη εφηβεία τους στο νησί της Νάξου γνωστό για τις ευλογημένες ομορφιές του αλλά και τις πατάτες του!

Σύνθεση κειμένων: Κέλλυ Βαλαμβού, Δέσποινα Μιτσιάλη και μαθητές

Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Μουσική: Κέλλυ Βαλαμβού, Δέσποινα Μιτσιάλη

Πρωταγωνιστές: Θεοδώρα Ανεβλαβή, Μαρία Βασιλάκη, Ανδρέας Γλήνης, Γιώργος Θεοδοσίου, Ολγα Κονδύλη, Αντώνης Κρητικός, Μανώλης Κρητικός, Γιούλα Κρητικού, Στέλλα Μαγκανάρη, Γκάμπριελ Μάρκου και Αθηνά Μασούρα.

Ήχος – Φώτα: Γιώργος Δεουδές

Διάρκεια: 40’

ΠΝΑΙ: Μπήκε η υπογραφή για τη μελέτη αποκατάστασης του Μεγάρου Ιησουιτών (Καλαμίτσια)

0
Καλαμίτσια - Μέλανες
Καλαμίτσια - Μέλανες

Στην σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης του Μεγάρου των Ιησουιτών, στη θέση Καλαμίτσια Μελάνων Νάξου, προέβησαν το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Ίδρυμα Καθολικών Νάξου «Ο Τίμιος Σταυρός».

Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία στοχεύει στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης, σύγχρονης και καινοτόμου πολιτικής για τον πολιτισμό, πολλαπλά αξιοποιήσιμης, που περιλαμβάνει το σύνολο των εκφάνσεων του πολιτιστικού αποθέματος των περιοχών του Νοτίου Αιγαίου, καθώς και των δράσεων των φορέων πολιτισμού, που κινούνται στο χώρο αυτό.

Την Προγραμματική Σύμβαση υπογράφουν η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Καθολικών Νάξου, Ιάκωβος Ναυπλιώτης – Σαραντηνός.

Το Μέγαρο Καλαμιτσίων ανήκει στο Ίδρυμα Καθολικών Νάξου « Ο Τίμιος Σταυρός»και έχει κηρυχθεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Αποτελεί ξεχωριστό και χαρακτηριστικό στοιχείο της ιδιαίτερης ταυτότητας και φυσιογνωμίας των Αιγαιοπελαγίτικων νησιών και λαμπρό δείγμα αρχιτεκτονικής του είδους του.

Έχει αποτελέσει μέχρι σήμερα αντικείμενο πολλών επιστημονικών μελετών και είναι πολύ γνωστό σε διεθνές επίπεδο, με αποτέλεσμα να δέχεται πολλούς επισκέπτες. Η αποκατάστασή του σπουδαίου και χαρακτηριστικού αυτού κτηρίου, πέρα από την διάσωση ενός μνημείου θα προσελκύσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πολιτιστικό και ιστορικό απόθεμα της Νάξου.

Ιστορικά στοιχεία

Στην περιοχή των Μελάνων Νάξου και σε απόσταση δύο χιλιομέτρων από το χωριό, ένας βατός χωματόδρομος οδηγεί στα Καλαμίτσια. Πρόκειται για μιά κατάφυτη κοιλάδα και έναν ειδυλλιακό τόπο, στον οποίο δεσπόζει ένα παλάτι, κτίσμα του 1673, που απετέλεσε την εξοχική κατοικία Καθολικών Μοναστικών Ταγμάτων (Ιησουιτών – Λαζαριστών – Σαλεσιανών) και των μαθητών της Σχολής, που διεύθυναν και λειτουργούσαν επί τριακόσια έτη οι προαναφερόμενοι Μοναχοί.

Υπήρξε επίσης κέντρο διαχειρίσεως και οικονομικής εκμεταλλεύσεως της μεγάλης κτηματικής περιουσίας της Αδελφότητος των λαϊκών Καθολικών της Νάξου (κοινωφελής οργάνωση), που κατά την παράδοση και ιστοριογραφία ιδρύθηκε το 1227. Παλαιότερα ονομαζόταν «Αδελφότης του Αγιωτάτου Σώματος του Χριστού» και μετονομάσθηκε τον 19ο αιώνα «Αδελφότης του Τιμίου Σταυρού», σήμερα δε αποτελεί κοινωφελές ίδρυμα, το Ίδρυμα Καθολικών Νάξου « Ο Τίμιος Σταυρός».

Η Αδελφότητα, μέσω των ανωτέρω Μοναστικών Ταγμάτων από το 1627 και επί τρεις αιώνες (μέχρι το 1927) συντηρούσε το σπουδαίο εκπαιδευτικό ίδρυμα, που εξελίχθηκε στην περίφημη Εμπορική Σχολή της Νάξου, της οποίας οι απόφοιτοι στελέχωναν τη Δημόσια Διοίκηση αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις μετά την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους.

Η Προγραμματική Σύμβαση αφορά στην τοπογραφική και αρχιτεκτονική αποτύπωση του Μεγάρου Καλαμιτσίων καθώς και την αρχιτεκτονική προμελέτη αποκατάστασης του Μνημείου και προτάσεις χρήσεων, προκειμένου να επιλεγούν οι αναγκαίες και κατάλληλες επεμβάσεις. Οι παραπάνω μελέτες είναι απαραίτητες προκειμένου να κατατεθεί αίτημα ένταξης της αποκατάστασης του Μνημείου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Φορέας χρηματοδότησης και υλοποίησης του αντικειμένου της Προγραμματικής Σύμβασης είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με Φορέα Επιστημονικής Εποπτείας το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, δια της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων. Κύριος του έργου είναι το  Ίδρυμα Καθολικών Νάξου « Ο Τίμιος Σταυρός».

Η διάρκεια της Προγραμματικής Σύμβασης είναι δώδεκα (12) μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της.

ΠΣ_ΜΕΓΑΡΟ ΙΗΣΟΥΙΤΩΝ

ΕΛΣΤΑΤ: Υστερεί η Ανδρος έναντι Μήλου και Τήνου…

0
Δήμος Ανδρου
Δήμος Ανδρου

Με δεδομένο ότι το στοίχημα της εφετινής (τουλάχιστον) τουριστικής περιόδου θα κριθεί από το χρόνο έναρξης της σεζόν σε σχέση και με τα έσοδα, μελετήθηκαν οι επιδόσεις τριών νησιών των Κυκλάδων.

Επιλέξαμε την Άνδρο, την Τήνο και τη Μήλο και καταγράψαμε τα έσοδα σε καταλύματα και εστίαση για το μήνα Μάρτιο που, θεωρητικά, αποτελεί τον πρώτο μήνα της νέας περιόδου.

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.

Σύμφωνα με αυτά :
– Στη Μήλο εισπράχθηκαν 56.999 ευρώ, έναντι 32.369 του Μαρτίου 2022
– Στην Τήνο καταγράφηκαν εισπράξεις 74.228 ευρώ έναντι 64.246 του ίδιου περυσινού μήνα
– Στην Άνδρο εισπράχθηκαν 19.457 ευρώ έναντι 21.488 του Μαρτίου 2022.

Από τα παραπάνω στοιχεία διαπιστώνουμε ότι :
– Σε επίπεδο ποσοστιαίας αύξησης έναντι του περυσινού Μαρτίου, η Μήλος έσπασε όλα τα ρεκόρ με ποσοστό 76,1%
– Σε επίπεδο αριθμητικό , την πρωτιά κατέλαβε η Τήνος με 74.228 ευρώ έναντι 56.999 της Μήλου και 19.457 της Άνδρου.
– Η Άνδρος ήταν η μόνη που είχε μείωση (- 9,5%) από τα αντίστοιχα περυσινά έσοδα.

Περιοριστήκαμε στα τρία αυτά νησιά, δεδομένου ότι η ΕΛΣΤΑΤ δεν έδωσε στοιχεία για Πάρο και Νάξο, ενώ εξαιρέσαμε Μύκονο και Σαντορίνη που ασφαλώς διαφέρουν σε μετρησιμότητα και, επομένως δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.

Ο λόγος που αναδιφήσαμε σε αυτά τα στοιχεία ήταν απλός : Να δούμε την πορεία κάποιων από τους τουριστικούς προορισμούς και να κρίνουμε την απόδοση της προσπάθειας που καταβάλουν για την κατάκτηση μεριδίου της αγοράς, με έμφαση στα ποιοτικά, κυρίως, στοιχεία.

Αν, μάλιστα, αποτολμήσουμε να καταγράψουμε την περαιτέρω επέκταση της τουριστικής περιόδου που αποτελεί κεντρικό στόχο κάθε προορισμού, διαπιστώνουμε ότι το Φεβρουάριο του 2023:
– Η Τήνος εισέπραξε συνολικά 42.396 ευρώ έναντι 38.719 του Φεβρουαρίου 2022.
– Σχεδόν στα ίδια επίπεδα ήταν η Μήλος με 42.211 ευρώ έναντι 24.705 σημειώνοντας όμως και πάλι θεαματική αύξηση κατά 70,9% από τον ίδιο περυσινό μήνα.
– Η Άνδρος περιορίστηκε σε 13.200 ευρώ, χωρίς να παρέχονται από την ΕΛΣΤΑΤ στοιχεία για το Φεβρουάριο του 2022 ώστε να υπάρξει σύγκριση.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός τζίρος του 2022 για την Άνδρο ήταν 19.077.422 ευρώ, για την Τήνο 28.367.981 και για τη Μήλο 89.442.249.

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 3000 γυναίκες θύματα το 2023

0
Ενδοοικογενειακή βία
Ενδοοικογενειακή βία

Γροθιά στο στομάχι αποτελούν τα αριθμητικά δεδομένα για την ενδοοικογενειακή βία στην Ελλάδα εν έτει 2023. Όπως διαπιστώθηκε, περίπου 3.000 γυναίκες έπεσαν θύματα κακοποίησης το 2023 και βρήκαν τη δύναμη να το καταγγείλουν.

Πιο συγκεκριμένα, η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντίνα Δημογλίδου, αναφέρθηκε, μιλώντας στην ΕΡΤ, στα 3.100 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας με θύματα γυναίκες.

«Έχουμε 18 επιχειρησιακά γραφεία αντιμετώπισης ενδοοικογενειακής βίας σε όλη τη χώρα, τα οποία οι γυναίκες πλέον τα γνωρίζουν» δήλωσε η κ. Δημογλίδου τονίζοντας ότι μια καταγγελία μπορεί να γίνει σε ένα απλό αστυνομικό τμήμα, όπου και εκεί υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν αυτά τα περιστατικά.

Μιλώντας για τον σημαντικό αυτό θεσμό, η εκπρόσωπος της αστυνομίας εξήγησε ότι το 70% του προσωπικού στα γραφεία ενδοοικογενειακής βίας αποτελείται από γυναίκες καθώς στην πλειονότητά τους τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας είναι γυναίκες.

«Μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2023 η Ελληνική Αστυνομία διαχειρίστηκε πάνω από 3.100 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας με θύματα γυναίκες», τόνισε σχετικά.

Η ίδια αναφέρθηκε στο panic button (κουμπί πανικού), ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο όπως είπε γνωρίζουν πλέον οι γυναίκες. «Ζητούν να λάβουν τον κωδικό και να κατεβάσουν αυτή την εφαρμογή, να την έχουν στη διάθεσή τους και να τη χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε στιγμή βρίσκονται σε κίνδυνο» σημείωσε.

Για το εξίσου ανησυχητικό φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης που όπως είπε αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό την περίοδο της καραντίνας μίλησε στην ΕΡΤ ο Γιώργος Νικολαΐδης, επικεφαλής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας & Κοινωνικής Πρόνοιας στο Ινστιτούτο Υγείας Παιδειού λέγοντας ότι «στην Ελλάδα, μόνο 1 στα 40 περιστατικά σωματικής κακοποίησης καταγγέλλεται σε κάποια υπηρεσία και 1 στα 100 περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιού». Και όπως τόνισε, «έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να πούμε ότι όντως κάθε περιστατικό βρίσκει το δρόμο προς την προστασία και τη δίωξη των δραστών».

Να σημειωθεί ότι πλέον παρέχεται δωρεάν νομική βοήθεια στις γυναίκες-θύματα βίας που απευθύνονται στα Συμβουλευτικά Κέντρα του Δικτύου Δομών της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων.

Οι νομικές υπηρεσίες προσφέρονται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια προκειμένου οι γυναίκες θύματα έμφυλης βίας να προσφεύγουν στις αρμόδιες αρχές και στα αρμόδια δικαστήρια για την προστασία τους από τον κακοποιητή και να διεκδικούν τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Ertnews.gr

Μύκονος-ΔΕΥΑΜ: Δύο νέες μονάδες αφαλάτωσης θαλασσινού νερού – Αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης

0

Στην υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια δύο μονάδων αφαλάτωσης θαλασσινού νερού αναμένεται να προχωρήσει με τον σχετικό ανάδοχο η Δ.Ε.Υ.Α. Μυκόνου.

Οι δύο μονάδες αφαλάτωσης θαλασσινού νερού με την σύγχρονη τεχνολογία της αντίστροφης όσμωσης έχουν συνολική δυναμικότητα 2.000 κυβικών μέτρων (m3) πόσιμου νερού ημερησίως, συμβάλλοντας στην κάλυψη των συνεχώς αυξημένων αναγκών υδροδότησης του νησιού, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η χρηματοδότηση της προμήθειας θα γίνει από ίδιους πόρους της Δ.Ε.Υ.Α. Μυκόνου.

Επισημαίνεται ότι, με την προμήθεια αυτών των δύο νέων μονάδων, η συνολική εγκατεστημένη δυναμικότητα αφαλατώσεων θαλασσινού νερού της Δ.Ε.Υ.Α. Μυκόνου θα φτάσει στα 13.000 κυβικά μέτρα (m3) πόσιμου νερού ημερησίως, καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών του νησιού, ιδιαίτερα κατά την τουριστική σεζόν.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Μυκόνου, κ. Φραντζέσκος Βιγλιάρης,  τόνισε:

« Η προγραμματισμένη υπογραφή της σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση των δύο νέων μονάδων αφαλάτωσης, επιβεβαιώνει το ουσιαστικό και συνεχές ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής και της Δ.Ε.Υ.Α. Μυκόνου για την αναβάθμιση των υποδομών του νησιού μας.

Με αυτονόητη τη δέσμευση ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε συστηματικά για τη διασφάλιση της ποιότητας και της επάρκειας πόσιμου νερού στο νησί μας, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για την ταχύτερη δυνατή αποπεράτωση του έργου.»

Σαντορίνη: Στο βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών

0

Την Τετάρτη 24/5/2023 οι μαθήτριες και οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας συμμετείχαν  στην εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας Δ. Νομικός στη Βλυχάδα Θήρας. Στον χώρο του μουσείου μάς υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη θέρμη και φιλοξενία ο Υπεύθυνος του μουσείου κ. Ιωσήφ Πέρρος και το Προσωπικό του μουσείου.

Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε σε όλους τους χώρους του μουσείου, εργοστάσιο και εκθεσιακό χώρο, καθώς επίσης υπήρξε και ειδική προβολή βίντεο σχετικά με την ιστορία της παραδοσιακής Σαντορινιάς τομάτας στο νησί της Θήρας.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα παραδοσιακά Σαντορινιά τοματάκια, να τα κόψουν και να τα τοποθετήσουν στο ειδικό μηχάνημα προκειμένου να δουν πώς γίνεται ο πελτές. Επίσης, φύλαξαν τα σποράκια της τομάτας σε ειδικά σακουλάκια για να τα φυτέψουν με τις οικογένειές τους.

Η ευχάριστη έκπληξη της σημερινής εκπαιδευτικής επίσκεψης αφορά στο ότι τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους ξεχωριστές ετικέτες με θέμα το τοματάκι και στόλισαν με αυτές τα δικά τους τενεκεδάκια πελτέ και τα πήραν μαζί τους ως ευχάριστο ενθύμιο της σημερινής μας εκδρομής.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ιωσήφ Πέρρο και το Προσωπικό για την φιλοξενία στον πολύ όμορφο χώρο, εξωτερικό και εσωτερικό, του Βιομηχανικού Μουσείου Τομάτας Δ. Νομικός στη Βλυχάδα Θήρας αλλά και για την προσφορά κεράσματος πελτέ σε όλους μας, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικό προσωπικό. Μάθαμε επίσης από τον κ. Ιωσήφ Πέρρο ότι στο νησί της Θήρας τα παλιά χρόνια υπήρχε σχολείο ειδικό για τα άτομα με τράχωμα, μιας σοβαρής νόσου των ματιών, και χαιρόμαστε που το νησί της Θήρας υπήρξε από τα παλιά χρόνια ένα νησί υποστήριξης των ατόμων που αντιμετώπιζαν τη συγκεκριμένη δυσκολία όρασης και ευχή όλων μας είναι οι πολίτες της Θήρας να είναι πάντα ενήμεροι και ευαισθητοποιημένοι σε ό,τι αφορά την αναπηρία, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ένταξη των ατόμων με αναπηρίες ισότιμα στην κοινωνία.

Ευχαριστούμε θερμά επίσης, το ΚΤΕΛ Θήρας για την ασφαλή μας μετακίνηση και τη συνέπεια ως προς τον έγκαιρο προγραμματισμό της εκπαιδευτικής επίσκεψης του σχολείου μας.

Sea Jets: Ξεκινούν δρομολόγια αύριο (26/05) τα “Sifnos Jet” και “Champion Jet 1”

0
Sifnos jet
Sifnos Jet

Λίγο πριν το τέλος του Μαϊου και δύο ακόμη δρομολόγια ταχύπλοων ενεργοποιούνται.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία SeaJets αυτές τις ημέρες έχει την τιμητική της με τη διαδρομή Μύκονος – Σαντορίνη μέσω του World Champion Jet να μεταφέρει ακόμη και 1000 επιβάτες ανά δρομολόγιο.

Με την βοήθεια του Μιχάλη Ρούσσου (μέσα από τη σελίδα του Isalos-Isalos που μας προσφέρει και τη φωτογραφία του άρθρου) έχουμε την ενημέρωση:

” Μετά από μια πολύ επιτυχημένη επίσκεψη στο Ρέθυμνο, το Sifnos Jet ξεκινάει αύριο τα εγκεκριμένα του δρομολόγια! Έχει ήδη δεδεί στο λιμάνι της Ίου και ετοιμάζεται για το εναρκτήριο του δρομολόγιο! Αναχώρηση κάθε πρωί από Ίο για Σαντορίνη – Πάρο – Μύκονο – Παρο – Σαντορίνη και διανυκτέρευση στην Νιο! Αυτό είναι το πρόγραμμα για αρχή. Αργότερα, βλέπουμε φίλες και φίλοι!

Ακόμα ένα πλοίο, το Champion Jet 1 βάζει μπροστά τις μηχανές του αύριο! Αναχώρηση από το Πειραιά στις 08.45 για Μύκονο – Πάρο – Νάξο – Πάρο – Πειραιά!! Πολύ δυνατό δρομολόγιο, έχει έγκριση μέχρι τις 1 Ιουνίου!”

Επίσης έχουμε 

# Οριστική αποδρομολογηση του Hellenic High-speed από τη γραμμή του Ηρακλείου για Κυκλάδες. Απόλυτα λογικό, μιας και κατά πάσα πιθανότητα θα ναυλωθει στο εξωτερικό. Το ταχύπλοο θα παραμείνει στη θέση του Άρτεμις μέχρι και τις 8 Ιουνίου!

# Με έγκριση από το Υπουργείο, το High-speed 4 δεν θα κάνει ούτε ένα δρομολόγιο το Μάιο! Από 1 Ιουνίου και πάλι κοντά μας!

# Το καλό μας το Διαγόρας θα είναι στη γραμμή της Χίου – Μυτιλήνης, σίγουρα μέχρι και 3 Ιουνίου! Είτε θα αλλάξει γραμμή μετά είτε θα ανανεώσει ! Αυτό και εάν είναι είδηση.

# Μετά από καιρό, ξανά βγήκε σήμερα το Speedrunner jet. Θα κάνει ακόμα ένα παρόμοιο δρομολόγιο και αύριο και εφόσον η εταιρεία δεν προβεί σε κάποια αλλαγή, από τις 23 Ιουνίου θα εκτελεί καθημερινά δρομολόγιο από το Πειραιά για Μήλο – Φολέγανδρο – Ίο – Θήρα και επιστροφή!

 

ΑΜΚΕ “Με οδηγό το διαβήτη”: Επίσκεψη σε νησιά για ενημέρωση

0

Την Παρασκευή 26 Μαΐου το ιστιοπλοϊκό της ΑΜΚΕ “Με οδηγό το διαβήτη” ανοίγει πανιά για όγδοη χρονιά και με στόχο την πρόληψη και την ενημέρωση των κατοίκων των απομακρυσμένων νησιών του Αιγαίου.

Πάτμος, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Τήλος και Χάλκη είναι τα νησιά στα οποία φέτος θα ρίξει άγκυρα το ιστιοπλοϊκό, μεταφέροντας μια ομάδα εξειδικευμένων γιατρών που θα ενημερώσουν για το διαβήτη, θα πραγματοποιήσουν μετρήσεις και προληπτικές εξετάσεις στους κατοίκους των νησιών. Ανθρώπων που, λόγω της γεωγραφικής θέσης του τόπου διαμονής τους, δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε προληπτικές εξετάσεις ρουτίνας.

Μέχρι σήμερα, η ΑΜΚΕ “Με Οδηγό το Διαβήτη” έχει εξετάσει 70.000 κατοίκους στα νησιά και στην ηπειρωτική Ελλάδα στις 7 Πανελλαδικές Εκστρατείες Πρόληψης, Εκπαίδευσης και Ενημέρωσης που προηγήθηκαν, εντοπίζοντας συνολικά 800 αδιάγνωστα περιστατικά διαβήτη!  

Σε κάθε νησί το πρόγραμμα περιλαμβάνει ενημερωτικές ομιλίες για την Πρόληψη και Εκπαίδευση για τη νόσο του Σακχαρώδους Διαβήτη.(οπου υπάρχει δυνατότητα). Μαζί μας όπως σε κάθε δράση μας θα βρίσκεται Εξειδικευμένο Επιστημονικό προσωπικό που αποτελείται από Διαβητολόγο, Πνευμονολόγο, Kαρδιολόγο ,Οφθαλμίατρο,Ποδoλόγο, και Επισκέπτη Υγείας.

Στη συνέχεια πραγματοποιούνται προς όλους τους κατοίκους κάθε νησιού δωρεάν εξετάσεις: Γλυκόζης, Γλυκοζυλιωμένης Αιμοσφαιρίνης, Λιπιδαιμικός Έλεγχος, Σπιρομετρήσεις, Έλεγχος Συνδρόμου Διαβητικού ποδιού και Αρτηριακής Πίεσης.

Θα έχουν ληφθεί από την ΑΜΚΕ «Με οδηγό το διαβήτη» όλες οι απαραίτητες άδειες για την διοργάνωση της ενημερωτικής εκστρατείας και φέρουμε την πλήρη ευθύνη διεξαγωγής της εκστρατείας.

Πέντε σπουδαίοι επιστήμονες, υποστηρίζουν ανελλιπώς την εκστρατεία μας και προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους. Το “πλήρωμα” των ειδικών μας αποτελούν οι:

• Λέπουρας Αντώνιος, Παθολόγος- Διαβητολόγος, Διευθυντής Διαβητολογικού Κέντρου Metropolitan General

• Παπανδρινοπούλου Δήμητρα, Πνευμονολόγος –Εντατικολόγος, τ. επιμελήτρια Γ.Ν.Ν.Θ.Α. “Η Σωτηρία

• Χαρακίδας Αντώνιος, Χειρουργός- Οφθαλμίατρος, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κρήτης

• Βασιλείου Λένα, Ποδολόγος, Συνεργάτις του Γ.Ν.Α. “Ο Ευαγγελισμός”

• Δήμητρα Κοκκόρη, Επισκέπτρια Υγείας

Αναλυτικά, το πρόγραμμα των επισκέψεών μας διαμορφώνεται ως εξής: 

• Πρώτος προορισμός μας είναι η Πάτμος (27 &28 Μαΐου)

• 29 & 30 Μαΐου θα βρισκόμαστε στην Αστυπάλαια

• 31 Μαΐου επισκεπτόμαστε τη Νίσυρο

• 1η Ιουνίου κάνουμε μετρήσεις στην Τήλο

• Και 2 Ιουνίου εξετάζουμε τους κατοίκους της Χάλκης

ΑμέΑ: «Δεν ζουν τον μύθο τους στην Ελλάδα»

0
seatrac_koufonisia.jpg

Τέλη Μαΐου, και τα ελληνικά νησιά έχουν αρχίσει σταδιακά να γεμίζουν με τουρίστες. Παρότι το σλόγκαν της επιτυχημένης διαφημιστικής εκστρατείας καλεί όλους να ζήσουν τον μύθο τους στη χώρα μας, για κάποιους ο μύθος αυτός ξεκινάει με μια πεντάωρη παραμονή στο γκαράζ ενός πλοίου, μόνο και μόνο επειδή είναι χρήστες ηλεκτροκίνητου αμαξιδίου.

Αν και το επίπεδο πρόσβασης στους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα αυξάνεται σταδιακά, το ελληνικό καλοκαίρι παραμένει ακόμα σε μεγάλο βαθμό μη προσβάσιμο και ανοιχτό σε όλους, αποκλείοντας από πολλές εμπειρίες και μέρη ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, που έχει μια αναπηρία.

«Η χώρα μας υστερεί πολύ στην πρόσβαση σε μεγάλο βαθμό και στα κεντρικά και στους κατά τόπους προορισμούς», παρατηρεί ο Αλέξανδρος Ταξιλδάρης, πρόεδρος του συλλόγου «Περπατώ» και υπεύθυνος επικοινωνίας στην Παραολυμπιακή Επιτροπή. Χρήστης ο ίδιος αναπηρικού αμαξιδίου, αναφέρει ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη, λέγοντας πως όταν ένα ανάπηρο άτομο προσγειώνεται στη Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να πάει σε κάποιους από τους γύρω τουριστικούς προορισμούς, όπως η Χαλκιδική ή η Καβάλα, μόνος του, καθώς τα ΚΤΕΛ δεν είναι προσβάσιμα, ενώ δεν υπάρχει και κάποιο τρένο.

Ο μόνος τρόπος είναι να συνοδεύεται από κάποιον άλλον που οδηγεί ΙΧ. Με εμπειρία στο ζήτημα, ο κ. Ταξιλδάρης τονίζει πως στη χώρα μας δεν υπάρχει η φιλοσοφία πως όλα τα είδη τουρισμού θα πρέπει να είναι προσβάσιμα και υπάρχει ακόμα – μέχρι και σε επίπεδο γενικών γραμματέων και υπουργών-, η πεποίθηση ότι ο προσβάσιμος τουρισμός είναι ένα ξεχωριστό είδος τουρισμού. «Αυτό δεν ισχύει. Όλα τα είδη τουρισμού εμπεριέχουν την έννοια της πρόσβασης. Εγώ κάνω σκι. Θα πρέπει όλα τα χιονοδρομικά να είναι προσβάσιμα. Δεν είναι ένα ξεχωριστό είδος ο αναπηρικός τουρισμός», υπογραμμίζει.

Χωρίς προσβάσιμη συγκοινωνία στα νησιά

Το κατά πόσο είναι προσβάσιμοι οι τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα, ο Γρηγόρης Χρυσικός το ανακάλυψε εμπειρικά, μεταξύ άλλων, ταξιδεύοντας και γυρίζοντας την ταξιδιωτική εκπομπή «Cool Crips on Tour», στην οποία όπως αναφέρει η περιγραφή της «δύο ανάπηροι, δυο Χρήστοι και δυο κάμερες» ταξίδεψαν στο Αιγαίο. Η πρώτη πληροφορία για την πρόσβαση των νησιών βεβαίως του είχε επικοινωνηθεί ήδη πριν την εκπομπή: «Έναν χρόνο αφότου είχα βγει από το κέντρο αποκατάστασης έψαχνα να βρω ένα νησί για διακοπές και ρώτησα τον γιατρό μου, που είναι και ο ίδιος τετραπληγικός, ποιο νησί είναι προσβάσιμο, και μου απάντησε πολύ σοβαρά: η Αγγλία». Για τον Γρηγόρη Χρυσικό, ίσως τα μεγαλύτερα εμπόδια εντοπίζονται στη μετακίνηση εντός του προορισμού, όπως σε ένα νησί.

«Δεν υπάρχει προσβάσιμη συγκοινωνία στα τουριστικά μέρη. Αν είσαι χρήστης αμαξιδίου ή έχεις οποιαδήποτε βλάβη πρέπει να πας με δικό σου όχημα», περιγράφει, προσθέτοντας πως ακόμα και τα ταξί, παρότι αποτελούν μια λύση για κάποιους, δεν είναι πλήρως προσβάσιμα, καθώς χρειάζεσαι βοήθεια αν θέλεις να μπεις και χειρίζεσαι χειροκίνητο αμαξίδιο, ενώ είναι αδύνατο να το χρησιμοποιήσεις με ηλεκτροκίνητο αμαξίδιο. «Για παράδειγμα, στη Μύκονο είναι ανεπίτρεπτο να μην υπάρχει προσβασιμότητα. Με τέτοια μπάτζετ είναι αδικαιολόγητο να μην υπάρχουν πέντε βανάκια για αμαξίδια. Στην Αγγλία το ταξί είναι συμπεριληπτικό. Μπαίνεις και με το αμαξίδιο. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό, είναι κάτι που υπάρχει», σημειώνει.

Μόνο το 31% των ξενοδοχείων με δωμάτια για αναπήρους

Η εύρεση πλήρως προσβάσιμου ξενοδοχείου αποτελεί επίσης πρόκληση. «Εμείς είμαστε με βάση τον νόμο για την αδειοδότησή μας υποχρεωμένοι να έχουμε και δωμάτια για άτομα με αναπηρία και χώρους προσβάσιμους και αυτό εφαρμόζεται», τόνισε ο Γρηγόριος Τάσιος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Η πραγματικότητα ωστόσο για τους ανάπηρους ταξιδιώτες μεταφράζεται διαφορετικά. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος το 2021, μόνο το 31% των ξενοδοχείων διέθετε δωμάτια για αναπήρους, ενώ ο μέσος όρος αριθμού των δωματίων αυτών στα ξενοδοχεία που διαθέτουν τέτοιες εγκαταστάσεις είναι 2,2. Παράλληλα, μόνο ένα στα τρία (34%) διαθέτει ανελκυστήρα που χωράει αμαξίδιο και κοινόχρηστες τουαλέτες για άτομα με αναπηρία στο lobby.

«Ο νόμος της προσβασιμότητας είναι πολύ άρτια δομημένος αλλά πολλές φορές καταστρατηγείται, είτε ακούσια, λόγω άγνοιας, είτε εκούσια», αναφέρει ο Αλέξανδρος Ταξιλδάρης, περιγράφοντας μια δική του χαρακτηριστική εμπειρία. Κλείνοντας ένα δωμάτιο για άτομα με αναπηρία σε ξενοδοχείο των Χανίων, διαπιστώνει πως το lift που τον οδηγεί στον πάνω όροφο έχει ένα καθισματάκι που τον ανεβάζει πάνω. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να πάει από το αμαξίδιο στο καθισματάκι και έπειτα με κάποιον τρόπο το αμαξίδιο να φτάσει στον επάνω όροφο. «Το αμαξίδιο θα σας το φέρουμε εμείς, μου είπαν. Αυτό όμως δεν είναι λύση. Θέλω να μπορώ να φύγω και να γυρίσω στο δωμάτιο ό,τι ώρα θέλω. Αυτά είναι lifts που απευθύνονται κυρίως σε ηλικιωμένους ή άτομα εμποδιζόμενα στη βάδιση, όχι σε χρήστες αμαξιδίου».

Αντίστοιχες δυσάρεστες εκπλήξεις έχει κατά καιρούς ο Γρηγόρης Χρυσικός. Αρχικά αναφέρει πως τα δωμάτια για αναπήρους συνδυάζονται συχνά και με το ανάλογο κόστος, καθώς πρόκειται κυρίως για μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που αναγκάζονται να έχουν προσβάσιμα δωμάτια. «Για τα Airbnb ούτε συζήτηση. Συχνά δεν εμπιστεύεσαι και τις προδιαγραφές. Μας έχει τύχει σε ένα από τα ταξίδια μας για την εκπομπή να κλείσουμε ένα θεωρητικά προσβάσιμο δωμάτιο, το οποίο όμως είχε ένα σκαλί στην είσοδο και το δωμάτιο ήταν πολύ στενό για το αμαξίδιο».

280 προσβάσιμες παραλίες
Η πρόσβαση ωστόσο στο ξενοδοχείο είναι μόνο η αρχή. Ένας τουρίστας με αναπηρία θα κοιτάξει να δει αν το περιβάλλον γύρω από το ξενοδοχείο είναι εξίσου προσβάσιμο. Σήμερα στην Ελλάδα, περίπου 280 παραλίες είναι προσβάσιμες σε χρήστες αμαξιδίου μέσω των ειδικών ραμπών που εγκαθιστούν οι εταιρείες Seatrac και SeaAccess. Ως απόλυτος αριθμός είναι πολύ ικανοποιητικός, ως ποσοστό ωστόσο, αποτελούν ακόμα τη μειοψηφία. «Συχνά οι παραλίες που μπαίνουν οι ράμπες δεν είναι οι καλύτερες και οι ράμπες συχνά μπαίνουν στην άκρη της παραλίας, και όχι κάπου στη μέση αυτή. Επίσης εξ’ ορισμού πολλές παραλίες δεν είναι προσβάσιμες γιατί δεν υπάρχει δρόμος ή πάρκινγκ κοντά», παρατηρεί ο κ. Χρυσικός.

Μια παρόμοια κατάσταση, περιγράφει ο κ. Ταξιλδάρης, και με τα σημεία ενδιαφέροντος. Παρότι τα κεντρικά μουσεία των προορισμών είναι προσβάσιμα, δεν ισχύει το ίδιο για πολλούς αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία. «Η αρχαία Ολυμπία είναι στο 1/10 της προσβάσιμη και μιλάμε για έναν χώρο που έχει άμεση σχέση με το ολυμπιακό και παραολυμπιακό κίνημα και θα έπρεπε να είναι πλήρως προσβάσιμη. Θυμηθείτε τι χαμός έγινε το 2020 με το αυτονόητο ότι ξαναδούλεψε το λίφτ στην Ακρόπολη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

«Διακοπές όπως σχέδιο μάχης»
Τα προβλήματα εκτείνονται αντίστοιχα και στα ζητήματα πρόσβασης σε καφέ και μπαρ, τα οποία είτε δεν θα είναι προσβάσιμα στο εσωτερικό τους, είτε δεν θα διαθέτουν τουαλέτες προσβάσιμες για χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου.

Όπως αναφέρει ο κ. Ταξιλδάρης, ακόμα και οικονομικά να το δει ένας επιχειρηματίας, όταν ένας τουριστικός χώρος αποκλείει τους αναπήρους, κλείνει την πόρτα σε ένα 15% του πληθυσμού, που είναι έτοιμο να ξοδέψει χρήματα για να κάνει τις διακοπές του. Το ζήτημα ωστόσο της πρόσβασης είναι πολύ μεγαλύτερο. «Πάνω απ’ όλα είναι θέμα πολιτισμού», υπογραμμίζει ο ίδιος.

«Ο σκοπός είναι να πηγαίνεις διακοπές και να μην χρειάζεσαι κουβάλημα ή βοήθεια. Να έχεις επιλογές και να μην χρειάζεται να οργανώνεις από πριν σχέδιο μάχης για να πας καπου ως επισκέπτης», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσικός περιγράφοντας μια πραγματικότητα που οφείλει να αλλάξει.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Cycladic: “Κόβει” Σαντορίνη, Μύκονο, συνδέει Νάξο με Αστυπάλαια

0
cycladic_web_-_1.jpg

Πιστή στη δέσμευση και το όραμά της να εδραιώσει και να επεκτείνει την ευέλικτη διασύνδεση μεταξύ των νησιών του Αιγαίου, η Cycladic προχωρά σε μια σειρά από νέες καινοτόμες επενδύσεις σχεδιάζοντας να λειτουργήσει τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα στην Ελλάδα.

Επιπρόσθετα αναδιαμορφώνει το πρόγραμμά της κατά τη θερινή περίοδο με νέες απευθείας συνδέσεις ελληνικών προορισμών, όπως η Αστυπάλαια και η Μήλος, το οποίο ξεκινά στις 15 Ιουνίου. Και για πρώτη φορά η Νάξος θα συνδεθεί με την Αστυπάλαια κάθε Πέμπτη (!!!)

Ταυτόχρονα, η διοίκηση της εταιρείας συνεχίζει τις προσπάθειες για τη διεξαγωγή προγραμματισμένων πτήσεων σε προορισμούς, όπως η Μύκονος η Σαντορίνη και η Ρόδος, τους οποίους για γραφειοκρατικούς λόγους δεν έχει ακόμη εντάξει στο θερινό της πρόγραμμα παρά το γεγονός ότι τους εξυπηρετούσε επιτυχημένα κατά τη χειμερινή περίοδο.

Ενέργειες για την άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων

Παράλληλα με την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος, η διοίκηση της εταιρείας συνεχίζει τις προσπάθειες για την άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων που της στερούν, μέχρι και σήμερα, τη δυνατότητα να εντάξει στο πρόγραμμά της ελκυστικούς καλοκαιρινούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Η εταιρεία υλοποίησε με επιτυχία το σύνολο του προγραμματισμένου χειμερινού πτητικού της έργου σε αυτούς τους προορισμούς, αποδεικνύοντας έμπρακτα την επιχειρησιακή της ετοιμότητα.

Σημειώνεται σε αυτό το σημείο ότι η Cycladic είναι μια αυτόνομη ιδιωτική επένδυση χωρίς κρατική ενίσχυση, ευρωπαϊκή στήριξη ή επιδότηση.

Νέοι προορισμοί
Στη βάση των θερινών της εργασιών η εταιρεία δραστηριοποιείται και συνδέει 6 νησιωτικούς προορισμούς, Σύρο, Νάξο, Πάρο, Αστυπάλαια, Ηράκλειο και Μήλο, παρέχοντας σε αυτό το πλαίσιο μία μοναδική λύση σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες αυτών των νησιών, αλλά και διευκολύνοντας την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων τους.

Ταυτόχρονα, εν αναμονή των εγκρίσεων για τη διεξαγωγή προγραμματισμένων πτήσεων σε αεροδρόμια, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, η εταιρεία συνεχίζει απρόσκοπτα την εκτέλεση πτήσεων charter καθ’ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.

Ηλεκτρικά Αεροπλάνα
Η διοίκηση της Cycladic προχώρησε στη στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Monte Aircraft Leasing Limited για την έναρξη προγράμματος σταδιακής μετατροπής του στόλου των αεροσκαφών της Cessna Grand Caravan σε ηλεκτροκίνητα που θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Η διαδικασία μετατροπής θα ξεκινήσει ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας του σχετικού νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου. Η Cycladic, επικεντρωμένη στη βιώσιμη αεροπλοΐα, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που προχωρά σε μια στρατηγική συνεργασία αυτής της μορφής.

Στόλος τελευταίας τεχνολογίας
Υπό το πλαίσιο των νέων επενδύσεων, η Cycladic εστιάζει στην έννοια της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, μέσω της στρατηγικής ανάπτυξης του δικτύου της. Με βάση την Πάρο και 3 υπερσύγχρονα Cessna Grand Caravan στον στόλο της, η ιδιωτική ενδονησιωτική αερογραμμή – από τον περασμένο Οκτώβριο – προσφέρει εξοικονόμηση χρόνου και άνετες πτήσεις στους επιβάτες. Τα καινούργια και υπερπολυτελή για το μέγεθός τους αεροσκάφη, έχουν χωρητικότητα από 8 έως 12 επιβάτες προσφέροντας μία νέα ταξιδιωτική εμπειρία.

Με την έναρξη των νέων συνδέσεων της Cycladic και ενόψει μιας ανταγωνιστικής τουριστικής περιόδου, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης του βιώσιμου ελληνικού τουρισμού, ενώ διευκολύνεται η επικοινωνία μεταξύ των κορυφαίων νησιωτικών προορισμών του Αιγαίου, βελτιώνοντας τη ζωή των κατοίκων τους και εμπλουτίζοντας την τουριστική τους ταυτότητα.

(με πληροφορίες από τη σελίδα epixeiro.gr)

Cycladic-_-Flight-Schedule-_-JUNE-SEPTEMBER-2023