Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1563

Υπουργείο Ναυτιλίας: Παράδοση – παραλαβή και ο Κλιάρης αναλαμβάνει τα ηνία

0

Τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κλιάρης Θεόδωρος ανέλαβε τα καθήκοντά του, παρουσία του παραδίδοντος Υπουργού, κ. Πλακιωτάκη Γιάννη και του απερχόμενου Υφυπουργού κ. Κατσαφάδου Κώστα.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης, ο Μητροπολίτης Πειραιά κ.κ. Σεραφείμ, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Αλεξανδράκης Γεώργιος, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκης Μανώλης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Κυριαζόπουλος Ευάγγελος, Ανώτατοι και Ανώτεροι αξιωματικοί του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου, εκπρόσωποι του Ελληνικού Κοινοβουλίου, των Εφοπλιστικών Ενώσεων, των Ναυτεργατικών Σωματείων, των Στρατιωτικών Αρχών και των Σωμάτων Ασφαλείας.

Ακολουθούν οι ομιλίες του παραδίδοντος και παραλαμβάνοντος Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και του απερχόμενου Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Παραδίδων Υ.ΝΑ.Ν.Π. κ. Πλακιωτάκης Γιάννης:

«Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα από όλους τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος αυτά τα 4 χρόνια, με στήριξε, με καθοδήγησε σε ένα από τα σημαντικότερα υπουργεία της χώρας, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Παραλάβαμε ένα Αιγαίο χωρίς θαλάσσια σύνορα και παραδίδουμε μία χώρα με θαλάσσια σύνορα που είναι συνάμα και θαλάσσια σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρά τις αντιξοότητες και τις μεγάλες διεθνείς κρίσεις που κληθήκαμε να διαχειριστούμε, παραμείναμε σταθεροί στο πρόγραμμα της κυβέρνησης το οποίο και εφαρμόσαμε με μετρήσιμα αποτελέσματα.

Ευχαριστώ όλους όσους εργαστήκαμε μαζί και καταφέραμε τόσα πολλά τα τελευταία 4 χρόνια!».

Απερχόμενος ΥΦΥ.ΝΑ.Ν.Π. κ. Κατσαφάδος Κώστας:

«Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Αρχηγέ,

Αγαπητοί συνεργάτες,

Όταν τον Ιανουάριο του 2021, περνούσα την πόρτα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έκανα το Σταυρό μου ζητώντας από το Θεό, την ημέρα που θα αποχωρούσα ατό Υπουργείο, να βγω με το κεφάλι ψηλά. Ότι πέτυχα να υπηρετήσω την πατρίδα, την κοινωνία, τους ναυτικούς και τους νησιώτες μας και φυσικά τα Στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τους ήρωες αυτούς που νύχτα μέρα φυλάνε Θερμοπύλες, προστατεύουν τα σύνορα μας, σώζουν ζωές και είναι στο πλευρό των νησιωτών μας. Και θέλω με την ευκαιρία αυτή της σημερινής ημέρας να τους ευχαριστήσω για τα όσα έκαναν, για τα όσα έζησα μαζί τους όλους αυτούς τους μήνες. Όπως θέλω να ευχαριστήσω και όλους όσους συνεργάστηκα μαζί τους και φυσικά τον φίλο Υπουργό Γιάννη, τον Αρχηγό, τους Υπαρχηγούς, τους Γραμματείς. Και ευχαριστώ τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την εμπιστοσύνη που μου έδειξε να έρθω εδώ σε ένα Υπουργείο που η καρδιά της Ελλάδας χτυπά δυνατότερα. Σε κάθε σημείο της πατρίδας μας, αλλά και σε κάθε γωνία που ένα πλοίο με την γαλανόλευκη, δίνει το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι παντού, η Ελλάδα μπορεί να φτάσει παντού, πιστεύοντας στις δικές της δυνάμεις και στους ανθρώπους της. Και η καρδία αυτή θα χτυπά πάντα μαζί με τη δική μου, για πάντα.

Κύριε Υπουργέ,

Αυτά τα τέσσερα χρόνια το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετείχε στη μεγάλη κυβερνητική προσπάθεια, υπηρετώντας αποτελεσματικά, πολλούς, παράλληλους στόχους. Την προστασία των θαλάσσιων συνόρων μας. Την ασφάλεια στις θάλασσες. Τη στήριξη των ναυτικών και της ακτοπλοΐας, ώστε να ξεπεράσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας, της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, τη διασφάλιση και διεύρυνση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ τους. Την αξιοποίηση των λιμανιών της πατρίδας μας. Την προστασία της υγείας επιβατών και πληρωμάτων. Την ανάπτυξη των νησιών, με τη διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για ολοκληρωμένη πολιτική στο νησιωτικό χώρο και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη έργων υποδομής και επιχειρηματικότητας. Κάναμε τα μεγάλα βήματα για ένα ολοκληρωμένο, σύγχρονο, λειτουργικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας στα χρόνια που έρχονται. Στο πεδίο της Λιμενικής πολιτικής και των λιμένων, η αναντίρρητη διαπίστωση έγκειται στην απόλυτη δικαίωση της Κυβέρνησης σε ότι αφορά την στρατηγική μας για την αξιοποίηση τους. Όπως είχαμε δεσμευτεί, η υπεραξία που προκύπτει αποδίδεται στους πολίτες της κάθε τοπικής κοινωνίας, αναβαθμίζει τη γεωστρατηγική θέση της πατρίδας μας και ενισχύει την εθνική οικονομία. Πετύχαμε πολλά. Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να πετύχουμε ακόμη περισσότερα. Με σύνεση και συνεννόηση. Με σύνθεση απόψεων και με την αξιοποίηση ενός νέου κόσμου που δημιουργείται μέσω της ψηφιακής μετάβασης. Φίλες και φίλοι, Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα μοναδικό οικονομικό φαινόμενο. Η Ελλάδα είναι μια θαλάσσια υπερδύναμη. Χωρίς αμφιβολία έχει τεράστια σημασία το γεγονός, ότι ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Η πραγματικότητα αυτή αποτυπώνεται και με την σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας μας στην ανάπτυξη της οικονομίας και την συνοχή της κοινωνίας μας. Είναι γεγονός ότι η διατήρηση της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής ναυτιλίας, το ίδιο της το μέλλον, βασίζεται και εξαρτάται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, από ένα εξαιρετικά κρίσιμο παράγοντα: το ανθρωπινό δυναμικό και την ικανότητα προσέλκυσης νέων Ελλήνων και Ελληνίδων στο ναυτικό επάγγελμα.

Κύριε Υπουργέ,

Αγαπητέ Αρχηγέ χαίρομαι που σήμερα παραδίδω σε εσάς έναν άνθρωπο με τον οποίο συνεργάστηκα και είμαι βέβαιος ότι αυτές τις ημέρες που θα περάσουν μέχρι ο ελληνικός λαός να επιλέξει την νέα του κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε καλά χέρια. Καλή δύναμη καλή επιτυχία.»

Παραλαμβάνων Υ.ΝΑ.Ν.Π. κ. Κλιάρης Θεόδωρος:

«Σεβασμιότατε, Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ, κύριοι Γενικοί Γραμματείς, κ. Αρχηγέ, επίτιμοι Αρχηγοί και Υπαρχηγοί του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, κ. Πρόεδρε του ΝΕΕ, αγαπητές και αγαπητοί πολιτικοί υπάλληλοι του Υπουργείου Ναυτιλίας, αγαπητά στελέχη του Λιμενικού Σώματος, εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι, καταρχάς θέλω να σας ευχαριστήσω θερμά για την υποδοχή. Δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσω τα αισθήματα και τη συγκίνηση αυτής της στιγμής οπότε θα περιοριστώ σε ευχαριστίες. Ευχαριστώ την Αυτού Εξοχότητα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελαροπούλου και τον Πρωθυπουργό Ιωάννη Σαρμά για την εξαιρετική τιμή και την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπό μου με την ανάθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ευχαριστώ από καρδιάς τον απερχόμενο Υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη και σημειώνω ότι έγραψε τη μακροβιότερη θητεία στον θώκο του Υπουργείου Ναυτιλίας και τα Δυόμισι απ’ αυτά τα χρόνια συμπορευτήκαμε με κοινούς στόχους, κοινούς προβληματισμούς και κοινές επιτυχίες σε μια περίοδο ειδικών συνθηκών και αλλεπάλληλων προκλήσεων. Θα έλεγα λόγω της πανδημίας, των εκτάκτων συμβάντων όπως ανέφερε και ο κ. Υπουργός με τις πυρκαγιές και μεγάλες εκκενώσεις περιοχών και σεισμών, το ευμετάβλητο γεωπολιτικό πλαίσιο και επίσης η έκρηξη του μεταναστευτικού ζητήματος. Προκλήσεις που δεν τις επιδιώξαμε εν τούτης κληθήκαμε να διαχειριστούμε. Και σύμφωνα με μαρτυρίες έξωθεν έγινε εξαιρετικό έργο.

Κ. Υπουργέ σας εύχομαι καλή επιτυχία στα επόμενα βήματά σας. Ευχαριστώ επίσης τον απερχόμενο Υφυπουργό Κώστα Κατσαφάδο για την άψογη συνεργασίας μας. Ο κ. Κατσαφάδος διακρίθηκε για την θετική προσέγγιση σε κάθε πρόβλημα όπως και την εκτίμηση που έδειξε στο έργο του Λιμενικού Σώματος. Κύριοι Γενικοί Γραμματείς θέλουμε να συνεργαστούμε ξανά και ευελπιστώ ότι θα συνεχίσουμε με το ίδιο πνεύμα ενότητας και συν αντίληψης.

Κυρίες και κύριοι όπως είναι γνωστό το κύριο καθήκον της υπηρεσιακής κυβέρνησης είναι να εφαρμόζει το νόμο διασφαλίζοντας τη συνέχεια της εύρυθμης λειτουργίας του Κράτους δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες και αξιοπιστίας στους διεθνής εταίρους, όπως επίσης γνωρίζετε κι από την πολύχρονη θητεία μου στο Λιμενικό Σώμα πιστεύω στην ομαδική εργασία και θεωρώ ότι οι στόχοι επιτυγχάνονται με συλλογική προσπάθεια και αρμονική συνεργασία. Προς τούτο καλώ το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς και όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να συμβάλουν προς τον στόχο της αποτελεσματικής διευθέτησης των θεμάτων της αρμοδιότητάς του. Από την πλευρά μου σας διαβεβαιώ ότι θα επιτελέσω και αυτό το καθήκον που η Πολιτεία μου ανέθεσε με την ίδια αφοσίωση και την ίδια προσήλωση που επέδειξα και στην προηγούμενη θητεία μου. Σας ευχαριστώ και καλή δύναμη σε όλους.».

Μετά τις ομιλίες ακολούθησε ανταλλαγή εθιμοτυπικών δώρων.

Παράλυτος περπάτησε ξανά χάρη σε ψηφιακά εμφυτεύματα

0

Ο Χερτ-Γιαν Οσκαμ ζούσε στην Κίνα το 2011 όταν ενεπλάκη σε ατύχημα μοτοσικλέτας, το οποίο τον άφησε παράλυτο από τη μέση και κάτω. Σήμερα, χάρη σε συνδυασμό συσκευών, επιστήμονες του έδωσαν τη δυνατότητα να ελέγξει και πάλι το κάτω μέρος του σώματός του.

«Εδώ και 12 χρόνια προσπαθώ να ξανασηκωθώ στα πόδια μου. Τώρα έμαθα πάλι να περπατώ κανονικά», είπε την Τρίτη ο Οσκαμ σε συνέντευξη Τύπου.
Σε δημοσίευσή τους την Τετάρτη στην επιστημονική επιθεώρηση Nature, Ελβετοί ερευνητές περιέγραψαν την τοποθέτηση εμφυτεύματος, το οποίο λειτουργεί σαν «ψηφιακή γέφυρα» μεταξύ του εγκεφάλου του Οσκαμ και της σπονδυλικής στήλης του, παρακάμπτοντας την τραυματισμένη περιοχή.

 

Η ανακάλυψη επέτρεψε στον 40χρονο να σταθεί όρθιος, να περπατήσει και να ανέβει ράμπα με μεγάλη κλίση με τη βοήθεια μπαστουνιού «π». Ενα χρόνο μετά την τοποθέτηση του εμφυτεύματος, ο Οσκαμ διατηρεί αυτές τις ικανότητές του, ενώ δείχνει ακόμη και σημάδια νευρολογικής βελτίωσης, έχοντας εγκαταλείψει το «π» για να περπατήσει με μονό μπαστούνι, ακόμη και όταν το εμφύτευμα δεν λειτουργεί.

«Πήραμε τη σκέψη του Χερτ-Γιαν και τη μεταφράσαμε σε ερεθίσματα προς τη σπονδυλική στήλη του, τα οποία επέτρεψαν αυτόνομη κίνηση», λέει ο Γκρεγκουάρ Κουρτίν, νευροχειρουργός στο Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο της Λωζάννης, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας. Η συνάδελφός του, Ζοσελίν Μπλοκ, η οποία τοποθέτησε το εμφύτευμα στη σπονδυλική στήλη του Οσκαμ, προσέθεσε: «Αυτό που κάποτε ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία έγινε σήμερα πραγματικότητα».

Θαύμα της επιστήμης: Παράλυτος περπάτησε ξανά χάρη σε ψηφιακά εμφυτεύματα-1
[Jimmy Ravier / EPFL via The New York Times]

 

Η αντιμετώπιση τραυμάτων στη σπονδυλική στήλη έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες. Το 2016 ιατρική ομάδα υπό τον δρα Κουρτίν πέτυχε να αποκαταστήσει την ικανότητα του βαδίσματος σε παράλυτους πιθήκους, ενώ σε άλλο νοσοκομείο άνδρας ανέκτησε τη λειτουργία του παράλυτου χεριού του. Το 2018 άλλη επιστημονική ομάδα, και αυτή υπό την επίβλεψη του Κουρτίν, ανακάλυψε μέθοδο μετάδοσης ηλεκτρικών ερεθισμάτων στον εγκέφαλο παράλυτων ασθενών, επιτρέποντάς τους να περπατήσουν και να κολυμπήσουν.

Στο παρελθόν ο Οσκαμ είχε υποβληθεί σε θεραπείες ηλεκτρομαγνητικών ερεθισμάτων και είχε καταφέρει να ανακτήσει μερικώς την ικανότητά του να βαδίζει. Η πρόοδός του, όμως, διακόπηκε κάποια στιγμή. Στη συνέντευξη Τύπου ο Οσκαμ περιέγραψε πως οι προηγούμενες θεραπείες ερεθισμάτων τον έκαναν να νιώθει ότι κινεί τεχνητά μέλη. Το νέο σύστημα, ωστόσο, είναι διαφορετικό: «Η θεραπεία ερεθισμάτων με ήλεγχε. Τώρα αισθάνομαι ότι εγώ ελέγχω τη θεραπεία».

Η πρωτοποριακή θεραπεία εμφύτευσης εκμεταλλεύθηκε «αποκωδικοποιητή σκέψης» τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος «διάβαζε» τις σκέψεις του Οσκαμ. Τα ηλεκτρικά σήματα που εξέπεμπε ο εγκέφαλός του αποκωδικοποιούνταν από το λογισμικό, δίνοντας εντολές στα μέλη του. Η αλληλουχία σκέψης – δράσης διατηρήθηκε ανέπαφη. Το μόνο που προσέθεσε η επιστημονική ομάδα ήταν το εμφύτευμα, η ψηφιακή γέφυρα πάνω από το τραύμα στη σπονδυλική στήλη του ασθενούς.

«Αυτή η τεχνική θέτει ενδιαφέροντα ερωτήματα γύρω από την αυτονομία του ανθρώπου και την πηγή των εντολών που λαμβάνει ο εγκέφαλος. Το φιλοσοφικό όριο μεταξύ εγκεφάλου και ηλεκτρονικής συσκευής καθίσταται ολοένα και πιο θολό», λέει ο ερευνητής νευρολόγος του Πανεπιστημίου του Νιουκάστλ, Αντριου Τζάκσον, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Ναυαγοσωστική κάλυψη: Πολλά τα εμπόδια, γκρινιάζουν οι δήμοι

0
Ναυαγοσώστης
Ναυαγοσώστης

Είναι ένα πρόβλημα που τείνει να γίνει «κλασικό». Το συζητάμε πολύ, συνήθως στην αρχή του καλοκαιριού, όμως η κατάσταση παραμένει σταθερά κακή. Ο λόγος για τα θαλάσσια ατυχήματα στην Ελλάδα, μια χώρα με «θηριώδη» ακτογραμμή μήκους 13.676 χιλιομέτρων.

Τα στατιστικά στοιχεία για το 2022 είναι για άλλη μια φορά αρνητικά. Σύμφωνα με την έκθεση του Παρατηρητηρίου Ατυχημάτων του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Safe Water Sports, το 2022 καταγράφηκαν 386 θανάσιμα ατυχήματα – 379 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα, ενώ οι υπόλοιποι 7 στα εσωτερικά ύδατα της χώρας (λίμνες, ποτάμια, κολυμβητικές δεξαμενές κ.λπ.).
Ο μέσος όρος της τελευταίας πενταετίας είναι 338 θάνατοι σε ελληνικά ύδατα, ενώ το 2019 – χρονιά που η οργάνωση θεωρεί πιο ενδεικτική για σύγκριση με το 2022, μιας και το 2020 και 2021 ίσχυαν περιορισμοί λόγω πανδημίας- οι αντίστοιχοι θάνατοι ήταν 391.

 

Aπό τα 386 θανάσιμα ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2022, το 62% συνέβησαν σε περιοχές χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη ή εκτός του ωραρίου των ναυαγοσωστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ποσοστό της ναυαγοσωστικής κάλυψης έφτασε πέρυσι το 89%. Εύλογα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα, πού οφείλεται ο σταθερά υψηλός αριθμός θαλάσσιων ατυχημάτων;

Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Πασχαλάκη, πρόεδρο της Safe Water Sports, το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και απαιτεί λύσεις σε πολλά επίπεδα.

Όσον αφορά τη ναυαγοσωστική κάλυψη, η οποία είναι αρμοδιότητα των δήμων, ο κ. Πασχαλάκης σημειώνει πως «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως το ποσοστό φτάνει στο 89% στις αρχές του Αυγούστου ή και αργότερα. Στην αρχή της καλοκαιρινής σεζόν η ναυαγοσωστική κάλυψη είναι στο 60% με το ποσοστό να ανεβαίνει σταδιακά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Άρα, η έγκαιρη επάνδρωση με ναυαγοσώστες εκ μέρους των δήμων, παραμένει προβληματική, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντική και άκρως απαραίτητη στην προσπάθεια να μειώσουμε τα θαλάσσια ατυχήματα. Υπάρχουν μάλιστα περιοχές, που μένουν εδώ και πολλά χρόνια ακάλυπτες».

Υψηλό κόστος, άγονοι διαγωνισμοί

Οι δήμαρχοι από πλευράς τους παραθέτουν μια σειρά από λόγους που η επάνδρωση αυτή είναι όντως προβληματική, όπως παραδέχονται και οι ίδιοι. Τα προβλήματα κατά τους ίδιους ξεκίνησαν το 2020, όταν το Προεδρικό Διάταγμα 71 αυστηροποίησε το πλαίσιο της ναυαγοσωστικής κάλυψης στις παραλίες.

Ανάμεσα στα νέα μέτρα που προβλέφθηκαν ήταν η μείωση της απόστασης μεταξύ δύο ναυαγοσωστικών σταθμών από τα 200 στα 300 μέτρα. Προστέθηκαν επίσης επόπτες, ενώ αυξήθηκε και ο απαραίτητος, συνοδεύον εξοπλισμός των ναυαγοσωστών, ο οποίος περιλαμβάνει λέμβους, jet ski κ.α. Παράλληλα, πολλαπλασιάστηκαν οι παραλίες που κρίνονται ως «πολυσύχναστες» και άρα απαιτούν ύπαρξη ναυαγοσωστών.

Για τους δημάρχους, οι νέες ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τη μεγάλη αύξηση των κρινόμενων ως «πολυσύχναστων» παραλιών είναι υπερβολικές, όταν το υπουργείο Ναυτιλίας καλύπτει περίπου το 35% του συνολικού κόστους, με το υπόλοιπο, εξαιρετικά υψηλό, κατά τους ίδιους, ποσό, να μετακυλίεται στους «στρεσαρισμένους» προϋπολογισμούς των Ο.Τ.Α.

Ο Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, λέει στην «Καθημερινή» ότι βασικός λόγος για τον οποίο το κόστος είναι τόσο υψηλό είναι ότι «οι ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες, δίνουν συνεννοημένα, υψηλές τιμές». Αυτός ωστόσο δεν είναι ο μόνος παράγοντας. «Η πανδημία κατά τη διάρκεια της οποίας οι σχολές ναυαγοσωστών λειτουργούσαν με εμπόδια, οδήγησε και σε έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού», προσθέτει ο κ. Παπαστεργίου. «Ειδικά στις περιοχές όπου τα ενοίκια είναι πολύ ακριβά, οι ναυαγοσώστες δεν πηγαίνουν για να εργαστούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Κέρκυρα, όπου πέρυσι το καλοκαίρι κανείς από τους τρεις δήμους της, παρόλο που είχε κινήσει τις διαδικασίες και τους διαγωνισμούς, δεν επανδρώθηκε με ναυαγοσώστες. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από έναν πνιγμό στο νησί, ο εισαγγελέας να ασκήσει ποινική δίωξη στον δήμαρχο Νότιας Κέρκυρας, όπου συνέβη το τραγικό γεγονός».

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης αναφέρει με τη σειρά του πως πολλές φορές, οι εν λόγω διαγωνισμοί βγαίνουν άγονοι. Το αποτέλεσμα ήταν πέρυσι 30 δήμοι να βρεθούν αντιμέτωποι με μεγάλα διοικητικά πρόστιμα -ύψους ως και 300.000 ευρώ . Τελικά, πολλά από αυτά διαγράφηκαν όταν η ΚΕΔΕ εξήγησε στα αρμόδια υπουργεία γιατί έμειναν παραλίες ακάλυπτες ή μερικώς επανδρωμένες.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, η ΚΕΔΕ έχει ήδη αποστείλει τρεις φορές τις σχετικές παρατηρήσεις της στο υπουργείο Ναυτιλίας. «Τον περασμένο Οκτώβριο, αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια επιτροπή, με εκπροσώπους των υπουργείων Εσωτερικών και Ναυτιλίας, αλλά και της ΚΕΔΕ, την οποία εκπροσώπησα εγώ, για να επανεξεταστεί το Προεδρικό Διάταγμα. Η επιτροπή δεν συναντήθηκε ποτέ».

«Χρειάζεται αληθινή βούληση εφαρμογής από τους δήμους»

Ο κ. Πασχαλάκης, ο οποίος έχει αφιερωθεί με όλη του τη ψύχη στη μείωση των θανάτων στη θάλασσα, μιας και ο ίδιος έχασε με τραγικό τρόπο το παιδί του σε ένα τέτοιο ατύχημα το 2014, συμφωνεί με ένα μέρος των παραπάνω παρατηρήσεων. Τονίζει όμως ότι και οι δήμοι έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης.

Όπως σημειώνει, τα δυο πρώτα χρόνια εφαρμογής του νέου Π.Δ., η επιχορήγηση από την πολιτεία προς τους δήμους ήταν 7 εκ. ευρώ, ενώ φέτος ανέβηκε στα 10 εκ. ευρώ για τους 129 δήμους που πρέπει να εφαρμόζουν τα μέτρα ναυαγοσωστικής κάλυψης. «Του χρόνου, αυτό το ποσό θα αυξηθεί περαιτέρω» σημειώνει ο ίδιος, αναφέροντας πως «πολλοί δήμοι αποφεύγουν εδώ και χρόνια “με σύστημα” την υιοθέτηση των προβλεπόμενων, παρότι έχουν έσοδα από τη χρήση των παραλιών».

«Το ότι οι σχολές είναι ιδιωτικές εταιρείες με στόχο το κέρδος, είναι μια πραγματικότητα, την οποία άλλωστε βλέπουμε συχνά να επαναλαμβάνεται στη χώρα μας με τους ανάδοχους δημόσιων έργων. Αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να τις εξετάσουμε, χρειάζεται όμως και αληθινή βούληση εφαρμογής του Π.Δ. από τους δήμους», καταλήγει ο ίδιος.

Συμφωνίες την τελευταία στιγμή 

Τη δική του άποψη για το θέμα παραθέτει μιλώντας στην «Κ» και ο Μάριος Μυρωνάκης, Πρόεδρος της «Ένωσης Σχολών Ναυαγοσωστικής Ελλάδας». Ο ίδιος τονίζει πως η έγκαιρη επάνδρωση με ναυαγοσώστες παραμένει προβληματική, διότι το 70 % των δήμων εκκινούν τις διαδικασίες ανάθεσης της ναυαγοσωστικής κάλυψης από τα μέσα Μαΐου και μετά, γνωρίζοντας ότι οι χρόνοι δεν μπορούν να «βγουν» μέχρι τα τέλη Ιουνίου ή και αργότερα. «Είναι ενδεικτικό πως οι υπογεγραμμένες συμβάσεις αυτή τη στιγμή με δήμους ώστε να ξεκινήσει η κάλυψη από την 1η Ιουνίου 2023 είναι μόλις 12 σε σύνολο 129 δήμων. Όσο για το μεγάλο κόστος που επικαλούνται οι δήμοι ότι προκάλεσε το νέο Π.Δ., χρηματοδοτείται σε σημαντικό μέρος από την πολιτεία. Και παρόλα τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, απο τις ναυαγοσωστικές σχολές έχουν αποφοιτήσει τα τελευταία δύο χρόνια 3.000 και πλέον επαγγελματίες ναυαγοσώστες. Δυστυχώς, πολλοί εξ’ αυτών, λόγω των καθυστερήσεων των δήμων, απορροφώνται τελικά στην εργασία των ξενοδοχείων, ως ναυαγοσώστες πισίνας» καταλήγει ο κ. Μυρωνάκης.

Βαρύνουσα η έλλειψη κολυμβητικής παιδείας
Η παραπάνω κατάσταση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα να μην υιοθετούνται πλήρως όλα όσα προβλέπονται για την ασφάλεια των κολυμβητών, είναι η μια πλευρά του ζητήματος.

«Οι ναυαγοσώστες δεν είναι οι μόνοι που μπορούν να σώσουν τους ανθρώπους. Είναι ένα μέτρο από τα πολλά» εξηγεί ο κ. Πασχαλάκης και προσθέτει: «Πολλοί θάνατοι συμβαίνουν εκτός ωρών ναυαγοσωστικής κάλυψης, συνήθως τις πρώτες πρωινές ώρες, όπου προτιμούν να κολυμπούν οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι. H κάλυψη των παραλιών διαρκεί πλέον 8 ώρες, από τις 10:00 μέχρι τις 18:00. Δεν είναι εφικτό όπως καταλαβαίνετε να καλύπτονται με ναυαγοσώστες οι παραλίες 24 ώρες το 24ώρο».

Είναι ενδεικτικό, πως από τα 379 θανάσιμα ατυχήματα τo 2022, τα 292 αφορούσαν άτομα άνω των 60 ετών (ποσοστό 77%). Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα μεταξύ 08:00-10:00 είναι αυτό κατά το οποίο καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά θανάσιμων ατυχημάτων.

«Είναι λοιπόν νευραλγικής σημασίας να καλλιεργήσουμε στους πιο μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους την αντίληψη, την κουλτούρα και τη συνείδηση πως είναι επικίνδυνο να πηγαίνουν για μπάνιο μόνοι τους, στις 07.00, σε παραλίες που δεν έχουν ναυαγοσώστες. Αν ζαλιστούν, είναι πάρα πολύ πιθανό να πνιγούν, αν δεν είναι κάποιος εκεί να τους βοηθήσει» σημειώνει εμφαντικά ο κ. Πασχαλάκης.

Όπως σημειώνει, οι παραλίες στις οποίες υπάρχει παρουσία κολυμβητών φτάνουν στην Ελλάδα τις 3.500 περίπου, ενώ αυτές που επανδρώνονται με ναυαγοσώστες είναι περίπου 550.

Μάλιστα, η εκπαίδευση και η καλλιέργεια της ασφαλούς κολύμβησης, πρέπει να ξεκινούν από την παιδική ηλικία ήδη, κάτι το οποίο επίσης απουσιάζει σε σημαντικό βαθμό στη χώρα μας, σύμφωνα με τον κ. Πασχαλάκη.

Όπως υπογραμμίζει: «H Safe Water Sports κάνει ό,τι μπορεί για αυτή την καλλιέργεια, μέσα από ενημερωτικές καμπάνιες και επισκέψεις σε ΚΑΠΗ και σε σχολεία. Όμως, ένα πολύ ουσιαστικό εργαλείο, το οποίο ανακοίνωσε πως θα βάλει σε εφαρμογή πριν από ένα χρόνο το υπουργείο Παιδείας, το μάθημα της κολύμβησης δηλαδή στα παιδιά της Γ’ και Δ’ δημοτικού σε συνεργασία με τους ΟΤΑ, εφαρμόστηκε σε ελάχιστα σχολεία».

Σέριφος – ΠΠΙ: Επέστρεψε στα καθήκοντά του ο γιατρός Θανάσης Κοντάρης (video)

0

Στις επάλξεις και πάλι ο γενικός οικογενειακός γιατρός και επιστημονικός υπεύθυνος στο Περιφερειακό Ιατρείο Σερίφου, Αθανάσιος Κοντάρης ή «γιατρός της Σερίφου» όπως τον αποκαλούν.

Ο κ. Κοντάρης πριν από λίγο καιρό είχε υποβάλει την παραίτησή του από το ΕΣΥ, καταγγέλλοντας τα κακώς κείμενα του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Σχεδόν ένα μήνα αργότερα, ανακάλεσε την παραίτησή του. «Ήταν μια πράξη απόγνωσης στην οποία με οδήγησε ο φόβος ενός νέου καλοκαιριού αντίστοιχου με το περσινό και μια κραυγή αγωνίας προκειμένου να αναδείξω τις ελλείψεις στις Υπηρεσίες Υγείας σε όλες τις Κυκλάδες» εξηγούσε σε συνέντευξή του στην “Καθημερινή”.

«Εξεπλάγην με τη διάσταση, που πήρε η παραίτησή μου μιας και δεν είμαι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος μάλλον, που παραιτήθηκε από τους συναδέλφους» είπε αρχικά ο «γιατρός της Σερίφου».

«Καταλύτης η υποστήριξη από τους συναδέλφους»

«Αυτό, που άλλαξε κυρίως είναι ότι δύο συνάδελφοι, ένας παιδίατρος κι ένας γενικός γιατρός υποσχέθηκαν ότι θα έρθουν να παλέψουμε μαζί εδώ το καλοκαίρι από 1η Ιουλίου. Αυτό θα σημαίνει πως για πρώτη φορά θα υπάρχουν δύο γενικοί γιατροί, ένας παιδίατρος και τρεις αγροτικοί γιατροί μαζί με δύο νοσηλεύτριες» εξηγεί.

«Με τη συνεργασία της 2ης ΔΥΠΕ, σήμερα μάλιστα έλαβα το συμφωνητικό έναρξης εργασιών για το ακτινολογικό εργαστήριο. Υπάρχει ένα ακτινολογικό μηχάνημα στη Σέριφο, το οποίο είναι εδώ και ένα ολόκληρο χρόνο μέσα στο κουτί, δεν έχει λειτουργήσει. Πολύ σύντομα, όμως θα έχουμε και ακτινολογικό μηχάνημα.

Η υποστήριξη από τους συναδέλφους, αυτή ήταν ο καταλύτης, ο οποίος με οδήγησε στην απόφαση να παραμείνω στη θέση μου», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αθανάσιος Κοντάρης.

Δείτε το σχετικό video στη τηλεόραση της ΕΡΤ.

 

Στοίχημα – Πορτογαλία: Ποιος θα σταματήσει τα “λιοντάρια”;

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Από Σούπερ Λιγκ 2 και Πορτογαλία «αλιεύσαμε» τις επιλογές στα γκολ, ενώ ακόμη πιο ψηλά περιμένουμε να φτάσει ο δείκτης του σκορ στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Γένοβα. Φαβορί και τα «λιοντάρια» της Λισαβόνας.

  1. ΠΑΟΚ B – Ηρακλής (15:15)

Ξεκινάμε με Σούπερ Λιγκ 2. Ο ΠΑΟΚ B βρίσκεται στα ψηλά πατώματα του Βόρειου ομίλου, χωρίς όμως να έχει σοβαρό κίνητρο. Προέρχεται από «Χ» (0-0) στην έδρα του ΑλμωπούΑριδαίας, το σημαντικό είναι πως απέχει από τις ήττες στα 8 τελευταία ματς (4-4-0). Κι ο Ηρακλής «τρέχει» αήττητο σερί (4-5-0) και θα παλέψει για την προσπέρασε του σημερινού αντιπάλου. Βλέπουμε ματς με καλό ρυθμό, οπότε θα πάρουμε το G/G που βρίσκεται σε νορμάλ απόδοση (1.75).

Διαβάστε επίσης: Κριτική Betsson Casino Live 2023 – Αξίζει να την επιλέξεις;

  1. Οντένσε – Χόρσενς (20:00)

Συνέχεια με Δανία. Η Οντένσε είναι σε καλή κατάσταση, μιας και μετράει 7 σερί αγώνες δίχως ήττα (4-3-0). Θα τα δώσει όλα για να τερματίσει στην 1η θέση του γκρουπ υποβιβασμού. Η Χόρσενς «καίγεται» για βαθμούς καθώς παραμένει σε θέση υποβιβασμού. Δεν είναι καλά τα αποτελέσματα της, έχει μόλις έναν βαθμό στα 6 τελευταία ματς. Και οι δύο θέλουν το «τρίποντο», όμως βρίσκουμε τη γηπεδούχο ένα κλικ πιο μπροστά και θα τη στηρίξουμε. Ο άσος έχει απόδοση 1.74.

  1. Ρίο Άβε – Φαμαλικάο (21:00)

Στάση Πορτογαλία και Βίλα ντο Κόντε. Η Ρίο Άβε έσωσε την… μπουγάδα στην κατηγορία και έτσι θα τη δούμε και του χρόνου στα μεγάλα σαλόνια. Με μόλις ένα «Χ» στα τρία τελευταία ματς, τουλάχιστον θα προσπαθήσει να ολοκληρώσει τις εντός έδρας υποχρεώσεις της με νίκη. Η Φαμαλικάο έχασε δίκαια 4-2 εντός από την Πόρτο, το άσχημο είναι πως το… τρένο της Ευρώπης για την ίδια έχει περάσει. Θα διασκεδάσει τις εντυπώσεις στο τελευταία ματς της χρονιάς. Δεν μπλέκουμε με σημεία, κρατάμε και εδώ το G/G στο 1.78.

  1. Σαμπντόρια – Σασουόλο (21:45)

Στην Ιταλία, η υποβιβασμένη Σαμπντόρια υποδέχεται τη Σασουόλο και θα ψάξει νίκη για να αποχαιρετήσει με ψηλά το κεφάλι τους οπαδούς της. Προέρχεται από ήττα 5-1 στην έδρα της Μίλαν, συμπληρώνοντας παράλληλα 9 σερί ματς δίχως νίκη (0-3-6). Η Σασουόλο υπέστη εντός έδρας ήττα από τη Μόντσα, χωρίς όμως να έχει βαθμολογικές επιπτώσεις. Δεν κλείνεται στα παιχνίδια της, παίζει διαρκώς επιθετικά και αυτό φαίνεται στα υψηλά σκορ που φέρνει. Ποντάρουμε σε ακόμη ένα, με το Over 3,5 (στο 2.62) να είναι η επιλογή μας.

  1. Βιζέλα – Σπόρτινγκ Λισαβόνας (23:15)

Κλείνουμε με Πορτογαλία. Η Βιζέλα διατηρήθηκε στην κατηγορία με το που ανέβηκε, βέβαια, το βασικό της μέλημα είναι να τερματίσει στην πρώτη δεκάδα. Έχει 11-7-15 απολογισμός έως τώρα, αλλά θα πρέπει να μοχθήσει για να κερδίσει τη Σπόρτινγκ Λισαβόνας. Οι φιλοξενούμενοι δεν κατάφεραν να κερδίσουν το ντέρμπι με την Μπενφίκα (2-2), έτσι έμειναν στην 4η θέση και θα αρκεστούν στο Γιουρόπα Λιγκ της νέας περιόδου. Το αήττητο σερί των 7 αγώνων (4-3-0) μπορεί να μεγαλώσει με νίκη, η οποία συνδυάζεται με Over 1,5 για να φτάσει στο 1.80.

Περισσότερες ειδήσεις για στοίχημα, προγνωστικά και αναλύσεις αγώνων στο Foxbet.gr

Μύκονος: Τα πρόστιμα πέφτουν βροχή αλλά και οι παρανομίες … παρανομίες

0

Νέο «πακέτο» αυτοψιών ταξίδεψε πριν από λίγες ημέρες για τη Μύκονο. Αφορά μεγάλες παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού, οι οποίες ελέγχθηκαν για πολεοδομικές παραβάσεις στα μέσα Απριλίου. Ξεχωρίζει το πρόστιμο για το Lohan, το οποίο προσεγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Εν τω μεταξύ, ο εισαγγελέας σχημάτισε νέα δικογραφία για το Principote, καθώς διαπιστώθηκε η προσπάθεια… κάλυψης του τσιμεντώματος με άμμο.

Μετά το πρώτο «πακέτο» πολεοδομικών παρανομιών, που περιλάμβανε τις επιχειρήσεις Principote στον Πάνορμο και Nammos στην Ψαρού, το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεκίνησε την αποστολή και των υπόλοιπων αυτοψιών, που πραγματοποιήθηκαν από τους επιθεωρητές Περιβάλλοντος στις αρχές Απριλίου. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει η περίπτωση του club Lohan στην παραλία Καλό Λιβάδι, στο οποίο βρέθηκαν και οι πιο εκτεταμένες παρανομίες. Οπως προκύπτει, πίσω από το βασικό κτίριο της επιχείρησης έχει δημιουργηθεί ένα συγκρότημα βοηθητικών κτιρίων και κατασκευών, τα οποία είναι στο σύνολό τους παράνομα, καταλαμβάνοντας συνολικά 970 τετραγωνικά μέτρα.

Ανάμεσα στις παρανομίες που καταγράφηκαν είναι ένα κτίριο 94 τ.μ., δύο προκάτ οικίσκοι των 20 τ.μ., δύο κοντέινερ των 88 τ.μ. και 14 τ.μ., κτίσματα από πάνελ και λαμαρίνες, καθώς και 10 δεξαμενές. Επίσης οι επιθεωρητές κατέγραψαν το τσιμέντωμα του ανοιχτού χώρου μπροστά από την επιχείρηση σε έκταση 110 τ.μ. και διαμορφώσεις με deck και σκίαστρα μέσα στην παραλία.

Σύμφωνα με την έκθεση αυτοψίας, κάποιες από τις αυθαίρετες κατασκευές βρίσκονται εντός της ζώνης των 100 μέτρων από τη γραμμή του αιγιαλού (που έχει οριστεί από το 1993 με τη ζώνη οικιστικού ελέγχου), εντός της ζώνης παλαιού αιγιαλού και εντός αιγιαλού-παραλίας. Το συνολικό πρόστιμο ανέγερσης (καταβάλλεται άπαξ) υπολογίστηκε σε 1.326.500 ευρώ και το πρόστιμο διατήρησης (καταβάλλεται ετησίως όσο δεν ξηλώνεται η παρανομία) σε 658.750 ευρώ (1,98 εκατ. ευρώ συνολικά). Να σημειωθεί, πάντως, πως ήδη η επιχείρηση έχει προχωρήσει στην αποξήλωση κάποιων από τις παρανομίες (λ.χ. τις πέργκολες μέσα στη ζώνη αιγιαλού-παραλίας).
Μύκονος: Βροχή τα πρόστιμα – Νέα πορίσματα για αυθαιρεσίες-1
«Στο πριγκιπάτο της Μυκόνου ολοκληρώνεται η απομάκρυνση των προσωρινών κατασκευών από μπαμπού και λευκό μουσαμά. Ομως δεν μπορούν να κατεδαφίσουν τα 40.000 τετραγωνικά μέτρα σκυροδέματος που έχουν χυθεί στην άμμο της παραλίας», αναφέρει η καταγγελία για το Principote.

 

Στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, οι παρανομίες που κατέγραψαν οι επιθεωρητές ήταν σαφώς μικρότερες (άρα και τα πρόστιμα). Πιο συγκεκριμένα:

Στο Pasaji στον Ορνό εντοπίστηκαν δύο βοηθητικά κτίρια 93 τ.μ. και 13,6 τ.μ., μαντρότοιχοι που χτίστηκαν χωρίς άδεια, πέργκολες και ξύλινα πετάσματα (εντός της ζώνης αιγιαλού-παραλίας). Οπως σημειώνεται στην έκθεση, πρέπει να ελεγχθεί και ακόμη μία κατασκευή η οποία έχει δηλωθεί στην πλατφόρμα αυθαιρέτων, αλλά χωρίς τοπογραφικό διάγραμμα. Αντιστοιχεί πρόστιμο ανέγερσης ύψους 360.570 ευρώ και διατήρησης 179.730 ευρώ (συνολικά 540.388 ευρώ).

• Στο Alemagou Restaurant, στη Φτελιά, βρέθηκε μεγάλος αριθμός παράνομων βοηθητικών χώρων. Ανάμεσα σε αυτούς κτίριο αποχωρητηρίων 47 τ.μ., αποθήκη 7 τ.μ., ένας προκάτ οικίσκος 31 τ.μ., ένα κοντέινερ 18 τ.μ., δέκα ξύλινες αποθήκες και στέγαστρα, μία τσιμεντένια δεξαμενή και άλλα. Ακόμη, σημειώνεται στην αυτοψία ότι οι εξωτερικές διαμορφώσεις μπροστά από το κατάστημα, με τη δημιουργία επιπέδων, προσθήκη περγκολών και τοίχων, είναι πρόσφατες κατασκευές και δεν απεικονίζονται στην αεροφωτογραφία του 2011. Ολες οι αυθαίρετες κατασκευές βρίσκονται στη ζώνη προστασίας (των 100 μέτρων) της παραλίας. Οι επιθεωρητές ζήτησαν από την πολεοδομία Σύρου να ελέγξει οικοδομικές άδειες και τακτοποιήσεις. Το πρόστιμο ανέγερσης υπολογίστηκε σε 288.870 ευρώ και διατήρησης 143.530 ευρώ (συνολικά 432.400 ευρώ).

• Αντίστοιχες επεκτατικές τάσεις είχε και το Solymar στην παραλία Καλό Λιβάδι. Οι επιθεωρητές κατέγραψαν την επέκταση των κύριων χώρων κατά 40 τ.μ., την επέκταση των ξύλινων deck κυριολεκτικά μπροστά από τη θάλασσα, την επέκταση της πρόσοψης του καταστήματος με ξύλινα deck κατά 250 τ.μ. (εν μέρει εντός παραλίας και παλαιού αιγιαλού) και του πατώματος πίσω από αυτή κατά 97 τ.μ., την κατασκευή ξύλινων στεγάστρων, περιφράξεων και άλλα. Ενδιαφέρον είναι ότι μία από τις κατασκευές (αποθηκευτικός χώρος και πλυντήρια, 27 τ.μ.) είναι κατασκευασμένη… κάτω από τμήμα των ξύλινων deck, υπόγεια. Ολες οι αυθαίρετες κατασκευές βρίσκονται στη ζώνη προστασίας των 100 μέτρων από τον αιγιαλό. Το πρόστιμο ανέγερσης υπολογίστηκε σε 166.735 ευρώ και διατήρησης 81.267 ευρώ (συνολικά 248.000 ευρώ).

• Στο Santanna, στην παραλία Παράγκα, βρέθηκε αποθηκευτικός χώρος με κουζίνα, 32 τ.μ., εν μέρει εντός της ζώνης παραλίας, διαμόρφωση deck 64 τ.μ. εντός αιγιαλού-παραλίας και επέκταση έτερου deck κατά 113 τ.μ. εντός της παραλίας. Επιπλέον, έχει ζητηθεί από την πολεοδομία Σύρου να ελέγξει την οικοδομική άδεια και την «τακτοποίηση» κτιρίου. Το πρόστιμο ανέγερσης ανέρχεται σε 11.944 ευρώ και διατήρησης σε 5.970 ευρώ (συνολικά 17.914 ευρώ).

• Τέλος, στο Jackie O στην περιοχή Κάστρο εντοπίστηκαν μόνο πολύ μικρές παραβάσεις ως προς ένα στέγαστρο της επιχείρησης. Το πρόστιμο ανέγερσης ορίστηκε σε 6.106 ευρώ και διατήρησης 2.454 ευρώ (σύνολο 8.560 ευρώ).

Σύμφωνα με πληροφορίες της “Καθημερινής” , εκκρεμούν μερικές ακόμη αυτοψίες για να κλείσει ο κύκλος των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές Απριλίου. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται και μία ακόμη για το Nammos, που αφορά τους υπόλοιπους χώρους της επιχείρησης. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων τώρα έχουν το δικαίωμα, εφόσον το επιθυμούν, να καταθέσουν ένσταση ενώπιον του Κεντρικού Πολεοδομικού Συμβουλίου (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) ή/και αίτημα συμμόρφωσης (δηλαδή να απομακρύνουν μόνοι τους τις αυθαιρεσίες).

Το αδιέξοδο

Εκτός από τις πολεοδομικές παρανομίες, όπου υπάρχουν, από τα πορίσματα (και τα σκαριφήματα που συνοδεύουν την κάθε απόφαση) προκύπτουν δύο ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Πρώτον, ότι οι εγκαταστάσεις που οι επιχειρήσεις «τακτοποίησαν» στο παρελθόν είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προϋπήρχαν ως νόμιμες. Αυτό είναι ενδεικτικό όχι μόνον της έκτασης της παρανομίας, αλλά και των στρεβλώσεων που οι «τακτοποιήσεις» δημιουργούν σε τέτοιες περιοχές, πολλαπλασιάζοντας αισθητά τη δόμηση. Δεύτερον, αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά ότι οι «τακτοποιήσεις» οδηγούν σε ένα αδιέξοδο: Από τη μία πλευρά δεν ελέγχονται από κανέναν (ό,τι δηλώσεις είσαι), με αποτέλεσμα να έχουν «τακτοποιηθεί» παρανομίες που έγιναν μετά το 2011 ή παρανομίες μέσα σε περιοχές της ζώνης οικιστικού ελέγχου του νησιού στις οποίες απαγορεύεται η δόμηση. Από την άλλη πλευρά, οι τακτοποιήσεις είναι δύσκολο να ελεγχθούν (ακόμη και χρόνια μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας), καθώς η προθεσμία υποβολής τοπογραφικών και άλλων απαραίτητων συνοδευτικών παίρνει συνεχώς παρατάσεις. Και τελικά, οι «τακτοποιημένοι» χώροι συχνά επεκτείνονται με νέες παρανομίες.

Εργασίες καμουφλάζ

Τη μεταφορά άμμου… για την κάλυψη του τσιμεντώματος της παραλίας στον Πάνορμο, μπροστά από το Principote, διαπίστωσε χθες κλιμάκιο ελέγχου. Η απίστευτη αυτή προσπάθεια έγινε αντιληπτή ύστερα από καταγγελία και ακολούθησε ο σχηματισμός δικογραφίας, με εντολή του εισαγγελέα Εφετών Αιγαίου, Οδυσσέα Τσορμπατζόγλου.

«Στο πριγκιπάτο της Μυκόνου οι εργασίες καμουφλάζ προχωρούν με ταχείς ρυθμούς. Ολοκληρώνεται η απομάκρυνση των προσωρινών κατασκευών από μπαμπού και λευκό μουσαμά. Ομως δεν μπορούν να κατεδαφίσουν τα 40.000 τετραγωνικά μέτρα σκυροδέματος που έχουν χυθεί στην άμμο της παραλίας», αναφέρει η καταγγελία, η οποία βρίσκεται στη διάθεση και της «Καθημερινής». Σύμφωνα με την καταγγελία, τις τελευταίες ημέρες μεταφέρονται μεγάλες ποσότητες άμμου από την παραλία και θάβονταν οι τσιμεντένιες βάσεις των εγκαταστάσεων. «Το τέχνασμα βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης, με τους εργάτες να προστατεύονται από παρατηρητές που εργάζονται μέρα και νύχτα. Προφανώς, η αστυνομία και οι δικαστές δεν βλέπουν τίποτα κακό. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πιάσετε ένα φτυάρι για να ανακαλύψετε κάτω από την άμμο, ανάμεσα στους λευκούς τοίχους που είναι τοποθετημένοι οριζόντια, την έκταση του καμουφλάζ του δαπέδου».

Η καταγγελία έφθασε στα χέρια του κ. Τσορμπατζόγλου, ο οποίος διέταξε να πραγματοποιηθεί κατεπείγων έλεγχος στο σημείο. Το κλιμάκιο από την Αθήνα που επισκέφθηκε προχθές το Principote επιβεβαίωσε τις πληροφορίες. Σε συνέχεια, ο εισαγγελέας Εφετών σχημάτισε χθες δικογραφία εναντίον των υπευθύνων του καταστήματος για παράνομη αμμοληψία και άλλες κατηγορίες.

Να σημειωθεί ότι χθες εκδικάστηκε στο εφετείο Σύρου το αίτημα του Principote για αναστολή της απόφασης σφράγισης. Ωστόσο, μέχρι αργά χθες το απόγευμα δεν είχε γίνει γνωστό εάν εκδόθηκε απόφαση. Προ ημερών, πάντως, ο εισαγγελέας είχε διαπιστώσει ότι οι σφραγίδες στην επιχείρηση είχαν ανοιχτεί, προκειμένου να σιτιστεί το προσωπικό που έχει προσληφθεί για τη σεζόν.

Εκλογές 2023 – “ΤΩΡΑ ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά”: Υποψηφιότητα Χάλαρη στην Οία – Θηρασιά

0

Ο φίλος Αντώνης Χάλαρης, συνάδελφος (λογιστής), συνεργάτης και συνοδοιπόρος – κ πολλά ακόμα χαρακτηριστικά με το θετικό πρόσημο συν !- , είναι για ακόμη μια φορά πρωτεργάτης στην οικογένεια του ΤΩΡΑ!

Μετά τις Δημοτικές εκλογές του 2019, όπου εκλέχθηκε πρώτος σε σταυροδοσία στην Δημοτική Ενότητα Οίας – Θηρασίας, ο Αντώνης είναι εδώ για να διεκδικήσει εκ νέου την εμπιστοσύνη των συντοπιτών του!

Δυναμικός όπως πάντα, αλλά πλέον και έμπειρος στη μάχη, ο Αντώνης οραματίζεται και παλεύει ήδη για μια Σαντορίνη και μια Θηρασιά σύγχρονη, με υποδομές τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους νέους!

Πατέρας 3 παιδιών, γρήγορα συνειδητοποίησε πως χωρίς πραγματικό ενδιαφέρον και συμμετοχή, δεν υπάρχει αποτέλεσμα σε κανέναν τομέα, ούτε καν στην εκπαίδευση που θεωρείται δεδομένη. Γι ‘αυτό και ανέλαβε δράση!

Διετέλεσε Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο Δημοτικό Σχολείο της Οίας, κάνοντας έτσι την αρχή για μια δυναμική πορεία στα Κοινά!

Μέλος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θήρας, καθώς και μέλος της Επιτροπής της Οικονομικής Επιτροπήςκαι της Πολιτικής Προστασίας, εκπροσωπώντας την Δημοτική Παράταξη «ΤΩΡΑ! για την Σαντορίνη και τη Θηρασιά» , ο Αντώνης καθημερινά παλεύει για τη γενέτειρα του, τη Σαντορίνη!

Αντώνη συνεχίζουμε δυνατά, με όραμα και δράση! Είμαι πολύ περήφανος που η φωνή σου είναι πάντα  βροντερή και «καθαρή» ακόμα και αν αυτό ενοχλεί κάποια ακροατήρια…

Μαζί θα διεκδικήσουμε μετά την 8η Οκτωβρίου αναπτυξιακά προγράμματα για τον Δήμο μας! Όπως κάνουμε άλλωστε όλα αυτά τα χρόνια στη ΔΕΥΑΘ! Μαζί! Επειδή ξέρουμε και επειδή ΜΠΟΡΟΥΜΕ !

Ορφανός Μανόλης

Επικεφαλής Δημοτικής παράταξης «Τώρα! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά» 

“Ονειρο” αποτελούν οι Κυκλάδες για τους Ελληνες

0
Διακοπές
Διακοπές

«Τον Μάρτιο ξεκινήσαμε με τους φίλους μου να ψάχνουμε δωμάτιο στην Πάτμο. Συνηθισμένη σε εποχές που πλέον φαίνονται μακρινό παρελθόν, χρόνια στα οποία κλείναμε δωμάτιο στα νησιά δύο εβδομάδες άντε και ένα μήνα πριν από τις διακοπές, θεωρούσα ότι είναι πολύ νωρίς. Αλλωστε διακοπές θα πάμε τον Αύγουστο, πέντε μήνες αφότου αρχίσαμε την αναζήτηση του πολυπόθητου δωματίου. Τελικά, είχαμε ήδη αργήσει. Αρχισα να τηλεφωνώ σε rooms to let στη Χώρα του νησιού. Επειτα από δεκάδες τηλεφωνήματα, έγινε ξεκάθαρο ότι ήταν όλα κατειλημμένα. Δεν υπήρχε ούτε ένα διαθέσιμο δωμάτιο για τις αρχές Αυγούστου. Μια φίλη έψαχνε σε άλλες περιοχές του νησιού, αλλά ή ήταν πολύ μακριά και δεν βόλευε ή οι τιμές ήταν πανάκριβες και τα καταλύματα σε κακή κατάσταση. Εντέλει, βρήκαμε ένα Airbnb, μικρό αλλά πολύ όμορφο, κοντά στη Χώρα, σε τιμή βέβαια τσουχτερή. Πριν το κλείσουμε, κοιτάξαμε λίγο μήπως βρίσκαμε κάτι πιο οικονομικό σε άλλα νησιά. Πήραμε τηλέφωνα στη Σχοινούσα, στους Λειψούς· τίποτα, όλα φουλ. Τον Μάρτιο. Αφού κλείσαμε το σπίτι αρχίσαμε την έρευνα στα εισιτήρια των πλοίων. Συνέφερε να πάρουμε αυτοκίνητο ή να νοικιάσουμε; Φίλος της παρέας άρχισε να παίρνει τηλέφωνα για αυτοκίνητα στην Πάτμο. Bρήκε μόνο ένα διαθέσιμο για τις μέρες του Αυγούστου που μας ενδιέφεραν. Τον Μάρτιο!». Η εμπειρία της Μ., την οποία αφηγείται στην «Καθημερινή», είναι οικεία σε πολλούς, ιδίως τα τελευταία καλοκαίρια.

Σίφνος 

Το φετινό, όμως, φαίνεται πως τα πράγματα έχουν γίνει ακόμη χειρότερα όσον αφορά τόσο την εύρεση δωματίων στα νησιά όσο και την αύξηση των τιμών των καταλυμάτων και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όπως λένε στην «Καθημερινή» επίδοξοι παραθεριστές. Πριν από ένα μήνα, ο επιχειρηματίας Εκτορας Σεϊλόπουλος ξεκίνησε να αναζητά ένα τρίκλινο δωμάτιο στη Σίφνο, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου. «Δεν βρίσκουμε», λέει στην «Κ», «ή βρίσκουμε κάτι πανάκριβα απλά δωμάτια με περισσότερα ή κάτι χάλια, που και πάλι θεωρούνται ακριβά, η τιμή είναι γύρω στα 150 ευρώ το βράδυ». Εχει πάρει τηλέφωνα σε δωμάτια και σε ξενοδοχεία, έχει ψάξει σε Airbnb, αλλά ακόμη τίποτα. «Με πιέζει όλο αυτό», αναφέρει, τονίζοντας πως δεν γίνεται να μην πάει στο νησί εκείνες τις ημέρες γιατί είναι καλεσμένος σε ένα γάμο, «και είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι να βρω διαμονή σε νησί τόσους μήνες πριν».

Ανάφη και Δονούσα 

Το ίδιο λέει και η ιδιωτική υπάλληλος Μίκα Γερμανού. Τα τελευταία χρόνια, η κ. Γερμανού περνάει τα καλοκαίρια της στην Ανάφη. «Πριν από 4-5 χρόνια», αναφέρει στην «Κ», «έβρισκα πολύ οικονομικό δωμάτιο στην Ανάφη, την ίδια ημέρα». Φέτος, άρχισε να ψάχνει πριν από δύο εβδομάδες –«που για μένα είναι νωρίς», σημειώνει– και πάλι για τον Αύγουστο, τόσο στην Ανάφη όσο και στη Δονούσα, δεν βρίσκει τίποτα. Οι τιμές είχαν από πέρυσι πάρει την ανηφόρα στην Ανάφη, όπου λέει πως το δωμάτιο έκανε 65-70 ευρώ. «Και οι τιμές και οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί», τονίζει, συμπληρώνοντας πως έχει πάρει περισσότερα από 20 τηλέφωνα, έχει κοιτάξει σε booking και σε Airbnb, έχει ρωτήσει γνωστούς της για δωμάτιο.

«Αν δεν βρούμε, ή θα μείνω σε σκηνή ή θα πρέπει να αλλάξουμε προορισμούς και να πάμε σε κάποιο μεγάλο νησί», αναφέρει. Δεν είναι, όμως, μόνο οι τιμές που έχουν αλλάξει την ιδέα της για τις διακοπές. «Γίνεται ένας χαμός τα τελευταία 2-3 χρόνια, που δεν θυμάμαι να υπήρχε παλιά», αναφέρει, τονίζοντας πως στις περυσινές της διακοπές, έπρεπε να κλείσει και όλα τα εστιατόρια στα οποία θα έτρωγε όσο ήταν στην Τήνο, τρεις εβδομάδες πριν πάει. «Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα αυθόρμητο», εξηγεί στην «Κ». Η επίσης ιδιωτική υπάλληλος Αθηνά Κατσαρή λέει στην «Κ» πως για να πάει διακοπές στις Σπέτσες τον Ιούλιο έκλεισε δωμάτιο τον Φεβρουάριο.

Μόνο στο χάρτη 

«Ακόμη και για αρχές Ιουνίου όταν έψαχνε, το 80% ήταν κλεισμένα», αναφέρει, τονίζοντας πως κι εκεί παρατήρησε μεγάλη αύξηση στις τιμές σε σχέση με την τελευταία φορά που ήταν στο νησί, το 2020. «Τα μισά διαθέσιμα καταλύματα ήταν 100 ευρώ το βράδυ, το δωμάτιο της γιαγιάς και του παππού – και πάλι θα δώσω τα 150 για να είναι της προκοπής», σημειώνει. «Εχουν ακριβύνει όλα υπερβολικά, είναι αισθητό παντού πλέον, εγώ δεν έχω μάθει σε τέτοιες διακοπές», λέει.

Και από την άλλη, κάποιοι έκαναν τον απολογισμό με τα καινούργια δεδομένα και αποφάσισαν πως φέτος δεν θα πάνε στα νησιά. «Είδα λίγο τις τιμές για τα δωμάτια και τα ακτοπλοϊκά και δεν μπήκα καν στη διαδικασία», λέει στην «Κ» οικογενειάρχης, ο οποίος δεν ήθελε να κατονομαστεί. Μετά μια γρήγορη αναζήτηση, συνειδητοποίησε ότι μια τετραμελής οικογένεια με ένα κανονικό αυτοκίνητο θέλει 780 ευρώ για να ταξιδέψει στη Μήλο αλέ ρετούρ. «Με μια πρόχειρη εκτίμηση, για μία εβδομάδα χρειάζεται δυόμισι χιλιάδες ευρώ», αναφέρει. «Φοβάμαι ότι σύντομα», λέει στην «Κ», «θα βλέπουμε τις Κυκλάδες μόνο στον χάρτη».

Εκτακτο – Μύκονος: Ναυάγιο με δύο νεκρούς, συνεχίζονται οι έρευνες

0
Λιμενικό
Λιμενικό

Σε εξέλιξη βρίσκεται από το πρωί της Παρασκευής έρευνα εντοπισμού και διάσωσης μετά το ναυάγιο μικρού σκάφους στα ανοιχτά της Μυκόνου.

Νεκροί εντοπίστηκαν ένας άνδρας και δύο γυναίκες από τα στελέχη του Λιμενικού που από το πρωί της Παρασκευής συμμετέχουν σε επιχείρηση βορειοανατολικά της Μυκόνου για τον εντοπισμό μεταναστών μετά από ναυάγιο πλοιαρίου.

Η υπόθεση έγινε γνωστή όταν άνδρες του λιμενικού εντόπισαν δύο άτομα να κολυμπούν κοντά στις ακτές του νησιού. Οι δύο μετανάστες, μετά τη διάσωσή τους, ενημέρωσαν τις αρχές για το ναυάγιο και τους άλλους επιβαίνοντες που, κατά δήλωσή τους, ανέρχονταν σε έξι. Αργότερα άλλαξαν τη μαρτυρία τους και έκαναν λόγο για 17 συνολικά άτομα.

Στο σημείο του συμβάντος επιχειρούν δύο πλωτά του λιμενικού σώματος, ελικόπτερο super puma καθώς και χερσαία μέσα, ενώ η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για τον εντοπισμό ακόμα 12 αγνοουμένων.

Γ. Πολυχρονάκος: “Οι εκλογές τελείωσαν, με τους γιατρούς στα νησιά τι θα γίνει;”

0
Πολυχρονάκος
Πολυχρονάκος

Στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δομές δημόσιας υγείας στα νησιά των Κυκλάδων, αναφέρεται ο αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Πολυχρονάκος:

” Οι εκλογές τελείωσαν και εμείς στα νησιά μας είμαστε αντιμέτωποι με τα ίδια προβλήματα. Τα νησιά μας παραμένουν χωρίς γιατρούς, τη στιγμή που έχει ήδη ξεκινήσει η τουριστική περίοδος και οι ανάγκες είναι αυξημένες.

Έχουμε και λέμε:

1ον) Στο νοσοκομείο Σύρου, που έχει υπερτοπική σημασία και θα έπρεπε να καλύπτει τις ανάγκες όλων των Κυκλάδων, καταγράφονται σημαντιά προβλήματα, όπως:

  • Το γεγονός ότι έκλεισε η Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας.
  • Υπάρχει έλλειψη ιατρικού προσωπικού στη χειρουργική κλινική.
  • Στη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού υπάρχουν δύο μόνο γιατροί που υπερβαίνουν τα όρια της αντοχής τους, αφού δεν μπορούν να βγουν οι βάρδιες και δεν μπορούν να πάρουν άδεια.
  • Δεν υπάρχει νευρολόγος.

2ον) Στο Κέντρο Υγείας Νάξου:

  • Δεν υπάρχει γυναικολόγος εδώ και αρκετό καιρό.

3ον) Στο Κέντρο Υγείας Τήνου:

  • Δεν υπάρχει παθολόγος, μια κρίσιμη ειδικότητα για μια δομή δημόσιας υγείας.

4ον) Στο Νοσοκομείο Σαντορίνης ( που είναι κατ΄ευφημισμόν νοσοκομείο αφού έχει μεγάλες ελλείψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού) δεν υπάρχουν κρίσιμες ειδικότητες όπως παθολόγος, μικροβιολόγος, πνευμονολόγος.

5ον) Στα περισσότερα πολυδύναμα περιφερειακά ιατρεία των νησιών υπάρχει μόνο ένας γιατρός, που πρέπει να εφημερεύει μέρα και νύχτα, 30 μέρες το μήνα. Ποιος αντέχει να κάνει κάτι τέτοιο;

Καθαρές κουβέντες για όσους καταλαβαίνουν: όσες υποσχέσεις και αν δίνει η Νέα Δημοκρατία θα μείνουν υποσχέσεις και λόγια χωρίς αντίκρισμα. Όσες προκηρύξεις και αν γίνουν, θα αποβαίνουν άκαρπες γιατί κανένας γιατρός και κανένας νοσηλευτής δεν θα έρθει να υπηρετήσει στα νησιά με αυτούς του μισθούς και χωρίς γενναία και σοβαρά φορολογικά, μισθολογικά και βαθμολογικά κίνητρα.

Το ΠΑΣΟΚ έχει διαμορφώσει συγκεκριμένη πρόταση για τα κίνητρα.

Να γιατί, στις 26 Ιουνίου πρέπει να υπάρχει ένα δυνατό ΠΑΣΟΚ που θα αποτελεί την πραγματική και ουσιαστική αντιπολίτευση.

Αυτή που χρειάζεται η χώρα, αυτή που φοβάται ο κ.Μητσοτάκης που όλο το προηγούμενο διάστημα είχε συνηθίσει με έναν εύκολο αντίπαλο, όπως ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ.’’