Ως κορυφαίος νησιωτικός περιπατητικός προορισμός προβάλλεται η ‘Ανδρος σε πρόσφατο κατάλογο του Conde Nast Traveler που αναδεικνύει τα καλύτερα Ελληνικά νησιά για το 2025.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η συντάκτρια της λίστας , «η ‘Ανδρος είναι σαν πολλά νησιά σε ένα. Καταπράσινες κοιλάδες, άγρια τοπία, ορμητικά ρυάκια, όμορφα χωριά και παρθένες παραλίες συνδέονται με ένα οργανωμένο περιπατητικό δίκτυο, καθιστώντας την έναν εξαιρετικό προορισμό ακόμη και εκτός υψηλής σεζόν.
Οι μαρμάρινοι δρόμοι της Χώρας είναι γεμάτοι απροσδόκητους θησαυρούς. Στην ενδοχώρα, υπάρχουν οχυρωμένα μοναστήρια, εντυπωσιακοί καταρράκτες και εξαιρετικά ταβερνάκια. Και φυσικά, οι παραλίες “κλέβουν την παράσταση”.
Από τους εντυπωσιακούς αμμώδεις όρμους μέχρι τα ήρεμα beach bar ή τη θέα στο ηλιοβασίλεμα και τα εστιατόρια με ψάρι, υπάρχουν πολλές επιλογές που ταιριάζουν σε κάθε τύπο ταξιδιώτη. Οι εμπειρίες και απολαύσεις στην ‘Ανδρο δεν “στερεύουν” ακόμη και αν επιλέξει κανείς να παραμείνει στο νησί για αρκετές εβδομάδες».
Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τουρισμού του Δήμου Ανδρου, Νίκος Μουστάκας, σχολιάζει πως «τα διεθνή έγκυρα ΜΜΕ αναγνωρίζουν την μοναδικότητα και αυθεντικότητα του προορισμού. Η τάση για αναζήτηση ιδιαίτερων προορισμών κερδίζει διαρκώς νέους υποστηρικτές. Για το λόγο αυτό καταβάλλουμε μια συνεχή προσπάθεια ενημέρωσης στο εξωτερικ;o που βρίσκει ανταπόκριση».
Σημειώνεται πως με τη στήριξη εξειδικευμένων συμβούλων ολοκληρώθηκε χθες το τριήμερο προγραμματισμένων επαφών του Δήμου ‘Ανδρου με δημοσιογράφους και bloggers στην διεθνή έκθεση τουρισμού ITB 2025 στο Βερολίνο, στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι συναντήσεις αφορούσαν ένα εύρος αγορών ενδιαφέροντος της Ευρώπης όπως Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Σκανδιναβία και Ιταλία.
Xαμηλότερες κατά 23% εμφανίζονται στις αρχές Μαρτίου οι κρατήσεις για διακοπές στη Σαντορίνησε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2023. Επιπλέον, ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων των αερομεταφορέων για ταξίδια στο νησί εμφανίζεται περίπου 9% μικρότερος σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική στιγμή πέρυσι.
Τα δεδομένα αυτά αποτελούν τις συγκλίνουσες αναφορές εγχώριων και ξένων τουριστικών οργανισμών που γνωστοποιήθηκαν στην «Καθημερινή».Πρόκειται για την επίπτωση των φυσικών φαινομένων και ιδιαίτερα των σεισμών που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή.
Επίπτωση, η οποία όμως χαρακτηρίζεται από τους ειδικευμένους στον τουρισμό οικονομολόγους μάλλον περιορισμένη, τουλάχιστον σε σχέση με τις αρχικές ανησυχίες.
Εφόσον η κατάσταση δεν επιδεινωθεί και μετριαστούν ακόμη περισσότερο τα φαινόμενα, εκτιμάται πως οι παρενέργειες αυτές μπορούν να περιοριστούν σημαντικά τους επόμενους μήνες. Αυτό είναι και το αισιόδοξο σενάριο, το οποίο φαίνεται αυτή τη στιγμή επικρατέστερο. Πιθανή κλιμάκωση των φαινομένων μπορεί βεβαίως να μεγεθύνει ακόμη περισσότερο τις απώλειες των κρατήσεων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν πως πρόκειται για ανησυχητική εξέλιξη, δεδομένου ότι το πλαίσιο που διαμορφώνεται φέτος έρχεται από τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα στα οποία είχαν αναρριχηθεί οι διανυκτερεύσεις στη Σαντορίνη τα προηγούμενα δύο έτη. Και ακόμη περισσότερο, επειδή οι τιμές φέτος δεν έχουν μειωθεί στο νησί. Περισσότερα στοιχεία για το θέμα αυτό θα γίνουν γνωστά τις επόμενες εβδομάδες, οπότε και συνήθως καταβάλλονται προκαταβολές από τα τουριστικά πρακτορεία προς τους ξενοδόχους και οριστικοποιούνται τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών.
Υπό αυτές τις συνθήκες τόσο ο Δήμος Σαντορίνης και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όσο και το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ είναι έτοιμοι να λανσάρουν νέα διεθνή προωθητική καμπάνια όταν αυτό κριθεί ορθό.
Εν τω μεταξύ, το θέμα στη διεθνή τουριστική έκθεση του Βερολίνου ITB δεν έχει λάβει ιδιαίτερες διαστάσεις, ενώ τα μεγάλα πρακτορεία εξακολουθούν να αναφέρουν ισχυρή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα.
Επικρατέστερο σενάριο ο περιορισμός των επιπτώσεων, εφόσον βέβαια αποκλιμακωθούν περαιτέρω οι σεισμοί.
Η πρόσβαση σε πολλά σημεία στη Σαντορίνη αναμένεται να είναι περιορισμένη φέτος για λόγους ασφαλείας. Για τον λόγο αυτό θα υπάρξει πρόβλεψη σε σχετική κοινή υπουργική απόφαση, η οποία μεταξύ άλλων θα απαγορεύσει τη χρήση του τελεφερίκ βραχυπρόθεσμα ή και για όλο το έτος, προκειμένου να γίνουν έργα για τον κίνδυνο των κατολισθήσεων, που βεβαίως με τους σεισμούς έχει φέτος αυξηθεί περαιτέρω.
Σχετική μελέτη έχει ήδη διενεργηθεί, ωστόσο πρέπει να γίνει η ανάλογη πρόσκληση σε διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί χρόνο, ακόμη και με επείγουσες διαδικασίες. Αλλες περιοχές όπου ο κίνδυνος κατολισθήσεων είναι αυξημένος, όπως το Αμμούδι ή κάποια σημεία στη Θηρασιά, αναμένεται, όπως και πέρυσι, να ενταχθούν στη λίστα των περιοχών με απαγόρευση πρόσβασης.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι έφτασαν στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης 1,54 εκατ. επιβάτες από το εξωτερικό, περισσότεροι κατά 1,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στο νησί λειτουργούν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 336 ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα 74 κατηγοριοποιημένα ως πέντε αστέρων, 99 τεσσάρων αστέρων, 93 τριών και 70 δύο και ενός αστέρων.
Νέο επεισόδιο σε θέματα οδοποιίας στην Αμοργό… Αυτή τη φορά το Τοπικό Συμβούλιο Θολαρίων παίρνει θέση διά τοποθέτησης του Αντωνίου Μαρίνη, όπου εκφράζει την πλήρη στήριξή του στο έργο διάνοιξης αγροτικής οδοποιίας στην περιοχή της Ψιλής Άμμου, το οποίο υλοποιείται από τον Δήμο Αμοργού.
Στη τοποθέτησή του τονίζει ότι πρόκειται για ένα απολύτως αναγκαίο έργο που οι κάτοικοι του νησιού απαιτούν εδώ και χρόνια, καθώς η βελτίωση της πρόσβασης στις αγροτικές εκτάσεις δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση για την επιβίωση και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
Και καταλήγει σημειώνοντας ότι η Τοπική Κοινότητα Θολαρίων δηλώνει πως θα παραμείνει στο πλευρό του Δήμου και όσων εργάζονται για την ουσιαστική πρόοδο της περιοχής.
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στη σελίδα του Δήμου Αμοργού:
“Ως Τοπική Κοινότητα Θολαρίων , στηρίζουμε απόλυτα την προσπάθεια του Δήμου Αμοργού για τη διάνοιξη της αγροτικής οδοποιίας, ένα έργο απολύτως αναγκαίο για τους κατοίκους , το οποίο η πλειοψηφία του νησιού μας εδω πολλά χρόνια το απαιτεί .Η βελτίωση της πρόσβασης στις αγροτικές εκτάσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για την επιβίωση και ανάπτυξη της τοπικής μας οικονομίας.
Οι αντιδράσεις ορισμένων “οικολόγων” και δήθεν ευαισθητοποιημένων ατόμων που δεν ζουν στην καθημερινότητά μας, δείχνουν έλλειψη κατανόησης των πραγματικών αναγκών του νησιού. Είναι εύκολο να κρίνει κανείς από μακριά, αγνοώντας τις δυσκολίες των ανθρώπων.
Στηρίζουμε το έργο, γιατί αφορά τη βιωσιμότητα της τοπικής μας κοινότητας. Θέλουμε ένα νησί που να αναπτύσσεται σωστά, να προσφέρει ευκαιρίες στους κατοίκους του και να διατηρεί τη φυσική του ομορφιά με λογική και ισορροπία – όχι με ακραίες απαγορεύσεις και κινδυνολογία.
Η Τοπική Κοινότητα Θολαρίων Αμοργού παραμένει στο πλευρό του Δήμου και των ανθρώπων που στηρίζουν την πραγματική ανάπτυξη του νησιού μας.
Η πρόληψη παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στη ζωή μας… Είτε είμαστε άντρες, είτε γυναίκες. Είτε μεγάλοι, είτε μικροί σε ηλικία. Σημασία έχει να γίνονται οι σωστές δράσεις πριν κληθούμε να αντιμετωπίσουμε συνέπειες των πράξεων μας. Οπότε πρόληψη.
Κι εδώ “βάζει το χεράκι” του, το Naxos Medical,το πολυϊατρείο, το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου στη πόλη της Νάξου και προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας… Σάββατο 08 Μαρτίου, ημέρα της Γυναίκας και ήδη γνωρίζετε την σημαντική προσφορά που γίνεται και αφορά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την πρόληψη (γιατρός μαστολόγος και πλαστικός χειρουργός)..
Παράλληλα έχουμε και την παρουσία του νευρολόγου, του γιατρού κου Κουρεμένου, ο οποίος προσφέρει με την εμπειρία του και τις γνώσεις του, απαντήσεις σε βασικά θέματα που αφορούν την καθημερινότητα, τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών..
Το Naxos Medicalυποδέχεται τρεις εξειδικευμένους ιατρούς, καλύπτοντας σημαντικές ιατρικές ανάγκες!
✨ Εξειδικευμένες Ιατρικές Υπηρεσίες – Φροντίδα για την Υγεία & την Ομορφιά σας ✨
📅 Οι προγραμματισμένες επισκέψεις ειδικών ιατρών συνεχίζονται!
👨⚕️ Νευρολόγος, Κουρεμένος Ευάγγελος – Διάγνωση & αντιμετώπιση νευρολογικών παθήσεων για την καλύτερη ποιότητα ζωής σας.
Μία σοβαρή καταγγελία, αναφορικά με τον τραυματισμό καθηγήτριας έπειτα από πτώση πίνακα στο Γυμνάσιο της Σίφνου, κάνει μέσω ανακοίνωσή της, η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Σύμφωνα με την καταγγελία, στις 13 Φεβρουαρίου, εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Λ.Τ. Σίφνου τραυματίστηκε εν ώρα μαθήματος, όταν σχολικός πίνακας αποκολλήθηκε από τον τοίχο και την χτύπησε στο κεφάλι.
Η εκπαιδευτικός μεταφέρθηκε στην Αθήνα, όπου διαγνώστηκε με διάσειση και αγχώδη διαταραχή. Το περιστατικό σημειώθηκε σε μια μικρή αίθουσα της Α’ Γυμνασίου, όπου ο μαυροπίνακας και ο διαδραστικός πίνακας βρίσκονταν πολύ κοντά στα πρώτα θρανία. Μάλιστα, τονίζεται ότι αρχές Δεκεμβρίου 2024, το σχολείο είχε αποστείλει έγγραφο στον Δήμο σχετικά με την ανάγκη επισκευών, ενώ λίγες ημέρες πριν το ατύχημα, ο Σύλλογος Διδασκόντων είχε εκφράσει ανησυχίες για την αντισεισμική καταλληλότητα του κτιρίου.
Αναλυτικά, η επιστολή από την Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων αναφέρει:
Σχολικός πίνακας αποκολλήθηκε και έπεσε στο κεφάλι καθηγήτριας και την τραυμάτισε στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Σίφνου.
Με διάσειση και αγχώδη διαταραχή η καθηγήτρια
Στις 13/2/2025 εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Λ.Τ. Σίφνου τραυματίστηκε εν ώρα μαθήματος από τον μαυροπίνακα, ο οποίος αποκολλήθηκε από τον τοίχο και την χτύπησε στο κεφάλι. Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη αίθουσα της Α’ Γυμνασίου είναι υπερβολικά μικρή και τόσο ο μαυροπίνακας όσο και ο διαδραστικός βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από τα πρώτα θρανία! Η συναδέλφισσα μεταφέρθηκε στην Αθήνα για ιατρικές εξετάσεις και διαγνώστηκε με διάσειση και ακόλουθη αγχώδη διαταραχή λόγω του επεισοδίου του τραυματισμού της.
Με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό που λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας στις Κυκλάδες και το οποίο από τύχη δεν προξένησε ακόμα σοβαρότερο τραυματισμό της εκπαιδευτικού ή των μαθητών της οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η χρόνια υποχρηματοδότηση των δήμων σε σχέση με τις ανάγκες των σχολείων έχει καταστήσει προβληματική την επαρκή συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων, των υποδομών και των αύλειων χώρων τους.
Επειδή συχνά τον τελευταίο καιρό, όχι μόνο ατυχήματα όπως το παραπάνω αλλά και δυστυχήματα χαρακτηρίζονται ως «κακή στιγμή», οφείλουμε να αποδομήσουμε αυτή την προσέγγιση, επισημαίνοντας ότι:
α) στις αρχές Δεκεμβρίου 2024 είχε σταλεί έγγραφο από το σχολείο στον Δήμο για επισκευές, που έπρεπε να πραγματοποιηθούν στο κτίριο ώστε να είναι ασφαλές, αναφέροντας μεταξύ άλλων και την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου μαυροπίνακα.
β) στις 10/2/2025, είχε σταλεί στον Δήμο και κοινοποιηθεί προς άλλες υπηρεσίες (ΥΠΑΙΘΑ, ΔΔΕ Κυκλάδων κλπ) επιστολή του συλλόγου διδασκόντων για τις ανησυχίες τους σχετικά με την σεισμική καταλληλότητα του κτιρίου (βλ. σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου: https://blogs.sch.gr/gymsifno/).
Μήπως επομένως πρόκειται για ένα ακόμη περιστατικό ανάμεσα σε δεκάδες, που συμβαίνουν σε σχολικά κτίρια ανά την επικράτεια; Μήπως συνδέεται με μια συνειδητή πολιτική υποβάθμισης και απαξίωσης του δημόσιου σχολείου, των συνθηκών μάθησης των μαθητών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών; Εξάλλου, μέσω της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων το υπουργείο παιδείας καλεί υποκριτικά τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τους σχολικούς χώρους και τις υποδομές επιχειρώντας στη πραγματικότητα να θεμελιώσει την αντίληψη ότι η χρηματοδότηση των σχολείων δεν είναι τόσο πολιτειακή υποχρέωση όσο ζήτημα «ατομικής» ευθύνης των ίδιων των σχολικών μονάδων και των λειτουργών τους. Με άλλα λόγια να φορτώσει τις ευθύνες για την κακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα και ν’ αποσυρθεί σταδιακά από τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης. Η εγκατάλειψη των σχολείων και γενικά των δημόσιων υποδομών υπονομεύει την ποιότητα της ζωής μας και το μέλλον των παιδιών και των μαθητών μας και δεν θα την ανεχτούμε.
Για να μην έχουμε επανάληψη παρόμοιων ή σοβαρότερων περιστατικών και καθώς διανύουμε μια περίοδο έντονης σεισμικότητας στις Κυκλάδες
Απαιτούμε:
Να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες ενέργειες και μελέτες δευτεροβάθμιου ή/και τριτοβάθμιου αντισεισμικού ελέγχου και στατικότητας στο εν λόγω σχολείο και γενικώς σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων με ευθύνη των οικείων Δήμων.
Να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, αποκατάστασης και βελτίωσης των υφιστάμενων σχολικών υποδομών.
Να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση για την συντήρηση των σχολικών κτιρίων και για την ανέγερση νέων.
Να αποζημιωθεί η συναδέλφισσα από την υπηρεσία για όλα τα έξοδα της για μετακίνηση στην Αθήνα και τις σχετικές εξετάσεις, στο πλαίσιο του εργατικού ατυχήματος στο οποίο ενεπλάκη.
Ωρα για ντολμαδάκια… Τρία αδέλφια καϊκτσίδες από το νησί μας την έδωσαν αυτή την συνταγή. Χρειάζεται λίγη εξάσκηση για να πετύχουμε ένα ωραίο πεντάγωνο, αλλά, αν δεν τα καταφέρνουμε, απλώς τα τυλίγουμε με τον κλασικό τρόπο, σε ρολό. Τα ντολμαδάκια μπαίνουν στην κατσαρόλα σε στρώσεις, με τις διπλωμένες άκρες προς τα κάτω. Στη γέμιση έχουν ρύζι και κιμά, χοιρινό συνήθως. Μέσα από τον “Γαστρονόμο” έχουμε τη πρόταση της ημέρας…
Στην Κάλυμνο, για να δώσουν ακόμα πιο πλούσια γεύση, στρώνουν στην κατσαρόλα φέτες από λεπτά χοιρινά μπριζολάκια λαιμού ή, όπως εδώ, πανσέτα χοιρινή, που παράλληλα προστατεύουν τα «φύλλα» για να μην κολλήσουν στον πάτο. Το φαγητό αυτό μπορεί να γίνει και αυγοκομμένο, αλλά θα πρέπει να αυξήσουμε τη δόση των υγρών στην κατσαρόλα.
Υλικά
Μερίδες: 6-8
Διαδικασία
Για τα ντολμαδάκια με κιμά από την Κάλυμνο ή αλλιώς «φύλλα», ξεκινάμε και σε μια μεγάλη κατσαρόλα με άφθονο νερό που κοχλάζει ρίχνουμε τα αμπελόφυλλα σε δόσεις των 6-8 κομματιών και τα ζεματίζουμε για 1 λεπτό.
Τα βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τα αφήνουμε να στραγγίξουν και να κρυώσουν, απλωμένα πάνω σε καθαρές πετσέτες.
Σε ένα μεγάλο μπολ ή λεκάνη ανακατεύουμε καλά τον κιμά, το ρύζι, τα κρεμμύδια, τον πελτέ, αλάτι και πιπέρι και ζυμώνουμε καλά με τα χέρια μας για να φτιάξουμε ένα αφράτο και ομοιογενές μείγμα.
Διαλέγουμε την πιο φαρδιά μας κατσαρόλα και καλύπτουμε τον πυθμένα της με μια ισόπαχη στρώση από τις φέτες πανσέτας. Αν κάποιο κομμάτι δεν χωράει, το κόβουμε σε μικρότερα, φροντίζοντας να καλυφθεί ο πάτος του σκεύους τελείως.
Παίρνουμε ένα αμπελόφυλλο και το απλώνουμε στη φούχτα μας, με τη θαμπή πλευρά του προς τα πάνω.
Βάζουμε στο κέντρο του 1 κουτ. σούπας γέμιση και, κλείνοντας λίγο τη φούχτα, φέρνουμε τις άκρες του φύλλου προς το κέντρο, από πέντε διαφορετικές μεριές, για να δώσουμε το χαρακτηριστικό σχήμα.
Βάζουμε το ντολμαδάκι στην κατσαρόλα, με τις άκρες του διπλωμένου φύλλου προς τα κάτω.
Έπαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με τα υπόλοιπα αμπελόφυλλα και γέμιση, μέχρι να τελειώσουν, φτιάχνοντας στην κατσαρόλα το πολύ τρεις στρώσεις.
Περιχύνουμε με το ελαιόλαδο και 400 ml νερό και σκορπίζουμε εδώ κι εκεί στην κατσαρόλα τα κομματάκια του βουτύρου.
Σκεπάζουμε τους ντολμάδες με ένα πιάτο για να μην ανακινηθούν στο βράσιμο και ξετυλιχτούν, και τοποθετούμε την κατσαρόλα σε δυνατή φωτιά. Ζεσταίνουμε μέχρι το υγρό να αρχίσει να κοχλάζει.
Χαμηλώνουμε αρκετά τη φωτιά, κλείνουμε την κατσαρόλα καλά με το καπάκι της και σιγομαγειρεύουμε για περίπου 1 1⁄2 ώρα, μέχρι να γίνει η γέμιση.
Σερβίρουμε τα «φύλλα» ζεστά, μαζί με το ζουμάκι της κατσαρόλας.
Στον πάτο της κατσαρόλας στρώνουμε τις πανσέτες καλύπτοντάς τον. Τοποθετούμε στη συνέχεια με σειρά τα πουγκιά (ντολμάδες).
Προσθέτουμε νερό, ελαιόλαδο και το βούτυρο και τοποθετούμε για βάρος στους ντολμάδες ένα πιάτο.
Καπακώνουμε και μαγειρεύουμε σε μέτρια φωτιά για περίπου μιάμιση ώρα.
” Θεωρούμε προσβλητικό και ατελέσφορο τον τρόπο προετοιμασίας της σημερινής δήθεν διαβούλευσης, χωρίς έγκαιρη ειδοποίηση και κοινοποίηση κάποιου κειμένου εργασίας για τη διατύπωση θέσεων και προτάσεων. Η προχειρότητα και η απαξίωση θεσμικών λειτουργιών, όπως είναι η διαβούλευση και ο διάλογος, και θεσμών καταξιωμένων στον χρόνο και την κοινωνία, όπως η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, δεν προοιωνίζεται κάτι ωφέλιμο και αποτελεσματικό για τον τόπο..”.
Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τη Διοίκηση της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (ΕΑΣ) η οποία ήταν απούσα από την χθεσινή (06/03) εκδήλωση – διαβούλευση για το Master Plan του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με σημείο αναφοράς το νερό και τη διαχείρισή του.. Μάλιστα, έστειλε και ανοιχτή επιστολή (με την υπογραφή του προέδρου της) προς τον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων όπου καταθέτει την άποψή της..
Αναλυτικά η επιστολή της ΕΑΣ Νάξου αναφέρει:
Κύριε Δήμαρχε,
Σήμερα (06/03) το μεσημέρι, ώρα 13:20, με ειδοποίησε τηλεφωνικά κάποια κυρία από τον Δήμο για τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ, σε δύο ώρες περίπου, πρώτη διαβούλευση στο Δημαρχείο, με θέμα το Γενικό Σχέδιο (Masterplan) Ύδρευσης των κατοίκων του Δήμου, που θα εκπονηθεί με την τεχνική υποστήριξη του Δικτύου Αειφόρων Νήσων (ΔΑΦΝΗ).
Δεν λάβαμε ούτε καν ηλεκτρονικό μήνυμα.
Σύμφωνα με το Δελτίου Τύπου που εκδώσατε και αυτό καθυστερημένα (ΠΡΟΧΘΕΣ), θα γίνει η παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων του Σχεδίου και η καταγραφή των απόψεων και προτάσεων των κατοίκων και φορέων των νησιών του Δήμου.
Επειδή οι κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς δεν είναι απλοί πολίτες για να ενημερώνονται με Δελτία Τύπου ή επισήμως με πρόσκληση της τελευταίας στιγμής.
Επειδή η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού σχεδίου αξιοποίησης των υδάτινων πόρων δεν αφορά μόνο στην ύδρευση, αλλά και στην άρδευση (είναι συγκοινωνούντα δοχεία αυτά) και η Ε.Α.Σ. Νάξου (η μεγαλύτερη οικονομική οντότητα τουλάχιστον στη Νάξο) έχει συγκροτήσει και διατυπώσει και στο παρελθόν τεκμηριωμένες προτάσεις, ειδικές για τον πρωτογενή τομέα, αλλά και συνολικά για το ζωτικό θέμα του νερού, που θα μας απασχολεί εντονότερα στο μέλλον.
Θεωρούμε προσβλητικό και ατελέσφορο τον τρόπο προετοιμασίας της σημερινής δήθεν διαβούλευσης, χωρίς έγκαιρη ειδοποίηση και κοινοποίηση κάποιου κειμένου εργασίας για τη διατύπωση θέσεων και προτάσεων.
Η προχειρότητα και η απαξίωση θεσμικών λειτουργιών, όπως είναι η διαβούλευση και ο διάλογος, και θεσμών καταξιωμένων στον χρόνο και την κοινωνία, όπως η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, δεν προοιωνίζεται κάτι ωφέλιμο και αποτελεσματικό για τον τόπο.
Σε κάθε περίπτωση εμείς είμαστε παρόντες στον διάλογο, γιατί το θέμα είναι πρωτεύον και για μας, και στις δυο του διαστάσεις, παρόλο που αυτές τις μέρες τα στελέχη της Ε.Α.Σ. είναι στην Αθήνα για τη συμμετοχή στη Food Expo, τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών στη νοτιοανατολική Ευρώπη, που θα πραγματοποιηθεί στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η εποικοδομητική παρουσία της Ε.Α.Σ. στην οικονομία και κοινωνία του νησιού είναι πανθομολογούμενη και ματαιοπονούν όσοι νομίζουν πως θα τρωθεί από τουλάχιστον πρόχειρες και επιπόλαιες ενέργειες και σκέψεις.
Παρακαλώ να αναγνωστεί αυτή η παρέμβασή μας στην αποψινή σύσκεψη.
Δημήτρης Καπούνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Ε.Α.Σ. Νάξου”
Πωλητήριο σε ακίνητο – οικόπεδο στην κοινότητα Χαλκίου, εντός οικισμού και με δυνατότητα δημιουργίας κατοικίας…
Η σχετική αγγελία αναφέρει ότι πωλείται οικόπεδο έκτασης 750 m2, το οποίο βρίσκεται στα όρια του Καλόξυλου στην Κοινότητα Χαλκίου της Νάξουεντός οικισμού κάτι που σημαίνει ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.
Είναι με μέτωπο στον επαρχιακό δρόμο (σ.σ. όπως βλέπετε στην κεντρική φωτογραφία) που συνδέει το Χαλκί με την Μονή και τα υπόλοιπα χωριά του συγκεκριμένου οδικού άξονα.
Βρίσκεται σε απόσταση 100 μέτρων περίπου από κεντρικό super market και είναι κοντά σε νεόκτιστες κατοικίες.
Οικόπεδο κατάλληλο για κατοικία ή και εμπορική χρήση όσον αφορά κτήρια…
Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει: «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».
Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets
Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.
Εκτός δρομολογίων το Thunder
Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της: «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».
Πίεση σε ταχύπλοο
Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.
Thunder – Fast Ferries
Η σοβαρή οικονομική ζημιά
Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους
Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».
Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».
Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries
Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».
Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».
Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση
Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας 18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.
Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»
Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν: «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».
Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί: «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».
Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».
Με ένα σύντομο ηχητικό μήνυμά του στα ισπανικά, ο πάπας Φραγκίσκος θέλησε να ευχαριστήσει τους πιστούς που προσεύχονται για την υγεία του. Το μήνυμα μεταδόθηκε την Πέμπτη στην πλατεία του Αγίου Πέτρου.
Ο ποντίφικας, με αδύναμη φωνή, απευθύνθηκε στους καθολικούς πιστούς υπογραμμίζοντας: «Ευχαριστώ από καρδιάς για τις προσευχές υπέρ της υγείας μου, οι οποίες φθάνουν από την πλατεία του Αγίου Πέτρου».
«Προσεύχομαι και εγώ από εδώ που βρίσκομαι. Ο Θεός να σας ευλογεί και η Παρθένος να σας προστατεύει. Ευχαριστώ», είπε ο πάπας Φραγκίσκος.
Πρόκειται για μήνυμα 20 δευτερολέπτων το οποίο, όπως έκανε γνωστό το Βατικανό, ηχογραφήθηκε σήμερα, σύμφωνα με την επιθυμία του ποντίφικα, ο οποίος εντυπωσιάστηκε από την αγάπη και την αλληλεγγύη που εκδηλώθηκε προς το πρόσωπό του.
Σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς του νοσοκομείου Αγκοστίνο Τζεμέλι της Ρώμης (σ.σ. βρίσκεται κάτι περισσότερο από τρεις εβδομάδες), ο πάπας Φραγκίσκος δεν παρουσίασε αναπνευστικές κρίσεις και συνέχισε τις ασκήσεις κινησιοθεραπείας την Πέμπτη.
Παραμένει χωρίς πυρετό, ενώ οι τιμές των αιματολογικών του εξετάσεων είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές των περασμένων ημερών.