Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 147

AFISO – Κωνσταντινάκης: “Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι εργάζονται ένα ή δύο υπάλληλοι”

0

Για παιχνίδια με την ασφάλεια των πτήσεων μέσω «εκπτώσεων» στην εκπαίδευση κρίσιμων ειδικοτήτων για την αεροναυτιλία καταγγέλλει τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων (AFISO), ο οποίος εκπροσωπεί τους υπαλλήλους που εργάζονται στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας και παρέχουν υπηρεσίες Εναερίου Κυκλοφορίας σε άλλους τομείς του αεροπορικού έργου.

Μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για επικίνδυνες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και πεπαλαιωμένο εξοπλισμό, τον οποίο έχουν αποσύρει εδώ και χρόνια χώρες όπως η Αίγυπτος, ο σύλλογος των τηλεπικοινωνιακών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αλλαγές στην εκπαίδευση, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ασφαλείας αντί να τα λύνουν.

Σημειώνουν ότι για πρώτη φορά εδώ και 29 χρόνια επαφίεται στη διοίκηση της ΥΠΑ ο χρόνος εκπαίδευσης των υπαλλήλων που μεταφέρονται σε αερολιμένα όπου δεν έχουν ξαναδουλέψει χωρίς να αναφέρεται ρητά στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) που τους έχει παρουσιαστεί, την ώρα μάλιστα που η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο.

Έρχεται να προστεθεί στις τρομερές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στον κλάδο, αλλά και στο όριο ηλικίας των υπηρετούντων υπαλλήλων σε περίπου 15 μικρούς αερολιμένες, το οποίο υπερβαίνει πλέον τα 60 έτη!

Ύστερα από τα πολλαπλά περιστατικά του παρελθόντος όταν ολόκληρα αεροδρόμια έκλειναν διότι αρρώσταινε ο μοναδικός υπάλληλος, η ΥΠΑ φέρεται να επιχειρεί να κρατήσει για τον εαυτό της τη δυνατότητα να αποφασίζει επί των ημερών εκπαίδευσης των μεταφερόμενων υπαλλήλων προκειμένου να έχει την ευχέρεια να «κλείνει τρύπες όπου υπάρχουν κενά», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Μόλις λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στην ελλιπή εκπαίδευση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και τις συνέπειές της, οι εργαζόμενοι AFISO ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να γίνουν «οι Ιφιγένειες σε αεροπορικά Τέμπη», καταγγέλλοντας την ΥΠΑ ότι παρά το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, «δεν διστάζει να υποβαθμίζει την ασφάλεια τοποθετώντας την σε δεύτερη μοίρα».

Στο ψήφισμα της Γενικής τους Συνέλευσης μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η τοποθέτηση των χρονικών διαστημάτων της εκπαίδευσης στην ΟΜ εκτός της προστασίας του νέου ΠΔ, δίνει τη δυνατότητα στην Διοίκηση κατόπιν Εισήγησης της Αρμόδιας Διεύθυνσης να τα τροποποιεί για να επιτυγχάνει την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων του AFIS (όπως ακριβώς ισχυρίζονται οι εκφραστές της πρότασης), αδιαφορώντας για την Ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων που παρέχουν την υπηρεσία AFIS. Δεν θα υπάρξουμε “Ιφιγένειες” στον βωμό των σκοπιμοτήτων και δεν θα επιτρέψουμε να δημιουργηθούν ”Αεροπορικά Τέμπη” στην Εναέρια Κυκλοφορία», αναφέρουν.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κωνσταντινάκη, μέχρι σήμερα εκτός από τη βασική εκπαίδευση που λαμβάνουν οι υπάλληλοι AFISO, το Π.Δ 304/1996 εξασφάλιζε την χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης (15 ημέρες) στην Οργανική Μονάδα AFIS, όταν ο υπάλληλος πήγαινε για πρώτη φορά να υπηρετήσει στην συγκεκριμένη Μονάδα.

«Με το νέο ΠΔ που προτείνει η Διοίκηση της ΥΠΑ, αυτό το χρονικό διάστημα εκπαίδευσης στην Μονάδα AFIS θεωρείται λεπτομέρεια που δεν χρειάζεται να οριστεί εκ των προτέρων και να αναφερθεί στο Νόμο – Π.Δ, αλλά θα οριστεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης κι επιχειρησιακής επάρκειας αφού ψηφιστεί ο Νόμος-ΠΔ».

Και ενώ η ΥΠΑ ανακοινώνει την ολοκλήρωση της πιστοποίησης 10 κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι υπογραμμίζουν πως η διοίκησή της εστιάζει περισσότερο στη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), θέτοντας υποκειμενικά κριτήρια στην εκπαίδευση, τα οποία διευκολύνουν «την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων».

Το σχέδιο Π.Δ. που προτείνεται από τη Διοίκηση αναφέρει μόνο ότι: «Το πρόγραμμα επιχειρησιακής επάρκειας καταρτίζεται, υλοποιείται και τροποποιείται με απόφαση Διοικητή ΥΠΑ κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης του κλάδου….»

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, με τον τρόπο αυτόν τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης των AFISO στην οργανική Μονάδα AFIS θα υπολείπονται κατά πολύ αυτών που ισχύουν εδώ και 29 χρόνια και θα υπάρχει αναντιστοιχία με την αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και την πολυπλοκότητα του παρεχόμενου έργου.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν μεθόδευση, ώστε τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην πράξη, να ορίζονται, κατά το δοκούν, σύμφωνα με τις ανάγκες της Διοίκησης της ΥΠΑ εις βάρος της εκπαίδευσης των υπαλλήλων και κατ΄επέκταση της ίδιας της ασφάλειας των πτήσεων.

Αεροδρόμιο Μήλου
Αεροδρόμιο Μήλου

Κι αυτό την ώρα που σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινάκη, «αεροδρόμια όπως της Πάρου και της Καρπάθου με περισσότερες από 1.500 πτήσεις το καλοκαίρι δουλεύουν με έναν ή δύο υπαλλήλους». Σήμερα στη συγκεκριμένη ειδικότητα εργάζονται 105 άτομα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 60 ετών. Πέρυσι προστέθηκαν μέσω ΑΣΕΠ 14 άτομα και άλλα 6 από μετατάξεις, ενώ επίκειται και η έλευση ακόμα 4-5 υπαλλήλων. Ωστόσο μόνο την προηγούμενη χρονιά αποχώρησαν από την Υπηρεσία περί τα 60 άτομα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου.

Εκτός των προβλημάτων στελέχωσης, σύμφωνα με τους εργαζομένους, η παρέμβαση στο ζήτημα της εκπαίδευσης επιχειρεί να καλύψει νομικά «και άλλες σκοπιμότητες, όπως την παραβίαση του ισχύοντος Π.Δ στο πρόσφατο παρελθόν από τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών ο οποίος πήγε χωρίς 15θήμερη εκπαίδευση στο αεροδρόμιο της Καστοριάς, όπως καταγγέλλουν προσθέτοντας ότι για το ζήτημα έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην ίδια τροχιά και επερχόμενη τροπολογία

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, στην ίδια ακριβώς τροχιά κινείται και η τροπολογία που απέστειλε πρόσφατα η Διοίκηση της ΥΠΑ για ψήφιση και αφορά το μηνιαίο επίδομα του Eurocontrol των AFISO. Οπως σημειώνουν, με γνώμονα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων οι εργαζόμενοι εκβιάζονται:

«Ο εξαναγκασμός των συναδέλφων σε μετακίνηση για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το αφαιρεθέν εισόδημα, σε συνάρτηση με την μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην μονάδα που δρομολογείται και τον υψηλό μέσο όρο ηλικίας του προσωπικού (60+) δημιουργεί επικίνδυνο περιβάλλον στην Ασφάλεια των Πτήσεων, των επιβαινόντων και των συναδέλφων που παρέχουν την Υπηρεσία AFIS», τονίζουν.

Απεργία την ερχόμενη εβδομάδα

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογος προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρης απεργίας, την Τρίτη 11/3/2025 ζητώντας:

# Να αποσυρθεί η πρόταση που κατατέθηκε απ την Ομάδα Εργασίας και έγινε αποδεκτή απ την Διοίκηση/ΥΠΑ με σκοπό την αντικατάσταση του ΠΔ 304/1996 που αφορά την εκπαίδευση των AFISO. Τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα πρέπει να αναφέρονται στο Νέο ΠΔ για να προστατεύονται από τροποποιήσεις της Διοίκησης και της οικίας Διεύθυνσης και να είναι συμβατά με την αυξανόμενη Εναέρια Κυκλοφορία, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων.

# Άμεσες προσλήψεις τόσο για τα αεροδρόμια AFIS, τα υπόλοιπα περιφερειακά, όσο και τις υπηρεσίες των Αθηνών (ΚΕΠΑΘΜ/Α3, Δ5). Κανένα αεροδρόμιο με έναν υπάλληλο, καμιά βάρδια κενή.

# Να επικρατήσει ισονομία με τους άλλους κλάδους της Αεροναυτιλίας αναφορικά με την σύνδεση του πιστοποιητικού Υγείας και τις πρόσθετες αμοιβές, εφαρμόζοντας τους νόμους που διέπουν τον ισχύοντα οργανισμό της ΥΠΑ.

# Να αποσυρθεί η τροπολογία που επιδοτεί την Υπηρεσία AFIS με εισόδημα που αφαιρείται από τις αποδοχές των υπολοίπων, βαπτίζοντάς το «κίνητρο». Εφαρμογή της νομοθεσίας για την ακέραια κατανομή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol και στον κλάδο μας, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της Αεροναυτιλίας (ΕΕΚ, ATSEP) με απόδοση 5%, ακέραια κατανομή και επίδομα AFIS 50%, για να γίνει κίνητρο προσέλκυσης προσλήψεων-μετατάξεων στον κλάδο.

Πηγή: ethnos.gr

 

Κυριάκος Σαλτερής: «Η παράδοσή μας πρέπει να μεταδοθεί στις επόμενες γενιές» (video)

0

Ο Εξωραϊστικός – Πολιτιστικός Σύλλογος Πολιχνίου Νάξου, τα τελευταία χρόνια την Κυριακή της Αποκριάς μέσα από ένα σενάριο απόβασης πειρατών στην παραλία του Αλυκού, γυρίζει το χρόνο πίσω, στην εποχή που στην περιοχή κατοικούσε αρκετός κόσμος που βρισκόταν συχνά αντιμέτωπος με τον κίνδυνο των πειρατικών επιδρομών.

Από το 2017, ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κυριάκος Σαλτερής εμπνεύστηκε αυτό το δρώμενο κατά το οποίο πειρατές προσπαθούν να κάνουν απόβαση στην παραλία ενώ οι κάτοικοι τους απωθούν.

Φεύγουν για λίγο, για να ξαναγυρίσουν και αφού κατέβουν στη στεριά ξεκινούν το παιχνίδι της εύρεσης ενός κρυμμένου θησαυρού. Μικροί και μεγάλοι, έχουν το ρόλο τους σε αυτό το παιχνίδι της αναζήτησης κι έτσι σε αυτό το υπέροχο σημείο της Νάξου κάθε χρόνο αυτή τη μέρα συγκεντρώνεται πολύς κόσμος που εκτός από τη συμμετοχή στο δρώμενο, απολαμβάνει τη βόλτα του, πλούσιο φαγητό και άφθονο κρασί.

“Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε την ιστορία του τόπου μας και να μεταδίδουμε την παράδοσή μας στις νεότερες γενιές” μας είπε ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού – Εξωραϊστικού Συλλόγου Πολιχνίου «Η Αγία Παρασκευή» κ. Κυριάκος Σαλτερής, ο οποίος φιλοξενήθηκε στη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3 και στην εκπομπή “Cyclades On Air”.

Επιπλέον ο κ. Σαλτερής μας μίλησε για τα έθιμα των Χριστουγέννων και του Πάσχα και για την προσπάθεια του Συλλόγου να αναβιώνουν κάθε χρόνο, αλλά και για τη μουσική παράδοση του νησιού και για τα μουσικά όργανα που κάποτε πρωταγωνιστούσαν στον τόπο και πλέον έχουν χαθεί. Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να ακούσετε τον κ. Σαλτερή και να δείτε σκηνές από την προσπάθεια «απόβασης» των πειρατών.

Ευρωπαϊκή Ενωση: Μείωση εκπομπών στα επόμενα τρία χρόνια

0

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προτείνει τη χαλάρωση του χρονοδιαγράμματος για τις υποχρεώσεις μείωσης εκπομπών της αυτοκινητοβιομηχανίας, δίνοντας στους κατασκευαστές τρία χρόνια (αντί για ένα) για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί πριν αντιμετωπίσουν αυστηρές ποινές για μη συμμόρφωση.

Υπολογίζεται ότι οι ποινές για τη μη συμμόρφωση θα μπορούσαν να φτάσουν τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε ολόκληρο τον τομέα.

Ο κανονισμός προβλέπει στόχο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 15% μέχρι το 2025 (σε σχέση με τα επίπεδα του 2021), και μέχρι τώρα η Βρυξέλλες είχε υποστηρίξει ότι δεν ήταν απαραίτητες παρατάσεις, καθώς η βιομηχανία γνώριζε το χρονοδιάγραμμα από το 2019.

Στο πλαίσιο αυτό, η φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι είναι «κλειδί» να διατηρηθεί η «ισορροπία» και να τηρηθεί η «προβλεψιμότητα και η ισότητα» για εκείνους τους κατασκευαστές που «τηρούν τις υποχρεώσεις τους» και ήδη ακολουθούν την καθορισμένη πορεία. Η νέα αυτή ευελιξία, σύμφωνα με την οργάνωση Transport & Environment, θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πωλήσουν λιγότερα καθαρά αυτοκίνητα το 2025, με αντάλλαγμα την πώληση περισσότερων καθαρών μοντέλων το 2026-2027. 

Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές αναγνωρίζουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται, αλλά πιστεύουν ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, προκειμένου να προστατευτεί η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας, η οποία αντιμετωπίζει την αργή υιοθέτηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από την αγορά.

 

Σαντορίνη – Δήμος: Στο ΦΕΚ η ίδρυση Ειδικού Νηπιαγωγείου

0

Μετά την Πάρο και η Σαντορίνη αποκτά Ειδικό Νηπιαγωγείο. Μία δομή ιδιαίτερα σημαντική για την τοπική κοινωνία και κυρίως για τα παιδιά που οφείλουν να παίρνουν τις σωστές βάσεις για τη ζωή τους… Η σχετική ενημέρωση έγινε γνωστή μέσω των social media του Δήμου Θήρας – Σαντορίνης που αναφέρει:

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το ΦΕΚ 873 (Τεύχος Β’, 27-02-2025).

“Ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας και με στόχο την προώθηση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, καταφέραμε να ικανοποιήσουμε ένα διαρκές αίτημα των κατοίκων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.

Η ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου στο νησί μας αποτελεί θεμέλιο για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής. Με αυτή την εξέλιξη, εξασφαλίζουμε ένα πιο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δεσμευόμαστε να εργαστούμε άμεσα για την λειτουργία του Νηπιαγωγείου στο Εμπορείο από τη σχολική χρονιά 2025-2026, εξασφαλίζοντας όλες τις απαραίτητες συνθήκες.

Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι γονείς τους αξίζουν κάθε δυνατή βοήθεια εκ μέρους μας, για μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και δικαιοσύνης, αναφέρεται στη σχετική δημοσίευση του Δήμου”.

Πάρος: Σε λειτουργία από τη νέα σχολική χρονιά Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό

0

Ηταν κάτι που περίμενε πως και πως η τοπική κοινωνία. Εδώ και χρόνια υπήρχε αίτημα.. Και σήμερα γίνεται πραγματικότητα. Τι εννοούμε; Την ίδρυση δύο νέων ειδικών σχολείων, του μονοθέσιου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου του Δήμου Πάρου, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της, η Δημοτική Αρχή του νησιού.

Σε συνέχεια των σχετικών αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, ο Δήμος προέβη σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ίδρυση των νέων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Πάρο ήδη λειτουργεί Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Πάρου), χωρίς όμως μέχρι τώρα να λειτουργεί Ειδικό Σχολείο για να καλύψει τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πάρα τον αυξημένο αριθμό μαθητών σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουν καταγραφεί από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ Νάξου και που πληρούν τα κριτήρια για να φοιτήσουν αντίστοιχα σε Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Σχολείο.

Ο δήμαρχος Πάρου, Κωνσταντίνος Μπιζάς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη θετική έκβαση του αιτήματος αναφορικά με την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην Πάρο, μετά και την επίσημη δημοσίευση στο ΦΕΚ, επισημαίνοντας πως “θέτοντας ως προτεραιότητα τις ανάγκες τις εκπαιδευτικής κοινότητας και με γνώμονα τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης και συμμετοχής όλων των παιδιών της Πάρου στην εκπαίδευση, διεκδικήσαμε και επιτύχαμε την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην Πάρο”.

Μάλιστα, ο κ. Μπιζάς τόνισε πως “ήταν ένα πάγιο αίτημα των δημοτών μας και όλων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του νησιού μας. Χαιρόμαστε για το αίσιο τέλος της συλλογικής αυτής προσπάθειας, μετά και την επίσημη δημοσίευση στο ΦΕΚ της έγκρισης ίδρυσης του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στην Πάρο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέβαλαν στην θετική αύτη εξέλιξη, η οποία έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο της ειδικής αγωγής στο νησί μας, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να έχουν μία ολοκληρωμένη ειδική εκπαίδευση και κατάρτιση με στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και την ένταξή τους στην κοινωνία”.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρόεδρος της Ενιαίας Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Πάρου κα Ιφιγένεια Χατζηγεωργίου υπογράμμισε πως “η ίδρυση του μονοθέσιου Ειδικού Νηπιαγωγείου και του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου είναι μια σημαντική εξέλιξη για την ειδική εκπαίδευση στο νησί μας. Μέλημά μας από εδώ και πέρα είναι να γίνουν όλες εκείνες οι ενέργειες που απαιτούνται ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα δύο νέα ειδικά σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά 2025-2026”.

 

Τήνος: Προχωράει ο σχεδιασμός για το λιμάνι, υπογραφή για το Π.Ε.Α.Λ.

0

Υπογράφηκε πρόσφατα, 26/02/2025, μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και του Γραφείου Μελετών MARNET A.Τ.E. η “Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΥΛΥ στον ανασχεδιασμό της μελέτης Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.) Τήνου”.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι ο ανασχεδιασμός και η αναμόρφωση της μελέτης του Προγραμματικού Σχεδίου του Λιμένα Τήνου, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου, όπως αυτές είχαν διατυπωθεί παλαιότερα προς το Υπουργείο Υποδομών. Η προθεσμία για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης ορίστηκε σε έξι(6) μήνες.

Το ιστορικό έχει ως εξής:

Τον Σεπτέμβριο 2018, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών (Διεύθυνση Λιμενικών Έργων) ανέθεσε στην Ένωση Οικονομικών Φορέων: Μαριλένα Γ. Φράγκου, DENCO TRANSPORT Ε.Π.Ε, Ανάπλαση Α.Ε, Α. Γ. Κοτζαμπόπουλο, Κ.Μ. Τόπτσης, Ι.Μ. Ρήγος, Δ. Αργυρόπουλος & Συνεργάτες Ο.Ε, την εκπόνηση Προγράμματος Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.)Τήνου (λιμένας Μείζονος Ενδιαφέροντος – κατηγορία Κ3)

Όλες οι προταθείσες από την μελέτη εναλλακτικές λύσεις στόχευαν στην διασφάλιση πλήρους προστασίας του συνόλου του Λιμένα Τήνου («Μέσα Λιμάνι» και «Έξω Λιμάνι») από τους κυματισμούς όλων των διευθύνσεων. Ωστόσο λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής (κυματισμοί, μεγάλα φυσικά βάθη) όλες οι λύσεις ήταν ιδιαίτερα δαπανηρές ( έως και 90 εκατ. ευρώ). Παράλληλα, το 2020 διατυπώθηκαν αντιρρήσεις για τον σχεδιασμό του Λιμένα από τοπικούς φορείς, το Λιμεναρχείο, καθώς και τους πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας.

Κατόπιν αυτών η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών ανέθεσε στο Γραφείο Μελετών MARNET Α.Τ.Ε. (Τεχνικός Σύμβουλος της Διεύθυνσης) την συγκριτική Αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων για την διαμόρφωση μίας νέας πρότασης προγραμματικού σχεδιασμού του Λιμένα, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των Τοπικών Φορέων και των Πλοιάρχων.

Τον Μάιο 2022 παρουσιάστηκε η νέα πρόταση, σε κοινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Τήνου, και του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου. Στην συνέχεια το Δ.Λ.Τ. Τήνου διεβίβασε στην Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών τις απόψεις του επί της νέας πρότασης , και ταυτόχρονα απέστειλε και τις απόψεις (α) του Λιμεναρχείου Τήνου και (β) του Συλλόγου Μηχανικών Τήνου.

Για τον ανασχεδιασμό και την αναμόρφωση της μελέτης του Προγραμματικού Σχεδίου του Λιμένα Τήνου, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραπάνω διατυπωθείσες απόψεις, υπογράφηκε, στις 26/02/2025, μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών , και του Γραφείου Μελετών MARNET Α.Τ.Ε. η «Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ/ΚΥΛΥ στον ανασχεδιασμό της μελέτης Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.) Τήνου».

Στα πλαίσια της Σύμβασης πρόκειται να εκπονηθεί μελέτη κυματικής διαταραχής/κυματικής διείσδυσης και μελέτη πλοήγησης , και πρόκειται να γίνει ο ανασχεδιασμός, σε προκαταρκτικό επίπεδο, της κυκλοφοριακής οργάνωσης του λιμένα και των οδικών συνδέσεων με τον αστικό ιστό, των Η/Μ εγκαταστάσεων και δικτύων κοινής ωφελείας, της πολεοδομικής οργάνωσης, της κτιριακής υποδομής και του Χερσαίου χώρου. Τέλος, στα ίδια πλαίσια, πρόκειται να εκπονηθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρόσφατου Ν.5167/2024.

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου κος Ευάγγελος Σημαντήρης εξέφρασε την ικανοποίησή του και δήλωσε ότι, «μετά από τις συστηματικές πιέσεις μας, το Π.Ε.ΑΛ. Τήνου οδεύει προς την λύση που θα οδηγήσει το νησί μας στην απόκτηση ενός Σύγχρονου Και Ασφαλούς Λιμένα». Επιπλέον δε, μετά την εξέλιξη για την δρομολόγηση της λύσης αυτής, εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τον Υπουργό , αλλά και τα στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών.

Χ. Θεοχάρης: “Ο τουρισμός γεννά ανάγκες στον τομέα των υποδομών και είναι πάντα ένα βήμα μπροστά”

0

Κλιματική αλλαγή, παρατεταμένες περίοδοι καύσωνα και ξηρασίας τα καλοκαίρια, ακραία καιρικά φαινόμενα όπως πλημμύρες, άνοδος της στάθμης της θάλασσας. Αλλά και νέες τάσεις στις επιλογές διακοπών, ξεκούρασης, ευεξίας στους ταξιδιώτες. Ο κόσμος αλλάζει, το φυσικό περιβάλλον δέχεται πιέσεις, οι επιθυμίες των νέων γενιών τουριστών μεταλλάσσονται διαρκώς. Χώρες με βαριά τουριστική βιομηχανία, όπως η Ελλάδα, δέχονται επίσης πιέσεις να αλλάξουν το στρατηγικό σχεδιασμό τους στον τομέα του τουρισμού, όχι απλώς μακροπρόθεμα αλλά εδώ και τώρα.

Η μετάβαση στη «βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα» είναι το μεγάλο στοίχημα και της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια, αναφέρει στην DW και στην Ειρήνη Κυρανούδη, o Χάρης Θεοχάρης, βουλευτής της ΝΔ, πρώην υπ. Τουρισμού και υποψήφιος Γενικός Γραμματέας για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, τον οποίο συναντήσαμε στο Βερολίνο στο περιθώριο της σημαντικής Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού του Βερολίνου, την ΙΤΒ.

«Πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη μετάβαση αυτή, στη βιωσιμότητα στο να χρησιμοποιούμε λιγότερο πλαστικό ή οποιοδήποτε υλικό που δεν είναι ανακυκλώσιμο εύκολα και από την άλλη να προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε τις κρίσεις που γεννιούνται ολοένα πιο συχνά από την κλιματική αλλαγή: οι φωτιές, οι πλημμύρες σε εμάς, στη Βαλένθια, οι κυκλώνες στην Καραϊβική. Ο τουριστικός κόσμος πρέπει να αντιμετωπίσει την έννοια της ανθεκτικότητας από νέα σκοπιά», αναφέρει ο Χάρης Θεοχάρης, τονίζοντας ότι τουρισμός, οικονομία και κοινωνία είναι αλληλένδετα.

Ταμείο και Data Center για την Ανθεκτικότητα

Χάρης Θεοχάρης
Χάρης Θεοχάρης

Για τον Έλληνα πολιτικό που διεκδικεί τη θέση του ΓΓ στον ΠΟΤ, ενός κομβικού οργανισμού για τον παγκόσμιο τουρισμό, στον οποίο η Ελλάδα μέχρι σήμερα δεν είχε διεκδικήσει ηγετική θέση, είναι σημαντικά δύο βήματα: η δημιουργία ενός Data Center για την ανθεκτικότητα, όπου τα κράτη-μέλη θα μοιράζονται κρίσιμα δεδομένα πχ για την κλιματική αλλαγή και την επίδρασή της στον τουρισμό και η δημιουργία ενός Ταμείου για την Ανθεκτικότητα στη βάση της αλληλεγγύης για στήριξη τουριστικών χωρών που δέχονται πλήγματα για παράδειγμα από φυσικές καταστροφές.

Η Ελλάδα, όπως σημειώνει, έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια τις συνέπειες τις κλιματικής αλλαγής στον τουρισμό έντονα με τις πυρκαγιές στη Ρόδο ή τις πλημμύρες Daniel στη Θεσσαλία και γι αυτό έχουν αυξηθεί τα σχετικά κονδύλια στον κρατικό προϋπολογισμό. «Πριν από λίγα χρόνια δεν είχαμε τίποτα, έπειτα φτιάχθηκε ένας λογαριασμός με 300 εκατομμύρια, έπειτα με 600 εκατομμύρια, ακριβώς επειδή βλέπουμε τη συχνότητα των φαινομένων να μεγαλώνει».

Αλλάζει η τουριστική σεζόν – και όχι μόνο

H κλιματική αλλαγή πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας, πέρα από όλα τα άλλα, έχει αλλάξει και την έννοια της «τουριστικής σεζόν». Όπως αναφέρει ο Χάρης Θεοχάρης: «Αυτό το φαινόμενο το είδαμε το 2024, είδαμε τα έσοδα του Αυγούστου να είναι μειωμένα σε σχέση με το 2023» παρατηρεί, «παρόλα αυτά συνολικά η χρονιά ήταν καλύτερη και δεν φάνηκε έντονα η υποχώρηση του Αυγούστου.»

Πλέον παρατηρείται έντονη τουριστική κίνηση ακόμη και τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, όπως μας εξηγεί. Αυτό οφείλεται στην αλλαγή στις προτιμήσεις πχ. πολλών Βορειοευρωπαίων για διακοπές σε μήνες με πιο χαμηλές θερμοκρασίες, προς αποφυγή των αφόρητα υψηλών θερμοκρασιών πια το καλοκαίρι.

Ταυτόχρονα αλλάζουν όμως και οι προτιμήσεις των νέων γενιών τουριστών, της Gen Z και των επόμενων: μακριά από τους διάσημους, πολύβοους τουριστικούς προορισμούς, αναζητούν πιο εναλλακτικές και οικονομικές διακοπές και καταλύματα. «Η χώρα μας πάντοτε είχε όλη τη γκάμα του τουριστικού προϊόντος να προσφέρει πέραν των προϊόντων που δεν μπορεί αντικειμενικά να προσφέρει… πχ. σαφάρι. Από εκεί και πέρα προσφέρει προϊόντα για όλα τα βαλάντια, για όλες τις γκάμες, για όλα τα γούστα».

Ελλάδα και γείτονες

Φέτος τιμώμενη χώρα στην ΙΤΒ είναι η Αλβανία, μια χώρα με την οποία η Ελλάδα έχει στενούς δεσμούς και στον τομέα του τουρισμού, όπως επισημαίνει ο Χάρης Θεοχάρης. Πολλοί Αλβανοί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι στον τουρισμό έχουν αποκτήσει εμπειρία στην Ελλάδα και μεταφέρουν εκεί τις γνώσεις τους. Επίσης, όπως λέει, ενδιαφέρον έχουν για παράδειγμα κοινά τουριστικά προγράμματα που συνδυάζουν διακοπές στην Ελλάδα και τις αλβανικές ακτές. Γενικά η Αλβανία έχει τα «ατού της» όπως λέει, παρθένα φύση, όμως με τουριστικές υποδομές που θυμίζουν την Ελλάδα πριν από πολλά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά υπάρχει βέβαια και η Τουρκία, με το πρόγραμμα της τουριστικής βίζας που άνοιξε πέρυσι να έχει τονώσει πολύ την οικονομία των νησιών του Ανατολικού και Βορείου Αιγαίου. Ενίσχυσε νησιά που δεν ξέρει ο Βορειοευρωπαίος τουρίστας κι έφερε Τούρκους επισκέπτες πιο κοντά στα νησιά αυτά. «Και ήταν ένα από τα πρώτα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης που είχαμε με τη γείτονα και η επιτυχία του νομίζω μας ενθαρρύνει όλους να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο», αναφέρει ο Χάρης Θεοχάρης.

Το τεστ των υποδομών

Aπό εκεί και πέρα η ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου εν γένει είναι συνυφασμένη με την ανάπτυξη των υποδομών και όπως λέει ο Χάρης Θεοχάρης, «πάντα ο τουρισμός γεννά ανάγκες στον τομέα των υποδομών και είναι πάντα ένα βήμα μπροστά». Έχουν γίνει βήματα, όμως ασκούνται διαρκώς πιέσεις για καλύτερα λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους, σιδηροδρόμους. «Στην πράξη ασκούνται πιέσεις», όπως λέει, όταν η ίδια η τουριστική κίνηση και οι κοινωνικές συνθήκες αναδεικνύουν την ανάγκη για σύγχρονες υποδομές.

Τέλος ως προς τη μεγάλη εικόνα, για τον Χάρη Θεοχάρη μια ισχυρή θέση της Ελλάδας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού θα έδινε τη δυνατότητα στην Ελλάδα, ως τουριστική χώρα, να συνδράμει με τις εμπειρίες της αλλά και συμβάλλει στην αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων του κλάδου: από τον υπερτουρισμό μέχρι την αλλαγή του αστικού τοπίου από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις και βέβαια την μετάβαση σε ένα τουριστικό μοντέλο που δεν καταστρατηγεί τους φυσικούς πόρους.

Σαντορίνη: Δυναμικό “παρών” ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου

0
Σαντορίνη - ΔΕΑΥΘ
Σαντορίνη - ΔΕΥΑΘ

Παρούσα δηλώνει η Σαντορίνη και τη φετινή τουριστική χρονιά, παρά την αρχική ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι το καλοκαίρι, απόρροια των σεισμικών φαινομένων που έχουν εκδηλωθεί.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Hotel Insider η Σαντορίνη διαθέτει την εκτενέστερη τουριστική περίοδο μεταξύ των ελληνικών νησιών, με πλήρη λειτουργία από την 1η Μαΐου έως τις 15 Οκτωβρίου.

Ωστόσο, διαπιστώνεται μια ιδιαιτερότητα στον αριθμό των διαθέσιμων ξενοδοχείων ανάλογα με τη διάρκεια διαμονής (Length of Stay – LOS). Συγκεκριμένα, για διαμονή μίας νύχτας (LOS=1), τα διαθέσιμα ξενοδοχεία κυμαίνονται από 22 έως 54 (από Απρίλιο έως τέλη Οκτωβρίου), ενώ για διαμονή τριών νυχτών (LOS=3), ο αριθμός αυξάνεται από 19 έως 72. Αυτό υποδηλώνει ότι πολλά καταλύματα εφαρμόζουν πολιτική ελάχιστης διαμονής, κάτι που δεν παρατηρείται, για παράδειγμα, στη Μύκονο.

Τιμές 

Όσον αφορά τις τιμές, ο μεσοσταθμικός μέσος όρος ξεκινά την ανοδική του πορεία στις αρχές Απριλίου, από περίπου 400 ευρώ ανά διανυκτέρευση, κορυφώνεται στις αρχές Ιουνίου με πάνω από 700 ευρώ ανά διανυκτέρευση και στη συνέχεια παρουσιάζει σταδιακή μείωση προς τα 600 ευρώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Μετά από αυτό, σημειώνεται απότομη πτώση στα 500 ευρώ μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου και περαιτέρω μείωση.

Σχετικά με τις επιπτώσεις των πρόσφατων σεισμών, παρατηρείται μια ελαφρά πτώση στις τιμές για τον μήνα Απρίλιο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Hotel Insider.

Παρά την αρχική ανησυχία, η σεισμική δραστηριότητα φαίνεται να εξασθενεί, με τις δονήσεις να μειώνονται σε ένταση τις τελευταίες ημέρες, γεγονός που αν αυτό παγιωθεί το βέβαιο είναι ότι η Σαντορίνη θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί και το 2025.

Κεφαλογιάννη: “Η Σαντορίνη θα ανοίξει με ασφάλεια” 

Η Ολγα Κεφαλογιάννη – αρμόδια υπουργός Τουρισμού – βρίσκεται στο Βερολίνο για την διεθνή έκθεση ITB και ερωτώμενη ειδικά για την περίπτωση της Σαντορίνης μετά την πρόσφατη έξαρση της σεισμικής δραστηριότητας στην περιοχή, η υπουργός εξήγησε ότι ακολουθούνται οι εισηγήσεις των επιστημόνων και διαβεβαίωσε ότι το νησί θα ανοίξει όπως πάντα για τους επισκέπτες του, με κάποιες παραμέτρους οι οποίες σχετίζονται με την ασφάλεια. «Η ασφάλεια προέχει, αν χρειαστεί να λάβουμε μέτρα, θα τα λάβουμε»…

 

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση με βάση τον πεζοπορικό τουρισμό

0
Δημαρχείο Νάξου
Δημαρχείο Νάξου

Συνεδρίαση Δημοτικής Επιτροπής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Αλλαγή ημέρας ελέω των εορταστικών εκδηλώσεων για τις Αποκριές κι αντί για Τρίτη, έχουμε συνεδρίαση σήμερα Τετάρτη 5 Μαρτίου. Ποια και πόσα είναι τα θέματα; Με βάση την σχετική ενημέρωση μέσω δελτίου με την υπογραφή του Προέδρου της και Δημάρχου, Δημήτρη Λιανού, το ζήτημα των μονοπατιών στα νησιά του Δήμου είναι σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αναλυτικά, η πρόταση αναφέρει: 

Προς: Τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής

Καλείσθε όπως προσέλθετε στην τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων την 5η Μαρτίου 2025, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12:00 μ.μ. που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Κατάστημα (αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου) σύμφωνα με τα άρθρα 72, 74Α και 75 του Ν. 3852/2010, για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα ημερήσιας διάταξης:

1. Έγκριση μελέτης και κατάρτιση όρων διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την εκτέλεση του έργου: «Σχεδιασμός και Ανάδειξη Ολοκληρωμένου Πεζοπορικού Δικτύου για τις νήσους Νάξο, Δονούσα, Ηρακλειά, Άνω Κουφονήσι και Σχοινούσα»

2. Αίτημα προέγκρισης κυκλοφοριακής σύνδεσης ακινήτου για την εγκατάσταση Ξενοδοχείο 3* με τίτλο «Naxos Green Village».

3. Έγκριση πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου: «ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΑΓΩΓΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΚΕΡΑΜΙΟΥ».

4. Έγκριση πληρωμής εξωσυμβατικής χρήσης μισθίου, για το ακίνητο ιδιοκτησίας των Στρατούρη Κωνσταντίνας, Μαράκη Κυριακής, Στρατούρη Αιμιλίας – Στυλιανής και Στρατούρη Νικολάου στη θέση Έλλη Χώρας Νάξου.

5. Έγκριση πληρωμής εξωσυμβατικής χρήσης μισθίου, για το ακίνητο ιδιοκτησίας Κρητικού Εμμανουήλ και Σκουλάτου Μαργαρίτας στη θέση Άγιος Νικόλαος Λιβάδι Νάξου.

6. Έγκριση αποδοχής κατανομών – επιχορηγήσεων.

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής

Δημήτριος Αντ. Λιανός Δήμαρχος

 

ΕΣΚ Κυκλάδων: Προπονήσεις και τελική δεκαπεντάδα για συμμετοχή στο Τουρνουά Αιγαίου

0

Με ισχυρή παρουσία και υψηλές προσδοκίες, η Μικτή Κυκλάδων επιστρέφει δυναμικά στο αγωνιστικό προσκήνιο, συμμετέχοντας στο 2ο Τουρνουά Αιγαίου, που θα διεξαχθεί και φέτος στη Μυτιλήνη το διάστημα 22-24 Μαρτίου. Πέρυσι το ίδιο διάστημα είχε διεξαχθεί στο Βόρειο Αιγαίο αλλά χωρίς τη παρουσία των Κυκλάδων.

Η Ένωση Σωματείων Καλαθοσφαίρισης Κυκλάδων (ΕΣΚΚ) ανακοίνωσε με ενθουσιασμό τη συμμετοχή της ομάδας στη σημαντική αυτή διοργάνωση, η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) σε συνεργασία με την Τοπική Επιτροπή Λέσβου.

Με επικεφαλής το προπονητικό δίδυμο Θοδωρή Καζακίδη και Γιώργο Σκόρδο, καθώς και με την καθοδήγηση του ομοσπονδιακού τεχνικού της Εθνικής Νέων Ανδρών, Κώστα Παπαδόπουλου, η ομάδα βρίσκεται στη διαδικασία τελικής διαμόρφωσης της 15άδας που θα εκπροσωπήσει τα νησιά των Κυκλάδων.

Ποιοι αποτελούν την 18αδα των υποψηφίων από τους οποίους θα κοπούν τρεις παίκτες… 

1. ΨΑΡΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ ΑΟΚ
2. ΚΑΝΑΛΕΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΜΕΣ ΜΑΡΠΗΣΣΑΪΚΟΣ
3. ΠΑΝΑΪΡΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
4. ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
5. ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΕ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
6. ΒΛΑΣΙ ΠΑΟΛΙΝ ΑΟ ΠΑΡΟΥ
7. ΜΕΜΟΥΣΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΑΟ ΑΝΔΡΟΥ
8. ΨΑΛΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΑΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΝΑΣ
9. ΠΡΕΒΕΝΙΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΟ ΜΥΚΟΝΟΥ
10. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ ΑΟΚ
11. ΣΥΜΕΩΝΟΓΛΟΥ ΒΑΛΣΑΜΑΣ ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ ΑΟΚ
12. ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΟΣ ΔΗΜΟΣ ΑΟ ΜΥΚΟΝΟΥ
13 . ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΜΕΣ ΜΑΡΠΗΣΣΑΪΚΟΣ
14. ΣΥΡΙΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΝΑΣ
15. ΚΑΒΟΥΔΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ΤΑΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΩΝΑΣ
16. ΚΑΡΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΟ ΑΝΔΡΟΥ
17. ΠΟΛΥΚΑΝΔΡΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΟ ΜΥΚΟΝΟΥ
18. ΛΙΑΝΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ ΑΟΚ 

Στόχος είναι η ανάδειξη του ταλέντου των νεαρών αθλητών και η δυναμική εκπροσώπηση της περιοχής σε ένα τουρνουά υψηλού επιπέδου.

Παράλληλα, η διοίκηση της ΕΣΚΚ εκφράζει θερμές ευχαριστίες προς τους χορηγούς που στήριξαν την προσπάθεια των τελευταίων ετών, συμβάλλοντας στην ανασυγκρότηση και την επανένταξη της Μικτής Κυκλάδων σε μεγάλες διοργανώσεις.