Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 124

Υπουργείο Αθλητισμού: Χρηματοδότηση 550.000€, για το Δημοτικό Κολυμβητήριο Καρπενησίου

0

Το Αθλητικό Έργο «Εργασίες αποκατάστασης και αναβάθμισης Δημοτικού Κολυμβητηρίου Καρπενησίου», προϋπολογισμού 550.000€, χρηματοδοτεί το Υπουργείο Αθλητισμού!

Η έγκριση της χρηματοδότησης, από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του Υπουργείου, για δράσεις βελτίωσης αθλητικών εγκαταστάσεων, ανακοινώθηκε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, σε συνάντησή του με τον Δήμαρχο Καρπενησίου Χρήστο Κακαβά. Παρούσα στη συνάντηση ήταν η Βουλευτής Ευρυτανίας της ΝΔ, Θωμαΐς Οικονόμου.

Το Δημοτικού Κολυμβητήριο Καρπενησίου αποτελεί έδρα του Κολυμβητικού Όμιλου Καρπενησίου και του ΑΟΛ Εύρυτος.

Επιπλέον, φιλοξενεί εγχώριες και διεθνείς διοργανώσεις του υγρού στίβου και επιλέγεται για προετοιμασία από εθνικές ομάδες υδατοσφαίρισης.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, τόνισε:

«Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου για την ανάπτυξη του αθλητισμού στην Ελλάδα περιλαμβάνει ασφαλείς και σύγχρονες εγκαταστάσεις. Σήμερα ανακοινώσαμε την ένταξη χρηματοδότησης, μέσα από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ενός εμβληματικού έργου για τον Δήμο Καρπενησίου, την αναβάθμιση του Δημοτικού Κολυμβητηρίου που θα αποτελέσει εγκατάσταση ορόσημο για την αθλητική κοινωνία της Ευρυτανίας. Με σχέδιο και εντατική δουλειά, χτίζουμε τον αθλητισμό που αξίζουμε».

Ο Δήμαρχος Καρπενησίου Χρήστος Κακαβάς δήλωσε:

«Θέλω να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου στον Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, για την χρηματοδότηση ύψους 550.000 € από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεω,ν για τις εργασίες αποκατάστασης και αναβάθμισης του Δημοτικού μας κολυμβητηρίου. Όπως και στη Βουλευτή Ευρυτανίας, Θωμαΐδα Οικονόμου, για την πολύτιμη συμβολή της.

Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση είναι καθοριστικής σημασίας, ώστε να καταφέρουμε να επαναλειτουργήσει το κολυμβητήριο μας το συντομότερο δυνατόν. Μετά το πέρας των εργασιών ο χώρος θα μας απασχολεί μόνο για ευχάριστους λόγους, πληρώντας τις προδιαγραφές για την ασφαλή χρήση του από τους συλλόγους και της δημότες μας, καθώς και για τη διεξαγωγή σπουδαίων αθλητικών συναντήσεων».

Η ένταξη του Έργου των 550.000 € περιλαμβάνεται στο Υποπρόγραμμα Τομέα Αθλητισμού του ΤΠΑ 2021-2025, από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του ΥΠΑΙΘΑ και είναι μέρος του προϋπολογισμού, ύψους 22.104.201€, για «Υποδομές στο τομέα αθλητισμού» σε 22 Δήμους της Ελλάδας.

 

Μύκονος – Χ. Βερώνης: “Η τιμωρητική αύξηση τελών στην Κρουαζιέρα μας βρίσκει αντίθετους”

0

“…. Επιπλέον είχαμε ακούσει τη δήλωση για σκέψεις αύξησης των τελών κρουαζιέρας υπέρ των νησιών.
Οι τελευταίες όμως δηλώσεις της υπερβολικής, άρα τιμωρητικής αύξησης του τέλους μας βρίσκουν αντίθετους.
Επιπλέον η απόδοση στα Δημοτικά Λιμενικά ταμεία ή στο Δήμο, μόνο του 1/3 των χρημάτων, δείχνει ότι πρόκειται για εισπρακτικό μέτρο και όχι για τέλος κρουαζιέρας και δημιουργεί διεθνή αναταραχή και επιπλέον ζημιά σε πολλά επαγγέλματα και στην οικονομία της Μυκόνου….”

Χρήστος Βερώνης, δήμαρχος Μυκόνου μαινόμενος. Κατά πάντων. Από το συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό (βλ ΣΚΑΙ) έως την Κυβέρνηση με αφορμή την απόφαση να μπει τέλος στην κρουαζιέρα, το ύψος του οποίου φτάνει στα 20 ευρώ μόνο για Μύκονο και Σαντορίνη. Παράλληλα, έχουμε και .. κόντρα με την Σαντορίνη για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η σχετική προσέγγιση τονίζοντας στην σχετική ανάρτηση μέσω των social media ” πρόβαλαν το Δήμαρχο Σαντορίνης που συμφωνεί, εστω με την παρατήρηση τα τέλη να τα εισπράττει Δήμος, ενώ τη δική μου δήλωση, δεν την έπαιξαν καθόλου!”

Τέλος Κρουαζιέρας – Κεφαλογιάννη: “Στα 20 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη”

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του Δημάρχου Μυκόνου κου Χρήστου Βερώνη 

“Η τηλεόραση του Σκάϊ που δεν χάνει ευκαιρία να μιλήσει αρνητικά για τη Μύκονο, ζήτησε δήλωση μου με Skype για το αποψινό δελτίο, σχετικά με το τέλος κρουαζιέρας, που πολλοί Δήμοι αλλά και εμείς δια μέσου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου είχαμε ζητήσει να αυξηθεί από 0 35€ ανά επιβάτη που είναι σήμερα.

Είχαμε τονίσει όπως γράφει και η ανακοίνωση του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ότι το τέλος πρέπει να είναι ανταποδοτικό και να στοχεύει σε έργα βελτίωσης και ανάπτυξης των Λιμενικών υποδομών, άρα να εξακολουθήσει να το εισπράττει το ΔΛΤΜ, ή ο Δήμος.

Είχαμε παρακολουθήσει προ μηνών δηλώσεις του Πρωθυπουργού εναντίον του υπερτουρισμού και της κρουαζιέρας και μας είχαν προξενήσει εντύπωση, δεδομένου ότι εμείς, όπως παραδέχτηκαν και Αμερικανοί δημοσιογράφοι, ουδεμία σχέση έχουμε με τη Σαντορίνη που δεν έχει λιμάνι, και επιπλέον οι επισκέπτες ενός κρουαζιεροπλοίου γαι να ανέβουν με το τελεφερίκ στα Φηρά, θέλουν 2 με 2.5 ώρες.

Είχαμε τονίσει επίσης, ότι το ΔΛΤΜ έχει φτιάξει την ηλεκτρονική πλατφόρμα για το 2025 , προκειμένου να υπάρχει εξορθολογισμός και να μην υπάρχουν πλέον κάποιες μέρες με πολλά πλοία και κάποιες δίχως πλοίο, πράγμα που τα στοιχεία δείχνουν ότι θα λειτουργήσει άριστα.

Επιπλέον είχαμε ακούσει τη δήλωση για σκέψεις αύξησης των τελών κρουαζιέρας υπέρ των νησιών.

Οι τελευταίες όμως δηλώσεις της υπερβολικής, άρα τιμωρητικής αύξησης του τέλους μας βρίσκουν αντίθετους.

Επιπλέον η απόδοση στα Δημοτικά Λιμενικά ταμεία ή στο Δήμο, μόνο του 1/3 των χρημάτων, δείχνει ότι πρόκειται για εισπρακτικό μέτρο και όχι για τέλος κρουαζιέρας και δημιουργεί διεθνή αναταραχή και επιπλέον ζημιά σε πολλά επαγγέλματα και στην οικονομία της Μυκόνου.

Έτσι όταν σήμερα μου ζητήθηκε νεώτερη δήλωση μετά τις εξαγγελίες της Υπουργού Τουρισμού και γνωρίζοντας ότι δεν θα παιχτεί ολοκλήρη η δήλωση, προσπάθησα ότι δηλώσω να είναι σε μία πρόταση για να μην μπορεί να περικοπεί.

Φυσικά πρόβαλαν το Δήμαρχο Σαντορίνης που συμφωνεί, εστω με την παρατήρηση τα τέλη να τα εισπράττει Δήμος, ενώ τη δική μου δήλωση, δεν την έπαιξαν καθόλου!

Η δήλωση:

“Απαράδεκτο εισπρακτικό μέτρο που δεν έχει καμία σχέση με την αύξηση και την ανταποδοτικότητα που ζητούσαν οι δήμοι για την βελτίωση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών της τάξεως 4- 5 € ετησίως και για όλα τα λιμάνια, σε σχέση με τα 0,35€ ανά επιβάτη που πλήρωναν μέχρι σήμερα, αλλά στοχεύει στην εξαφάνιση της κρουαζιέρας από τη Μύκονο με την δικαιολογία του υπερτουρισμού, κάτι που δεν ισχύει για την Μύκονο όπως αλλού, και στοχεύει επίσης στην είσπραξη των 2/ 3 από το Κράτος.

Δεν βαρέθηκαν να πολεμούν την Μύκονο ? Από τη μία αυτό το τιμωρητικό μέτρο και από την άλλη με το χωροταξικό του τουρισμού που κατατάσσουν την Μύκονο στις υπερκορεσμένες περιοχές της Ελλάδας δίχως δείκτες!!! φτάνει πια!!”.

 

Κατ. Μονογυιού: Ταξίδεψε για ενημέρωση σε Θήρα και Ίο

0

Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Μονογυιού, στο πλαίσιο της περιοδείας της στη Σαντορίνη, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο Θήρας, κ. Νίκο Ζώρζο.

Στη συνάντηση, συζητήθηκε το ομόφωνα ψηφισθέν από την Τουριστική Επιτροπή Θήρας, Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, που αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία για την αειφόρο ανάπτυξη των Κυκλάδων. Παράλληλα, συζητήθηκε η προτεινόμενη αύξηση του τέλους κρουαζιέρας, ένα θέμα που άπτεται των οικονομικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νησιά.

Η κ. Μονογυιού παρευρέθηκε στα εγκαίνια του Μουσείου Γαΐτη-Σίμωσι στην Ίο, που φιλοξενεί έργα του σπουδαίου καλλιτέχνη Γιάννη Γαΐτη και της συζύγου του, Γαβριέλλας Σίμωσι. Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η Υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη καθώς και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος.

Η κ. Μονογυιού προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Η Ίος μας αποκτά έναν ακόμα πνεύμονα πολιτισμού. Από σήμερα, το διάσημο ανθρωπάκι του Γαΐτη γίνεται μόνιμος κάτοικος του νησιού μας, τιμώντας την κληρονομιά του καλλιτέχνη και της συντρόφου του Γαβριέλλας Σίμωσι.

Ο Γιάννης Γαΐτης και η Γαβριέλλα Σίμωσι, Κυκλαδίτες στην καρδιά και στο έργο τους, συνδέονται άρρηκτα με την πλούσια πολιτιστική παράδοση των Κυκλάδων μας που συνεχίζει να ακμάζει και να εμπνέει χιλιάδες επισκέπτες.

Συγχαρητήρια στον Δήμαρχο Ιητών, κ. Γκίκα Γκίκα, και στην κ. Λορέττα Γαΐτη για τη σημαντική πρωτοβουλία τους να προσφέρουν έναν ακόμα φάρο πολιτισμού στο Αιγαίο».

Επαρχείο – Νάξος: 3η φάση ψεκασμών δακοκτονίας σε Χαλκί και Μονή

0
katapolemisi-dakoy-696x464

Η τελική ευθεία είναι μπροστά μας..

Mε τις ελιές να δένουν το καρπό τους – και με τη …βροχή να κάνει την εμφάνισή της – ώστε να είναι έτοιμες το φθινόπωρο.. Ο μεγαλύτερος δε αντίπαλός τους είναι ο δάκος.

Το Επαρχείο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού ενημερώνει – για μία ακόμη φορά – μέσω του αρμόδιου τμήματος Αγροτικού Τμήματος για την συνέχιση των δολωματικών ψεκασμών, που μπαίνουν πλέον στην 3η (και τελική) φάση..

Από σήμερα Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου το Χαλκί και η Μονή είναι στο προσκήνιο με στόχο την 10η Οκτωβρίου ως ημέρα έναρξης της συγκομιδής του καρπού…

Αναλυτικά, το δελτίο ενημέρωσης που φέρει την υπογραφή του επόπτη Δακοκτονίας, Γιάννη Ξενάκη, αναφέρει:

“Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώνεται η έναρξη του 3ου και τελευταίου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, στις Τ. Κ. Χαλκείου και Μονής του Δ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, όπως αναφέρονται στον πίνακα:

Δημ.Τοπ. Κοινότητες Έναρξη Ψεκασμών Λήξη Ψεκασμών Έναρξη Συγκομιδής μετά τις :
ΧΑΛΚΙ-ΜΟΝΗ 17-09-24 25-9-24 10-10-24

 

Επισημαίνουμε ότι οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά , όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.

Επίσης η συγκομιδή ελαιοκάρπου για την παραγωγή βρώσιμων ελιών αλλά και ελαιολάδου επιτρέπετε να ξεκινήσει 15 ημέρες μετά την ολοκλήρωση και της τελευταίας ημέρας των δολωματικών ψεκασμών.

Όσοι παραγωγοί επιθυμούν να μην ψεκαστούν τα ελαιόδεντρα τους, λόγω πρόωρης συγκομιδής, μπορούν να ενημερώσουν την υπηρεσία για το Δημοτικό Διαμέρισμα και την τοποθεσία που ανήκει το αγροτεμάχιο τους .

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου Τελ. 2285361464 -2285361462, email: pentao@1730.syzefxis.gov.gr .

 

Κουφονήσια: Διαβούλευση για κατασκευή ξενοδοχείου 90 κλινών (!!!)

0
Κουφονήσια
Κουφονήσια

Ενενήντα κλίνες; Στο Κουφονήσι; Αντέχει; Η απάντηση προσεχώς..

Ξεκινά η δημόσια διαβούλευση και η γνωμοδότηση από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας N. Αιγαίου για την Mελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε) νέου τετράστερου ξενοδοχείου στην περιοχή Χαροκόπου στο Κουφονήσι, Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.

Η διαδικασία κινείται από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας N. Αιγαίου αντί του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Η νέα ξενοδοχειακή μονάδα θα είναι δυναμικότητας 90 κλινών και ανήκει στην εταιρία OMERO DEVELOPMENT ΙΚΕ ΝΠΙΔ ΜΕ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ενώ η κατασκευή της θα γίνει σε γήπεδο 20.000 τ.μ.

Η θέση του έργου βρίσκεται στο παράκτιο νοτιοανατολικό τμήμα του Άνω Κουφονησίου, στην περιοχή «Χαροκόπου».

Κάθε ενδιαφερόμενος χρειάζεται να αναρτήσει τις απόψεις του με το έντυπο Δ 11 στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στην ιστοσελίδα eprm.ypen.gr στην Μ.Π.Ε με τίτλο «Νέο Ξενοδοχείο 90 κλινών Άνω Κουφονησίου με περιβαλλοντική ταυτότητα 2404013027» ,στο πεδίο: Έργα Δραστηριότητες/ΑΕΠΟ για Έργα, Δραστηριότητες Α2 / Διαβούλευση – Γνωμοδοτήσεις με το έντυπο Δ11 που βρίσκεται στο περιβαλλοντικό μητρώο.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Ερχονται 915 προσλήψεις γυμναστών σε 100 δήμους, 8 στις Κυκλάδες

0

Την πλήρη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου του Υπουργείου Αθλητισμού «Βάζω τον αθλητισμό στη ζωή μου» υπηρετούν τα αναβαθμισμένα Προγράμματα Άθλησης για Όλους, που ήδη βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο υλοποίηση από τους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, με την δημοσίευση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την άμεση πρόσληψη 915 Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής σε 100 Δήμους της χώρας. Να σημειώσουμε ότι για τις Κυκλάδες προβλέπονται 8 θέσεις, δύο στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ένας στην Αμοργό και πέντε (5) στο Δήμο Πάρου 

Για πρώτη φορά, μετά από μία μακρά περίοδο καθυστερήσεων και αποσπασματικής υλοποίησης, τα Προγράμματα και οι Εκδηλώσεις Άθλησης για όλους (Π.Α.γ.Ο – Ε.Α.γ.Ο) ξεκινούν την 1η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, με διάρκεια 8 μηνών, όπως αξιολογήθηκαν και προτάθηκαν προς έγκριση στο Υπουργείο Αθλητισμού.

Ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, είχε ξεκάθαρα θέσει, ως προτεραιότητα των πολιτικών του, την ένταξη της φυσικής δραστηριότητας στην καθημερινότητα του πληθυσμού: «Θέλουμε ο αθλητισμός να μπει σε κάθε σπίτι! Δεν επιτρέπεται η Ελλάδα, που γέννησε τον Αθλητισμό και τον Ολυμπισμό, να φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης σε ποσοστό άσκησης των πολιτών της.

Όλες οι επικαιροποιημένες επιστημονικές έρευνες, σχετικά με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, αναγνωρίζουν τη θετική επίδραση της άσκησης στην υγεία και στην ψυχοκοινωνική κατάσταση των πολιτών.

Τα αναβαθμισμένα Προγράμματα και οι Εκδηλώσεις Άθλησης για Όλους είναι το πολυτιμότερο εργαλείο μας σε αυτήν την προσπάθεια», τόνισε ο κ. Βρούτσης.

 

Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση «Έγκριση κατανομής και πλήρωσης υφιστάμενων θέσεων εποχικού προσωπικού κατηγορίας Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής (Π.Φ.Α.), για την υλοποίηση Προγραμμάτων και Εκδηλώσεων Άθλησης για Όλους των Ο.Τ.Α. Α’ Βαθμού και των Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, για την περίοδο 2024-2025» υπογράφηκε από τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, την Υφυπουργό Εσωτερικών Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη και τον Υφυπουργό Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά (ΦΕΚ Β’ 5143/11-09-2024).

gymnastes

 

 

ΥΠΕΝ: Παράταση 10 ημερών στη διαβούλευση για το Χωροταξικό

0
Μοναδική ...θέα
Μοναδική ...θέα

Παράταση 10 ημερών παίρνει η δημόσια διαβούλευση του νέου ΕΧΠ για τον τουρισμό, σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση (16.3.2024) του υπουργείου Ενέργειας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, λόγω της σημαντικής ανταπόκρισης για συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση του νέου Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό (ΕΧΠ) -και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει- δίνεται παράταση 10 ημερών, δηλαδή μέχρι και τις 25 Σεπτεμβρίου 2024.

Τα σχόλια για τους ενδιαφερόμενους εγγράφονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

Τέλος Κρουαζιέρας – Κεφαλογιάννη: “Στα 20 ευρώ για Μύκονο και Σαντορίνη”

0

Αυτό που έλεγε η Κυβέρνηση, το έκανε πράξη: 20 ευρώ το τέλος κρουαζιέρας για Σαντορίνη και Μύκονο.. Και ο Πειραιάς; Η Κέρκυρα; Οι άλλοι δύο δηλαδή μεγάλοι προορισμοί της Ελλάδας; Ααα 5 ευρώ για Νάξο πχ και Αμοργό… Και Πάρο και Σύρο... Ααα και τα έσοδα διά ..τρία: Οικείος δήμος, Υπουργείο Τουρισμός και Ναυτιλίας… Και για το διάστημα από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου..

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη το τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ, ενώ 5 ευρώ θα είναι στα άλλα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

Οι τιμές ισχύουν από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού. 

Κρουαζιέρα: Στα 4 εκατ. ευρώ ετησίως το κόστος, με βάση τα νέα τέλη σε Σαντορίνη και Μύκονο

Οι εταιρείες κρουαζιέρας επισήμως δεν έχουν αντιδράσει αλλά στελέχη τους στο πρόσφατο διεθνές συνέδριο κρουαζιέρας Seatrade Med 2024:

«Πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στις αυξήσεις των τελών. Αυτές οι αυξήσεις πρέπει να γίνονται με στρατηγική, μέσα από διάλογο και με σαφές χρονοδιάγραμμα, προβάλλοντας μια θετική εικόνα προς τις εταιρείες και τους επενδυτές. Για την Ελλάδα, ειδικά μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες, ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον είναι κρίσιμο. Οι εταιρείες δεν έχουν αντίρρηση για τις αυξήσεις, αρκεί αυτές να μην θέτουν σε κίνδυνο την λειτουργία τους αλλά και την καλή φήμη που έχει κατακτήσει η Ελλάδα στον κλάδο. Συζητήθηκε ότι δεν θα πρέπει να προβάλλουν την εικόνα ότι το επενδυτικό περιβάλλον στην χώρα μπορεί να αλλάζει μέσα σε ένα πρωί» και προσέθεταν:

«Οι αυξήσεις στις χρεώσεις των λιμανιών και των υπηρεσιών στα επίπεδα της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμανιών. Ωστόσο, πρέπει να γίνονται κλιμακωτά με διάλογο και φυσικά με έγκαιρη ενημέρωση προς τις εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να προγραμματίζουν ανάλογα τις δραστηριότητές τους. Οι αυξήσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από σαφές πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα βελτιώσεων στις υποδομές και παροχές των λιμανιών, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας ως προορισμού».

Οι εταιρείες κρουαζιέρας σχολιάζουν καυστικά το γεγονός ότι όλα αποφασίστηκαν πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς να υπάρξει διάλογος της κυβέρνησης με τους ομίλους κρουαζιέρας ούτε και με του τοπικούς φορείς.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr

 

Πάρος: Δήμος καλεί Κυβέρνηση για το θέμα της ταυτόχρονης έλευσης πλοίων στο λιμάνι (!!!)

0

“…. μόνο κατά το χρονικό διάστημα από τις 10:30 π.μ. έως 12:30 μ.μ., στο κεντρικό λιμάνι της Παροικίας, καθημερινά καταφθάνουν 7 πλοία και ταχύπλοα τα οποία διακινούν 600 περίπου οχήματα. Παράλληλα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα βαν (transfers) που κινούνται στους δρόμους, τα οποία υπολογίζονται συνολικά περίπου στα 700, τα ταξί, τα λεωφορεία, τα οχήματα τροφοδοσίας, κ.λ.π. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη διάρκεια των ανωτέρω ωρών, όλοι οι δρόμοι πέριξ του κεντρικού λιμένα της Παροικίας να είναι μποτιλιαρισμένοι, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρεση και οι οδηγοί να εγκλωβίζονται στα αυτοκίνητά τους…”

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για την ανοιχτή επιστολή από το Δήμο Πάρου (βλ Δήμαρχος Κωνσταντίνος Μπιζάς) προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την  Κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας με θέμα τι άλλο την “Αναζήτηση λύσης για την ταυτόχρονη άφιξη πλοίων και ταχύπλοων στο λιμάνι της Πάρου”…. Θα υπάρξει απάντηση; Μήπως όμως και άλλοι δήμοι να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις; Ακούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που θέλουν όλες την ίδια ώρα αναχώρησης;

Αναλυτικά η επιστολή με την υπογραφή του Δημάρχου Πάρου κου Μπιζά (σ.σ. στο τέλος του άρθρου σε μορφή pdf)

“Με την παρούσα επιστολή μου, θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή, σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργούνται στο λιμάνι της Πάρου, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, από την ταυτόχρονη άφιξη και αναχώρηση πολλών πλοίων και να σας ζητήσουμε την εξεύρεση λύσης για την επόμενη τουριστική περίοδο, ώστε να υπάρχει αρτιότερος προγραμματισμός, με διασπορά των ακτοπλοϊκών δρομολογίων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου, τον Αύγουστο του 2024, στο λιμάνι μας πραγματοποιήθηκαν 847 κατάπλοι Επιβατηγών, Οχηματαγωγών και Ταχύπλοων πλοίων (Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ). Τον συγκεκριμένο μήνα συνολικά διακινήθηκαν, 349.240 επιβάτες και 38.068 οχήματα (30.940 I.X., 2.178 Φορτηγά, 4.937 Δίκυκλα και 13 Λεωφορεία) 

Μεταφράζοντας τα νούμερα αυτά σε ημερήσια βάση, κατά μέσο όρο πραγματοποιήθηκαν 30 κατάπλοι πλοίων, διακινώντας περίπου 11.500 άτομα, 1000 Ι.Χ., 70 φορτηγά, και 160 Δίκυκλα.

Ο κεντρικός λιμένας της Παροικίας Πάρου, παρέχει τη δυνατότητα πρόσδεσης αρκετών ακτοπλοϊκών πλοίων, ωστόσο οι υφιστάμενες χερσαίες υποδομές του νησιού μας, δεν αντέχουν την ταυτόχρονη άφιξη πλοίων, με την παράλληλη αποβίβαση και επιβίβαση εκατοντάδων επισκεπτών και οχημάτων.

Θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε, πως μόνο κατά το χρονικό διάστημα από τις 10:30 π.μ. έως 12:30 μ.μ., στο κεντρικό λιμάνι της Παροικίας, καθημερινά καταφθάνουν 7 πλοία και ταχύπλοα τα οποία διακινούν 600 περίπου οχήματα. Παράλληλα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα βαν (transfers) που κινούνται στους δρόμους, τα οποία υπολογίζονται συνολικά περίπου στα 700, τα ταξί, τα λεωφορεία, τα οχήματα τροφοδοσίας, κ.λ.π.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη διάρκεια των ανωτέρω ωρών, όλοι οι δρόμοι πέριξ του κεντρικού λιμένα της Παροικίας να είναι μποτιλιαρισμένοι, δημιουργώντας κυκλοφοριακή συμφόρεση και οι οδηγοί να εγκλωβίζονται στα αυτοκίνητά τους, συμβάλλοντας στο να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων αλλά και στο να αποκομίζουν αρνητική εμπειρία οι χιλιάδες επισκέπτες μας.

Η μεγάλη αύξηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και της επιβατικής κίνησης, όπως και η ταυτόχρονη παρουσία εμπορικών πλοίων, ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, ταχυπλόων, ιστιοπλοϊκών και αλιευτικών σκαφών, παράγει μεγάλες προκλήσεις και ενέχει κινδύνους καθώς εγείρεται και ζήτημα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του κόλπου της Παροικίας.

Για τους παραπάνω λόγους και επειδή πιστεύουμε ότι η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και κατ’ επέκταση η ασφάλεια των πολιτών, η διασφάλιση της ταυτότητας του τόπου μας και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αποτελούν προτεραιότητα και χρέος όλων μας, σας ζητάμε να κρίνετε την σοβαρότητα της κατάστασης και να συμβάλετε καθοριστικά στην εξεύρεση λύσης, για τον αρτιότερο προγραμματισμό αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων της ακτοπλοΐας στο νησί μας.

Γνωρίζοντας την ευαισθησία που σας διακρίνει σε ανάλογα ζητήματα αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας προς την επίλυση του ανωτέρω ζητήματος.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων“.

 

ΑΙΤΗΜΑ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΛΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗΣ ΑΦΙΞΗΣ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΠΑΡΟΥ

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Δημιουργείται Δίκτυο Δήμων για την αποτροπή εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών

0
Κυκλάδες - Ανεμογεννήτριες
Κυκλάδες - Ανεμογεννήτριες

Ο δήμος Διρφύων- Μεσσαπίων απηύθυνε πρόσκληση προς τους δήμους της Εύβοιας και τον δήμο της Σκύρου, για τη δημιουργία δικτύου για την αποτροπή εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών στις περιοχές τους.

Μεταξύ άλλων, ο δήμος Ερέτριας έχει ανταποκριθεί θετικά στη σχετική πρόσκληση.

Στην επιστολή του δημάρχου, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι μέχρι σήμερα, η Εύβοια και η Σκύρος συμβάλλουν με πολύ μεγάλο ποσοστό παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και ιδιαίτερα αιολικής ενέργειας από ανεμογεννήτριες. Συγκεκριμένα στην Εύβοια και στη Σκύρο, παράγεται αιολική ενέργεια που αντιστοιχεί σε ποσοστό άνω του 40% της παραγόμενης αιολικής ενέργειας στο σύνολο της χώρας, ενώ η εδαφική κάλυψη των ανωτέρω περιοχών 3.864 τετραγωνικών χιλιομέτρων, αντιστοιχεί σε ποσοστό 2,96% του συνόλου της ελληνικής χερσαίας επικράτειας.

Το ποσοστό αυτό υπέρμετρης και δυσανάλογης συμμετοχής της Εύβοιας και της Σκύρου στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και στην υλοποίηση των υποχρεώσεων της χώρας από την πράσινη συμφωνία, θα έπρεπε να έχει οδηγήσει την κυβέρνηση σε ακύρωση οποιασδήποτε πρότασης νέας αδειοδότησης για παραγωγή αιολικής ενέργειας στην Εύβοια και τη Σκύρο.

Και αυτό γιατί, η υπερσυγκέντρωση παραγωγής αιολικής ενέργειας στα νησιά, συνεπάγεται δυσανάλογη επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος και δυσανάλογη προσβολή των παραδοσιακών ασχολιών των κατοίκων, καθώς και προσβολή της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου. Επιπλέον, δημιουργεί κίνδυνο ενεργειακής ασφαλείας της χώρας.

Εν τούτοις όμως, σύμφωνα με την επιστολή, συνεχίζουν να αδειοδοτούνται για να εγκατασταθούν νέα υπερμεγέθη έργα παραγωγής αιολικής ενέργειας από ανεμογεννήτριες, με αποτέλεσμα την αγανάκτηση των κατοίκων και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Μεταξύ άλλων, το δίκτυο για την αποτροπή εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών θα προχωρά στη λήψη βιώσιμων αποφάσεων για τον τόπο, με ανάδειξη της ιδιαιτερότητας κάθε περιοχής, του φυσικού πλούτου, των παραδοσιακών και ιδιαίτερων δραστηριοτήτων των κατοίκων, καθώς και του τουρισμού.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr