Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1178

Γ. Πολυχρονάκος: Περί οφειλών, ασφαλιστικών ταμείων και της ανάγκης ρεαλιστικών λύσεων

0

Στο διαρκώς αυξανόμενο ιδιωτικό χρέος και στο αδιέξοδο που βιώνουν πολίτες και επιχειρήσεις που έχουν οφειλές προς το δημόσιο και απειλούνται με πλειστηριασμούς και κατασχέσεις αναφέρεται ο υπ. Βουλευτής Κυκλάδων και αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Πολυχρονάκος: 

 «Ας δούμε την πραγματικότητα σε αριθμούς. Αυτή τη στιγμή 

  • 4 εκατομμύρια Έλληνες έχουν οφειλές προς την Εφορία και 2 εκατομμύρια Έλληνες οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία.  
  • Στα 113,385 δισ. ευρώ ανέρχεται το ποσό των οφειλών προς την Εφορία και στα 45,6 δισ. ευρώ προς τα ασφαλιστικά ταμεία. 
  • Περίπου 2 εκατομμύρια πολίτες είναι αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς για οφειλές προς την Εφορία.  
  • Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, σε 1.412.322 πολίτες έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα, ενώ  624.545 πολίτες θα έχουν την ίδια τύχη το επόμενο διάστημα. 
  • Χιλιάδες πολίτες έχασαν τις ρυθμίσεις που είχαν κάνει, αφού αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 45,6 δις των οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία μόνο 4,3 δις από αυτά τα χρέη έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση. 

 Η Κυβέρνηση, δεν έχει λύση για ένα πρόβλημα που είναι θηλιά στο λαιμό, οδηγεί σε αδιέξοδο ανθρώπους και κλονίζει την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα. 

Η δυνατότητα επανένταξης στις ρυθμίσεις των 120 και 72 δόσεων για όσους τις έχασαν με την καταβολή δύο δόσεων, προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα, γιατί η μεγάλη πλειοψηφία είναι εκτός ρύθμισης, ενώ πολλοί από αυτούς που θα ενταχθούν σε λίγο καιρό δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν και θα βρεθούν ξανά εκτός ρύθμισης αφού ο πληθωρισμός “ροκανίζει” τα εισοδήματα και αυξάνει τις ανάγκες. 

Είναι ώρα να δούμε ρεαλιστικές λύσεις γιατί αυτές που «λανσάρονται» από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη ΑΠΕΤΥΧΑΝ. 

Το ΠΑΣΟΚ προτείνει: 

1ον) 120 δόσεις για όλους όσους έχουν οφειλές από μηδενική βάση, και  «κούρεμα» της τάξης του 30% της οφειλής γι’ αυτούς που θα είναι συνεπείς στη ρύθμιση. 

2ον) Προστασία της πρώτης και κύριας κατοικίας για τους οικονομικά αδύναμους από πλειστηριασμούς και κατασχέσεις. 

3ον) Ρύθμιση οφειλών για όσους οφείλουν ποσά έως 10.000 ευρώ, προκειμένου να μπορούν να πάρουν σύνταξη.  

Είναι καιρός το πολιτικό σύστημα να σταματήσει να κρύβει κάτω από το χαλί ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια Έλληνες και τους οδηγεί στην απόγνωση και στο περιθώριο. Είναι καιρός, τέτοια φαινόμενα να αντιμετωπίζεται εν τη γενέσει τους, πριν πάρουν μορφή χιονοστιβάδας και οδηγήσουν μια ολόκληρη κοινωνία στη φτωχοποίηση». 

 

Φόρτωμας – Σύρος: Δύο εκατ. ευρώ για την σωτηρία του Δημαρχειακού Μεγάρου

0
Σύρος - Naxospress
Σύρος - Naxospress

Σε συνέχεια της επίσημης πρόσκλησης που απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών και συγκεκριμένα ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Στέλιος Πέτσας προς τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, σχετικά με το έργο «Αποκατάσταση των όψεων του Δημαρχείου Σύρου – Ερμούπολης» ύψους έως 2.000.000 ευρώ, ο Βουλευτής Κυκλάδων κ. Φίλιππος Φόρτωμας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με δική μου παρέμβαση, με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Στέλιο Πέτσα και τον Δήμαρχο Σύρου κ. Νικόλαο Λειβαδάρα στις 13 Φεβρουαρίου, υπήρξε δέσμευση για  τη χρηματοδότηση της αποκατάστασης των όψεων του Δημαρχείου Σύρου-Ερμούπολης.

Σήμερα, ο Αναπληρωτής Υπουργός υπέγραψε τη σχετική πρόσκληση και θέλω να τον ευχαριστήσω προσωπικά, τόσο για την άμεση ανταπόκρισή του, όσο και για τη συνεργασία μας όλο αυτό το διάστημα για όλα τα θέματα που αφορούν τις Κυκλάδες.

Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παραμένει σταθερά δίπλα στους νησιώτες, στηρίζοντας σημαντικά έργα, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση! Συνεχίζουμε μαζί!»

Ευρώπη: Προς κατάργηση οι θερμικοί κινητήρες στα αυτοκίνητα

0
Αυτοκίνητα - τέλη
αυτοκινητα - τέλη

Οι πρεσβευτές των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.

Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το κείμενο θα βρίσκεται στην ατζέντα της αυριανής συνόδου των υπουργών Ενέργειας για την επίσημη έγκρισή του, διευκρίνισε η προεδρία.

Το ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Το βέτο του Βερολίνου

Το Βερολίνο εξέπληξε τους Ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη – μέλη και στους διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το «πράσινο» φως της Γερμανίας και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Για να δικαιολογήσει τη στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με τη Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν το Σάββατο την επίτευξη συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού του σχεδίου της Ε.Ε. για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

«Φτάσαμε σε συμφωνία με τη Γερμανία σχετικά με τη χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος, Φρανς Τίμερμανς, στο Twitter.

«Στο εξής, θα εργαστούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.

Αμφισβητούμενη τεχνολογία

«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να είναι σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Φόλκερ Βίσινγκ.

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, που τη θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει τη δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια.

Η κίνηση του βέτο στο κείμενο της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.

Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις. Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου και ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει τη θέση του FDP.

Η βιομηχανία, από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη και αν καθιερωθούν τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μάρκους Νούσμαν, επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Super Jet: Ανεκτέλεστα δρομολόγια σήμερα και αύριο

0

Αχ αυτές οι καιρικές συνθήκες…

Στα 66 χιλιόμετρα ανά ώρα οι ριπές των ανέμων σε Τήνο και Κάβο Ντόρο με κατεύθυνση από Νοτιοδυτικά και με την προοπτική ενίσχυσης από τις απογευματινές ώρες…

Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο του ταχύπλοου SuperJet  για τις δύο επόμενες ημέρες… Σήμερα Δευτέρα 27 Μαρτίου και αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών

Η σχετική ανακοίνωση από την αρμόδια ακτοπλοϊκή εταιρεία αναφέρει:

Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι σήμερα- Δευτέρα 27/3, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν, δυσμενέστερες του δελτίου της ΕΜΥ, το Ε/Γ-Τ/Χ πλοίο μας SUPERJET  (σ.σ. φωτό Dimitris Dendrinos) δεν θα εκτελέσει το δρομολόγιο του και θα παραμείνει στο λιμάνι του Πειραιά.

Κατ’επέκταση και το δρομολόγιο του από Πάρο αύριο Τρίτη 28/3 θα είναι ανεκτέλεστο.

Με νεότερο δελτίο θα σας πληροφορήσουμε για την συνέχιση των δρομολογίων του.

Golden Star Ferries: Προχώρησε στην αγορά του “Gotlandia II”

0

Ενα ακόμη ταχύπλοο αναμένεται να έρθει στα ελληνικά νερά….

Και μάλιστα από μία εταιρεία που πρόσφατα προχώρησε στην παραχώρηση των δικών της ταχύπλοων. Επιστροφή;

Στην αγορά του εντυπωσιακού ταχύπλοου GOTLANDIA II της Σουηδικής Destination Gotland (Gotland Rederi AB) προχώρησε πριν από λίγο, σύμφωνα με επίσημη πληροφορία, η Golden Star Ferries των Αδελφών Στεφάνου. Πρόκειται για μια αγορά που αναμφίβολα ταράζει τη μέχρι πρότινος ηρεμία στο τοπίο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, καθώς πραγματοποιείται μόλις λίγο πριν την επίσημη έναρξη της θερινής περιόδου 2023.

Μια περίοδος, που φέρνει πραγματική “ναυμαχία” μεταξύ των εταιρειών που θα δρομολογήσουν αρκετά ταχύπλοα στην ακτοπλοΐα μας για το φετινό καλοκαίρι. Γεγονός, που αναμφίβολα αναμένεται να πυροδοτήσει νέες εξελίξεις στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, τις οποίες αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Σημειώνεται, ότι αυτή την περίοδο, η Golden Star Ferries ολοκληρώνει επίσης τη μετασκευή του επιβλητικού συμβατικού πλοίου που απέκτησε πέρσι από την Ιαπωνία ANDROS QUEEN στο Πέραμα, με στόχο να δρομολογηθεί στις αρχές Ιουνίου. Συνεπώς, η νέα αγορά πλοίου φανερώνει την πραγματική πρόθεση της Ανδριώτικης εταιρείας να συνεχίσει να επενδύει στον κλάδο και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο.

(Υ.γ. Βέβαια το εν λόγω ταχύπλοο δύσκολα θα προλάβει ακόμη και το 2024 οπότε εάν είναι να το δούμε στις Κυκλάδες, τότε πάμε για το καλοκαίρι του 2025… )

Το νέο απόκτημα της Golden Star Ferries, κόστισε 7,2 εκατ. ευρώ και εξυπηρετούσε τις γραμμές Visby—Nynäshamn και Visby—Oskarshamn μέχρι και τα τέλη του Νοεμβρίου 2022. Έκτοτε, η εταιρεία του αποφάσισε να επικεντρωθεί στα νεότευκτα-πράσινα πλοία, με αποτέλεσμα το πλοίο να παροπλιστεί στο σουηδικό λιμάνι του Visby περιμένοντας αγοραστή.

Να θυμίσουμε, ότι μαζί του είχε τεθεί προς πώληση και το ομόσταυλο HSC GOTLANDIA (1999), το οποίο στις αρχές Μαρτίου πουλήθηκε στη Seajets και το οποίο βρίσκεται ήδη στο δρόμο για την Ελλάδα με το όνομα SUPERRUNER JET 2.

Το GOTLANDIA II, αποτελεί μια μεγαλύτερη εκδοχή και μετεξέλιξη των δημοφιλών ΑΙΟΛΩΝ της πολύπαθης ΝΕΛ και αναμφίβολα εντυπωσιάζει. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία (Fincantieri) το 2006. Έχει χωρητικότητα 6.554gt (579 dwt), μήκος 122,2 μέτρα, πλάτος 16,65 μέτρα και βύθισμα 3,3 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 900 επιβάτες και 160 Ι.Χ.. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές MAN B&W 20RK280 συνολικής ισχύος 36.000 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 35 κόμβων.

Σε κάθε περίπτωση, το GOTLANDIA II αποτελεί μια πραγματικά εξαιρετική αγορά και αναμφίβολα είναι ένα ακόμη υπερσύγχρονο ταχύπλοο σκάφος, που σίγουρα θα τιμήσει την Ελληνική Ακτοπλοΐα. Καλορίζικο και καλές θάλασσες!

Κείμενο: Σπύρος Ρούσσος – Arxipelagos.gr – Photo: Destination Gotland, Wikipedia

Νάξος – Smart Island: Ξεκινούν οι καινοτόμες υπηρεσίες σε λιμάνια και πλοία

0

Σημαντικές υπηρεσίες στο εγγύς μέλλον, θα μπορούν να προσφέρουν σε γρήγορο χρονικό διάστημα σε πλοία μέσα στα λιμάνια αλλά και σε απομακρυσμένα νησιά, τα drones.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι πιθανές εφαρμογές ανάπτυξής τους αναμένεται να ξεκινήσουν από τη ναυτιλία και μπορεί να περιλαμβάνουν επιθεωρήσεις πλοίων, έλεγχο περιστατικών ρύπανσης, πυρόσβεση, επιτήρηση της ασφάλειας, μεταφορές φαρμάκων και μικρών αναγκαίων φορτίων σε νησιά και σκάφη.

Ήδη πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια πραγματοποιούν δοκιμαστική χρήση των drones σε λιμενικές υπηρεσίες και επιθεωρήσεις πλοίων. Επίσης πολλά από αυτά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι εξοπλισμένα με προηγμένους αισθητήρες λέιζερ που μπορούν να δημιουργήσουν έναν τρισδιάστατο χάρτη του περιβάλλοντος που επιχειρούν.

Οι επιθεωρήσεις μπορούν να παρακολουθούνται εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο μέσω της πύλης επιθεώρησης που βασίζεται στο cloud.

Πτήσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη πραγματοποιήθηκαν στη δυτική λιμενική περιοχή του λιμανιού του Ρότερνταμ στις 16 Αυγούστου του 2022 για το AMU-LED, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα επίδειξης για την ενσωμάτωση μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον (αστικό) εναέριο χώρο.

Τα drones χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στο λιμάνι του Ρότερνταμ από εταιρείες της λιμενικής περιοχής.

Δύο ή τρία μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα αρκούσαν για να καλύψουν ολόκληρη την περιοχή του λιμανιού του Ρότερνταμ και να έχουν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος πάνω από το σημείο γρήγορα όταν συμβεί ένα περιστατικό. Επιπλέον, τα drones μπορούν να μεταφέρουν μικρά φορτία βάρους έως 3 κιλών, όπως ιατρικές προμήθειες εξαρτήματα πλοίων ή δείγματα φορτίου. Τις ημέρες πτήσης, οι επιχειρήσεις ξεκινούν πάντα με ενημέρωση στην Υπηρεσία Πιλοτών ελικοπτέρων.

  • Η ελληνική εταιρεία Golden Cargo θα πραγματοποιεί πτήσεις με drones-

Η Golden Cargo, εταιρία στα ναυτιλιακά logistics, έχει ήδη εξασφαλίσει αποκλειστική συνεργασία με την Dronamics και αναμένεται να είναι η πρώτη ελληνική εταιρία που θα λάβει άδεια τέτοιων πτήσεων οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τον χάρτη των μικρο-μεταφορών στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ανοίγουν το δρόμο για την ανάπτυξη τέτοιων εφαρμογών στις μη επανδρωμένες εμπορευματικές μεταφορές.

Από το 2018, ο ευρωπαϊκός βασικός κανονισμός για την ασφάλεια των αερομεταφορών ισχύει για όλα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη πολιτικής χρήσης, ανεξάρτητα από το βάρος τους.

Καθορίζει κανόνες υψηλού επιπέδου και βασικές απαιτήσεις ενώ εξουσιοδοτεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει λεπτομερείς κανόνες. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ευρύ φάσμα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, η Επιτροπή και ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια EASA έχουν αναπτύξει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο ανάλογο με τον κίνδυνο των επιχειρήσεων. Για το σκοπό αυτό, ο εναέριος χώρος προετοιμάζεται για αυτόνομες πτήσεις σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια.

drone2.jpg

Η συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με την Golden Cargo και την Dronamics, αναμένεται να προσφέρει νέες δυνατότητες για τα νησιώτικα και ναυτιλιακά logistics με πτήσεις UAVs στο Αιγαίο, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Naxos Smart Island που υλοποιεί η Amazon Web Services.

Η πρωτοβουλία Naxos Smart Island, με βάση και τις σχετικές ανακοινώσεις των εμπλεκομένων φορέων, έχει ως στόχο να δοκιμάσει καινοτομικές τεχνολογικές λύσεις, αναπτύσσοντας «έξυπνες» λύσεις για το νησί της Νάξου, προκειμένου να υποστηρίξει φορείς όπως τη δημόσια διοίκηση, την αυτοδιοίκηση, τα Λιμάνια, τις επιχειρήσεις ώστε εκείνοι με τη σειρά τους να παρέχουν καλύτερη ποιότητα ζωής και εξυπηρέτησης στην τοπική κοινωνία, σε πολίτες και επισκέπτες.

Στόχος της πρότυπης αυτής συνεργασίας για πιλοτικές εφαρμογές των μη επανδρωμένων πτήσεων, είναι η δυνατότητα μεταφοράς μικρού φορτίου, ενώ η υλοποίηση της πρώτης πτήσης θα γίνει σε περιοχές της Νάξου, αλλά και της Χίου – Ψαρών – Οινουσσών, ώστε να δοκιμαστεί σε διαφορετικές πραγματικές συνθήκες στο Νότιο και στο Βόρειο Αιγαίο.

Η πρωτοβουλία σκοπεύει στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες των νησιών που λόγω της γεωγραφικής τους θέσης εξαρτώνται πολλές φορές από την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα .

Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης δήλωσε ότι “συνεργασίες όπως αυτή, αποδεικνύουν ότι η ελληνική νησιωτικότητα με την εμπιστοσύνη στρατηγικών εταίρων όπως η AWS, αλλά και ηγέτιδες δυνάμεις στον τομέα των logistics, αποτελούν όχι απλά πεδίο δοκιμών, αλλά δοκιμή λύσεων που αναμένεται να βελτιώσουν την προοπτική των ειδικών νησιωτικών μικρο-μεταφορών και σε κάθε περίπτωση η παρουσία του Υπουργείου, υποδηλώνει την προσήλωση μας για εισαγωγή καινοτόμων προσεγγίσεων με χρήση νέων τεχνολογιών, δίνοντας εξωστρέφεια και εξέλιξη μιας δημόσιας πολιτικής που βγαίνει από το συμβατικό πλαίσιο διαχείρισης μιας καθημερινότητας και χαιρόμαστε που μετέχουμε σε αυτό”.

Η Golden Cargo, είναι ηγέτιδα εταιρία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο στη μεταφορά και διακίνηση φορτίων, με έμφαση στα logistics και ιδίως στα ναυτιλιακά logistics, έχοντας εξασφαλίσει αποκλειστική συνεργασία με την Dronamics, την πρώτη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο με άδεια λειτουργίας στην Ευρώπη για μεταφορά φορτίου με drone.

Η εταιρεία έχει αναλάβει General Sales and Service Agent (GSSA) της σε Ελλάδα και Κύπρο. Η συνεργασία της Golden Cargo, στοχεύει να εδραιώσει την παρουσία της Dronamics στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου, όπου οι επιχειρήσεις και οι κοινότητες θα επωφεληθούν από την αυθημερόν παράδοση χάρη στο αναπτυσσόμενο δίκτυο droneport της.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 

Ανάφη: Διαμάχη για την εύρεση ή όχι καρχαρία – καλικάντζαρου

0

Οι καρχαρίες γκόμπλιν (καλικάντζαροι) είναι ψάρια βαθέων υδάτων, των οποίων τα τρομακτικά, προεξέχοντα σαγόνια αποτέλεσαν έμπνευση για τα πλάσματα των ταινιών «Alien».

Για τους συγκεκριμένους καρχαρίες λίγα είναι γνωστά. Ζουν σε βαθιά παράκτια ύδατα σε όλο τον κόσμο, αλλά δεν έχουν βρεθεί ποτέ στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Ομάδα επιστημόνων (σ.σ.: ανάμεσά τους και Ελληνες) δημοσίευσε επιστημονική μελέτη σχετικά με την ανακάλυψη ενός καρχαρία καλικάντζαρου που είχε ξεβραστεί σε παραλία της Ανάφης.

Η ανακοίνωση για το εύρημα, πέρυσι, στο περιοδικό Mediterranean Marine Science προκάλεσε εντύπωση στην επιστημονική κοινότητα. Οσα ακολούθησαν προκαλούν πολλά ερωτήματα τόσο στους επιστήμονες όσο και σε όσους ασχολούνται με συγκεκριμένα θέματα.

Σύμφωνα με την αρχική επιστημονική εργασία, ο καρχαρίας καλικάντζαρος ανακαλύφθηκε από τον Γιάννη Παπαδάκη τον Αύγουστο του 2020. Ο κ. Παπαδάκης τοποθέτησε το πλάσμα στα βράχια και το φωτογράφισε. Η εικόνα κατέληξε στα χέρια τοπικής ομάδας επιστημόνων και, δύο χρόνια αργότερα, τη δημοσίευσαν μαζί με καταγραφές άλλων ειδών που βρέθηκαν για πρώτη φορά στη Μεσόγειο.

Η επιστημονική ομάδα θεώρησε πως η έρευνά της ήταν επιτυχής, ωστόσο δεν άργησε να έρθει η στιγμή που ειδικοί σε θέματα καρχαριών από όλο τον κόσμο άρχισαν να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους σχετικά με τη γνησιότητα του καρχαρία καλικάντζαρου.

Ο Ντέιβιντ Εμπερτ, συγγραφέας του βιβλίου «Οι καρχαρίες του κόσμου», ανέφερε πως κάτι δεν πήγαινε καλά με τη φωτογραφία.

«Αρκετά πράγματα σχετικά με τον καρχαρία που βρέθηκε στην Ελλάδα ήταν ασυνήθιστα. Είναι πολύ μικρός και τα βράγχιά του δεν φαίνονται να είναι πραγματικά ανοιχτά, είπε. Δεν φαίνεται καθόλου φυσικός», σημείωσε.

Ο ίδιος και άλλοι ειδικοί ήταν επίσης επιφυλακτικοί επειδή δεν είχε γίνει άμεση εξέταση του καρχαρία. Το έγγραφο βασίστηκε αποκλειστικά σε μια φωτογραφία και μια σύντομη περιγραφή που παρείχε ο Γ. Παπαδάκης.

Τον Νοέμβριο, μια άλλη ομάδα ερευνητών καρχαριών δημοσίευσε έγγραφο με το οποίο αμφισβητούσε πως ο καρχαρίας καλικάντζαρος που βρέθηκε στην Ελλάδα ήταν πραγματικό ζώο.

«Εχουμε αμφιβολίες ότι ο καρχαρίας καλικάντζαρος στην αρχική δημοσίευση “είναι ένα φυσικό δείγμα”. Η έλλειψη δοντιών του δείγματος, τα υπερβολικά στρογγυλεμένα πτερύγιά του και ο μικρός αριθμός σχισμών στα βράγχιά του δεν είναι χαρακτηριστικά ενός καρχαρία καλικάντζαρου», ανέφεραν.

Λίγο αργότερα, μια άλλη εικόνα που κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπέρδεψε ακόμη περισσότερα τα πράγματα. Επρόκειτο για ένα πλαστικό παιχνίδι καρχαρία καλικάντζαρου που πωλούνταν από την ιταλική εταιρεία παιχνιδιών DeAgostini και είχε εκπληκτική ομοιότητα με τον καρχαρία καλικάντζαρο της φωτογραφίας.

Αυτό το παιχνίδι «παρουσιάζει μεγάλη ομοιότητα με το δείγμα της δημοσιευμένης εικόνας», δήλωσε ο Jürgen Pollerspöck, ανεξάρτητος ερευνητής καρχαριών, ο οποίος αμφισβητούσε τη γνησιότητα του ελληνικού καρχαρία καλικάντζαρου.

Νωρίτερα αυτό τον μήνα ήρθε η απάντηση της επιστημονικής ομάδας που είχε κάνει την αρχική δημοσίευση και της οποίας τα ευρήματα αμφισβητούνταν. Στην απάντησή τους, οι ερευνητές τροποποίησαν την εκτίμησή τους για το μέγεθος του καρχαρία, από τις 30 ίντσες σε περίπου 7, και είπαν πως ο εν λόγω καρχαρίας καλικάντζαρος θα μπορούσε να είναι έμβρυο.

«Εμβρυα αυτού του μεγέθους δεν είναι βιώσιμα», απάντησε ο συγγραφέας που αμφισβητούσε εξαρχής την ύπαρξη του καρχαρία.

Οπως αναφέρουν οι New York Times, την περασμένη εβδομάδα οι συγγραφείς της αρχικής δημοσίευσης την απέσυραν εντελώς, καθώς και την απάντησή τους στην κριτική, παραδεχόμενοι ότι υπήρχε υπερβολική αβεβαιότητα σχετικά με το εύρημα.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το αν ο καρχαρίας στην εικόνα αυτή αποδειχθεί πως είναι πραγματικό ψάρι, ή απλώς ένα κομμάτι πλαστικής ρύπανσης, οι επικριτές λένε ότι η δημοσίευση και η ανάλυση μίας και μόνο εικόνας σε επιστημονικό περιοδικό θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

Πηγή: New York Times

Μύκονος: Στάση εργασίας (28/03) από όλους τους εργαζόμενους

0
Μύκονος
Μύκονος

«Η αστυνομική και εισαγγελική έρευνα να επεκταθεί στις υποθέσεις που χειριζόταν ο συνάδελφος και να βρεθούν οι φυσικοί αυτουργοί της επίθεσης και οι εντολείς τους», ζητά μεταξύ άλλων ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, που από κοινού με εκπροσώπους του Ενιαίου Συλλόγου Στερεάς, Αττικής και Νήσων και της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων, θα βρίσκονται στη Μύκονο σήμερα Δευτέρα 27/3 και την Τρίτη 28/3 με αφορμή την επίθεση που δέχτηκε ο Μανώλης Ψαρρός, αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, στις 7 Μαρτίου 2023, στην περιοχή του ΚΑΤ.

Πιο συγκεκριμένα, τα σωματεία καλούν τη Δευτέρα 27 Μαρτίου, στις 5 μ.μ., στο Γρυπάρειο τον δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, τους φορείς και συλλόγους της Μυκόνου και κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη σε ανοιχτή συζήτηση, με αφορμή τη «μαφιόζικη επίθεση στο συνάδελφο Μ. Ψαρρό.

Την Τρίτη 28 Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ που καλύπτει όλους τους δημοσίους υπαλλήλους της Μυκόνου και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11:30 έξω από το δημαρχείο της Μυκόνου».

Τα σωματεία ζητούν επίσης «να σταματήσει τώρα η απαξίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, όπως και όλων των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών, να στελεχωθούν άμεσα όλες οι υπηρεσίες και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που δραστηριοποιούνται, ειδικά σε μέρη με αυξημένη τουριστική πίεση, ώστε να εφαρμόζονται οι νόμοι εξίσου σε όλη την επικράτεια, όπως προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας», να προχωρήσει η κυβέρνηση «σε όλες τις απαραίτητες και αναγκαίες ενέργειες για την προστασία όλων των εργαζομένων απέναντι σε κάθε περίπτωση άσκησης πιέσεων που σχετίζονται με την εκτέλεση υπηρεσιακών καθηκόντων, να σταματήσουν οι πολιτικές πιέσεις στους υπαλλήλους» και «να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες από το υπουργείο Περιβάλλοντος, το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για να γκρεμιστούν όλες οι βεβαιωμένες αυθαίρετες κατασκευές στη Μύκονο και σε άλλα νησιά».

Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων: Και οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό τους 

Ομως, και οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στο πλευρό των εργαζομένων. Εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία αναφέρουν ότι

Το βράδυ της Τρίτης, 7 Μαρτίου 2023, ο αρχαιολόγος Μανώλης Ψαρρός έπεσε θύμα εγκληματικής επίθεσης. Αποτέλεσμα του «μαφιόζικου» χτυπήματος είναι ο συνάδελφος να νοσηλεύεται με πολλαπλά χτυπήματα, από τα οποία θα μπορούσε να κινδυνεύσει η ζωή του. Η βιαιότητα των χτυπημάτων ήταν μάλιστα τόσο σφοδρή, ώστε το θύμα της επίθεσης έχασε
τις αισθήσεις του.

Ο ξυλοδαρμός του -ο οποίος έγινε πιθανότατα στο πλαίσιο των υπηρεσιακών του καθηκόντων, είναι υπεύθυνος για την προστασία του αρχαιολογικού περιβάλλοντος και των μνημείων της Μυκόνου-, φέρνει στην επιφάνεια ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία όσων συναδέλφων ασκούν εποπτεία και έλεγχο σε περιοχές ιδιαίτερου οικονομικού ενδιαφέροντος, όπως είναι τα νησιά της τουριστικής «μονοκαλλιέργειας».

Αποτελεί μικρό μόνο μέρος της βίας που ασκείται από οργανωμένα συμφέροντα κατά του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Το περιστατικό δεν το αντιμετωπίζουμε ως μια μεμονωμένη περίπτωση άσκησης σωματικής βίας.

# Εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο των αφόρητων πιέσεων που δέχονται συνολικά οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο κατά την άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, ιδιαίτερα αυτοί που ασκούν ελεγκτικό έργο.

# Εντάσσεται στο πλαίσιο της απαξίωσης όλων των προσπαθειών για την υπεράσπιση των δημόσιων αγαθών απέναντι σε κάθε λογής συμφέροντα.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ζητά:
# Η αστυνομική και εισαγγελική έρευνα να επεκταθεί στις υποθέσεις που χειριζόταν ο συνάδελφος και να βρεθούν οι φυσικοί αυτουργοί της επίθεσης και οι εντολείς τους

# Να σταματήσει τώρα η απαξίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, όπως και όλων των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών.

# Να στελεχωθούν άμεσα όλες οι υπηρεσίες και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που δραστηριοποιούνται, ειδικά σε μέρη με αυξημένη τουριστική πίεση, ώστε να εφαρμόζονται οι νόμοι εξίσου σε όλη την επικράτεια, όπως προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας.

# Απαιτούμε από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες και αναγκαίες ενέργειες για την προστασία όλων των εργαζομένων απέναντι σε κάθε περίπτωση άσκησης πιέσεων που σχετίζονται με την εκτέλεση υπηρεσιακών καθηκόντων.

# Να σταματήσουν οι πολιτικές πιέσεις στους υπαλλήλους.

# Να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για να γκρεμιστούν όλες οι βεβαιωμένες αυθαίρετες κατασκευές στη Μύκονο και σε άλλα νησιά.

Συμβάλλοντας στην ανάδειξη του θέματος, η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. προκηρύσσει την Τρίτη, 28 Μαρτίου 2023, στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 14:00 για όλες τις υπηρεσίες της Μυκόνου, για να στηριχτεί η κινητοποίηση των σωματείων του ΥΠΠΟΑ, στις 11:30πμ στο Δημαρχείο στη Μύκονο

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Στοίχημα – Euro 2024: Προβάδισμα νίκης αλλά με under για την Ελλάδα

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Πρώτο ματς για την Ελλάδα στην «OPAP Arena», φιλοξενεί σε φιλική αναμέτρηση τη Λιθουανία. Στον όμιλό της για τα προκριματικά του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, τα φαβορί Γαλλία και Ολλανδία αναμένεται να έχουν εύκολο έργο.

  1. Ελλάδα – Λιθουανία (19:00)

Η Ελλάδα μετά τη νικηφόρα πρεμιέρα (3-0 το Γιβραλτάρ) στα προκριματικά του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος δίνει φιλικό με τη Λιθουανία. Πρώτο ματς στη νέα της έδρα, την «OPAP Arena». Θα κάνει αλλαγές στην ενδεκάδα ο Γκουστάβο Πογέτ, με τον οποίο «μετράει» 3/3 νίκες ως γηπεδούχος. Αποχώρησαν από την αποστολή λόγω ενοχλήσεων οι Κουλιεράκης, Ιωαννίδης.

Η Λιθουανία ηττήθηκε από τη Σερβία, ωστόσο πραγματοποίησε καλή εμφάνιση, αλλά δεν αξιοποίησε τις ευκαιρίες της για να βάλει δύσκολα στο φαβορί. Μετράει 2 νίκες σε 3 ματς (επίσημα και μη) κόντρα στην Ελλάδα, όμως στο μοναδικό εκτός ηττήθηκε. Παρότι το κίνητρο δεν είναι ισχυρό, η Ελλάδα θέλει να συνδυάσει την πρεμιέρα στη νέα της έδρα με νίκη. Θα βάλει αντίσταση η Λιθουανία, αλλά λογικά θα ηττηθεί έστω και οριακά.

Ποντάρουμε στο combo του άσου με Under 3,5 σε απόδοση 1.83.

Δείτε επίσης: Κορυφαία προγνωστικά super league 2

  1. Ιρλανδία – Γαλλία (21:45)

Πάμε στα προκριματικά του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στον 2ο όμιλο, της Εθνικής μας. Η Γαλλία έκανε επίδειξη δύναμης στην πρεμιέρα, συνέτριψε 4-0 την Ολλανδία και έδειξε με το… καλημέρα ποιος είναι το αφεντικό του γκρουπ. Δύο γκολ σημείωσε ο νέος αρχηγός των «μπλε», Κιλιάν Εμπαπέ.

Η Ιρλανδία τώρα ξεκινάει τις υποχρεώσεις της, την 1η αγωνιστική είχε ρεπό. Σε φιλική αναμέτρηση επικράτησε 3-2 της Λετονίας, φανερώνοντας αρκετά θέματα στην αμυντική λειτουργία. Η διαφορά των δύο ομάδων είναι πολύ μεγάλη και φυσιολογικά η απόδοση του διπλού παίζει χαμηλά.

Σε συνδυασμό με σκόρερ τον Εμπαπέ, το «2» ανεβαίνει στο 2.15 και μπορεί να μπει στις επιλογές μας.

Βρείτε εδώ: Καθημερινά προγνωστικά και τα πιο ψαγμένα άρθρα για στοίχημα

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+

Σαντορίνη: Στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου για την 25η Μαρτίου 1821 το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών

0

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας συμμετείχε με ιδιαίτερη τιμή στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θήρας  ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821. Οι μαθητές μας συμμετείχαν κατά την δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Υπαπαντής του Κυρίου στα Φηρά. Στη συνέχεια, οι μαθητές μας κατέθεσαν στεφάνι στο Μνημείο Ηρώων στην Πλατεία Σαρπάκη.

Και αυτή τη φορά το σχολείο μας με την αντιπροσωπευτική ομάδα των μαθητών/τριών και την συνοδεία του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του σχολείου ηγήθηκε της μαθητικής παρέλασης στην πρωτεύουσα του νησιού. Θερμά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα των μαθητών/τριών  που εκπροσώπησε επάξια όλο το μαθητικό δυναμικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας καθώς επίσης στους Εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που με την θετική τους συμπαράσταση συνόδευσαν τους μαθητές/τριές μας.

Χρόνια πολλά σε όλους!!!

«Σβήνουν δυο νύχτες και δυο αυγές προβάλλουν στον αγέρα.

Δυο λευτεριές που σμίγουνε μέσα στην ίδια μέρα.

Δυο λευτεριές ματόβρεχτες, παιδιά μεγάλου κόπου,

η λευτεριά του Έλληνα και η λευτεριά του ανθρώπου.»

~ Κωστής Παλαμάς