Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1089

Φίλιππος Φόρτωμας: “Να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εποχιακών υπαλλήλων”

0
Φόρτωμας
Φόρτωμας

Το πρόβλημα που δημιουργεί η έλλειψη εποχιακών υπαλλήλων στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τομέα του Τουρισμού στα νησιά των Κυκλάδων ανέδειξε ο Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φίλιππος Φόρτωμας, με αναφορά του που κατέθεσε σήμερα προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη και Τουρισμού κ. Βασίλειο Κικίλια.

Συγκεκριμένα, ο κ. Φόρτωμας, έθεσε υπόψιν των κ.κ Υπουργών την πρόσφατη επιστολή του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Θήρας, στην οποία αναφέρεται η ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης, ώστε να παρασχεθεί η δυνατότητα να κληθούν εποχιακοί εργαζόμενοι από χώρες του εξωτερικού, με τη διαδικασία της μετάκλησης, ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

Ο Βουλευτής, με την αναφορά του, εξέθεσε προς τους κ.κ Υπουργούς την ανάγκη διευθέτησης του θέματος, το οποίο, σε συνδυασμό με την συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση, δυσχεραίνει τη λειτουργία των εν λόγω επιχειρήσεων.

ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΦΟΡΤΩΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (1)

Κάλεσμα συμμετοχής στο Διονυσιακό Δρώμενο της τελευταίας Παρασκευής της Αποκριάς από το Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων

0
Η προετοιμασία για το Διονυσιακό Δρώμενο της τελευταίας Παρασκευής της Αποκριάς ξεκίνησε! Καλούνται όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στο δρώμενο, να δηλώσουν συμμετοχή στο τηλέφωνο 6938212830.
Η πρώτη συνάντηση των συμμετεχόντων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023, στις 19:00 στο Δημαρχείο.

Στοίχημα – Euroleague: Ποντάρουμε στην επιθετική δεινότητα του Μπέικον

0

Η αναμέτρηση Ρεάλ Μαδρίτης – Παναθηναϊκός ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της Τετάρτης.

  • Γήπεδο: WiZink Center
  • Χωρητικότητα: 17.443
  • Α’ Γύρος (6/8): Παναθηναϊκός – Ρεάλ Μαδρίτης 68-71
  • Διαιτητές: Μιλιγόβιε Γιόβτσιτς, Πιότρ Παστούσιακ και Γιόσιπ Ραντόικοβιτς
  • Προϊστορία: Στις τελευταίες δέκα αναμετρήσεις που έχουν δώσει μεταξύ τους οι δύο ομάδες, η Ρεάλ μετράει εννέα(!) νίκες, ενώ ο Παναθηναϊκός μόλις μια.

Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.

Δείτε επίσης: Και με την εγγραφή σου στη Fonbet έχεις δώρο* χωρίς κατάθεση αλλά τριπλή προσφορά* με την πρώτη σου κατάθεση

Ρεάλ Μαδρίτης

Από τρεις συνεχόμενες ήττες μετά την…συντριβή από τον Ολυμπιακό προέρχεται η Ρεάλ Μαδρίτης. Η Ρεάλ, νίκησε την Μανρέσα για το ισπανικό πρωτάθλημα με άνετο τρόπο (69-94) πριν από το εντός έδρας ματς με τον Παναθηναϊκό, ωστόσο αυτό που «σημάδεψε» την εβδομάδα της ήταν η νίκη στο ντέρμπι απέναντι στην Μπαρτσελόνα. Το σύνολο του Τσους Ματέο πήρε μια μεγάλη νίκη στην παράταση κόντρα στην «αιώνια» αντίπαλο από την Βαρκελώνη, αποτέλεσμα που λειτουργεί μόνο θετικά για την δύσκολη συνέχεια. Απέναντι στον Παναθηναϊκό, όπως και στον πρώτο γύρο έτσι και τώρα η ομάδα της Μαδρίτης έχει το πάνω χέρι, και προκειμένου να διατηρηθεί με ισοβαθμία στην πρώτη θέση της κατάταξης οφείλει να κερδίσει τον Παναθηναϊκό. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εύκολο.

Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ

Παναθηναϊκός

Σε μεταγραφικούς… ρυθμούς κινείται ο Παναθηναϊκός. Μετά τις ανακοινώσεις των Τόμας και Αγραβάνη, που έρχονται για να προσθέσουν βάθος και να δώσουν βοήθειες στο ρόστερ, οι «πράσινοι»στρέφουν πλήρως την προσοχή τους στην «διαβολοβδομάδα» της Ευρωλίγκα. Πρώτη στάση η Μαδρίτη και η Ρεάλ, σε ένα ματς στο οποίο ο Παναθηναϊκός είναι αναμφίβολα το αουτσάιντερ αλλά οφείλει να παλέψει με όλες του τις δυνάμεις. Η σημαντική απουσία του «πολυεργαλείου»Ματέους Πονίτκα δεν πρέπει να αποθαρρύνει το υπόλοιπο σύνολο, το οποίο με ιδιαίτερη ευκολία επιβλήθηκε του Ιωνικού το περασμένο Σάββατο με 102-70. Δεν ξεχνάμε το φανταστικό δεύτερο ημίχρονο της περασμένης εβδομάδας στο ΟΑΚΑ απέναντι στην Ζαλγκίρις, που χάρισε στον Παναθηναϊκό την όγδοη νίκη του για φέτος στην Ευρωλίγκα.

Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά μπάσκετ με ένα κλικ

Προγνωστικά

Στα εντός έδρας ματς της, η Ρεάλ συνηθίζει να μπαίνει «φουριόζα». Σε όλα του τα ματς πια, ο Παναθηναϊκός μπαίνει φοβισμένος, αγχωμένος, δίχως επιθετικές ιδέες. Το σκορ, αν αναλογιστούμε την ποιοτική διαφορά των δυο ομάδων και τα υπάρχοντα εμφανή δεδομένα, θα ξεφύγει. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, ο Παναθηναϊκός προκριμένου να μείνει έστω τυπικά «ζωντανός» στην υπόθεση νίκη, θα παίξει μπάσκετ «αλάνας». Θα δώσει την μπάλα στον Μπέικον, και ότι, γίνει.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr

Κόνσολας: “Δωρεάν ενδονησιωτική συγκοινωνία για τα αθλητικά σωματεία των νησιών”

0

Με πρωτοβουλία του Βουλευτή Δωδεκανήσου και Προέδρου της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής , Μάνου Κόνσολα, συζητήθηκε στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών Περιφερειών ένα σημαντικό και υπαρκτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία στα νησιά και σχετίζεται με το υψηλό κόστος των μετακινήσεων τους.

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής παρευρέθηκαν ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ.Αυγενάκης , ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ.Στυλιανός Πέτσας, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού κ.Γεώργιος Μαυρωτάς ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής κ.Κουτουλάκης, εκπρόσωποι ενώσεων και αθλητικών σωματείων της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.

Συμμετείχαν επίσης η Πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ κ.Σοφία Σακοράφα, ο Πρόεδρος της ΕΠΟ κ.Παναγιώτης Μπαλτάκος, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης κ.Ευάγγελος Λιόλιος, ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ομοσπονδίας Πετοσφαίρισης κ. Νεκτάριος Χαλβατζής, ο Πρόεδρος του Πανναξιακού Αθλητικού Ομίλου κ. Γιάννης Πολυχρονάκος και οι τοπικές ενώσεις ποδοσφαίρου, μπάσκετ, πετοσφαίρισης, στίβου και ποδηλασίας της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων αλλά και εκπρόσωποι αθλητικών σωματείων.

O Μάνος Κόνσολας κατέθεσε δύο εναλλακτικές προτάσεις για τη στήριξη των αθλητικών σωματείων στα νησιά και την αντιμετώπιση του υψηλού κόστους για τις μετακινήσεις τους:

1ον- Να υπάρξει επιδότηση για τη δωρεάν ενδονησιωτική μεταφορά των σωματείων, που θα αφορά στην κάλυψη του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τους αθλητές αυτών των σωματείων για τη συμμετοχή τους στα εθνικά ή τοπικά πρωταθλήματα.

2ον- Να αυξηθεί η επιχορήγηση των αθλητικών σωματείων στα νησιά λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας.

Μάλιστα ο Βουλευτής Δωδεκανήσου πρότεινε να προσδιοριστεί, εκ των προτέρων, με ακρίβεια και τεκμηρίωση το κόστος των μετακινήσεων των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων στα νησιά.

«Οι κατά τόπους ενώσεις, για κάθε άθλημα, μπορούν να το προσδιορίσουν σε συνεργασία με τα σωματεία και να στείλουν το σχετικό υλικό τεκμηρίωσης στο Υπουργείο Αθλητισμού», ανέφερε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου.

Ο κ.Κόνσολας επισήμανε ότι οι λειτουργικές δαπάνες ενός ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου στα νησιά, ισοδυναμούν με τις λειτουργικές δαπάνες ενός συλλόγου που δραστηριοποιείται στον επαγγελματικό αθλητισμό.

Με τη διαφορά ότι στον επαγγελματικό αθλητισμό υπάρχουν εταιρείες, έσοδα ενώ εδώ έχουμε να κάνουμε με ερασιτεχνικά σωματεία.

«Δεν αποτελεί παραχώρηση ή ιδιαίτερη μεταχείριση το αίτημα των αθλητικών σωματείων των νησιών να υπάρξει στήριξη από την πολιτεία. Δεν αποτελεί ούτε καν αίτημα. Για μένα προσωπικά συνιστά υποχρέωση της Πολιτείας, αναπόσπαστο κομμάτι της νησιωτικής πολιτικής».

Αιγιαλός: Ερχεται ρύθμιση, “συγχωροχάρτι” στους καταπατητές;

0
Καλαντός και παραλίες
Καλαντός και παραλίες

Από τον Μάιο του 2020, οπότε ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης με επιστολή τους προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις μιλούσε για μηδενική ανοχή στην αυθαιρεσία σε δάση, αιγιαλούς και παραλίες, ρέματα και ποτάμια, πολύ νερό έχει κυλήσει στον «μύλο» των καταπατήσεων δημόσιας περιουσίας, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον … λαϊκό κανόνα «νόμος είναι το δίκαιο του αυθαιρετούχου και του καταπατητή».

Έτσι, έπειτα από το νομοσχέδιο για την εξαγορά δημόσιων καταπατημένων εκτάσεων, του οποίου η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται την Πέμπτη, η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας το περασμένο Σάββατο στο «40ο Πανελλήνιο Συνέδριο» της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) την επόμενη τετραετία θα γίνει νομοθετική παρέμβαση και για τον αιγιαλό.

Μηχανικοί: Γκρεμίστε τα αυθαίρετα στις παραλίες

Είναι αξιοσημείωτο ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τα καταπατημένα εξαιρούνται της εξαγοράς ακίνητα ή τμήματα αυτών, τα οποία κείνται εντός καθορισμένης ζώνης αιγιαλού – παραλίας και εντός χερσαίας ζώνης λιμένα. Η κυβέρνηση έχει ήδη δώσει τρεις παρατάσεις – με την τελευταία να λήγει την 31η Μαρτίου 2023 – στην αναστολή εκτέλεσης πρωτοκόλλων κατεδάφισης και διοικητικής αποβολής για αυθαίρετα σε αιγιαλούς και παραλίες, ρέματα και ποτάμια, ουσιαστικά για υποθέσεις που έχουν τελεσιδικήσει εδώ και μία δεκαετία ή περισσότερο. Και πλέον προετοιμάζει το έδαφος για «τακτοποιήσεις» πολεοδομικών αυθαιρεσιών σε αιγιαλό και παραλία που κατά το Σύνταγμα της χώρας αποτελούν κοινόχρηστο αγαθό.

«Συγχωροχάρτι» σε παράνομες εγκαταστάσεις (τουριστικές, βιομηχανικές, μεταλλευτικές μονάδες κλπ.) εντός ζωνών παραλίας και αιγιαλού είχαν επιχειρήσει και προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά λόγω σφοδρών αντιδράσεων οι σχετικές ρυθμίσεις δεν έφτασαν ποτέ στη Βουλή, ή αποσύρθηκαν.

Τα «κύματα οργής»

Τον Ιούνιο του 2014, η πολιτική ηγεσία του τότε υπουργείου Οικονομικών μετά από τα κύματα οργής, τις κινητοποιήσεις πολιτών και τη θύελλα αντιδράσεων από περιβαλλοντικές οργανώσεις, νομικούς, ακόμη και βουλευτές της τότε κυβέρνησης, προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές και υποχώρησε σε πολλά σημεία σε νομοσχέδιο που είχε καταθέσει για παραχωρήσεις και νομιμοποιήσεις κτισμάτων στον αιγιαλό. Τελικά το σχέδιο νόμου αποσύρθηκε.

Λίγα χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 2019, η τότε κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε στα σκαριά σχέδιο νόμου που έδινε τη δυνατότητα για τακτοποίηση αυθαιρέτων πάνω στο… κύμα, με απόφαση υπουργού Οικονομικών. Μάλιστα επιχείρησε να το εισάγει προς ψήφιση στη Βουλή, όμως και πάλι λόγω σφοδρών αντιδράσεων αποσύρθηκε, καθώς η ζυγαριά …βάρυνε προς το πολιτικό κόστος.

Αλλά και λίγους μήνες αργότερα, το φθινόπωρο του 2019, η νυν κυβέρνηση της ΝΔ απέσυρε από τον αναπτυξιακό νόμο τις διατάξεις για τον αιγιαλό και την παραλία, με τους αρμόδιους υπουργούς να δηλώνουν ότι θα επαναφέρουν τις ρυθμίσεις στο μέλλον.
Η δημόσια περιουσία

Η νομιμοποίηση πολοεδομικών παρανομιών στον αιγιαλό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η νομολογία του ΣτΕ τάσσεται κατά της αλλοίωσης του αιγιαλού, με μοναδική εξαίρεση την περίπτωση που εξυπηρετείται υπέρτατο δημόσιο συμφέρον. Για τον λόγο αυτόν, έως σήμερα, σε κανέναν νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κτισμάτων δεν μπορούσαν να υπαχθούν αυθαίρετα στον αιγιαλό (όπως και σε δάση).

Πάντως, τα στοιχεία για τα καταπατημένα (από καταγραφή του 2004) που έδωσε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ, καταδεικνύουν ότι το Δημόσιο είναι ανίκανο να προστατέψει την περιουσία του. Σε σύνολο 97.029 καταγεγραμμένων δημόσιων και ανταλλάξιμων κτημάτων έχουν καταπατηθεί τα 89.928, δηλαδή ποσοστό 92%. Σύμφωνα με τον υπουργό, η ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου αποτέλεσε, από συστάσεως του ελληνικού Κράτους, αντικείμενο ιδιωτικών καταλήψεων, χωρίς το Δημόσιο να καταφέρει να την προστατεύσει, γι΄ αυτό όπως τόνισε, η ελληνική πολιτεία έχει εκδώσει, κατά καιρούς, νόμους με τους οποίους δίνονταν κίνητρα για την παραχώρηση κατεχομένων ακινήτων.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Οικονομικός Ταχυδρόμος

Φολέγανδρος – Χρ. Λύδης: “Περί τουρισμού και η πραγματική εικόνα του 2022”

0
“…. Ο κόσμος που πλέον έρχεται στην Φολέγανδρο είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό του repeater, αυτό είναι καλό, τι κάναμε όμως για να φέρουμε νέο κόσμο, τι κάναμε για να δώσουμε την εναλλακτική ; Τι του παρέχουμε ακριβός πέραν από τα Πανέμορφα ξενοδοχεία και την χώρα;  Είναι ήδη πολύ αργά αλλά προλαβαίνουμε, ως Νέα Φολέγανδρος έχουμε εκπονήσει μια μελέτη και ένα πλήρες σχέδιο για την τουριστική προβολή του νησιού , σε τηλεόραση ίντερνετ, διεθνής εκθέσεις και θεματικό τουρισμό , προκειμένου το νησί να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του ….” 
Ποιος το λέει αυτό; Ο λόγος για τον Χρήστο Λύδη, υποψήφιο δήμαρχο Φολεγάνδρου, ο οποίος καταθέτει τα συμπεράσματά του από τη χρονιά που τελείωσε αλλά και τις προτάσεις που έχει στο πρόγραμμά του για την αναβάθμιση του νησιού στις Νότιες Κυκλάδες…
Αναλυτικά με τίτλο “Τουρισμός Φολέγανδρος” 
  • Πολύς ντόρος έγινε πέρυσι για τα ακτοπλοΐκα δρομολόγια και την διαμορφωθείσα κατάσταση μέσω της Μήλου κτλ.
  • Πάμε να δούμε όμως τελικά έφταιγε η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, ή άλλοι παράγοντες, για την καταστροφική σεζόν του 2022.
  • Σε ακριβής αριθμούς οι αφίξεις του έτους 2022 από όλους τους λιμένες της χώρας, στο Λιμάνι της Φολεγάνδρου, ήταν: 44.763, το 2019 ήταν 49.853 ήτοι μείωση 10%. !
  • Σε απόλυτους αριθμούς, 5.090 λιγότεροι επισκέπτες στο νησί μας , την στιγμή που όλα τα νησιά είχαν μικρή ή μεγάλη αύξηση από το 2019 .
  • Τα δρομολόγια έγιναν γνωστά με την τροποποίηση τους, την άνοιξη του 2022, ήμουν από τους πρώτους που έλαβε θέση, τόσο στην συνάντηση με τον πλοιοκτήτη που δημιούργησε το πρόβλημα, όσο και με συγκεντρώσεις και υπογραφές κατοίκων και επαγγελματιών του τουρισμού.
  • Είναι όμως η αιτία του κακού η εταιρεία που έβαλε ανταπόκριση ; Σημειωτέον , ένα δρομολόγιο που σχεδόν κανείς δεν πρόλαβε να καταλάβει, απευθύνεται σε ξένους τουρίστες ως επί το πλείστον, που είχαν κάνει ήδη τέτοια εποχή την κράτηση τους, εισιτήρια ,ξενοδοχείο κτλ.
  • Κατάφερε ένα κακό δρομολόγιο ταχυπλόου με ανταπόκριση να φέρει μείωση 5.000 και πλέον ;
  • Η απάντηση είναι σίγουρα όχι, σε μικρό βαθμό επηρέασε το δρομολόγιο αυτό, όταν νησιά στην άκρη του πουθενά , χωρίς δρομολόγια ταχυπλόου, με την χειρότερη ακτοπλοΐκη συγκοινωνία , και όμως κατάφεραν και είχαν αύξηση, όπως η Κάσος, η Ανάφη , και άλλα άγονα νησιά.
  • Κάνοντας μια έρευνα για την φετινή σεζόν , και για τι μέλλει γενέσθαι το μέλλον του τουρισμού στην Φολέγανδρο, η απαντήσεις που παίρνω είναι οι χειρότερες.
  • Το έτος που τρέχει μας δίνει μια πολύ κακή εικόνα προς στιγμήν στις κρατήσεις, την στιγμή που φυσικά άλλα νησιά είναι ήδη full booking για κάποιους μήνες.
  • Οι απαντήσεις που λαμβάνω από ειδικούς του τουρισμού στις Κυκλάδες, είναι μέν πανέμορφο νησί, αλλά πέραν της φυσικής ομορφιάς, δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός και κάποια προβολή του νησιού στην διεθνή αγορά, χαρακτηριστικά μου είπαν:

“Οταν είδαμε το 2017 το πρώτο μεγάλο ενδιαφέρον από νέες ηλικίες ξένων αλλά και Ελλήνων , πραγματικά εκπλαγήκαμε μου είπαν μεγάλοι παράγοντες του τουρισμού, έκτοτε και μετα το 2020 παρατηρούμε μια στροφή με πολύ μεγάλες ηλικίες και χαμηλή αναζήτηση για το νησί σας , και αυτό μας κάνει εντύπωση την στιγμή που είναι ένα σπάνιας ομορφιάς νησί.

  • Ακρίβεια θα πει κάποιος, η αισχροκέρδεια και άλλα πολλά, μα αυτά υπάρχουν παντού και υπάρχουν πολύ πιο ακριβά νησιά που όμως πάνε τρομερά καλά. Τα πάντα είναι διαφήμιση αγαπητοί μου, την στιγμή που άλλα νησιά δίνουν εκατομμύρια στην προβολή τους , και η Φολέγανδρο ούτε ένα 1€ είναι λογικό να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα.
  • Ο κόσμος που πλέον έρχεται στην Φολέγανδρο είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό του repeater, αυτό είναι καλό, τι κάναμε όμως για να φέρουμε νέο κόσμο, τι κάναμε για να δώσουμε την εναλλακτική;
  • Τι του παρέχουμε ακριβός πέραν από τα Πανέμορφα ξενοδοχεία και την χώρα;

«Είναι ήδη πολύ αργά αλλά προλαβαίνουμε, ως Νέα Φολέγανδρος έχουμε εκπονήσει μια μελέτη και ένα πλήρες σχέδιο για την τουριστική προβολή του νησιού , σε τηλεόραση ίντερνετ, διεθνής εκθέσεις και θεματικό τουρισμό , προκειμένου το νησί να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του .

  • Μην έχουμε ψευδαισθήσεις με μαγικές λύσεις, τουρισμός δεν θα έρθει στην Φολέγανδρο.
  • H Φολέγανδρος μας που έχει δαπανήσει εκατομμύρια για να φτιάξει μονάδες θεωρεί ότι θα γεμίσουν αυτές οι μονάδες μόνες τους ; Είναι κρίμα για αυτό το νησί αυτή η εικόνα.
  • Σκληρή δουλειά από όλους μας , για να καταφέρουμε να κάνουμε το νησί μας ένα σοβαρό τουριστικό προορισμό. Γιατί μας αξίζει μια καλύτερη Φολέγανδρο .

Γ. Βρούτσης: “Να ενταχθεί η Τήνος στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κρήτη”

0
Γιάννης Βρουτσης
Γιάννης Βρούτσης

Αίτημα ένταξης της Τήνου στην γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κρήτη…

Μέσω του βουλευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Βρούτση, κατατέθηκε το σχετικό αίτημα στον Υπουργό Ναυτιλίας κο Πλακιωτάκη. Περιέχει και την επιστολή του Συλλόγου Επιχειρηματιών Τήνου «Η Ξενία», όπου ζητούν ανάμεσα στα άλλα δύο ή τρεις προσεγγίσεις από τα πλοία των Fast Ferries και Minoan Lines

Αναλυτικά η αναφορά από τον κο Βρούτση

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Κυκλάδων Ν.Δ. κ. Γιάννης Βρούτσης, κατέθεσε αναφορά στη Βουλή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αναδεικνύοντας το θέμα που έχει ανακύψει από τη μη συμπερίληψη της νήσου Τήνου στα νέα δρομολόγια που ανακοίνωσαν, ενόψει της νέας θερινής σεζόν, οι εταιρείες Fast Ferries και Minoan Lines, όπου συνδέεται ο Πειραιάς με τις Κυκλάδες και την Κρήτη και αντίστροφα.

Ο κ. Βρούτσης έθεσε υπόψιν του κ. Υπουργού σχετική επιστολή (28.01.2023) του Συλλόγου Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Τουριστικών Καταλυμάτων Τήνου «Η ΞΕΝΙΑ», με την οποία εκφράζεται η διαμαρτυρία των μελών του για τη συμπερίληψη της νήσου Τήνουστα ανωτέρω νέα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των δύο εταιρειών, καθώς η Τήνος αποτελεί ανερχόμενο τουριστικό προορισμό, με μεγάλη κίνηση, που αναμφίβολα είναι επωφελής τόσο για το νησί, όσο και για τις ίδιες τις εταιρείες.

Στην επιστολή του ο Σύλλογος, μεταξύ άλλων,καλεί τις εταιρείες να επανεξετάσουν το θέμα και να συμπεριλάβουν το νησί της Τήνου στα δρομολόγια τους, με 2 ή 3 προσεγγίσεις την εβδομάδα. Αίτημα που ο Σύλλογος θεωρεί δίκαιο, βάσιμο και εύλογο.

Με την κατάθεση του εν λόγω εγγράφου στη Βουλή, ο κ. Βρούτσης καλεί τον Υπουργό να εξετάσει το συγκεκριμένο αίτημα που αφορά τη νήσο Τήνο, ένα νησί που τουριστικά αναπτύσσεται ταχύτατα και να στηρίξει την απαραίτητη και αναγκαία ακτοπλοϊκή διασύνδεση του νησιού με τον Πειραιά και την Κρήτη.

ΠΝΑΙ – ICARIA: Ερχεται να μας προστατεύσει από τα ακραία καιρικά φαινόμενα

0

Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των καταστροφών που προκαλούνται από τους κλιματικούς κινδύνους έχει αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες των Ηνωμένων Εθνών, μεταξύ των ετών 2000 και 2019, καταγράφηκαν περισσότερες από 7.000 καταστροφές που προκλήθηκαν από την κλιματική κρίση, επηρεάζοντας περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους και προκαλώντας οικονομική απώλεια σχεδόν 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως.

Αυτή η αύξηση των ζημιών οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως κύματα καύσωνα, ξηρασίες ή πλημμύρες. Όσον αφορά στο μέλλον, εάν η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας παραμείνει στην τρέχουσα τροχιά και δεν επιτευχθούν οι στόχοι καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, η συχνότητα αυτών των καταστροφών θα συνεχίσει να αυξάνεται και περίπου το 10% της παγκόσμιας οικονομικής αξίας μπορεί να χαθεί.

Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκίνησε η υλοποίηση του ICARIA, ενός ευρωπαϊκού έργου που στοχεύει στην αύξηση της γνώσης των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών σε στρατηγικές υποδομές διαφόρων τομέων όπως το νερό, η ενέργεια και οι μεταφορές. Αυτή η πρωτοβουλία επιδιώκει επίσης να κατανοήσει πώς αυτά τα γεγονότα θα μπορούσαν να επηρεάσουν το κόστος του κύκλου ζωής αυτών των υποδομών τις επόμενες δεκαετίες και να διασφαλίσει ότι θα γίνουν επενδύσεις σε μέτρα προσαρμογής για την αντιμετώπιση αυτών των αλλαγών.

Συγκεκριμένα, το ICARIA θα προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την ανθεκτικότητα στο κλίμα και την αξιολόγηση των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την επικύρωση μοντέλων αιχμής ικανών να προσομοιώνουν κινδύνους που προκύπτουν από ακραία κλιματικά φαινόμενα, καθώς και την ανάλυση σχετικών κλιματικών κινδύνων. Η εκτίμηση επιπτώσεων θα επικεντρωθεί σε κρίσιμα και ευάλωτα περιουσιακά στοιχεία. Από την άλλη πλευρά, τα κλιμακωτά αποτελέσματα θα επικεντρωθούν σε στρατηγικές υπηρεσίες και δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές που σχετίζονται με τους τομείς του νερού, των μεταφορών, της ενέργειας, της στέγασης και του περιβάλλοντος.

Το ICARIA θα δοκιμάσει τις λύσεις του σε Ισπανία, Ελλάδα και Αυστρία

Για τη διεξαγωγή της έρευνας, το ICARIA θα εργαστεί σε τρεις περιπτωσιολογικές μελέτες σε όλη την Ευρώπη. Δύο από αυτές, η Μητροπολιτική Περιοχή της Βαρκελώνης στην Ισπανία και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην Ελλάδα, βρίσκονται σε παράκτιες περιοχές της Μεσογείου, η οποία θεωρείται hotspot καθώς συγκεντρώνει πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού της ηπείρου και επιπλέον υπόκειται σε πιο σοβαρές ακραίες καιρικές επιπτώσεις από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Το Σάλτσμπουργκ, η τρίτη περιοχή, βρίσκεται στην Αυστρία, μια περιοχή που πλήττεται έντονα από την κλιματική κρίση, με παγετώνες που λιώνουν και με κύματα καύσωνα να επηρεάζουν άμεσα περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με την παραγωγή ενέργειας και άλλους στρατηγικούς τομείς.

Το έργο θα αξιολογήσει επίσης τη δυνατότητα αναπαραγωγής των προτεινόμενων λύσεων, πρώτα μεταξύ των διαφόρων περιπτωσιολογικών μελετών και στη συνέχεια σε πέντε άλλες περιοχές που έχουν ήδη επιλεγεί: την περιοχή Vega Baja στην Κοινότητα της Βαλένθια στην Ισπανία, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Κρήτη στην Ελλάδα, την περιοχή της Καμπανίας και τη Μητροπολιτική Περιοχή της Νάπολης στην Ιταλία και το Lander της Άνω Αυστρίας. Στο τέλος του έργου, οι περιοχές που θα αναλυθούν θα έχουν σενάρια προσαρμογής σε περιφερειακή κλίμακα με κλιματικές και κοινωνικοοικονομικές προβλέψεις για την κατανόηση του βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου αντίκτυπου των μέτρων που λαμβάνουν.

Στην πρωτοβουλία αυτή θα συνεργαστούν 14 φορείς από 5 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, με εμπειρία στον τομέα της έρευνας στην Ευρώπη

Το ICARIA είναι μέρος του χρηματοδοτικού προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Horizon Europe και τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν εκτενή εμπειρία σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα στον τομέα της αστικής ανθεκτικότητας και της διαχείρισης κρίσιμων υποδομών. Υπό την ηγεσία της Cetaqua, Water Technology Center και της Aquatec, εταιρείας του ομίλου Agbar, η κοινοπραξία του έργου συγκροτείται από: τις εταιρείες Aigües de Barcelona (Ισπανία), Draxis Environmental (Ελλάδα) και Verbund (Γερμανία), τη Μητροπολιτική Περιοχή της Βαρκελώνης και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως δημόσιους φορείς, τα ισπανικά ερευνητικά κέντρα Ίδρυμα για την Κλιματική Έρευνα (FiC) και Ενεργειακό Ερευνητικό Ινστιτούτο Καταλονίας (IREC), το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας Δημόκριτος και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Ελλάδας, το Εθνικό Εργαστήριο Πολιτικών Μηχανικών της Πορτογαλίας και το Αυστριακό Τεχνολογικό Ινστιτούτο. Από τον ακαδημαϊκό χώρο, συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο της Νάπολης Federico II και το Πανεπιστήμιο του Έξετερ στην Αγγλία.

Το ICARIA ακολουθεί τα χνάρια προηγούμενων πρωτοβουλιών όπως το RESCCUE, ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με επικεφαλής την Aquatec που ολοκληρώθηκε το 2020. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το ICARIA εστιάζει πιο συγκεκριμένα στη μοντελοποίηση και αξιολόγηση των κλιματικών επιπτώσεων σε υποδομές ζωτικής σημασίας και των κλιμακωτών επιπτώσεών τους σε περιφερειακή κλίμακα, συμπεριλαμβανομένων των ταυτόχρονων κλιματικών κινδύνων όπως η εμφάνιση βροχοπτώσεων και παράκτιων πλημμυρών ταυτόχρονα ή ξηρασίες και κύματα καύσωνα σε συνδυασμό με πυρκαγιές.

Ν. Συρμαλένιος: «Το σύνολο του κόστους των μετακινήσεων των αθλητικών σωματείων να καλύπτονται από την Πολιτεία»

0

Για το υπέρογκο κόστος μετακίνησης των αθλητικών σωματείων των νησιών, την έλλειψη οικονομικών πόρων και την υποχρηματοδότησή τους, έκανε λόγο ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, ο οποίος μίλησε στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης το κόστος μετακίνησης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων στα νησιά του Αιγαίου.

Και πρόσθεσε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να καλύπτει το σύνολο των εξόδων των μετακινήσεων των αθλητικών σωματείων, διότι μόνο όσοι ζουν στα νησιά μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι αθλητής σε ένα νησί, οι αντιξοότητες και οι δυσκολίες είναι τέτοιες, που πολλές φορές, οδηγούν τα νέα παιδιά σε απογοήτευση και εγκατάλειψη του αθλητισμού.

Ο Νίκος Συρμαλένιος αναφέρθηκε και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο έχει βοηθήσει πραγματικά στην ελάφρυνση του κόστους των μετακινήσεων, όμως υπάρχουν δύο σοβαρά σημεία. Το ένα είναι ότι υλοποιείται παρά πολύ καθυστερημένα από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, περνάνε 10 μήνες και ένας χρόνος για να καταβληθούν τα αντίστοιχα ποσά του μεταφορικού ισοδύναμου, με αποτέλεσμα στην πράξη να απαξιώνεται ως μέτρο και δεύτερον, δεν ισχύει όταν υπάρχουν εκπτώσεις ναύλων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Δείτε την ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

 «Καλημερίζω  όλους τους συμμετέχοντες, είτε δια ζώσης, είτε μέσω του διαδικτύου. Πράγματι σήμερα υπάρχει μια πολυμελής Υπουργική αντιπροσωπεία, όπως επίσης και πολυάριθμη αντιπροσωπεία Προέδρων Ομοσπονδιών και είναι σημαντικό αυτό. Θεωρώ όμως, κύριε Πρόεδρε ότι, η συνεδρίαση αυτή που γίνεται τέλος Γενάρη του 2023, σε ένα προεκλογικό χρόνο  που ενδεχομένως σε δύο, δυόμισι μήνες, να έχουμε εκλογές αυτό δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα, πολλά ακούγονται αλλά ακόμα δεν έχει οριστεί. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καθυστερημένη συζήτηση σε σχέση με τις ανάγκες των αθλητικών σωματείων, ιδιαίτερα στα νησιά μας.

Είναι ένα πρόβλημα βεβαίως, που έρχεται από πολύ μακριά. Δεν είναι τωρινό το θέμα και φοβάμαι ότι, η σημερινή παρουσία και ο τρόπος που γίνεται, εκλαμβάνεται σε σημαντικό βαθμό ως προεκλογική παρουσία των Υπουργών και όχι ως δεσμεύσεις που μπορεί  να ισχύσουν στο μέλλον. Θα ήθελα σε αυτό το σημείο και πριν μπω στο κυρίως θέμα να πω ότι, βεβαίως σε αυτά που είπε ο κύριος Πέτσας,  ότι υπάρχει μεγάλη πρόοδος  στην περιφερειακή ανάπτυξη και τα κ.λπ. Βεβαίως υπάρχει χρηματοδότηση, κυρίως από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης. Είναι, ένα άλλο θέμα κατά πόσον η χρηματοδότηση αυτή αξιολογείται, αν θα έπρεπε να έχει τις Α η τις Β προτεραιότητες.

Αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα το οποίο είναι πολύ μεγάλη κουβέντα να το δούμε, γιατί τελικά, ποια είναι η στόχευση και ποιο είναι το όραμα της περιφερειακής ανάπτυξης   κάθε Δήμου, είναι ένα ζήτημα το οποίο η πολιτεία θα πρέπει να το αντιμετωπίσει, με βάση τις συνθήκες,  τις συνθήκες ιδιαίτερα μιας και μιλάμε σήμερα για τα νησιά μας, της νησιωτικής ιδιαιτερότητας και όχι γενικώς, με κάποια γενικευμένα κριτήρια.

Και θέλω να πω ότι, το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, είναι συνέχεια του προγράμματος Φιλόδημος,  το οποίο στην αρχή η Κυβέρνηση ξέρουμε πόσο το λοιδώρησε  και πόσο ουσιαστικά το μηδένισε λέγοντας ότι, είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δεν έχει προϋπολογισμούς και ότι στέκεται στον αέρα κ.λπ.  Στη συνέχεια βέβαια, δεν μπορούσε διότι έπρεπε να δεχθεί την πραγματικότητα και η πραγματικότητα ήταν, ότι το πρόγραμμα Φιλόδημος, έδωσε πάρα πολλά χρήματα για το διάστημα το οποίο λειτούργησε, σε όλη την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αυτό το παραδέχθηκαν Δήμαρχοι, ανεξαρτήτως πολιτικής και κομματικής προέλευσης.

Έτσι έγινε αποδεκτό τελικά, ότι το πρόγραμμα Φιλόδημος, ήταν ένα πρόγραμμα ουσιαστικό και όχι πρόγραμμα κοροϊδία, όπως ειπώθηκε στην αρχή και στη συνέχεια μετονομάστηκε ως  πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης `ακριβώς γιατί, η Νέα Δημοκρατία, είχε και έχει πάντα τη λογική ότι, απελθέτω από εμού, ότι  θετικό υπάρχει από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Μπαίνω τώρα στο θέμα και θέλω να πω κύριε Πρόεδρε, όπως και εσείς είπατε στην αρχή ότι η αθλητική δραστηριότητα προφανώς δεν είναι χόμπι.

Η αθλητική δραστηριότητα, ιδιαίτερα στα νησιά μας για τη νεολαία των νησιών μας, είναι μια κοινωνική ανάγκη, είναι μια επιθετική διέξοδος ζωής για τη νεολαία, που πραγματικά ανυψώνει το ηθικό, πνευματικό και σωματικό, προσόν των νέων ανθρώπων. Και το λέω αυτό, διότι η Πολιτεία έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζει τη νεολαία, να την αντιμετωπίζει απλόχερα, με σοβαρή μέριμνα, διαρκή σοβαρή μέριμνα, που πρέπει να κατοχυρωθεί διαχρονικά και από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και με όραμα, με όραμα οι νέοι στα νησιά μας να μπορούν να βιώνουν με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε πραγματικά να μην νιώθουν ότι είναι παιδιά δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, σε σχέση με τα παιδιά που υπάρχουν στην ηπειρωτική χώρα.

Φυσικά σήμερα εδώ, παρότι έγιναν νύξεις και από άλλους προηγούμενους ομιλητές, δεν μιλάμε για το σύνολο των προβλημάτων, ιδιαίτερα του ερασιτεχνικού αθλητισμού στα νησιά μας, δεν μιλάμε κυρίως για τις αθλητικές υποδομές, μιλάμε και νομίζω ότι το κεντρικό πρόβλημα, για το οποίο κληθήκαμε ως συνεδρίαση Υποεπιτροπής Νησιωτικών Περιοχών, να δούμε το πρόβλημα των μετακινήσεων των αθλητικών ομάδων και σωματείων είτε οι μετακινήσεις αυτές είναι ενδονησιωτικές είτε είναι μετακινήσεις προς την ηπειρωτική χώρα και όπως πολύ σωστά λέει και το υπόμνημα του ΣΕΓΑΣ των Κυκλάδων που υπογράφεται από τον Πρόεδρο τον κύριο Πάπα, που θεωρώ και εγώ όπως είπε και η προηγούμενη ομιλήτρια ότι είναι ένα σημαντικό κείμενο και υπόμνημα, αυτό το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι πρώτον, το υψηλό κόστος μετακίνησης και δεύτερον, η έλλειψη οικονομικών πόρων και η υποχρηματοδότηση.

Αυτά τα 2 είναι τα βασικά ζητήματα, για τα οποία δεν ακούσαμε ουσιαστική πρόταση η μόνη πρόταση. Η μόνη πρόταση που ακούστηκε από τον κύριο Αυγενάκη ήταν ότι στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Αθλητισμού μιλάμε για κάποια επιχορήγηση, μέσω τοπικής αυτοδιοίκησης. Θα έλεγα ότι η τοπική αυτοδιοίκηση πράγματι μπορεί να το κάνει αυτό και του δευτέρου βαθμού και του πρώτου βαθμού, αλλά η τοπική αυτοδιοίκηση έχει μια σειρά από ευθύνες και αρμοδιότητες, που καλό θα ήταν να μην εξαρτάται, δηλαδή να μην προσθέτει επιβαρύνσεις τέτοιες, μπροστά στο σύνολο των προβλημάτων που έχει να αντιμετωπίσει. Θεωρώ δηλαδή ότι κυρίως η Πολιτεία είναι αυτή η οποίοι πρέπει να σταθεί και να δώσει απευθείας πόρους προς τα σωματεία και τους συλλόγους και όχι τόσο μέσω τοπικής αυτοδιοίκησης, γιατί επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τα έξοδα, που έχει η τοπική αυτοδιοίκηση.

Εδώ θέλω να πω ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει βοηθήσει πραγματικά στις μετακινήσεις και στην ελάφρυνση του κόστους των μετακινήσεων, όμως υπάρχουν 2 σοβαρά σημεία. Το ένα είναι ότι υλοποιείται παρά πολύ καθυστερημένα από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, περνάνε 10 μήνες και ένας χρόνος για να καταβληθούν τα αντίστοιχα ποσά του μεταφορικού ισοδύναμου, με αποτέλεσμα στην πράξη να απαξιώνεται ως μέτρο και δεύτερον, από ό,τι ξέρω δεν ισχύει όταν υπάρχουν εκπτώσεις το μεταφορικό ισοδύναμο και εκπτώσεις, καλώς γίνονται και εδώ πρέπει να πούμε ότι και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες βοηθάνε, κατά το δυνατόν, στις μετακινήσεις αυτές, με τις εκπτώσεις, όμως, δεν μπορεί το μεταφορικό ισοδύναμο να αναιρείται όταν υπάρχουν τέτοιες εκπτώσεις.

Το ζητούμενο είναι να καλύπτεται το σύνολο των εξόδων των μετακινήσεων -αυτό είναι πολύ σοβαρό θέμα- διότι πραγματικά μόνο όσοι βιώνουν στα νησιά μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι αθλητής σε ένα νησί και δεν έχει σημασία βεβαίως τα μικρά νησιά, όπως είπε και ο δήμαρχος των Λειψών, η μικρονησιωτικότητα είναι κάτι επιπλέον από τη νησιωτικότητα, αλλά είτε μεγαλύτερα είναι τα νησιά είτε μικρά είναι τα νησιά, οι αντιξοότητες και οι δυσκολίες είναι τέτοιες, που πολλές φορές, πραγματικά, τα νέα παιδιά μπαίνουν σε πολύ μεγάλο προβληματισμό και απογοήτευση, εάν θα ασχοληθούν σοβαρά με τα ζητήματα αυτά. Υπάρχουν τα απαγορευτικά, που μπορούν να κρατήσουν το χειμώνα 4 και 5 μέρες, υπάρχουν μια σειρά δυσκολίες, έτσι ώστε τα προβλήματα αυτά να πολλαπλασιάζονται, εκτός από την έλλειψη των αθλητικών υποδομών, που είναι σε πολύ μεγάλη έκταση των νησιών μας.

Με αυτές τις σκέψεις θέλω να πω ότι η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει το κύριο βάρος. Ξέρουμε ότι δεν έχουμε κοινωνική ακτοπλοΐα, έχουμε ακτοπλοΐα που καθορίζεται από την αγορά, δηλαδή, αποκλειστικά στη χώρα μας έχουμε ιδιώτες εφοπλιστές και ακτοπλόους. Η κοινωνική ακτοπλοΐα θα μπορούσε να υπάρχει και να επικουρεί μαζί με την ιδιωτική ακτοπλοΐα στο μεγάλο έργο της μεταφοράς και της μετακίνησης, διότι και η μεταφορά είναι κοινωνικό αγαθό, δεν είναι η μεταφορά ένα μέσο πολυτελείας, είναι ανάγκη για πάρα πολλούς λόγους, λόγους υγείας και μια σειρά άλλους οικονομικούς λόγους και λοιπά και στον αθλητισμό αποτελεί κοινωνικό αγαθό, άρα, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος το μεγαλύτερο ή το σύνολο των εισιτηρίων να καλύπτονται από την Πολιτεία. Ευχαριστώ.».

Δείτε το σχετικό video

Μ. Πολυκρέτης: “Να θεσμοθετηθεί ειδικό μεταφορικό ισοδύναμο για τους αθλητές”

0
Νάξος - Πολυκρέτης
Νάξος - Πολυκρέτης

“…. Για μας είναι προτεραιότητα ο Αθλητισμός, γιατί οι αθλητές όλων των ηλικιών, εκτός από την άσκηση του σώματος, εκπαιδεύονται στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα, στην ανάπτυξη φιλίας, στην αλληλεγγύη, στην κοινωνικοποίηση, στην ευθύνη, στο σεβασμό, δηλαδή μετέχουν των αξιών παιδείας, διαμορφώνοντας έτσι σώματα υγιή και χαρακτήρες ηθικούς ώστε στο μέλλον να είναι χρήσιμοι πολίτες στην κοινωνία….”

Αυτό αναφέρει – ανάμεσα στα άλλα – Ο υποψήφιος δήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων και ανεξάρτητος δημοτικός Σύμβουλος, Μανώλης Πολυκρέτης, στην επιστολή που έστειλε με αποδέκτες τον υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, τον Αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα, τους Γενικούς Γραμματείας Αθλητισμούς (Μαυρωτάς) και Νησιωτικής Πολιτικής (Κουτουλάκη) και βέβαια τον Μανώλη Κόνσολα, πρόεδρο Επιτροπής Νησιώτικων και Ορεινών Περιοχών

Θέμα της επιστολής; Το υψηλό κόστος μετακίνησης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων…”  Παραθέτει τις προτάσεις του και καταλήγει ” Στηρίζουμε τον Αθλητισμό έχοντας στο μυαλό μας τις δύο φράσεις που κληρονομήσαμε από την Αρχαία Ελλάδα. «Εύ αγωνίζεσθαι» και «Νούς υγιής εν σώματι υγιεί».

Αναλυτικά το περιεχόμενο της επιστολής 

Κύριοι Υπουργοί, κύριοι Γενικοί Γραμματείς, κύριε Πρόεδρε,

Σας γνωρίζουμε σχετικά με το θέμα τα εξής:

Στις Κυκλάδες υπάρχουν πάρα πολλά Σωματεία Αθλητισμού με πολλά τμήματα το καθένα όπως στίβου, ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ κ.λπ. π.χ. στη Νάξο υπάρχουν εννέα9 Σωματεία, τα οποία έχουνπολλά ερασιτεχνικά τμήματα, σε όλες τις κατηγορίες

Πανναξιακός Α.Ο. Στίβος, ποδόσφαιρο: 200 παιδιά

Πανναξιακός Α.Ο.Κ. Μπάσκετ: 130 παιδιά

Πανναξιακός Α.Ο.Ν. Βόλεϊ: 30 παιδιά

Α.Μ.Σ. Φιλωτίου: 160 παιδιά

Π.Α.Σ. Νάξου: 160 παιδιά

ΑΠ.Α.Σ «Τα Φανάρια»: 160 παιδιά

Α.Σ. Απόλλων: 45 παιδιά

Α.Σ. Αστέρας: 25 παιδιά

Fight Academy (Πάσουλας Στυλιανός): 120 παιδιά

Για τη συμμετοχή τους  στα πρωταθλήματα του Νομού Κυκλάδων και εκτός Νομού, είναι ανάγκη να μετακινούνται κατά συχνά χρονικά διαστήματα σε διάφορα νησιά και πόλεις για να πραγματοποιηθούν οι αγώνες με τις αντίστοιχες ομάδες.

Επειδή το κόστος μετακινήσεων μαζί με τις διανυκτερεύσεις και τη διατροφή, λόγω και της αύξησης των τιμών, είναι μεγάλο, τα σωματεία είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, με συνέπεια την ακύρωση των μετακινήσεων, τη μη διεξαγωγή αγώνων και τελικά την μη συνέχιση-ολοκλήρωση των πρωταθλημάτων.

Για μας είναι προτεραιότητα ο Αθλητισμός,γιατί οι αθλητές όλων των ηλικιών, εκτός από την άσκηση του σώματος, εκπαιδεύονται στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα, στην ανάπτυξη φιλίας, στην αλληλεγγύη, στην κοινωνικοποίηση,  στην ευθύνη, στο σεβασμό,δηλαδή μετέχουν των αξιών παιδείας, διαμορφώνοντας έτσι σώματα υγιή και χαρακτήρες ηθικούς ώστε στο μέλλον να είναι χρήσιμοι πολίτες στην κοινωνία.

Λόγω λοιπόν,

α. της νησιωτικότητας που δεν μπορείς να μετακινηθείς από νησί σε νησί ή από νησί σε λιμάνια στη στεριά π.χ. Πειραιάς, όποτε θέλεις και

β.  της ιδιαιτερότητας των νησιών μας, μικρές κοινότητες ανθρώπων «απομονωμένες» με μεγάλη απαίτηση σε δαπάνες για την κατασκευή δομών και υποδομών,είναι ανάγκη:

1ον να θεσμοθετηθεί ειδικό μεταφορικό ισοδύναμο για τους αθλητές το οποίο θα καλύπτει το συνολικό ποσό της δαπάνης των εισιτηρίων από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών

2ον να υπάρχουν  ετήσιες χρηματοδοτήσεις από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε συνεργασία με Υπουργείο Οικονομικών, για την κάλυψη μέρους των εξόδων διανυκτέρευσης και διατροφής.

Επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθούν μέτρα και δράσεις όχι μόνο σε επίπεδο Εθνικό αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για την στήριξη των αθλητών μας και την προώθηση του Αθλητισμού.

Στηρίζουμε τον Αθλητισμό έχοντας στο μυαλό μας τις δύο φράσεις που κληρονομήσαμε από την Αρχαία Ελλάδα. «Εύ αγωνίζεσθαι» και «Νούς υγιής εν σώματι υγιεί».