Από τις πιο όμορφες ειδήσεις της ημέρας.. Ενας εξωτερικός απινιδωτής βρίσκεται πλέον στο Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου.
Μία κίνηση που έγινε πρόσφατα και προσφέρει ασφάλεια στους μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Οπως διαβάζουμε στη σελίδα του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Φιλωτίου ” Από σήμερα το Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου είναι ένα από τα ελάχιστα σχολεία στην Ελλάδα που διαθέτουν εξωτερικό αυτόματο απινιδωτή.
Γιατί για εμάς τους γονείς δεν υπάρχει τίποτα πολυτιμότερο από την διασφάλιση της ζωής και της υγείας των παιδιών μας. Ευχόμαστε ολόψυχα να είναι αχρείαστος“.
Ο Αρης Γρατσίας, διευθυντής του σχολείου παρέλαβε την συσκευή με την ευχή να είναι αχρειάστος.
Το πιο σημαντικό; Ο κος Γρατσίας, πρόσφατα παρακολούθησε σεμινάριο Α’ βοηθειών που οργάνωσε ο Δήμος Νάξου και μικρών Κυκλάδων. Και έχει την γνώση και την πιστοποίηση για την χρήση εξωτερικού απινιδωτή.
Η ευαγγελική ρήση «Αγαπάτε αλλήλους» αποτελεί την επιτομή της χριστιανικής θεωρίας και θεώρησης των πραγμάτων. Παρόλο που προσωπικά θεωρώ ότι αυτό είναι αδύνατο αλλά και ταυτοχρόνως επικίνδυνο, για τους χριστιανούς υποτίθεται ότι αποτελεί αδιαπραγμάτευτο όρο. Έλα όμως που οι ιεράρχες μας -Ιερώνυμος και Σεραφείμ- μάλλον δεν πρόλαβαν να διαβάσουν εκείνες τις σελίδες, με αποτέλεσμα να λένε και κυρίως να πράττουν τα δικά τους. Βασικό ζήτημα, τη σήμερον ημέρα, δεν είναι να «αγαπάμε αλλήλους», αλλά τουλάχιστον να τους σεβόμαστε.Να μην υποτιμάμε τη νοημοσύνη τους. Δυστυχώς, στην υπόθεση των Τεμπών τα παραπάνω δεν ισχύουν. Από το επίσημο κράτος, τον τότε υπεύθυνο υπουργό, Κωνσταντίνο Καραμανλή, αλλά και τον «άγιο» Λαρίσης έχουν καταστρατηγηθεί τα πάντα. Χωρίς ίχνος σεβασμού και ντροπής εννοείται. Και όταν μιλάμε για το έγκλημα των Τεμπών, ας εστιάσομε στον διακαή πόθο της κοινωνίας να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη. Καμία, με την καμία…
* Στην πολυσυζητημένη υπόθεση, λοιπόν, η οποία λίαν προσφάτως έκλεισε χρόνο, συμβαίνουν περίεργα πράγματα -για να το διατυπώσω όσο πιο κομψά γίνεται. Τρία γεγονότα ωστόσο βγάζουν μάτι. Πρώτον: έκταση δύο στρεμμάτων μπαζώθηκε τάχιστα με χαλίκια και μπετόν, αλλά και με επίσης χοντρά χαλίκια λατομείου και κάλυψη με παχύ σκυρόδερμα. Δεύτερον: τα αντικείμενα-πειστήρια (συντρίμμια και χώμα) δεν προστατεύτηκαν τόσο από τις καιρικές συνθήκες όσο και από απόπειρες αλλοίωσης ή αφαίρεσης. Τρίτον: καθίσταται πλέον αδύνατη η λήψη δειγμάτων λαμαρινών με αιθάλες από τα κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας, μετά το δυστύχημα. Το… παράδοξο αφορά τη μεταφορά όλων των βαγονιών σε οικόπεδο του ΟΣΕ εκτός από τρία βαγόνια-κοντέινερ της αμαξοστοιχίας, τα οποία συμμετείχαν στο δυστύχημα, αλλά αγνοούνται! Μεταξύ μας, όμως, κάποιοι ακόμη και σήμερα επιμένουν να μιλάνε για δυστύχημα. Και ορισμένοι, μηδέ του πρωθυπουργού εξαιρουμένου, για ανθρώπινο λάθος! Για να το λήξουμε, πρόκειται για καραμπινάτο ΕΓΚΛΗΜΑ. Έγκλημα στο οποίο συνέβαλαν κυρίως η κρατική αδιαφορία και η συνεχής αμέλεια. Τι θα προκύψει και αν θα πληρώσουν οι πραγματικοί υπεύθυνοι και όχι κάποιος σταθμάρχης βάρδιας, ουδείς γνωρίζει να απαντήσει. Οψόμεθα…
* Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την αποφράδα εκείνη ημέρα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Η προσωπική ευθύνη και συναίσθηση της πολιτικής ευθύνης με οδήγησαν εκείνη τη μέρα στην άμεση παραίτηση. Η σκέψη μου δεν θα φύγει ποτέ από τους 57 συνανθρώπους μας που έχασαν τη ζωή τους»! Να θυμίσω βεβαίως ότι η… παραίτηση για την οποία πολύς λόγος γίνεται αφορούσε ελάχιστες μέρες, γιατί η Βουλή διαλύθηκε, προκηρύχθηκαν οι εκλογές του Μαΐου, στις οποίες ο εν λόγω κύριος… ξεπαραιτήθηκε, εκθέτοντας τον εαυτό του με το κυβερνών κόμμα! Να ακονίσω τη μνήμη σας, επίσης, καθώς ο συγκεκριμένος, ο οποίος «δεν θα ξεχάσει ποτέ τους 57 συνανθρώπους μας», προέτρεπε τους συγγενείς των θυμάτων «ο πόνος τους να είναι βουβός»! Σε ό,τι αφορά στη «δικαίωση» που μας κοτσάρει σε κάθε ευκαιρία, απ’ όσο γνωρίζω οι Σέρρες είναι εκλογική περιφέρεια και όχι Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο! Άντε, γιατί κάποιοι μας περνάνε για μεγάλα… χάπατα. Και οι υπουργοί ασφαλώς δεν εξαιρούνται!
* Αν για κάτι ντρέπομαι, όμως, ως πολίτης αυτής της χώρας, είναι η εικόνα του συγκεκριμένου γόνου να εμφανίζεται δακρυσμένος για τον χαμό των 57 αθώων συνανθρώπων μας! Μιλάμε για το ίδιο πρόσωπο, το οποίο μία εβδομάδα πριν από το συμβάν κατακεραύνωνε όσους αμφισβητούσαν την ασφάλεια των τρένων στη χώρα. Αν για κάτι ντρέπομαι επίσης, σχετικά με τους συμπολίτες μου, είναι ότι βρέθηκαν 24.651… άτομα, τα οποία επιβράβευσαν αυτόν τον τύπο, στον Νομό Σερρών! Εντάξει, ψήφισε Νέα Δημοκρατία, βρε σαΐνι, δικαίωμά σου, αφού έτσι κρίνεις. Αλλά δεν μπορείς να το ρίξεις ασταύρωτο ή να επιλέξεις κάποιον άλλον να σε εκπροσωπήσει στη Βουλή; Δηλαδή, ή Καραμανλής ή χάος; Μερικές φορές αισθάνομαι ότι ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε δίκιο που μας αποκαλούσε «Κωλοέλληνες»! Βρε ουστ, χλεχλέ και χλεχλέδες. Ουστ από δω που αναπνέουμε τον ίδιο αέρα μαζί σας. Ουστ…
* Την Τετάρτη, η ΑΔΕΔΥ προκήρυξε 24ωρη απεργία για τα ζητήματα που απασχολούν τους δημοσίους υπαλλήλους. Εννοείται ότι συμμετείχαν και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Και όχι απλώς συμμετείχαν, αλλά πρωτοστάτησαν στην απαίτηση για δικαιοσύνη και όχι συγκάλυψη για το έγκλημα των Τεμπών. Την ίδια μέρα, σε όλα τα γήπεδα της χώρας, ανεξαρτήτως ομάδων ή πολιτικών αντιλήψεων, οι φίλαθλοι έδειξαν με τον πλέον καθαρό τρόπο τη θέλησή τους, απαίτησαν η δικαιοσύνη να λάμψει, η υπόθεση να μην κουκουλωθεί και οι υπεύθυνοι να πληρώσουν, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Επίσης, μέσω διαδικτύου, συγκεντρώθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο υπογραφές, απαιτώντας να μην υπάρξει συγκάλυψη στο έγκλημα. Και μάλιστα ζητώντας την άμεση άρση της ασυλίας για όσους κρύβονται πίσω από τη βουλευτική ιδιότητα. Όποιος νομίζει λοιπόν ότι είναι απλό να τα βάλει με την κοινωνία και να καθαρίσει εύκολα την μπουγάδα, ορίστε. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα…
* Την Τετάρτη, έξω από τη Βουλή, πλήθος κόσμου, με κόκκινη μπογιά, έγραψε τα ονόματα των 57 νεκρών, προκειμένου να θυμόμαστε το έγκλημα που συντελέστηκε. Τα ένστολα ανθρωποειδή των ΜΑΤ, ωστόσο, πάταγαν επιδεικτικά με τις αρβύλες τους τα γραμμένα ονόματα των θυμάτων. Επειδή, βεβαίως, πατώντας με τις αρβύλες οι μπογιές δεν σβήνουν, έφθασαν οδοκαθαριστές και σε χρόνο-ρεκόρ καθάρισαν τα πάντα! Η καθαριότητα μας μάρανε, τρομάρα τους. Η παλιανθρωπιά κτύπησε κόκκινο, όπως και αν το δεις. Για τα ΜΑΤ δεν μπορείς να πεις και πολλά. Προβληματικά άτομα, με πολλά θέματα στη ζωή τους. Όσο για τους οδοκαθαριστές, αν έδειχναν την ίδια σπουδή σε ανάλογες περιπτώσεις, η Αθήνα θα ήταν η καθαρότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης. Αλλά πού καιρός για τέτοια; Πού;
* Ο μητροπολίτης Λάρισας, Ιερώνυμος, τέλεσε τρισάγιο στα Τέμπη, στη μνήμη των νεκρών. Στη συνέχεια, όμως, απευθύνθηκε στους συγγενείς των ανθρώπων, λέγοντας: «Τον κεκοιμημένο τον τιμάς πολύ με τη σιωπή και την προσευχή. Δεν τον τιμάς με τον θόρυβο»! Αν εγώ τώρα αρχίσω να ρίχνω καντήλια δεξιά και αριστερά και μετά γαμωσταυρίδια για τον μητροπολίτη και τους ομοίους του, μήπως ανεβάσω τον μέσο όρο του εθνικού δείκτη λαϊκισμού της χώρας; Άι σιχτίρ, εσείς και ο γρύλλος σας, που θα υποδείξετε στους ανθρώπους πώς θα πενθήσουν τους δικούς τους και αν θα ξεσηκωθούν με ό,τι βλέπουν να συμβαίνει γύρω τους. Ένα δυνατό, λοιπόν άι σιχτίρ. Και αν δεν το πιάσατε ούτε με τη δεύτερη, ξανά άι σιχτίρ…
* Μιας και ασχολούμαστε με τους ιερωμένους, είχαμε και δεύτερο γύρο. Ο αρχιμανδρίτης του ναού της Αγίας Μαρίνας Ηλιούπολης, Σεραφείμ, κατά την κοπή πίτας των Αρκάδων, εξαπέλυσε φραστική επίθεση στον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Παύλου Χρηστίδη, γιατί ο άνθρωπος, άκουσον-άκουσον, ψήφισε το νομοσχέδιο σχετικά με τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών, χωρίς να ζητήσει την άδειά του! Μάλιστα, στα social media ανάρτησε φωτογραφία της γυναίκας του στο μαιευτήριο, κατά τη γέννα του παιδιού τους. Ωραίο δεν το λες. Χριστιανικό με τίποτα. Βλέπετε, τώρα έχουμε και τους κήρυκες της ηθικής, φανατικούς όμως κήρυκες. Αν βεβαίως μάθεις τι έχει κάνει ο καθένας από δαύτους στη ζωή του, το λιγότερο είναι ότι θα φρίξεις. Τέλος πάντων, προσωπικά ονειρεύομαι τη στιγμή που κάποια κυβέρνηση θα έχει τα… άντερα να νομοθετήσει τον πλήρη διαχωρισμό εκκλησίας-κράτους. Αμφίβολο αν θα το προλάβω, αλλά θα ήμουν ευτυχής να δω τα μούτρα όλων αυτών, οι οποίοι υποτίθεται ότι κηρύττουν τον λόγο του Θεού και αποστολή τους είναι να διδάξουν την αγάπη για τον πλησίον. Και έχουν σχέση με τον λόγο του Θεού όσο εγώ με την Πυρηνική Φυσική. Δηλαδή, εντελώς καμία…
* Στον ΣΥΡΙΖΑ, η φαρσοκωμωδία συνεχίστηκε κάμποσα εικοσιτετράωρα. Ο Στέφανος Κασσελάκης, αφού είδε και απόειδε, πέταξε το γάντι στους εσωκομματικούς αντιπάλους του -ναι, πρόλαβε να αποκτήσει και τέτοιους λίγο μετά τη διάσπαση- ζητώντας εκλογές και την εκ νέου ανάδειξη προέδρου! Αρχικά, η Όλγα Γεροβασίλη δήλωσε ότι θα ήταν υποψήφια. Κατόπιν, όμως, ωρίμου σκέψεως, η κυρία απεσύρθη, όποτε είχαμε λήξη συναγερμού! Να πω ότι αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα; «Σιγά την ανακάλυψη», θα μου πείτε και το δίκιο σας βουνό, φτωχάλες μου. Ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του μπορεί να αλωνίζουν, αλλά εμφανίζουν και δημοσκοπικές απώλειες. Ο ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο παίζει -μην πω τώρα τι ακριβώς- και παρακολουθεί τα τρένα που περνάνε και σφυρίζουν, αλλά πίσω δεν γυρίζουν. Γνωρίζετε, φαντάζομαι, αυτό που έλεγε ο αείμνηστος, Χάρρυ Κλυνν: «Εδώ ο κόσμος καϊγετάει κάι το μοϊνί χτενιζετάι»… Κατανοητό ή να σας το παίξω και στο πιάνο;
* Θυμάστε την περίπτωση που κάποιοι πολίτες, ακροδεξιοί… σερίφηδες, συνέλαβαν στον Έβρο κακόμοιρους μετανάστες και αφού προέβησαν στα… δέοντα, τους παρέδωσαν στις τοπικές Αρχές, με την κατηγορία εμπρησμού του δάσους; Ε, αφού ακολουθήθηκαν τα… νόμιμα, το δικαστήριο της Αλεξανδρούπολης απεφάνθη ότι οι 13 κατηγορούμενοι τελικά ήταν αθώοι! Ακούσατε ή διαβάσατε πουθενά την είδηση; Ελάτε τώρα; Πού να την ακούσετε; Στα κανάλια μας; Αυτά δεν ήταν πρώτα-πρώτα που αβασάνιστα τους παρουσίασαν σαν αν ήταν οι μεγαλύτεροι εγκληματίες της οικουμένης; Αμ, το άλλο; Αυτοί οι «σερίφηδες» πλήρωσαν για τη συμπεριφορά τους; Υπήρξε δίωξη για πρόκληση σωματικών βλαβών -κοινώς ξυλοφόρτωμα- ή για προσβολή προσωπικότητας; Για όνομα του Θεού. Με τα παιδιά που… διαφυλάττουν τον νόμο σε ακριτικές περιοχές θα τα βάλει το επιτελικό κράτος; Και μάλιστα με τους περισσότερους εξ αυτών να κινούνται στις γραμμές ή πέριξ αυτών της αριστείας; Για να σοβαρευτούμε λέω εγώ. Για να σοβαρευτούμε…
Το έγκλημα των Τεμπών φτάνει -καλώς εχόντων των πραγμάτων- στο τέλος. Πλέον, η μπάλα βρίσκεται στα χέρια τόσο της κυβέρνησης όσο και της δικαστικής εξουσίας. Η κοινωνική απαίτηση εκφράστηκε με τη συγκέντρωση πάνω από ένα εκατομμύριο υπογραφών και είναι μία: να πληρώσουν ο υπεύθυνοι, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Βεβαίως, σε μια κανονική χώρα, στην οποία λειτουργούν εύρυθμα οι θεσμοί, τώρα θα είχε τελειώσει η όλη υπόθεση και κάποιοι θα είχαν καταλήξει ήδη στη φυλακή. Προσοχή, όμως. Αναφερόμαστε σε κανονική χώρα, στην οποία ο βασικός πυλώνας ενημέρωσης, τα ΜΜΕ, δεν θα ασχολούνταν με τον παλαιοχριστιανό και αν ο Κασσελάκης τα βρήκε με τη Γεροβασίλη, αλλά με τη διερεύνηση του εγκλήματος, το οποίο στέρησε τη ζωή 57 αθώων συνανθρώπων μας. Ωστόσο, δεν διανοούμαι ότι μπορεί να υπάρξει συγκάλυψη, ακόμη και αν κάποιοι το επιχειρήσουν, γιατί θα ξεσηκωθούν μέχρι και οι πέτρες! Και αυτό ουδεμία σχέση έχει με τι κόμμα ψηφίζει ο καθένας. Αφορά τη βασική αρχή του πολιτισμού, δηλαδή μια κοινωνία ανθρωπισμού και όχι ανθρωποφαγίας. Ο μεγάλος Σοβιετικός διανοούμενος και επαναστάτης, Β. Λένιν, εξηγούσε: «Η εντιμότητα στην πολιτική είναι αποτέλεσμα δύναμης, ενώ η υποκρισία αποτέλεσμα αδυναμίας»! Καλή μας εβδομάδα…
“Η Νάξος ξεχωρίζει για την μακραίωνη ιστορία της, όπου οι μύθοι μπλέκονται με την πραγματικότητα, ενώ πλήθος αρχαιολογικών μνημείων και ευρημάτων ρίχνουν φως στην ιστορική πραγματικότητα που βρίσκεται πίσω από μία ιστορία που εντυπωσιάζει.
Αντλώντας έμπνευση από την ιστορία του νησιού, από τις παραδόσεις, τα ήθη και έθιμα του τόπου, αναβιώνουν διονυσιακά δρώμενα που αναδεικνύουν την πλούσια και ξεχωριστή πολιτιστική κληρονομιά της Νάξου με ένα βιωματικό τρόπο, καθώς οι επισκέπτεςκαι οι κάτοικοι του νησιού γίνονται μέρος ενός διαδραστικού σκηνικού που απλώνεται σε όλη τη Νάξο.
Και όλα αυτά διαδραματίζονται στο νησί με τα δεκάδες μνημεία και τα απερίγραπτα φυσικά κάλλη. Η αλληλεπίδραση αυτή, του φυσικού κάλλους του νησιού με την αρχέγονη κληρονομιά του είναι αυτό που ουσιαστικά κάνει τη Νάξο να ξεχωρίζει και να πρωταγωνιστεί την περίοδο της Αποκριάς…”.
Τι περιλαμβάνει; Και τι δεν περιλαμβάνει; Χρώματα από τους Κορδελάτους, Φουστουνελάδες, Κορδελάδες αλλά και Λαμπαδηφορίες και Ελαιοφορίες… Ηχους από τους Κουδουνάτους της Ορεινής Νάξου και αναπαράσταση των χοιροσφαγίων.. Μαινάδες και Σάτυροι αλλά και Καρναβαλιστές.. Καλοφαγάδες αλλά και λάτρεις του κρέατος την Τσικνοπέμπτη..
Ανταλλαγή επισκέψεων (από 10 έως 17 Μαρτίου) από τα μπαϊράκια στα χωριά, ενώ την τελευταία εβδομάδα το κέντρο είναι η πόλη της Νάξου.. Από το Διονυσιακό δρώμενο «Διόνυσος εν Νάξω» της Παρασκευής έως τις Λαμπαδηφορίες το Σάββατο και το Καρναβάλι μετα δέκαδες άρματα την Κυριακή..Γλέντι και χορός καθότι οι Αποκριές είναι διάδραση και κερασάκι στην …τούρτα η Καθαρά Δευτέρα με παραδοσιακό γλέντι σε Φιλώτι – Κόρωνο και Κωμιακή..
Αναλυτικά το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων που ξεκινάει το Σάββατο 2 Μαρτίου στον Δαμαριώνα και ολοκληρώνεται την Καθαρά Δευτέρα (18/03) σε Κόρωνο – Κωμιακή και Φιλώτι…
“Η Νάξος υποδέχεται τις Απόκριες με δρώμενα και εκδηλώσεις που αναδεικνύουν την πλούσια και ξεχωριστή πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, η οποία είναι πλημμυρισμένη με τα χρώματα των Κορδελάτων και τους ήχους των Κουδουνάτων, με Φουστανελάδες και μπαϊράκια, με Μαινάδες και Σατύρους, Λαμπαδηφόρους και Καρναβαλιστές. Σάς προσκαλούμε στη μεγάλη γιορτή της Ναξιώτικης Αποκριάς για να δημιουργήσουμε αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν για πάντα!
Αναλυτικά το πρόγραμμα των αποκριάτικων δράσεων του Δήμου και των Τοπικών Πολιτιστικών Συλλόγων:
Σάββατο 2 Μαρτίου 2024
Δαμαριώνας| 20:30 Ελαιοφορίες
Διοργάνωση Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Δάμαρις»
Ντυμένοι στα χρώματα της ελιάς, λαμπαδηφόροι περιηγούνται στα σοκάκια και στα στεαστά του Δαμαριώνα, καταλήγοντας στην πλατεία Ποτηρού, σε αποκριάτικο γλέντι (Προετοιμασία στις 19:00, στο Ανδρονίκειο)
Κυριακή 3 Μαρτίου 2024
Απείρανθος | 13:00 Χοιροσφάγια
Διοργάνωση: Πολιτιστικός Σύλλογος ΑΠΑΣ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ
Αποκριάτικο γλέντι για τα «χοιροσφραΐσματα» με παραδοσιακή μουσική και τοπικά κεράσματα
Συνδιοργάνωση: Σύλλογος Γυναικών Κωμιακής – Πνευματικό Κέντρο Κωμιακής
Οι Κωμιακίτες τσικνίζουν με μεζεκλίκια της Αποκριάς, άφθονο κωμιακίτικο κρασί, με μοσκαριές, βιολιά, τσαμπουνοτούμπακα και αποκριάτικους χορούς. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά ο ξεχασμένος αποκριάτικος χορός «Δαφνούλα»
Κυριακή 10 Μαρτίου 2024
Δαμαριώνας (Ανδρονίκειο) | 17:00 Κορδελάτοι
Συνδιοργάνωση Πολιτιστικός Σύλλογος «Η Δάμαρις» – Χορευτική Ομάδα Νάξου «Αξοπατήματα»
Κορδελάτοι της Χορευτικής Ομάδας Νάξου «Αξοπατήματα» επισκέπτονται τον Δαμαριώνα, σε ένα γλέντι με ζωντανή μουσική και χορό
Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024
Κυνίδαρος | 12:00 Κορδελάδες
Οι Κορδελάδες των Μελάνων επισκέπτονται τον Κυνίδαρο
Εγγαρές | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι των Εγγαρών γλεντούν στο χωριό τους, με ζωντανή μουσική και χορό
Κουρουνοχώρι | 17:00 Κορδελάδες
Οι Κορδελάδες των Μελάνων επισκέπτονται το Κουρουνοχώρι
Τρίτη 12 Μαρτίου 2024
Γαλήνη | 12:00 Κορδελάδες
Οι Κορδελάδες των Μελάνων επισκέπτονται την Γαλήνη
Μέλανες | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι των Εγγαρών επισκέπτονται τις Μέλανες
Εγγαρές | 17:00 Κορδελάδες
Οι Κορδελάδες των Μελάνων επισκέπτονται τις Εγγαρές
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024
Γαλήνη | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι των Εγγαρών επισκέπτονται τη Γαλήνη
Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024
Μέλανες | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι της Γαλήνης επισκέπτονται τις Μέλανες
Γαλήνη | 17:00 Φουστανελάδες
Οι Φουστανελάδες του Κυνιδάρου επισκέπτονται την Γαλήνη
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024
Κυνίδαρος | 12:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι της Γαλήνης επισκέπτονται τον Κυνίδαρο
Κουρουνοχώρι | 12:00 Φουστανελάδες
Οι Φουστανελάδες του Κυνιδάρου επισκέπτονται το Κουρουνοχώρι
Μέλανες | 12:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι του Κουρουνοχωρίου επισκέπτονται τις Μέλανες
Εγγαρές | 17:00 Φουστανελάδες
Οι Φουστανελάδες του Κυνιδάρου επισκέπτονται τις Εγγαρές
Κουρουνοχώρι | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι των Εγγαρών επισκέπτονται το Κουρουνοχώρι
Κυνίδαρος | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι του Κουρουνοχωρίου επισκέπτονται τον Κυνίδαρο
Γαλήνη | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι της Γαλήνης γλεντούν στο χωριό τους
Χώρα (Παραλία) | 21:00
Διόνυσος εν Νάξω: Διονυσιακό δρώμενο με αναπαράσταση της ζωής του Διονύσου, από τη γέννησή του στη Νάξο μέχρι την άφιξη της Αριάδνης στο νησί και την επιθυμία του να την παντρευτεί
Σάββατο 16 Μαρτίου 2024
Γαλήνη | 12:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι του Κουρουνοχωρίου επισκέπτονται τη Γαλήνη
Μέλανες | 12:00 Φουστανελάδες
Οι Φουστανελάδες του Κυνιδάρου επισκέπτονται τις Μέλανες
Κυνίδαρος | 12:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι των Εγγαρών επισκέπτονται τον Κυνίδαρο
Εγγαρές | 12:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι της Γαλήνης επισκέπτονται τις Εγγαρές
Κουρουνοχώρι | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι της Γαλήνης επισκέπτονται το Κουρουνοχώρι
Εγγαρές | 17:00 Κορδελάτοι
Οι Κορδελάτοι του Κουρουνοχωρίου επισκέπτονται τις Εγγαρές
Χώρα (Παραλία) |21:00
Λαμπαδηφορίες
Λευκό σεντόνι, ασπρόμαυρες μπογιές, στάχυα, αναμμένοι πυρσοί, ήχοι τυμπάνων και ιαχές συνθέτουν το σκηνικό της Λαμπαδηφορίας.
Σημείο Προετοιμασίας: Θεατράκι Αγίου Μηνά από τις 18.30
Κυριακή 17 Μαρτίου 2024
Γλινάδο | 12:30 Κορδελάτοι
Διοργάνωση: Προοδευτικός Όμιλος Γλινάδου Νάξου
Αναβίωση του εθίμου των βρακάδων και κορδελάτων με μουσική και χορό στην κεντρική πλατεία του χωριού
Παρέλαση Καρναβαλιού: Οι ομάδες καρναβαλιστών θα παρελάσουν στην παραλία με νέα και εντυπωσιακά άρματα, σκορπώντας ζωντάνια και κέφι
Απείρανθος | 16:00 Κουδουνάτοι
Διοργάνωση: Πολιτιστικός Σύλλογος ΑΠΑΣ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ
Ζωσμένοι με κουδούνια και κρατώντας διονυσιακούς φαλλούς, οι Κουδουνάτοι προκαλούν εκκωφαντικό θόρυβο, για να υποδεχθούν την εαρινή περίοδο και να διώξουν τα κακά πνεύματα
“ Το Σχολείο του Χθες, του Σήμερα και … του Αύριο. Γιατί όχι για ένα Σχολείο του 21ου αιώνα; ” … Κείμενο του Κωνσταντίνου Σκαρβέλη (*) με ζητούμενο την προσέγγιση πάνω στο σύγχρονο σχολείο..
“Ο Γάλλος Φιλόσοφος και συγγραφέας Αντρέ Μπρετόν έγραψε, σχετικά, για την παιδεία, πριν σχεδόν 100 χρόνια: “ Παιδεία δεν είναι τα πτυχία μας, αλλά η αισθητική μας. Ο τρόπος με τον οποίο συνομιλούμε, φλερτάρουμε, περπατάμε στο δρόμο, κρατάμε την πόρτα να περάσει ο άγνωστος στο ασανσέρ.
Παιδεία είναι οι λέξεις μας, η διακριτικότητα μας, η ελευθερία μας, τα όρια της ελευθερίας μας, η μουσική που ακούμε, η γλώσσα του σώματος μας, το πόσο αγαπάμε να μαθαίνουμε, να αλλάζουμε, να διαβάζουμε σαν να είμαστε, κάθε φορά, άγραφα χαρτιά.
Παιδεία είναι η ταπεινότητα, αλλά και η επιμονή στις αξίες μας, το ότι δεν είμαστε προς πώληση, το ότι σεβόμαστε τον άνθρωπο, το παιδί του άλλου, την κυρία που καθαρίζει το γραφείο μας, τον κύριο που καθαρίζει το πάρκο, στο οποίο βγάζουμε βόλτα το σκύλο μας, την κοπέλα στο ταμείο.
Παιδεία είναι η μεγαλοψυχία μας, το να ποτίζουμε μία άγνωστη γλάστρα, το να φροντίζουμε την πίσω όψη του σπιτιού μας.
Παιδεία είναι το να προστατεύουν τα χέρια μας τον αδύναμο, να τα βάζουν με το θηρίο.
Παιδεία είναι το πόσο μπορούμε να έρθουμε απέναντι στο σύστημα και στους συστημικούς.
Παιδεία είναι η γενναιότητα και η ευθύνη.
Παιδεία είναι το να διαλέγεις τον δύσκολο δρόμο της αξιοπρέπειας, της μοναξιάς και συνάμα να καίγεται το μέσα σου για το κοινό καλό. Για το ωραίο και τη σωτηρία του.
Τελικά, μ’ ένα λόγο, Παιδεία είναι το να είσαι Άνθρωπος και να εκπέμπεις, να σκορπίζεις, να μοιράζεις, να μοσχοβολάς ανθρωπιά ! ”
Προ-εισαγωγικά 20
Η Μαργαρίτα Γιουρσενάρ, Γαλλίδα συγγραφέας, ποιήτρια και μέλος της γαλλικής Ακαδημίας, έγραψε στα 1980, τα εξής (σ’ ελεύθερη μετάφραση μου) :
“Καταδικάζω την άγνοια που βασιλεύει, σήμερα, στις δημοκρατίες μας, καθώς και στα απολυταρχικά καθεστώτα. Αυτή η άγνοια είναι τόσο έντονη, πολλές φορές τόσο απόλυτη, που θα’ λεγε κανείς ότι είναι θέλημα του συστήματος ή και του καθεστώτος. Συχνά σκέφτομαι πώς θα μπορούσε να ήταν η εκπαίδευση του παιδιού.
Πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχουν βασικές σπουδές, απλές, που το παιδί θα μάθαινε ότι υπάρχει και ζει στο πλαίσιο ενός σύμπαντος, σ’ ένα πλανήτη, που οφείλει να προστατεύσει, αργότερα, τα αποθέματα του, που εξαρτάται από τον αέρα, το νερό, από τ’ άλλα ζωντανά πλάσματα και που το παραμικρό λάθος, η παραμικρή βία μπορούν να καταστρέψουν τα πάντα.
Θα μάθαινε ότι οι άνθρωποι αλληλοσκοτώθηκαν στους πολέμους που δεν πέτυχαν κάτι άλλο παρά να προκαλέσουν κι άλλους τέτοιους, και ότι κάθε χώρα “φροντίζει” την ιστορία της, με ψεύδη ώστε να κολακεύει τον εγωϊσμό της.
Θα του μαθαίναμε αρκετά για το παρελθόν, ώστε να συνδεθεί με τους ανθρώπους που προϋπήρξαν, για να θαυμάσει αυτούς που το αξίζουν, χωρίς να τους μετατρέπει σε είδωλα.
Θα του μαθαίναμε να αγαπά τα βιβλία και τα αντικείμενα.
Θα γνώριζε τα ονόματα των φυτών, των ζώων, χωρίς να χρησιμοποιεί τις αηδιαστικές ζωοτομίες και πειράματα που επιβάλλονται στα παιδιά και στους έφηβους μαθητές με τη δικαιολογία της μάθησης της βιολογίας.
Θα μάθαινε να δίνει τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες, θα παρακολουθούσε γέννες, ώστε να βελτιώσει την σεξουαλική αγωγή του, θα επισκέπτονταν αρρώστους και νεκρούς για να εμπλουτίσει τις γνώσεις του για το τι είναι ζωή.
Θα λάμβανε απλά μαθήματα ηθικής χωρίς την οποία η διαβίωση στην κοινωνία είναι αδύνατη. Μαθήματα, που τα πρωτοβάθμια και τα γυμνάσια δεν τολμούν να θίξουν στη χώρα μας.
Σχετικά με την θρησκεία, δε θα του επιβάλλαμε καμία πίστη ή κάποιο δόγμα. Θα του μαθαίναμε βασικά θέματα πάνω στις μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου και ιδιαίτερα αυτή της χώρας που ζει, με σκοπό να του εγείρουμε το σεβασμό και να προλάβουμε, εξ αρχής, όλες τις απαράδεκτες προκαταλήψεις.
Θα του μαθαίναμε να αγαπά την εργασία, εφ’ όσον αυτή ωφελεί και να μην πέφτει θύμα των διαφημίσεων, αρχίζοντας από αυτές που εξάρουν την κατανάλωση τροφίμων και γλυκισμάτων που δημιουργούν προβλήματα υγείας (οδοντικά, παχυσαρκίας, διαβήτη…) .
Σίγουρα, υπάρχει τρόπος να μιλήσουμε στα παιδιά για, πραγματικά, ενδιαφέροντα πράγματα απ’ ότι κάνουμε σήμερα.
Εισαγωγικά
Ποια η συμβολή των μαθητών,
Ποια η συμβολή των γονέων,
Ποια η συμβολή των εκπαιδευτικών,
Ποια η ευθύνη και ο ρόλος της τοπικής αρχής (Περιφέρεια και Δήμος)
Ποια η ευθύνη και ο ρόλος της πολιτείας (κοινοβούλιο και κυβέρνηση).
Μήπως χρειάζεται να σκεφτούμε, ξανά και ξανά, το ρόλο που οφείλει να παίξει το σύγχρονο σχολείο;
Μήπως χρειάζεται να σκεφτούμε, ξανά και ξανά, το ρόλο που οφείλουν να παίξουν, μέσα από μία αυτοστοχαστική κριτική, οι διάφοροι παράγοντες, που δρουν, ως οφείλουν, στη λειτουργία του σχολικού συστήματος;
Μήπως χρειάζεται να θέσουμε, σαν βασική ιδέα, ότι ένα σύγχρονο σχολείο οφείλει να προσανατολίζεται στο μέλλον, εξ ανάγκης, αλλά και σαν εξελικτική διαδικασία εκσυγχρονισμού, δεδομένων των νέων αναγκών;
Οπωσδήποτε, και μέσα από την παρατήρηση και κριτική ανάλυση των όσων συμβαίνουν, μέσα και έξω από το σχολείο, κατά τη σχολική διαδρομή ενός ανθρώπου, αλλά και μετά από το πέρας της, κι όταν ο νέος γίνεται ενήλικας πολίτης, πρέπει να δοθεί έμφαση στην αγωγή της έννοιας του σύγχρονου πολίτη, που λαμβάνει υπ’ όψιν της το δικαίωμα στην πληροφόρηση – ενημέρωση, το δικαίωμα στην αμφίδρομη επικοινωνία, καθώς και τη δύναμη – εξουσία των πολιτών, σε μία κοινωνία, όπου τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι νέες τεχνολογίες είναι πανταχού παρόντες.
Σχολείο
Ενότητα 1η
Το παραπάνω υπονοεί την ένταξη σε μια σύγχρονη αντίληψη, όπου παιδεία – εκπαίδευση, πολιτισμός – αγωγή και επικοινωνία – αμφίδρομη κατανόηση είναι συνδεδεμένα!
Η προσαρμογή της εκπαιδευτικής – διδακτικής προσέγγισης οφείλει να προτείνει γνώσεις και συνδέσμους, που να λαμβάνουν υπ’ όψιν και τις επιπτώσεις του σύγχρονου πολιτισμικού φαινομένου στον τρόπο σκέψης, έκφρασης, κατανόησης της πραγματικότητας, της αντίληψης του νέου κόσμου και των νέων αξιών, καθώς και των ατομικών αλλά και των κοινωνικών συμπεριφορών.
Αυτή η προσαρμογή πρέπει και μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από συνέργεια, αλλά και συνεργασία, όλων, απαραιτήτως, των μελών, που απαρτίζουν την ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. (εκπαιδευτικοί – γονείς – μαθητές – πολιτικοί φορείς)
Μέσα από μία γενικότερη ανάλυση της παγκόσμιας κοινωνίας, παρατηρείται μία “σιωπηλή κρίση” να πλήττει τις δημοκρατίες του κόσμου.
Η παιδεία και στις 3 βαθμίδες “υποκλίνεται” και “παρακολουθεί” τις απαιτήσεις των αγορών, σχετικά με την εργασία, την αποδοτικότητα και την επίδοση, ενώ αυτό που χρειάζεται, περισσότερο, για να διατηρήσουμε ζωντανές και δυναμικές τις δημοκρατικές κοινωνίες μας, είναι, μέσα από την παιδεία, η ανάπτυξη δυνατοτήτων και ικανοτήτων για αναλυτική, στοχαστική και κριτική σκέψη.
Επείγει, πλέον, το εκπαιδευτικό μας σύστημα να προετοιμάζει τη νέα γενιά να σκέπτεται από μόνη της, να υλοποιεί προγράμματα, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, με κριτική σκέψη και βασιζόμενη στην αλληλεγγύη.
Μια νέα γενιά, που θα μπορεί να αναλύει και να αντιλαμβάνεται το τι(ό,τι) διακυβεύεται διεθνώς.
Μια γενιά που θα καταφέρνει να περνά από τον άκρατο ατομικισμό (ΕΓΩ) στο γενικότερο συμφέρον (ΕΜΕΙΣ) .
Μια γενιά αποτελούμενη από ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΥΣ/ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ :
Πολίτης, θεωρείται κάποιος που κατέχει μέρος της πολιτικής αρχής, δηλαδή αυτός που συνεισφέρει στη νομοθεσία, στον προσδιορισμό της πολιτικής και κοινωνικής πράξης του κράτους.
Πολίτης είναι αυτός που ασκεί κριτική εποπτεία σ’ όλους τους φορείς εξουσίας.
Πολίτης είναι αυτός που διακατέχεται από πολιτική αγωγή και συμμετέχει ενεργά στα κοινά.
Ο Πολίτης επιδεικνύει υπευθυνότητα. Υπάρχει υπευθυνότητα όπου υπάρχει Ηθική Ελευθερία. Υπάρχει Ηθική Ελευθερία όπου υπάρχει Συνείδηση και Λογική.
Όταν αποφασίζει (ο πολίτης), να κάνει κάτι, ας το κάνει όχι γιατί το απαιτεί η ευημερία του, από φιλαυτία. Ας το κάνει γιατί το απαιτεί η ευδοκίμηση της Κοινωνίας, της οποίας αποτελεί μέρος, από ενδιαφέρον για την Κοινωνία κι από εκτίμηση στον ίδιο του τον εαυτό.
“Μην ορέγεσαι για τον εαυτό σου τίποτα που να μην το επιθυμείς και για τους άλλους ανθρώπους. Έτσι θα είσαι δίκαιος, άξιος εμπιστοσύνης και τίμιος.”
Σχολείο
Ενότητα 2η
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται αναθεώρηση και ανανέωση. Τόσο στα τυπικά όσο και στα ουσιαστικά στοιχεία που το αποτελούν.
Το σημερινό σύστημα βασίζεται, κυρίως, στον ανταγωνισμό, στην επιλογή με βαθμολογίες, διαγωνίσματα, με κατατάξεις, στην υπακοή, στην αποστήθιση κ.α.
Το νέο σύστημα θα πρέπει να ενισχύσει περισσότερο την άμιλλα, τη συνεργασία, την ανάπτυξη της αυτο–εκτίμησης και της εμπιστοσύνης στον άλλο, την ικανότητα της αυτο-οργάνωσης, την ανταλλαγή απόψεων, την ικανότητα σύνθεσης και της ενεργής ακοής.
Το σημερινό σύστημα δεν ενθαρρύνει, επαρκώς, (έως πολύ λίγο), την λήψη πρωτοβουλιών (από εκπαιδευτικούς και μαθητές), την καλλιέργεια της “περιέργειας”, την ανακάλυψη – εφεύρεση – εφαρμογή νέων πρωτότυπων ιδεών.
Το “λάθος”, στο σημερινό σύστημα, θεωρείται ανεπάρκεια, ανικανότητα και τιμωρείται, αντί να θεωρηθεί σαν ευκαιρία νέας αναζήτησης, εκμάθησης και επιτυχίας.
Οι μαθητές δίνουν ελάχιστη σημασία και νόημα σ’ αυτά που διδάσκονται στο σχολείο, και τούτο διότι οι σχολικές γνώσεις μεταφέρονται τμηματικά, “κομματιασμένες” και χωρίς ουσιαστική διασύνδεση μεταξύ τους και κυρίως με την ζωή. Έτσι, χάνουν την ευχαρίστηση να μαθαίνουν.
Οι νέες τεχνολογίες έχουν φέρει επανάσταση στην πρόσβαση της γνώσης. Με μερικά “πατήματα”, οι νέοι έχουν άμεση πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών. Το σημαντικό δεν αποτελεί, πλέον, η αποστήθιση. Το σημαντικότερο είναι η εκμάθηση της γνώσης, ο τρόπος αναζήτησης των πληροφοριών, με κριτικό βλέμμα στην αξιολόγηση τους, η ανάπτυξη ικανοτήτων για ανάλυση, σύγκριση, σύνθεση καθώς και η μετάδοση τους.
Το νέο σύστημα οφείλει να λάβει υπ’ όψιν του την “κρίση” που περνούν οι νέοι ως προς τα κίνητρα τους. Πολλοί νέοι πηγαίνουν σχολείο διερωτώμενοι γιατί; Δεν πιστεύουν, πλέον, στο σχολείο! Γι’ αυτούς το σχολείο χάνει το νόημα του.
Ένα μέρος απ’ αυτούς τους νέους αντιδρά πολλαπλασιάζοντας “τα επεισόδια” παραβίασης κανόνων (εθιμικών και άλλων), με αποτέλεσμα τη διατάραξη της σχολικής λειτουργίας, είτε στην αίθουσα διδασκαλίας, είτε στο προαύλιο και γύρω απ’ αυτό.
Η “φτωχοποίηση” (βλ. απουσία) της σημασίας και του νοήματος της προσφοράς του σημερινού σχολείου, (βλ. ημερήσιο διδακτικό περιεχόμενο, τρόπος μετάδοσης των γνώσεων και τρόπος αξιοποίησης της απόκτησης των), θέτει σε λειτουργία αρνητικούς ψυχικούς μηχανισμούς όπως : κούραση → άγχος →κατάθλιψη αλλά και θυμό → οργή →επιθετικότητα→παραβατικότητα.
Οι ψυχικοί, αυτοί, μηχανισμοί επηρεάζουν τους νέους, τόσο στη συμμετοχή τους στο σχολείο, όσο και στη συμπεριφορά τους στην οικογενειακή ζωή.
Επίσης, η επιλογή, του τι μαθαίνουμε ή του τι δεν μαθαίνουμε, είναι μια πολιτική επιλογή! Στα τέλη του 19ου αιώνα, η άρχουσα τάξη (οι έχοντες και κατέχοντες) παρατήρησε ότι είχε κάθε συμφέρον, οι αγρότες και εργάτες να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν. Έτσι, κατέστησε υποχρεωτικό το σχολείο (πρωτοβάθμια εκπαίδευση). Αργότερα, έβαλε αυστηρά κριτήρια στη σχολική απόδοση για να … περιορίσει την περαιτέρω ευρύτερη πρόσβαση στις υψηλές γνώσεις !
Το σημερινό σχολείο δεν αποφέρει αρκετές ουσιώδης πληροφορίες, απαραίτητες, στην κατανόηση των διακυβευμάτων του σύγχρονου κόσμου.
Το νέο σχολείο οφείλει να υπηρετεί τα δημοκρατικά ιδεώδη, μεταξύ των οποίων είναι και η προώθηση γνώσεων που διευκολύνουν την αντίληψη λειτουργίας της σύγχρονης κοινωνίας σε όλες τις διαστάσεις της, καθώς και στην χειραφέτηση των νέων και στην ενηλικίωση τους.
Ακολουθεί αύριο (03/03) η επόμενη ενότητα
(#) Κωνσταντίνος Σκαρβέλης , σ/χος Κλινικός Ψυχολόγος και Εκπαιδευτικός πρώην Συντονιστής Έργου Μονάδας Ψυχικής Υγείας ν.α.Κυκλάδων – ΚΛΙΜΑΚΑ
Σκοπός του δεν είναι άλλος από τη κοινωνική προσφορά, την εξιδεικευμένη παροχή υπηρεσιών όσον αφορά τον τομέα της Υγείας.
Το Naxos Medical, βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου και έχει “έρθει” με σκοπό να λειτουργήσει επικουρικά τόσο σε ζητήματα που έχουν σχέση με το Νοσοκομείο Νάξου όσο και με τους υπόλοιπους γιατρούς στον ιδιωτικό τομέα..
Μία από τις υπηρεσίες που προσφέρει, είναι αυτή της λειτουργίας του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου σε καθημερινή βάση και δη το Σάββατο…
Πραγματοποιούνται εξετάσεις πρωινές και απογευματινές ώρες με άμεσα αποτελέσματα. Και το κυριότερο; Ακόμη και οι επείγουσες εξετάσεις άμεσα έχουν αποτέλεσμα..
# Στο Naxos Medical λειτουργεί καθημερινά Μικροβιολογικό Εργαστήριο εξοπλισμένο με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου και των κατοίκων των νησιών μας.
🚑Το εργαστήριο μας διαθέτει άρτια καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό και λειτουργεί υπό την επιστημονική διεύθυνση του Στρατιωτικού Ιατρού, Βιοπαθολόγου – Μικροβιολόγου, Δρ. Πολυζώη Ευαγγελόπουλου.
🩺 Πραγματοποιούνται εξετάσεις πρωινές και απογευματινές ώρες με άμεσα αποτελέσματα.
✔ Υπερσύγχρονα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας
✔ Εξειδικευμένο προσωπικό
✔ Πρώτη φορά στη Νάξο επείγουσες εξετάσεις με άμεσα αποτελέσματα
✔ Αξιοπιστία – Ταχύτητα αποτελεσμάτων και άμεση αξιολόγηση εξετάσεων από τον καταρτισμένο Ιατρό Μικροβιολόγο Στρατιωτικό Ιατρό Ζώη Ευαγγελόπουλο με παρουσία σε καθημερνή βάση!
⏱ Ωράριο λειτουργίας:
► Δευτέρα: 07:00-14:00 και 18:00-21:00
► Τρίτη: 07:00-14:00 και 18:00-21:00
► Τετάρτη: 07:00-14:00
► Πέμπτη: 07:00-14:00 και 18:00-21:00
► Παρασκευή: 07:00-14:00 και 18:00-21:00
► Σάββατο: 08:00-13:00
ℹ️ Για πληροφορίες και ραντεβού επικοινωνήστε μαζί μας στο 22850 22200 ή στο info@naxosmedical.com
Με πρωτοβουλία της βουλευτού Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κατερίνας Μονογυιού και κατόπιν απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, τοποθετείται οπλίτης ιατρός στο Κέντρο Υγείας Αμοργού για το χρονικό διάστημα από 1η Μαρτίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2024 με σκοπό την κάλυψη των έκτακτων αναγκών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στο νησί.
Η βουλευτής κ. Κατερίνα Μονογυιού δήλωσε:
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη για την τοποθέτηση του οπλίτη ιατρού στο Κέντρο Υγείας Αμοργού, για την έμπρακτη στήριξη του και για τις συνεχείς προσπάθειες του για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής θωράκισης του νησιού. Η στελέχωση των Κέντρων Υγείας μας αποτελεί διαρκή και άμεση προτεραιότητα τόσο δική μου όσο και συνολικά της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.»
Ανησυχητικά επειδή ολοένα και αυξάνεται η ακροδεξιά εν Ελλάδι ψήφος – εκτός κι αν δεν θεωρεί κάποιος τον Κυριάκο Βελόπουλο ακροδεξιό.
Η Ελληνική Λύση της… Παναγιάς της Γκέισας (τη θυμάστε, στο debate;) έχει λοιπόν και επίσημα (διότι η πληροφορία υπήρχε στην πιάτσα) διψήφιο ποσοστό τέτοιο (10,2%) που μπορεί ακόμη και… δεύτερη θέση. Απίθανο; Διόλου.
Στόχος της Νέας Δημοκρατίας στις Ευρωεκλογές, απόρροια και της λεγόμενης «χαλαρής» ψήφου, είναι να έχει το… 3 μπροστά από το ποσοστό. Εκτίμηση της στήλης είναι πως θα…
Για δεύτερη σερί χρονιά ετοιμάζεται για ένα υπέροχο δρομολόγιο… Ο λόγος για το “Thunder”, τον “κεραυνό” της Fast Ferries που θα κάνει εκ νέου τη διαφορά..
Από 2 Μαΐου έως 10 Οκτωβρίου 2024, θα εξυπηρετεί τη γραμμή που ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με τη Σύρο, τη Μύκονο, την Πάρο, την Ίο, και τη Σαντορίνη στις Κυκλάδες, αλλά και το Ηράκλειο στην Κρήτη.
Το πλοίο θα εκτελέσει το παραπάνω δρομολόγια για δεύτερη συνεχόμενη τουριστική περίοδο και θα ξεκινήσει από το Πάσχα μιας και η έναρξη των ταξιδιών του έχει προσδιοριστεί από τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ταχύπλοο Thunder ταξιδεύει συνήθως 3 φορές την εβδομάδα στα νησιά των Κυκλάδων με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και του Ηρακλείου Κρήτης κατά την επιστροφή του δρομολογίου του.
Ας δούμε παρακάτω λεπτομέρειες για τις τιμές των εισιτηρίων.
Πειραιάς – Σύρος: το δρομολόγιο διαρκεί περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά και τα εισιτήρια ξεκινούν στα 56€.
Πειραιάς – Μύκονος: το πλοίο φτάνει στο νησί σε 3,5 ώρες και τα ακτοπλοϊκά ξεκινούν στα 75€.
Πειραιάς – Πάρος: η διαδρομή διαρκεί περίπου 4,5 ώρες και τα ακτοπλοϊκά ξεκινούν στα 65€.
Πειραιάς – Ίος: το δρομολόγιο της Fast Ferries διαρκεί 5 ώρες και 45 λεπτά και τα εισιτήρια πλοίου ξεκινούν στα 70€.
Πειραιάς – Σαντορίνη: το δρομολόγιο έχει διάρκεια περίπου 6 ώρες και 45 λεπτά. Τα εισιτήρια ξεκινούν στα 76€.
Πειραιάς – Ηράκλειο: το πλοίο φτάνει στην Κρήτη από Πειραιά σε περίπου 9 ώρες και 20 λεπτά, με τα ακτοπλοϊκά να ξεκινούν στα 90€.
Να σημειωθεί ότι μπορεί να το δούμε σε έκτακτες προσεγγίσεις στην Τήνο όπως έκανε πέρυσι ενώ έχει τη δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας στους 33 κόμβους, μεταφοράς 1100 επιβατών και 200 οχημάτων.
Επιστολή Δημάρχου Πάρου, Κωνσταντίνου Μπιζά, στη Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού για την Υποψηφιότητα εγγραφής της Τυροκομίας των Κυκλάδωνστον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO
Με στόχο να αναδειχθεί σε διεθνές επίπεδο η ιδιαίτερη τυροκομική ταυτότητα των Κυκλάδων και η σημασία της ως ζωντανής κληρονομιάς για τους νησιώτες, η Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού έχει ξεκινήσει τη συγκρότηση του φακέλου υποψηφιότητας της Τυροκομίας των Κυκλάδων στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας. Στον συγκεκριμένο Κατάλογο η Ελλάδα έχει ήδη εγγράψει τη Μεσογειακή Δίαιτα (2013), την Τεχνογνωσία της Παραδοσιακής Μαστιχοκαλλιέργειας στη Χίο (2014), την Τηνιακή Μαρμαροτεχνία (2015), το Ρεμπέτικο (2017), την Τέχνη της Ξερολιθιάς (2018) κ.ά.
Στις 27-02-24 ο Δήμαρχος Πάρου κ. Κώστας Μπιζάς απέστειλε επιστολή στην Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία υπογράμμισε τα πολλαπλά οφέλη που θα επιφέρει στον κλάδο της τυροκομίας και στις τοπικές κοινωνίες η επιτυχή έκβαση του σπουδαίου αυτού εγχειρήματος.
Ακολουθεί η σχετική επιστολή του Δημάρχου:
«Καθένα από τα Kυκλαδονήσια μας έχει να επιδείξει μια ιδιαίτερη τυροκομική ταυτότητα, λόγω κλίματος, ποιότητας γάλακτος και παράδοσης. Το αιγαιοπελαγίτικο φυσικό περιβάλλον βοσκής, οι ιδανικές συνθήκες τυροκόμησης και το μεράκι των παραγωγών, αποτελούν εγγυήσεις για την παραγωγή εξαιρετικά ποιοτικών προϊόντων. Η γαστρονομία είναι ο καλύτερος δρόμος για να διεισδύσει κανείς στην καρδιά ενός προορισμού. Να γνωρίσει την αυθεντικότητα ενός τόπου, την ομορφιά των τοπίων του, το ήθος και τις αξίες των ανθρώπων του, να αποκομίσει έντονες εμπειρίες και αξέχαστα βιώματα.
Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ο κλάδος της τυροκομίας αλλά και οι τοπικές κοινωνίες των Κυκλάδων και κατ’ επέκταση και η Πάρος, από την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας για την εγγραφή της Τυροκομίας των Κυκλάδων στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO, είναι πολλαπλά. Θα συμβάλει στη διαφύλαξη και την ανάδειξη της τυροκομικής ταυτότητας των Κυκλάδων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς επίσης και στη μετάδοση της πολύτιμης γνώσης και παράδοσης στις νεότερες γενιές. Θα δώσει σημαντική ώθηση στην ενίσχυση του εμπορικού χαρακτήρα των κυκλαδικών προϊόντων της τυροκομίας, στον εμπλουτισμό του θεματικού τουρισμού της γαστρονομίας και στην ενδυνάμωση ενός σημαντικού στοιχείου της πολιτισμικής ταυτότητας των νησιών και των κατοίκων τους σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Στεκόμαστε αρωγοί και ευχόμαστε καλή επιτυχία σε αυτό το σπουδαίο εγχείρημα που αναμφισβήτητα θα συμβάλει στην ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής και πλούσιας γαστρονομικής παράδοσης των Κυκλάδων, καθώς και στην ενίσχυση του πρωτογενούς και αγροδιατροφικού τομέα των νησιών μας».
Τελικά υπήρχε σοβαρός λόγος που το Blue Star Paros έκανε παράκαμψη σήμερα Παρασκευή 1η Μαρτίου και πέρασε από το Κουφονήσι… Με βάση τον προγραμματισμό του δεν προβλέπονταν καθότι από Δονούσα θα πήγαινε Νάξο. Ομως, οι κακές καιρικές συνθήκες και το γεγονός ότι το Express Skopelitis δεν μπορούσε να φύγει στην ώρα του (αντί για 7.30 έφυγε στις 9.30 από την Αμοργό) έφερε το “Paros” στο Κουφονήσι.
Ποιος ο λόγος; Η επιβίβαση μαθητών από το Κουφονήσι για να πάνε εκδρομή στην Αθήνα. Μάλιστα, ο Γιώργος Βεκρής – συνοδός μαθητή – έδωσε όχι μόνο την ουσιαστική απάντηση. Εξήγησε την αγωνία των παιδιών για την προγραμματισμένη εκδρομή εδώ και δύο χρόνια. Ανέδειξε την νησιωτικότητα και την αδυναμία μετακίνησηςόταν υπάρχει καιρός με τα πλοία να μην μπορούν να κινηθούν στην ώρα τους. Και κυρίως μας τόνισε ότι όταν υπάρχει σωστή και αρμονική συνεργασία όλα γίνονται…
Τι αναφέρει ο Γιώργος Βεκρής σε ανάρτησή του στη προσωπική του σελίδα στα social media με την ιδιότητα του συνοδού μαθητή στην εκδρομή
“Η ενότητα και η συνεννόηση μεταξύ των μελών της κοινότητάς μας είναι πολύ σημαντική και έτσι γίνονται πολλά πράγματα που σε αντίθετη περίπτωση δεν θα γινόντουσαν.
Αναφέρομαι στην εκδρομή που είχε προγραμματίσει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων σε συνεργασία με τους υπεύθυνους του μουσικού προγράμματος που επί 2 χρόνια δραστηριοποιείται στο νησί.
Η κακοκαιρία που είχε ανακοινωθεί πριν από μία εβδομάδα τελικά ήταν ένας σορόκος περίπου στα 6 μποφώρ στο Κουφονήσι, αλλά ήταν αρκετός να μην αφήσουν τον “Σκοπελίτη” να κάνει στην ώρα του το καθημερινό δρομολόγιο με κίνδυνο να μην προλάβουν τα παιδιά να φτάσουν εγκαίρως στην Νάξο και να επιβιβαστούν στο “Blue Star Paros” ώστε να προλάβουν να βρίσκονται στο Μέγαρο Μουσικής για να παρακολουθήσουν την συναυλία που διευθύνει ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης αρωγός του προγράμματος μουσικής.
Τα παιδιά σήμερα πέρασαν από όλες τις συναισθηματικές κλίμακες, χαρά που θα έκαναν το ταξίδι, αγωνία αν θα ταξιδέψει ο “Σκοπελίτης”, λύπη που δεν θα ταξιδέψει ο “Σκοπελίτης”. Κι εμείς σαν γονείς στενοχωρηθήκαμε που τα παιδιά θα έχαναν την 6.5 χιλιάδων εκπαιδευτική εκδρομή τους γιατί δύσκολα θα ξαναγινόταν στο μέλλον.
Το πρακτορείο ταξιδίων πρότεινε διάφορες λύσεις οι οποίες δεν ήταν εφικτές λόγω ταλαιπωρίας των παιδιών. Τελικά συνεργάστηκαν όλοι μεταξύ τους και με την πολύτιμη βοήθεια και άμεση κινητοποίηση του αντιδημάρχου μας Αντώνη Κωβαίου που ενόχλησε αρκετούς για να εκτελεσθεί το ταξίδι αλλά και με τις γνωριμίες του με φίλους που αγαπούν το νησί δόθηκε εντολή στο “Blue Star Paros”, που σήμερα έκανε ταξίδι από Αμοργό για Δονούσα στη Νάξο, να κάνει παράκαμψη και να περάσει από το νησί να παραλάβει τα παιδιά και τους συνοδούς τους.
Από το άκουσμα της είδησης δεν μπορούσαν να μιλήσουν τα παιδιά από τη χαρά τους, ένα συναίσθημα που είναι ανεκτίμητο και δημιουργεί μνήμη ανεξίτηλη στο χρόνο.
Εκ μέρους μου ευχαριστώ όλους όσους συνετέλεσαν να πραγματοποιηθεί αυτό το ταξίδι με ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Αντώνη Κωβαίο , και στο πλήρωμα και τους επιβάτες του πλοίου για την μικρή παράκαμψη που υποχρεώθηκαν να υποστούν