Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1042

Στην χώρα που ζεις από τύχη…

0
Police and emergency crews search wreckage after a train accident in the Tempi Valley near Larissa, Greece, March 1, 2023. - At least 32 people were killed and another 85 injured after a collision between two trains caused a derailment near the Greek city of Larissa late at night on February 28, 2023, authorities said. A fire services spokesman confirmed that three carriages skipped the tracks just before midnight after the trains -- one for freight and the other carrying 350 passengers –- collided about halfway along the route between Athens and Thessaloniki. (Photo by Sakis MITROLIDIS / AFP)

Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει κύριοι. Κανένα. Το λάθος, το μοναδικό λάθος είναι το ελληνικό κράτος. Ένα κράτος το οποίο επιτρέπει το 2023 σε έναν ανειδίκευτο εργαζόμενο 59 ετών, ο οποίος αποσπάστηκε πριν από λίγες μέρες από το Υπουργείο Παιδείας στον ΟΣΕ και την Λάρισα για να δουλέψει ως σταθμάρχης, λόγω της έλλειψης προσωπικού, να ορίζει τη μοίρα χιλιάδων επιβατών.

Tου Μιχάλη Τσόχου 

Και αυτός ο άνθρωπος για να δουλέψει πέντε ακόμη χρόνια μέχρι να βγει στη σύνταξη από εκεί που μοίραζε βιβλία στα σχολεία, βρέθηκε στα 60 του να είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την ασφάλεια κάθε επιβάτη σε κάθε ελληνικό τρένο. Και τώρα θα του φορτώσουν και όλη την ευθύνη, όλο το βάρος των νεκρών παιδιών και αυτής της ανείπωτης καταστροφής.
poster

Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ξεπέρασε και τον ανύπαρκτο εαυτό του. Το ελληνικό κράτος που εις γνώση του και με δική του απόφαση επιτρέπει όπως εμείς μάθαμε σήμερα (το κράτος και το Υπουργείο και η εκάστοτε κυβέρνηση το ξέρει χρόνια) στα τρένα να κυκλοφορούν εδώ και χρόνια στους σιδηροδρομικούς σταθμούς χωρίς κανένα από τα τρία βασικά μέτρα ασφαλείας να λειτουργούν. Προσέξτε δεν χάλασαν πριν λίγες ημέρες και δεν τα φτιάξαμε, δεν χάλασαν πριν μερικούς μήνες και δεν τα φτιάξαμε, δεν λειτουργούσαν ποτέ, από την αρχή που εγκαταστάθηκαν. Δεν λειτούργησαν ποτέ, ούτε μετά την αναβάθμιση και ενώ για αυτή την αναβάθμιση το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε απίθανα χρήματα. Το ελληνικό δημόσιο που έδωσε σε ιδιωτική εταιρεία τα τρένα, αλλά κράτησε για τον εαυτό του, την συντήρηση και όλο το κόστος της και φυσικά την ευθύνη για αυτό.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο κράτος στον κόσμο, δεν το χωράει το μυαλό μου, που επί της ουσίας αποφάσισε ότι η μετακίνηση των πολιτών του με ένα από τα βασικά μέσα μεταφοράς θα γίνεται χωρίς ασφάλεια. Ότι τα τρένα θα κυκλοφορούν και εμείς θα ελπίζουμε ως κράτος οι επιβάτες τους να ζήσουν από τύχη, διότι ασφάλεια αποφασίσαμε ως κράτος ότι δεν χρειάζεται να έχουν.

Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι οι εργαζόμενοι τους έστελναν επιστολές, έκαναν καταγγελίες και απεργίες και δεν τους ζητούσαν αύξηση, αλλά να εγκαταστήσουν τα μέτρα ασφαλείας για να μην σκοτωθούν οι ίδιοι και ο κόσμος που μεταφέρουν και αυτοί τους απαντούσαν με εξώδικα…

Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι στην τελευταία επιστολή των εργαζομένων αναγράφονταν τόσο χαρακτηριστικά ότι έρχεται το δυστύχημα που θα θρηνήσουμε θύματα και εσείς θα ρίχνετε κροκοδείλια δάκρυα και το ελληνικό κράτος συνέχισε να λέει, δεν πειράζει τα τρένα να κυκλοφορούν κανονικά, χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας, χωρίς κανένα κανόνα να τηρείται.

Δεν γίνεται το 2023 εσύ να παραγγέλνεις την πίτσα σου και να μπορείς να δεις στο κινητό σου σε πιο στενό είναι το παπάκι που σου την φέρνει και να μην μπορούν να δουν οι σταθμάρχες που είναι τα τρένα, επειδή το σύστημα δεν λειτουργεί, δεν λειτούργησε ποτέ. Δεν γίνεται να είσαι οδηγός τρένου και να οδηγείς στα τυφλά με βάση μία οδηγία που σου δίνει κάποιος που γυρνάει ένα κλειδί. Κάποιος που είναι εντελώς άπειρος, που δεν έκανε ποτέ στη ζωή του αυτή την δουλειά και τον έβαλαν να την κάνει στα 60 του. Αλλά και έμπειρος να ήταν πάλι δεν θα άλλαζε κάτι. Δεν γίνεται να μην λειτουργούν καν τα φανάρια που ειδοποιούν τους οδηγούς, όχι γιατί χάλασαν, αλλά γιατί εγκαταστάθηκαν, αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!

Δεν γίνεται όλα αυτά να τα ξέρουμε και εις γνώση μας να βάζουμε τα παιδιά μας στα τρένα. Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος, εις γνώση του και με πρόθεση σκότωσε τα παιδιά του. Δεν ήταν αμέλεια, δεν ήταν λάθος, δεν ήταν ανθρώπινο ή πολλά ανθρώπινα λάθη μαζί, ήταν μία δολοφονία με πρόθεση, δεκάδων αθώων παιδιών με αποκλειστικό θύτη το ελληνικό κράτος…

Κείμενο του Μιχάλη Τσόχου που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα gazzetta.gr 

Τραγωδία – Τέμπη: Παραίτηση Κώστα Καραμανλή

0

Την παραίτηση από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

«Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του Κώστα Αχ. Καραμανλή:

«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΣΕ: Η σύγκρουση «δείχνει» ανθρώπινο λάθος

Για τραγωδία που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος είχε κάνει, νωρίτερα, λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος, Νίκος Τσικαλάκης.

«Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος (…) Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες. Η εικόνα ολοκληρωμένη, για να πούμε τι ακριβώς φταίει, ποιο είναι δηλαδή το κύριο αίτιο» που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες «δεν μπορούμε να το ξέρουμε, είναι πολύ νωρίς». Ωστόσο, όπως ανέφερε «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».

«Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». «Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», είπε ο κ. Τσικαλάκης.

Συνελήφθη ο σταθμάρχης

Το μεσημέρι συνελήφθη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο 59χρονος σταθμάρχης χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Αναπάντητα ερωτήματα

Επισήμως, νεκροί είναι 36 επιβάτες αλλά οι αρχές εκτιμούν πως ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί, καθώς αρκετά άτομα εγκλωβίστηκαν στα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Hellenic Train, στα δύο τρένα επέβαιναν συνολικά 354 άτομα (342 επιβάτες και 12 άτομα προσωπικό, δύο εκ των οποίων στην εμπορική αμαξοστοιχία).

Το επιβατικό τρένο που είχε κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία που είχε αντίθετη κατεύθυνση. Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα για τον συντονισμό των αρμόδιων αρχών την ώρα του δυστυχήματος, αναδεικνύοντας – με τον πλέον τραγικό τρόπο – και το ζήτημα της γενικότερης λειτουργίας των σιδηροδρομικών δικτύων στη χώρα.

Με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου η εποπτεία του συνόλου της προανάκρισης για την τραγωδία των Τεμπών ανατέθηκε στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο. Ο κ. Ντογιάκος ζήτησε την επίσπευση των ανακρίσεων για την υπόθεση.

Μαρτυρίες στελεχών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης

Συγκλονιστικές είναι οι στιγμές που βιώνουν οι διασώστες που κλήθηκαν να επιχειρήσουν στο σημείο σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και τον τραυματισμό δεκάδων συνανθρώπων μας. Στελέχη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που έφθασαν από την πρώτη στιγμή στο σημείο της τραγωδίας μοιράστηκαν με την «Κ» τις εικόνες που αντίκρισαν οι οποίες, όπως είπαν, δεν πρόκειται να σβηστούν ποτέ από το μυαλό τους.
«Αυτό που αντικρίσαμε δεν περιγράφεται»

«Στις 12.00 τα μεσάνυχτα ειδοποιηθήκαμε από την πολιτική προστασία και σε μισή ώρα βρισκόμασταν στο σημείο. Όταν φθάσαμε εκεί είδαμε ανθρώπους του ΕΚΑΒ να βγάζουν τραυματίες. Υπήρξε άμεση κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού. Αυτό που αντικρίσαμε στο σημείο του δυστυχήματος δεν λέγεται. Βομβαρδισμένο τοπίο» περιέγραψε ο κ. Γιάννης Ξανθόπουλος, μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Λάρισας.

«Συνεχώς εντοπίζονταν σοροί. Σώματα, σίδερα, πλαστικά, καρέκλες, τσάντες, όλα ένα κουβάρι. Είναι η χειρότερη αποστολή που έχω συμμετάσχει. Υπήρχαν πολλά νέα παιδιά. Νιώσαμε ότι βγάζουμε τα παιδιά μας» κατέληξε.

Δημοσία δαπάνη οι κηδείες των θυμάτων

Οι κηδείες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, θα τελεστούν δημοσία δαπάνη, κατόπιν απόφασης των υπουργών Εσωτερικών Μ. Βορίδη και Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα. Παράλληλα, με απόφαση του κ. Βορίδη, από την 1η Μαρτίου έως την 3η Μαρτίου 2023 οι σημαίες σε όλα τα δημόσια κτίρια της χώρας θα κυματίζουν μεσίστιες, ενώ αναστέλλεται κάθε δημόσια εορταστική εκδήλωση, σε εφαρμογή της κήρυξης τριήμερου εθνικού πένθους από τον πρωθυπουργό.

Με πληροφορίες από την σελίδα kathimerini.gr

Εκτακτο: Η μεταφορά της ανεμογεννήτριας προς την έξοδο της πόλης

0

Ξεκίνησε εδώ και μία ώρα περίπου η επιχείρηση μεταφοράς μέρους ανεμογεννήτριας από τη πόλη της Νάξου στην Κόρωνο.

Κι όπως είναι γνωστό κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει εύκολα. Χρειάζεται τη συνεργασία όλων, καθότι μιλάμε για μεταφορά ενός ιδιαίτερα μεγάλου όγκου.

Λιμενικό, Δημοτική Αστυνομία και Αστυνομία όπως και τα στελέχη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σε αγαστή συνεργασία με τα μέλη της εταιρίας που έχει αναλάβει την μεταφορά, έστησαν το πλάνο για την καλύτερη δυνατή μετακίνηση.

Που θα καλύψει το σύνολο του νησιού. Μάλιστα θα περάσει μέσα από το Χαλκί και το Φιλώτι, που μοιάζει με επικίνδυνη αποστολή…

Με το καλημέρα πάντως ιδιώτες επαγγελματίες με εμπειρία (σ.σ. έχουν επιχείρηση ανάλογων υλικών στην Κόρωνο) προχώρησαν σε αφαίρεση πινακίδων στο κόμβο λυκείου για την καλύτερη μετακίνηση τριών φορτηγών.

Οπως είναι γνωστό η ανεμογεννήτρια που θα αντικατασταθεί είχε καεί την 4η Αυγούστου σε πυρκαγιά που ξέσπασε και λίγο έλειψε να φτάσει έως τη Μουτσούνα.

Ευχαριστούμε τον φίλο της ιστοσελίδας Σοφοκλή Κουφόπουλο για το video

Εκτακτο: Σε εξέλιξη η μεταφορά ανεμογεννήτριας στην Κόρωνο (Photo)

0

Ξεκίνησε εδώ και μία ώρα περίπου η επιχείρηση μεταφοράς μέρους ανεμογεννήτριας από τη πόλη της Νάξου στην Κόρωνο.

Κι όπως είναι γνωστό κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει εύκολα. Χρειάζεται τη συνεργασία όλων, καθότι μιλάμε για μεταφορά ενός ιδιαίτερα μεγάλου όγκου.

Λιμενικό, Δημοτική Αστυνομία και Αστυνομία όπως και τα στελέχη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σε αγαστή συνεργασία με τα μέλη της εταιρίας που έχει αναλάβει την μεταφορά, έστησαν το πλάνο για την καλύτερη δυνατή μετακίνηση.

Που θα καλύψει το σύνολο του νησιού. Μάλιστα θα περάσει μέσα από το Χαλκί και το Φιλώτι, που μοιάζει με επικίνδυνη αποστολή…

Με το καλημέρα πάντως ιδιώτες επαγγελματίες (σ.σ. έχουν επιχείρηση ανάλογων υλικών στην Κόρωνο) αφαίρεσαν πινακίδες στο κόμβο λυκείου για την καλύτερη μετακίνηση των τριών φορτηγών (ένα μεταφέρει τη βάση κι ένα ακόμη τα πτερύγια)

Οπως είναι γνωστό η ανεμογεννήτρια που θα αντικατασταθεί είχε καεί την 4η Αυγούστου σε πυρκαγιά που ξέσπασε και λίγο έλειψε να φτάσει έως τη Μουτσούνα.

Η ανακοίνωση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αναφέρει:

Για τη μεταφοράς τμήματος ανεμογεννήτριας στο Αιολικό Πάρκο Κορώνου υπερμέγεθες όχημα θα διέλθει από το επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο (από το Λιμάνι προς την Κόρωνο και επιστροφή), σήμερα από τις 15:00.
Παρακαλούμε τους οδηγούς που διέρχονται στο τμήμα Νάξος – Γαλανάδο – Χαλκί – Φιλώτι – Απείρανθος – Κόρωνος να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

 

 

&Ευχαριστούμε τον φίλο της ιστοσελίδας Σοφοκλή Κουφόπουλο για τις φωτογραφίες

 

 

Τραγωδία – Τέμπη: Το λάθος του σταθμάρχη και το μοιραίο σήμα

0

Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.

Το protothema.gr αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μετά  από αυτόν της Λάρισας.

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν “κοντά” το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.

Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.

Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια

Λίγο μετά τη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας έγινε γνωστό ότι χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Σημειώνεται, δε, ότι στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.  Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Το λάθος του σταθμάρχη

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Για κακουργήματα θα διωχθούν οι υπεύθυνοι

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια. Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.

Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.

Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης 

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι  είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Πάρος: Στις 27 Μαΐου θα διεξαχθεί ο 10ος Διεθνής Υπερμαραθώνιος «Φραγκίσκος Βελέντζας»

0

Το Σάββατο 27 Μαΐου 2023 θα διεξαχθεί στην Πάρο ο Διεθνής Υπερμαραθώνιος Γύρος Πάρου, «Φραγκίσκος Βελέντζας», 54 χλμ., καθώς και με σκυταλοδρομίες 2Χ27 χλμ., 4Χ13,5 χλμ., και παιδικό αγώνα 1 χλμ.

Ο δήμος Πάρου, σε συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού και Υπεραποστάσεων (ΕΟΣΛΜΑΥ) και με την ενεργό στήριξη, βοήθεια και αλληλεγγύη των τοπικών δημοτικών κοινοτήτων, και των τοπικών συλλόγων φορέων του νησιού, προκηρύσσουν τον διεθνή υπερμαραθώνιο γύρο της Πάρου απόστασης 54 χλμ. «ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΒΕΛΕΝΤΖΑΣ» και των παράλληλων αγώνων σκυταλοδρομιών.

Οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή μπορούν να κάνουν ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Στοιχεία του αγώνα 

Ωρα εκκίνησης των αγώνων: 16:30

Ωρα εκκίνησης παιδικού αγώνα: 16:45

Καταληκτικό όριο τερματισμού: 00:30 Κυριακή 28 Μαΐου 2023

Για τον αγώνα των 54 χλμ. και των σκυταλοδρομιών θα υπάρξει ηλεκτρονική χρονομέτρηση σε εκκίνηση και τερματισμό και σημείο ελέγχου στο 13,5ο χλμ, στο 27ο χλμ και στο 40,5ο χλμ.

Αφετηρία – τερματισμός ορίζεται η κεντρική πλατεία της Παροικιάς.

Τέλος, το αντίτιμο συμμετοχής για τον αγώνα των 54 χλμ ορίζεται στα 20 ευρώ και για τους αγώνες των σκυταλοδρομιών ορίζεται στα 10 ευρώ.

Στοίχημα – Κύπρος: Προβάδισμα νίκης για το ΑΠΟΕΛ

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Οι αγώνες του Κυπέλλου Ελλάδας αναβλήθηκαν λόγω της τραγωδίας με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Στην Κύπρο υπάρχει ντέρμπι στο Κύπελλο, ανάμεσα σε ΑΠΟΕΛ και Ομόνοια, με τους γηπεδούχους να έχουν προβάδισμα. Στo FA Cup Αγγλίας η Γουέστ Χαμ… τεστάρει τον επαγγελματισμό των παικτών της Γιουνάιτεντ, που λίγες μέρες πριν κατέκτησαν το Λιγκ Καπ.

bestcasino.gr

ΑΠΟΕΛ – Ομόνοια (18:00)

Ο ΑΠΟΕΛ παραμένει αήττητος εντός έδρας με τον Μιλόγεβιτς στον πάγκο (8-1-0), βρίσκεται στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος και στοχεύει στο νταμπλ. Η Ομόνοια είναι με την πλάτη στον τοίχο καθώς έχει χάσει με 2-1 στο πρώτο εντός έδρας ματς (δεν ισχύει το εκτός έδρας γκολ). Μεγάλο ντέρμπι, με κοινή έδρα, ωστόσο υπάρχει λογικό φαβορί και είναι οι τυπικά γηπεδούχοι. Θα ποντάρουμε στο 1.85 του συνδυαστικού 1Χ & Over 1,5.

  1. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Γουέστ Χαμ (21:45)

Με την ψυχολογία στα ύψη η Γιουνάιτεντ, μετά την κατάκτηση του Λιγκ Καπ Αγγλίας, το πρώτο της τρόπαιο μετά από 6 χρόνια, οι παίκτες πιστεύουν όλο και περισσότερο στο πλάνο του κόουτς Τεν Χαχ. Κύπελλο τώρα («μονό» ματς με παράταση και πέναλτι αν χρειαστεί), με το ντέρμπι με τη Λίβερπουλ για την Πρέμιερ Λιγκ, να ακολουθεί. Απέναντί της η Γουέστ Χαμ που έχει αποτύχει στο πρωτάθλημα (μάχεται για την παραμονή) και ψάχνει διάκριση στη διοργάνωση. Θα επιχειρήσει να της βάλει δύσκολα, εμείς θα ποντάρουμε στο 1.80 του G/G.

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+

Τριήμερο εθνικό πένθος, 38 οι νεκροί

0

Με απόφαση του πρωθυπουργού κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών από την 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023, με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Κατά τη διάρκεια του εθνικού πάνθους, σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις κόσμου. Ένας άλλος τρόπος ένδειξης πένθους είναι η ανάρτηση μαύρων κορδελών. Οι μαύρες κορδέλες μπορούν να αναρτηθούν σε προσόψεις κτιρίων.

Η Ελληνική Δημοκρατία έχει κηρύξει εθνικό πένθος για τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη (Μάρτιος 1994), για τον θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή (Απρίλιος 1998), για τις πυρκαγιές στην Ηλεία (καλοκαίρι 2007), για τον θάνατο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (Ιανουάριος 2008), για τις πλημμύρες της δυτικής Αττικής με τους νεκρούς στη Μάνδρα (Νοέμβριος 2017), για την τραγωδία στο Μάτι (Ιούλιος 2018), για τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη (Σεπτέμβριος 2021) και για τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά (Οκτώβριος 2021).

Στους 38 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί από τη σύγκρουση τρένων κοντά στα Τέμπη, ενώ νοσηλεύονται 66 τραυματίες, έξι εκ των οποίων σε ΜΕΘ, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλη Βαθρακογιάννη.

Εισαγγελέας 

Με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου η εποπτεία του συνόλου της προανάκρισης για την τραγωδία των Τεμπών ανατέθηκε στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο.

Παρουσία εισαγγελέα αυτή την ώρα απολογείται στο πλαίσιο της αστυνομικής προανάκρισης ο σταθμάρχης, που θεωρείται ότι φέρει καθοριστική ευθύνη για την τραγωδία στα Τέμπη.

Παράλληλα ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών, καθώς οι εισαγγελικές αρχές, όταν συγκεντρωθούν τα πρώτα στοιχεία για τις ευθύνες που προκάλεσαν την τραγωδία, θα προχωρήσουν σε ποινικές διώξεις.

Οι διώξεις θα αφορούν το αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που διώκεται ως κακούργημα και επισύρει -με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που ξεκινούν από πολυετείς καθείρξεις 10 ετών και μπορούν υπό προϋποθέσεις να φθάσουν μέχρι και ισόβια.

Επίσης οι διώξεις θα αφορούν και την κατηγορία των ανθρωποκτονιών, στις οποίες πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.

Αναβολή αγώνας 

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και το τριήμερο εθνικό πένθος που κήρυξε ο πρωθυπουργός οδήγησαν την ΕΠΟ στην αναβολή των ημιτελικών Κυπέλλου, που επρόκειτο να διεξαχθούν σήμερα.

Η ημερομηνία διεξαγωγής του δεύτερου ημιτελικού Ολυμπιακός-ΑΕΚ και του πρώτου ημιτελικού ανάμεσα στη Λαμία και στον ΠΑΟΚ θα ανακοινωθεί προσεχώς από την αρμόδια επιτροπή της ΕΠΟ.

«Με απόφαση του προέδρου της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, Παναγιώτη Μπαλτάκου, μετά από σχετική επικοινωνία με την κυβέρνηση, οι σημερινοί αγώνες κυπέλλου αναβάλλονται», αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση της ΕΠΟ.

Αναβολή της παράστασης «Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το Μισοφέγγαρο»

0

Η Εθνική τραγωδία άγγιξε και τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Λόγω της τραγωδίας στα Τέμπη ανακοινώθηκε ότι αναβάλλεται η παράσταση «Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το Μισοφέγγαρο».

Οπως είναι γνωστό είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί αύριο Παρασκευή στη πάλαι ποτέ Σχολή Ουρσουλινών, στο Κάστρο της πόλης της Νάξου

Η σχετική είδηση ανέφερε ότι

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων υποδέχεται το ParaMana Puppet Theatre και την παράσταση «Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το Μισοφέγγαρο», την Παρασκευή 3 Μαρτίου, στις 20:30, στη Σχολή Ουρσουλινών. Πρόκειται για μια παράσταση του Σύγχρονου Πειραματικού Θεάτρου Σκιάς και Αντικειμένων με τρισδιάστατη απεικόνιση σκιάς, με προβολές από έναν αυτοσχέδιο χειροκίνητο προτζέκτορα, ζωντανή αφήγηση και ηλεκτρονική μουσική.

Στον αντίποδα, η δύναμη της αγάπης, της πίστης και της επιμονής για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου έρχεται να προτείνει μια εναλλακτική πραγματικότητα, όπου η επόμενη γενιά, μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος, χαράσσει μια νέα πορεία και αρχή για το ανθρώπινο είδος.

Η παράσταση είναι βασισμένη στην βραδύτητα και συνδυάζει ηχοτοπία με πειραματικό ήχο, ατμοσφαιρική αφήγηση και ονειρικές εικόνες για να παρασύρει το κοινό σε μια μοναδική θεατρική εμπειρία.

video/teaser παράστασης: https://vimeo.com/111778486

Παρασκευή 03/03/2023

Ώρα: 20:30

Σχολή Ουρσουλινών, Κάστρο, Χώρα.

Είσοδος: ελεύθερη (περιορισμένη διαθεσιμότητα – απαραίτητη η κράτηση θέσεων)

Διάρκεια: 55 λεπτά

Ηλικίες: Ενήλικες (και έφηβοι από 13+)

Κρατήσεις: 6979789325

Στοίχημα – Αγγλία (κύπελλο): Η Γιουνάιτεντ θα ιδρώσει αλλά είναι φαβορί

0

Η αναμέτρηση Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Γουέστ Χαμ ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της Τετάρτης.

«Ολντ Τράφορντ» (74.310), Μάντσεστερ – Ωρα έναρξης: 21:45

Μονός αγώνας, σε περίπτωση ισοπαλίας υπάρχει ρεβάνς στην έδρα της Γουέστ Χαμ.

Στο πρωτάθλημα: Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Γουέστ Χαμ 1-0.

Η Γιουνάιτεντ μετρά πέντε νίκες, μία ισοπαλία και μία ήττα στα τελευταία επτά ματς με τη Γουέστ Χαμ.

Απολογισμό 14-5-1 έχει στα τελευταία 20 εντός έδρας με τη Γουέστ Χαμ η Γιουνάιτεντ.

Σε πέντε από τα τελευταία έξι μεταξύ τους ματς έχουν σημειωθεί under 1,5 γκολ.

Οι δύο ομάδες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες δέκα φορές στο FA Cup, με τη Γιουνάιτεντ να μετρά έξι προκρίσεις έναντι τεσσάρων της Γουέστ Χαμ.

Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.

Δείτε επίσης: Τριπλή προσφορά* από τη Fonbet!

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Στον έβδομο ουρανό βρίσκονται οι φίλοι της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, βλέποντας την ομάδα τους να κάνει μεγάλα βήματα προόδου την φετινή σεζόν. Μετά την σπουδαία νίκη-πρόκριση της Πέμπτης επί της Μπαρτσελόνα για το Europa League, ήρθε η κατάκτηση του Carabao Cup στον τελικό απέναντι στη Νιούκαστλ. Με δύο γκολ στο πρώτο ημίχρονο από τον Κασεμίρο (33’) και τον Ράσφορντ (39’) οι «κόκκινοι διάβολοι» πήραν δίκαια τη νίκη και έφτασαν στην κατάκτηση του πρώτου τροπαίου της εποχής Τεν Χαγκ, αλλά και του πρώτου μετά από έξι χρόνια. Στο FA Cup χρειάστηκε να αποκλείσει την Έβερτον και τη Ρέντινγκ, με νίκες 3-1 σε εντός έδρας αναμετρήσεις.

Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ

Γουέστ Χαμ

Η παρουσία του Ντέιβιντ Μόγες στην άκρη του πάγκου της παίρνει παράταση, μετά την εντυπωσιακή νίκη επί της Νότιγχαμ Φόρεστ. Το ματς αυτό θα ήταν το τελευταίο του Σκωτσέζου αν η ομάδα του δεν κέρδιζε, ωστόσο οι Λονδρέζοι έκαναν μια εμφατική επικράτηση με 4-0. Στο πρώτο ημίχρονο η Γουέστ Χαμ δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της, όμως μετά την ανάπαυλα αποδόθηκε δικαιοσύνη. Στο πρώτο του ματς ως βασικός, ο Ινγκς σκόραρε δις στο 70’ και στο 73’, με τον Ράις να «καθαρίζει» το ματς στο 78’. Στο 85’ ο Αντόνιο έβαλε το «κερασάκι στην τούρτα» με το πρώτο του γκολ στην Premier League από τον Οκτώβριο. Έτσι, η Γουέστ Χαμ ξέφυγε από τη ζώνη του υποβιβασμού και ανέβηκε στη 16η θέση. Για να φτάσει στον πέμπτο γύρο του FA Cup, απέκλεισε εκτός έδρας την Μπρέντφορντ (1-0) και την Ντέρμπι (2-0).

Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά στοιχήματος, μελετημένα, με επιτυχία. Σε ένα κλικ

Προγνωστικά

Σε εξαιρετική φόρμα βρίσκεται η Γιουνάιτεντ με την κατάκτηση του Carabao Cup να… της ανοίγει την όρεξη για τρόπαια. Αποτελεί ρεαλιστικό στόχο το FA Cup κι οι «κόκκινοι διάβολοι» δεν πρόκειται να το αφήσουν στην τύχη του. Ωστόσο, δε θα είναι εύκολη η αποστολή τους απέναντι στη Γουέστ Χαμ. Σκληροτράχηλη η ομάδα του Μόγες, με ανεβασμένη ψυχολογία μετά το 4-0 επί της Νότιγχαμ.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr