Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1041

Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Εκπτώσεις από ναυτιλιακές και ξενοδοχεία

0

Eκπτώσεις της τάξης του 30% πραγματοποιούν οι ναυτιλιακές εταιρίες Blue Star Ferries και Levante Ferries σε όσους μετακινηθούν από τα νησιά προς την ηπειρωτική Ελλάδα ή σε άλλα νησιά, για να μετάσχουν στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που θα διεξαχθεί το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Ήδη με δελτία τύπου που έχουν εκδώσει ενημέρωσαν σχετικά τα κατά τόπους λιμενικά τους γραφεία για τις εκπτώσεις αυτές που αφορούν στους απλούς επιβάτες (αλλά όχι στα οχήματα). Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επιδείξουν κατά την αγορά των εισιτηρίων την αίτηση συμμετοχής τους στον διαγωνισμό και την αστυνομική τους ταυτότητα.

Παράλληλα, ξενοδοχεία του Πειραιά και του Μοσχάτου με ενέργειες των αντίστοιχων δημάρχων Μώραλη και Ευθυμίου έχουν διαμορφώσει ειδικά τιμολόγια με εκπτώσεις της τάξης του 30-35% για όσους διανυκτερεύσουν για τις ανάγκες του διαγωνισμού.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τα ξενοδοχεία:
GALLERY SUITES AND RESIDENCE
Καποδιστρίου 26, Πειραιάς
Τηλ.: 210 4220100

SAVOY HOTEL
Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 93

Tηλ.: 210 428 4580

PIRAEUS PORT HOTEL
Ευαγγελίστριας 12, Πειραιάς 185 31

Τηλ.: 210 412 1113

QUEENS LERIOTIS HOTEL
Ακτή Θεμιστοκλέους 294, Πειραιάς 185 39

Τηλ: 21 0440 4044

THE PARK HOTEL
Κολοκοτρώνη 103, Πειραιάς
Τηλ. 210 4524611

PHIDIAS PIRAEUS HOTEL
Κουντουριώτου 189189
Πειραιάς 18535

Τηλ. 210 4296160-480

THEOXENIA HOTEL PIRAEUS
Kαραολή και Δημητρίου 23 Πειραιάς

Τηλ. 210 4112550

DELPHINI HOTEL
Χρυσοστόμου Σμύρνης 12-14

Μοσχάτο 18344

Τηλ.: 210 9415373

THE PORT SQUARE HOTEL
Λουδοβίκου 6, Πειραιάς 185 31

Τηλ: 21 0410 0003

HOTEL TRITON
Τσαμαδού 8 – Πειραιάς
Tηλ 1: 210.41.73.457
Tηλ 2: 210.41.73.458
Fax : 210.41.77.888

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τα ξενοδοχεία επισημαίνοντας ότι θα μετάσχουν στον γραπτό διαγωνισμό.

Οι εξετάσεις 

Υπενθυμίζεται ότι το η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (Κ.Ε.Δ.), εξέδωσε την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου νέες οδηγίες προς τους υποψηφίους για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό.

Στο διαγωνισμό θα συμμετάσχουν συνολικά 108.229 υποψήφιοι, κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, στους οποίους ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης μέσω του ΑΠΕ-ΜΠΕ εύχεται «καλή επιτυχία».

Ευχή την οποία χρειάζονται οι χιλιάδες υποψήφιοι που θα προσέλθουν το Σάββατο, μετά από εντατική 4μηνη προετοιμασία, στα εξεταστικά κέντρα 43ων Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας για να εξεταστούν σε δύο μαθήματα: Στις 09:00 στην Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας με μέγιστη διάρκεια εξέτασης τις 2 ώρες και 45 λεπτά και στις 14:30 στις Γενικές Γνώσεις, με διάρκεια εξέτασης 2 ώρες και 30 λεπτά.

Και στα δύο μαθήματα οι υποψήφιοι θα πρέπει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα μία ώρα νωρίτερα. (Η αναζήτηση του Κέντρου που αντιστοιχεί στον κάθε υποψήφιο μπορεί να εντοπιστεί από την ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) με την εισαγωγή: ΑΦΜ, ή ΑΜΚΑ, ή αριθ. Ταυτότητας.)

Με πληροφρορίες από τη σελίδα aftodioikisi.gr 

Τέμπη – Τραγωδία: Ο 20χρονος που έσωσε δέκα (τουλάχιστον) συνταξιδιώτες του

0

Κι όμως μέσα από τα συντρίμια υπάρχει κάτι όμορφο…

Στο τοπίο της απογοήτευσης και του δράματος από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, διακρίνονται κάποιες ιστορίες που προκαλούν συγκίνηση και υπενθυμίζουν ότι υπάρχουν ψήγματα ελπίδας.

Την ώρα που ο τραγικός απολογισμός μεγαλώνει και η αγωνία για τους παγιδευμένους κάτω από το τρένο εντείνεται, μια ανάρτηση της γιατρού του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, Έρης Τζιαστούδη, στο Facebook δίνει μια ελπίδα μέσα στην τραγωδία.

Σύμφωνα με τη διοικητική σύμβουλο του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, ένας 20χρονος φοιτητής ξεχώρισε με την ηρωϊκή του ενέργεια, όταν κατάφερε να σπάσει μόνος του το τζάμι και να σώσει τουλάχιστον δέκα νεαρούς, αγόρια και κορίτσια.

Ο λόγος για τον φοιτητή Ανδρέα Αλικανιώτη, ο οποίος βγήκε σχεδόν αλώβητος από το 2ο βαγόνι, και αψηφώντας τον κίνδυνο, την τεράστια φωτιά που έκαιγε δίπλα του, θέλησε να σώσει κόσμο. Και τα κατάφερε.

Ολόκληρη η ανάρτηση της Έρης Τζιαστούδη:

«Αν και ο ουρανός γέμισε σήμερα από αγγέλους, είμαστε τυχεροί που έχουμε ανάμεσά μας έναν επίγειο άγγελο τον 20χρονο φοιτητή Ανδρέα Αλικανιώτη,ο οποίος βγήκε σχεδόν αλώβητος από το 2ο βαγόνι.

Είναι ένας ήρωας γιατί με κίνδυνο της ζωής του, με την τεράστια φωτιά δίπλα του, δεν εγκατέλειψε το βαγόνι αλλά κατάφερε και έσπασε μόνος του το τζάμι και έσωσε τουλάχιστον δέκα ακόμη παιδιά αγόρια και κορίτσια.

Μέσα στη σημερινή μαύρη ημέρα ο Ανδρέας μας έδειξε πως η νέα γενιά των Ελλήνων έχει καλοσύνη, αρχές και ήθος!

Συγχαρητήρια όμορφε Ανδρέα μου, συγχαρητήρια στους γονείς που σε μεγάλωσαν!!!»

 

Δεν είναι δυστύχημα, είναι μαζική ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ!

0

Φέρνεις στον κόσμο ένα παιδί, το μεγαλώνεις με αγώνα, το βλέπεις να ανθίζει, να ξεκινάει τις σπουδές του, κάνεις όνειρα, το καμαρώνεις…

Του Βασίλη Βέργη 

Και ξαφνικά, τίποτα. Απόλυτο σκοτάδι. Ένα τρένο σε ταξίδι χωρίς γυρισμό… Τελειώνουν όλα. Ζωή και θάνατος γίνονται ένα, άμορφη μάζα. Τα όνειρά καίγονται στις ράγες, η οικογένεια καταστρέφεται…

«Πάμε κι όπου βγει». Σα να ακούς το «μότο» αυτής της χώρας εδώ και αιώνες. Μια χώρα που πηγαίνει στην τύχη. Σαν ένα τρένο χωρίς φρένα. Το «Πάμε κι όπου βγει» της αυτοχειρίας και της δολοφονίας ταυτόχρονα…

Από τα μεσάνυχτα τα μάτια τρέχουν διαρκώς και στο κεφάλι μου γυρίζει μονίμως η ίδια σκέψη: Πόσες φορές, τα τελευταία 4 χρόνια, πήγα το παιδί μου στο Σταθμό Λαρίσης να ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη με το τρένο για τις σπουδές της στο ΑΠΘ. Πόσες φορές την περίμενα στον σταθμό να επιστρέψει, πόσες φορές μιλούσαμε στο τηλέφωνο κατά τη διάρκεια των ταξιδιών της. Και θεωρούσαμε ασφαλές το «ταξίδι με τρένο»…

Οι εικόνες της φρίκης που βιώνουμε από το μαύρο ξημέρωμα με τρελαίνουν. Το μυαλό δεν μπορεί να το δεχτεί. Τα παιδιά, τα παιδιά μας… Οι χαροκαμένοι γονείς που δεν θα τα ξαναδούν. Σκέφτομαι τις στιγμές των τηλεφωνημάτων. Να περιμένεις μια απάντηση, να ακούσεις τη φωνή που ξέρεις, που αγαπάς. Κι αυτή να μην έρχεται ποτέ. Θεέ μου, τούτο το μαρτύριο να μην το (ξανα)ζήσει κανείς…

Καταλαβαίνω ότι τόσα χρόνια πετούσαμε το νόμισμα ψηλά και είχαμε απλώς την τύχη αυτό να «κάθεται» όρθιο. Χιλιάδες, εκατομμύρια άνθρωποι ταξίδευαν δίχως να γνωρίζουν ότι καθημερινά παίζεται η ζωή τους κορώνα γράμματα. Με τρένα χωρίς ηλεκτρονική σήμανση το 2023! Την εποχή που με GPS ο καθένας γνωρίζει που βρίσκεται η παραγγελία του φαγητού του, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι μεταφέρουν ανθρώπινες ζωές οι οποίες «στηρίζονται» στο χέρι κάποιου εργαζόμενου. «Πάμε κι όπου βγει»…

Το μαύρο ξημέρωμα της 1ης Μαρτίου 2023 συνέβη αυτό που είχαν ουσιαστικά προειδοποιήσει επαγγελματίες οι οποίοι γνώριζαν, όμως ουδείς από τον ΟΣΕ (που τον παρέδωσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις και η τρόικα σε ξένα ιδιωτικά συμφέροντα), την ΕΡΓΟΣΕ και φυσικά την κυβέρνηση τους άκουσε. Δεν πάνε ούτε τρεις εβδομάδες από την ημέρα που οι σιδηροδρομικοί είχαν μιλήσει δημόσια, με ανακοίνωσή τους η οποία δυστυχώς έμελλε να έχει προφητικό χαρακτήρα: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» έλεγαν.

Είδαμε τα δάκρυα, το πρωί, από τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, τον κ. Καραμανλή. Και την παραίτησή του λίγες ώρες αργότερα. Τι να την κάνουμε, αλήθεια, τώρα την «πολιτική ευθιξία»; Τι να την κάνουν οι γονείς που έχασαν τα παιδιά τους; ΠΡΑΞΕΙΣ έπρεπε να κάνει και ο κ. Καραμανλής ΠΡΙΝ, όταν δεσμευόταν στη βουλή για την ασφάλεια των πολιτών στα τρένα. Του(ς) τα έλεγαν εκείνοι που γνώριζαν. Αλλά κυβέρνηση, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ κώφευαν…

Η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου, τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, τους την είχε περιγράψει όταν παραιτήθηκε ο κ. Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS. Τι έκαναν από τότε; Τί-πο-τα. «Πάμε κι όπου βγει»…

Σήμερα θρήνος, παντού. Δεκάδες νεκροί, εκατοντάδες τραυματίες. Μια χώρα τσακισμένη από τον πόνο.

Άνθρωποι που καταλαβαίνουν ότι από τύχη δεν ήταν εκείνοι στη θέση των νέων παιδιών που χάθηκαν, των οικογενειών που καταστράφηκαν.

Άνθρωποι που νοιώθουν ότι η Ελλάδα του «Πάμε κι όπου βγει» σκοτώνει τα παιδιά της και μετά κλαίει πάνω από τη σορό θεωρώντας ότι φταίνε άλλοι για το έγκλημά της. Γιατί εδώ δεν έχουμε δυστύχημα, αλλά ουσιαστικά μία ΜΑΖΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ με ΕΝΟΧΟΥΣ!

Το μόνο που σκέφτομαι τούτες τις ώρες -όταν μπορώ να σκεφτώ, όταν μπορώ να δω καθαρά μέσα απ’ τα δάκρυά μου, είναι τούτο: Φύγε παιδί μου από αυτή τη χώρα. Φύγε και πήγαινε να ζήσεις κάπου που θα σε σέβονται. Θα σέβονται τις σπουδές σου, τα όνειρά σου, τον αγώνα σου. Θα σέβονται τα χρήματα που θα πληρώνεις για φόρους και θα τα μετατρέπουν στις απαραίτητες υποδομές για τη ζωή σου.

Φύγε παιδί μου από εδώ και πήγαινε κάπου που δεν θα σε σκοτώνουν. Πήγαινε εκεί που η ζωή δεν αντιμετωπίζεται σα ρουλέτα του «Πάμε κι όπου βγει» αλλά με το σεβασμό που της αξίζει…

Εμείς εδώ είμαστε -αποδεδειγμένα πια- τόσο ανάξιοι ως κοινωνία, τόσο απαξιωμένοι από την εκάστοτε Πολιτεία, που δεν ξέρω αν και μετά από αυτή την εθνική τραγωδία θα αποδοθούν όλες οι ευθύνες. Αν θα ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ όλα ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ, πολιτικά και «επαγγελματικά», όπως τους πρέπει. Κι αν μπορούμε κάποια στιγμή να παραδώσουμε μια ζωή με ουσιαστική ασφάλεια στις επόμενες γενιές.

Είναι υποχρέωσή μας, ο καθένας από εκεί που μπορεί, να παλέψουμε για να αποδοθεί δικαιοσύνη. Το οφείλουμε στη μνήμη των παιδιών που χάθηκαν τόσο άδικα, στο θρήνο των οικογενειών τους, στα δάκρυα κάθε Ελληνίδας μάνας, κάθε Έλληνα πατέρα…

Να πω το φόβο μου; Το «Πάμε κι όπου βγει» θαρρώ ότι τους περισσότερους «μεγάλους»-ισχυρούς θα τους βγάλει «λάδι». Μακάρι να κάνω λάθος…

Κείμενο του Βασίλη Βέργη στην ιστοσελίδα sdna.gr

Αιολικά Πάρκα: Εκδίκαση χθες στο Σ.τ.Ε και το αίτημα ακύρωσης

0

Αιολικά Πάρκα σε Νάξο, Τήνο, Ανδρο και Πάρο… Εκδίκαση στο αίτημα ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλιου της Επικρατείας από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Κι όχι μόνο. Απ όλους τους φορείς και τους οικείους δήμους…

Ο Έπαρχος Πάρου Κώστας Μπιζάς, έδωσε το παρόν.

Βρέθηκε στην εκδίκαση της Αίτησης Ακύρωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, των Δήμων και των Συλλογικών Φορέων σχετικά με την Έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ) του έργου “Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) συνολικής ισχύος 218,5MW (95 Α/Γ) και των συνοδών σε αυτό έργων.

Αφορά τα νησιά Πάρο, Νάξο, Τήνο και Άνδρο και η εκδίκαση πραγματοποιήθηκε ενώπιον του ΣΤΕ, χθες Τετάρτη 1η Μαρτίου.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης της υπόθεσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ο κ. Μπιζάς δήλωσε:

“Το περιβάλλον δεν είναι κληρονομιά αλλά δάνειο από τις μελλοντικές γενιές που οφείλουμε να παραδώσουμε σε όσο το δυνατό καλύτερη κατάσταση.

Πιστεύουμε ότι με ενότητα, σωστό σχεδιασμό και διαρκή εγρήγορση θα αποτρέψουμε το έγκλημα που κάποιοι έχουν αποφασίσει, χωρίς να υπολογίζουν την ομόθυμη άρνηση των τοπικών κοινωνιών στα φαραωνικά αναπτυξιακά τους σχέδια.

Είμαστε όμως εδώ για να αγωνιστούμε και να αποτρέψουμε την καταστροφή των νησιών μας!

Ζητάμε ΑΚΥΡΩΣΗ της απόφασης που προβλέπει την εγκατάσταση αιολικών πάρκων στα νησιά μας!”.

Τέμπη – Τραγωδία: Στους 43 οι νεκροί, δύσκολα να βρεθούν επιζώντες

0

Στους 43 έχουν φτάσει οι νεκροί από το φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με όσα δήλωσε στην ΕΡΤ η Ρουμπίνη Λεοντάρη, προϊσταμένη της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας.

Όπως είπε έχει ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική εξέταση σε 43 σορούς, που είναι σε πολύ κακή κατάσταση και στην πλειοψηφία τους αφορούν νέα παιδιά με εκτιμώμενη ηλικία 20-30 ετών.

Όπως μετέδωσε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Λάρισας, Μάνια Γκουσιάρη, 53 άνθρωποι δεν βρίσκουν τους δικούς τους και βρίσκονται για αναζήτηση στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου δίνουν δείγμα DNA. Μια διαδικασία πολύ σκληρή και επώδυνη, αρκετά μεγάλη σε διάρκεια καθώς θα απαιτηθούν αρκετές ημέρες για την πλήρη ταυτοποίηση. Αρκετά από τα θύματα είναι διαμελισμένα, και έτσι είναι πολύ δύσκολη κατάσταση ακόμη και στην αναγνώριση.

Στο νοσοκομείο βρίσκονται 4 ιατροδικαστές ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, παρών είναι και ο Προϊστάμενος της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών.

Παράλληλα την δική τους μάχη να κρατηθούν στην ζωή δίνουν στις μονάδες εντατικής θεραπείας στα Νοσοκομεία της Λάρισας έξι νέοι άνθρωποι ηλικίας 20-25 ετών, ενώ υπάρχουν και περισσότεροι από 50 τραυματίες, οι οποίοι νοσηλεύονται και δέχονται την φροντίδα και φαίνεται να πάνε καλά.

Από τα στοιχεία που έδωσε η Πυροσβεστική προκύπτει ότι οι αγνοούμενοι είναι 19. Είναι όσοι δεν περιλαμβάνονται στους 43 νεκρούς, τους 72 τραυματίες και τους 222 που δεν χρειάστηκαν νοσηλεία σε δύο τρένα με συνολικά 356 επιβαίνοντες.

Διασώστης της ΕΜΑΚ: Δύσκολα θα υπάρχει επιζών
Για τις μαραθώνιες προσπάθειες που καταβάλλονται μίλησε ο διασώστης της ΕΜΑΚ Νίκος Ζυγούρης που πρόσφατα συμμετείχε στις έρευνες μετά τον σεισμό της Τουρκίας, και τώρα έσπευσε στο σημείο του δυστυχήματος.

Μιλώντας στην κάμερα της ΕΡΤ περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί, σημειώνοντας ωστόσο πως δύσκολα θα βρεθούν άλλοι επιζώντες.

«Είναι διαφορετικό το πεδίο εδώ σε σχέση με την Τουρκία και διαφορετικά τα μεγέθη προφανώς. Δεν παύει να είναι πολύ δύσκολο όμως… Εχουν ανασυρθεί από την 8η ΕΜΑΚ οκτώ σοροί. Τελευταίος ήταν ο μηχανοδηγός του ενός τρένου. Οι επιχειρήσεις σταμάτησαν και μόνο ο γερανός προσπαθεί να ανασύρει τη μηχανή του τρένου» είπε ειδικότερα.

«Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. Οπου επιχειρήσαμε υπήρχαν ευρήματα. Είτε σοροί είτε κάτι άλλο. Υπάρχουν σημεία που πιθανόν να βρεθούν κι άλλοι σοροί. Κάνουμε το καθήκον μας γιατί οι οικογένειες πρέπει να παραλάβουν τους ανθρώπους τους. Δυστυχώς» πρόσθεσε ο διασώστης της ΕΜΑΚ.

Ερωτώμενος για το αν οι έρευνες πρέπει να συνεχιστούν και αν υπάρχει πιθανότητα να βρεθούν ζωντανοί κάτω από τα συντρίμμια, απάντησε: «Υπάρχουν σημεία που χρίζουν περαιτέρω διερεύνησης. Θα συνεχίσουμε την αναζήτηση».

«Από τη μορφολογία του πεδίου υπάρχουν σημεία που πρέπει να ερευνηθούν. Δε ξέρω αν θα τελειώσουμε αύριο. Η πυροσβεστική διευθύνει όλη την έρευνα. Είναι δύσκολο το πεδίο. Δεν μπορούν να ενεργήσουν οι διασώστες χωρίς την βοήθεια των γερανών και γι’ αυτό έπαυσαν οι ενέργειες εκεί. Δύσκολα θα υπάρχει επιζών, αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία» κατέληξε.

Με πληροφορίες από τη σελίδα ertnews.gr 

Ιnvestigate Europe: «Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»

0

Ήταν ακριβώς έναν χρόνο πριν όταν το Investigate Europe έγραφε ένα άρθρο, το οποίο σήμερα αποδεικνύεται προφητικό. Ειδικά μετά από τα όσα τραγικά έγιναν στα Τέμπη.

Υπό τον τίτλο «Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»: Πώς τα τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία επιστρέφουν στην Ελλάδα», η αρθρογράφος του IE περιγράφει πώς ο «μεγαλύτερος ελβετικός πονοκέφαλος» έγινε δεκτός με ενθουσιασμό στην Ελλάδα.

«Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις… Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι εκτελούν όλες τις ελληνικές επιβατικές αμαξοστοιχίες από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα» έγραφε χαρακτηριστικά έναν χρόνο πριν, επικαλούμενο μάλιστα στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι, να φωνάζουν τότε: «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα!».

Η «Αλπική τουαλέτα»
Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 — που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία — «Pannenzug», που σημαίνει «τρένο βλάβης».

Εν τω μεταξύ, ο ιστότοπος που κατέγραψε τα προβλήματά του ονομάστηκε CessoAlpino, σημαίνει (σε κομψή μετάφραση) «Αλπική τουαλέτα» (Αλπική χ@@@α).

Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης, η πιο σημαντική διαδρομή στη μεσογειακή χώρα.

«Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», είχε πει χαρακτηριστικά τότε ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470s από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990.

«Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει.

Η άρνηση της Ελλάδας
Όμως -σύμφωνα πάντα με το άρθρο- η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις, ούτε να επιλέξει τι υλικό κυκλοφορεί στις γραμμές της, αφού οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές της.

Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας, έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ.

«Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκάλεσαν αποικιακή» γράφει και προσθέτει: «Αυτή είναι ασυνήθιστα δυνατή γλώσσα από ένα μέλος μιας συντηρητικής κυβέρνησης. Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να επιδοτήσει την ιταλική εταιρεία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων, όπως περιγράφεται σε σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (PSO)».

Μυστικά συμβόλαια
Ωστόσο, και αυτή η σύμβαση παραμένει μυστική, παρά τα αιτήματα για την Ελευθερία της Πληροφόρησης που υπέβαλαν βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Έτσι, οι επιβάτες στην Ελλάδα μπορούν μόνο να διαμαρτυρηθούν για τις επιδοτούμενες διαδρομές που διαλύονται ή παραμελούνται, χωρίς να μπορούν να αποδείξουν αθέτηση σύμβασης, υπογράμμιζε το δημοσίευμα πριν από έναν χρόνο.
Εν τω μεταξύ, οι συμβάσεις PSO μεταξύ σιδηροδρομικών εταιρειών και των περισσότερων άλλων κυβερνήσεων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ferrovie dello Stato και της κυβέρνησης της Ιταλίας, είναι δημόσιες.

Περισσότερη διαφάνεια
Στο εξής η ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε περισσότερη διαφάνεια και καλύτερη εποπτεία. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξασφαλίσει, έως το 2024, μια εξαίρεση από τον κανονισμό της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών που υποχρεώνει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για ατυχήματα. Στην πράξη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μερικές φορές προσφέρει αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις, αλλά αυτές οι πληρωμές είναι εθελοντικές και τα ποσά καθορίζονται από την εταιρεία.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μητρική της εταιρεία απαντά στις επικρίσεις, λέγοντας ότι η επικείμενη κυκλοφορία των «νέων τρένων θα βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

«Όταν ολοκληρωθούν οι αναβαθμίσεις της δικτυακής υποδομής με την εφαρμογή του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS (European Train Control System) το 2022/2023, θα είναι δυνατή η μέγιστη ταχύτητα 200 km/h, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3,5 ώρες », είχε πει τότε ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato, Carlo Valentino.

Το ETR 470 είναι όντως ένα γρήγορο τρένο, πιο γρήγορο από τα πενιχρά 160 χλμ/ώρα που μπορεί να υποστηρίξει το ελληνικό δίκτυο στη σημερινή του κατάσταση. Η ταχύτητα, ωστόσο, δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μετράει στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πολύ λιγότερο στην προμήθεια πέντε μεταχειρισμένων τρένων.

Προβλήματα
Σύμφωνα με το Investigate Europe το βασικό χαρακτηριστικό του ETR 470 είναι ο μηχανισμός κλίσης του, ο οποίος του έδωσε το όνομα «Pendolino», που σημαίνει μικρό εκκρεμές. Όταν μπαίνει σε στροφές, το τρένο ανυψώνεται από ένα υδραυλικό σύστημα εξωτερικά και «βυθίζεται» στο εσωτερικό του , αποκτώντας κλίση 8 μοιρών, που του επιτρέπει να πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες. Η κλίση θεωρούνταν το μέλλον των σιδηροδρόμων πριν από 30 χρόνια, και σήμερα, ορισμένα τέτοια τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν στην Ευρώπη.

Μερικοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο λόγος που η τεχνολογία κλίσης δεν έχει πιάσει ήταν ότι αυτά τα τρένα ήταν πολύ περίπλοκα και επομένως δεν ήταν αρκετά σταθερά.
Η Alstom, η οποία απορρόφησε τη Fiat Ferroviaria, κατασκευαστή του ETR 470, διατήρησε το δημοφιλές όνομα «Pendolino», αλλά τώρα πολλά νέα μοντέλα που φέρουν αυτό το όνομα δεν διαθέτουν μηχανισμό ανατροπής.

Συντήρηση
Η Alstom Greece αναβάθμισε το αμαξοστάσιο της Μενεμένης, στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να φροντίσει για τη συντήρηση των ETR 470.

Αλλά οι αισιόδοξες ανακοινώσεις για αυτή τη «νέα σιδηροδρομική εποχή» για την Ελλάδα έρχονταν σε έντονη αντίθεση με μια ακόμη προειδοποίηση από την Ελβετία.

Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα προβλήματα του ETR 470 ακόμη και μετά την αύξηση της χρηματοδότησης και τον πλήρη έλεγχο της συντήρησής τους. Ο πρώην επικεφαλής της SBB, Benedikt Weibel , είπε στο Investigate Europe: «Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR 470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας». Ο διάδοχος του Weibel στο τιμόνι της SBB, Andreas Meyer , ήταν ακόμη πιο ωμός. «Καλύτερα να τελειώσουμε αυτή τη φρίκη», φέρεται να είπε το 2011.

Φωτιές, βλάβες, ακυρώσεις
Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτήσουν, σε μόνιμη βάση, δύο ειδικά εκπαιδευμένους εργαζόμενους, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με τη βοήθεια ενός δεύτερου σιδηροδρομικού υπαλλήλου που έτυχε να ταξιδεύει με αυτό το τρένο.

Εκείνη τη χρονιά ολοκληρώθηκε η σύντομη καριέρα του ETR 470 στη Γερμανία, όπου αρχικά έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς εξοικονομούσε σχεδόν μία ώρα στη διαδρομή Μιλάνο-Στουτγάρδη.

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard μήκους 15 χιλιομέτρων. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης.

«Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων στους σιδηροδρόμους τον Μάιο του 2011.

«Από την έναρξη λειτουργίας τους το 1993, τα ETR 470 έχουν συνεχώς τα ίδιο τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν. Προκαλούν συνεχώς τεράστιες δυσκολίες στην κυκλοφορία και βλάπτουν την εικόνα των σιδηροδρόμων. Συχνά αποτυγχάνουν να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα, σταματούν στα μέσα του ταξιδιού ή καταρρέουν εντελώς. Όλα αυτά ασκούν μεγάλη πίεση στο προσωπικό, που επιδεινώνεται από συνεχείς και δικαιολογημένες καταγγελίες από τους επιβάτες».

Συστήματα πυροπροστασίας
Στην πραγματικότητα, τα ETR 470 διαφέρουν από τον υπόλοιπο στόλο της Trenitalia επειδή ποτέ δεν ήταν εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας.
Μέχρι το 2005, προηγούμενα περιστατικά είχαν πείσει τις ιταλικές αρχές να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς πυροπροστασίας και να απαιτήσουν συστήματα υδρονέφωσης υψηλής πίεσης στην οροφή κάθε βαγονιού που εισέρχεται σε σήραγγες μεγαλύτερες από 500 μέτρα (πρότυπο UNI 11565, αναθεωρημένο το 2016).
Ο κανονισμός ίσχυε άμεσα για όλα τα νέα τρένα, ενώ τα τρένα που ήταν ήδη σε λειτουργία έπρεπε είτε να εκσυγχρονιστούν είτε να αποσυρθούν πριν την άνοιξη του 2020 (λόγω της πανδημίας, η προθεσμία αναβλήθηκε ελαφρά). Αντί να αναβαθμίσει τα ETR 470 για να τα κάνει κατάλληλα για τούνελ, η FSI τα έστειλε στην Ελλάδα.

Η διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Όθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων.

Και διερωτάται: «Το προηγμένο σύστημα ενεργητικής πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στην γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα;».

Η Investigate Europe ζήτησε τη λίστα των έργων από την Alstom Greece, η οποία δεν απάντησε, παραπέποντας το θέμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δεν παρείχε τη λίστα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΙΕ, τα τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυο τροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία».

 Υπάρχουν όμως περισσότερα.
Ο καθηγητής μηχανικής μεταφορών του Πολυτεχνείου του Τορίνο και συγγραφέας μελετών για τα ανακλινόμενα τρένα, Bruno Dalla Chiara, εξήγησε στην IE ότι αυτά τα τρένα απαιτούν εξαιρετική συντήρηση σιδηροτροχιάς, διαφορετικά ερμηνεύουν το ανομοιόμορφο ύψος των σιδηροτροχιών ως είσοδο σε καμπύλη, ενεργοποιώντας τον μηχανισμό κλίσης, παρόλο που η το τρένο ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή.

Επίσης, το μεγάλο τους πλεονέκτημα – η ικανότητά τους για γρήγορη επιτάχυνση, αυξάνει τον κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης. «Η καλή συντήρηση των γραμμών είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Εάν στείλετε ένα τέτοιο τρένο σε μια γραμμή που δεν συντηρείται καλά, θα έχετε πρόβλημα», επεσήμανε στο Investigate Europe. Όμως στην Ελλάδα, οι μεγάλες περικοπές με εντολή των πιστωτών άφησαν τον νέο ΟΣΕ (διαχειριστής δικτύου), με 800 υπαλλήλους, μια αναλογία εργαζομένων προς χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών που είναι μικρότερη από το μισό του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Σήμερα, ο νέος ΟΣΕ (δίκτυο) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (λειτουργία και συντήρηση τρένων) απασχολούν περίπου 2.000 άτομα συνολικά. Πολλοί ηλικιωμένοι εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με σκληρό τρόπο με μια νεότερη γενιά σιδηροδρομικού προσωπικού.
Αυτό το εργατικό δυναμικό αγωνίζεται να καλύψει τις πιο βασικές ανάγκες, όπως ήταν οδυνηρά εμφανές κατά τη διάρκεια της κακοκαιρία της 24ης Ιανουαρίου, όταν, για πρώτη φορά, δύο τρένα ήταν κολλημένα στο χιόνι για πολλές ώρες, στην κύρια και πιο σύγχρονη γραμμή της χώρας, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Και σε αυτό το σημείο, η Ferrovie dello Stato θεωρεί ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για την ανάπτυξη του ETR 470: «Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι περιορισμοί», δήλωσε ο εκπρόσωπος Carlo Valentino.

Δοκιμές
Πώς τα πήγαν λοιπόν μέχρι στιγμής τα ETR 470 στις δοκιμαστικές διαδρομές στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη; καταλήγει το δημοσίευμα και προσθέτει: «Μήπως, για να απλοποιήσει τη συντήρηση και να αποτρέψει πιθανά προβλήματα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απενεργοποιήσει τον μηχανισμό κλίσης, μειώνοντας την ταχύτητα του τρένου, όπως έκαναν οι πολωνικοί σιδηρόδρομοι με τα δικά τους Pendolinos; Τότε γιατί όλη η φασαρία για τα «γρήγορα τρένα»; »

«Στο Pendolino», λέει ο Weibel, ο πρώην επικεφαλής των ελβετικών σιδηροδρόμων, «το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη».

Κείμενο της Ναταλίας Δανδόλου, πηγή in.gr

Αναβάθμιση υποδομών ύψους 550.000 ευρώ σε Φολέγανδρο, Ανδρο, Κέα και Κύθνο

0
Αφαλάτωση - Αντίπαρος
Αφαλάτωση - Αντίπαρος

Αναβάθμιση υποδομών. Υπεγράφησαν από το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτική, πέντε αποφάσεις επιχορήγησης για τη Φολέγανδο, την Κύθνο, την Άνδρο και την Κέα συνολικού ύψους 555.060 ευρώ. Αφορά υποδομές για μονάδες αφαλάτωσης, δικτύου ύδρευσης και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω σχεδιασμού Φωτοβολταϊκού συστήματος.

Η είδηση έρχεται μέσα από ενημέρωση της Κατερίνας Μονογυιού, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στις Κυκλάδες 

Υπεγράφησαν από το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη πέντε αποφάσεις επιχορήγησης για τη Φολέγανδο, την Κύθνο, την Άνδρο και την Κέα συνολικού ύψους 555.060€. Πιο συγκεκριμένα:

1. του Δήμου Φολεγάνδρου:
α) ποσού 230.000,00€ για την υλοποίηση του έργου «Αναβάθμιση και συντήρηση μονάδων αφαλάτωσης Δήμου Φολεγάνδρου» και
β) ποσού 24.800,00€ για την παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την αναβάθμιση και επέκταση των υποδομών ύδρευσης Δήμου Φολεγάνδρου.

Στην χώρα που ζεις από τύχη…

0
Police and emergency crews search wreckage after a train accident in the Tempi Valley near Larissa, Greece, March 1, 2023. - At least 32 people were killed and another 85 injured after a collision between two trains caused a derailment near the Greek city of Larissa late at night on February 28, 2023, authorities said. A fire services spokesman confirmed that three carriages skipped the tracks just before midnight after the trains -- one for freight and the other carrying 350 passengers –- collided about halfway along the route between Athens and Thessaloniki. (Photo by Sakis MITROLIDIS / AFP)

Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει κύριοι. Κανένα. Το λάθος, το μοναδικό λάθος είναι το ελληνικό κράτος. Ένα κράτος το οποίο επιτρέπει το 2023 σε έναν ανειδίκευτο εργαζόμενο 59 ετών, ο οποίος αποσπάστηκε πριν από λίγες μέρες από το Υπουργείο Παιδείας στον ΟΣΕ και την Λάρισα για να δουλέψει ως σταθμάρχης, λόγω της έλλειψης προσωπικού, να ορίζει τη μοίρα χιλιάδων επιβατών.

Tου Μιχάλη Τσόχου 

Και αυτός ο άνθρωπος για να δουλέψει πέντε ακόμη χρόνια μέχρι να βγει στη σύνταξη από εκεί που μοίραζε βιβλία στα σχολεία, βρέθηκε στα 60 του να είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για την ασφάλεια κάθε επιβάτη σε κάθε ελληνικό τρένο. Και τώρα θα του φορτώσουν και όλη την ευθύνη, όλο το βάρος των νεκρών παιδιών και αυτής της ανείπωτης καταστροφής.
poster

Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ξεπέρασε και τον ανύπαρκτο εαυτό του. Το ελληνικό κράτος που εις γνώση του και με δική του απόφαση επιτρέπει όπως εμείς μάθαμε σήμερα (το κράτος και το Υπουργείο και η εκάστοτε κυβέρνηση το ξέρει χρόνια) στα τρένα να κυκλοφορούν εδώ και χρόνια στους σιδηροδρομικούς σταθμούς χωρίς κανένα από τα τρία βασικά μέτρα ασφαλείας να λειτουργούν. Προσέξτε δεν χάλασαν πριν λίγες ημέρες και δεν τα φτιάξαμε, δεν χάλασαν πριν μερικούς μήνες και δεν τα φτιάξαμε, δεν λειτουργούσαν ποτέ, από την αρχή που εγκαταστάθηκαν. Δεν λειτούργησαν ποτέ, ούτε μετά την αναβάθμιση και ενώ για αυτή την αναβάθμιση το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε απίθανα χρήματα. Το ελληνικό δημόσιο που έδωσε σε ιδιωτική εταιρεία τα τρένα, αλλά κράτησε για τον εαυτό του, την συντήρηση και όλο το κόστος της και φυσικά την ευθύνη για αυτό.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο κράτος στον κόσμο, δεν το χωράει το μυαλό μου, που επί της ουσίας αποφάσισε ότι η μετακίνηση των πολιτών του με ένα από τα βασικά μέσα μεταφοράς θα γίνεται χωρίς ασφάλεια. Ότι τα τρένα θα κυκλοφορούν και εμείς θα ελπίζουμε ως κράτος οι επιβάτες τους να ζήσουν από τύχη, διότι ασφάλεια αποφασίσαμε ως κράτος ότι δεν χρειάζεται να έχουν.

Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι οι εργαζόμενοι τους έστελναν επιστολές, έκαναν καταγγελίες και απεργίες και δεν τους ζητούσαν αύξηση, αλλά να εγκαταστήσουν τα μέτρα ασφαλείας για να μην σκοτωθούν οι ίδιοι και ο κόσμος που μεταφέρουν και αυτοί τους απαντούσαν με εξώδικα…

Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι στην τελευταία επιστολή των εργαζομένων αναγράφονταν τόσο χαρακτηριστικά ότι έρχεται το δυστύχημα που θα θρηνήσουμε θύματα και εσείς θα ρίχνετε κροκοδείλια δάκρυα και το ελληνικό κράτος συνέχισε να λέει, δεν πειράζει τα τρένα να κυκλοφορούν κανονικά, χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας, χωρίς κανένα κανόνα να τηρείται.

Δεν γίνεται το 2023 εσύ να παραγγέλνεις την πίτσα σου και να μπορείς να δεις στο κινητό σου σε πιο στενό είναι το παπάκι που σου την φέρνει και να μην μπορούν να δουν οι σταθμάρχες που είναι τα τρένα, επειδή το σύστημα δεν λειτουργεί, δεν λειτούργησε ποτέ. Δεν γίνεται να είσαι οδηγός τρένου και να οδηγείς στα τυφλά με βάση μία οδηγία που σου δίνει κάποιος που γυρνάει ένα κλειδί. Κάποιος που είναι εντελώς άπειρος, που δεν έκανε ποτέ στη ζωή του αυτή την δουλειά και τον έβαλαν να την κάνει στα 60 του. Αλλά και έμπειρος να ήταν πάλι δεν θα άλλαζε κάτι. Δεν γίνεται να μην λειτουργούν καν τα φανάρια που ειδοποιούν τους οδηγούς, όχι γιατί χάλασαν, αλλά γιατί εγκαταστάθηκαν, αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!

Δεν γίνεται όλα αυτά να τα ξέρουμε και εις γνώση μας να βάζουμε τα παιδιά μας στα τρένα. Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Αυτή τη φορά το ελληνικό κράτος, εις γνώση του και με πρόθεση σκότωσε τα παιδιά του. Δεν ήταν αμέλεια, δεν ήταν λάθος, δεν ήταν ανθρώπινο ή πολλά ανθρώπινα λάθη μαζί, ήταν μία δολοφονία με πρόθεση, δεκάδων αθώων παιδιών με αποκλειστικό θύτη το ελληνικό κράτος…

Κείμενο του Μιχάλη Τσόχου που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα gazzetta.gr 

Τραγωδία – Τέμπη: Παραίτηση Κώστα Καραμανλή

0

Την παραίτηση από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

«Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή του.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του Κώστα Αχ. Καραμανλή:

«Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΣΕ: Η σύγκρουση «δείχνει» ανθρώπινο λάθος

Για τραγωδία που οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος είχε κάνει, νωρίτερα, λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος, Νίκος Τσικαλάκης.

«Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος (…) Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες. Η εικόνα ολοκληρωμένη, για να πούμε τι ακριβώς φταίει, ποιο είναι δηλαδή το κύριο αίτιο» που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες «δεν μπορούμε να το ξέρουμε, είναι πολύ νωρίς». Ωστόσο, όπως ανέφερε «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».

«Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». «Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», είπε ο κ. Τσικαλάκης.

Συνελήφθη ο σταθμάρχης

Το μεσημέρι συνελήφθη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ από το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο 59χρονος σταθμάρχης χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Αναπάντητα ερωτήματα

Επισήμως, νεκροί είναι 36 επιβάτες αλλά οι αρχές εκτιμούν πως ο αριθμός των θυμάτων θα αυξηθεί, καθώς αρκετά άτομα εγκλωβίστηκαν στα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Hellenic Train, στα δύο τρένα επέβαιναν συνολικά 354 άτομα (342 επιβάτες και 12 άτομα προσωπικό, δύο εκ των οποίων στην εμπορική αμαξοστοιχία).

Το επιβατικό τρένο που είχε κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία που είχε αντίθετη κατεύθυνση. Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα για τον συντονισμό των αρμόδιων αρχών την ώρα του δυστυχήματος, αναδεικνύοντας – με τον πλέον τραγικό τρόπο – και το ζήτημα της γενικότερης λειτουργίας των σιδηροδρομικών δικτύων στη χώρα.

Με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου η εποπτεία του συνόλου της προανάκρισης για την τραγωδία των Τεμπών ανατέθηκε στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο. Ο κ. Ντογιάκος ζήτησε την επίσπευση των ανακρίσεων για την υπόθεση.

Μαρτυρίες στελεχών της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης

Συγκλονιστικές είναι οι στιγμές που βιώνουν οι διασώστες που κλήθηκαν να επιχειρήσουν στο σημείο σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και τον τραυματισμό δεκάδων συνανθρώπων μας. Στελέχη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης που έφθασαν από την πρώτη στιγμή στο σημείο της τραγωδίας μοιράστηκαν με την «Κ» τις εικόνες που αντίκρισαν οι οποίες, όπως είπαν, δεν πρόκειται να σβηστούν ποτέ από το μυαλό τους.
«Αυτό που αντικρίσαμε δεν περιγράφεται»

«Στις 12.00 τα μεσάνυχτα ειδοποιηθήκαμε από την πολιτική προστασία και σε μισή ώρα βρισκόμασταν στο σημείο. Όταν φθάσαμε εκεί είδαμε ανθρώπους του ΕΚΑΒ να βγάζουν τραυματίες. Υπήρξε άμεση κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού. Αυτό που αντικρίσαμε στο σημείο του δυστυχήματος δεν λέγεται. Βομβαρδισμένο τοπίο» περιέγραψε ο κ. Γιάννης Ξανθόπουλος, μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Λάρισας.

«Συνεχώς εντοπίζονταν σοροί. Σώματα, σίδερα, πλαστικά, καρέκλες, τσάντες, όλα ένα κουβάρι. Είναι η χειρότερη αποστολή που έχω συμμετάσχει. Υπήρχαν πολλά νέα παιδιά. Νιώσαμε ότι βγάζουμε τα παιδιά μας» κατέληξε.

Δημοσία δαπάνη οι κηδείες των θυμάτων

Οι κηδείες των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, θα τελεστούν δημοσία δαπάνη, κατόπιν απόφασης των υπουργών Εσωτερικών Μ. Βορίδη και Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα. Παράλληλα, με απόφαση του κ. Βορίδη, από την 1η Μαρτίου έως την 3η Μαρτίου 2023 οι σημαίες σε όλα τα δημόσια κτίρια της χώρας θα κυματίζουν μεσίστιες, ενώ αναστέλλεται κάθε δημόσια εορταστική εκδήλωση, σε εφαρμογή της κήρυξης τριήμερου εθνικού πένθους από τον πρωθυπουργό.

Με πληροφορίες από την σελίδα kathimerini.gr

Εκτακτο: Η μεταφορά της ανεμογεννήτριας προς την έξοδο της πόλης

0

Ξεκίνησε εδώ και μία ώρα περίπου η επιχείρηση μεταφοράς μέρους ανεμογεννήτριας από τη πόλη της Νάξου στην Κόρωνο.

Κι όπως είναι γνωστό κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει εύκολα. Χρειάζεται τη συνεργασία όλων, καθότι μιλάμε για μεταφορά ενός ιδιαίτερα μεγάλου όγκου.

Λιμενικό, Δημοτική Αστυνομία και Αστυνομία όπως και τα στελέχη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σε αγαστή συνεργασία με τα μέλη της εταιρίας που έχει αναλάβει την μεταφορά, έστησαν το πλάνο για την καλύτερη δυνατή μετακίνηση.

Που θα καλύψει το σύνολο του νησιού. Μάλιστα θα περάσει μέσα από το Χαλκί και το Φιλώτι, που μοιάζει με επικίνδυνη αποστολή…

Με το καλημέρα πάντως ιδιώτες επαγγελματίες με εμπειρία (σ.σ. έχουν επιχείρηση ανάλογων υλικών στην Κόρωνο) προχώρησαν σε αφαίρεση πινακίδων στο κόμβο λυκείου για την καλύτερη μετακίνηση τριών φορτηγών.

Οπως είναι γνωστό η ανεμογεννήτρια που θα αντικατασταθεί είχε καεί την 4η Αυγούστου σε πυρκαγιά που ξέσπασε και λίγο έλειψε να φτάσει έως τη Μουτσούνα.

Ευχαριστούμε τον φίλο της ιστοσελίδας Σοφοκλή Κουφόπουλο για το video