Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΈρευνα: Tο 82% των Ελλήνων οδηγούν για αποστάσεις μικρότερες των 4 χιλιομέτρων

Έρευνα: Tο 82% των Ελλήνων οδηγούν για αποστάσεις μικρότερες των 4 χιλιομέτρων

|

Τα αποτελέσματα έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 2.560 μη επαγγελματίες οδηγοί υπό την επίβλεψη του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πρώην προέδρου του Εθνικού Κέντρου «Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Ελλάς» Γιάννη Κουτεντάκη, έδειξαν ότι το 82% των συμμετεχόντων χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για αποστάσεις (με επιστροφή) μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων, και μόνο το 18% για μεγαλύτερες διαδρομές.

Τα πιο πάνω επιβεβαιώνει, όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Κουτεντάκης, πρόσφατο πόρισμα της EUROSTAT (19-7-2024) σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για αρκετά μικρότερες αποστάσεις σε σχέση με τους οδηγούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

«Το σημαντικότερο επακόλουθο της ξεχωριστής αγάπης που δείχνουν οι Έλληνες για το αυτοκίνητο είναι η εκούσια υποβάθμιση της υγείας των οδηγών, λόγω της επικράτησης ενός καθιστικού τρόπου ζωής και της συνακόλουθης σωματικής αδράνειας. Κάθε χρόνο πεθαίνουν περίπου 6 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως από αιτίες που συνδέονται με τη σωματική αδράνεια, όπως αδύναμο μυοσκελετικό σύστημα, χρόνια νοσήματα (καρδιοαγγειακά, διάφοροι τύποι καρκίνου, μεταβολικό σύνδρομο, κ.α.), καθώς και από την μείωση των δεξιοτήτων μνήμης ή νοητικών διαταραχών.

Αντίθετα, προκρίνοντας το περπάτημα αντί για τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης (τα 4 χιλιόμετρα αντιστοιχούν με περίπου 5.000 βήματα ήπιου βαδίσματος 45-50 λεπτών), πραγματοποιούμε το σύνολο σχεδόν των βημάτων που απαιτούνται ημερησίως προκειμένου να διατηρηθεί, ή και να βελτιωθεί, η σωματική και νοητική υγεία μας» τονίζει επίσης ο ομότιμος καθηγητής.

O ίδιος προσθέτει: «Με τις εκτιμήσεις του συνολικού κόστους της σωματικής αδράνειας στην Ελλάδα να ξεπερνούν το 1 δισ. ετησίως, γίνεται κατανοητό ότι εάν περπατήσουμε αντί να οδηγήσουμε ιδιαίτερα μικρές αποστάσεις, θα δημιουργηθούν σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για τους ίδιους τους πολίτες όσο και για το ΕΣΥ.

Έχει βρεθεί, για παράδειγμα, ότι (το ανέξοδο) περπάτημα περίπου 4 χιλιομέτρων ημερησίως, είναι 1,5 φορές πιο αποτελεσματικό από οποιαδήποτε (οικονομικά απαιτητική) φαρμακευτική ή γνωστική συμπεριφορική θεραπεία στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και του άγχους, ενώ μπορεί να μειώσει μέχρι και 30% τον κίνδυνο προσβολής από δαπανηρών στη διαχείρισή τους ασθενειών, όπως καρκίνοι και καρδιαγγειακά νοσήματα. Στα πιο πάνω να προστεθεί και το γεγονός ότι ο καθιστικός τρόπος ζωής συνήθως συνδέεται με συναισθηματικές υπερφαγίες και κατανάλωση ανθυγιεινών παρασκευασμάτων, με οτιδήποτε αυτό σημαίνει για την ατομική υγεία, την οικονομική και κοινωνική ευεξία γενικότερα».

«Όμως, και το περιβάλλον θα ωφεληθεί από την επιλογή του βαδίσματος αντί του αυτοκινήτου. Τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης ενός μέσου οχήματος παράγουν τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο ένας ενήλικας αναπνέοντας για περίπου 30 ώρες, ή περίπου 280 κιλά ετησίως όταν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μόνο για 250 ημέρες. Εάν λάβουμε υπόψη ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τότε καταλήγουμε στο ότι τα εν πολλοίς αχρείαστα 4 χιλιόμετρα οδήγησης μπορεί δυνητικά να συμβάλλουν στην παραγωγή 1,5 εκατομμυρίου τόνων διοξειδίου του άνθρακα, που αποτελεί ένα από τα κύρια αέρια θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα».

«Τέλος, με το 70-80% των τροχαίων ατυχημάτων να συμβαίνουν σε αστικές περιοχές της χώρας με ένα κόστος που ξεπερνά τα 5,3 δισ. ευρώ ετησίως, καταντά την οδήγηση μικρών αποστάσεων σε πολυσύχναστες περιοχές μία άκρως επικίνδυνη και πολυέξοδη διαδικασία, σε σχέση με το φτηνό, ευχάριστο και σίγουρο για τα αποτελέσματα περπάτημα» καταλήγει τονίζοντας ο Γιάννης Κουτεντάκης.

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Στη Νάξο το νέο ερευνητικό έργο του ΕΜΠ για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων

Με τη χρηματοδότηση του Horizon και σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ξεκινά πιλοτική εφαρμογή τεχνολογιών για την ενίσχυση της υδατικής επάρκειας

Γ. Πολυχρονάκος: “Να βγάλουμε τους νησιωτικούς δήμους από το σημερινό αδιέξοδο”

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρουσίασε προτάσεις και δεσμεύσεις για την αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή ανάπτυξη

Κ. Μονογυιού: 40.000.000 € για την αποπληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ουσιαστική στήριξη στους νησιώτες μας

Κατά το έτος 2024, καταβλήθηκε συνολικά το ποσό των 68.000.000 ευρώ για όλες τις μορφές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη Σαντορίνη: Τρία σχολεία στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Ο Δήμος Θήρας επενδύει σε σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες με έργα συντήρησης, αναβάθμισης και συνεργασία με την κεντρική πολιτεία

Ν. Πιτταράς: «Η βιωσιμότητα της Νάξου περνά από τη συνεργασία τουρισμού και πρωτογενή τομέα» (video)

Ο ιδιοκτήτης του Τυροκομείου Πιτταράς συγκίνησε με την αυθεντική του παρέμβαση στη 1η Συνάντηση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου

Στοίχημα – Βραζιλία: Μάχη ουραγών με την ισοπαλία να έχει το πρώτο λόγο

Παϊσαντού - Κρισιούμα: Μάχη ουραγών με τριπλασιασμό και ο πρώτος λόγος η ισοπαλία...

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας