Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΥγείαΑποψη - Τζανετής: "C-130 για αεροδιακομιδές τέλος... Φόβος για ιδιωτικοποίση;"

Αποψη – Τζανετής: “C-130 για αεροδιακομιδές τέλος… Φόβος για ιδιωτικοποίση;”

|

Ο πρώην διοικητής του ΕΚΑΒ, Παναγιώτης Τζανετής αποκαλύπτει ότι η Πολεμική αεροπορία σταματά την χρήση των C-130 για αεροδιακομιδές και μένει το ΕΚΑΒ μόνο με τα ελικόπτερα – Το timing που προβληματίζει

Έτοιμοι λοιπόν για τουρισμό ala Indiana Jones, με τις απειλές να ενεδρεύουν παντού, όπως επισήμανε χαριτωμένα και ο esthete Γ.Γ. Τουρισμού κ. Λούλης, που ειρωνεύτηκε δημοσίως τις «ουρές» των επιχειρήσεων μαζικού τουρισμού. Η ειλικρίνεια του υπεύθυνου αυτού στελέχους θύμισε τον ακόμη πιο ειλικρινή προϊστάμενό του, κ Θεοχάρη Χάρη, που κατέταξε την Μύκονο στις επικίνδυνες νήσους.

Του Παναγιώτη Τζανετή (tvxs.gr)

Από την άλλη, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενημέρωσε το Υγείας και το ΕΚΑΒ ότι δεν διαθέτει πλέον αεροσκάφη για τις αεροδιακομιδές και άμεσα το έθεσε σε εφαρμογή! Από ημερών, η υπηρεσία αυτή διαθέτει πλέον μόνο ελικόπτερα. Ελικόπτερα ακόμη και για μακρινά μέρη όπως η Κέρκυρα ή η Κρήτη; Εξάωρη πτήση Χίο-Σάμο-Λέρο και πίσω, σαν σχολικό λεωφορείο, πολλαπλών στάσεων; Καλώς ήλθατε πίσω, στον 20ο αιώνα.

Διακομιδές, τουρισμός και πανδημία

Ενώ λοιπόν τουρισμός λέγεται η σπονδυλική στήλη της επισφαλούς οικονομίας κι όχι τόσο οι αισθητικές προτιμήσεις του κάθε  διακεκριμένου, ας ανασκοπήσουμε με αφορμή αυτές τις εξελίξεις την όλη κυβερνητική παρέμβαση.

Οι πατρικές νουθεσίες περί “Silver economy” του Πρωθυπουργού κομίζουν γλαύκα εις Αθήνας. Όλοι γνώριζαν ότι θα μπορούσαμε να έχουμε γίνει η Florida  της Ευρώπης και ιδανικός τόπος ζωής για Σκανδιναβούς μεγαλοσυνταξιούχους, όπως από δεκαετιών το κάνει η Νότιος Γαλλία. Ωστόσο οι υφιστάμενες υποδομές και οι κεντρικές πολιτικές επιλογές το απαγόρευαν ακόμη και χωρίς πανδημίες. Προκρινόταν επομένως  οι πιο light λύσεις, η κοινώς λεγόμενη αρπαχτή. Αν ήρθε η ώρα της αλλαγής, ας το πει στον καθρέφτη!

Όποιος silver μας επιλέξει, μεταφέροντας στο νότο τις πλουσιοπάροχες παροχές κρατών με σκληρές καιρικές συνθήκες αλλά με πιο στοργικό κράτος πρόνοιας, έχει απαιτήσεις. Αν γηραλέος ων σπάσει το πόδι του, θέλει να υπάρχει ένα ασθενοφόρο, να τον πάει από έναν ασφαλή δρόμο με σήμανση, φωτισμό .κά, να φθάσει σε ένα Κέντρο Υγείας με επαρκή προσωπικό και εξοπλισμό. Δεν απαιτεί από ένα νοσοκομείο σε κάθε νησί (οι σχετικοί μαξιμαλισμοί μπορεί να γίνουν ιατρικώς επικίνδυνοι). Απαιτεί όμως ένα αξιόπιστο σύστημα διακομιδών που να τον μεταφέρει εγκαίρως στο σημείο οριστικής αντιμετώπισης.

Αν λοιπόν ο εν λόγω γηραλέος μεγαλοσυνταξιούχος του βορρά το ψάξει λίγο, μαθαίνει πως: Νησιά υπάρχουν πολλά, πάρα πολλά! Όμως ΕΚΑΒ διαθέτουν μόνο 25 εξ αυτών (συνυπολογιζομένων καταχρηστικώς Σαλαμίνας,  Κρήτης & Εύβοιας).

Στο Κέντρο Υγείας π.χ. μιας νήσου ανώνυμης αλλά απολύτως υπαρκτής, ευρισκομένης στο κέντρο του Αρχιπελάγους, έκτασης άνω των 120 Km2 και με πληθυσμό κάποιων χιλιάδων μόνιμων κατοίκων, υπηρετεί μόνο ένας μόνιμος οδοντίατρος  επικουρούμενος για λίγους μήνες από δύο επικουρικούς γιατρούς. 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας τους απέστειλε ο ΕΟΔΥ, δύο τεστ!!! και για να πάρουν αποτέλεσμα από το γενόμενο test θα έπρεπε να περιμένουν άνω του δεκαημέρου, οπότε o covid-19 μάλλον θα είχε μάλλον αποφασίσει τα περαιτέρω από μόνoς του.

Ο δε θρυλικός «υγειονομικός υπεύθυνος των πρωτοκόλλων για το κάθε ξενοδοχείο» είναι εκεί εντελώς ανύπαρκτος κι αλλού όπου υπάρχει ως φυσική δυνατότητα παραμένει εντελώς απρόθυμος. Το περίφημο εξοπλισμένο πλωτό ασθενοφόρο αποδείχθηκε χάρτινο, οι δε αεροδιακομιδές διέθεταν μέχρι πρότινος μία μπαλωμένη κάψουλα που επέτρεπε μια και μόνη διακομιδή ημερησίως.

Κρούσματα μηδέν, αεροδιακομιδές μηδέν, διασωληνώσεις μηδέν, θάνατοι μηδέν…. Προσλήψεις μηδέν.

Covid free περιοχή, ανοίξαμε και σας περιμένουμε! Πρωτοφανής θρίαμβος Μωυσέως κι άλλων υπεράνθρωπων δυνάμεων!

Ο κουτόφραγκος υποψήφιος πελάτης όμως: α) δεν πιάνει ΣΚΑΙ β) μελετά στο διαδίκτυο Θεοχάρηδες, Λούληδες και το κακό συναπάντημα γ) έχει επίγνωση ότι στην ηλικία του «ή από πέσιμο ή από …» δ) θα πρέπει να μπει και σε ένα αεροπλάνο τίγκα (σε μια νοσταλγική αναβίωση των «θωρακισμένων συνόρων» του Φλεβάρη) κι  ενώ όλοι τον προειδοποιούν για ενδεχόμενο Β’ κύμα (ε) του κλείνουν το μάτι διάφοροι τοπικοί προορισμοί όπως μας απέδειξε η πρόσφατη βαυαρική παρέμβαση  στ) ο γιατρός της γειτονιάς του τον κατατόπισε ότι ανάμεσα σε μια έγκαιρη διάγνωση (με τον οδοντίατρο και τα δύο test) και στην ασφαλή διακομιδή, απαιτείται επιπλέον και η επιτόπια δυνατότητα διασωλήνωσης καθώς και η ύπαρξη θαλάμου αρνητικής πίεσης.

Βάσει των ανωτέρω, τι εικάζετε ότι θα πράξει; Κι αν έχει κάνει κάποιο τάμα στην Santa Corona να έρθει ντε και καλά φέτος στην Ελλάδα, γιατί δεν θα πάει στην Κρήτη ή έστω στην υγειονομικά πτωχή αλλά οδικά προσβάσιμη Χαλκιδική; Θα μου πείτε σε αυτούς ακριβώς τους Indiana Jones προσπαθούσε να μιλήσει κι ο κ Γ.Γ. Τουρισμού!

Περιττή η προσπάθεια γιατί ο Indiana Jones δεν δίνει σημασία στους κκ Γ.Γ. Λούληδες. Κι ο κ Πλακιωτάκης μπορεί να είχε παρομοίως αγαθή πρόθεση και ο κ Θεοχάρης απλώς να επηρεάστηκε κάπως από το μειλίχιο ύφος του κ Τσιόδρα στην πρόγνωση θανάσιμων απειλών. Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με τας καλυτέρας των προθέσεων. Ευτυχώς όμως έχουμε ακόμη δυο εβδομάδες πυρετωδών προετοιμασιών μπροστά μας.

Πόσο προλαβαίνουμε να το χειροτερέψουμε;

Σε αυτό το πλαίσιο, το νεφελώδες, με τις εγγενείς αντιφάσεις ετών, με τον σκληρό ανταγωνισμό άλλων, με τους silver πελάτες να έχουν δει σε όλη την δυτική Ευρώπη τον Χριστό φαντάρο, ποιο είπαμε είναι το νέο; Το τέρμα τα στρατιωτικά αεροπλάνα για ιατρικές διακομιδές από τις υγειονομικά θωρακισμένες νήσους μας!

Ρίξτε μια ματιά στον χρονισμό … Η Πολεμική Αεροπορία έχει υποστεί αυτό το πάρεργο σχεδόν επί 20χρόνια αλλά κατά τα τελευταία χρόνια αποπληρώθηκε, εν μέσω μνημονίων  Με την εξόφληση υπερδεκαετών χρεών υποτίθεται ότι μπόρεσε να εκτελέσει αναγκαίες επισκευές στον εμπλεκόμενο στόλο. Επίσης, σε λίγους μήνες παραλαμβάνει τα πτητικά μέσα της δωρεάς του Ιδρύματος Νιάρχου. Δεδομένου δε ότι έχουμε πανδημία, ή τουλάχιστον έτσι λέει ο ΠΟΥ, και ότι ανταγωνιζόμαστε όσους «δείχνουν» τα νησιά ως ανασφαλή προορισμό πως δικαιολογούνται τα τόσο δραστικά μέτρα του Πενταγώνου; Ποιος αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες να παραπέμψει Έλληνες νησιώτες και τους Indiana Jones πελάτες, στην παλιά γοητευτική εκδοχή της Αλίκης: «Άλλος με την βάρκα μας …».

Ερμηνευτικό δίλημμα

Υπάρχουν δύο ερμηνείες! Είτε ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται οπότε από μια χαραμάδα σκάει μύτη το coyote της ιδιωτικοποίησης, που εποφθαλμιά το φιλέτο των αεροδιακομιδών. Μέσα το θανατικό, την στήνει ψυχρά σε όλους ακόμη και στην πολιτική ηγεσία της Αριστοτέλους. Αναφέρθηκε ήδη στην Βουλή, αναλυτικά, ο κ Π. Πολάκης.

Είτε έχουμε ένα sequel του έργου: «συστεγαζόμενοι υπουργοί – Η ΑΥΛΗ του ΜΩΥΣΕΩΣ» Όπως δηλαδή ο κ Σκέρτσος, με την υπόδειξη του κ Πικραμένου, αδιαφόρησε επιδεικτικά για τον υπουργό Δικαιοσύνης και μπήκε στα χωράφια του με τον πλέον άτσαλο τρόπο, όπως ο κ Θεοχάρης μπήκε σφήνα στα υγειονομικά σχέδια του κ Κικίλια και στο τέλος πλακώθηκε με τον υφυπουργό Κόνσολα περί ιατρικής, όπως ο ίδιος υπουργός άσκησε προσωπική εξωτερική πολιτική με τον Τούρκο ομόλογο του ενόσω στον Έβρο γινόταν χαμός, όπως η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού του κ Στεφανή θρυλείται ότι πήρε την μπάλα πάνω της χωρίς να πει στον  κ. Δένδια κουβέντα, ίσως κάπως έτσι να έγινε και εδώ. …

Αν ισχύει αυτή η δεύτερη εκδοχή, πράγμα που το εύχομαι, τότε ήρθε η ώρα του αυστηρού επιτελάρχη κ Γεραπετρίτη, που ως νησιώτης αναλαμβάνει μόλις κάποιος τα κάνει θάλασσα.

* Ο Παναγιώτης Τζανετής είναι πρώην διοικητής του ΕΚΑΒ.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων προειδοποιεί: το λιμάνι δεν αντέχει άλλες αφίξεις χωρίς σχέδιο και υποδομές

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι Λέκκας και Τσελέντης – Αναμένονται μετασεισμοί, συστάσεις για προσοχή στις παραλίες

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

Οι εποχικές προγνώσεις δείχνουν θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα, αλλά χωρίς έντονα καύσωνα, σύμφωνα με τα κλιματικά μοντέλα

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

Εγκαθίστανται νωρίτερα φέτος τα συστήματα αυτόνομης πρόσβασης για άτομα με αναπηρία στις παραλίες της Σαντορίνης

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές

Έναρξη ναυαγοσωστικής κάλυψης στις πολυσύχναστες παραλίες της Πάρου

Ο Δήμος Πάρου εξασφαλίζει έγκαιρα την προστασία λουομένων για τα έτη 2025 και 2026

«Παίρνει σύνταξη» και κρεμάει το γιλέκο του ο Όσκαρ της ΕΛ.ΑΣ

Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, ο σκύλος περιπολίας που «διάβαζε» τα σήματα και εντόπιζε κινδύνους, αποχωρεί με τιμές και συγκίνηση

Σαντορίνη: Το Santorini Experience επιστρέφει 10-12 Οκτωβρίου 2025 για 8η χρονιά

9 βραβεία για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του Αιγαίου

Η Σύρος φιλοξενεί το 4ο Summer School για την υγεία παιδιών και εφήβων

Διήμερο επιστημονικών δράσεων με θέμα την ανάπτυξη, τη συμπεριφορά και τη φροντίδα υγείας στη σύγχρονη εποχή

Νάξος: Η φιλαναγνωσία ως γέφυρα έμπνευσης στα ολιγοθέσια σχολεία

Μαθητές από εννιά σχολεία συνάντησαν τον συγγραφέα Δ. Λεϊμονή μέσα από τα βιβλία του και τις δικές τους δημιουργίες

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο