Κυριακή, Ιανουάριος 12, 2025
ΑρχικήΥγείαΑεροδιακομιδές: Μειώθηκαν λόγω του αυστηρότερου πλαισίου ενεργοποίησης τους

Αεροδιακομιδές: Μειώθηκαν λόγω του αυστηρότερου πλαισίου ενεργοποίησης τους

|

Το 2013 είχαμε 966 αποστολές για αεροδιακομιδή – Πέρυσι πέσαμε στις 805 και αυτό έχει να κάνει στο γεγονός ότι πλέον είναι η πιο “αυστηρή η επιλογή που γίνεται από τους γιατρούς του ΕΚΑΒ σχετικά με τα περιστατικά που χρήζουν αεροδιακομιδής 

Σταθερή μείωση στον αριθμό των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα. Παρά τη μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης σε νησιά, από τα οποία, όπως είναι αναμενόμενο, προέρχεται η πλειονότητα των αιτήσεων για αεροδιακομιδές, το 2017 χρειάστηκε να μεταφερθούν με ιπτάμενα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας από την περιφέρεια στο κέντρο της χώρας 200 λιγότερα επείγοντα περιστατικά σε σχέση με το 2013. Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα της πιο «αυστηρής» επιλογής που γίνεται από τους γιατρούς του ΕΚΑΒ για το ποια περιστατικά πραγματικά χρήζουν αεροδιακομιδής και ποια μπορούν είτε να αντιμετωπιστούν στον τόπο του συμβάντος είτε να διακομιστούν με άλλα μέσα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία έχει αναλάβει από το 2003 το πτητικό έργο του ΕΚΑΒ, το 2017 διενεργήθηκαν 805 «αποστολές» αεροδιακομιδών, με τις οποίες εξυπηρετήθηκαν 1.166 ασθενείς. Αλλωστε, μια συνήθης πρακτική είναι οι «συνδυαστικές αεροδιακομιδές», όταν δηλαδή σε μία αποστολή εξυπηρετούνται περισσότεροι του ενός ασθενείς. Οι μήνες με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι οι καλοκαιρινοί και είναι ενδεικτικό ότι τον Αύγουστο του 2017 κατά μέσον όρο «σηκώνονταν» τρία αεροπλάνα ή ελικόπτερα την ημέρα που εξυπηρετούσαν τουλάχιστον τέσσερις ασθενείς. Ο αριθμός των αεροδιακομιδών βαίνει σταθερά μειούμενος τα τελευταία χρόνια. Ετσι, το 2016 εξυπηρετήθηκαν 1.267 ασθενείς σε 832 αποστολές της Πολεμικής Αεροπορίας, το 2015 1.287 ασθενείς σε 953 αποστολές και το 2013 1.365 σε 966 αποστολές, ενώ πριν από δέκα χρόνια είχαν εξυπηρετηθεί 1.646 ασθενείς, για τους οποίους χρειάστηκε να «σηκωθούν» 1.196 φορές τα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας. Από τις αρχές του 2018 έως και τον Μάιο έχουν πραγματοποιηθεί 309 «αποστολές» για 487 ασθενείς.

Οπως ανέφεραν στην «Καθημερινή» στελέχη του ΕΚΑΒ, αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι πλέον γίνεται πιο ουσιαστική διαλογή των περιστατικών. «Εξετάζουμε με αυστηρά ιατρικά κριτήρια ποιος ασθενής πρέπει να διακομιστεί, με ποιο μέσο και σε ποιόν υγειονομικό σχηματισμό. Είναι διαδικασία που δομούνταν εδώ και αρκετά χρόνια και πλέον φαίνονται τα αποτελέσματα». Η αλλαγή νοοτροπίας από γιατρούς των απομακρυσμένων περιοχών αλλά και από τους πολίτες δεν ήταν εύκολο να αλλάξει και, όπως χαρακτηριστικά έλεγε στην «Κ» στέλεχος του ΕΚΑΒ, «όλοι θέλουν να έρθουν στο μεγάλο χωριό». Στο πρόσφατο παρελθόν είχε παρατηρηθεί οι μεν γιατροί, λόγω ανασφάλειας, να βαπτίζουν περιστατικά επείγοντα, ζητώντας από το ΕΚΑΒ αυτά να μεταφερθούν σε νοσοκομεία του κέντρου, οι δε πολίτες, επίσης από ανασφάλεια, να πιέζουν να μεταφερθούν στο νοσοκομείο της Αθήνας αντί να αντιμετωπιστούν στον τόπο τους ή σε κοντινό νοσοκομείο, επιστρατεύοντας μάλιστα ακόμα και τοπικούς παράγοντες ως «μέσο» άσκησης της πίεσης αυτής. Και όπως δήλωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, το 40% των ασθενών των περιστατικών που διακομίζονταν με ιπτάμενα μέσα από τα νησιά στην Αθήνα έπαιρνε εξιτήριο την επομένη της αεροδιακομιδής!

Δραματικές ελλείψεις

«Τροχοπέδη» στην προσπάθεια μείωσης των αεροδιακομιδών παραμένει η υποστελέχωση των μονάδων υγείας στην περιφέρεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Κως, όπου το νοσοκομείο έχει μείνει χωρίς καρδιολόγο, αν και διαθέτει καρδιολογική κλινική! Και το Νοσοκομείο Ρόδου συνεχίζει να μη διαθέτει μονάδα νεογνών, με αποτέλεσμα τις συνεχείς αεροδιακομιδές βρεφών προς Ηράκλειο και Αθήνα.

Από το 2016 το ΕΚΑΒ έχει ξεκινήσει τη λειτουργία βάσης αεροδιακομιδών στο αεροδρόμιο της Σύρου, ενώ πλέον και ελικόπτερο της Πυροσβεστικής συνδράμει στις αεροδιακομιδές στη Βόρεια Ελλάδα τα Σαββατοκύριακα κατά τους θερινούς μήνες. Αυτό όμως που αναμένεται να δώσει πραγματική «ανάσα» στις αεροδιακομιδές είναι η δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την αγορά δύο μικρών αεροσκαφών και τη συντήρηση των τριών Augusta A-109 του ΕΚΑΒ, τα οποία έχουν μείνει καθηλωμένα στο έδαφος –το τελευταίο σταμάτησε τις πτήσεις το 2015– λόγω βλαβών και συμπλήρωσης του «χρόνου ζωής» των κινητήρων τους.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τουρισμός: Για να πας σε αυτό το νησί πρέπει να έχεις μαζί σου .. μάσκα αερίου!

Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο

Γιατί οι άνδρες βλέπουν καλύτερα από τις γυναίκες τη νύχτα;

Πολλές γυναίκες βλέπουν χειρότερα στο σκοτάδι από ό,τι κατά τη διάρκεια της ημέρας, ειδικά πίσω από το τιμόνι.

ΣΕΓΑΣ Κυκλάδων: Ξένοι αθλητές ενδιαφέρονται ήδη για το Aligenis Milos Meeting

Αθλήτριες από την Ολλανδία, την Φινλανδία, αθλητές από την Γερμανία και την Νορβηγία δεν έχουν έρθει ποτέ στις Κυκλάδες για αγώνες στίβου και θα είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία το meeting

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Φώναξε δυναμικά “Είμαι εδώ”, στη νίκη κόντρα στο Παγκράτι

O ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia επικράτησε του Παγκρατίου (66-55) κάλυψε τη διαφορά του πρώτου γύρου και έδειξε ότι είναι .. ζωντανός - Επόμενος αντίπαλος; Εκτός έδρας ο Ερμής Αργυρούπολης

Airbnb: Εκτός μένουν ημιυπόγεια, ημιόροφοι, βιοτεχνικά κτήρια

Με ταχείς ρυθμούς αυξάνονται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη - Τι αλλάζει στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του υπ. Τουρισμού - Πώς το σχολιάζουν οι φορείς της αγοράς

Ελλάδα: Εφυγε από τη ζωή η ιστορικός Χρύσα Μαλτέζου

Σε ηλικία 84 ετών έφυγε από τη ζωή η Ιστορικός Χρύσα Μαλτέζου - Από το 2012 μέλος της Ακαδημίας Αθηνών

Νάξος: Καταγγελία το 1924 για την κατασκευή του Εναερίου Σιδηροδρόμου Μεταφοράς Σμύριδας

καταγγελία για την κατασκευή του Εναερίου Σιδηροδρόμου Μεταφοράς Σμύριδας Νάξου - Πότε έγινε και από ποιον.. Ποιοι ήταν οι λόγοι

Αντίπαρος: Προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο

Το νέο ξενοδοχείο θα αναπτυχθεί σε έκταση 15,7 περίπου στρεμμάτων στην περιοχή Ασπριές, στην Αντίπαρο και θα διαθέτει 41 κλίνες

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Νάξος – Θεοφάνια: Με λαμπρότητα ο εορτασμός, μέλος του ΕΚΑΒ ο Ιορδάνης που έπιασε το Σταυρό (video)

Με λαμπρότητα και ανοιξιάτικο καιρό ο εορτασμός των Θεοφανίων - Ποιος έπιασε τον Τίμιο Σταυρό και τι δήλωσε στον Γιάννη Βλαχάκη (video)

Θεοφάνια – Κωμιακή: Ο Σταυρός έπεσε στη στέρνα της Ανεβάλλουσας, τον έπιασε ο Μάριος Βενιέρης (video)

Για 3η σερί χρονιά η στέρνα της Ανεβάλλουσας λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Κωμιακής τα Θεοφάνια - Ποιος έπιασε το σταυρό (video)

Νάξος – Cine Naxos: Ερχεται το “Υπάρχω” (10/01) που σπάει ταμεία σε όλη την Ελλάδα

Η Ελληνική ταινία "Υπάρχω" που αναφέρεται σε στιγμές από τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη από την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στο Cine Naxos - Διπλές προβολές (19:30 και 22:00) και δεν αποκλείεται να την δούμε και 2η εβδομάδα (video)

Blue Star Ferries: Από αύριο (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη γραμμή της Παροναξίας

Από αύριο Πέμπτη (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη Παροναξία - Μέχρι πότε θα είναι στη γραμμή, το Blue Star Delos πάει .. Καβάλα

Airbnb: Γιατί χιλιάδες ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες;

Ποια ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες τύπου Airbnb – Οι έλεγχοι και τα πρόστιμα - Οι αλλαγές που έρχονται

Θεοφάνια – Νάξος (Αγία Αννα): Ο Γιώργος Δημητροκάλλης έπιασε τον Σταυρό (video)

Στην Αγία Αννα, το όμορφο λιμανάκι της Νάξου, ο Γιώργος Δημητροκάλλης ήταν αυτός που έπιασε τον Τίμιο Σταυρό (video)

Σίφνος: Πήρε “πράσινο” φως και … έρχεται 5αστερο ξενοδοχείο

Νέο 5άστερο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στη Σίφνο - Σε ποιο σημείο και ποια η χωρητικότητά του

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Η αύξηση στα καύσιμα αλλάζει το σκηνικό προς το …χειρότερο

Αύξηση κόστους καυσίμων: Πώς επηρεάζονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων