“Σχολικό Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης ΓΕ.Λ Τραγαίας” … Η σχολική κοινότητα του ΓΕΛ Τραγαίας δημιούργησε ένα πανέμορφο ηλεκτρονικό περιοδικό.. Ποιος ο λόγος… ταξιδέψτε μαζί του
Δημιουργία και έκδοση περιοδικού στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας; Από την εποχή που βγάζαμε εφημερίδα έως σήμερα έχουμε περάσει αρκετές δεκαετίες. Το χαρτί πλέον έχει …χαθεί από τα μάτια μας και το διαδίκτυο έχει αναλάβει να καλύψει το κενό του… Και η είδηση ότι μία σχολική κοινότητα στη Νάξο δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό μας έφερε χαμόγελο στα χείλη και θύμησες από το παρελθόν. Από τα δικά μας μαθητικά χρόνια….
Ομως, σημασία έχει το σήμερα… Και οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς τους στο ΓΕΛ Τραγαίας παρουσιάζουν το Σχολικό Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης ΓΕ. Λ. Τραγαίας… Και μένουμε με το στόμα ανοιχτό. Απλά υπέροχο….
Τι διαβάζουμε στο εισαγωγικό σημείωμα; ” Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως προς την τεχνολογική της πλευρά. Δημιουργούνται δηλαδή συστήματα αυτόνομα που μαθαίνουν, παίρνουν αποφάσεις και ενεργούν χωρίς τον έλεγχο ή την επίβλεψη του ανθρώπου. Οι εφαρμογές αυτές φαίνεται να αγγίζουν όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής ενώ ταυτόχρονα διεξάγονται έρευνες για την περαιτέρω εξέλιξη της.
Ταυτόχρονα, ίσως και λίγο καθυστερημένα, πολιτικοί και κοινωνικοί θεσμοί προβληματίζονται και συζητούν για τις συνέπειες και τις αλλαγές που θα επιφέρει η νέα αυτή τεχνολογία και έρχονται να θέσουν το κανονιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργεί.
Με αφορμή τα παραπάνω, στο Γενικό Λύκειο Τραγαίας, πραγματοποιείται συνδιδασκαλία (για 7 συνεχόμενη χρονιά) στη Β΄ τάξη μεταξύ των μαθημάτων της Φιλοσοφίας και της Πληροφορικής. Το αντικείμενο προς διερεύνηση είναι οι ηθικές, κοινωνικές και νομικές προεκτάσεις της χρήσης της ΤΝ. Στόχοι είναι αφενός η προαγωγή της διεπιστημονικότητας και η πληρέστερη μελέτη του αντικειμένου και αφετέρου η επαφή μας με σύγχρονους προβληματισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το Σχολικό Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης. Πρόκειται για ένα σχολικό περιοδικό που θα συγκεντρώνει θέματα επικαιρότητας για την ΤΝ, άρθρα για προσωπικότητες που βοήθησαν στην εξέλιξή της, αλλά και σκέψεις μας για το ηθικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί.
Ποιοι είναι υπεύθυνοι; ” Η συντακτική ομάδα του περιοδικού αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες της Β τάξης του Λυκείου Τραγαίας κατά το σχολικό έτος 2021-22. Τον συντονισμό και την επίβλεψη έχουν οι καθηγητές Μαρία Βαλάκη και Πέτρος Κουτρούλης”.
Ενώ στα social media θα διαβάσουμε επίσης ” Σας προσκαλούμε στο Σχολικό Παρατηρητήριο Τεχνητής Νοημοσύνης του Λυκείου Τραγαίας που βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://schoolpress.sch.gr/aiso.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό περιοδικό που συγκεντρώνει θέματα επικαιρότητας για την Τεχνητή Νοημοσύνη, άρθρα για προσωπικότητες που βοήθησαν στην εξέλιξή της, αλλά και τις σκέψεις μας για το ηθικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να αξιοποιηθεί. Η συντακτική ομάδα αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης του Λυκείου μας και εργάστηκε στο πλαίσιο των μαθημάτων Πληροφορικής και Φιλοσοφίας”
Και βασικό θέμα στο περιοδικό είναι η ιστορία του Alan Matheson Turing, του πατέρα των υπολογιστών και στη συνέχεια μετρήσαμε έντεκα διαφορετικά θέματα που έχουν σχέση με το ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας…
Ααα και μην ξεχνάμε ότι αύριο Σάββατο 16 Απριλίου (18:00) έχουμε ένα ακόμη επεισόδιο της ραδιοφωνικής εκπομπής ” 6 peas in a pod-cast”…. Η παρέα των 6 φίλων στο τρίτο επεισόδιο της σειράς σας κρατάει συντροφιά για μία ολόκληρη ώρα με χαλαρή μουσική και κουβεντούλα. Συντονιστείτε, λοιπόν, στο EuropeanSchoolRadio και καλή σας ακρόαση!