Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΣαντορίνη: Θα μπει και εισιτήριο για είσοδο στην Οία την καλοκαιρινή περίοδο;

Σαντορίνη: Θα μπει και εισιτήριο για είσοδο στην Οία την καλοκαιρινή περίοδο;

|

Η Σαντορίνη είναι από τα νησιά που κυρίως στην τουριστική περίοδο, αλλά και τις υπόλοιπες εποχές καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου, «βουλιάζει» από τον υπερβολικό τουρισμό – Η λύση που προτείνετε και τα αντίστοιχα παραδείγματα σε όλη την Ευρώπη 

Ακούγεται απίστευτο, είναι όμως πέρα για πέρα αληθινό. Και δεν αποκλείεται να το δούμε και στην Σαντορίνη, όπως το έχουμε ήδη δει σε πόλεις όπως η Βενετία και η Βαρκελώνη… Τι; Μα τι άλλο από το εισιτήριο εισόδου σε μία περιοχή…. Βλέπετε, η Σαντορίνη είναι από τα νησιά που κυρίως στην τουριστική περίοδο, αλλά και τις υπόλοιπες περιόδους καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου, «βουλιάζει» από τον υπερβολικό τουρισμό.

Γεγονός που… μόνο χαμόγελα δεν φέρνει στην τοπική κοινωνία, αφού φαίνεται πως αυτή της η δύναμη της αυτή μετατρέπεται σε αδυναμία! Αυτό διότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σαντορίνη είναι ο υπερτουρισμός, ο οποίος ξεπερνά τις αντοχές και τις δυνατότητες του κυκλαδίτικου νησιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αναζητούνται λύσεις για την άμβλυνση του συγκεκριμένου ζητήματος.

Χαρακτηριστικό, είναι το γεγονός πως τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Σαντορίνη έχει αυξηθεί κατά 66%, δηλαδή 5,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2017, σε σύγκριση με 3,3 εκατομμύρια το 2012. Επίσης, το 2017 αντιστοιχούσαν 107,8 τουρίστες ημερησίως ανά 100 κάτοικους και 220,6 τουρίστες ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνονται σε έρευνα της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σε επίπεδο κρουαζιέρας, η Σαντορίνη είχε 592 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων το 2019 (474 το 2018) και 980.771 επιβατών (749.286 το 2018), αριθμοί που την κατατάσσουν δεύτερο προορισμό στην Ελλάδα πίσω από τον Πειραιά, ο οποίος είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Το ζήτημα απασχολεί τις τοπικές αρχές, τους κατοίκους και φυσικά τους αρμόδιους φορείς, μιας και ο υπερτουρισμός έχει πάρει ανεξέλεγκτη μορφή στην Σαντορίνη, δημιουργώντας συνθήκες κορεσμού του προορισμού και αλλοτρίωσης του χαρακτήρα του κοινωνικού ιστού εξαιτίας της ανεξέλεγκτης καθημερινής ροής δεκάδων χιλιάδων τουριστών. Μάλιστα οι ειδικοί θεωρούν ότι νομοτελειακά θα επέλθει κατάρρευση αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα κι αν δεν υπάρξει ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Προτείνεται εισιτήριο εισόδου στην Οία

Μια σοβαρή πρόταση επί του θέματος κατέθεσε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της λήψης λελογισμένων και ρεαλιστικών μέτρων.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής της Κυριακής», για την Σαντορίνη προτείνεται η επιβολή εισιτηρίου εισόδου στον οικισμό της Οίας κατά την περίοδο αιχμής, ο οποίος θεωρείται από τους πλέον πολυσύχναστους του νησιού συγκεντρώνοντας εκατομμύρια επισκέπτες.

Με τον τρόπο αυτό θα περιορισθεί η είσοδος στον παραδοσιακό οικισμό του νησιού, ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο τουριστικό επίπεδο. Σε περίπτωση που εφαρμοστεί το μέτρο, η Οία θα γίνει ο πρώτος οικισμός στην Ελλάδα με κόμιστρο εισόδου. Προτείνεται επίσης, περιορισμός του Airbnb οι δείκτες του οποίου χτυπούν «κόκκινο» στην Σαντορίνη, ωράριο στα κρουαζιερόπλοια και επιβολή τέλους στους επισκέπτες με σκοπό την κατασκευή υποδομών, δημιουργία πρότυπου δικτύου ανακύκλωσης απορριμμάτων και λήψη μέτρων που θα επιβάλλουν αυστηρό σεβασμό του περιβάλλοντος.

Η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων είναι θέμα που υπόκειται στη βούληση των ελληνικών και τοπικών αρχών.

Καν΄το όπως η Βενετία

Στο δημοσίευμά της η Καθημερινή, παραθέτει ακόμα τέσσερις ευρωπαϊκούς προορισμούς, οι οποίοι έχουν λάβει μέτρα με σκοπό της «προστασία» του από τον υπερβολικό τουρισμό. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Βενετία, όπου αποτελεί και την πρώτη πόλη που προχώρησε στη λήψη τέτοιων μέτρων. Κάποια από αυτά είναι ο έλεγχος πρόσβασης σε σημεία της πόλης, στα οποία επιτρέπεται να μπαίνουν μόνο όσοι έχουν την κάρτα Venezia Unica, καθώς και η θέσπιση εισιτηρίου (10 ευρώ) για τους ημερήσιους επισκέπτες.

Και η Βαρκελώνη με τη σειρά της έχει θεσπίσει νόμους με σκοπό να περιορίσει τις τουριστικές κλίνες, με ειδικά μέτρα τα Airbnb στις διάφορες ζώνες της πόλης. Από την πλευρά του το Άμστερνταμ, ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα πολιτική με την οποία εγκαταλείπει την τουριστική προώθηση της πόλης, στρεφόμενη στη διαχείρηση τουριστών. Κεντρική ιδέα είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού και την ίδια στιγμή η «εκτροπή» του τουριστικού ρεύματος σε άλλες πόλεις της χώρας. Τέλος, το Ντουμπρόβνικ έχει λάβει τα τελευταία χρόνια μέτρα για περιορισμό των επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια, επιτρέποντας έως 5000 τη μέρα. 

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Στη Νάξο το νέο ερευνητικό έργο του ΕΜΠ για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων

Με τη χρηματοδότηση του Horizon και σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ξεκινά πιλοτική εφαρμογή τεχνολογιών για την ενίσχυση της υδατικής επάρκειας

Γ. Πολυχρονάκος: “Να βγάλουμε τους νησιωτικούς δήμους από το σημερινό αδιέξοδο”

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρουσίασε προτάσεις και δεσμεύσεις για την αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή ανάπτυξη

Κ. Μονογυιού: 40.000.000 € για την αποπληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ουσιαστική στήριξη στους νησιώτες μας

Κατά το έτος 2024, καταβλήθηκε συνολικά το ποσό των 68.000.000 ευρώ για όλες τις μορφές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη Σαντορίνη: Τρία σχολεία στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Ο Δήμος Θήρας επενδύει σε σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες με έργα συντήρησης, αναβάθμισης και συνεργασία με την κεντρική πολιτεία

Ν. Πιτταράς: «Η βιωσιμότητα της Νάξου περνά από τη συνεργασία τουρισμού και πρωτογενή τομέα» (video)

Ο ιδιοκτήτης του Τυροκομείου Πιτταράς συγκίνησε με την αυθεντική του παρέμβαση στη 1η Συνάντηση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου

Στοίχημα – Βραζιλία: Μάχη ουραγών με την ισοπαλία να έχει το πρώτο λόγο

Παϊσαντού - Κρισιούμα: Μάχη ουραγών με τριπλασιασμό και ο πρώτος λόγος η ισοπαλία...

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας