Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΣαντορίνη: Παρά τον ... έλεγχο επέστρεψε στη 2η θέση πάνω από τη...

Σαντορίνη: Παρά τον … έλεγχο επέστρεψε στη 2η θέση πάνω από τη Μύκονο

|

Η Σαντορίνη επιστρέφει δυναμικά.. Οπως αλλωστε και η Μύκονος… Τα δύο νησιά των Κυκλάδων συνεχίζουν να έχουν κυρίαρχο ρόλο στο Αιγαίο στον τομέα της Κρουαζιέρας με τις εκτιμήσεις για τα δύο αυτά νησιά να είναι θετικές 

Η Ελλάδα, ενώ είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, αδυνατεί να επωφεληθεί οικονομικά από αυτήν στον βαθμό που το επιτυγχάνουν Ισπανία και Ιταλία. Και αυτό παρά το γεγονός ότι συγκεκριμένοι προορισμοί της, και ειδικότερα η Σαντορίνη και η Μύκονος, επιβαρύνονται δυσανάλογα από τις ημερήσιες εισροές επισκεπτών σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα.

Η στρεβλή αυτή εικόνα, που αποτυπώνεται στα στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA) αλλά και της Ελληνικής Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, αναμένεται να επιδεινωθεί φέτος, καθώς παρά το γεγονός πως συνολικά η ελληνική αγορά αναμένεται να κινηθεί πτωτικά κατά 2% στις προσεγγίσεις πλοίων και κατά 3% σε αριθμό επιβατών, η ήδη βεβαρημένη από την κρουαζιέρα Σαντορίνη προβλέπεται να δεχθεί 130.000 περισσότερους επισκέπτες. Σύμφωνα με την CLIA, οι άμεσες δαπάνες που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανήλθαν το 2017 στα 546 εκατ. ευρώ, ενώ Ιταλία και Ισπανία εισέπραξαν 5,4 δισ. και 1,4 δισ. αντίστοιχα.

Και αυτό, την ώρα που η βιομηχανία της κρουαζιέρας εκτιμάται πως συνέβαλε στην ευρωπαϊκή οικονομία με το ποσό-ρεκόρ ύψους 47,86 δισ. ευρώ το 2017, σύμφωνα με νέα στοιχεία που εξέδωσε η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας (CLIA) στην ενημερωμένη έκθεση για την ευρωπαϊκή οικονομική συνεισφορά. Μια αύξηση κατά 16,9% σε σχέση με το 2015.

Η βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων συνεχίζει να συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία της Ευρώπης, αλλά όχι όσο θα ανέμενε κανείς στην οικονομία της Ελλάδας. Πέρυσι, οι άμεσες δαπάνες που προέκυψαν από την κρουαζιέρα έφτασαν τα 19,70 δισ. από 16,9 δισ. ευρώ το 2015. Η Ελλάδα όμως μπόρεσε να απορροφήσει μόλις το 0,6% αυτών των ποσών, παρά το ότι έχει πολύ μεγαλύτερο μερίδιο στους επιβάτες και στα πλοία που δέχεται. Η αδυναμία ανάπτυξης νέων προορισμών και η απουσία παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας αποτελούν δύο από τις σοβαρότερες αιτίες.

Σε ενημέρωση που εξέδωσε αυτή την εβδομάδα ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, σημειώνει ότι αν και «το 2017 γνωρίσαμε την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών της τάξεως περίπου 20% και τώρα, έπειτα από έρευνα σε εταιρείες και λιμάνια, φαίνεται ότι το 2018 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση για τις μεν προσεγγίσεις περίπου 2% για τις δε επιβατοαφίξεις κατά 3,2%».

Η ανάλυση των επιμέρους εκτιμήσεων της Ενωσης δείχνει πως η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Ετσι, λοιπόν, η Μύκονος ήταν ο Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη επανέρχεται με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση μετά τον Πειραιά, καθώς αναμένεται να υποδεχθεί 750.000 επιβάτες έναντι 620.000 πέρυσι. Να σημειώσουμε εδώ ότι από φέτος στην Σαντορίνη λειτουργεί πιλοτικά το Το Berth Allocation System σε μία προσπάθεια να υπάρξει πιο ορθολογικός καταμερισμός των αφίξεων στο νησί… Να μην έχουμε φαινόμενα όπως τα προηγούμενα χρόνια όταν και στο λιμάνι είχαμε 8 κρουαζιερόπλοια και περίπου 12.000 επισκέπτες που πάλευαν να κατέβουν στο νησί και άλλες ημέρες είχαμε μόλις ένα ή δύο κρουαζιερόπλοια… Και τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά

Αυτό βέβαια, σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει τόσο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου όσο και από ιδιωτικούς φορείς όπως η διαΝΕΟσις, ισοδυναμεί με επιδείνωση του προβλήματος του overtourism, του μαζικού δηλαδή συνωστισμού επισκεπτών που αλλοιώνει τα ίδια τα θετικά χαρακτηριστικά του προορισμού. Και αυτό μάλιστα με πολύ χαμηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών από εκείνη που πραγματοποιούν στη Βαρκελώνη ή σε άλλους μεσογειακούς προορισμούς. Την ίδια στιγμή, ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα και η Αττική δείχνει μία μείωση κατά 82 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.

Με πληροφορίες και φωτό από την Καθημερινή 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου