Στον «πάγο» μπαίνει το τέλος κρουαζιέρας λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, γεγονός που επιβεβαίωσε εμμέσως πλην σαφώς και ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, στο πλαίσιο της ημερίδας «Λιμένας Κέρκυρας: Πύλη ανάπτυξης στην τοπική κοινωνία και οικονομία – Η συμβολή της κρουαζιέρας» που πραγματοποιήθηκε χθες στο νησί των Φαιάκων σημείωσε πως «αυτή την περίοδο η κυβέρνηση έχει άλλες προτεραιότητες».
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αναστολή του τέλους κρουαζιέρας που ψηφίστηκε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, και για τον λόγο αυτό δεν έχει εκδοθεί και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα ενεργοποιήσει την εφαρμογή του.
«Η κρίση στη Σαντορίνη σίγουρα επηρεάζει παροδικά την κρουαζιέρα χωρίς όμως να σημαίνει ότι τα πλοία θα φύγουν»
Ωστόσο η κυβέρνηση είχε καταλήξει στην απόφαση για αναδρομική ισχύ του μέτρου, γεγονός που έχει ήδη προκαλέσει τις αντιδράσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, και συνεπώς εάν το μέτρο εφαρμοστεί αργότερα μέσα στο χρόνο θα εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη του κρατικού προϋπολογισμού για είσπραξη 52 εκατ. ευρώ που από την κρουαζιέρα, εντός του έτους.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, μιλώντας στην ημερίδα καταφέρθηκε για μία ακόμη φορά κατά της επιβολής του τέλους σημειώνοντας ότι «κανείς δεν θεωρεί ότι δεν πρέπει να γίνουν αυξήσεις, όμως οι αυξήσεις αυτές πρέπει να γίνονται με τρόπο μελετημένο και να δίνεται ο χρόνος για να αντιδράσουν οι εταιρείες και να δουν πώς θα διαχειριστούν αυτά τα θέματα. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως οι αποφάσεις που λαμβάνονται και αφορούν την κρουαζιέρα να έχουν ορίζοντα εφαρμογής τουλάχιστον ενός έτους», προσέθεσε.
Κανένα πρόβλημα για το 2025 από την σεισμική δραστηριότητα
Όσον αφορά την πορεία της κρουαζιέρας στη χώρα μας και κατά πόσο θα επηρεασθεί από την σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη σημείωσε ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα υφίσταται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και έχει περάσει διάφορες κρίσεις. «Η κρίση στη Σαντορίνη σίγουρα επηρεάζει παροδικά την κρουαζιέρα χωρίς όμως να σημαίνει ότι τα πλοία θα φύγουν. Τα πλοία έχουν την ευελιξία να μπορούν έστω και τελευταία στιγμή να ακυρώσου αν συμβεί κάτι, αλλά και να επιστρέψουν άμεσα όταν ομαλοποιηθεί μία κατάσταση και διασφαλιστούν η ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων. Άρα για το 2025 δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με την κρουαζιέρα στην Ελλάδα».
Έσπευσε να προσθέσει ότι «αυτό που είναι πιο επικίνδυνο στην Ελλάδα δεν είναι ούτε οι καιρικές κρίσεις, ούτε τα ηφαίστεια, ούτε οι σεισμοί. Είναι η διαχείριση που γίνεται από εμάς τους Έλληνες. Στην κρουαζιέρα τα δρομολόγια και οι τιμές καθορίζονται πολύ καιρό πριν. Δεν νοείται να λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν την κρουαζιέρα τελευταία στιγμή και να ανακοινώνονται για να ισχύσουν χθες».
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής καμία εταιρεία κρουαζιέρας, πλην της Viking που έχει ξεκινήσει ήδη τα δρομολόγιά της, και ακύρωσε τις δυο προσεγγίσεις στη Σαντορίνη τον Φεβρουάριο προτιμώντας τη Σούδα, δεν έχει τροποποιήσει το πρόγραμμά της λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη και στην ευρύτερη περιοχή.