Δύο επενδυτικά ξένα σχήματα (το ένα έχει σχέση με tour operator) θέλουν τα 17 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια ανάμεσά τους αυτά της Νάξου, Πάρου, Μήλου και Σύρου – Εβδομήντα σχήματα θέλουν ξενοδοχείο της Μυκόνου
Η παροιμία είναι γνωστή και γίνεται επίκαιρη… «Καλόμαθε η γριά στα σύκα, θα φάει και τα συκόφυλα. Καλόμαθε η γριά στα σύκα, κι όλη μέρα τα εζήτα». Και αναφερόμαστε στις ιδιωτικοποιήσεις όπου η παρούσα κυβέρνηση είδε ότι μπορεί να βάλει χρήματα χωρίς …κόπο στον κρατικό κορβανά και είπε «να τα ιδιωτικοποιήσουμε όλα και να τελειώνουμε»… Δεύτερη φορά αριστερή κυβέρνηση λοιπόν και το «πράσινο φως» έχει ανάψει στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ώστε να προχωρήσει ταχύτατα όλες τις ιδιωτικοποιήσεις. Σημαντικό είναι το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων που συντελούνται στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων καθώς και τα μέτωπα που έχει ανοίξει ο Στέργιος Πιτσιόρλας με κάποιους υπουργούς αλλά και διαφόρους άλλους παράγοντες που είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε παιχνίδια διαπλοκής.
Αεροδρόμια
Και μάλιστα οι ιδιωτικοποιήσεις αγγίζουν και τη Νάξο, μέσω του μικρού περιφερειακού αεροδρομίου του… Βλέπετε με βάση το αρχικό πρόγραμμα τα 17 περιφερειακά αεροδρόμια θα έμπαιναν κάτω από μία άλλη εταιρία που θα τα διαχειρίζονταν με χρήματα που θα χρησιμοποιούσαν από την αποκρατικοποίηση των μεγάλων αεροδρομίων αλλά και κρατικής ενίσχυσης. Όμως, η Κυβέρνηση το ξανασκέφθηκε. Μπροστά της έχει το τέλος των άγονων γραμμών. Ένα κοστούμι ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την επιδότηση αυτών των αεροδρομίων. Και έχοντας δει ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον κάτι στροφή 180 μοιρών και επιλέξει όπως όλα δείχνουν την ιδιωτικοποίηση και των υπολοίπων αεροδρομίων. Βέβαια το μεγάλο δέλεαρ είναι το αεροδρόμιο της Πάρου που εάν λειτουργήσει σωστά είναι διεθνών προδιαγραφών ενώ και τα αεροδρόμια Νάξου – Μήλου – Καλαμάτας (κυρίως), Χίου και Ηρακλείου με βάση τις αλλαγές που έχουν και την κίνηση που παρουσιάζουν τα δύο τελευταία χρόνια είναι σε θέση να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους επιβάτες. Και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη δύο ξένα επενδυτικά σχήματα το ένα εκ των οποίων συνδέεται με πανίσχυρο tour operators έχουν δείξει ενδιαφέρον και μάλιστα συζητούν και με όρους οικονομικούς… Οπότε;
Μύκονος
Μένοντας στις Κυκλάδες να σημειώσουμε ότι η Μύκονος συνεχίζει να πουλάει… Και αυτό φαίνεται μέσα από το ενδιαφέρον που υπάρχει για το ιστορικό ξενοδοχείο «Λητώ» που βγήκε σε δημοπρασία από το ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχουν εβδομήντα (!!!) ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Γι΄ αυτό ο Στέργιος Πιτσιόρλας αναμένεται να κάνει ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για να εξασφαλίσει μεγάλο τίμημα.
Οσο για τις υπόλοιπες σκέψεις για τις ιδιωτικοποιήσεις;
Αλλάζουν οι όροι της σύμβασης για το Ελληνικό Έχουν αρχίσει ήδη συζητήσεις ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το Ελληνικό για αλλαγή των όρων της σύμβασης. Όλα δείχνουν ότι με την τροποποιημένη σύμβαση γίνονται δεκτές κάποιες απαιτήσεις που προέβαλλαν οι δήμοι Γλυφάδας και Αλίμου. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και η κυβέρνηση πιέζουν την κοινοπραξία προκειμένου να αλλάξει τους όρους και για το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου. Η αλλαγή αυτή στους όρους της σύμβασης κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μάστιγα της ανεργίας. Στο ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζουν ότι με την πλήρη ανάπτυξη του έργου θα απασχοληθούν 40.000 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων.
Κατεδάφιση αυθαιρέτων στον Άλιμο: Το ΤΑΙΠΕΔ προκηρύσσει διαγωνισμό για τη μαρίνα Αλίμου και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εκδηλώσει ήδη ενδιαφέρον ισχυρά επενδυτικά σχήματα. Γι΄ αυτό έχει αποφασιστεί να κατεδαφιστούν τα αυθαίρετα κτίσματα που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Στην κατεύθυνση αυτή κορυφαίο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται στην περίπτωση του αυθαίρετου κτίσματος στο οποίο λειτουργεί χρόνια τώρα το γνωστό κατάστημα του Στηβ Κακέτση χωρίς το δημόσιο να έχει εισπράξει δεκάρα τσακιστή. Ήδη ο Στέργιος Πιτσιόρλας έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσίες και πολύ σύντομα οι μπουλντόζες θα αρχίσουν τις κατεδαφίσεις.
Σε τροχιά ο Αστέρας: Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει τον Αστέρα αναμένεται να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς την κατασκευή των ξενοδοχείων αλλά και τις βίλες που πρόκειται να χτιστούν. Η νέα σύμβαση ικανοποιεί απόλυτα το δήμο Βουλιαγμένης. Μάλιστα σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου 23 δημοτικοί σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ της επένδυσης γιατί όπως είπαν θα αναβαθμίζει την περιοχή και μόνο ένας αντέδρασε. Εντύπωση προκαλεί ότι ο ένας που αντέδρασε προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ. Η επένδυση του Αστέρα σε συνδυασμό με το διαγωνισμό για τη μαρίνα στον Άλιμο αλλά και τη στρατηγικής σημασίας ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ διαμορφώνουν το περιβάλλον για να προχωρήσει ταχύτατα και η επένδυση στο Ελληνικό.
Μεγάλες επενδύσεις στο Λιμάνι: Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τηλεφώνησε στον Κινέζο ομόλογό του για να τον ενημερώσει όσον αφορά την κατάληξη του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Το premium της τάξεως του 70%, που εξασφάλισε το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και το μέγεθος των επενδύσεων που υποχρεούνται να υλοποιήσουν οι Κινέζοι σε συνεργασία με το δήμο Πειραιά και Έλληνες επιχειρηματίες αλλάζει ριζικά το σκηνικό. Γι΄ αυτό στο Μαξίμου είναι ενοχλημένοι με τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα ο οποίος ήταν αντίθετος με την πώληση του ΟΛΠ.
Ξεμπλοκάρει η ΔΕΣΦΑ: Πριν από τρία χρόνια οι Αζέροι εξαγόρασαν το 66% της ΔΕΣΦΑ με τίμημα 400 εκατομμύρια ευρώ. Βέβαια με τις σημερινές τιμές του φυσικού αερίου το ενδιαφέρον θα ήταν περιορισμένο για να μην πούμε ανύπαρκτο. Το μπλόκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους Αζέρους που δεν μπορούν να κατέχουν δίκτυα φαίνεται ότι θα ξεπεραστεί σύντομα. Οι Αζέροι θα εκχωρήσουν ένα ποσοστό μετοχών της τάξεως του 17% σε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν Ιταλοί, Βέλγοι και Ισπανοί. Οι Αζέροι θα διαχειριστούν την πλωτή δεξαμενή φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή και Αμερικανών. Μια τέτοια εξέλιξη βολεύει τα σχέδια των Αμερικανών και για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ.
Προχωράει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Με ταχύτατες διαδικασίες προχωράει ο διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε περίπτωση κατά την οποία καθυστερήσει η ιδιωτικοποίηση, τότε το ελληνικό δημόσιο κινδυνεύει με πρόστιμο 760 εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ η συμμετοχή στο διαγωνισμό Ρουμάνων και Ρώσων θεωρείται προβληματική ειδικά μετά τους κλυδωνισμούς που προκάλεσε στη ρωσική οικονομία η κατρακύλα στις τιμές πετρελαίου. Το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εστιάζεται σε Κινέζους και Αμερικανούς. Πάντως το προβάδισμα το έχουν οι Κινέζοι που επιδιώκουν να συνδυάσουν την ανάπτυξη του λιμανιού με το δίκτυο των μεταφορών. Η κυβέρνηση επιχειρεί να προχωρήσει με ταχύτητα το διαγωνισμό για έναν ακόμα λόγο. Οι Αυστριακοί προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Aνταγωνισμού και κατάφεραν να εξασφαλίσουν άδεια για δρομολόγηση τρένων στις γραμμές του ΟΣΕ.
Η σύμβαση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Απόφαση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προχωρήσει η σύμβαση για παράταση είκοσι χρόνων της εκμετάλλευσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από τους Καναδούς αλλά και της πώλησης του 30% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Η κυβέρνηση θεωρεί τους Καναδούς αξιόπιστο επενδυτικό σχήμα γι΄ αυτό επείγεται να ανανεώσει τη σύμβαση. Παράλληλα έχει αποφασίσει να πουλήσει το 30% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί αντιδράσεις. Ανάμεσα σε αυτούς που αντιδρούν είναι ο πρόεδρος του «Ελευθέριος Βενιζέλος», Τάκης Ρουμελιώτης, που δεν θέλει να χάσει με τίποτα την καρέκλα, ένας πρώην υπουργός των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ένας περιθωριακός παράγοντας του ΣΥΡΙΖΑ. Πάντως το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην πώληση του 30% όταν εξασφαλίσει υψηλό τίμημα.
Με πληροφορίες από το Lykavitos.gr