Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠου είναι η Νάξος;

Που είναι η Νάξος;

|

Τα σχέδια για την Κρουαζιέρα ενόψει του 2016 είναι έτοιμα, Πάρος και Σύρος πρωταγωνιστούν με έργα υποδομών ενώ μεγάλη απούσα είναι η Νάξος … 

Μεγάλη κουβέντα γίνεται για την κρουαζιέρα και τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει ένα νησί από τον συγκεκριμένο τομέα. Φέτος, στη Νάξο – μετά μάλιστα από μία κάκιστη περσινή χρονιά όπου δεν εμφανίστηκε ούτε ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο – είχαμε αρκετές αφίξεις και όλοι εντυπωσιάστηκαν από το διήμερο 13 και 14 Ιουλίου όπου είχαμε διαδοχικές αφίξεις πλοίων με αποβίβαση κάτι περισσότερων από 1000 επισκεπτών… Βέβαια, η εικόνα που έχει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Ελλάδας είναι διαφορετική αφού στην τελευταία επίσημη ανακοίνωση η Νάξος εμφανίζεται να έχει ένα απόλυτο …μηδέν σε σχέση με πέρυσι και να βρίσκεται στο …βάθος του καταλόγου των νησιών και προορισμών στον τομέα της κρουαζιέρας. Για το ποιος ευθύνεται είναι μια άλλη κουβέντα. Ενδεχομένως να την ανοίξουμε σε λίγες μέρες. Η ουσία είναι το γίνεται τώρα… Και για το 2016 την ώρα που όλοι τρέχουν να κλείσουν συμφωνίες η Νάξος έχει προγραμματισμένα μόνο τα δρομολόγια από το μικρό «Αρετούσα» που εδώ και χρόνια μεταφέρει μάξιμουμ 50 αμερικανούς επισκέπτες σε εβδομαδιαία βάση κάνοντας το γύρω των Κυκλάδων.

Μόλις σήμερα στην ιστοσελίδα newmoney.gr είδαμε άρθρο για τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2016. Και δυστυχώς δεν υπήρχε ούτε μία αναφορά για τη Νάξο. Αντίθετα, διαβάζουμε τις επισκέψεις των κλιμακίων της Ένωσης Εφοπλιστών σε Πάρο και Σύρο και το κυριότερο; Τις κινήσεις που έχουν προγραμματιστεί σε έργα υποδομής. Αντίθετα, εμείς περιμένουμε την νομιμοποίηση του λιμανιού. Λες και στα άλλα λιμάνια όλα τελούν στην εντέλεια…

Ας δούμε τι αναφέρει το συγκεκριμένο άρθρο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα… « Η βιομηχανία της κρουαζιέρας αποτελούσε και αποτελεί πάντοτε σημείο αναφοράς σε όλες τις αναλύσεις αναφορικά με την εξεύρεση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Ο τζίρος που γίνεται παγκοσμίως, αλλά και ειδικά στην Ευρώπη, καταδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος κλάδος όχι μόνο είναι χρυσοφόρος για όσους ξέρουν να τον εκμεταλλευτούν αλλά έχει και μεγάλες προοπτικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, που είναι ο διεθνής σύνδεσμος εταιρειών κρουαζιέρας, 42 εταιρείες που εδρεύουν στην Ευρώπη διαχειρίζονται 123 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 146.000 κλινών. Επιπλέον, 60 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 89.000 κλινών έχουν αναπτυχθεί στην Ευρώπη από 18 μη ευρωπαϊκές εταιρείες κρουαζιέρας

Η οικονομική συνεισφορά του κλάδου φτάνει τα 40,2 δισ. ευρώ για τη Γηραιά Ήπειρο – περίπου σε 16,6 δισ. ευρώ ανέρχονται οι άμεσες δαπάνες από τα κρουαζιερόπλοια, τους επιβάτες και τα πληρώματα τους. Ακόμη, 10,75 δισ. ευρώ δίνονται για αμοιβές εργαζομένων, ενώ έχουν δημιουργηθεί και 348.930 θέσεις εργασίας. Απ’ όλη αυτή την πίτα, όμως, η Ελλάδα, που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, καταφέρνει να αποσπάσει μόλις 500 εκατ. ευρώ. «Η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των 40 δισ. που κάνει τζίρο η κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Όλα, όμως, παραμένουν στάσιμα, αν και η χώρα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, με τον αριθμό των επιβατών – επισκέψεων να αγγίζει συνολικά τα 5 εκατομμύρια», επισημαίνουν στο «business stories» στελέχη της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας μειώθηκαν κατά 80% οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα να αποτύχει η Ελλάδα να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Εξάλλου, ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενιστούν κρουαζιερόπλοια. Πολύ λίγα δε μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς από το 1996 και μετά οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.

 

Συσκέψεις για έργα

Σε μια προσπάθεια να γίνουν κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρό της Θεόδωρο Κόντε, έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι σειρά συσκέψεων με φορείς λιμένων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της περιφέρειας προκειμένου να ολοκληρωθούν μελέτες για έργα σε διάφορα λιμάνια που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον – είτε σε νησιά είτε στην ηπειρωτική χώρα.

Στόχος είναι να επισπευστούν οι διαδικασίες έγκρισης κατ’ αρχάς και στη συνέχεια υλοποίησης των έργων, με την αμέριστη συμπαράσταση της κάθε περιφέρειας όσον αφορά τις αναγκαίες πιστώσεις από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Άλλωστε οι εταιρείες κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες και να μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα πακέτα εν πλω διακοπών, αναζητούν εδώ και δύο χρόνια εναλλακτικούς προορισμούς, κίνηση από την οποία μόνο οφέλη έχει η ελληνική οικονομία. Στον χάρτη έχουν μπει από το 2014 νησιά όπως η Μήλος, η Σάμος, η Ίος, η Σύρος, η Χίος, η Σύμη και η Κως, τα οποία επισκέφθηκαν χιλιάδες τουρίστες. Επίσης, επενδύσεις γίνονται σε λιμάνια όπως αυτό της Πάτρας, ενισχύοντας τον θρησκευτικό τουρισμό της πόλης, του Γυθείου και του Ναυπλίου, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για την Κόρινθο, ενσωματώνοντας ουσιαστικά όλη την ανατολική Πελοπόννησο στον νέο χάρτη της κρουαζιέρας. Παράλληλα, είτε γίνονται έργα είτε έχουν δρομολογηθεί σε περιοχές όπως η Κέρκυρα, το Κατάκολο, η Ηγουμενίτσα, η Πάτμος, τα Χανιά, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.

Έργα υποδομών στο Αιγαίο

Τους δύο τελευταίους μήνες τα μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων είχαν αλλεπάλληλες συναντήσεις επισκεπτόμενα διάφορες περιοχές, όπως η Πάρος, η Ιτέα, η Σύρος, η Χίος, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και το Ναύπλιο. Ας δούμε όμως τι προγραμματίζουν για τα νησιά του Αιγαίου

* Πάρος

Στην Πάρο εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες ενέργειες: η βελτίωση της υποδομής του λιμένος και η αξιοποίηση της προβλήτας μήκους 80 μέτρων που υπάρχει στην Παροικιά, με σκοπό την εξυπηρέτηση των μικρών κρουαζιερόπλοιων.

* Σύρος

Στη Σύρο εξετάστηκαν, μεταξύ άλλων:

– Η επιμήκυνση του υπάρχοντος προβλήτα σε ικανό μήκος με τη σύγχρονη και πιο οικονομική μέθοδο των dolphins ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια μήκους 260

και πλέον μέτρων.

– Η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης κατά μήκος της προβλήτας κρουαζιέρας ώστε να υπάρχει ασφάλεια στην είσοδο και παραβολή των μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

– Η αξιοποίηση του παραδοσιακού πέτρινου κτιρίου που βρίσκεται μπροστά στην προβλήτα κρουαζιέρας ώστε να γίνει ένας σύγχρονος επιβατηγός σταθμός.

– Η εξέταση από τους αρμοδίους, υπό την καθοδήγηση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, σημείων καταλλήλων για αγκυροβολία των μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων που δεν θα μπορούν να εισέλθουν στο λιμάνι.

* Χίος

Στη Χίο έγινε παρουσίαση από την πλευρά της ΕΕΚΦΝ της ανάπτυξης της κρουαζιέρας, το ενδιαφέρον για προσεγγίσεις στο νησί και αναφέρθηκαν διάφορα θέματα βελτιώσεων στον λιμένα και στην πόλη που θεωρούνται άκρως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Η ένωση ενημερώθηκε από τους φορείς για τις βελτιώσεις που έχουν προγραμματίσει, καθώς και τα μελλοντικά σχέδια. Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι το λιμάνι των Μεστών είναι καθ’ όλα έτοιμο να υποδεχθεί επιβατηγά πλοία, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους. Όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια, θα πρέπει με Νομοθετική Πράξη να χαρακτηριστεί ο λιμένας αυτός πύλη εισόδου για να μπορεί να χρησιμοποιείται από τα πλοία που προέρχονται κατευθείαν από λιμένα εξωτερικού.

Αύξηση αφίξεων παρά τα capital controls

Σε έκθεσή της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κάνει έναν πρώτο απολογισμό για το 2015, αναμένοντας τα τελικά στοιχεία στο τέλος του έτους. Ειδικότερα:

– Η προβλεπόμενη πτώση για το 2015, της τάξεως του 3%-5%, φαίνεται να μετατρέπεται σε αύξηση αφίξεων και αύξηση επιβατών.

– Η εφαρμογή των capital controls έφερε αρκετά σημαντικές ανωμαλίες στη διαχείριση της κρουαζιέρας, αλλά και στις συναλλαγές των επιβατών, πλην όμως δεν είχαμε ακυρώσεις αφίξεων και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

– Το πρόβλημα με τους μετανάστες ήταν και είναι το πιο σοβαρό θέμα για τον τουρισμό στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στα προγράμματα δρομολογίων. Αυτό φαίνεται και από τα πρόσφατα αποτελέσματα αφίξεων (2015), με σημαντικές απώλειες στη Ρόδο, στην Κω, στη Μυτιλήνη, στη Σάμο, στη Σύμη κ.λπ.

– Η Μύκονος και η Σαντορίνη, ως οι πλέον ενδιαφέροντες προορισμοί, είχαν για μια ακόμη φορά αλματώδη αύξηση.

– Το Λαύριο είναι το λιμάνι που το 2015 κερδίζει τις εντυπώσεις λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας. Βέβαια αυτό συμβαίνει διότι το λιμάνι χρησιμοποιεί η Celestyal Cruises ως λιμένα εκκίνησης κρουαζιέρας (homeporting). Παρουσιάζει πλεονεκτήματα γιατί βρίσκεται πλησιέστερα στο αεροδρόμιο και οι αποστάσεις προς τα νησιά του Αιγαίου είναι σημαντικά μικρότερες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μείωση των εξόδων διαχείρισης.

– Η Καλαμάτα έδειξε, επίσης, σημαντική αύξηση και ο κύριος λόγος φαίνεται να είναι η εναλλακτική λύση για το Γύθειο, μια που η προβλήτα εκεί ήταν υπό ανακατασκευή για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

– Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος και το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015, καθώς θεωρούνται νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους αξιόλογους, όπως η Υδρα (14 calls), η Ιος κ.λπ., που δεν συμπεριλαμβάνονται φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος 2025: Η Αίγινα ξανά στην κορυφή, ποια νησιά των Κυκλάδων ξεχώρισαν

Οι Κυκλάδες και ο Αργοσαρωνικός κυριάρχησαν στις κρατήσεις του Ferryhopper – Στο προσκήνιο οι ταξιδιώτες Gen Z και οι τετράποδοι φίλοι τους

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

“Θαλάσσια Πάρκα”: Αρχή από Νότιες Κυκλάδες αλλά με το βλέμμα στην Αγκυρα

Η Αθήνα ανοίγει τον φάκελο «θαλάσσια πάρκα» Η αρχή θα γίνει με το Ιόνιο και τις νότιες Κυκλάδες - Σύμφωνα με πληροφορίες, κρίσιμη είναι η οριοθέτηση μεταξύ Ανάφης και ανατολικά της Αμοργού που θα καταδείξει και τις προθέσεις της Τουρκίας

Κύθνος: Η ιστορική αναγέννηση του Ξενία και ένα νησί-πρότυπο απέναντι στη λειψυδρία

Η μεγάλη ισραηλινή επένδυση στα Λουτρά Κύθνου παίρνει σάρκα και οστά, ενώ ο Δήμος προχωρά με σχέδιο στην ολιστική διαχείριση των υδάτινων πόρων, μετατρέποντας το νησί σε υπόδειγμα βιωσιμότητας.

Τρίποδες – Δημοτικό Σχολείο: “Μεγαλώνοντας σε έναν κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη”, μία ξεχωριστή εμπειρία για την Ε’ Τάξη

Μαθητές ανακαλύπτουν τον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα από παιχνίδι, διάλογο και δημιουργία – Με τη βοήθεια του The Lyceum Project και των Δώρα Κατσαμόρη & Μαρία Δαγιόγλου

Αμοργός: Σειρά επαφών Δημάρχου με κυβερνητικά στελέχη στην Αθήνα

Ο Ελευθέριος Καραΐσκος ανέδειξε κρίσιμα ζητήματα για λιμάνια, υγεία, αποχέτευση και στέγαση προσωπικού σε συναντήσεις με Υπουργούς και αρμόδιους φορείς

Δημαρχείο Θήρας: Εντυπωσίασαν μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Φηρών με τις εργασίες τους για τη Σαντορίνη

Στο Δημαρχείο Θήρας παρουσίασαν τις δημιουργίες τους για το Έτος Αυθεντικότητας και συνομίλησαν με τον Δήμαρχο

Serifos Sunset Race 2025: Τρέξε στο ηλιοβασίλεμα, κολύμπησε στο Αιγαίο

10+1 χρόνια τρέχουμε και κολυμπάμε στο νησί της Σερίφου!

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

Εκτακτο – Olympic Air: Καθηλωμένο στο διάδρομο το αεροσκάφος λόγω προβλήματος στον κινητήρα

Εκτακτο.. Καθηλώθηκε αεροπλάνο της Olympic Air στον διάδρομο καθότι πήρε φωτιά ο κινητήρας του λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νάξου

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Νάξος – “Emerald Azzurra”: Η πολυτέλεια “έδεσε” στο νησί των Κυκλάδων

Με 110 μέτρα μήκος και 50 πολυτελείς καμπίνες, το υπερσύγχρονο "Emerald Azzurra" πραγματοποιεί μία ακόμη επταήμερη κρουαζιέρα στο Αιγαίο και φέρνει τη Νάξο στο χάρτη των VIP προορισμών

Μια ιστορική βραδιά: Οι Κονιτοπουλαίοι επανενώνονται στο Άλσος Βεΐκου

Στις 22 Ιουλίου, η οικογένεια-σύμβολο της νησιώτικης μουσικής ανεβαίνει ξανά στη σκηνή, σε μια γιορτή της παράδοσης και των ριζών μας

«Το Γλέντι»… αλλιώς! ONIRAMA & Νίκος Οικονομίδης ενώνουν κόσμο, βιολί και καλοκαίρι (video)

Η πιο feel-good διασκευή του καλοκαιριού είναι εδώ: Νησιώτικο βιολί, ηλεκτρική ενέργεια και ρυθμός που δεν κάθεται ποτέ

Reddit – Νάξος: Στη δεύτερη θέση των πιο υποτιμημένων νησιών στον κόσμο

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων εντυπωσιάζει τη διεθνή κοινότητα του Reddit με την αυθεντικότητα, την ηρεμία και την φυσική του ομορφιά

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Νάξος: «Αυτές που κάψαν το σανίδι», θεατρικό αφιέρωμα στις γυναίκες του ρεμπέτικου

Δύο παραστάσεις αφιερωμένες στις σπουδαίες γυναικείες φωνές του ρεμπέτικου τραγουδιού, με την καθοδήγηση του Χρήστου Ζέκα, από την Ομάδα 9+ Έντεκα.