Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠου είναι η Νάξος;

Που είναι η Νάξος;

|

Τα σχέδια για την Κρουαζιέρα ενόψει του 2016 είναι έτοιμα, Πάρος και Σύρος πρωταγωνιστούν με έργα υποδομών ενώ μεγάλη απούσα είναι η Νάξος … 

Μεγάλη κουβέντα γίνεται για την κρουαζιέρα και τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει ένα νησί από τον συγκεκριμένο τομέα. Φέτος, στη Νάξο – μετά μάλιστα από μία κάκιστη περσινή χρονιά όπου δεν εμφανίστηκε ούτε ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο – είχαμε αρκετές αφίξεις και όλοι εντυπωσιάστηκαν από το διήμερο 13 και 14 Ιουλίου όπου είχαμε διαδοχικές αφίξεις πλοίων με αποβίβαση κάτι περισσότερων από 1000 επισκεπτών… Βέβαια, η εικόνα που έχει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Ελλάδας είναι διαφορετική αφού στην τελευταία επίσημη ανακοίνωση η Νάξος εμφανίζεται να έχει ένα απόλυτο …μηδέν σε σχέση με πέρυσι και να βρίσκεται στο …βάθος του καταλόγου των νησιών και προορισμών στον τομέα της κρουαζιέρας. Για το ποιος ευθύνεται είναι μια άλλη κουβέντα. Ενδεχομένως να την ανοίξουμε σε λίγες μέρες. Η ουσία είναι το γίνεται τώρα… Και για το 2016 την ώρα που όλοι τρέχουν να κλείσουν συμφωνίες η Νάξος έχει προγραμματισμένα μόνο τα δρομολόγια από το μικρό «Αρετούσα» που εδώ και χρόνια μεταφέρει μάξιμουμ 50 αμερικανούς επισκέπτες σε εβδομαδιαία βάση κάνοντας το γύρω των Κυκλάδων.

Μόλις σήμερα στην ιστοσελίδα newmoney.gr είδαμε άρθρο για τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην Ελλάδα για το 2016. Και δυστυχώς δεν υπήρχε ούτε μία αναφορά για τη Νάξο. Αντίθετα, διαβάζουμε τις επισκέψεις των κλιμακίων της Ένωσης Εφοπλιστών σε Πάρο και Σύρο και το κυριότερο; Τις κινήσεις που έχουν προγραμματιστεί σε έργα υποδομής. Αντίθετα, εμείς περιμένουμε την νομιμοποίηση του λιμανιού. Λες και στα άλλα λιμάνια όλα τελούν στην εντέλεια…

Ας δούμε τι αναφέρει το συγκεκριμένο άρθρο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα… « Η βιομηχανία της κρουαζιέρας αποτελούσε και αποτελεί πάντοτε σημείο αναφοράς σε όλες τις αναλύσεις αναφορικά με την εξεύρεση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία. Ο τζίρος που γίνεται παγκοσμίως, αλλά και ειδικά στην Ευρώπη, καταδεικνύει ότι ο συγκεκριμένος κλάδος όχι μόνο είναι χρυσοφόρος για όσους ξέρουν να τον εκμεταλλευτούν αλλά έχει και μεγάλες προοπτικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, που είναι ο διεθνής σύνδεσμος εταιρειών κρουαζιέρας, 42 εταιρείες που εδρεύουν στην Ευρώπη διαχειρίζονται 123 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 146.000 κλινών. Επιπλέον, 60 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα περίπου 89.000 κλινών έχουν αναπτυχθεί στην Ευρώπη από 18 μη ευρωπαϊκές εταιρείες κρουαζιέρας

Η οικονομική συνεισφορά του κλάδου φτάνει τα 40,2 δισ. ευρώ για τη Γηραιά Ήπειρο – περίπου σε 16,6 δισ. ευρώ ανέρχονται οι άμεσες δαπάνες από τα κρουαζιερόπλοια, τους επιβάτες και τα πληρώματα τους. Ακόμη, 10,75 δισ. ευρώ δίνονται για αμοιβές εργαζομένων, ενώ έχουν δημιουργηθεί και 348.930 θέσεις εργασίας. Απ’ όλη αυτή την πίτα, όμως, η Ελλάδα, που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, καταφέρνει να αποσπάσει μόλις 500 εκατ. ευρώ. «Η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των 40 δισ. που κάνει τζίρο η κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Όλα, όμως, παραμένουν στάσιμα, αν και η χώρα συνεχίζει να έχει σημαντική παρουσία κρουαζιερόπλοιων, με τον αριθμό των επιβατών – επισκέψεων να αγγίζει συνολικά τα 5 εκατομμύρια», επισημαίνουν στο «business stories» στελέχη της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας μειώθηκαν κατά 80% οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα να αποτύχει η Ελλάδα να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Εξάλλου, ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενιστούν κρουαζιερόπλοια. Πολύ λίγα δε μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς από το 1996 και μετά οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.

 

Συσκέψεις για έργα

Σε μια προσπάθεια να γίνουν κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρό της Θεόδωρο Κόντε, έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι σειρά συσκέψεων με φορείς λιμένων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της περιφέρειας προκειμένου να ολοκληρωθούν μελέτες για έργα σε διάφορα λιμάνια που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον – είτε σε νησιά είτε στην ηπειρωτική χώρα.

Στόχος είναι να επισπευστούν οι διαδικασίες έγκρισης κατ’ αρχάς και στη συνέχεια υλοποίησης των έργων, με την αμέριστη συμπαράσταση της κάθε περιφέρειας όσον αφορά τις αναγκαίες πιστώσεις από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.

Άλλωστε οι εταιρείες κρουαζιέρας στην Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες και να μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα πακέτα εν πλω διακοπών, αναζητούν εδώ και δύο χρόνια εναλλακτικούς προορισμούς, κίνηση από την οποία μόνο οφέλη έχει η ελληνική οικονομία. Στον χάρτη έχουν μπει από το 2014 νησιά όπως η Μήλος, η Σάμος, η Ίος, η Σύρος, η Χίος, η Σύμη και η Κως, τα οποία επισκέφθηκαν χιλιάδες τουρίστες. Επίσης, επενδύσεις γίνονται σε λιμάνια όπως αυτό της Πάτρας, ενισχύοντας τον θρησκευτικό τουρισμό της πόλης, του Γυθείου και του Ναυπλίου, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για την Κόρινθο, ενσωματώνοντας ουσιαστικά όλη την ανατολική Πελοπόννησο στον νέο χάρτη της κρουαζιέρας. Παράλληλα, είτε γίνονται έργα είτε έχουν δρομολογηθεί σε περιοχές όπως η Κέρκυρα, το Κατάκολο, η Ηγουμενίτσα, η Πάτμος, τα Χανιά, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.

Έργα υποδομών στο Αιγαίο

Τους δύο τελευταίους μήνες τα μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων είχαν αλλεπάλληλες συναντήσεις επισκεπτόμενα διάφορες περιοχές, όπως η Πάρος, η Ιτέα, η Σύρος, η Χίος, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα και το Ναύπλιο. Ας δούμε όμως τι προγραμματίζουν για τα νησιά του Αιγαίου

* Πάρος

Στην Πάρο εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες ενέργειες: η βελτίωση της υποδομής του λιμένος και η αξιοποίηση της προβλήτας μήκους 80 μέτρων που υπάρχει στην Παροικιά, με σκοπό την εξυπηρέτηση των μικρών κρουαζιερόπλοιων.

* Σύρος

Στη Σύρο εξετάστηκαν, μεταξύ άλλων:

– Η επιμήκυνση του υπάρχοντος προβλήτα σε ικανό μήκος με τη σύγχρονη και πιο οικονομική μέθοδο των dolphins ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια μήκους 260

και πλέον μέτρων.

– Η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης κατά μήκος της προβλήτας κρουαζιέρας ώστε να υπάρχει ασφάλεια στην είσοδο και παραβολή των μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

– Η αξιοποίηση του παραδοσιακού πέτρινου κτιρίου που βρίσκεται μπροστά στην προβλήτα κρουαζιέρας ώστε να γίνει ένας σύγχρονος επιβατηγός σταθμός.

– Η εξέταση από τους αρμοδίους, υπό την καθοδήγηση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, σημείων καταλλήλων για αγκυροβολία των μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων που δεν θα μπορούν να εισέλθουν στο λιμάνι.

* Χίος

Στη Χίο έγινε παρουσίαση από την πλευρά της ΕΕΚΦΝ της ανάπτυξης της κρουαζιέρας, το ενδιαφέρον για προσεγγίσεις στο νησί και αναφέρθηκαν διάφορα θέματα βελτιώσεων στον λιμένα και στην πόλη που θεωρούνται άκρως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των τουριστών. Η ένωση ενημερώθηκε από τους φορείς για τις βελτιώσεις που έχουν προγραμματίσει, καθώς και τα μελλοντικά σχέδια. Διαπιστώθηκε μάλιστα ότι το λιμάνι των Μεστών είναι καθ’ όλα έτοιμο να υποδεχθεί επιβατηγά πλοία, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους. Όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια, θα πρέπει με Νομοθετική Πράξη να χαρακτηριστεί ο λιμένας αυτός πύλη εισόδου για να μπορεί να χρησιμοποιείται από τα πλοία που προέρχονται κατευθείαν από λιμένα εξωτερικού.

Αύξηση αφίξεων παρά τα capital controls

Σε έκθεσή της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας κάνει έναν πρώτο απολογισμό για το 2015, αναμένοντας τα τελικά στοιχεία στο τέλος του έτους. Ειδικότερα:

– Η προβλεπόμενη πτώση για το 2015, της τάξεως του 3%-5%, φαίνεται να μετατρέπεται σε αύξηση αφίξεων και αύξηση επιβατών.

– Η εφαρμογή των capital controls έφερε αρκετά σημαντικές ανωμαλίες στη διαχείριση της κρουαζιέρας, αλλά και στις συναλλαγές των επιβατών, πλην όμως δεν είχαμε ακυρώσεις αφίξεων και αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.

– Το πρόβλημα με τους μετανάστες ήταν και είναι το πιο σοβαρό θέμα για τον τουρισμό στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κάποιες αλλαγές στα προγράμματα δρομολογίων. Αυτό φαίνεται και από τα πρόσφατα αποτελέσματα αφίξεων (2015), με σημαντικές απώλειες στη Ρόδο, στην Κω, στη Μυτιλήνη, στη Σάμο, στη Σύμη κ.λπ.

– Η Μύκονος και η Σαντορίνη, ως οι πλέον ενδιαφέροντες προορισμοί, είχαν για μια ακόμη φορά αλματώδη αύξηση.

– Το Λαύριο είναι το λιμάνι που το 2015 κερδίζει τις εντυπώσεις λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας. Βέβαια αυτό συμβαίνει διότι το λιμάνι χρησιμοποιεί η Celestyal Cruises ως λιμένα εκκίνησης κρουαζιέρας (homeporting). Παρουσιάζει πλεονεκτήματα γιατί βρίσκεται πλησιέστερα στο αεροδρόμιο και οι αποστάσεις προς τα νησιά του Αιγαίου είναι σημαντικά μικρότερες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μείωση των εξόδων διαχείρισης.

– Η Καλαμάτα έδειξε, επίσης, σημαντική αύξηση και ο κύριος λόγος φαίνεται να είναι η εναλλακτική λύση για το Γύθειο, μια που η προβλήτα εκεί ήταν υπό ανακατασκευή για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

– Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος και το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015, καθώς θεωρούνται νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους αξιόλογους, όπως η Υδρα (14 calls), η Ιος κ.λπ., που δεν συμπεριλαμβάνονται φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση ημέρας: Σπανακόρυζο με μπλε τυρί

Μία διαφορετική πρόταση όπου το τυρί έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.. Δείτε ποια είναι η συνταγή για το πιάτο της ημέρας

Κ. Κατσουρός: Αποχαιρετισμός από τον Τάσο Αναστασίου

Ο Τάσος Αναστασίου αποχαιρετά τον Κώστα Κατσουρό με μία ιδιαίτερη φωτογραφία με ψηφιδωτό από τον Αγιο Ιωάννη στ' Αφικλή

Κ. Κατσουρός: Ψήφισμα από το σύλλογο αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου εξέδωσε ψήφισμα για την εκδημία του Κώστα Κατσουρού

Ολλανδία – Ευρωπαϊκό κλειστού στίβου: Πρωταθλητής Ευρώπης ο Καραλής!

Ο "Μανόλο" έγινε ο πρώτος Έλληνας αθλητής του επί κοντώ που κατακτά χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό κλειστού στίβου ενώ αυτό το χρυσό είναι το πρώτο της καριέρας του.

Ξενοδοχεία χωρίς προσωπικό; Μύθος ή πραγματικότητα;

τα ξενοδοχεία χωρίς προσωπικό δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια νέα πραγματικότητα στον τουριστικό κλάδο

ΕΝΦΙΑ: Αναρτήθηκαν τα νέα εκκαθαριστικά, ξεκινάει η αποπληρωμή τέλη Μαρτίου

Ο φόρος μπορεί να εξοφληθεί σε 12 μηνιαίες δόσεις αντί για 11, με την προθεσμία για την πληρωμή της πρώτης δόσης να λήγει στα τέλη Μαρτίου και της τελευταίας στις 28 Φεβρουαρίου 2026

ΑΠΑΣ Νάξου: Κέρδισε τον Μίλωνα στο ματς της χρονιάς και φώναξε “είμαι ζωντανός”

Επικός ΑΠΑΣ Νάξου – Λύγισε τον Μίλωνα στο ματς της χρονιάς με τρεις παρατάσεις (98-95) και κοιτάζει πλέον την Δάφνη εκτός έδρας στη μάχη παραμονής

Μήλος: Τετραήμερο (10-14/03) επίσκεψης από την κινητή μονάδα μαστογράφου

Η Κινητή Μονάδα Μαστογράφου της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας (Ε.Α.Ε) συνεχίζοντας το «πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του μαστού», θα βρίσκεται από Δευτέρα 10 έως και Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 στο Δήμο Μήλου

Νάξος – Κατσουρός: Αύριο (10/03) στ’ Απεράθου το τελευταίο αντίο

Στ Απεράθου, τόπο καταγωγής του Κώστα Κατσουρού, αύριο Δευτέρα η εξόδιος Ακολουθία στις 2.30 - Μέσω του Δήμου θα υπάρξει λεωφορείο για μετακίνηση προς την Απείρανθο

Καστράκι: Πωλείται ακίνητο με μικρή αυλή κοντά στη θάλασσα

Ακίνητο πωλείται στο Καστράκι - Διαθέτει αυλή και είναι σε απόσταση .. αναπνοής από τη θάλασσα (δείτε εντός πληροφορίες)

Εκτακτο: Εφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος Κώστας Κατσουρός

Φτωχότερη από σήμερα η Νάξος, καθότι έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Κατσουρός

Νάξος – Zas Travel: Το “αντίο” στο Blue Star 1 που αφήνει τη Παροναξία

Το Blue Star 1 ύστερα από δύο μήνες παραμονής στη Παροναξία αύριο θα κάνει το τελευταίο του ταξίδι ... Πότε θα το ξαναδούμε

Δυτικές Κυκλάδες: Χωρίς πλοίο (“Αικατερίνη Π”) για δύο ημέρες λόγω τεχνικού προβλήματος

Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν τα δρομολόγια του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. το χρονικό διάστημα 4-5 Μαρτίου λόγω τεχνικού προβλήματος

Νάξος – Νοσοκομείο: Ανακοινώθηκε η πρόληψη επικουρικού ουρολόγου

Το Νοσοκομείο Νάξου στελεχώνεται συνεχώς - Νέος επικουρικός ουρολόγος ορκίστηκε και πιάνει .. δουλειά

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Fast Ferries: “Επιστρέφει” με καθημερινό δρομολόγιο στη Νάξο, πότε;

Με το "Andros" αρχικά και με το "Αικατερίνη Π" στη συνέχεια και πάλι φέτος η Fast Ferries θα πιάσει Νάξο.. Δείτε πότε;

Νάξος: Αναψε .. πράσινο φως για νέο 4αστερο ξενοδοχείο, σε ποια περιοχή

“Πράσινο φως” σε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο - Σε ποια περιοχή;

Νάξος: Ερυθρόλευκο υπερθέαμα απόψε για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού

Ερυθρόλευκο υπερθέαμα για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού ετοιμάζουν απόψε στη Νάξο - Πότε; Που;

ΕΚΠΑ – Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό

ΕΚΠΑ - Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό