Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΠω πω παράπονα

Πω πω παράπονα

|

Το κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε το δίμηνο Ιούλιο – Αύγουστο 112 καταγγελίες / παράπονα / ερωτήσεις με θέμα τις τουριστικές υπηρεσίες 

Δυστυχώς, δεν βάζουμε μυαλό. Η κρίση μπορεί να διόρθωσε κάποια ..στραβά, όχι όμως το σύνολο των προβλημάτων. Και με τη τουριστική περίοδο να φτάνει στο τέλος της (στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς) το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) με σημερινή του ανακοίνωση έδειξε τα λάθη της φετινής περιόδου καθώς ανακοίνωσε ότι για το διάστημα Ιούλιο – Αύγουστο δέχτηκε 112 καταγγελίες / ερωτήματα / παράπονα, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τη μερίδα του λέοντος (42) «κέρδισαν» οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 100% της διαμονής, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%, αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους έγκαιρα ή λόγω ανωτέρας βίας, καταλύματα για τα οποία έγινε κράτηση μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα στο διαδίκτυο και ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν να πληρωθούν, για όλες τις ημέρες της κράτησης, ενώ οι καταναλωτές ήθελαν να αποχωρήσουν, λόγω προβλήματος υγείας.Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν τον προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, εξοπλισμό ή δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν καθυστερήσεις, προβλήματα με αποσκευές και άρνηση επιστροφής χρημάτων, για ακυρωμένο εισιτήριο. Η τρίτη κατηγορία είναι τα οργανωμένα ταξίδια (16 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης και τη μη εφαρμογή όρων τουριστικού πακέτου και μεταφοράς. Επόμενη κατηγορία είναι η ακτοπλοΐα (10 προβλήματα), με τους καταναλωτές να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για άρνηση χορήγησης έκπτωσης στο εισιτήριο ΑΜΕΑ, πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου και άφιξης στο λιμάνι και μη τήρηση της αγορανομικής διάταξης για τα κυλικεία των πλοίων.

Τέσσερα προβλήματα ανέκυψαν στη σχέση των καταναλωτών με τα κάμπνιγκ (Κάμπινγκ, στη Χαλκιδική, ζητούσε να πληρώσουν οι καταναλωτές εισιτήριο για να πάνε στην παραλία, ενώ δεν υπήρχε καμία άλλη πρόσβαση, στη θάλασσα, παρά μόνο μέσα από το κάμπινγκ), ενώ 16 περιπτώσεις αφορούσαν καταγγελίες που έγιναν για μικρές μερίδες φαγητών σε εστιατόρια, απαγόρευση κατανάλωσης φαγητών σε πλαζ (εκτός των πωλούμενων από το beach bar), άρνηση παροχής αποδείξεων ή παροχή απόδειξης που δεν αντιστοιχούσε με τα είδη που είχαν αγοραστεί, μεταφορές με τραίνο και λεωφορείο και ενοικίαση αυτοκινήτου.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα. Και όπως αναφέρει στέλεχος της οργάνωσης «Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες. Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.

Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νότιο Αιγαίο – Αστυνομία: Καλό Πάσχα μέσα από ένα υπέροχο video

"Καλό Πάσχα" μας εύχεται η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου με ένα ιδιαίτερο video

Νάξος – “Στο Λαδόχαρτο”: Πασχαλινός διαγωνισμός με κέρδος το Αρνί του Πάσχα (photo)

Ενας ξεχωριστός διαγωνισμός από το βραβευμένο κρεατοφαγείο "Στο Λαδόχαρτο" - Ποια είναι η διαδικασία

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Το “ευχαριστώ” στον Βασίλη Ορφανό για ένα υπέροχο τριήμερο σεμινάριο (photos)

Μέσω ανακοίνωσης η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) ευχαριστεί τον πρωταθλητή Βασίλη Ορφανό για το τριήμερο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης

Naxos Medical: Πρωτομαγιά με επίσκεψη από τον Πνευμονολόγο Νίκο Κουφό

Την Πρώτη Μαϊου θα βρίσκεται στη Νάξο, ο πνευμονολόγος Νίκος Κουφός και θα δεχτεί επισκέψεις στο Naxos Medical

Ελλάδα, η χώρα της αμφισβήτησης, άνευ ουδεμίας αντίρρησης. Αλλά σε λάθος κατεύθυνση

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από τις συνεντεύξεις στη τηλεόραση έως τις εκθέσεις που δείχνουν την αλήθεια για την σκληρή πραγματικότητα στην Ελλάδα Και καταλήγει με νόημα "Αν θες να μάθεις για το νερό, μη ρωτάς τα ψάρια"

Νάξος: Πασχαλινό τραπέζι με βάση την παράδοση στον «Φάρο» Αλυκού (video – photos)

Πάσχα στο «Φάρο» Αλυκού σημαίνει πάνω απ’ όλα απόλαυση … Προστάσεις που αιχμαλωτίζουν τον ουρανίσκο .... (photos)

Νάξος: Τι κάνει στο νησί μας η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικού Marie Claire Greece;

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πολυκρέτη και του Γιάννη Μαργαρίτη η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικύ Marie Claire Greece είναι στη Νάξο. Ποιος ο λόγος;

Σύλλογος Μονιατών Νάξου “Η Τέχνη”: Πρόσκληση να “ασβεστώσουμε τους δρόμους όπως παλιά”

Ομορφή δράση σήμερα Σάββατο του Λαζάρου από το Σύλλογο Μονιατών Νάξου "Η Τέχνη"

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Γιαννακά και Σέργης στην Μύκονο για συναντήσεις

Στην Μύκονο βρίσκονται σήμερα η Κατερίνα Γιαννακά και ο Αντώνης Σέργης για συναντήσεις ενόψει ευρωεκλογών

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο