Πέμπτη, 8 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠω πω παράπονα

Πω πω παράπονα

|

Το κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε το δίμηνο Ιούλιο – Αύγουστο 112 καταγγελίες / παράπονα / ερωτήσεις με θέμα τις τουριστικές υπηρεσίες 

Δυστυχώς, δεν βάζουμε μυαλό. Η κρίση μπορεί να διόρθωσε κάποια ..στραβά, όχι όμως το σύνολο των προβλημάτων. Και με τη τουριστική περίοδο να φτάνει στο τέλος της (στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς) το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) με σημερινή του ανακοίνωση έδειξε τα λάθη της φετινής περιόδου καθώς ανακοίνωσε ότι για το διάστημα Ιούλιο – Αύγουστο δέχτηκε 112 καταγγελίες / ερωτήματα / παράπονα, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τη μερίδα του λέοντος (42) «κέρδισαν» οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 100% της διαμονής, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%, αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους έγκαιρα ή λόγω ανωτέρας βίας, καταλύματα για τα οποία έγινε κράτηση μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα στο διαδίκτυο και ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν να πληρωθούν, για όλες τις ημέρες της κράτησης, ενώ οι καταναλωτές ήθελαν να αποχωρήσουν, λόγω προβλήματος υγείας.Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν τον προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, εξοπλισμό ή δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν καθυστερήσεις, προβλήματα με αποσκευές και άρνηση επιστροφής χρημάτων, για ακυρωμένο εισιτήριο. Η τρίτη κατηγορία είναι τα οργανωμένα ταξίδια (16 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης και τη μη εφαρμογή όρων τουριστικού πακέτου και μεταφοράς. Επόμενη κατηγορία είναι η ακτοπλοΐα (10 προβλήματα), με τους καταναλωτές να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για άρνηση χορήγησης έκπτωσης στο εισιτήριο ΑΜΕΑ, πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου και άφιξης στο λιμάνι και μη τήρηση της αγορανομικής διάταξης για τα κυλικεία των πλοίων.

Τέσσερα προβλήματα ανέκυψαν στη σχέση των καταναλωτών με τα κάμπνιγκ (Κάμπινγκ, στη Χαλκιδική, ζητούσε να πληρώσουν οι καταναλωτές εισιτήριο για να πάνε στην παραλία, ενώ δεν υπήρχε καμία άλλη πρόσβαση, στη θάλασσα, παρά μόνο μέσα από το κάμπινγκ), ενώ 16 περιπτώσεις αφορούσαν καταγγελίες που έγιναν για μικρές μερίδες φαγητών σε εστιατόρια, απαγόρευση κατανάλωσης φαγητών σε πλαζ (εκτός των πωλούμενων από το beach bar), άρνηση παροχής αποδείξεων ή παροχή απόδειξης που δεν αντιστοιχούσε με τα είδη που είχαν αγοραστεί, μεταφορές με τραίνο και λεωφορείο και ενοικίαση αυτοκινήτου.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα. Και όπως αναφέρει στέλεχος της οργάνωσης «Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες. Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.

Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Βατικανό: Μαύρος καπνός στην “Καπέλα Σιξτίνα”, άκαρπη η πρώτη συνεδρίαση για εκλογή Πάπα

Άκαρπη η πρώτη ψηφοφορία για την ανάδειξη του νέου Πάπα - Οι Καρδινάλιοι θα συνεχίσουν με απόλυτη μυστικότητα την Πέμπτη τη διαδικασία

Τήνος: Την ανακύκλωση ρούχων προωθεί ο Δήμος με τους μωβ κάδους Recycom

O Δήμος προχώρησε στην δημιουργία ενημερωτικού βίντεο με χιουμοριστικό χαρακτήρα, με στόχο την πιο άμεση και φιλική προσέγγιση των πολιτών.

Μεγάλες ανισότητες στους κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Eurostat «ακτινογραφεί» τους μισθούς και καταγράφει το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πλούσιων και φτωχών χωρών

Έγινε η πρώτη ρομποτική υποδόρια μαστεκτομή στην Ελλάδα

Έγινε από διεπιστημονική ομάδα ειδικών υπό τον συντονισμό της Κλινικής Γυναικολογικής και Ρομποτικής Χειρουργικής του νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν»

Άνοιξε η πλατφόρμα για τον Κοινωνικό Τουρισμό 2025-2026

Η πλατφόρμα αιτήσεων για τον Κοινωνικό Τουρισμό 2025-2026 άνοιξε. Μπορείτε να υποβάλετε την αίτησή σας ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ

Stoiximan AegeanBall Festival: Moneke, Διαμαντίδης και Παπαλούκας φέρνουν λάμψη στη Σύρο

Το φετινό φεστιβάλ θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου 2025 στο κέντρο της Ερμούπολης, αποτελώντας ένα τριήμερο αθλητικής δράσης

31 Χρόνια Ομάδα Αιγαίου – Ένα ταξίδι προσφοράς και ανθρωπιάς (video)

Κάθε χρόνο, αυτή η ξεχωριστή παρέα εθελοντών, με την ανεκτίμητη στήριξη των υποστηρικτών της, ξεκινά ένα ταξίδι γεμάτο ανθρωπιά, συγκίνηση και ουσιαστική προσφορά

Νάξος: Εκρηκτικός Πανναξιακός ΑΟΚ ισοπέδωσε τον Ιωνικό και ισοφάρισε τη σειρά!

Με την καλύτερη φετινή του εμφάνιση, μπροστά στο κοινό του, ο Πανναξιακός ΑΟΚ επικράτησε άνετα με 95-69 του Ιωνικού Νικαίας και έκανε το 1-1 στη σειρά των τελικών των play off της National League 2.

Πάτμος: Βοηθούσε συγγενείς του στην επιβίβαση του πλοίου, πήδηξε στη θάλασσα για να μην ταξιδέψει (!!!)

Ένας 34χρονος έπεσε στη θάλασσα την ώρα που το «Δωδεκάνησος Εξπρές» αναχωρούσε – Ευτυχώς, όλα έληξαν χωρίς τραυματισμούς

Νάξος: Στο επίκεντρο ευρωπαϊκής πανεπιστημιακής γνώσης και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (Photos)

Δύο ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης και πεδίου πραγματοποιήθηκαν στο νησί, συνδυάζοντας επιστήμη, βιωματική εμπειρία και πολιτισμική ανταλλαγή στο πλαίσιο της συμμαχίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Civis.

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Διήμερο Πολιτισμού στη Νάξο με τα “Αξοπατήματα” και το 5ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Η μουσική, ο χορός και τα έθιμα ενώνουν Κοζάνη και Νάξο σε ένα γιορτινό διήμερο πολιτιστικών ανταμωμάτων

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού