Τετάρτη, 16 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠω πω παράπονα

Πω πω παράπονα

|

Το κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε το δίμηνο Ιούλιο – Αύγουστο 112 καταγγελίες / παράπονα / ερωτήσεις με θέμα τις τουριστικές υπηρεσίες 

Δυστυχώς, δεν βάζουμε μυαλό. Η κρίση μπορεί να διόρθωσε κάποια ..στραβά, όχι όμως το σύνολο των προβλημάτων. Και με τη τουριστική περίοδο να φτάνει στο τέλος της (στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς) το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) με σημερινή του ανακοίνωση έδειξε τα λάθη της φετινής περιόδου καθώς ανακοίνωσε ότι για το διάστημα Ιούλιο – Αύγουστο δέχτηκε 112 καταγγελίες / ερωτήματα / παράπονα, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τη μερίδα του λέοντος (42) «κέρδισαν» οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 100% της διαμονής, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%, αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους έγκαιρα ή λόγω ανωτέρας βίας, καταλύματα για τα οποία έγινε κράτηση μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα στο διαδίκτυο και ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν να πληρωθούν, για όλες τις ημέρες της κράτησης, ενώ οι καταναλωτές ήθελαν να αποχωρήσουν, λόγω προβλήματος υγείας.Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν τον προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, εξοπλισμό ή δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν καθυστερήσεις, προβλήματα με αποσκευές και άρνηση επιστροφής χρημάτων, για ακυρωμένο εισιτήριο. Η τρίτη κατηγορία είναι τα οργανωμένα ταξίδια (16 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης και τη μη εφαρμογή όρων τουριστικού πακέτου και μεταφοράς. Επόμενη κατηγορία είναι η ακτοπλοΐα (10 προβλήματα), με τους καταναλωτές να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για άρνηση χορήγησης έκπτωσης στο εισιτήριο ΑΜΕΑ, πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου και άφιξης στο λιμάνι και μη τήρηση της αγορανομικής διάταξης για τα κυλικεία των πλοίων.

Τέσσερα προβλήματα ανέκυψαν στη σχέση των καταναλωτών με τα κάμπνιγκ (Κάμπινγκ, στη Χαλκιδική, ζητούσε να πληρώσουν οι καταναλωτές εισιτήριο για να πάνε στην παραλία, ενώ δεν υπήρχε καμία άλλη πρόσβαση, στη θάλασσα, παρά μόνο μέσα από το κάμπινγκ), ενώ 16 περιπτώσεις αφορούσαν καταγγελίες που έγιναν για μικρές μερίδες φαγητών σε εστιατόρια, απαγόρευση κατανάλωσης φαγητών σε πλαζ (εκτός των πωλούμενων από το beach bar), άρνηση παροχής αποδείξεων ή παροχή απόδειξης που δεν αντιστοιχούσε με τα είδη που είχαν αγοραστεί, μεταφορές με τραίνο και λεωφορείο και ενοικίαση αυτοκινήτου.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα. Και όπως αναφέρει στέλεχος της οργάνωσης «Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες. Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.

Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Μιχάλης Χάλαρης: “Nα αλλάξει το μοντέλο πολιτικής, χρειαζόμαστε ανθεκτικές υποδομές” (video)

Έγινε ξεχωριστή συνδιάσκεψη για την περιφερειακή ενότητα Κυκλάδων καθώς η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου  δεν είναι ομοιογενής (video)

ΑΠΑΣ Νάξου: Η συνεργασία με τον όμιλο εταιρειών BREAK EVEN CONSULTING δίνει πνοή στην ομάδα

Ο ΑΠΑΣ Νάξου κάνει τη πρώτη κίνηση ενόψει της νέας αγωνιστικής περιόδου. Τριετής συνεργασία με τον όμιλο εταιρειών Break Even Consulting

Μητρόπολη Παροναξίας – Καλλίνικος: “Ο Νυμφίος της Εκκλησίας, προσωπικός νυμφίος κάθε Χριστιανικής ψυχής”

Η Ακολουθία του Όρθρου της Μ. Τρίτης στην Αντίπαρο - Οι σκέψεις του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Παροναξίας κκ Καλλινίκου

Πανναξιακός ΑΟ: Τριήμερο (11-13 Απριλίου) διακρίσεων σε ποδόσφαιρο και στίβο

Σπουδαίες επιτυχίες για τον Πανναξιακό Α.Ο. το τριήμερο 11 - 13 Απριλίου σε κλασικό αθλητισμό και ποδόσφαιρο

Νάξος – Φιλώτι: Το “άσπρο” κυριαρχεί στα σοκάκια του χωριού

Εθελοντές στο Φιλώτι ανέλαβαν το ασβέστωμα ή άσπρισμα αρκετών σημείων του χωριού ενόψει της Μεγάλης Κυριακής, του Πάσχα

Φαρμακονήσι – Μετανάστες: Νεκρές δύο γυναίκες, η μία ήταν έγκυος

Νεκρές δύο γυναίκες στο Φαρμακονήσι, η μία ήταν έγκυος – Ένα άτομο μεταφέρθηκε στην Κω, 40 συνολικά οι μετανάστες

Νάξος – Φούρνος Λαγογιάννη: Αποστολή αγάπης στο Ορφανοτροφείο Βόλου

Μία πολύ όμορφη δράση από τον Φούρνο Λαγογιάννη προς το Ιδρυμα "Ορφανοτροφείο Βόλου"

Καθολική Αρχιεπισκοπή – Τήνος: Αναπαράσταση της πορείας του Σταυρού από τα παιδιά

Αναπαράσταση της πορείας του Σταυρού από τα παιδιά στην Στενή της Τήνου

Νάξος: Νεκρός εντοπίστηκε 62χρονος, έπεσε σε χαράδρα

Νάξος: 62χρονος εντοπίστηκε νεκρός μετά από πτώση σε χαράδρα

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Νάξος: Λιανός και Ανδρουλάκης σε εθιμοτυπική συνάντηση στο Δημαρχείο (video)

Εθιμοτυπική συνάντηση με μικρές ειδήσεις στο Δημαρχείο Νάξου - Τι είπαν Ανδρουλάκης και Λιανός για θέματα υποδομών (video)

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με 2-0 νίκες πέρασε τα Μελίσσια και τον τελικό αντιμετωπίζει τον Ιωνικό Νικαίας

Σε έναν εντυπωσιακό αγώνα διάρκειας τριών ωρών ο Πανναξιακός νίκησε 92-88 στην έξτρα περίοδο τα Μελίσσια και με 2-0 νίκες προκρίθηκε στον τελικό - Αντίπαλος ο Ιωνικός Νικαίας με μειονέκτημα έδρας

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Στιγμές Ιστορίας: Το πορτοκαλί “Πάρος” και η σχέση του με την Παροναξία

Το "Πάρος" ήρθε στη γραμμή της Παροναξίας τη δεκαετία του 80 αλλά δεν απέκτησε την .. λάμψη του "Νάξος" - Η ιστορία του έως τη στιγμή που έφτασε στη Τουρκία και διαλύθηκε

Blue Star Ferries: Εκτακτο δρομολόγιο απόψε (22:00) του Paros με προορισμό την Πάρο

Εκτακτο δρομολόγιο σήμερα (11/04. 22:00) από τον Blue Star Paros στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος και επιστροφή

Μέλανες – Πολιτιστικός Σύλλογος: Το “αντίο” στον Ιωάννη “Ντεκές” Βασιλάκη

Πολιτιστικός Σύλλογος Μελάνων Νάξου: Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης "Ντεκές" Βασιλάκης

Κικίλιας: Μείωση 50% των λιμενικών τελών σε προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά

Β. Κικίλιας: «Η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών, συνεισφέρει στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»

ΠΟΕΔΗΝ: Ερχεται Πάσχα και τα νησιά δεν έχουν γιατρούς, η εικόνα στις Κυκλάδες

Χωρίς γιατρούς τα νησιά – Άγονες οι προκηρύξεις παρά τα νέα κίνητρα - Ποια είναι η εικόνα στις Κυκλάδες