Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠω πω παράπονα

Πω πω παράπονα

|

Το κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε το δίμηνο Ιούλιο – Αύγουστο 112 καταγγελίες / παράπονα / ερωτήσεις με θέμα τις τουριστικές υπηρεσίες 

Δυστυχώς, δεν βάζουμε μυαλό. Η κρίση μπορεί να διόρθωσε κάποια ..στραβά, όχι όμως το σύνολο των προβλημάτων. Και με τη τουριστική περίοδο να φτάνει στο τέλος της (στους περισσότερους τουριστικούς προορισμούς) το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) με σημερινή του ανακοίνωση έδειξε τα λάθη της φετινής περιόδου καθώς ανακοίνωσε ότι για το διάστημα Ιούλιο – Αύγουστο δέχτηκε 112 καταγγελίες / ερωτήματα / παράπονα, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τη μερίδα του λέοντος (42) «κέρδισαν» οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 100% της διαμονής, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%, αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους έγκαιρα ή λόγω ανωτέρας βίας, καταλύματα για τα οποία έγινε κράτηση μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην εικόνα στο διαδίκτυο και ενοικιαζόμενα δωμάτια που δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν να πληρωθούν, για όλες τις ημέρες της κράτησης, ενώ οι καταναλωτές ήθελαν να αποχωρήσουν, λόγω προβλήματος υγείας.Ενοικιαζόμενα δωμάτια δε διέθεταν τον προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, εξοπλισμό ή δεν διέθεταν άδεια λειτουργίας.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (24 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν καθυστερήσεις, προβλήματα με αποσκευές και άρνηση επιστροφής χρημάτων, για ακυρωμένο εισιτήριο. Η τρίτη κατηγορία είναι τα οργανωμένα ταξίδια (16 προβλήματα), με τους καταναλωτές να καταγγέλλουν ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης και τη μη εφαρμογή όρων τουριστικού πακέτου και μεταφοράς. Επόμενη κατηγορία είναι η ακτοπλοΐα (10 προβλήματα), με τους καταναλωτές να εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για άρνηση χορήγησης έκπτωσης στο εισιτήριο ΑΜΕΑ, πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου και άφιξης στο λιμάνι και μη τήρηση της αγορανομικής διάταξης για τα κυλικεία των πλοίων.

Τέσσερα προβλήματα ανέκυψαν στη σχέση των καταναλωτών με τα κάμπνιγκ (Κάμπινγκ, στη Χαλκιδική, ζητούσε να πληρώσουν οι καταναλωτές εισιτήριο για να πάνε στην παραλία, ενώ δεν υπήρχε καμία άλλη πρόσβαση, στη θάλασσα, παρά μόνο μέσα από το κάμπινγκ), ενώ 16 περιπτώσεις αφορούσαν καταγγελίες που έγιναν για μικρές μερίδες φαγητών σε εστιατόρια, απαγόρευση κατανάλωσης φαγητών σε πλαζ (εκτός των πωλούμενων από το beach bar), άρνηση παροχής αποδείξεων ή παροχή απόδειξης που δεν αντιστοιχούσε με τα είδη που είχαν αγοραστεί, μεταφορές με τραίνο και λεωφορείο και ενοικίαση αυτοκινήτου.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσής, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα το ΚΕ.Π.ΚΑ. δέχθηκε και από τα μέλη του και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα. Και όπως αναφέρει στέλεχος της οργάνωσης «Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες. Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία, από τη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.

Φέτος το καλοκαίρι, δικαιωθήκαμε, για τη διαφωνία μας, με την κυβέρνηση, για την κατάργηση των άρθρων, στις αγορανομικές διατάξεις, που καθόριζαν το μέγεθος των μερίδων, στα καταστήματα εστίασης. Δεχτήκαμε καταγγελίες ότι οι μερίδες, φέτος, ήταν μικρές και φυσικά, το διαπιστώσαμε και εμείς. Η λύση είναι να επανέλθουν οι διατάξεις, που καταργήθηκαν και μέχρι τότε οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τις μερίδες ‘πείνας’, που χρεώνονται, ως κανονικές, που είναι, συχνά, υψηλότερες από πέρυσι, παρά τη μείωση του ΦΠΑ”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αναγέννηση στο παλιό σχολείο της Σικίνου, ένα νέο μουσείο γεννιέται

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εργασιών για τη μετατροπή του παλιού σχολείου σε μουσείο που θα «φιλοξενήσει» τη Νεικώ και τους αρχαίους θησαυρούς της Σικίνου – Από τον Σεπτέμβριο συνεχίζεται δυναμικά το έργο.

«Ψηφιακή ασφυξία»: Σε απεργία τα συνεργεία οχημάτων λόγω του υποχρεωτικού πελατολογίου της ΑΑΔΕ

Αντιδράσεις και επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες από συνεργεία, πλυντήρια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, απέναντι σε ένα μέτρο που θεωρούν ανεφάρμοστο και επικίνδυνο.

Φόρτωμας – Αεροδρόμιο Πάρου: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες, ορόσημο για τις Κυκλάδες

Ένα έργο-τομή για την Πάρο και το Αιγαίο παίρνει σάρκα και οστά, με στόχο την αναβάθμιση των μεταφορών, την ενίσχυση του τουρισμού και τη βιώσιμη ανάπτυξη. - Τι αναφέρει ο βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας

Δονούσα: Η Ανοικτή δανειστική βιβλιοθήκη ανοίγει και πάλι τις .. πόρτες του

Στον ειδυλλιακό “Σταυρό” λειτουργεί ένας καλοκαιρινός χώρος ανάγνωσης και διάδρασης – για ντόπιους και επισκέπτες, κάτω από τον ήλιο και τη δροσιά του Αιγαίου.

Stoiximan AegeanBall Festival 2025 – Σύρος: Ολοκλήρωση δράσης και ανακοίνωση νέου κλειστού γηπέδου

Η καρδιά του 3x3 χτύπησε δυνατά στην Πλατεία Μιαούλη, με τον Γιώργο Πρίντεζη στο τιμόνι, μικρούς και μεγάλους αθλητές σε δράση και τον Υφυπουργό Αθλητισμού να ανακοινώνει επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ για νέο κλειστό γήπεδο μπάσκετ στο νησί.

Α.Ο. Μυκόνου: Υπέγραψε ο Καλίντ Μουρ, ενίσχυση με εμπειρία από NCAA, Γαλλία

Ο Αμερικανός πάουερ φόργουορντ/σέντερ Καλίντ Μουρ εντάσσεται στο ρόστερ του Α.Ο. Μυκόνου για τη σεζόν 2025-2026, προσφέροντας ποιότητα και εμπειρία στη φροντ λάιν των Κυκλαδιτών.

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Σε εξέλιξη η 3η λογοδοσία (video)

Από την αντιπυρική προστασία και την επάρκεια νερού έως την πρόταση για Δημοτική Αγορά – Η αποτίμηση έργου και η δημόσια συζήτηση για τις ανάγκες της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου στις Μέλανες ανοίγει – από αύριο – ξανά τις πύλες του στο κοινό

Ένας από τους σημαντικότερους βυζαντινούς ναούς της Νάξου γίνεται επισκέψιμος από 1 Ιουλίου έως 12 Σεπτεμβρίου, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία ιστορίας και τέχνης στο κοινό

KALAMI FESTIVAL 2025: Η Μουσική συναντά τα καλάμια και τη θάλασσα στη Μικρή Βίγλα

Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στη Νάξο: Usurum, Σκιαδαρέσες και aggelina ενώνουν τις φωνές τους στη μαγευτική τοποθεσία της Μικρής Βίγλας, στις 27 Ιουλίου 2025

Κατερίνα Μονογυιού: Προστατεύουμε τη Μύκονο από αυθαίρετες παρεμβάσεις

Η παρέμβασή της βασίζεται σε επιστολή του Δημάρχου Μυκόνου, κ. Χρήστου Βερώνη, ο οποίος εκφράζει την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας για πιθανή αλλοίωση της φυσιογνωμίας του νησιού

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Νάξος: Ο Νέστορας Νέστορας, ο νέος MasterChef 2025, ξεκινά μαγειρικό ταξίδι στο “Avaton 1739”

Ο μεγάλος νικητής του φετινού διαγωνισμού μαγειρικής ξεκινά συνεργασία με το εστιατόριο "Avaton 1739" στο εμβληματικό Κάστρο της Νάξου.

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

Πάρος: Αποχαιρετισμός με δάκρυα για την Πρεσβυτέρα Ευαγγελία Βιώνη – Ανουσάκη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα η εξόδιος ακολουθία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νάουσα – Συγκλονιστικά λόγια από τον Μητροπολίτη Λεοντοπόλεως

Algérie Ferries: Καθησυχαστική ανακοίνωση για την κράτηση του “El Venizelos” στη Μασσαλία

Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι οι θερινές διαδρομές δεν επηρεάζονται – Πρόκειται για προγραμματισμένο τεχνικό έλεγχο.

Πανελλαδικές 2025: «Γράψατε Ιστορία», οι μαθητές του Φροντιστηρίου Αντώνη Χερουβείμ στην κορυφή

Μια αληθινή γιορτή γνώσης, προσήλωσης και ονείρων – Ένα μεγάλο «μπράβο» σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που μοιράστηκαν το ταξίδι της επιτυχίας

Νάξος: Έφυγε ο “Κρινακογιώργης”, η Κωμιακή αποχαιρετά έναν δικό της άνθρωπο

Ο Γιώργος Χωριανόπουλος, ο άνθρωπος του ταξί, του κυνηγιού και της καθημερινότητας του χωριού, φεύγει πλήρης ημερών, αφήνοντας πίσω του αναμνήσεις, χαμόγελα και μια σιωπηλή απουσία.

Νάξος – Τρίποδες: “Sea Breeze”, μια νέα επιχείρηση με άρωμα καθαριότητας

Στηρίζουμε τη νέα προσπάθεια στο χωριό μας – Ένα καθαριστήριο με επαγγελματισμό, αγάπη και ρίζες στον τόπο