Αρθρο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου στην εφημερίδα “Ναυτεμπορική” με τίτλο ” Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο να επιχειρείται τουρισμός σε καιρό πανδημίας”
Είναι κοινός τόπος ότι η πανδημία Covid-19 έχει διαμορφώσει μια εντελώς νέα πραγματικότητα για τον παγκόσμιο τουρισμό. Αυτό που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε μας ξεπερνάει όλους. Ξεπερνάει τον μικρόκοσμο του καθενός από μας και γίνεται ένα γιγαντιαίο στοίχημα για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Του Γιώργου Χατζημάρκου (*)
Στην πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία του παγκόσμιου τουρισμού, η εξίσωση που έπρεπε να λύσουμε ως χώρα και ως επιμέρους τουριστικοί προορισμοί, δηλαδή δημόσια υγεία και οικονομία, ήταν εξ ορισμού δύσκολη.
Σήμερα, ο απολογισμός αυτών των επτά δραματικών μηνών θα πω ανεπιφύλακτα ότι έχει ξεκάθαρο πρόσημο. Με πολύ σκληρή δουλειά, με σχέδιο, με επαγγελματισμό και υψηλό αίσθημα ευθύνης, κατορθώσαμε να μη χάσουμε το μέτρο. Κρατήσαμε ψηλά την αξία της ανθρώπινης ζωής περιορίζοντας ταυτόχρονα, στο μέτρο του δυνατού, τις απώλειες στην οικονομία του τόπου μας, στον αγώνα μας να πάρουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από οτιδήποτε έχει απομείνει στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Τολμήσαμε! Η χώρα άνοιξε τα σύνορά της με σχέδιο, μέτρο και κανόνες, και εμείς εντατικοποιήσαμε τις προσπάθειές μας ώστε αυτό το τολμηρό βήμα να μην αποδειχθεί μετέωρο.
Σε αυτήν την παγκόσμια υγειονομική κρίση, το Νότιο Αιγαίο άντεξε. Σταθήκαμε όρθιοι με το διαβατήριο της αξιοπιστίας και αυτό είναι το πιο σημαντικό, γιατί μας επιτρέπει να ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες.
Με πρωτοβουλίες μας όπως η υγειονομική θωράκιση των δομών υγείας των νησιών μας από κάθε χρηματοδοτική πηγή της Περιφέρειάς μας, τα ξενοδοχεία Covid που προτείναμε και υιοθέτησε και η ίδια η κυβέρνηση για τυχόν θετικούς στον ιό επισκέπτες, με δειγματοληπτικούς μοριακούς ελέγχους, με ελέγχους για την τήρηση των πρωτοκόλλων υγείας σε τομείς ευθύνης μας, με επιμορφωτικά σεμινάρια πάνω στα υγειονομικά πρωτόκολλα για περισσότερους των 30.000 εργαζομένων στον τουρισμό από το Νότιο Αιγαίο, με στοχευμένη τουριστική ψηφιακή καμπάνια σε 12 χώρες, ό,τι πιο σύγχρονο έχει σχεδιασθεί στη χώρα μας, αλλά κυρίως με την πρωτοβουλία μας σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου και τους φορείς για τη σύσταση της Πρωτοβουλίας Φορέων για τον Τουρισμό -η πρώτηφορά στη χώρα που ένας τουριστικός προορισμός αποφασίζει να βγαίνει προς τα έξω με μία φωνή, ένα πρόσωπο, μία θέση- καταφέραμε να κρατήσουμε όρθια την οικονομία των νησιών μας. Υπό τις παρούσες συνθήκες, το αποτέλεσμα μόνο υπερήφανους μπορεί να μας κάνει. Και αυτό διότι γι’ αυτή την κρίση δεν υπήρχε «εγχειρίδιο οδηγιών», καθώς δεν έχει υπάρξει ιστορικό προηγούμενο να επιχειρείται τουρισμός σε καιρό πανδημίας.
Ζούμε μια ιστορικών διαστάσεων παγκόσμια κρίση, που από το ξέσπασμά της έως σήμερα, μας αναγκάζει να σκεφτούμε και να δράσουμε διαφορετικά, να αλλάξουμε προτεραιότητες, να υπερβούμε εαυτόν. Ίσως κάποιοι να ξεχνούν ότι τίποτα πια δεν είναι το ίδιομε χθες. Δεν συγκρινόμαστε πλέον με τις προηγούμενες χρονιές. Συγκρινόμαστε με τα διεθνή αντανακλαστικά και σχέδια. Πιστεύω ότι τώρα πια έχουμε την εμπειρία για να προχωρήσουμε. Το αποδείξαμε στην πράξη. Η μέχρι σήμερα διαχείριση της κρίσης από την κυβέρνηση και τον κρατικό μηχανισμό, αλλά και από τη στάση των πολιτών, μόνο υπερήφανο και αισιόδοξο για το μέλλον με κάνουν. Ο τρόπος που λειτουργήσαμε ως χώρα, αλλά και ως Περιφέρεια, είναι και το διαβατήριό μας για ένα μέλλον πιο αισιόδοξο. Θα τα καταφέρουμε και αυτή τη φορά.
(*) Αρθρο του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου στην εφημερίδα “Ναυτεμπορική”