Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠΝΑΙ: Δράσεις σε επίπεδο τουρισμού ενόψει 2021 με βάση τα νέα δεδομένα

ΠΝΑΙ: Δράσεις σε επίπεδο τουρισμού ενόψει 2021 με βάση τα νέα δεδομένα

|

Στις νέες συνθήκες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, απαντά το πλάνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2021 –  Στόχος του νέου πλέγματος δράσεων είναι, το Νότιο Αιγαίο ως πρωταθλητής του ελληνικού τουρισμού επί  τέσσερα συνεχή χρόνια, να  ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, στη μετά covid – 19 εποχή, παραμένοντας στην κορυφή

Στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία από την πανδημία covid – 19, η οποία έχει φέρει αλλαγές στις συνήθειες και στα κριτήρια επιλογής του προορισμού των εν δυνάμει ταξιδιωτών, είναι προσαρμοσμένο το νέο πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2021, το οποίο παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Μεταξύ των στόχων του νέου πλάνου που παρουσίασαν  οι  Κώστας Χρυσοχοΐδης και Γιάννης  Μαργαρίτης, Εντεταλμένοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Τουριστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου και Κυκλάδων αντίστοιχα,  είναι, το Νότιο Αιγαίο ως πρωταθλητής του ελληνικού τουρισμού επί  τέσσερα συνεχή χρόνια, να  ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και τάσεις της τουριστικής αγοράς, παραμένοντας στην κορυφή, καθώς διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ελκυστικού και ασφαλούς προορισμού, στην μετά covid – 19 εποχή. Αυτό θα επιτευχθεί με σύγχρονα εργαλεία και με στόχο μεταξύ των άλλων,  την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, που κερδίζει διαρκώς έδαφος στις νέες συνθήκες, τη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας της πληροφόρησης των εν δυνάμει επισκεπτών, όσον αφορά τον προορισμό.

Παράλληλα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, έγινε η μέχρι στιγμής αποτύπωση των αποτελεσμάτων της on line καμπάνιας της Περιφέρειας για το ιδιαίτερο καλοκαίρι του 2020, η πρώτη φάση της οποίας έχει ολοκληρωθεί ενώ η δεύτερη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Όπως τονίστηκε, το 2020 ήταν μια χρονιά προκλήσεων και πρωτοφανών εξελίξεων στη παγκόσμια βιομηχανία του τουρισμού. Ήταν αναπόφευκτο,  η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το ΑΕΠ της οποίας προέρχεται κατά 97,1% από την τουριστική δραστηριότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις και με ένα διεθνές περιβάλλον που το κυριότερο χαρακτηριστικό του ήταν η αβεβαιότητα και ευμεταβλητότητα των δεδομένων.

Η Περιφέρεια,  ανταποκρινόμενη στις ανωτέρω συνθήκες καθώς και στην ανάγκη στήριξης της οικονομικής δραστηριότητας στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα προέβη σε ένα πρωτοποριακό για τα δεδομένα του ελληνικού δημόσιου τομέα προγράμματος προβολής βασισμένη σε σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, προχωρώντας  σε στοχευμένες ενέργειες

H στρατηγική online προώθησης και το αντίστοιχο σχέδιο μέσων είχε τρία σημαντικά χαρακτηριστικά:

1.  Προσδιορίστηκαν με σαφήνεια το profile των δυνητικών επισκεπτών, όχι μόνο με δημογραφικά, αλλά κυρίως με συμπεριφορικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά, ειδικά σε σχέση με το πως ο Covid-19 επηρέασε την ταξιδιωτική συμπεριφορά, γεγονός που επέτρεψε στην καλύτερη στόχευση της καμπάνιας.

2.  Ο δυναμικός χαρακτήρας του σχεδίου μέσων επέτρεψε στην ΠΝΑ να είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα στις τρέχουσες συνθήκες αφού ένα στατικό και προαποφασισμένο πλάνο προβολής υπό τις υπάρχουσες συνθήκες και τις ραγδαίες εξελίξεις θα ήταν καταδικασμένο να είναι παρωχημένο με τελικό αποτέλεσμα την αλόγιστη δαπάνη κρατικών πόρων.

3.  Η επιλογή των μέσων στα οποία έτρεξε η online καμπάνια έγινε μέσα από πλατφόρμες οι οποίες υποστηρίζουν αυτοματοποιημένη διοχέτευση διαφημιστικών μηνυμάτων (programmatic advertising) ανάλογα με τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά των χρηστών. Με τον τρόπο αυτό εξειδικεύτηκε στο μέγιστο βαθμό το ποιος και πού βλέπει την διαφήμιση με αποτέλεσμα την βέλτιστη απόδοση των κρατικών πόρων.

Η πρώτη φάση της online καμπάνιας έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ η δεύτερη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη. Με βάση τις εκθέσεις αποτελεσμάτων που μας παρέχουν οι πλατφόρμες μέσω των οποίων διενεργήθηκε η καμπάνια, τα banners και το video των Aegean Islands κατά τη διάρκεια της α΄ φάσης είδαν 7.789.000 άτομα. Από την β’ φάση που βρίσκεται σε εξέλιξη, μόνο οι διαφημίσεις σε μορφή native άρθρων έχουν εμφανισθεί σε περίπου 50.949.000 χρήστες μέχρι σήμερα.

Ξεχωριστή αναφορά έγινε  στην απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να συμμετάσχει στη δημιουργία, τη συγχρηματοδότηση και το συντονισμό της Πρωτοβουλίας Φορέων Τουρισμού στην οποία συμμετέχουν εκτός της ΠΝΑ, ο Δήμος Ρόδου το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Ρόδου, το Οικονομικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου και το Εργατικό Κέντρο Ρόδου.

Η Πρωτοβουλία μέσα από τεχνοκρατικές και συστηματικές παρεμβάσεις έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ενιαία και αξιόπιστη φωνή του προορισμού  προς τα τοπικά, εθνικά και διεθνή ΜΜΕ, αξιοποίησε επικοινωνιακά και μεγιστοποίησε τα θετικά αποτελέσματα του τουρισμού στα νησιά μας εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης περιόδου, αλλά και έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην διαχείριση της σχετικής με τον Covid-19 επικοινωνίας προς τα σχετικά με την τουριστική βιομηχανία κοινά.  

Οι στόχοι  και τα εργαλεία υλοποίησης προγράμματος προβολής για το 2021

Όσον αφορά το πλάνο τουριστικής προβολής για το 2021, η  Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως ενιαίος τουριστικός προορισμός συνεχώς επενδύει στην υλοποίηση των παρακάτω στόχων:

@ Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας.

@ Στην υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.ά.) της Περιφέρειας.

@ Στην ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου.

@ Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

@ Στην αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής.

@ Στη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

@  Στη βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά τον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών.

Οι δράσεις με τις οποίες θα υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι είναι:

  • Παραγωγή διαφημιστικών videos της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
  • Δημιουργία τράπεζας φωτογραφικού υλικού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
  • Δομική & λειτουργική αναβάθμιση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας https://aegeanislands.gr/
  • Περαιτέρω σχεδιασμός και ανάπτυξη του Blog της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου https://likenoother.aegeanislands.gr/
  • Διαχείριση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας https://aegeanislands.gr/ καθώς και του Blog https://likenoother.aegeanislands.gr/
  • Δημιουργική απεικόνιση (digital posters), creative brand και story telling
  • Επικαιροποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και δημιουργία και διαχείριση του περιεχομένου τους
  • Επανασχεδιασμός και υλοποίηση πλάνου δημοσιότητας (digital media plan)
  • Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Εθνικής και Τοπικής εμβέλειας ΜΜΕ
  • Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ
  • Στοχευμένες Διαφημιστικές καταχωρήσεις
  • Εκπόνηση Μελετών τουριστικής κίνησης & προφίλ τουριστών
  • Ενέργειες Προώθησης B2B
  • Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις, Road Shows και Workshops
  • Φιλοξενίες
  • Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators
  • Προωθητικό υλικό / αναμνηστικά δώρα
  • Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις , αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις

Το Γραφείο Τύπου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Taste Atlas – Κυκλάδες: Στην παγκόσμια πεντάδα της Γαστρονομίας για το 2025 (πίνακας)

Σύμφωνα με τον διεθνή οδηγό Taste Atlas, οι Κυκλάδες αναδεικνύονται ως ο 5ος καλύτερος γαστρονομικός προορισμός στον κόσμο — ψηλότερα από τη Σικελία, τη Νορμανδία και τη Βουργουνδία.

Νάξος – Τυροκομείο Πιτταρά: Η γραβιέρα της Νάξου που κέρδισε Ελλάδα και “Γαστρονόμο”

Ο Νικόλας Πιτταράς από το Κουρουνοχώρι (Μέλανες) και το τυροκομείο που αναδεικνύει τη δύναμη της παράδοσης, της γης και της αγάπης για τα ζώα

Γιορτή του Πατέρα: Τιμώντας τους ήρωες που στέκονται διακριτικά, σταθερά δίπλα μας

Στις 15 Ιουνίου 2025 γιορτάζουμε την πατρική αγάπη, την προσφορά, τις σιωπηλές θυσίες και τις μνήμες που μένουν για πάντα

Έως και 101 km/h οι άνεμοι στο Αιγαίο, πρωτιά (τι παράξενο) για το Πόρτο Τήνου

Ισχυρές ριπές βορείων ανέμων καταγράφηκαν στις Κυκλάδες και την Κρήτη το Σάββατο 14 Ιουνίου – Πρώτη η Τήνος με 101 km/h, μέσα στη λίστα και η Αμοργός, η Ανάφη και η Σχοινούσα.

Κέρος: Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τίμησε δύο σπουδαίους αρχαιολόγους

Σε μια συγκινητική τελετή στο Κουφονήσι, τιμήθηκαν ο αείμνηστος Lord Colin Renfrew και ο Dr Michael Boyd για τη σπουδαία αρχαιολογική τους προσφορά στην Κέρο και το Δασκαλιό – Τιμητική διάκριση και στην ΕΡΤ για το ντοκιμαντέρ «Το αίνιγμα της Κέρου».

Με Οδηγό το Διαβήτη: 1.120 ραντεβού ζωής στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων

Η επετειακή 10η εκστρατεία δωρεάν εξετάσεων και ενημέρωσης χάρισε πρόληψη, ελπίδα και ανθρώπινη φροντίδα σε Κύθνο, Σίφνο, Μήλο, Κίμωλο και Σέριφο

Αμοργός: Όταν οι χοροί κρατούν τη μνήμη ζωντανή, “Μουσικοχορευτικά Μονοπάτια 2025”

Μια μοναδική βραδιά στην Αιγιάλη που συνδέει γενιές, ήθη και μουσικές από τα μονοπάτια του Αιγαίου μέχρι την Κρήτη.

Σαντορίνη: 33 χρόνια ανιδιοτελούς προσφοράς αίματος

Η Τράπεζα Αίματος Σαντορίνης τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη με βαθιά ευγνωμοσύνη για τους ανθρώπους που σώζουν ζωές

Ευρωπαϊκή Γιορτή Μουσικής 2025: Διήμερο μουσικών εκδηλώσεων με επίκεντρο το Χαλκί

Διήμερο μουσικών εκδηλώσεων στις 21 και 22 Ιουνίου στο Χαλκί, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής 2025, με καλλιτέχνες από τη Νάξο και την Αθήνα

Η Κόρη της Θήρας επιστρέφει στο φως: Μια νέα εποχή για το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαντορίνης

Από τις στάχτες του χρόνου στην καρδιά της καλντέρας – Τα εγκαίνια της 20ής Ιουνίου σηματοδοτούν την επανέναρξη ενός μουσείου-κόσμημα και την αποκάλυψη μιας μοναδικής Κυκλαδίτισσας

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Μυρίση: Εκεί που η παράδοση ανασαίνει, Πανηγύρι του Αγίου Πνεύματος στην Κωμιακή

Στο λαγκάδι του Μυρίση, ανάμεσα στο πράσινο και τις αναμνήσεις, οι άνθρωποι ξανασμίγουν στη γιορτή του Αγίου Πνεύματος, κρατώντας ζωντανή την ψυχή του τόπου.