Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠΝΑΙ: Δράσεις σε επίπεδο τουρισμού ενόψει 2021 με βάση τα νέα δεδομένα

ΠΝΑΙ: Δράσεις σε επίπεδο τουρισμού ενόψει 2021 με βάση τα νέα δεδομένα

|

Στις νέες συνθήκες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, απαντά το πλάνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2021 –  Στόχος του νέου πλέγματος δράσεων είναι, το Νότιο Αιγαίο ως πρωταθλητής του ελληνικού τουρισμού επί  τέσσερα συνεχή χρόνια, να  ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, στη μετά covid – 19 εποχή, παραμένοντας στην κορυφή

Στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία από την πανδημία covid – 19, η οποία έχει φέρει αλλαγές στις συνήθειες και στα κριτήρια επιλογής του προορισμού των εν δυνάμει ταξιδιωτών, είναι προσαρμοσμένο το νέο πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το 2021, το οποίο παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Μεταξύ των στόχων του νέου πλάνου που παρουσίασαν  οι  Κώστας Χρυσοχοΐδης και Γιάννης  Μαργαρίτης, Εντεταλμένοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Τουριστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου και Κυκλάδων αντίστοιχα,  είναι, το Νότιο Αιγαίο ως πρωταθλητής του ελληνικού τουρισμού επί  τέσσερα συνεχή χρόνια, να  ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και τάσεις της τουριστικής αγοράς, παραμένοντας στην κορυφή, καθώς διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ελκυστικού και ασφαλούς προορισμού, στην μετά covid – 19 εποχή. Αυτό θα επιτευχθεί με σύγχρονα εργαλεία και με στόχο μεταξύ των άλλων,  την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, που κερδίζει διαρκώς έδαφος στις νέες συνθήκες, τη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας της πληροφόρησης των εν δυνάμει επισκεπτών, όσον αφορά τον προορισμό.

Παράλληλα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, έγινε η μέχρι στιγμής αποτύπωση των αποτελεσμάτων της on line καμπάνιας της Περιφέρειας για το ιδιαίτερο καλοκαίρι του 2020, η πρώτη φάση της οποίας έχει ολοκληρωθεί ενώ η δεύτερη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Όπως τονίστηκε, το 2020 ήταν μια χρονιά προκλήσεων και πρωτοφανών εξελίξεων στη παγκόσμια βιομηχανία του τουρισμού. Ήταν αναπόφευκτο,  η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, το ΑΕΠ της οποίας προέρχεται κατά 97,1% από την τουριστική δραστηριότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις και με ένα διεθνές περιβάλλον που το κυριότερο χαρακτηριστικό του ήταν η αβεβαιότητα και ευμεταβλητότητα των δεδομένων.

Η Περιφέρεια,  ανταποκρινόμενη στις ανωτέρω συνθήκες καθώς και στην ανάγκη στήριξης της οικονομικής δραστηριότητας στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα προέβη σε ένα πρωτοποριακό για τα δεδομένα του ελληνικού δημόσιου τομέα προγράμματος προβολής βασισμένη σε σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, προχωρώντας  σε στοχευμένες ενέργειες

H στρατηγική online προώθησης και το αντίστοιχο σχέδιο μέσων είχε τρία σημαντικά χαρακτηριστικά:

1.  Προσδιορίστηκαν με σαφήνεια το profile των δυνητικών επισκεπτών, όχι μόνο με δημογραφικά, αλλά κυρίως με συμπεριφορικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά, ειδικά σε σχέση με το πως ο Covid-19 επηρέασε την ταξιδιωτική συμπεριφορά, γεγονός που επέτρεψε στην καλύτερη στόχευση της καμπάνιας.

2.  Ο δυναμικός χαρακτήρας του σχεδίου μέσων επέτρεψε στην ΠΝΑ να είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα στις τρέχουσες συνθήκες αφού ένα στατικό και προαποφασισμένο πλάνο προβολής υπό τις υπάρχουσες συνθήκες και τις ραγδαίες εξελίξεις θα ήταν καταδικασμένο να είναι παρωχημένο με τελικό αποτέλεσμα την αλόγιστη δαπάνη κρατικών πόρων.

3.  Η επιλογή των μέσων στα οποία έτρεξε η online καμπάνια έγινε μέσα από πλατφόρμες οι οποίες υποστηρίζουν αυτοματοποιημένη διοχέτευση διαφημιστικών μηνυμάτων (programmatic advertising) ανάλογα με τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά των χρηστών. Με τον τρόπο αυτό εξειδικεύτηκε στο μέγιστο βαθμό το ποιος και πού βλέπει την διαφήμιση με αποτέλεσμα την βέλτιστη απόδοση των κρατικών πόρων.

Η πρώτη φάση της online καμπάνιας έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ η δεύτερη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη. Με βάση τις εκθέσεις αποτελεσμάτων που μας παρέχουν οι πλατφόρμες μέσω των οποίων διενεργήθηκε η καμπάνια, τα banners και το video των Aegean Islands κατά τη διάρκεια της α΄ φάσης είδαν 7.789.000 άτομα. Από την β’ φάση που βρίσκεται σε εξέλιξη, μόνο οι διαφημίσεις σε μορφή native άρθρων έχουν εμφανισθεί σε περίπου 50.949.000 χρήστες μέχρι σήμερα.

Ξεχωριστή αναφορά έγινε  στην απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να συμμετάσχει στη δημιουργία, τη συγχρηματοδότηση και το συντονισμό της Πρωτοβουλίας Φορέων Τουρισμού στην οποία συμμετέχουν εκτός της ΠΝΑ, ο Δήμος Ρόδου το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Ρόδου, το Οικονομικό Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου και το Εργατικό Κέντρο Ρόδου.

Η Πρωτοβουλία μέσα από τεχνοκρατικές και συστηματικές παρεμβάσεις έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ενιαία και αξιόπιστη φωνή του προορισμού  προς τα τοπικά, εθνικά και διεθνή ΜΜΕ, αξιοποίησε επικοινωνιακά και μεγιστοποίησε τα θετικά αποτελέσματα του τουρισμού στα νησιά μας εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης περιόδου, αλλά και έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην διαχείριση της σχετικής με τον Covid-19 επικοινωνίας προς τα σχετικά με την τουριστική βιομηχανία κοινά.  

Οι στόχοι  και τα εργαλεία υλοποίησης προγράμματος προβολής για το 2021

Όσον αφορά το πλάνο τουριστικής προβολής για το 2021, η  Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως ενιαίος τουριστικός προορισμός συνεχώς επενδύει στην υλοποίηση των παρακάτω στόχων:

@ Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας.

@ Στην υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος/ναυτικός κ.ά.) της Περιφέρειας.

@ Στην ανάδειξη και διάδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των νησιών της Περιφέρειας, των παραδοσιακών προϊόντων, του πολιτιστικού και φυσικού τους πλούτου.

@ Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, ο οποίος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

@ Στην αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν ταξιδιωτικής δαπάνης και της μέσης διάρκειας παραμονής.

@ Στη βελτίωση της επισκεψιμότητας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

@  Στη βελτίωση της ποιότητας πληροφόρησης όσον αφορά τον προορισμό των εν δυνάμει επισκεπτών.

Οι δράσεις με τις οποίες θα υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι είναι:

  • Παραγωγή διαφημιστικών videos της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
  • Δημιουργία τράπεζας φωτογραφικού υλικού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
  • Δομική & λειτουργική αναβάθμιση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας https://aegeanislands.gr/
  • Περαιτέρω σχεδιασμός και ανάπτυξη του Blog της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου https://likenoother.aegeanislands.gr/
  • Διαχείριση του τουριστικού Portal της Περιφέρειας https://aegeanislands.gr/ καθώς και του Blog https://likenoother.aegeanislands.gr/
  • Δημιουργική απεικόνιση (digital posters), creative brand και story telling
  • Επικαιροποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και δημιουργία και διαχείριση του περιεχομένου τους
  • Επανασχεδιασμός και υλοποίηση πλάνου δημοσιότητας (digital media plan)
  • Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Εθνικής και Τοπικής εμβέλειας ΜΜΕ
  • Πλάνο προβολής και δημοσιότητας του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε Διεθνούς εμβέλειας ΜΜΕ
  • Στοχευμένες Διαφημιστικές καταχωρήσεις
  • Εκπόνηση Μελετών τουριστικής κίνησης & προφίλ τουριστών
  • Ενέργειες Προώθησης B2B
  • Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις, Road Shows και Workshops
  • Φιλοξενίες
  • Συνεργασία με τουριστικούς πράκτορες και tour operators
  • Προωθητικό υλικό / αναμνηστικά δώρα
  • Συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις , αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις

Το Γραφείο Τύπου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Δήμος: Παράταση έως 31 Οκτωβρίου για τις εργασίες στο αεροδρόμιο

Καθυστερήσεις στις πληρωμές οδήγησαν σε διακοπή εργασιών – Ζητήματα με αγωγούς και κτηριακές υποδομές επισημάνθηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Το «ζήτημα της Σίφνου» στη χαρτογραφία του Πτολεμαίου

Η υπερβολική απεικόνιση του μεγέθους του νησιού στον χάρτη της Οικουμένης και η ιστορική της σημασία λόγω των ορυχείων αργύρου και μολύβδου.

Ξεκινά η μεγάλη επένδυση των 30 εκατ. ευρώ για την αναβίωση του Ξενία Κύθνου

Με άδεια οικοδομής και σε διαβούλευση η ΜΠΕ, δρομολογείται η ανακαίνιση του ιστορικού συγκροτήματος στα Λουτρά Κύθνου με ορίζοντα ολοκλήρωσης 2-3 ετών.

Iσχυρός σεισμός 5,2 Ρίχτερ στα Νέα Στύρα – Έγινε αισθητός σε Αττική και Κυκλάδες

Αναστάτωση προκάλεσε η νυχτερινή δόνηση, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται σοβαρές ζημιές – Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι και οι τοπικές αρχές.

Γιατί οι παίκτες επενδύουν σε ακριβές καρέκλες παιχνιδιού;

Εργονομία καρέκλας: Γιατί οι παίκτες ηλεκτρονικών σπορ κάθονται σε θρόνους των 1500 δολαρίων

Ανησυχία στο Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου για το μέλλον της κρουαζιέρας λόγω αυξημένων τελών

Ο Πρόεδρος Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας προειδοποιεί πως τα 20€ ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη απειλούν να μειώσουν τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2026.

Ενίσχυση του ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

Νέος Επικουρικός Μαιευτήρας-Γυναικολόγος και τρεις ειδικευόμενοι γιατροί ανέλαβαν καθήκοντα, συμβάλλοντας στην εύρυθμη λειτουργία της Κλινικής.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Νέα μεταγραφή με τον γκαρντ Χρήστο Μαραβέγια

Ο 25χρονος Μαραβέγιας, με πλούσια εμπειρία στις εθνικές κατηγορίες και δυνατό μακρινό σουτ, ενισχύει το ρόστερ του Πανναξιακού ενόψει της National League 2.

Νάξος: Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή στις 10 Σεπτεμβρίου, ο ΒΙΟΚΑ Απόλλωνα έρχεται στο προσκήνιο

Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025, στις 12:00 το μεσημέρι, συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο Δημοτικό Κατάστημα.

Καταργείται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης από τον Ιανουάριο 2026

Τερματισμός μίας αδικίας – Ελάφρυνση για πάνω από 1 εκατ. συνδρομητές

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Σίφνος: Το νησί αποχαιρέτησε με δάκρυα και τραγούδια τον Λευτέρη Λουκατάρη (video)

Μια εξόδιος ακολουθία που έμοιαζε με γάμο – με λευκά ρούχα, βιολιά και λαούτα – για τον αρχηγό της Κ14 του Πανσιφναϊκού, που έφυγε πρόωρα.