Πέμπτη, 5 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΠειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο...

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

|

Στο επίκεντρο των ανησυχιών για τη βιωσιμότητα της ελληνικής κρουαζιέρας θέτει ο κ. Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), το λιμάνι του Πειραιά.

Με αφορμή το κυκλοφοριακό χάος που επικράτησε το Σάββατο 31 Μαΐου με την άφιξη πέντε κρουαζιερόπλοιων, ο κ. Κόντες κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πλήρη ασφυξία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Προτείνει άμεσα μέτρα όπως η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ και η ανάπτυξη υπέργειων οδικών αξόνων, ενώ προειδοποιεί πως χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και εφαρμογή φέρουσας ικανότητας ανά προορισμό, η ελληνική κρουαζιέρα θα αντιμετωπίσει σοβαρές επιπτώσεις.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο στον ιστότοπο https://www.tornosnews.gr

“Για ακόμη μια φορά, αναφερόμεθα στην ανάγκη να υπάρξει σωστός προγραμματισμός και επίσπευση της δημιουργίας υποδομών που απαιτούνται στους κυριότερους προορισμούς της χώρας, ζήτημα για το οποίο έχουν πάρει θέση διάφοροι φορείς αλλά και οι τοπικές Αρχές και κοινωνίες που έχουν την ίδια απαίτηση.

Το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 αντιμετωπίσαμε για ακόμη μια φορά μια ολόκληρη μέρα με κυκλοφοριακό χάος στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στους γύρω δρόμους, αφού με την άφιξη πέντε κρουαζιερόπλοιων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους τα οποία αποβίβασαν περίπου 15000 επιβάτες και πληρώματα, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Επιπροσθέτως, αν αναφέρουμε την κίνηση τουριστικών λεωφορείων, ταξί, mini buses παράλληλα με την διακίνηση εφοδίων για την προμήθεια και ανεφοδιασμό των πλοίων αυτών, αντιλαμβάνεται κανείς την χαώδη κατάσταση που επικράτησε.

To χάος στον Πειραιά – Μόνη λύση η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι 

Ευτυχώς που η άφιξη των πλοίων αυτών έγινε ημέρα Σάββατο και ήταν κλειστά τα περισσότερα ναυτιλιακά γραφεία και τα εμπορικά ναυτιλιακά καταστήματα. Ας σκεφθούμε μόνο τι μεγαλύτερο χάος θα υπήρχε στην πόλη του Πειραιά, αν η ημέρα άφιξης ήταν καθημερινή εργάσιμη ημέρα, και επίσης αν αντί για πέντε πλοία είχαν αφιχθεί εννέα ή δέκα, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες θέσεις στο λιμάνι.

Επιπλέον, ας αναλογισθούμε ότι με τις νέες τρεις επιπλέον θέσεις που ίσως να είναι διαθέσιμες στον Πειραιά μετά τα έτη 2027 / 2028, με 12 ή και 13 πλοία, τι χειρότερη κατάσταση θα αντιμετωπίσουμε. Θα υπάρξει πλέον το αδιαχώρητο με τους επισκέπτες να ταλειαπωρούνται αλλά παράλληλα και με την τοπική κοινωνία να αντιμετωπίζει ογκώδη προβλήματα μετακίνησης.

Ήδη αυτό το Σάββατο, πολλοί κάτοικοι του Πειραιά διαμαρτυρήθηκαν έντονα για την χαοτική αυτή κατάσταση (μόνο με 5 πλοία) στο πρώτο λιμάνι της χώρας το οποίο είναι και κύριος προορισμός Κρουαζιέρας.

Επανειλλημένα έχουμε ζητήσει από διάφορες θέσεις και φορείς να προχωρήσει άμεσα η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Αν κι έχουν γίνει μελέτες προ αρκετών χρόνων, καμμία πρόοδος δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα.

Η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι 

Η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο προς το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά είναι η μόνη λύση διαθέτοντας δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ο οποίος θα προσφέρει ευκολία διακίνησης των οχημάτων προς και από τον Πειραιά προς την παραλιακή αρτηρία, και πρόσβαση προς την Αθήνα για την γρήγορη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αλλά και των κατοίκων του Πειραιά προς διάφορους προορισμούς.

Η κεντρική αυτή οδός προς Πειραιά δεν θα εξυπηρετήσει σωστά την Κρουαζιέρα αλλά ούτε και την Ακτοπλοΐα, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, μια που οι ίδιοι δρόμοι στο παραλιακό μέτωπο του λιμένα και πέριξ παραμένουν και δεν υπάρχουν άλλες προσβάσεις ιδιαίτερα προς τον χώρο της Κρουαζιέρας, και είναι αδύνατον να επιλυθεί το θέμα, αλλά και δεν υπάρχουν ούτε μέσα μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχαίας, κλπ. Επίσης δεν υπάρχει άλλη συγκοινωνιακή μελέτη για την εξυπηρέτηση (μετρό – τραμ – λεωφορεία, κλπ).

Έτσι λοιπόν για να συμπληρωθεί το έργο και να υπάρξει τελική λύση, πρέπει να να κατασκευασθούν υπέργεια οδικά δίκτυα πέριξ του λιμένος με ανάλογες εξόδους σε όλες τις Πύλες που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα αλλά και την ακτοπλοΐα. Αυτή η λύση περιμετρικά του λιμένα με σύνδεση την κεντρική λεωφόρο (μετά την υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ), θα λύσει οριστικά το πρόβλημα εξυπηρέτησης του επιβατηγού τμήματος του λιμένα, αλλά και θα εξυπηρετεί και τους κατοίκους της πόλης του Πειραιά.

Έχουν αναφερθεί και άλλες λύσεις για την χρήση shuttle boats από το λιμάνι Κρουαζιέρας προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Αυτή την πρόταση την θεωρούμε τελείως άστοχη, αφού θα πρέπει οι επιβάτες που θα έχουν αποβιβασθεί ήδη από τα κρουαζιερόπλοια να οδηγηθούν πάλι μέσω πλοιαρίων σε άλλο σημείο επιβίβασης κάτω από άγνωστες, ίσως δυσμενείς συνθήκες. Είμαστε σίγουροι ότι και οι επιβάτες και οι εταιρείες κρουαζιέρας θα αντιδράσουν αρνητικά σε κάτι τέτοιο. Τέλεια αποτυχία.

Η προαναφερθείσα λύση της υπογειοποίησης του τρένου συνδιαστικά με την περιμετρική κατασκευή υπέργειου δικτύου είναι η μόνη λύση για να εξυπηρετηθεί η πόλη του Πειραιά. Είναι κάτι που έχει επιλύσει παρόμοια προβλήματα σε άλλες πόλεις της Ευρώπης και όχι μόνο, με ιδιαίτερα επιτυχημένα αποτελέσματα, όπως στην Γένοβα Ιταλία, και έχουν εξυπηρετήσι άνετα και το λιμάνι και την πόλη.

Με την ανωτέρω μελέτη και την κατασκευή του ολοκληρωμένου σχεδίου, λύνουμε το μεγαλύτερο θέμα του πρώτου προορισμού της Κρουαζιέρας στη χώρα μας και παράλληλα εξυπηρετούμε άψογα όλους τους επισκέπτες αλλά ιδιαίτερα τους home porting επιβάτες και τις μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο.

Ίσως με τον ίδιο τρόπο θα έπρεπε να αναφερθούμε προς τους άλλους προορισμούς που αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα και τα οποία αφορούν περισσότερο θέμα προγραμματισμού και οργάνωσης με διαφοροποίηση σε κάθε προορισμό λόγω διαφορετικών εγκαταστάσεων και χωρητικότητας εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών.

Έχουμε αναφερθεί και πάλι σε δύο πολύ σοβαρά και άκρως απαραίτητα θέματα ανά προορισμό. Αυτά είναι ο προγραμματισμός αφίξεων, προτεραιότητα και αριθμός πλοίων / επιβαινόντων που μπορούν να εξυπηρετηθούν.

  • Έτσι λοιπόν το λεγόμενο berthing / anchoring allocation, αλλά και η φέρουσα ικανότητα κάθε προορισμού είναι άκρως απαραίτητα και θα πρέπει να εφαρμοσθούν άμεσα.  

Το μεν berthing allocation είναι κάτι που πρέπει να οργανωθεί και να εφαρμοσθεί στην επικράτεια για τους συγκεκριμένους προορισμούς που έχει προγραμματίσει το κάθε πλοίο, και να ελέγχεται από κεντρικό λιμενικό όργανο χωρίς καμμία εξαίρεση με την εποπτεία του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Η φέρουσα ικανότητα

Η δε φέρουσα ικανότητα κάθε προορισμού να προτάσσεται από την τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνία, και να συμφωνηθεί με την κεντρική υπηρεσία τουριστικού τομέα, αλλά και τα αρμόδια υπουργεία για τον αριθμό που θα επιτρέπεται σε κάθε προορισμό και που μπορεί να εξυπηρετηθεί.  Βέβαια θα πρέπει να υπάρξει ιδιαιτερη μέριμνα για την εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας αλλά και του τουριστικού ρεύματος διαμονής σε ξενοδοχεία και καταλύμματα.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η φέρουσα ικανότητα για κάθε προορισμό και ίσως απαιτείται να υπολογισθεί γενικότερα και η τουριστική κίνηση μια που λόγω της κλιματικής αλλαγής έχουμε διάφορες ιδιαιτερότητες που επιβάλλουν επιπρόσθετες υποδομές, διασφάλιση διαμονής με ασφάλεια και απαραίτητες υπηρεσίες. Η έλλειψη υδροδότησης σε ορισμένους προορισμούς και η πρόβλεψη ειδικών καιρικών συνθηκών είναι κάποιες από τις άκρως απαραίτητες συνθήκες που θα πρέπει να προβλεφθούν.

Όλα τα ανωτέρω που αναφέρθηκαν για τις υποδομές, την φέρουσα επιτρεπόμενη χωρητικότητα και τον προγραμματισμό,  την οργάνωση της Κρουαζιέρας, είναι θέματα άκρως απαραίτητα που πρέπει να επιλυθούν άμεσα και να εφαρμοσθούν αφού η ετήσια αύξηση του κλάδου της Κρουαζιέρας είναι γεγονός και η χώρα μας είναι προορισμός της Μεσογείου με αρκετά υψηλή ζήτηση.

Υπάρχει βέβαια κι ένα θετικό στοιχείο που εξυπηρετεί μερικώς την ελληνική κρουαζιέρα και τους προορισμούς μας. Αυτό αφορά την αύξηση των νέων κρουαζιεροπλοίων  μικρής και μεσαίας χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένων και expedition πλοίων, που εξυπηρετούν ιδιαίτερα τους περισσότερους προορισμούς, αλλά και επιπλέον νέους προορισμούς στην Ελλάδα.

Παρακολουθώντας το order book των νέων κατασκευών, ο αριθμός των εν λόγω πλοίων αυξάνεται σημαντικά. Σε αυτά προστίθενται και τα mega cruisers που χρειάζονται ιδιαίτερες υποδομές και προγραμματισμό.

Είναι, λοιπόν, άκρως απαραίτητο να λυθούν τα εν λόγω προβλήματα με την βελτίωση των υποδομών, την οργάνωση και τον σωστό προγραμαμτισμό στους περισσότερους προορισμούς. Η Πολιτεία θα πρέπει να οργανώσει και να εφαρμόσει τις ανάλογες υποδομές, αν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί σε διάφορους προορισμούς μας με άψογη εξυπηρέτηση επιβατών και πλοίων.

Αναμένουμε άμεσα τις θέσεις για την επίλυση των ανωτέρω αναφερθέντων βασικών θεμάτων.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

NaxosPress: Συμμετέχει στην στην 24ωρη (05/06) απεργία της ΠΟΕΣΥ, ποιοι οι λόγοι

Το NaxosPress συμμετέχει στην απεργία της ΠΟΕΣΥ – 24ωρη σιγή για τη διεκδίκηση συλλογικών συμβάσεων και αξιοπρεπών μισθών

Με ευλογία Θεού και… ψαλμωδίες ο 3ος τελικός στο ΟΑΚΑ

Γιαννακόπουλος και Αγγελόπουλοι οδηγούνται σε πνευματική μετάνοια πριν τους τελικούς – Χειροκροτήματα αντί για ύβρεις στο γήπεδο με ψαλμωδίες και… παιδικά τραγούδια.

Attica Group: Ενισχύει τις θαλάσσιες συνδέσεις με ταχύπλοα και εκπτώσεις έως 30% για τις Κυκλάδες

Με νέα δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο, ο Όμιλος Attica (Hellenic Seaways, Blue Star Ferries κ.ά.) προσφέρει εκπτώσεις σε οικογένειες και παρέες, διευρύνοντας την τουριστική και συγκοινωνιακή κάλυψη στα νησιά του Αιγαίου.

Ν. Λεβογιάννης: «Όχι» στη μεταφορά των Κούρων, έκκληση για σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της ενδοχώρας

Ο Νίκος Λεβογιάννης καταγγέλλει ως απαράδεκτη την απόφαση του ΚΑΣ για τη μεταφορά των Κούρων στο Κάστρο της Χώρας, κάνοντας λόγο για σκοταδιστική πολιτική που απειλεί την πολιτιστική κληρονομιά των χωριών της Νάξου.

Η φιλία: Ένας ανεκτίμητος θησαυρός

Η Στέλλα Νικολάκη μας λέει.. Στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής, ένας αληθινός φίλος είναι το φως που μας οδηγεί — και το χέρι που μας στηρίζει.

Γ. Βρούτσης: «Περάσαμε τον κάβο, το πρωτάθλημα θα ολοκληρωθεί σε κλίμα ασφάλειας και αθλητικού σεβασμού»

Συμφωνία των ΚΑΕ Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός, με τον Υπουργό Αθλητισμού, για την ομαλή ολοκλήρωση των τελικών του πρωταθλήματος μπάσκετ

Πάρος – Παροικιά: Οι επιχειρηματίες Εστίασης κατεβάζουν ρολά αύριο Πέμπτη (05/06)

"Κλείνουμε γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν" – Η απεργία ως κραυγή αγωνίας για τη νομιμοποίηση των παραλιακών χώρων και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων

Cine Naxos Open: Το καλοκαίρι ξεκινά με… “Επικίνδυνες Αποστολές”

Η θερινή σεζόν στη Νάξο ανοίγει επίσημα την Πέμπτη 5 Ιουνίου με την ταινία περιπέτειας "Mission: Impossible – The Final Reckoning"!

Επιστροφή στη δράση για τους τελικούς της Basket League

Ολοκληρώθηκαν οι κρίσιμες συναντήσεις στο γραφείο του Αν. Υπουργού Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση – Στόχος η ομαλή ολοκλήρωση του πρωταθλήματος

Μύκονος: Ο Γιάννης Βρούτσης παρουσιάζει την αναβάθμιση του γηπέδου στον Κόρφο

Με την παρουσία Ολυμπιονικών και σπουδαίων αθλητών, η Μύκονος σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τις αθλητικές της υποδομές

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

«Wellness Talk» με την Ελένη Πετρουλάκη στη Νάξο

Το Σάββατο 31 Μαΐου στις 19:00, στον πολυχώρο του ξενοδοχείου Green Village Naxos, η κορυφαία Ελληνίδα wellness coach Ελένη Πετρουλάκη παρουσιάζει τους στόχους του Central Studio Pilates & Fitlab