Η ρεαλιστική αναλογία τιμών και προσφερόμενων υπηρεσιών το κλειδί της Ελλάδας για τη διεύρυνση της γερμανικής αγοράς
Νέο ρεκόρ κρατήσεων κατέγραψαν πέρυσι οι διοργανωτές ταξιδιών στη Γερμανία αυξάνοντας κατά σχεδόν 4% των κύκλο εργασιών τους και φθάνοντας στα 26,3 δις ευρώ. Η ανοδική τάση θα συνεχιστεί και φέτος. Όπως πιθανολογείται η αύξηση θα είναι της τάξεως του 1,5% με 2%. Μεγάλος κερδισμένος της αυξημένης ζήτησης των γερμανών τουριστών στους ευρωπαϊκούς προορισμούς είναι η Ελλάδα. Κατά 17,2% αυξήθηκε το 2014 ο αριθμός των γερμανικών κρατήσεων προς την Ελλάδα. Στο 5,9% κυμάνθηκε η αύξηση προς την Ισπανία, στο 5,1% προς την Ιταλία, στο 1,9% προς την Τουρκία, ενώ η Κύπρος σημείωσε μια μείωση της τάξεως του 15,8% και η Αίγυπτος της τάξεως του 15,1%. Η Ελλάδα έχει βρει μια ισορροπία . Όπως εκτιμά ο Μίχαελ Φρέντσελ, πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Οικονομίας (BTW), ο κυριότερος λόγος για την ελληνική επιτυχία είναι μια «ρεαλιστική» αναλογία τιμών και προσφερόμενων παροχών.
Ο κ. Φρέντσελ στη Deutsche Welle: «Υπάρχει πάντα το θέμα, σε ιδιαίτερα δημοφιλείς προορισμούς, τοπικοί παράγοντες να υποκύπτουν στον πειρασμό να αυξήσουν τις τιμές. Ανάμεσα όμως στους προορισμούς μιας περιοχής επικρατεί ανταγωνισμός. Στην περίπτωση της Μεσογείου ο ανταγωνισμός είναι ανάμεσα στην Ισπανία, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Αίγυπτο. Ανάλογα με τις περιστάσεις, πότε η μία και πότε η άλλη χώρα επιδιώκει να αυξήσει τις τιμές. Επειδή οι τουρίστες αντιλαμβάνονται το τι γίνεται και αντιδρούν πολύ ευαίσθητα, πολύ γρήγορα διαμορφώνεται ένα νέο επίπεδο ισορροπίας των τιμών. Σχετικά με τις τιμές, η Ελλάδα έχει τοποθετηθεί σωστά. Το γεγονός ότι παραδοσιακά η Ελλάδα ανήκει στους πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς των Γερμανών όπως επίσης και η σωστή αναλογία τιμών και προσφερόμενων παροχών είναι το μυστικό της επιτυχίας».
Πολιτική διένεξη και τουρισμός
Σύμφωνα με τον Νόρμπερτ Φίμπιχ, προέδρο του Γερμανικού Τουριστικού Συνδέσμου (DRV) που εκπροσωπεί τους τουρ οπερέιτορ, πολλοί Γερμανοί αποθαρρύνθηκαν να επισκεφτούν την Ελλάδα επίσης εξαιτίας των διαδηλώσεων, της πολιτικής αστάθειας αλλά και του αρνητικού κλίματος που είχε δημιουργηθεί από μερίδα του ελληνικού τύπου για την Γερμανία. Στην ερώτηση της Deutsche Welle αν και σήμερα υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, δεδομένου ότι επικρατεί και πάλι κλίμα έντασης, ο κ. Φίμπιχ απαντά: «Προς το παρόν δεν έχω την εντύπωση ότι οι γερμανοί οι τουρίστες επηρεάζονται από την παρούσα πολιτική διένεξη ανάμεσα στην Ελλάδα και τους ευρωπαίους εταίρους. Το κατά πόσο αυτό θα παραμείνει έτσι θα εξαρτηθεί από το στυλ με το οποίο θα διεξαχθούν οι διαπραγματεύσεις. Ως επί το πλείστον επικρατεί μεγάλη σύνεση και από τις δύο πλευρές να περιορίσουν αισθητά την αντιπαράθεση. Όλοι προσπαθούν να μετριάσουν τα λόγια τους και να αναζητήσουν συμβιβασμούς. Το πάθημα έχει γίνει μάθημα».
Παρότι και ο Μίχαελ Φρέντσελ καταλήγει σε μια ανάλογη εκτίμηση με τον κ. Φίμπιχ, προειδοποιεί: «Το δυσμενέστερο σενάριο, η Ελλάδα να βγει από την ευρωζώνη, θα είχε οπωσδήποτε επιπτώσεις στον τουρισμό. Αλλά κάτι τέτοιο δεν το βλέπουμε σήμερα» “Η Ελλάδα είναι αναντικατάστατη” Αναφορικά με τους γερμανούς τουρίστες που ταξιδεύουν στην Ελλάδα, η εταιρεία έρευνας αγοράς GfK με έδρα τη Νυρεμβέργη, υποθέτει ότι ανάμεσά τους θα πρέπει να είναι και πολλοί παλιοί αριστεροί οι οποίοι την επισκέπτονται από νοσταλγία αλλά και επειδή θέλουν να εκφράσουν κατά αυτό τον τρόπο την αλληλεγγύη τους με τη χώρα.
Βέβαια δεν υπάρχουν στοιχεία για την πολιτική πεποίθησή των τουριστών. Αλλά η GfK διαπίστωσε μια αύξηση του αριθμού των γερμανών τουριστών οι οποίοι είναι είναι άνω των 65 ετών. Πιο πειστική για τη αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία προς την Ελλάδα φαίνεται όμως να είναι η εξήγηση που δίνει ο πρόεδρος του DRV, Νόρμπερτ Φίμπιχ, στη Deutsche Welle: «Σε τελική ανάλυση ο λόγος που η Ελλάδα επέστρεψε είναι ότι έχει πολλούς φίλους. Για αυτούς η Ελλάδα είναι αναντικατάστατη. Θέλουν να πάνε εκεί, στα μικρά τους νησιά, στους έλληνες τους που τους αγαπούν και οι οποίοι συνήθως τους συμπεριφέρονται φιλικά. Αν εξαιρέσουμε τις εχθρικές φωνές στα μίντια πριν από καιρό, οι Έλληνες είναι φιλογερμανοί. Αυτό αρέσει στους Γερμανούς όπως επίσης και το να κάθονται στο ταβερνάκι τους. Και επειδή αυτό είναι κάτι το μοναδικό για όσους αγαπούν την Ελλάδα, επιστρέφουν ξανά».
Πηγή: money-tourism.blogspot.com