Οι Δράσεις προώθησης που θα κάνει ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εντός και εκτός συνόρων με βάση τα σύγχρονα δεδομένα marketing – Κι ανάμεσά τους κανάλι στο διαδύκτιο καταγραφής εμπειριών αλλά και φεστιβάλ ανάδειξης των ναξιακών (και όχι μόνο) προϊόντων
Αργήσαμε λίγο είναι η αλήθεια…. Αρκετά χρόνια αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ… έτσι δεν λένε; Και έτσι έχουμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα και μάλιστα βασισμένο πάνω στα σύγχρονα δεδομένα του marketing και όχι πάνω στα “θέλω” του ενός ή του άλλου… Και έχουμε την ελπίδα ότι κάτι καλό μπορεί να βγει με την πλήρη εκμετάλλευση του πακέτου που ακούει στο όνομα “Νάξος και Μικρές Κυκλάδες”… Κι έτσι λοιπόν έχουμε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής το οποίο ενέκρινε πρόσφατα ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, όπου περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής.
Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.
Οι δράσεις που εγκρίθηκαν από τη Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έχουν ως στόχο την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Νάξου, της Σχοινούσας, των Κουφονησιών , της Ηρακλειάς και της Δονούσας.
Οι δράσεις που θα αναπτυχθούν, είναι μεταξύ άλλων οι εξής:
– Εντοπισμός των αγορών και των ομάδων του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για τα στοιχεία που προσφέρει ο προορισμός.
– Mελέτη, καταγραφή και εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος: Μελέτη πρόσθετων δυνατοτήτων ανάλογα και με την διεθνή ζήτηση.
– Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών με βάση τα ευρήματα από Trip Advisor
– Μεθοδολογία προσέγγισης αγορών: Προτάσεις σχετικά με τον τρόπο «επικοινωνίας » με το κοινό (ταξιδιωτικοί πράκτορες, δημοσιογράφοι, υποψήφιοι τουρίστες), με τρόπους εκτός της κλασικής διαφήμισης.
– Προτάσεις και εισηγήσεις για την αναγκαιότητα ή μη της χρήσης μεθόδων προβολής.
– Πρόσκληση και φιλοξενία τηλεοπτικών εκπομπών ή και Ελλήνων δημοσιογράφων.
– Δημιουργία καναλιού στο YouTube όπου θα αναρτώνται θεματικά βίντεο που θα προβάλουν τον προορισμό, αληθινές ιστορίες και εμπειρίες επισκεπτών.
– Διοργάνωση σεμιναρίων με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση του επιπέδου των προσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών από τους επαγγελματίες των διαφόρων κλάδων του τουρισμού.
– Διοργάνωση εκδηλώσεων για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων και διοργάνωση cooking lessons στο πλαίσιο δράσεων γνωριμίας με την τοπική κουζίνα.
-Διοργάνωση Φεστιβάλ προώθησης και προβολής των αγροδιατροφικών και παραδοσιακών προϊόντων της Νάξου , όπου θα παρουσιαστεί το «καλάθι» των Ναξιακών προϊόντων συνδέοντας έτσι τα προϊόντα του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τον τουρισμό και την γαστρονομία.
Και επειδή πρέπει να κρατάμε και μία πισινή… Να θυμίσουμε ότι τέτοια καιρό τα ίδια λέγαμε αλλά τίποτα δεν έγινε… Η τουλάχιστον δεν ξεκίνησε. Και ο λόγος; Η απουσία προυπολογισμού… Και το ίδιο μάλλον θα γίνει και τώρα… Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι έχουμε φτάσει τέλος Μαρτίου κι ακόμη τον …φτιάχνουμε. Αρα; Και συν τοις άλλοις καλό είναι το σχέδιο αλλά έχει ένα μικρό μειονέκτημα… Είναι το ίδιο με πέρυσι. Οπότε; Καλό είναι να προχωράμε βήμα βήμα… Ναι. Να υπάρχει όραμα αλλά και θέληση. Μην ξεχνάμε ότι πέρυσι αναγκάστηκε η Δημοτική Αρχή να αποσύρει την πρόθεσή της για το περίφημο …φεστιβάλ γαστρονομίας γιατί αποδείχτηκε ότι δεν πρόλαβε. Αρα; Καλά τα πρόγράμματα. Καλά τα οράματα. Καλά και τα σχέδια, Ομως, καιρός είναι να φύγουμε από την θεωρία και να πάμε στην πράξη. Μερικές φορές αξίζει περισσότερο από την θεωρία…