Ο Αυστριακός George Pommer έξυπνα κάνει έναρξη με την Naxos Air και έδρα τη Νάξο από τα πιο δημοφιλή αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης με διαπιστωμένη υπάρχουσα εμπορική αεροπορική κίνηση περίπου 350.000 επιβατών ετησίως.
Πραγματικά είναι ένα αεροπορικό και επιχειρηματικό εγχείρημα, ιδιαίτερης σημασίας για τις Κυκλάδες η Naxos Air. Ο Αυστριακός “Γιώργος”, όπως αποκαλούν στη Νάξο τον εδώ και 35 χρόνια ερωτευμένο με το πανέμορφο ελληνικό νησί George Pommer οι ντόπιοι, αποφάσισε να υλοποιήσει το όνειρο του, να διασυνδέσει τα Κυκλαδονήσια. Θέλει να τα κάνει όμοια με τη γαλλική Πολυνησία – και όχι μόνο.
Του Μανώλη Α. Γκύζη (#)
Το σχεδιασμό του μελετά αρκετά χρόνια ευρισκόμενος σε στενή επικοινωνία με την ΥΠΑ (HCAA) και την European Safety Aviation Agency. Άλλωστε η πλούσια εμπειρία του στον τομέα ξεκινά από την αεροπορική Green Air που έχει στο αυστριακό Salzburg.
Ο ανταγωνισμός βέβαια στην Ελλάδα λόγω των Aegean, Olympic Air, Sky Express και Ellinair, δεν τον πτοεί.
Και τούτο, γιατί, ενώ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οι παραπάνω εταιρείες πετούν στους κύριους σε κίνηση κυκλαδίτικους προορισμούς όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Σύρος λείπει η σύνδεση μεταξύ αυτών των νησιών των Κυκλάδων. Ο στόλος που θα ενεργοποιήσει είναι 12θεσια και 16θέσια αεροσκάφη.
Αεροπλάνα που εύκολα γεμίζουν, χρειάζονται μικρούς διαδρόμους από/προς/γείωσης και το per seat κόστος τους είναι χαμηλό και ανταγωνιστικό.
Ο Pommer έξυπνα κάνει έναρξη από τα πιο δημοφιλή αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης με διαπιστωμένη υπάρχουσα εμπορική αεροπορική κίνηση περίπου 350.000 επιβατών ετησίως.
Ξεκίνησε με το καινούριο Cesna Caravan Ex να κάνει δοκιμαστικές πτήσεις με χωρητικότητα 12 επιβατών και φορτίου 600 κιλών. Αυτό διήνυσε την απόσταση σε λιγότερο από 25 λεπτά της ώρας. Ένας παράλληλος στόχος του είναι η επιμήκυνση έως και 9 μήνες των πτήσεων εκτός από τα μεγάλα Κυκλαδονήσια και σε Πάρο και Νάξο. Μαζί η Σύρος και η Μήλος είναι οι νέοι προορισμοί που “βλέπει”.
Ήδη τα λογότυπα της νέας αεροπορικής εταιρείας δεσπόζουν σε όλα τα Κυκλαδονήσια που θα εξυπηρετήσει.
Φυσικά, οι καιρικές συνθήκες των παραπάνω νησιών κατά την καλοκαιρινή περίοδο με τους σφοδρότατους τοπικούς ανέμους ίσως σκαμπανεβάζουν λίγο τους επιβάτες των μικρών αεροσκαφών που όμως είναι πολύ ασφαλή και δοκιμασμένα στο πτητικό τους έργο.
Πιστεύουμε ότι πραγματικά η συμβολή αυτής της εταιρείας θα δημιουργήσει ουσιαστική υπεραξία ενδοεπικοινωνίας για τα νησιά αυτά του Αιγαίου.
Το ευχόμαστε, γιατί ήταν κάτι που έλειπε στη γεωγραφική ετούτη περιοχή, μετά το φιάσκο, που επεφύλαξε στις Κυκλάδες το “άσχετο” ελληνικό κράτος, όταν έθαψε κυριολεκτικά τις ελπίδες για αδειοδότηση μεγάλης εταιρείας υδροπλάνων.
Αυτή που πίστεψε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να έχει πιθανότητες υλοποίησης σε μια αφιλόξενη στους ιδιωτικούς επενδυτές χώρα.
(@) O Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.