Δευτέρα, 21 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΜύκονος (Λ.Τ.) - Αθ. Κουσαθανάς - Μέγας: "Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την...

Μύκονος (Λ.Τ.) – Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας: “Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την επιβολή του Ειδικού Τέλους Κρουαζιέρας”

|

Με αιχμηρές αναφορές για την άδικη στοχοποίηση της Μυκόνου και με αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν τη συμβολή της κρουαζιέρας στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του νησιού αποδόμησε τη χρησιμότητα της υπέρογκης αύξησης των τελών ανά επιβάτη που, όπως επισήμανε, μπορεί να εξελιχθεί σε αντικίνητρο για την προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στο μέλλον.

Στην ομιλία του στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής, ο κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας ζήτησε από την κυβέρνηση:

  • να αναθεωρήσει την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας,
  • να επανεξετάσει την τεράστια αύξηση των τελών κρουαζιέρας, για το νησί μας, προκειμένου η αύξηση αυτή, να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά,
  • να επανακαθορίσει την διανομή των εσόδων, από την επιβολή του ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας, ώστε τα έσοδα που θα προκύπτουν να επενδύονται, άμεσα, στις λιμενικές υποδομές του νησιού μας και στην στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης μας, για την διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού.

Ακολούθησε ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου έπειτα από πρόταση του Δημάρχου κ. Χρήστου Βερώνη που αντιτίθεται στην υπέρογκη αύξηση των τελών ανά επιβάτη κρουαζιέρας.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου τόνισε:

“Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μια συνεχιζόμενη αρνητική δημοσιότητα που επικαλούμενη τον δήθεν «υπερτουρισμό», τείνει να ισοπεδώσει όσα κατάφερε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια στην τουριστική ανάπτυξη, με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ, που πέρα από τις αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις ωφελεί το σύνολο κάθε τοπικής οικονομίας. Και, όπως ήταν αναμενόμενο, στο επίκεντρο της αρνητικής κριτικής βρέθηκε η Μύκονος που για να θυμηθούμε τη ρήση του αείμνηστου Γέρου της Δημοκρατίας Γεωργίου Παπανδρέου, «κεφαλή υπερέχουσα, σκοπεύσατε πυρ».

Δεν είναι η πρώτη φορά που το νησί μας αντιμετωπίζει μια τιμωρητική διάθεση. Από πολλά χρόνια πριν, οτιδήποτε αρνητικό συνέβαινε, το χρέωναν στην Μύκονο. Και επειδή ουδείς μπορεί να γνωρίζει τα βαθύτερα κίνητρα αυτής της συστηματικής επικοινωνιακής και όχι μόνο επίθεσης, είχα παλιότερα τονίσει ότι «η Μύκονος δεν πωλείται!».

Στη συνέχεια, ο κ. Μέγας, αφού επισήμανε ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες για τα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν στην κρουαζιέρα ελήφθησαν χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, εξέφρασε φόβους ότι η εκτόξευση των τελών ελλοχεύει τον κίνδυνο να στραφούν οι εταιρίες κρουαζιερόπλοιων προς άλλους προορισμούς με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνία και την οικονομία του νησιού. Πολύ περισσότερο που, όπως είπε, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.

“Σύμφωνα, όμως με δικούς μας υπολογισμούς -είπε- για το 2025, λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση των 2 τελευταίων ετών, μόνο από το λιμάνι της Μυκόνου θα εισπράξουν περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ότι είναι πολύ περισσότερα τα έσοδα από τα 50 εκ που ανήγγειλε η κυβέρνηση και ανησυχούμε ότι το ΔΛΤΜ θα παραμείνει, παρά της προσπάθειές του στο ποσό των 0,35€ ανά επιβάτη (2003), που μέχρι σήμερα ισχύει”. 

Και πρόσθεσε:

Ουδείς αρνείται την αναπροσαρμογή του τέλους, όταν μάλιστα αυτή ενισχύει τα έσοδα κάθε προορισμού, πράγμα που ακόμα και με αυτή την απόφαση τίποτα δεν είναι βέβαιο ότι τα έσοδα θα ωφελήσουν τον τόπο μας. Αλλιώς, όμως είναι να υπάρξει μια λελογισμένη αύξηση και αλλιώς να «τιναχτεί» 60 φορές πάνω από την ισχύουσα τιμή”. Και παρέθεσε το παράδειγμα της Βενετίας όπου , “μπορεί το έσοδο να βοήθησε τα κρατικά ταμεία, δεν έφερε όμως αποτέλεσμα για το λόγο που επιβλήθηκε, δηλαδή τον περιορισμό των αποβιβάσεων επιβατών κρουαζιέρας. Και ήταν λογικό. Το θέμα λοιπόν δεν είναι να λαμβάνονται κατασταλτικά μέτρα για την αντιμετώπιση ενός φαινομένου, πολύ περισσότερο όταν έχουν αποδειχτεί ως ατελέσφορα”.

Ο κ. Μέγας αναγνώρισε το πρόβλημα της ομαδικής προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων στο νησί, πράγμα όμως που, όπως επισήμανε, διευθετήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο σε συνεννόηση με τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων και, με το σύστημα berth allocation “καταφέραμε να αποκεντρώσουμε και να κατανείμουμε ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Αντί, λοιπόν, να βγαίνουμε με μέτρα αναποτελεσματικά που στην ουσία είτε μετακυλίουν στον επιβάτη το κόστος ή επιβαρύνουν τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων, φροντίσαμε να ρυθμίσουμε το θέμα προς όφελος όλων, χωρίς να χρειαστεί να φανούμε αρνητικοί σε μια μορφή τουρισμού που, ομολογουμένως, βοηθά την τοπική μας κοινωνία και οικονομία όταν έχει σωστή ροή”

Και πρόσθεσε:

“Το ΔΛΤΜ έχει ξεκινήσει την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης και πιο συγκεκριμένα έχουν αιτηθεί 975 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για το 2025, με τη συχνότητα των αφίξεων να μην υπερβαίνει τα έξη πλοία την ημέρα”.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε σε μια σειρά ενεργειών και παρεμβάσεων προς κυβερνητικούς φορείς σχετικά με το θέμα, προτείνοντας την αύξηση των τελών στα 3 ευρώ και όχι στα 20. Επίσης είπε ότι γνωστοποιήθηκε στους κυβερνητικούς παράγοντες η λειτουργία της νέας πλατφόρμας για την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας στο νησί με τη διευκρίνιση ότι η Μύκονος δεν είναι κορεσμένη, όπως πιθανότατα να συμβαίνει σε άλλους τουριστικούς προορισμούς. Ταυτόχρονα τονίστηκαν τα οφέλη της κρουαζιέρας στην τοπική  κοινωνία, ενώ τα ίδια θέματα συζητήθηκαν και με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

Παράλληλα, έγινε ενημέρωση προς όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας, “απευθείας και μέσω της διεθνούς ένωσής τους (CLIA), για την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελλιμενισμού των  κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες μας (Berth Allocation System) και την δυνατότητα εγγραφών χρηστών, σε αυτή, για την καταχώρηση των αιτημάτων τους. Στην ίδια επιστολή τονίσαμε στις εταιρείες την δυνατότητα καταχώρησης των αιτημάτων τους μέχρι την 31η Ιουλίου 2024”. Τέλος, ενημέρωσε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συνάντηση που είχε τον Αύγουστο με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και την ανοικτή επιστολή που απηύθυνε πριν λίγες μέρες προς τον Πρωθυπουργό.

Και πρόσθεσε :

“Υποστηρίζουμε την ιδέα αυξήσεων στα τέλη επιβατών, αρκεί αυτές να είναι σε αρμονία με τις τιμές των άλλων λιμανιών της περιοχής μας, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της ανταγωνιστικότητας του νησιού μας, ως κορυφαίου προορισμού. Εξάλλου επισημαίνεται ότι στα λιμάνια της Ευρώπης το τέλος κυμαίνεται στα 3,00-3,50 ευρώ ανά επιβάτη”.

“Η Μύκονος -είπε – έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα, όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Δεν υπάρχει λόγος να αποθαρρύνουμε την επισκεψιμότητα, αλλά υπάρχει ανάγκη να ρυθμίσουμε τη ροή των επισκεπτών στο χώρο και στο χρόνο, πράγμα που αποτελεί, άλλωστε, βασικό στόχο όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών”.

Καταλήγοντας την εισήγησή του ο κ. Μέγας είπε:

Ως άνθρωπος που έχω αναλώσει πολλές δεκαετίες της ζωής μου υπηρετώντας το τόπο μας, βλέπω με λύπη ότι η Μύκονος αντιμετωπίζεται από κάποιους στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η τοπική μας κοινωνία. Ακούμε συχνά όλοι τη νέα μόδα που έχει ονομαστεί «Μυκονοποίηση» λες και η Μύκονος, που σήκωσε στις πλάτες της την Ελλάδα και βραβεύτηκε στο εξωτερικό ως ιδανικός προορισμός, να πρέπει στοχοποιείται συνέχεια. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε αυτό. Και αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει σήμερα όλοι μαζί να στείλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Naxian on the Beach: Στα 25 πιο στιλάτα παραθαλάσσια ξενοδοχεία της Ελλάδας από τους Times του Λονδίνου

Διεθνής αναγνώριση για το boutique ξενοδοχείο της Νάξου, που προβάλλει παγκοσμίως τη διακριτική γοητεία και την αυθεντικότητα του νησιού

Ξεκινούν οι εργασίες αποκατάστασης στα σχολεία της Πάρου: Προτεραιότητα η ασφάλεια των μαθητών

Ο Δήμος Πάρου υλοποιεί έργο αποκατάστασης ενανθρακωμένων σκυροδεμάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες του νησιού – Ολοκλήρωση μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Η Σύρος στους ονειρικούς προορισμούς του Travel Dreams Magazine για το 2025

Το διεθνές περιοδικό συμπεριέλαβε τη Σύρο ανάμεσα σε 200 κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς, επιβραβεύοντας τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητα του νησι

Σε ισχύ το αυξημένο τέλος επιβατών κρουαζιέρας, τι λέει η CLIA για το νέο μέτρο

Από 21 Ιουλίου εφαρμόζεται νέο τέλος αποβίβασης επιβατών σε λιμάνια της χώρας – Αντιδράσεις από τη διεθνή ένωση κρουαζιέρας για τη διαχείριση των εσόδων και τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα.

Τουρισμός: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί και στο φθινοπωρινό ταξιδιωτικό τοπίο

Πρώτη στην προσέλκυση νέων ταξιδιωτών και ανάμεσα στους 4 κορυφαίους προορισμούς της Ευρώπης – Ισχυρή ζήτηση και για το φθινόπωρο

Νάξος: Αγγειοχειρουργικό Ιατρείο στο Naxos Medical με τον Καθηγητή Γεώργιο Σφυροέρα

Ο Επίκουρος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών προσφέρει εξειδικευμένη αγγειοχειρουργική φροντίδα στο νησί – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης.

Καύσωνας σε εξέλιξη: Υψηλός κίνδυνος θερμικής επιβάρυνσης στο Νότιο Αιγαίο

Κάλεσμα σε προσοχή και εφαρμογή μέτρων αυτοπροστασίας – Ιδιαίτερη μέριμνα για παιδιά, ηλικιωμένους και ασθενείς

Δύο Εθνικά Θαλάσσια Πάρκα σε Ιόνιο και Νότιες Κυκλάδες, ξεκινάει νέα εποχή για την προστασία των ελληνικών θαλασσών

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο από τις μεγαλύτερες προστατευόμενες θαλάσσιες περιοχές της Μεσογείου – Μεγάλη η οικολογική σημασία για το Ιόνιο και τις Νότιες Κυκλάδες

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Καύσωνας στη Σαντορίνη – Μέτρα προστασίας για επισκέπτες της Νέας Καμένης

Ισχυρές θερμοκρασίες από 22 Ιουλίου – Συστάσεις για την ασφαλή επίσκεψη στο Ηφαιστειακό Πάρκο Νέας Καμένης

Η Ελλάδα του τσιμέντου: Τα νησιά πνίγονται στην ανεξέλεγκτη δόμηση

Η δραματική αύξηση της δόμησης στα ελληνικά νησιά αποτυπώνεται σε έρευνα του ΕΚΠΑ. Πώς ο υπερτουρισμός, το Airbnb και η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού μετατρέπουν τα νησιά σε "τουριστικές πόλεις" χωρίς φρένο.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Νάξος: Πωλείται πέτρινο ακίνητο 37τ.μ. με αυλή στο Καστράκι, πολύ κοντά στη θάλασσα

Αναζητάτε επένδυση δίπλα στη θάλασσα; Ένα γοητευτικό πέτρινο ακίνητο με δυνατότητα αναβάθμισης και επέκτασης διατίθεται προς πώληση στο Καστράκι, κοντά σε μία από τις ομορφότερες παραλίες της Νάξου

Νάξος: Σύλληψη 70χρονου κυβερνήτη για παράνομο απόπλου σκάφους στον Πάνερμο

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, επιβατηγό τουριστικό σκάφος απέπλευσε χωρίς άδεια από το Λιμεναρχείο

Νάξος – Κεραμωτή: Σήμερα το τελευταίο αντίο στην Σοφία Φυρογένη

Η Κεραμωτή Νάξου αποχαιρετά μια αγαπημένη μορφή της τοπικής κοινωνίας – Αντί στεφάνου, δωρεά στον Ιερό Ναό από τον Σύλλογο Κεραμωτής

Ηρακλειά: Ειρηνική διαμαρτυρία στο λιμάνι με επίκεντρο την μη έλευση του Tera Jet 2

Μεγάλη αναστάτωση στην Ηρακλειά λόγω της αιφνίδιας διακοπής του καθημερινού δρομολογίου της SeaJets. Εκατοντάδες επισκέπτες χωρίς εισιτήρια, καταλύματα με ακυρώσεις και οι κάτοικοι σε κινητοποιήσεις για να σωθεί η τουριστική σεζόν.

Νάξος: Ψήφισμα του Προοδευτικού Ομίλου Γλινάδου για τον θάνατο του Γεωργίου Δημητροκάλλη

Ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. για να τιμηθεί η μνήμη του πρώην Προέδρου και ενεργού μέλους του Συλλόγου, Γεωργίου Δημητροκάλλη (Μίχαλου)

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Ταχύπλοα… για λίγους: Γιατί το ακτοπλοϊκό ταξίδι στις Κυκλάδες έγινε πολυτέλεια

Ακριβά εισιτήρια, περιορισμένες επιλογές και «ταρίφα χωρίς αναλογία» – Η μεγάλη ψαλίδα στις τιμές μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης και το παράδοξο των Κυκλάδων