Δευτέρα, 23 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΜύκονος (Λ.Τ.) - Αθ. Κουσαθανάς - Μέγας: "Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την...

Μύκονος (Λ.Τ.) – Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας: “Να αναθεωρήσει η Κυβέρνηση την επιβολή του Ειδικού Τέλους Κρουαζιέρας”

|

Με αιχμηρές αναφορές για την άδικη στοχοποίηση της Μυκόνου και με αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν τη συμβολή της κρουαζιέρας στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου του νησιού αποδόμησε τη χρησιμότητα της υπέρογκης αύξησης των τελών ανά επιβάτη που, όπως επισήμανε, μπορεί να εξελιχθεί σε αντικίνητρο για την προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στο μέλλον.

Στην ομιλία του στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής, ο κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας ζήτησε από την κυβέρνηση:

  • να αναθεωρήσει την επιβολή ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας,
  • να επανεξετάσει την τεράστια αύξηση των τελών κρουαζιέρας, για το νησί μας, προκειμένου η αύξηση αυτή, να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά,
  • να επανακαθορίσει την διανομή των εσόδων, από την επιβολή του ειδικού τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας, ώστε τα έσοδα που θα προκύπτουν να επενδύονται, άμεσα, στις λιμενικές υποδομές του νησιού μας και στην στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης μας, για την διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού.

Ακολούθησε ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου έπειτα από πρόταση του Δημάρχου κ. Χρήστου Βερώνη που αντιτίθεται στην υπέρογκη αύξηση των τελών ανά επιβάτη κρουαζιέρας.

Στην αρχή της ομιλίας του ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου τόνισε:

“Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μια συνεχιζόμενη αρνητική δημοσιότητα που επικαλούμενη τον δήθεν «υπερτουρισμό», τείνει να ισοπεδώσει όσα κατάφερε η χώρα μας τα τελευταία χρόνια στην τουριστική ανάπτυξη, με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ, που πέρα από τις αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις ωφελεί το σύνολο κάθε τοπικής οικονομίας. Και, όπως ήταν αναμενόμενο, στο επίκεντρο της αρνητικής κριτικής βρέθηκε η Μύκονος που για να θυμηθούμε τη ρήση του αείμνηστου Γέρου της Δημοκρατίας Γεωργίου Παπανδρέου, «κεφαλή υπερέχουσα, σκοπεύσατε πυρ».

Δεν είναι η πρώτη φορά που το νησί μας αντιμετωπίζει μια τιμωρητική διάθεση. Από πολλά χρόνια πριν, οτιδήποτε αρνητικό συνέβαινε, το χρέωναν στην Μύκονο. Και επειδή ουδείς μπορεί να γνωρίζει τα βαθύτερα κίνητρα αυτής της συστηματικής επικοινωνιακής και όχι μόνο επίθεσης, είχα παλιότερα τονίσει ότι «η Μύκονος δεν πωλείται!».

Στη συνέχεια, ο κ. Μέγας, αφού επισήμανε ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες για τα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν στην κρουαζιέρα ελήφθησαν χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, εξέφρασε φόβους ότι η εκτόξευση των τελών ελλοχεύει τον κίνδυνο να στραφούν οι εταιρίες κρουαζιερόπλοιων προς άλλους προορισμούς με ότι αυτό σημαίνει για την κοινωνία και την οικονομία του νησιού. Πολύ περισσότερο που, όπως είπε, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.

“Σύμφωνα, όμως με δικούς μας υπολογισμούς -είπε- για το 2025, λαμβάνοντας υπόψη την κίνηση των 2 τελευταίων ετών, μόνο από το λιμάνι της Μυκόνου θα εισπράξουν περίπου 21 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ότι είναι πολύ περισσότερα τα έσοδα από τα 50 εκ που ανήγγειλε η κυβέρνηση και ανησυχούμε ότι το ΔΛΤΜ θα παραμείνει, παρά της προσπάθειές του στο ποσό των 0,35€ ανά επιβάτη (2003), που μέχρι σήμερα ισχύει”. 

Και πρόσθεσε:

Ουδείς αρνείται την αναπροσαρμογή του τέλους, όταν μάλιστα αυτή ενισχύει τα έσοδα κάθε προορισμού, πράγμα που ακόμα και με αυτή την απόφαση τίποτα δεν είναι βέβαιο ότι τα έσοδα θα ωφελήσουν τον τόπο μας. Αλλιώς, όμως είναι να υπάρξει μια λελογισμένη αύξηση και αλλιώς να «τιναχτεί» 60 φορές πάνω από την ισχύουσα τιμή”. Και παρέθεσε το παράδειγμα της Βενετίας όπου , “μπορεί το έσοδο να βοήθησε τα κρατικά ταμεία, δεν έφερε όμως αποτέλεσμα για το λόγο που επιβλήθηκε, δηλαδή τον περιορισμό των αποβιβάσεων επιβατών κρουαζιέρας. Και ήταν λογικό. Το θέμα λοιπόν δεν είναι να λαμβάνονται κατασταλτικά μέτρα για την αντιμετώπιση ενός φαινομένου, πολύ περισσότερο όταν έχουν αποδειχτεί ως ατελέσφορα”.

Ο κ. Μέγας αναγνώρισε το πρόβλημα της ομαδικής προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων στο νησί, πράγμα όμως που, όπως επισήμανε, διευθετήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο σε συνεννόηση με τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων και, με το σύστημα berth allocation “καταφέραμε να αποκεντρώσουμε και να κατανείμουμε ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Αντί, λοιπόν, να βγαίνουμε με μέτρα αναποτελεσματικά που στην ουσία είτε μετακυλίουν στον επιβάτη το κόστος ή επιβαρύνουν τις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων, φροντίσαμε να ρυθμίσουμε το θέμα προς όφελος όλων, χωρίς να χρειαστεί να φανούμε αρνητικοί σε μια μορφή τουρισμού που, ομολογουμένως, βοηθά την τοπική μας κοινωνία και οικονομία όταν έχει σωστή ροή”

Και πρόσθεσε:

“Το ΔΛΤΜ έχει ξεκινήσει την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης και πιο συγκεκριμένα έχουν αιτηθεί 975 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων για το 2025, με τη συχνότητα των αφίξεων να μην υπερβαίνει τα έξη πλοία την ημέρα”.

Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε σε μια σειρά ενεργειών και παρεμβάσεων προς κυβερνητικούς φορείς σχετικά με το θέμα, προτείνοντας την αύξηση των τελών στα 3 ευρώ και όχι στα 20. Επίσης είπε ότι γνωστοποιήθηκε στους κυβερνητικούς παράγοντες η λειτουργία της νέας πλατφόρμας για την οργάνωση των αφίξεων Κρουαζιέρας στο νησί με τη διευκρίνιση ότι η Μύκονος δεν είναι κορεσμένη, όπως πιθανότατα να συμβαίνει σε άλλους τουριστικούς προορισμούς. Ταυτόχρονα τονίστηκαν τα οφέλη της κρουαζιέρας στην τοπική  κοινωνία, ενώ τα ίδια θέματα συζητήθηκαν και με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

Παράλληλα, έγινε ενημέρωση προς όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας, “απευθείας και μέσω της διεθνούς ένωσής τους (CLIA), για την λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελλιμενισμού των  κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες μας (Berth Allocation System) και την δυνατότητα εγγραφών χρηστών, σε αυτή, για την καταχώρηση των αιτημάτων τους. Στην ίδια επιστολή τονίσαμε στις εταιρείες την δυνατότητα καταχώρησης των αιτημάτων τους μέχρι την 31η Ιουλίου 2024”. Τέλος, ενημέρωσε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τη συνάντηση που είχε τον Αύγουστο με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και την ανοικτή επιστολή που απηύθυνε πριν λίγες μέρες προς τον Πρωθυπουργό.

Και πρόσθεσε :

“Υποστηρίζουμε την ιδέα αυξήσεων στα τέλη επιβατών, αρκεί αυτές να είναι σε αρμονία με τις τιμές των άλλων λιμανιών της περιοχής μας, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της ανταγωνιστικότητας του νησιού μας, ως κορυφαίου προορισμού. Εξάλλου επισημαίνεται ότι στα λιμάνια της Ευρώπης το τέλος κυμαίνεται στα 3,00-3,50 ευρώ ανά επιβάτη”.

“Η Μύκονος -είπε – έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα, όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Δεν υπάρχει λόγος να αποθαρρύνουμε την επισκεψιμότητα, αλλά υπάρχει ανάγκη να ρυθμίσουμε τη ροή των επισκεπτών στο χώρο και στο χρόνο, πράγμα που αποτελεί, άλλωστε, βασικό στόχο όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών”.

Καταλήγοντας την εισήγησή του ο κ. Μέγας είπε:

Ως άνθρωπος που έχω αναλώσει πολλές δεκαετίες της ζωής μου υπηρετώντας το τόπο μας, βλέπω με λύπη ότι η Μύκονος αντιμετωπίζεται από κάποιους στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η τοπική μας κοινωνία. Ακούμε συχνά όλοι τη νέα μόδα που έχει ονομαστεί «Μυκονοποίηση» λες και η Μύκονος, που σήκωσε στις πλάτες της την Ελλάδα και βραβεύτηκε στο εξωτερικό ως ιδανικός προορισμός, να πρέπει στοχοποιείται συνέχεια. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε αυτό. Και αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει σήμερα όλοι μαζί να στείλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Μονή: «Στο ύψος της μουσικής», μία αυθεντική μουσική βραδιά στον ELaiolithos

Το Σάββατο 28 Ιουνίου, η καρδιά της παράδοσης χτυπά στο ELaiolithos – Ένα γλέντι όπως παλιά, με είσοδο ελεύθερη και νότες που αγγίζουν ψυχή και μνήμη (αφίσα)

SEAJETS: Σε χρόνο ρεκόρ η μεταφορά πυροσβεστικών δυνάμεων στη Χίο με το “SUPERRUNNER JET 2”

Άμεση ανταπόκριση της SEAJETS στο κάλεσμα της Πολιτείας – Ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής με οχήματα έφτασαν στη Χίο με το ταχύπλοο SUPERRUNNER JET 2 για την αντιμετώπιση της μεγάλης πυρκαγιάς

Ρομποτική επέμβαση από απόσταση 11.000 χλμ. ο γιατρός στις ΗΠΑ, ο ασθενής στην Αφρική (!!!)

Μια νέα εποχή στη χειρουργική ανοίγει με την πρώτη εγκεκριμένη διηπειρωτική τηλεχειρουργική επέμβαση – Με ασύλληπτη ακρίβεια και τεχνολογία, η επιστήμη γκρεμίζει τα σύνορα.

Ελλάδα: Παραβατικότητα 77% στη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα

Το Ελεγκτικό Συνέδριο καταγράφει σοβαρές αδυναμίες στον έλεγχο, τη διαφάνεια και την αποκατάσταση των παραβάσεων σε δήμους της χώρας

ΥΠΑ: Αυξήθηκε κατά 24,8% η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Νάξου το Μάιο

Θεαματική άνοδος της κίνησης στα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια – Πρωτιά για Νέα Αγχίαλο, σημαντική αύξηση και στα Ιωάννινα και τον Άραξο

ΔΕΔΔΗΕ: Προσωρινή διακοπή ρεύματος (24/06) στις Τρίποδες και την περιοχή Μπλουμάς

Η διακοπή θα πραγματοποιηθεί από τις 10:00 έως τις 13:30 λόγω τεχνικών εργασιών στο δίκτυο – Ανακοίνωση του Πρακτορείου της ΔΕΔΔΗΕ στη Νάξο.

Στα πορτοκαλί φανάρια… φρενάρουμε ή περνάμε; Τι λέει ο νέος ΚΟΚ

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας διευκρινίζει πότε ο οδηγός πρέπει να σταματά, πότε μπορεί να συνεχίσει και τι κυρώσεις προβλέπονται.

Ανεβαίνοντας… στο ποδήλατο: Η Μυτιλήνη επενδύει στον εναλλακτικό τουρισμό

Με επίσημη πιστοποίηση και στρατηγικές παρεμβάσεις, ο Δήμος Μυτιλήνης αναδεικνύει το νησί ως προορισμό φιλικό προς το ποδήλατο, επενδύοντας σε ήπιες μορφές τουρισμού και αειφορία

Ο ζωγράφος της θάλασσας: Ο Ιγκόρ Μπορίσοφ και το όνειρο της Κιμώλου

Από τις πασαρέλες της μόδας στα τιρκουάζ νερά των Κυκλάδων, ο Γάλλος καλλιτέχνης αφηγείται πώς η Ελλάδα, η μυθολογία και ένα μικρό νησί τον οδήγησαν στην απόλυτη έμπνευση και προσωπική αναγέννηση.

Ανδρος – Γαύριο: Ένα έργο πνοής για το νέο λιμάνι ξεκινά να γίνεται πραγματικότητα

Με χρηματοδότηση 700.000 ευρώ ξεκινά η μελέτη για την αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού – Το έργο βάζει τέλος στις δυσλειτουργίες και στηρίζει το μέλλον της Άνδρου

Συνεχής Ενημέρωση: Μεγάλη Πυρκαγιά στην Ορεινή Νάξο, επίκεντρο τη Ράχη του Προφήτη Ηλία στη Μονή (video)

Εναέρια και επίγεια μέσα μάχονται με τις φλόγες στη ράχη της Μονής – Από όχημα που πήρε φωτιά η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς (video)

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στον Κυνίδαρο

Επιχειρούν επίγειες και εναέριες δυνάμεις – Συνδρομή από υδροφόρες των ΟΤΑ για την κατάσβεση της δασικής πυρκαγιάς

«Μπαμπά, τι φαΐ θα φάμε σήμερα;». Το νέο σπιτικό στέκι στη Χώρα Νάξου με καρδιά και ουσία

Όταν η καθημερινή ερώτηση του παιδιού γίνεται γευστική απάντηση για όλη την οικογένεια.

Naxos Meat: Μια νέα επιχειρηματική σελίδα για τη Νάξο, στήριγμα στην τοπική παραγωγή

Η οικογένεια Βασαλάκη επενδύει στον πρωτογενή τομέα, ενισχύοντας το ντόπιο προϊόν με ποιότητα και όραμα

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Νάξος: Όταν τα σκουπίδια… μιλούν, μήνυμα με σακούλες σε ασυνείδητο οδηγό

Παρκάρισμα "καρφί" δίπλα στους κάδους και η πιο ευφάνταστη απάντηση των κατοίκων: δύο σακούλες σκουπιδιών στο καπό αυτοκινήτου. Νάξος, έχεις ταλέντο!

Όταν τα Raptor συνάντησαν τη Νάξο – Μια τριήμερη εξόρμηση γεμάτη περιπέτεια και Κυκλαδίτικη ψυχή

Με 18 οχήματα και 70 μέλη, το Raptor Club Greece εξερεύνησε τις ομορφιές της Νάξου σε ένα μοναδικό Summer Tour γεμάτο εικόνες, προκλήσεις και φιλοξενία

Ηρώ Μουκίου: «Στη Νάξο βρήκα ξανά τη γαλήνη, όπως στη ζωγραφική και τη θάλασσα»

Η αγαπημένη ηθοποιός μιλά στον Νίκο Σκορδιαλό για τον ρόλο της στη σειρά «Άγιος Έρωτας», την επιστροφή της στην τηλεόραση, την αγάπη της για τη ζωγραφική και τη βαθιά σχέση της με την πίστη και τη νέα γενιά.

Αμοργός – Σεισμός: “Ήρεμη η εικόνα”, λέει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος

Η δόνηση σημειώθηκε νότια-νοτιοδυτικά της Αρκεσίνης, με εστιακό βάθος 15,6 χλμ – Δεν αλλάζει η εικόνα ύφεσης στην περιοχή, επισημαίνουν οι σεισμολόγοι

Τραγωδία στο Κουφονήσι: 88χρονη ανασύρθηκε νεκρή από τη θάλασσα

Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε ηλικιωμένη γυναίκα από τη θαλάσσια περιοχή «Άμμος» στο Κουφονήσι. Ο θάνατός της διαπιστώθηκε στο Ιατρείο Κουφονησίου. Προανάκριση από το Λιμεναρχείο Νάξου.