Αισιόδοξα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό στην έκθεση World Travel Market (WTM) του Λονδίνου που ολοκληρώνει σήμερα τις εργασίες της
Πολύ αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2020 από την έκθεση WTM του Λονδίνου, που πραγματοποιείται από την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου και έως σήμερα, Τετάρτη 6 Νοεμβρίου στο εκθεσιακό κέντρο ExCeL London, σύμφωνα με το κλίμα που καταγράφει από την έκθεση η FedHATTA, η οποία δίνει και φέτος δυναμικό «παρών» μέσα από το περίπτερο του ΕΟΤ. Στην αποστολή της FedHATTA συμμετέχουν ηχηρά ονόματα από την αγορά των ελληνικών τουριστικών γραφείων, διερευνώντας συνεργασίες.
Τα τουριστικά γραφεία έχουν κλείσει πολλά επαγγελματικά ραντεβού με επαγγελματίες του τουρισμού από όλο τον κόσμο, ενώ το ενδιαφέρον που καταγράφεται για επαφές με κατεύθυνση την Ελλάδα, ως τουριστικό προορισμό, είναι έντονο. Παράλληλα, οι κρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής κυμαίνονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, και σε πολλές περιπτώσεις ανώτερα σε σύγκριση με του 2019.
Ανάμεσά στους πρωταγωνιστές και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με σημείο αναφοράς τις Κυκλάδες… Οπως ανφέραμε … κινείται με τον αέρα του «πρωταθλητή» του ελληνικού τουρισμού και όχι άδικα. Για μία ακόμη φορά έχει εξασφαλίσει κάτω από την «ομπρέλα» της τη συμμετοχή και παρουσίαση 21 νησιών, σε ένα εντυπωσιακό χώρο που μεταφέρει το νησιώτικο τοπίο, τα χρώματα και την αισθητική του στην καρδιά της βρετανικής πρωτεύουσας, στην έκθεση που κάθε χρόνο διαμορφώνει τις τάσεις στην διεθνή ταξιδιωτική και τουριστική αγορά. Τα νησιά που συμμετέχουν είναι: Λέρος, Χάλκη, Ρόδος, Πάτμος, Λειψοί, Κάρπαθος, Αστυπάλαια, Κως, Πάρος, Σέριφος, Σύρος, Ίος, Κύθνος, Φολέγανδρος, Νάξος, Μύκονος, Αντίπαρος, Σαντορίνη, Αμοργός, Μήλος και Τήνος. Στόχος το Νότιο Αιγαίο να κερδίσει και πάλι το μερίδιο που του αναλογεί και που τα τελευταία χρόνια φέρνει επαναλαμβανόμενα ρεκόρ στους βασικούς δείκτες της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας.
Στο Λονδίνο για επαφές με τους τουριστικούς παράγοντες, στο πλαίσιο της WTM, βρίσκεται ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος, πλαισιωμένος από τον Εντεταλμένο Τουριστικής Ανάπτυξης Δωδεκανήσου, Κώστα Χρυσοχοΐδη και τον Εντεταλμένο Τουριστικής Ανάπτυξης Κυκλάδων, Γιάννη Μαργαρίτη.
Όλα δείχνουν ότι η ερχόμενη σεζόν θα κυμανθεί στα ίδια και ίσως υψηλότερα επίπεδα με την φετινή. Το ανέφερε άλλωστε και σε συνέντευξη Τύπου, ο αρμόδιος υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης που μίλησε για χρονιά ορόσημο που θα κυμανθεί σε αύξηση ακόμη και 3 % σε σχέση με την περσινή χρονιά…
Ο προγραμματισμός των πτήσεων από τους tour operators, ο οποίος ωστόσο θα κριθεί αργότερα μέσα στο 2020, θα είναι μεγαλύτερος σε σχέση με την φετινή χρονιά καλύπτοντας στο μεγαλύτερο βαθμό το κενό από την κατάρρευση του Thomas Cook.
Ο κ. Στράτος Μπερέτης, αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος της FedHATTA στην WTM, δήλωσε: «Το κλίμα είναι πολύ θετικό για την Ελλάδα και διαφαίνεται ότι το κενό του Thomas Cook έχει κλείσει από την αγγλική και τη γερμανική αγορά, όπως διαπιστώνεται από το ενδιαφέρον από τους tour operators και τα συμβόλαια. Μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρείται και για ειδικές μορφές τουρισμού στην Ελλάδα. Ο προγραμματισμός πτήσεων είναι ιδιαίτερα αυξημένος από τις σκανδιναβικές αγορές προς Κρήτη. Αν όλα πάνε καλά και με το Brexit, δηλαδή υπάρξει συμφωνία, η σεζόν θα διαμορφωθεί τουλάχιστον στα περυσινά επίπεδα».
Η έκθεση WTM 2019 που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια της, αποτελεί κορυφαίο παγκόσμιο γεγονός για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Σχεδιάζοντας το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, οι εκδηλώσεις της WΤΜ προσφέρουν κάθε χρόνο τις πιο αποτελεσματικές ευκαιρίες δικτύωσης επιχειρήσεων για τη διεθνή κοινότητα ταξιδιωτικών επαγγελματιών. 40 χώρες, 221 εκθέτες και 9.000 επαγγελματίες επισκέπτες συμμετείχαν στην πρώτη WTM στο London Olympia, το 1980. Φέτος, 40 χρόνια αργότερα, η WTM London έχει περίπου 5.000 εκθέτες από 182 χώρες και περιοχές, περισσότερους από 51.000 ταξιδιωτικούς επαγγελματίες, βασικούς αγοραστές της βιομηχανίας και γενικότερα τουριστικούς παράγοντες και 3.000 δημοσιογράφους και ψηφιακούς επηρεαστές, για να δικτυωθούν, να διαπραγματευτούν και να ανακαλύψουν τις τελευταίες εκτιμήσεις και τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Ενδεικτικό της δυναμικής της έκθεσης είναι το γεγονός ότι η WTM παράγει περίπου 2,8 δισεκατομμύρια λίρες στερλίνες ταξιδιωτικών συμβολαίων από σχεδόν ένα εκατομμύριο επιχειρηματικές συναντήσεις.