Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων μπαίνει σε νέα μονοπάτια στον τουρισμό με την ψήφιση Κανονισμού λειτουργίας της Τουριστικής Επιτροπής (40 πρόσωπα) και ως βασικό όπλο τα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία
Αυτή τη φορά υπήρχαν περισσότεροι εκπρόσωποι και βγήκαν ειδήσεις. Μιλάμε για την συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, η οποία πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Τετάρτης και κατά την οποία είχαμε την έγκριση του κανονισμού λειτουργίας της Επιτροπής κατά πλειοψηφία (μειοψήφησαν οι κ. Παπαδόπουλος – εκπρόσωπος της Μαζικής Εστίασης και Κάβουρος – εκπρόσωπος των Ενοικιαζομένων Δωματίων) και την έγκριση – ομόφωνη – των δράσεων για την τουριστική προβολή του Δήμου για το 2016 και κατά την οποία όπως όλα δείχνουν ήρθε η ώρα να ποντάρει ο Δήμος που αλλού στη σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με το πρωτογενή τομέα και δη τα τοπικά προϊόντα μέσω της γαστρονομίας…
Επιτροπή
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σε σχέση με την τελευταία συνεδρίαση – πριν από ένα μήνα περίπου – είχαμε σχεδόν τον ίδιο αριθμό μελών (όχι περισσότεροι από 20) και η συζήτηση ξεκίνησε με την έγκριση του κανονισμού λειτουργίας της Επιτροπής. Όπως αναφέραμε είχαμε αντιρρήσεις, κυρίως ως προς τον αριθμό των μελών (σ.σ. για μία ακόμη φορά ο αριθμός των σαράντα μελών κρίθηκε υπερβολικός) αλλά και στη σύνθεσή της καθότι υπάρχουν αρκετά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου (μίνιμουμ έντεκα) και όχι πολλοί εκπρόσωποι που να έχουν σχέση με τον τουρισμό. Επίσης, έγινε λόγος για δημιουργία ομάδων εργασίας που θα αναλαμβάνουν τομείς για να δραστηριοποιούνται και να μεταφέρουν τα συμπεράσματά τους στην Επιτροπή για να προχωρούν οι διαδικασίες…
Με βάση την έγκριση, η Επιτροπή θα αποτελείται από σαράντα άτομα εκ των οποίων: έξι (6) Αντιδήμαρχοι ή Δημοτικοί Σύμβουλοι των Δημοτικών Ενοτήτων, οι τρεις (3) Πρόεδροι των Νομικών Προσώπων του Δήμου (ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ, Δ.Λ.Τ., Κοινωφελής Επιχείρηση), πέντε (5) μέλη – εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης εκ των οποίων οι δύο Δημοτικοί Σύμβουλοι, ένας (1) Διευθυντής ή υπάλληλος της αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Δήμου, ένας (1) εκπρόσωπος της Περιφέρειας, δέκα (10) εκπρόσωποι φορέων της τοπικής κοινωνίας, οι δύο (2) πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων Χώρας Νάξου και Αγίου Αρσενίου, ο Πρόεδρος του Πρωτογενή Τομέα, τρεις (3) πολίτες που προτείνει ο Δήμαρχος και επτά (7) ιδιώτες, οι οποίοι αυτοπροτείνονται κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης και βέβαια ο Πρόεδρος της Επιτροπής… Η διάρκεια ..ζωής της Επιτροπής θα είναι δύο χρόνια και θα συνεδριάζει κατ’ ελάχιστον μία φορά ανά δύο μήνες.
Δράσεις
Και περνάμε στο δεύτερο μέρος όπου έχουμε τη …δράση. Εκεί συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν οι δράσεις για τη νέα χρόνια. Και με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ.. Λιανό ουσιαστικά να τονίζει ότι στο νέο τριετές πρόγραμμα κρατάει όλα τα καλά του προηγούμενου (έμφαση στα social media) και θα γίνει μία προσπάθεια για παρουσία όσο γίνεται πιο έντονη στις μεγάλες εκθέσεις. Όμως, το πιο σημαντικό είναι ότι αποφασίστηκε επιτέλους να ενεργοποιηθεί ο Πρωτογενής τομέας και η σύνδεσή του με τον τουρισμό. Μάλιστα, μία από τις βασικές προτεραιότητες είναι η δημιουργία Φεστιβάλ Γαστρονομίας όπου θα παρουσιάζονται τα τοπικά προϊόντα με τον κ. Μαργαρίτη – Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων – να προτείνει τη παρουσία διεθνούς φήμης Chef ή ειδικού επί της Γαστρονομίας ώστε το Φεστιβάλ να έχει διεθνή χαρακτήρα και όχι απλά να γίνεται για τους …ντόπιους.
Οι δράσεις λοιπόν που συνεχίζονται και το 2016 είναι: φωτογράφιση, παραγωγή viral video και spot (Νάξου και Μικρών Κυκλάδων) αλλά και υπηρεσίες υποστήριξης γραφείου τουρισμού. Από εκεί και πέρα για το 2016 έχουμε δεκατέσσερις δράσεις που είναι οι εξής (ακολουθεί η ανάλυσή τους)
01. Φωτογράφιση
02. Πρακτική υποστήριξη γραφείου Τουρισμού
03. Διοργάνωση συναντήσεων και συνεδρίων κ.τ.λ.
04. Διοργάνωση Σεμιναρίων
05. Φιλοξενία φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών
06. Συμμετοχή σε εκθέσεις εσωτερικού & εξωτερικού
07. Αναμνηστικά Δώρα (presskit)
08. Εκπόνηση Τριετούς Σχεδίου Δράσης
09. Αποστολή εντύπων σε εκθέσεις
10. Διοργάνωση Φεστιβάλ Γαστρονομίας
11. Πιστοποίηση Πεζοπορικών Μονοπατιών
12. Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
13. Διαδικτυακό Μάρκετινγκ
14. Εκτύπωση Προωθητικού υλικού
Και αναλυτικά οι δράσεις
1. Η φωτογράφιση αφορά κυρίως σε λήψεις τοπικών προϊόντων, τοπίων και χαρακτηριστικών εθίμων των νησιών και εκδηλώσεων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οι οποίες θα συμπληρώσουν – εμπλουτίσουν το φωτογραφικό αρχείο του Δήμου και θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για τη διαδικτυακή προβολή (ιστοσελίδα – social media κλπ).
2. Συνέχιση της συνεργασίας με την συνεργάτιδα κειμενογράφο – δημοσιογράφο. Σκοπός της υπηρεσίας που προσφέρει είναι η παραγωγή όλων των κειμένων (τουλάχιστον στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) που απαιτούνται για την προβολή του Δήμου. Έχει αναλάβει ρόλο αρχισυντάκτη για την ιστοσελίδα του Δήμου και τα social media, διαχειρίζεται και ανανεώνει την ύλη στα παραπάνω μέσα. Επίσης, θα συνεχιστεί η επιμέλεια και αποστολή, από μέρους της, e-newsletter και δελτίων τύπου όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.
3. Διοργάνωση συνεδρίων – ημερίδων που αφορούν στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος ή εξυπηρετούν έμμεσα αυτόν το σκοπό.
4. Διοργάνωση σεμιναρίων για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
5. Φιλοξενία δημοσιογραφικών αποστολών και οργάνωση press trips με σκοπό τη γνωριμία με τα πέντε νησιά του Δήμου μας, τα ήθη, τα έθιμα, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αλλά και του ανθρώπους τους. Η επί τόπου παρουσία δημοσιογράφων είναι ο καλύτερος τρόπος διασφάλισης της δημοσιότητας σε ΜΜΕ του εξωτερικού αλλά και σε ελληνικά ΜΜΕ, χωρίς μεγάλο κόστος.
6. Ο Δήμος για το έτος 2016 θα συμμετέχει σε όποια έκθεση στο εσωτερικό και εξωτερικό κριθεί σκόπιμη και επωφελής.
7. Προμήθεια αναμνηστικών δώρων για τους φιλοξενούμενους.
8. Ανάθεση της εκπόνησης τριετούς σχεδίου δράσης για την προβολή των νησιών μας, για την περίοδο 2017-2019.
9. Αποστολή έντυπου υλικού και τουριστικών οδηγών στις εκθέσεις, στις οποίες θα λάβει μέρος ο Δήμος ή η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
10. Ο Δήμος προτίθεται να διοργανώσει Φεστιβάλ Γαστρονομίας με σκοπό την ανάδειξη και προώθηση των τοπικών προϊόντων και τις τοπικές συνταγές, καθώς και να αναδείξει τη διαφορετικότητα και ποιότητα των προϊόντων της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων.
11. Πιστοποίηση πεζοπορικών μονοπατιών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού ή ανάλογο οργανισμό του εξωτερικού.
12. Οργάνωση δράσεων την 27η Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού.
13. Σκοπός της υπηρεσίας αυτής ήταν να προβούμε σε ενέργειες διαδικτυακού marketing μέσω του Search Engine Optimization και Καμπάνιες Pay Per Click. Οι ενέργειες αυτές αποτελούν «βάση» για να την προσέλκυση επισκεπτών στην ιστοσελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
14. Η δαπάνη αφορά στην εκτύπωση προωθητικού υλικού και στην επανεκτύπωση του τουριστικού οδηγού της Νάξου σε διάφορες γλώσσες, καθώς και του επιτραπέζιου ημερολογίου.
Να σημειώσουμε τέλος ότι κυκλοφόρησε ένα ποσό που θα δίδονταν στον τουρισμό (περίπου 110.000 ευρώ) το οποίο όμως είναι ενδεικτικό και την επόμενη εβδομάδα που θα περάσει από Δημοτικό Συμβούλιο για να εγκριθεί θα γίνει γνωστό και το ποσό που θα διατεθεί από το Δήμο για τις προτεινόμενες δράσεις για το 2016.