Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΚυκλάδες: Ταξιδιώτες μεταφέρουν εμπειρίες από Ηρακλειά, Κίμωλο και Σίφνο

Κυκλάδες: Ταξιδιώτες μεταφέρουν εμπειρίες από Ηρακλειά, Κίμωλο και Σίφνο

|

Εμπειρίες επισκεπτών το φετινό καλοκαίρι σε νησιά των Κυκλάδων – Οι ανατιμήσεις, οι καθυστερήσεις στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις και το “‘αστο γιατί ο χειμώνας ήταν δύσκολος” 

Και στις διακοπές, η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται. Αλλά για την Α.Γ., που με δύο φίλους της είχαν κλείσει μέσα από γνωστή πλατφόρμα μια μεζονέτα μπροστά στη θάλασσα στη Μεσσηνία, το καλωσόρισμα ήταν κακό, ψυχρό κι ανάποδο. «Αντικρίσαμε ένα σπιτάκι κακοδιατηρημένο, άσχημο και ζεστό σαν φούρνο, που μύριζε βρώμικη σφουγγαρίστρα και μούχλα», λέει η ίδια την «Κ» (τα στοιχεία όλων βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας).

«Δεν είχε θέα όπως έγραφε στην περιγραφή, το δήθεν μπαλκόνι ήταν περισσότερο παράθυρο, υπήρχαν τρύπες στο πάτωμα, στο μπάνιο το σιφώνι ήταν βρώμικο και με τρίχες, το χαλάκι δεν είχε αλλαχθεί ποτέ κ.ά. Εκτός αυτών, όταν είπα στον ιδιοκτήτη ότι δεν είναι στρωμένος ο -Θεός να τον κάνει- καναπές-κρεβάτι, όπως είχαμε συνεννοηθεί, απάντησε “θα αρχίσουμε με γκρίνιες;”». Το ημερήσιο μίσθωμα για το κατάλυμα ήταν 125 ευρώ και η παρέα είχε προπληρώσει για όλη τη διαμονή μέσω της πλατφόρμας.

«Η πλατφόρμα, αν και έλαβε εγκαίρως τα παράπονά μας, απλώς επικοινώνησε με τον ιδιοκτήτη, ο οποίος αρνήθηκε να επιστρέψει τα χρήματά μας. “Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι”, μας απάντησε η εταιρεία. Το κερασάκι; «Οταν φύγαμε, κάθισα στο τιμόνι του οδηγού και ο ιδιοκτήτης κορόιδευε τους φίλους μου ότι οδηγώ εγώ και όχι αυτοί, φωνάζοντας ότι δεν πρέπει η γυναίκα να κάνει κουμάντο. Τέλειο;».

Ελληνικό καλοκαίρι 2022. Η περίοδος που όλοι περιμέναμε διακαώς μετά τον μακρύ χειμώνα της πανδημίας, τότε που θα μπορούσαμε επιτέλους να ζήσουμε τον μύθο μας με (σχετική) ασφάλεια, λες και μας άφησε όλους να περιμένουμε τη σειρά μας σε μια γραμμή παραπόνων. Το επιβεβαιώνει στην «Κ» και η ΕΚΠΟΙΖΩ, που καταγράφει αύξηση των καταγγελιών των καταναλωτών, σύμφωνα με τις οποίες φέτος υπήρξαν:

• Ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών σε ταξιδιωτικούς προορισμούς που φτάνουν σε 50%-70%.

• Υπηρεσίες κατώτερες των υπηρεσιών που διαφημίζονται, μολονότι το αντίτιμο έχει προπληρωθεί.

• Μεγάλες καθυστερήσεις σε προορισμούς από αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες.

• Μεγάλες αυξήσεις προϊόντων σε σούπερ μάρκετ.

• Αδιαλλαξία στην αντιμετώπιση των διαμαρτυριών των καταναλωτών και μη τήρηση της νομοθεσίας.

• Ποιότητα γευμάτων που δεν ανταποκρινόταν στις υπερβολικά υψηλές τιμές.

• Αδυναμία να κοπεί απόδειξη ή να γίνει χρήση πιστωτικής κάρτας με πρόσχημα την έλλειψη σύνδεσης στο Ιντερνετ.

Πιο φθηνή η Ιταλία

«Ενα θα σου πω», λέει στην «Καθημερινή» η Δ.Κ. «Παγωτό στη Φοντάνα ντι Τρέβι σε χωνάκι, 2,5 ευρώ. Μπάλα παγωτό σε κυπελλάκι τόσο δα στο Βαθύ Μεγανησίου (σ.σ. νησάκι του Ιουνίου), 3 ευρώ. Με τις υγείες μας!». Η σύγκριση με την Ιταλία φέτος δεν περιποιούσε τιμή για την Ελλάδα. Το διαπίστωσε η Σ.Α., που με την οικογένειά της έκαναν διακοπές και στις δύο χώρες. «Το διαμέρισμα στο οποίο μείναμε στη βόρεια Ιταλία, σε γνωστό τουριστικό προορισμό, το οποίο είχε δύο κρεβατοκάμαρες, δύο μπάνια, πλυντήριο κ.λπ., είχε την ίδια τιμή με το δίχωρο δωμάτιο που κλείσαμε στην Ηρακλειά (σ.σ. 140 ευρώ)», αναφέρει. Η ίδια έχει επισκεφθεί πολλές φορές το νησί των Μικρών Κυκλάδων.

«Φέτος είδα μεγάλη διαφορά στις τιμές. Ο καφές στην Ιταλία ήταν απείρως φθηνότερος. Στις ταβέρνες, ακόμα και η χωριάτικη είχε εξωφρενική τιμή. Γι’ αυτό και ο κόσμος επέλεγε να τρώει στο δωμάτιο. Το ξέρω γιατί έβλεπα τι αγόραζαν στο μίνι μάρκετ. Εβλεπα να παίρνουν κατεψυγμένα φασολάκια και αρακά να φτιάξουν στα παιδιά τους. Ή βλέπαμε κόσμο με σακούλες με σουβλάκια που επέστρεφε στο δωμάτιο για να φάει. Η αύξηση των τιμών ήταν παράλογη σε σχέση με πέρυσι και δεν συνοδευόταν από βελτίωση της ποιότητας. Ηταν δυσάρεστο, έβλεπες μια κοντόφθαλμη λογική ό,τι φάμε κι ό,τι πιούμε τώρα, λες και οι επισκέπτες ήμασταν ΑΤΜ», λέει η Σ.Α. και αμέσως προσθέτει: «Εννοείται ότι σε πολλά μαγαζιά έπρεπε να ζητήσεις απόδειξη και ότι το POS στην καφετέρια όπου παίρναμε πρωινό ήταν χαλασμένο για όλο το διάστημα που μείναμε στο νησί».

Παρόμοια εμπειρία είχε η Λ.Φ. στην Κύθνο. «Το δωμάτιο είχε χαλασμένη κουζίνα και ένα μπαλκόνι ένα επί ένα με θέα τον απέναντι τοίχο. Ολα αυτά τα παραβλέψαμε λόγω της καλής θέσης του καταλύματος, της καθαριότητας και του ότι δεν θα μαγειρεύαμε. Οταν όμως ήρθε η ώρα να πληρώσουμε, όλως τυχαίως ήταν χαλασμένο το μηχάνημα που έκοβε απόδειξη. Της δώσαμε το email μας για να μας τη στείλει, αλλά όσο την είδες εσύ, την είδαμε κι εμείς.

Το νιώσαμε ότι πήγαν να βγάλουν σε ένα καλοκαίρι όλα τα σπασμένα του περασμένου διαστήματος. Βρήκαμε σε beach bar το σετ ομπρέλας 40 ευρώ χωρίς κατανάλωση, βρήκαμε σε μαγαζί μαγνητάκι 12 ευρώ, αλλά στη μια περίπτωση πιάσαμε αλμυρίκι και στην άλλη απλώς δεν το αγοράσαμε. Αυτό που με πείραξε ήταν το δωμάτιο. Σκέφτηκα να κάνω αρνητική αξιολόγηση, αλλά είπα άσ’ το. Είχαμε δύσκολο χειμώνα, δεν μπορώ άλλη μίρλα. Κράτησα την ομορφιά του νησιού και δεν ασχολήθηκα άλλο».

Πολλά ήταν τα προβλήματα που προέκυψαν φέτος και από τις online κρατήσεις. Ο Ν.Τ. από τη Θεσσαλονίκη διηγείται στην «Κ» τη δική του απίθανη ιστορία. «Είχα κλείσει να πάω στην Κίμωλο μέσω γνωστής πλατφόρμας, την οποία χρησιμοποιώ παραπάνω από συχνά, ανήκοντας πλέον στην ανώτατη βαθμίδα των “μελών”. Η κράτηση συνοδεύεται και από μικρή έκπτωση ως επιβράβευση. Ελαβα την επιβεβαίωση του καταλύματος και προχώρησα στην οργάνωση του υπόλοιπου ταξιδιού, κλείνοντας αεροπορικά, ακτοπλοϊκά και διαμονή στην Αθήνα.

Δύο ημέρες πριν από το ταξίδι, λαμβάνω μήνυμα ότι το κατάλυμα δεν δύναται να εξυπηρετήσει την κράτηση λόγω overbooking. Μάλιστα, υπήρχε υπογραμμισμένη η φράση “χωρίς χρέωση”, μολονότι αυτοί μου ακύρωσαν! Να σημειώσω πως δεν υπήρχε η επιλογή να ακυρώσω εγώ σε περίπτωση αλλαγής σχεδίων. Από τη στιγμή που επιβεβαίωσα, αποδέχθηκα ότι θα χρεωθώ όλο το ποσό, ανεξάρτητα από το αν εμφανιστώ. Σε επικοινωνία που είχα με την πλατφόρμα, μού πρότειναν ως εναλλακτική διαμονή σε άλλο νησί και άλλες ημερομηνίες. Από τη χώρα τους, η Μήλος φαινόταν κοντά… Οταν τους είπα πως τα ακτοπλοϊκά μου είναι συγκεκριμένα και δεν αλλάζουν, τότε μου απάντησαν πως δεν γίνεται κάτι άλλο εφόσον δεν αποδέχθηκα την εναλλακτική».

Ο παραλογισμός συνεχίστηκε όταν την επόμενη μέρα τού τηλεφώνησε η ιδιοκτήτρια του καταλύματος να τον ενημερώσει πως δεν είχε γίνει overbooking, απλώς είχε συνειδητοποιήσει ότι με τις εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν στην κράτηση… δεν βγαίνει οικονομικά. «Της είπα πως ήθελα να βαθμολογήσω με 0 στα 10 την όλη εμπειρία μου. Μου ζήτησε να μην κρίνω και κακοχαρακτηρίζω το νησί με βάση αυτό το γεγονός και πως απλά έπεσα στην περίπτωση».

Τριπλή ανατίμηση

Οι τιμές των ακτοπλοϊκών ήταν ο λόγος που πολλοί επέλεξαν φέτος να μην επισκεφθούν νησιωτικό προορισμό. «Τα ναύλα για Σέριφο με ταχύπλοο αυξήθηκαν φέτος 20%», αναφέρει στην «Κ» ο Κ.Π. «Επίσης, παρατηρήθηκε νέα επιπλέον αύξηση μετά τις 10 Αυγούστου της τάξης των 6 ευρώ».

Μετά την τρίτη κατά σειρά αύξηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, στα μέσα Αυγούστου, οι Δήμοι Σερίφου και Σίφνου απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στα αρμόδια υπουργεία επισημαίνοντας τις πολύπλευρες αρνητικές επιπτώσεις της πρακτικής εν μέσω θερινής περιόδου.

«Η συγκεκριμένη ενέργεια ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα του πολύμηνου σχεδιασμού των τοπικών φορέων που “επενδύουν” στην έγκαιρη προβολή των νησιών μας, προσπαθώντας να προσελκύσουν ολοένα και περισσότερους επισκέπτες», τονίζουν.

Τα δύο νησιά εξυπηρετούνται και με συμβατικό πλοίο, που όμως πραγματοποιεί σε 5-6 ώρες τη διαδρομή, ενώ φέτος κατέγραψε πολύωρες καθυστερήσεις καθημερινά. «Η στάση της εταιρείας σε εισιτήρια που δεν ήταν εφικτό να χρησιμοποιηθούν λόγω καθυστέρησης είναι άμα δεν μπορείτε να ταξιδέψετε μέσα σε ένα έτος με αυτά, απλά τα πετάτε και χάνετε τα χρήματά σας», αναφέρει ο Κ.Π.

Οταν οι βρύσες βγάζουν σταγόνες 

Το κυτίο παραπόνων των διακοπών-2

Οι πρώτες διακοπές με παιδί είναι πάντα μια περιπέτεια, αλλά καμιά φορά για αναπάντεχους λόγους. Για τη Βάλια Δημητρακοπούλου και την οικογένειά της οι διακοπές στον Αρτεμώνα της Σίφνου στις αρχές Αυγούστου είχαν την επιπλέον δυσκολία της έλλειψης τρεχούμενου νερού. «Χωρίς υπερβολή, αν έβαζες το χέρι σου κάτω από τη βρύση πολύ συχνά δεν έβγαινε σταγόνα ή έτρεχε τόσο λίγο που δεν μπορούσες ούτε να πλύνεις τα πιάτα. Αν ήσουν τυχερός, μία – δύο φορές μπορεί να είχε αρκετό νερό ώστε να κάνεις ένα ολοκληρωμένο ντους», λέει στην «Κ».

«Υπήρχαν μέρες που δεν μπορούσα να ξεπλύνω το μπιμπερό του μωρού για να του φτιάξω γάλα ή να το ξεπλύνω από τα αλάτια από τη θάλασσα». Η φετινή ήταν η 25η χρονιά που η Βάλια έκανε διακοπές στη Σίφνο. Είναι ο τόπος της. Το πρόβλημα με το νερό το έζησε και το προηγούμενο καλοκαίρι. «Ισως πέρυσι να μη με ένοιαζε τόσο πολύ γιατί ήμουν μόνη μου. Είχαμε δεχτεί το σήκωμα των ώμων, ότι δεν περιμέναμε τόσο κόσμο, ότι δεν έβρεξε αρκετά. Τους αφήσαμε ένα χρόνο όμως. Δεν είναι λίγο ένας χρόνος. Είναι αρκετός ώστε να γεμίσει ένα νησί από εκατοντάδες Airbnb που ένας Θεός ξέρει πώς λειτουργούν αυτές τις μέρες. Δηλαδή, τι; Θα πει ο ιδιοκτήτης στον Γάλλο τουρίστα να κάνει ντους μετά τις 11 το βράδυ;».

Ο αντιδήμαρχος Σίφνου Γιώργος Γεωργούλης είπε στην «Κ» ότι τα προβλήματα ήταν φέτος περιορισμένα και εστιάζονταν στις ώρες αιχμής και κυρίως στα καταλύματα που οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν προβλέψει να αποθηκεύουν νερό σε στέρνες.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Καλά θα πάει»: Οι Μακαλιάς – Ρούμπος φέρνουν το απρόβλεπτο στη Σαντορίνη

Ένα αυτοσχεδιαστικό comedy show γεμάτο ρυθμό, τρέλα και «καμένο» χιούμορ, όπου οι θεατές γίνονται σκηνοθέτες και σεναριογράφοι.

Β. Κικίλιας: «Οι ψαράδες έχουν τον απόλυτο σεβασμό μου»

Δέσμευση του Υπουργού Ναυτιλίας για ουσιαστικό διάλογο με τις ενώσεις αλιέων και στήριξη των δικαιωμάτων τους, με ταυτόχρονη προστασία των θαλασσών και του φυσικού πλούτου.

Νάξος – Σύλλογος Φιλωτιτών: Αποχαιρετισμός στη γιατρό Κυριακή Σωφρονιάδου

Ο Σύλλογος Φιλωτιτών τιμά τη γυναίκα που υπήρξε πρωτεργάτης της αιμοδοσίας στις Κυκλάδες και άφησε ανεξίτηλη παρακαταθήκη προσφοράς

Νάξος: Σφοδρή επίθεση Χατζηανδρέου για το «φιάσκο Dolce», 120.000€ χωρίς κανέναν βρεφονηπιακό σταθμό

Η «Δύναμη Αλλαγής» καταγγέλλει κακοδιαχείριση και ζητά διερεύνηση ευθυνών – «Οι πολίτες πληρώνουν τα λάθη της Δημοτικής Αρχής»

Νάξος: Ο Σύλλογος «Κούρος ο Έλληνας» στηρίζει τα παιδιά με σχολικά είδη

Κανένα παιδί δεν πρέπει να στερηθεί τα απαραίτητα – Πρωτοβουλία αγάπης και διακριτικής στήριξης από τον Σύλλογο Μελάνων.

Επιμελητήριο Κυκλάδων: «Χάθηκε μια ευκαιρία για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια» (πίνακες)

Παρά το ολοκληρωμένο σχέδιο που καταρτίστηκε με τη συνεργασία δημάρχων και φορέων, το Σ.Α.Σ. αποφάσισε τη διατήρηση του παλαιού καθεστώτος – Τι ζητά τώρα το Επιμελητήριο.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

6 Σεπτεμβρίου: Η Νάξος συμμετέχει στο πανελλαδικό κάλεσμα για Δικαιοσύνη στα Τέμπη

Η Μαρία Καρυστιανού καλεί πολίτες σε συγκεντρώσεις – Συμμετοχές και στις Κυκλάδες

Κυκλάδες: Αποχαιρετισμός στη γιατρό Κυριακή Σωφρονιάδου, τη ψυχή της αιμοδοσίας στη νησιωτική Ελλάδα

Η «ψυχή» της αιμοδοσίας στη νησιωτική Ελλάδα - Πότε και που θα πραγματοποιηθεί η εξόδιος ακολουθία

Σαντορίνη: Το Wanderlust Travel Magazine ανακαλύπτει την αυθεντική ψυχή του νησιού

Το κορυφαίο βρετανικό ταξιδιωτικό περιοδικό φιλοξενήθηκε από τις 24 έως 28 Αυγούστου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητα.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος το πρωί της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου, δείτε τις περιοχές

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών σε κεντρικές περιοχές της Χώρας Νάξου.

Blue Star Naxos: Φήμες για πώληση σε καναδική εταιρεία – Τι απαντά η Attica Group

Συζητήσεις στην ακτοπλοϊκή πιάτσα για τίμημα 36 εκατ. ευρώ – Η ιστορία του πλοίου που έγινε «σύμβολο» για τις Κυκλάδες

Νομική εκπροσώπηση για την «Αξιώτισσα» – Κ. Παπαδάκης: «Δεν θα περάσει ο εκφοβισμός και η συκοφαντία»

Ο γνωστός δικηγόρος αναλαμβάνει την υπόθεση της ταβέρνας στη Νάξο που βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς εκστρατείας συκοφαντιών και απειλών.

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Νάξος: «Μαμά με καρότσι σε πόλη αφιλόξενη», η κραυγή αγωνίας μιας νέας μητέρας

Το σχόλιο του Στράτου Φουτάκογλου και η ανοιχτή επιστολή μαθήτριας του που φωτίζει την αδιαφορία για πεζούς, μητέρες και ΑμεΑ

Νάξος: Διαδικτυακή επίθεση από Ισραηλινούς στη «Ταβέρνα Αξιώτισσα»

Μετά το επεισόδιο της 25ης Αυγούστου, το εστιατόριο δέχεται συντονισμένη επίθεση με fake reviews από το εξωτερικό, ενώ ο ιδιοκτήτης καταγγέλλει έλλειψη προστασίας από την Google.

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Νάξος – «Αξιώτισσα»: Η απάντηση των ιδιοκτητών μετά το περιστατικό με Βρετανούς πελάτες και την … στόχευση της Κυβέρνησης

Οι ιδιοκτήτες της γνωστής ταβέρνας στη Νάξο καταγγέλλουν οργανωμένη συκοφαντική εκστρατεία και δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν την αξιοπρέπειά τους.