Πώς το τρίτο σε μέγεθος νησί των Κυκλάδων, μετά τη Νάξο και την Άνδρο, η Τήνος, έγινε πρώτο στις καρδιές των ταξιδιωτών – Απολογισμός τουριστικής δράσης για το 2021
Κάνοντας τον ετήσιο απολογισμό δράσεων για την τουριστική ανάδειξη της Τήνου, δανειζόμαστε ως τίτλο τον αντίστοιχο από το Travel.gr , το ειδικό τουριστικό section από το «Πρώτο Θέμα». Η αναφορά για την Τήνο είναι ένας ύμνος για τη Μούσα του Αιγαίου που περιγράφεται ως φαινόμενο για την εξέλιξη που σημείωσε στον τουρισμό την τελευταία τετραετία, με τον Δήμαρχο Γιάννη Σιώτο να τονίζει : ” Η Τήνος είναι πηγή έμπνευσης”. Πώς όμως κατάφερε ο Δήμος να κάνει την Τήνο να ξεχωρίσει ;
Ιδού ένας σύντομος απολογισμός :
Προσέγγιση Αγορών
Σειρά διαδικτυακών συναντήσεων πραγματοποίησε ο Δήμος από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα. Η αρχή έγινε με το Ισραήλ. Η επιλογή της συγκεκριμένης αγοράς δεν ήταν τυχαία. Κρίθηκε σκόπιμη τόσο από την πορεία των εμβολιασμών στη χώρα αυτή, πράγμα που ενίσχυσε τις προβλέψεις για μεγαλύτερη ευχέρεια ταξιδιών, παράλληλα με τη διμερή συμφωνία της Ελλάδας με το Ισραήλ για το άνοιγμα του τουρισμού. Ακολούθησαν οι αγορές από τη Μ. Βρετανία, την Ιρλανδία και τη Γερμανία.
Ο Δήμος Τήνου έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα 30 συναντήσεις με ταξιδιωτικούς πράκτορες , δημοσιογράφους και bloggers από Ισραήλ, Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Βουλγαρία και Ινδία, ενώ η online παρουσίαση του προορισμού έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες μοναδικές προβολές. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τις αγορές ενδιαφέροντος , ενώ στη διάρκεια του Νοεμβρίου εστίασαν στις εναλλακτικές μορφές που προσφέρει το νησί με βάση τις οποίες έγιναν συναντήσεις με εξειδικευμένους ανά τομέα ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους.
Σημαντική παρουσία είχε η Τήνος και στην αμερικανική τουριστική επαγγελματική αγορά μέσω της συμμετοχής της στο φετινό Παγκόσμιο Συνέδριο της ASTA (ASTA Global Convention 2021), που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 23-25 Αυγούστου στο Σικάγο, όπου η Ελλάδα και η Κύπρος τιμήθηκαν με το βραβείο της American Society of Travel Advisors ως το Chapter της χρονιάς 2021.
Ο Δήμος συμμετείχε στο πλαίσιο του συνεδρίου ενώ παρουσία είχαν και η Αθήνα, τα Μετέωρα, το Πήλιο και ο Βόλος. Το εκπαιδευτικό Video της Μούσας του Αιγαίου (https://www.youtube.com/watch?v=HlbMKi3n0fo), το οποίο χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια του έτους σε όλες τις διαδικτυακές συναντήσεις και είναι ανηρτημένο στην πλατφόρμα (https://www.mtcgroup.gr/livepresentations) από την οποία πραγματοποιήθηκαν , παρουσιάστηκε στους 2000 συνέδρους, στους οποίους διανεμήθηκε και το φυλλάδιο του νησιού.
Δράσεις ψηφιακής καινοτομίας
Ο Δήμος συμμετέχει στη δωρεάν υπηρεσία της MTCGROUP (https://www.mtcgroup.gr/groups) . Η υπηρεσία απευθύνεται μόνο σε travelbloggers, influencers και Travelagents, είναι πλήρως διαχειριζόμενη από τον εκπρόσωπο του Δήμου και παρέχει :
# Άμεση επαφή των μελών με τον εκπρόσωπο του Δήμου σε πραγματικό χρόνο
# Δυνατότητα μεταφοράς οπτικοακουστικού υλικού και αρχείων
# Κοινή χρήση του ανεβασμένου υλικού
# Λειτουργία και σε κινητά τηλέφωνα
Με αυτή την υπηρεσία ο Δήμοςέχει τη δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνεί άμεσα με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, αλλά παράλληλα να απαντά σε τυχόν ερωτήσεις που θα είναι διαθέσιμες σε όλη τη κοινότητα των μελών.
Ο Δήμος με τη βοήθεια της ΜΤCGROUP δημιούργησε το δικό του mediakit (https://www.mtcgroup.gr/tinos-content-material) το οποίο απευθύνεται σε travelbloggers, δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες από το εξωτερικό.
Προβολή σε αγορές εξωτερικού
Βρετανία: Την Τήνο πρότεινε για διακοπές στους Βρετανούς η Telegraph με ένα εκτενές δημοσίευμα που, όπως αναφέρει, την ξεχωρίζει για «τον χαλαρό τρόπο ζωής, τη φρέσκια κουζίνα, τις υπέροχες παραλίες και τα τοπία, αλλά χωρίς το πλήθος». Και προσθέτει : «Η Τήνος προσφέρει ό, τι κάνει την Ελλάδα τόσο αιώνιο αγαπημένο προορισμό για τους Βρετανούς παραθεριστές».
Το δημοσίευμα συγκαταλέγει τη «Μούσα του Αιγαίου» στα 10 περισσότερο δημοφιλή νησιά της Ελλάδας και τα πλέον ήσυχα που θα πρέπει κάποιος να επισκεφτεί με την επισήμανση ότι «δεν την έχει αγγίξει ο μαζικός τουρισμός». Επίσης, το Escape to Greece, ένας νέος σπεσιαλίστας από τη Βρετανία, περιέλαβε την Τήνο στα προγράμματά του.
Γερμανία: Το Geo θεωρείται ένα από τα κορυφαία περιοδικά στην Ευρώπη το οποίο παρουσίασε προορισμούς με εξαιρετικά κείμενα και εικόνες. Η Τήνος παρουσιάζεται ως προορισμός με όμορφες παραλίες , ποιοτικά καταλύματα και μοναδικό θρησκευτικό χαρακτήρα.
Επίσης, στις αρχές του Ιουλίου η Τήνος σε συνεργασία με το γραφείο ΕΟΤ Γερμανίας φιλοξένησε τον Γερμανό δημοσιογράφο κ. UlfLippitz της εφημερίδας Tagesspiegel με σκοπό την προβολή του νησιού στη Γερμανική αγορά. https://plus.tagesspiegel.de/gesellschaft/diese-griechische-insel-ist-noch-unentdeckt-tinos-erobert-herzen-im-sturm-199037.html
ΗΠΑ : https://unforgettablegreece.com/blog/20-greek-islands-to-visit-in-2021
Βέλγιο/Ολλανδία: Ενθαρρυντικά μηνύματα για την εξέλιξη της νέας τουριστικής χρονιάς στην Τήνο εκπέμπουν δύο σημαντικά δημοσιεύματα από το Βέλγιο και την Ολλανδία. Το πρώτο προέρχεται από βελγικό περιοδικό που ειδικεύεται στους νέους (https://www.campus.be/les-vacances-en-grece-difficile-pour-linstant-mais-on-peut-rever/ ) και το δεύτερο από δημοφιλή ολλανδική ταξιδιωτική πλατφόρμα (https://www.triptalk.nl/griekenland/griekse-eilanden-bucketlist/).
Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα προκλήθηκαν μετά τις διαδικτυακές συναντήσεις που πραγματοποίησε ο Δήμος με επαγγελματίες του Τουρισμού με τη βοήθεια του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών.
Η Τήνος συμπεριλήφθηκε και στο πρόγραμμα του ολλανδικού ταξιδιωτικού πρακτορείου LocalTouchtravel https://localtouchtravel.nl/combinatiereis-andros-paros-tinos/
Σκανδιναβία: Ως ιδανικός ενναλακτικός προορισμός παρουσιάστηκε η Τήνος στη σουηδική ταξιδιωτική πλατφόρμα (https://www.destination.se/artiklar/kampanj/upptack%20greklands%20vackraste%20oar/) αλλά και στη δανέζική ταξιδιωτική ιστοσελίδα ( https://www.solfaktor.dk/artikler/kampagne/find-din-graeske-drommeo/).
Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα προκλήθηκαν με τη βοήθεια του Γραφείου ΕΟΤ Σκανδιναβίας,
Ειδικές παρουσιάσεις :
Εναλλακτικός τουρισμός :
Καλύτερο νησί για εναλλακτικά τοπία είναι η Τήνος σύμφωνα με τη βρετανική Telegraph
Τουρισμός πολυτελείας : https://www.thestreet.com/press-releases/azamara-reg-unveils-2023-and-2024-itineraries-spanning-every-corner-of-the-globe-15798622
Πεζοπορία: https://www.thetoc.gr/ygeia/article/enallaktiki-askisi-perpatontas-stis-kuklades/
Παραδόσεις και Εκδηλώσεις: https://amalgamhomes.com/vacation-in-tinos-everything-you-need-to-know-for-summer-2021/
Παραλίες μαζί με Ιστορία και Πολιτισμό: https://www.euronews.com/travel/2021/06/21/tinos-syros-symi-a-guide-to-greece-s-power-trio-of-islands
ΟινικόςΤουρισμός: Head to the Greek Islands for the Country’s Best Natural Wine, April 2021 | Travel + Leisure (travelandleisure.com)
Σιώτος: Συνεχίζουμε με συστηματικό τρόπο
“Η αποτελεσματικότητα κάθε προσπάθειας ανάδειξης ενός τουριστικού προορισμού μετριέται με το εύρος των δραστηριοτήτων , τις χώρες – στόχους και, φυσικά, με τα οικονομικά αποτελέσματα. Ακόμα και με αυτά τα τελευταία, πιστεύω ότι έχουμε κάθε λόγο να είμαστε ικανοποιημένοι, αν λάβουμε υπόψη ότι στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου οι επιχειρήσεις στην Τήνο σημείωσαν τζίρο 1,95 εκατ. ευρώ έναντι 1,67 εκατ. Ευρώ του ίδιου διαστήματος της εξίσου καλής και προ πανδημίας χρονιάς του 2019. Μόνο τον Αύγουστο η Τήνος κατέγραψε άνοδο τζίρου κατά 26% έναντι του Αυγούστου 2019.
Αποκαλυπτικά και ως προς το οικονομικό αποτέλεσμα της χρονιάς που τελειώνει είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών σε επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών στοιχείων του κλάδου παροχής καταλυμάτων για την περίοδο από Μάϊο έως Οκτώβριο 2021. Σύμφωνα με αυτά, εισπράχθηκαν στην Τήνο 2.283.007, ενώ στο τρίμηνο από Ιούνιο έως Αύγουστο καταγράφηκαν 258.418 ευρώ τον Ιούνιο, 628.958 τον Ιούλιο και 881.518 τον Αύγουστο.
Με βάση το θετικό αυτό αποτύπωμα συνεχίζουμε την προσπάθεια με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο για να καταστήσουμε την Τήνο ξεχωριστό προορισμό για επισκέπτες με ποιοτικές, κυρίως, αναζητήσεις. Θέλω να πιστεύω ότι και με τη βελτίωση της προσβασιμότητας χάρη και στο υδατοδρόμιο, η Τήνος μπορεί να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την τουριστική περίοδο, πράγμα που θα συμβάλει και στην οικονομική απόδοση του νησιού”.