Δημιουργία νέου καλαίσθητου τουριστικού λογοτύπου από το Δήμο Σίφνου – Ποιο είναι το σκεπτικό για την συγκεκριμένη ταυτότητα
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημιουργίας νέου καλαίσθητου τουριστικού λογοτύπου για το Δήμο Σίφνου. Στο πλαίσιο συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, επικυρώθηκε, με την υπ’ αρ. 207/2020 απόφαση (Α.Δ.Α.: ΨΩΣΙΩ1Τ-ΧΚΕ), το πρακτικό της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Σίφνου σχετικά με τη γνωμοδότησή της ως προς την απόφαση της πενταμελούς επιτροπής που αξιολόγησε τις προτάσεις εικαστικής αποτύπωσης του λογοτύπου τουριστικής προβολής της Σίφνου {Η πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης που συγκροτήθηκε με την υπ’ αρ. 102/2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σίφνου (Α.Δ.Α.: 6ΥΒΨΩ1Τ-ΙΚΤ) αποτελούνταν από τους δημοτικούς συμβούλους Γιώργο Λουκή, Θεόδωρο Πολενάκη και Γιάννη Ραφελέτο, την καθηγήτρια εικαστικών Μαρία Τζιροζίδου και το φωτογράφο Γιάννη Κοντό, Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου.}
Έχοντας στη διάθεσή τους αριθμημένους φακέλους των διαγωνιζομένων, χωρίς ονόματα, τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης μελέτησαν τις προτάσεις και απέρριψαν αρχικά όσες περιέχονταν σε ελλιπή φάκελο. Στη συνέχεια, αξιολόγησαν τις υπόλοιπες προτάσεις που ο φάκελός τους ήταν πλήρης και, ύστερα από αναλυτική συζήτηση, κατέληξαν κατά πλειοψηφία στην πρόταση 4β.
Σημειώνεται πως είχε προηγηθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το Δήμο Σίφνου για την εικαστική αποτύπωση του τουριστικού λογοτύπου, κατά την οποία είχαν προσδιορισθεί, μεταξύ των άλλων, οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής καθώς και το βραβείο – έπαθλο για το διαγωνιζόμενο του οποίου η πρόταση θα επιλεγόταν. Στην πρόσκληση, που συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον με πλήθος εναλλακτικών και πολύ αξιόλογων προτάσεων, είχαν αναφερθεί λεπτομερώς οι τεχνικές προδιαγραφές και είχε περιγραφεί εκτενώς το σκεπτικό και το σύνθημα του λογοτύπου, όπως είχε αποφασιστεί σε προηγούμενο διάστημα από το Δήμο και την Επιτροπή Τουρισμού, ύστερα από αναλυτική παρουσίαση της στρατηγικής, του σκεπτικού και του slogan από την εξειδικευμένη εταιρία τουριστικών συμβούλων του Δήμου Σίφνου, Remake Marketing. Σύμφωνα με την παρουσίαση, ο στόχος που είχε τεθεί ήταν η εικαστική αποτύπωση του λογότυπου τουριστικής προβολής της Σίφνου με βάση το λογοπαίγνιο GEM Gastronomic / Exceptional / Mythical.
Η μοντέρνα, πρωτότυπη και τεκμηριωμένη εικαστική πρόταση που επιλέχτηκε, ανήκει στις δύο διαγωνιζόμενες, κυρία Λίλα Γκαραβέλα και κυρία Γεωργία Καλπάκη. Σύμφωνα με το σκεπτικό των δημιουργών, για το σχεδιασμό του λογότυπου συνδυάστηκαν τα ευρήματα από τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των χρηστών στο διαδίκτυο για τη λέξη “Σίφνος” ως προορισμό διακοπών μαζί με ιστορικά σύμβολα του νησιού, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα σύγχρονη και ελκυστική εικόνα.
Ο χαρακτηρισμός της ως GEM (πετράδι) αποτελεί την οπτική βάση του σχεδιασμού με την αποτύπωση ενός πολύτιμου λίθου, στις πλευρές του οποίου ενσωματώνονται στοιχεία της ταυτότητας του νησιού, δηλαδή ο κίονας με τον αμφορέα, τα πλακόστρωτα των οικισμών, τα κύματα, τα μοτίβα των κεραμικών, οι εκκλησίες – τα μοναστήρια και οι αναβαθμίδες. Τα στοιχεία αυτά ενώνονται μεταξύ τους σε έναν αέναο κύκλο και λειτουργούν είτε μαζί ως μονάδα, είτε ξεχωριστά ως μέρος του συνόλου.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουμε το νέο, μοντέρνο και καλαίσθητο τουριστικό λογότυπο του προορισμού, που συνοψίζει έξυπνα το τουριστικό «προϊόν» της Σίφνου και συνδέεται εικαστικά με το πρωτότυπο σύνθημα GEM Gastronomic / Exceptional / Mythical. Ενδεικτικό, άλλωστε, πως επελέγη ένα επίκαιρο και πρωτότυπο σύνθημα από το Δήμο και την Επιτροπή Τουρισμού είναι πως ο λόγος που επιλέχθηκε πρόσφατα η Σίφνος από τη διεθνή Βρετανική εφημερίδα Evening Standard ως ένας από τους καλύτερους προορισμούς του κόσμου είναι πως αποτελεί «hidden gem», δηλαδή ένα κρυμμένο πετράδι της Ελλάδας και της Ευρώπης!
Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες για τις πολύ αξιόλογες προτάσεις τους καθώς και τα μέλη της πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας!