Κυριακή, 18 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΚυκλάδες: Σε Μύκονο και Σαντορίνη "αναζητούν" τους τουρίστες που χάθηκαν

Κυκλάδες: Σε Μύκονο και Σαντορίνη “αναζητούν” τους τουρίστες που χάθηκαν

|

Να ξανασυστήσουν τα νησιά τους στους τουρίστες, ώστε να τα κρατήσουν στα… ρετιρέ του παγκόσμιου τουριστικού οικοδομήματος, επιχειρούν τοπικές Αρχές και τουριστικοί παράγοντες σε Μύκονο και Σαντορίνη, μετά την πτωτική πορεία των δύο τελευταίων ετών.

Με αφορμή την επιβολή τέλους κρουαζιέρας ύψους 20 ευρώ για κάθε επιβάτη που θα αποβιβάζεται, οι τοπικές κοινωνίες στα δύο δημοφιλή κυκλαδονήσια επιθυμούν να στρίψουν το τιμόνι επενδύοντας στις νέες υποδομές, αλλά και στον θεματικό τουρισμό, που ειδικά στη Μύκονο θα προσελκύει και ταξιδιώτες που δεν έχουν ως μόνο στόχο τη διασκέδαση.

«Η Μύκονος θα ξανασυστηθεί ως ένας μοναδικής ομορφιάς, φιλόξενος και ασφαλής προορισμός, όπως πραγματικά είναι, που διασφαλίζει στον επισκέπτη και στον μόνιμο κάτοικο υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και όπου η αρχή του “value for money” αποτελεί κανόνα. Είμαστε βέβαιοι ότι η Μύκονος θα κερδίσει το στοίχημα, προσελκύοντας μαζί με τους παλιούς της φίλους και νέους θαυμαστές», τονίζει ο κ. Βερώνης.

 

«Τιμωρητική διάθεση»

Από την πλευρά του ο Γιάννης Θεοχάρης, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Εστίασης και Διασκέδασης του «νησιού των ανέμων», αποδίδει μεν την πτώση της τουριστικής κίνησης στο διεθνές κλίμα, επισημαίνει, ωστόσο, και τα λάθη με τις υπερβολικές τιμές.

 

«Εκτιμώ ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με πτώση περίπου 10%, λόγω του ότι η αγορά κάνει κύκλους, αλλά και λόγω των οικονομικών προβλημάτων σε χώρες που αποτελούσαν για εμάς δεξαμενές ταξιδιωτών. Για να μην κρυβόμαστε, όμως, υπάρχει και μια τιμωρητική διάθεση προς το νησί, γιατί οι τιμές είχαν ξεφύγει. Δεν γίνεται να πουλάμε όλοι ακριβά, γιατί ναι μεν υπάρχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, αλλά σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχε καλή σχέση ποιότητας τιμής. Ωστόσο, το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, που καταγράφηκε η μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης, είχαμε μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία έως 40% και 50%. Μπορούσε κάποιος να βρει πολύ καλό ξενοδοχείο με 300 ευρώ τη βραδιά. Αυτό θα ισχύσει και την επόμενη σεζόν, γίνεται προσπάθεια να συγκρατηθούν οι τιμές», τονίζει ο κ. Θεοχάρης.

Ανάλογη εξήγηση δίνει για τη μείωση των αφίξεων και ο δήμαρχος του νησιού. «Οι λόγοι είναι εξωγενείς, όπως η φυσιολογική “κόπωση” που παρατηρείται σε όλους τους παραδοσιακούς δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό που αναπτύσσουν νέοι δυναμικοί προορισμοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και η μείωση της ζήτησης από τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές-τροφοδότες του τουρισμού της Μυκόνου, εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι χώρες αυτές. Στους ενδογενείς λόγους μπορούμε να αναφέρουμε την εμφάνιση ορισμένων αρνητικών φαινομένων που παρατηρήθηκαν στο νησί τα τελευταία χρόνια, τα οποία, μολονότι ήταν περιορισμένα, εντούτοις προβλήθηκαν υπερβολικά, με αποτέλεσμα να πληγεί η φήμη της Μύκονου», τονίζει ο Χρήστος Βερώνης.

Σαντορίνη: «Λάθη παρελθόντος»

Αλλά και στη Σαντορίνη το ράλι των τιμών σε διαμονή, εστίαση και διασκέδαση λειτούργησε αποτρεπτικά την τελευταία διετία όχι μόνο στο να έρθουν καινούργιοι τουρίστες αλλά και στο να ξανάρθουν οι παλιοί, όπως εξηγεί στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του νησιού, Αντώνης Παγώνης.

«Στις διανυκτερεύσεις καταγράφεται φέτος μια μείωση της τάξης του 15%, ενώ γενικά στους τζίρους φτάνει το 20%. Παρότι γίνεται πολύς λόγος για τα προβλήματα, η Σαντορίνη είναι ένας τόπος μοναδικής ομορφιάς σε παγκόσμιο επίπεδο και είχε χαράξει ανοδική πορεία για περίπου μία δεκαετία. Είναι λογικό η αγορά να έχει γυρίσματα και οι ταξιδιώτες να γνωρίζουν και άλλους προορισμούς, να πηγαίνουν στο Ντουμπρόβνικ, στη Νότια Γαλλία ή και σε άλλα ελληνικά νησιά. Την ίδια ώρα πολλές περιοχές του πλανήτη αντιμετωπίζουν οικονομική ύφεση, έχουμε πολέμους ή ακόμα και μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις που στέλνουν σε άλλες περιοχές τους ταξιδιώτες.

Ολα αυτά, σε συνδυασμό με τα λάθη του παρελθόντος, μείωσαν τις αφίξεις. Από το 2015 η Σαντορίνη είχε μια ραγδαία αύξηση, αλλά δεν επενδύσαμε σε υποδομές. Το λιμάνι είναι σε κακή κατάσταση, μαρίνα να δέσει ένα σκάφος δεν έχουμε, αλλά θέλουμε ποιοτικό τουρισμό. Ετσι, όμως, χάσαμε τους repeaters, καθώς πολλοί επισκέπτες δεν έρχονται ξανά. Εγιναν λάθη και με τις τιμές, φτάσαμε να πουλάμε ακριβότερα από τους Ισπανούς. Ωστόσο, η Σαντορίνη ζητάει βοήθεια από το κεντρικό κράτος για τη βελτίωση των υποδομών της. Η αρχή πρέπει να γίνει από τη βελτίωση της ζωής των μόνιμων κατοίκων, να βελτιωθούν οι υποδομές και παράλληλα να υπάρχει σεβασμός στα χρήματα του κάθε επισκέπτη. Ηδη φέτος οι τιμές στα ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά περίπου 20% και σε αυτά τα επίπεδα θα ανοίξουν το 2025».

Υπέρ του τέλους κρουαζιέρας είχε ταχθεί εδώ και καιρό ο δήμαρχος Σαντορίνης, Νίκος Ζώρζος, που ζητά, ωστόσο, τα χρήματα να καταλήγουν στα ταμεία του δήμου, όπως είπε σε δηλώσεις του. Πέρυσι έφτασαν στη Σαντορίνη 1,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας και φέτος ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί. Οι τοπικοί επιχειρηματίες επισημαίνουν ότι οι επιβάτες δεν αφήνουν χρήματα στην τοπική οικονομία, ειδικά αν η παραμονή τους είναι χρονικά περιορισμένη.

«ΚΛΕΙΔΙ» ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

«Υπερβολικό το τέλος, δεν υπάρχει υπερτουρισμός»

Κάθετα αντίθετοι με την εφαρμογή του τέλους 20 ευρώ είναι η τοπική Αρχή και οι παράγοντες του τουρισμού στη Μύκονο.

«Το νησί μας διαθέτει σύγχρονες λιμενικές υποδομές και υψηλής ποιότητας ιδιωτικές υπηρεσίες σε όλους τους τομείς για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας.

Παρατηρούνται για μικρές συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, σε ορισμένα σημεία του νησιού, πληθυσμιακές συγκεντρώσεις επισκεπτών, κυρίως επιβατών κρουαζιερόπλοιων», λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο δήμαρχος, Χρήστος Βερώνης, και προσθέτει: «Για αυτόν τον λόγο επεξεργαστήκαμε και εφαρμόζεται για το 2025, σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο και τους φορείς της κρουαζιέρας, σχέδιο εξορθολογισμού του προγράμματος προσεγγίσεων της κρουαζιέρας στη Μύκονο (Berth Αllocation), ώστε ο διαμοιρασμός των προσεγγίσεων να είναι όσο γίνεται πιο αναλογικά σε όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Στόχος μας η αύξηση των εσόδων, προκειμένου να κατευθυνθούν αποκλειστικά στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών. Αντ’ αυτού, βλέπουμε μια εξωφρενική αύξηση του τέλους στα 20 ευρώ και μια άδικη μεταχείριση προς τη Μύκονο, στην οποία θα αποδίδεται μόλις το 1/3 των εισόδων που θα προκύψουν από αυτήν την αύξηση. Θεωρούμε ότι η επιβολή του υπέρογκου τέλους θα πλήξει τον ανταγωνισμό του προορισμού, θα βλάψει συνολικά την τοπική οικονομία και εν τέλει θα μειώσει τον τουρισμό κρουαζιέρας, τη φήμη της Μυκόνου, αλλά και την αξιοπιστία της χώρας γενικότερα».

Οργάνωση

Δεν υπάρχει υπερτουρισμός στη Μύκονο, επισημαίνει και ο Γιάννης Θεοχάρης εξηγώντας τη σημασία των υποδομών. «Η Μύκονος έχει καινούργιο λιμάνι και όλα γίνονται οργανωμένα. Εχουμε φτιάξει δίκτυο με θαλάσσια ταξί, που μετακινούν με κόστος 2 ευρώ τους επιβάτες κρουαζιέρας προς τον παραδοσιακό οικισμό. Παράλληλα, επιλέγονται παραλίες με μεγάλα πάρκινγκ, ώστε να μην προκαλείται συνωστισμός. Πρόσφατα κάναμε ένα crash test με 8 κρουαζιερόπλοια που έφεραν στο νησί 18.000 επιβάτες σε μία ημέρα χωρίς προβλήματα.

Από την πλευρά του και ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνης Παγώνης, διαφωνεί με τον όρο υπερτουρισμός, που ακούγεται όλο και περισσότερο, με αφορμή και την απόφαση για την επιβολή τέλους κρουαζιέρας. «Δεν πιστεύω ότι υπάρχει υπερτουρισμός στη Σαντορίνη αλλά στιγμιαίος συνωστισμός σε κάποια σημεία της Καλντέρας. Το τέλος κρουαζιέρας δεν είναι στην αρμοδιότητά μας, αλλά ως Ενωση Ξενοδόχων θεωρούμε υπερβολή την αύξηση από τα 0,35 στα 20 ευρώ όταν δεν υπάρχουν οι σωστές υπηρεσίες. Πόσω μάλλον όταν μόνο το 1/3 των χρημάτων αυτών θα κατευθυνθεί προς το λιμενικό ταμείο».

Το πείραμα της Βενετίας

Στη Βενετία, πάντως, που επέβαλε πρώτη τέλος κρουαζιέρας 5 ευρώ η κίνηση δεν μειώθηκε, όπως λέει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής η Ελένη Τρικαλιώτη, Ελληνίδα ξεναγός στον διάσημο προορισμό. «Δεν είδαμε καμία μείωση στον αριθμό των επισκεπτών. Προσωπικά, δεν πλήρωσα ποτέ, γιατί έδειχνα το voucher του ξενοδοχείου όπου έμενα και περνούσα δωρεάν.

Πάντως, τον Ιούλιο το πεντάευρο σταμάτησε να ισχύει, καθώς υπήρχαν πολλές αντιδράσεις στο τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο. Ισως το επαναφέρουν από τη νέα σεζόν», σημειώνει η κ. Τρικαλιώτη.

Στη Βενετία, ωστόσο, υπάρχουν από την 1η Αυγούστου και περιορισμοί στον αριθμό των τουριστών που μπορεί να συνοδεύει κάθε ξεναγός. «Το γκρουπ κάθε ξεναγού έχει περιοριστεί στα 25 άτομα. Αν υπάρχει ομάδα των 50 τουριστών, θα πρέπει να έχει δύο ξεναγούς», σημειώνει η Ελένη Τρικαλιώτη. Οι τοπικές Αρχές εφάρμοσαν φέτος για πρώτη φορά δοκιμαστικά το μέτρο, μόνο για τους ημερήσιους ταξιδιώτες.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Ελεύθερος Τύπος 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Η ΑΕΚ εξετάζει την περίπτωση του Αλεξάντρε Αλεμάο

Κοντά σε πρόταση για τον Βραζιλιάνο φορ η ΑΕΚ

Λύγισε στη Νίκαια ο Πανναξιακός AOK – Έμεινε εκτός National League 1

Παρά την αξιέπαινη προσπάθεια και το εντυπωσιακό πρώτο μέρος, ο Πανναξιακός ηττήθηκε από τον Ιωνικό με 67-61 στον πέμπτο και καθοριστικό τελικό των playoffs, χάνοντας το εισιτήριο για την άνοδο

Πανναξιακός ΑΟ: «Πλήγμα στο 92’, ισοφάριση και ένταση στην Αγιάσο»

Ο Πανναξιακός προηγήθηκε νωρίς, αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει το πολύτιμο τρίποντο στη Λέσβο, με τον Όλυμπο να ισοφαρίζει στις καθυστερήσεις και να προκαλεί έντονη διαμαρτυρία για οφσάιντ στη φάση του γκολ.

Σαντορίνη: Φιλοξενεί το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ, πρώτη φορά στις Κυκλάδες

Η καρδιά του ελληνικού τουρισμού χτυπά στα Φηρά στις 4 Ιουνίου – Ενώνουν τις φωνές τους ξενοδόχοι, φορείς και επιχειρηματίες για τη βιωσιμότητα και το μέλλον του τουρισμού

Επακούμβηση του “SAONISOS” στη Λέρο χωρίς τραυματισμούς

Κατά τη διάρκεια της πρυμνοδέτησης στο λιμάνι της Λέρου, το πλοίο “SAONISOS” προσέκρουσε ελαφρά στην προβλήτα. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή ρύπανση – Το πλοίο απέπλευσε κανονικά για Λειψούς.

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία: Ένας Ωκεανός Ευκαιριών για τις Γυναίκες της Θάλασσας

Η ΣΕΕΝ τιμά τις γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας και αναδεικνύει τη συμβολή τους στον πιο δυναμικό κλάδο της χώρας – Με το βλέμμα στην ισότητα και τη βιωσιμότητα.

Κρήτη: Το Κουφονήσι δεν είναι μόνο παραδείσιες παραλίες, είναι και ένας αρχαιολογικός θησαυρός

Από ρωμαϊκά θέατρα και δημόσια λουτρά μέχρι ψηφιδωτά και λατρευτικά αγάλματα: Το ακατοίκητο νησί Λεύκη κρύβει στα σπλάχνα του έναν εντυπωσιακό αρχαίο πολιτισμό

Ώρα Τελικού στη Νίκαια: Ο Πανναξιακός ΑΟΚ διεκδικεί άνοδο στη National League 1! (video)

Σήμερα στις 13:30 ο Πανναξιακός δίνει τον υπέρτατο αγώνα κόντρα στον Ιωνικό Νίκαιας, με φόντο την άνοδο και τον τίτλο στη National League 2 – Όλοι στο πλευρό της ομάδας των Κυκλάδων!

Express Skopelitis: Ξεκίνησε το κυριακάτικο δρομολόγιο Αμοργός – Σαντορίνη

Το αγαπημένο πλοίο των Μικρών Κυκλάδων ενώνει ξανά την Αμοργό με τη Σαντορίνη κάθε Κυριακή μέχρι τα τέλη Αυγούστου

Στοίχημα – Premier League: Μπορεί η Νιούκαστλ να κάνει την υπέρβαση;

Η πρόταση της ημέρας έρχεται από την Αγγλία: Άρσεναλ - Νιούκαστλ: «Κλείνει» εισιτήριο για τα... αστέρια στο 3.75!

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Νότιο Αιγαίο: Μήνυμα από το 112 για κίνδυνο εκδήλωσης τσουνάμι

Σεισμός 6 Ρίχτερ στα ανοιχτά της Κάσου - Μήνυμα από το 112 για κίνδυνο εκδήλωσης τσουνάμι

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

Πάνος Βαλαβάνης: Εφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που κοιμήθηκε δίπλα στη “Βασίλισσα των Απλωμάτων”

Έφυγε από τη ζωή ο διεθνώς αναγνωρισμένος αρχαιολόγος και καθηγητής Πάνος Βαλαβάνης – Στενή η σχέση του με τη Νάξο και τους Δελφούς, πλούσιο το επιστημονικό του αποτύπωμα.

Έκτακτα δρομολόγια του Blue Star 1 από Πειραιά προς Κυκλάδες στις 13 και 15 Μαΐου

Διπλές προσεγγίσεις σε Πάρο και Νάξο, αλλά και σύνδεση με Χίο και Μυτιλήνη περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ταχύπλοου πλοίου για τις ημέρες Τρίτη και Πέμπτη.

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Ιωνικός Ν – Πανναξιακός ΑΟΚ: Τελικός ανόδου κεκλεισμένων των θυρών;

Την Κυριακή 18 Μαΐου ο 5ος και τελευταίος τελικός της National League 2 στη Νίκαια, χωρίς την παρουσία φιλάθλων, μετά από απόφαση της ΔΕΑΒ για άναμμα πυρσού στον 3ο αγώνα.