Εντυπωσιακές οι επιδόσεις των Κυκλάδων εφέτος – Οι σκέψεις του Νότη Μαρτάκη για την επόμενη χρονιά
Οι εντυπωσιακές αυξήσεις – ακόμα και από το 2019 – του τζίρου των επιχειρήσεων καταλυμάτων, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σε νησιά όπως η Μήλος ( +45%) , η Πάρος (+12,25%) και η Τήνος (+20,79%) , αλλά και η ένταξή της Μήλου μαζί με την Πάρο και την Αμοργό στην κρουαζιέρα πολυτελείας για το 2022 και το 2023, όπως ανακοινώθηκε από την Tradewind Voyages, την Emerald Cruises και την Azamara Cruises με τιμές που κυμαίνονται από 2.000 έως και τις 16.000 ευρώ το άτομο, αποτελούν δύο σημαντικά σημάδια της επιτυχημένης πορείας στη διεκδίκηση υψηλού εισοδηματικού επιπέδου επισκεπτών. Το ίδιο ισχύει για την αξία κτήσης γής και ακινήτων καθώς και από το ρυθμό των επενδύσεων που αποτελούν σημαντικούς δείκτες της υπεραξίας κάθε προορισμού.
Μιας υπεραξίας που οικοδομείται στη βάση της φήμης που ο τόπος έχει δημιουργήσει. Σε άρθρο μου τον Μάϊο του 2020 είχα τονίσει ότι πρέπει να γίνει άμεσα αντιληπτό, ότι ο Τουρισμός, ως οικονομική δραστηριότητα, μετρά τις επιδόσεις του περισσότερο σε εισπράξεις και λιγότερο σε αφίξεις. Και πρόσθετα ότι το θέμα δεν είναι μόνο να υπολογίζουμε “κεφάλια” αλλά κεφάλαια. Καλό είναι λοιπόν σε περιόδους απολογισμού πεπραγμένων αλλά και προγραμματισμού των επόμενων κινήσεων, όπως είναι αυτή που διανύουμε, να τα συνυπολογίζουμε.
Σε μια εποχή κατά την οποία η πανδημία επέφερε σημαντικές ανατροπές στη μεθοδολογία διεκδίκησης μεριδίου της διεθνούς τουριστικής αγοράς, που πλέον δεν περιορίζεται στις πρακτικές του παρελθόντος, οφείλουμε, πέρα από θεωρητικές αναλύσεις και προσεγγίσεις, να ανταποκρινόμαστε στις μελλοντικές απαιτήσεις μέσω καινοτόμων δράσεων, ικανών να “απαντήσουν” στις επιταγές των καιρών.
Αρθρο του Νότη Μαρτάκη, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP