Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΚυκλάδες - Ν. Μαρτάκης: Αεροπορικός τουρισμός, η περίπτωση της Μήλου

Κυκλάδες – Ν. Μαρτάκης: Αεροπορικός τουρισμός, η περίπτωση της Μήλου

|

Ο αεροπορικός τουρισμός …. Η περίπτωση της Μήλου . Η άποψη του Νότη Μαρτάκη για μία είδηση που αφορά το αεροδρόμιο του νησιού και τη νέα του χρήση 

 Η πανδημία, πέρα από την αλλαγή του τρόπου ζωής, προκάλεσε σημαντικές αλλαγές και στα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ. Παλιές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν εκ των πραγμάτων με άλλες λόγω της αδυναμίας της φυσικής προσέγγισης μέσω της συμμετοχής σε εκθέσεις ή της οργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και προωθητικών ενεργειών.

Του Νότη Μαρτάκη (*)

Όσοι ασχολούμαστε με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών οφείλουμε να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα .Και να μην επαναπαυόμαστε σε κλασσικές μεθόδους, όπως οι εκθεσιακές συμμετοχές που μπορεί να διατηρούν τη χρησιμότητά τους, αλλά έπαψαν προ καιρού να αποτελούν το άπαν. Η επιτυχία στη διαχείριση ενός προορισμού εξαρτάται από το βαθμό προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Και από αυτά θα κριθεί και το τελικό αποτέλεσμα.

Πρόσφατα ο Δήμος Μήλου υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την ΥΠΑ για την αξιοποίηση του αεροδρομίου ως προς την υποδοχή ιδιωτικών αεροσκαφών. Η συγκεκριμένη ενέργεια εντάσσεται στην ανάπτυξη του λεγόμενου αεροπορικού τουρισμού, μιας εναλλακτικής μορφής με αντίστοιχα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το γιώτινγκ.

Φυσικά, όπως κάθε καινούργιο που προστίθεται στη φαρέτρα του τουριστικού μάρκετινγκ, δεν είναι χωρίς δυσκολίες. Σε παλιότερες τεχνικές επαφές των Υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, μετά από αιτήματα της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων και εισηγήσεις της ΥΠΑ, επισημάνθηκαν οι προκλήσεις και τα εμπόδια ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού, όπως οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί περιορισμοί, οι διατυπώσεις του εντύπου 731 και το ωράριο λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι βαίνουν προς τη λύση τους και η νέα αναπτυξιακή πρόκληση είναι ήδη μπροστά μας.

Τι είναι όμως ο αεροπορικός τουρισμός? Αεροπορικός τουρισμός είναι η περιήγηση τουριστών είτε με ιδιόκτητο είτε με μισθωμένο αεροσκάφος χωρητικότητας 2 έως 6 ατόμων. Ο αεροπορικός τουρισμός είναι θεματικός τουρισμός, όπως οι καταδύσεις για παράδειγμα και σαν είδος αεροπορίας λέγεται Γενική Αεροπορία.

Η Ελλάδα με το εκτεταμένο δίκτυο ανακαινισμένων αεροδρομίων στα περισσότερα νησιά, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης αυτού του είδους του τουρισμού. Σύμφωνα με την ΑΟΡΑ Hellas του μη κερδοσκοπικού σωματείου, που εκπροσωπεί πιλότους και ιδιοκτήτες αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας αυτή τη στιγμή υπάρχουν γύρω στους 750-800 ενεργούς πιλότους που πετάνε τέτοια αεροσκάφη. Εδώ στην Ελλάδα επειδή έρχονται και πιλότοι από άλλες χώρες, μιλάμε για περίπου 1000 πιλότους Έλληνες και ξένους και γύρω στα 1000 αεροσκάφη, ελληνικά και ξένα.

Σε μια εποχή που η αναζήτηση ποιοτικών μορφών τουριστικής ανάπτυξης είναι στην πρώτη γραμμή  αυτού του είδους , μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος της συμβολής του στην προσέλκυση τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.

Στο δωδεκάμηνο πιλοτικό μνημόνιο συνεργασίας του Δήμου Μήλου με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προβλέπεται ότι το αεροδρόμιο του νησιού θα υποδέχεται και ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη του αεραθλητισμού, δημιουργώντας μια πρόσθετη λειτουργία του ως πεδίο προσγείωσης εκτός των ωρών λειτουργίας του με εμπορικές πτήσεις. Με την πρωτοβουλία αυτή του Δημάρχου, ο Δήμος σκοπεύει στην αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών της Μήλου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, με στόχευση σε ποιοτικό και υψηλού επιπέδου τουρισμό για όλη τη διάρκεια του έτους. Στρατηγικό πλεονέκτημα της συνεργασίας αυτής αποτελεί η διεύρυνση της σύνδεσης του νησιού με προορισμούς και μέσα που δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις εμπορικές πτήσεις των εταιρειών που επιλέγουν τη Μήλο, με τις προς στιγμήν συγκεκριμένες προδιαγραφές του αεροδρομίου.

Στο πεδίο προσγείωσης θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι πτήσεις και η στάθμευση αεροσκαφών, που επισκέπτονται την περιοχή και χρησιμοποιούνται για τουριστικούς εκπαιδευτικούς, επιχειρηματικούς, μεταφορικούς και  αεραθλητικούς σκοπούς χωρίς χρέωση, με την υποχρέωση να τηρούν τους προβλεπόμενους κανονισμούς. Μπορεί επίσης να εξυπηρετηθεί η εκτέλεση των πτήσεων όλων των κατηγοριών του Αεραθλητισμού για τα Αεραθλητικά σωματεία όλων των Νομών της Ελλάδος, καθώς επίσης και αναγνωρισμένων αεραθλητικών σωματείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφ’ όσον διαθέτουν τις προβλεπόμενες άδειες από την ΥΠΑ.

Με δεδομένο ότι το 2020 η Ελλάδα απώλεσε το 80% των εισπράξεων στον Τουρισμό έναντι του 2019, είναι σημαντικό να εξευρεθούν τρόποι επανέναρξης (restart) της διεκδίκησης του μεριδίου αγοράς που ανήκει στην Ελλάδα και τις τουριστικές της περιοχές. Στην πορεία λοιπόν προς το μέλλον , οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη όχι μόνο τις αφίξεις, αλλά και τις διανυκτερεύσεις και τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη, δύο παραμέτρους που, σε αντίθεση με τις αφίξεις απέχουν, μέχρι στιγμής, από το 2019. Σημαντικό , συνεπώς, είναι, να κρατηθούν οι επιχειρήσεις όρθιες, να διατηρηθεί η ελληνικότητα του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και η ελληνικότητα του επιχειρείν. Και εξίσου σημαντικό είναι να διατηρήσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με το δίπτυχο «ποιότητα και ασφάλεια», με πρωτοβουλίες που «απαντούν» στις επιταγές των καιρών. 

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Στη Νάξο το νέο ερευνητικό έργο του ΕΜΠ για τη διαχείριση των όμβριων υδάτων

Με τη χρηματοδότηση του Horizon και σε συνεργασία με τον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, ξεκινά πιλοτική εφαρμογή τεχνολογιών για την ενίσχυση της υδατικής επάρκειας

Γ. Πολυχρονάκος: “Να βγάλουμε τους νησιωτικούς δήμους από το σημερινό αδιέξοδο”

Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, παρουσίασε προτάσεις και δεσμεύσεις για την αυτοδιοίκηση και την περιφερειακή ανάπτυξη

Κ. Μονογυιού: 40.000.000 € για την αποπληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ουσιαστική στήριξη στους νησιώτες μας

Κατά το έτος 2024, καταβλήθηκε συνολικά το ποσό των 68.000.000 ευρώ για όλες τις μορφές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Αναβάθμιση των σχολικών υποδομών στη Σαντορίνη: Τρία σχολεία στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου»

Ο Δήμος Θήρας επενδύει σε σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες με έργα συντήρησης, αναβάθμισης και συνεργασία με την κεντρική πολιτεία

Ν. Πιτταράς: «Η βιωσιμότητα της Νάξου περνά από τη συνεργασία τουρισμού και πρωτογενή τομέα» (video)

Ο ιδιοκτήτης του Τυροκομείου Πιτταράς συγκίνησε με την αυθεντική του παρέμβαση στη 1η Συνάντηση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου

Στοίχημα – Βραζιλία: Μάχη ουραγών με την ισοπαλία να έχει το πρώτο λόγο

Παϊσαντού - Κρισιούμα: Μάχη ουραγών με τριπλασιασμό και ο πρώτος λόγος η ισοπαλία...

Νάξος ως πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, το μήνυμα του Γιάννη Μαργαρίτη

Ο Έπαρχος Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων τονίζει την ανάγκη για ποιοτικό τουρισμό, σεβασμό στο περιβάλλον και ενίσχυση της τοπικής ταυτότητας στο Συνέδριο Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σίφνος: “Με τα Χέρια και την Καρδιά”, δομεί το μέλλον με πέτρα και συμμετοχή (αφίσα)

Συμμετοχικό εργοτάξιο, παραδοσιακή ξερολιθική τέχνη, νεανική μαθητεία και κοινότητα χτίζουν μαζί τα νέα υδροφράγματα του νησιού – μια εμπειρία που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Β. Φλεριανός: “Η διατήρηση των Κούρων στο Φλεριό δεν αφορά μόνο την ιστορία, αφορά και το παρόν και το μέλλον του τόπου μας”

Ο Βασίλης Φλεριανός μιλά δημόσια για την αξία της αυθεντικότητας και της ιστορικής συνέχειας, προτείνοντας in situ ανάδειξη αντί της απομάκρυνσης των μνημείων από τον τόπο τους.

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας