Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΚυκλάδες - Ν. Μαρτάκης: Αεροπορικός τουρισμός, η περίπτωση της Μήλου

Κυκλάδες – Ν. Μαρτάκης: Αεροπορικός τουρισμός, η περίπτωση της Μήλου

|

Ο αεροπορικός τουρισμός …. Η περίπτωση της Μήλου . Η άποψη του Νότη Μαρτάκη για μία είδηση που αφορά το αεροδρόμιο του νησιού και τη νέα του χρήση 

 Η πανδημία, πέρα από την αλλαγή του τρόπου ζωής, προκάλεσε σημαντικές αλλαγές και στα εργαλεία του τουριστικού μάρκετινγκ. Παλιές μέθοδοι αντικαταστάθηκαν εκ των πραγμάτων με άλλες λόγω της αδυναμίας της φυσικής προσέγγισης μέσω της συμμετοχής σε εκθέσεις ή της οργάνωσης ταξιδιών εξοικείωσης και προωθητικών ενεργειών.

Του Νότη Μαρτάκη (*)

Όσοι ασχολούμαστε με τη διαχείριση τουριστικών προορισμών οφείλουμε να προσαρμοστούμε σε αυτά τα νέα δεδομένα .Και να μην επαναπαυόμαστε σε κλασσικές μεθόδους, όπως οι εκθεσιακές συμμετοχές που μπορεί να διατηρούν τη χρησιμότητά τους, αλλά έπαψαν προ καιρού να αποτελούν το άπαν. Η επιτυχία στη διαχείριση ενός προορισμού εξαρτάται από το βαθμό προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Και από αυτά θα κριθεί και το τελικό αποτέλεσμα.

Πρόσφατα ο Δήμος Μήλου υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την ΥΠΑ για την αξιοποίηση του αεροδρομίου ως προς την υποδοχή ιδιωτικών αεροσκαφών. Η συγκεκριμένη ενέργεια εντάσσεται στην ανάπτυξη του λεγόμενου αεροπορικού τουρισμού, μιας εναλλακτικής μορφής με αντίστοιχα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το γιώτινγκ.

Φυσικά, όπως κάθε καινούργιο που προστίθεται στη φαρέτρα του τουριστικού μάρκετινγκ, δεν είναι χωρίς δυσκολίες. Σε παλιότερες τεχνικές επαφές των Υπουργείων Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών, μετά από αιτήματα της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων και εισηγήσεις της ΥΠΑ, επισημάνθηκαν οι προκλήσεις και τα εμπόδια ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού, όπως οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί περιορισμοί, οι διατυπώσεις του εντύπου 731 και το ωράριο λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι βαίνουν προς τη λύση τους και η νέα αναπτυξιακή πρόκληση είναι ήδη μπροστά μας.

Τι είναι όμως ο αεροπορικός τουρισμός? Αεροπορικός τουρισμός είναι η περιήγηση τουριστών είτε με ιδιόκτητο είτε με μισθωμένο αεροσκάφος χωρητικότητας 2 έως 6 ατόμων. Ο αεροπορικός τουρισμός είναι θεματικός τουρισμός, όπως οι καταδύσεις για παράδειγμα και σαν είδος αεροπορίας λέγεται Γενική Αεροπορία.

Η Ελλάδα με το εκτεταμένο δίκτυο ανακαινισμένων αεροδρομίων στα περισσότερα νησιά, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης αυτού του είδους του τουρισμού. Σύμφωνα με την ΑΟΡΑ Hellas του μη κερδοσκοπικού σωματείου, που εκπροσωπεί πιλότους και ιδιοκτήτες αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας αυτή τη στιγμή υπάρχουν γύρω στους 750-800 ενεργούς πιλότους που πετάνε τέτοια αεροσκάφη. Εδώ στην Ελλάδα επειδή έρχονται και πιλότοι από άλλες χώρες, μιλάμε για περίπου 1000 πιλότους Έλληνες και ξένους και γύρω στα 1000 αεροσκάφη, ελληνικά και ξένα.

Σε μια εποχή που η αναζήτηση ποιοτικών μορφών τουριστικής ανάπτυξης είναι στην πρώτη γραμμή  αυτού του είδους , μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος της συμβολής του στην προσέλκυση τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου.

Στο δωδεκάμηνο πιλοτικό μνημόνιο συνεργασίας του Δήμου Μήλου με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προβλέπεται ότι το αεροδρόμιο του νησιού θα υποδέχεται και ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και αεροσκάφη του αεραθλητισμού, δημιουργώντας μια πρόσθετη λειτουργία του ως πεδίο προσγείωσης εκτός των ωρών λειτουργίας του με εμπορικές πτήσεις. Με την πρωτοβουλία αυτή του Δημάρχου, ο Δήμος σκοπεύει στην αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών της Μήλου, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, με στόχευση σε ποιοτικό και υψηλού επιπέδου τουρισμό για όλη τη διάρκεια του έτους. Στρατηγικό πλεονέκτημα της συνεργασίας αυτής αποτελεί η διεύρυνση της σύνδεσης του νησιού με προορισμούς και μέσα που δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις εμπορικές πτήσεις των εταιρειών που επιλέγουν τη Μήλο, με τις προς στιγμήν συγκεκριμένες προδιαγραφές του αεροδρομίου.

Στο πεδίο προσγείωσης θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι πτήσεις και η στάθμευση αεροσκαφών, που επισκέπτονται την περιοχή και χρησιμοποιούνται για τουριστικούς εκπαιδευτικούς, επιχειρηματικούς, μεταφορικούς και  αεραθλητικούς σκοπούς χωρίς χρέωση, με την υποχρέωση να τηρούν τους προβλεπόμενους κανονισμούς. Μπορεί επίσης να εξυπηρετηθεί η εκτέλεση των πτήσεων όλων των κατηγοριών του Αεραθλητισμού για τα Αεραθλητικά σωματεία όλων των Νομών της Ελλάδος, καθώς επίσης και αναγνωρισμένων αεραθλητικών σωματείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφ’ όσον διαθέτουν τις προβλεπόμενες άδειες από την ΥΠΑ.

Με δεδομένο ότι το 2020 η Ελλάδα απώλεσε το 80% των εισπράξεων στον Τουρισμό έναντι του 2019, είναι σημαντικό να εξευρεθούν τρόποι επανέναρξης (restart) της διεκδίκησης του μεριδίου αγοράς που ανήκει στην Ελλάδα και τις τουριστικές της περιοχές. Στην πορεία λοιπόν προς το μέλλον , οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη όχι μόνο τις αφίξεις, αλλά και τις διανυκτερεύσεις και τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη, δύο παραμέτρους που, σε αντίθεση με τις αφίξεις απέχουν, μέχρι στιγμής, από το 2019. Σημαντικό , συνεπώς, είναι, να κρατηθούν οι επιχειρήσεις όρθιες, να διατηρηθεί η ελληνικότητα του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και η ελληνικότητα του επιχειρείν. Και εξίσου σημαντικό είναι να διατηρήσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με το δίπτυχο «ποιότητα και ασφάλεια», με πρωτοβουλίες που «απαντούν» στις επιταγές των καιρών. 

(*) Ο Νότης Μαρτάκης είναι πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων τουριστικού μαρκετινγκ MTC GROUP


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μαρίνα Σπανού στη Νάξο: «Θέλω να φέρνω την αίσθηση της παρέας στα live» (video)

Η τραγουδοποιός που ξεκίνησε από τους δρόμους και γέμισε το Πρώτο Γυμνάσιο με φως, μουσική και αναμνήσεις

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.

Όταν το καλοκαίρι τραγουδάει στις Μελάνες…

Ο Γιάννης Βαρδής και ο Χάρης Βαρθακούρης συναντιούνται μουσικά σε μια αξέχαστη βραδιά στη Νάξο. Πότε; Που;