Οι Δήμαρχοι της Ίου (Γκίκας Γκίκας), της Άνδρου (Δημήτρης Λοτσάρης) και της Σίφνου (Μαρία Ναδάλη) μιλάνε για τα μέτρα υγειονομικής θωράκισης των εν λόγω νησιών – Ποια είναι η επισήμανση του Νότη Μαρτάκη.
Πολύ κουβέντα αυτές τις ημέρες για τα νησιά covid free στο Αιγαίο… Πόσο όμως βαρύ είναι αυτό το φορτίο; Και κυρίως; Είναι αρκετή η υγειονομική θωράκιση των νησιών μας; Με αισιοδοξία εξάλλου ατενίζουν τη νέα τουριστική χρονιά και τα νησιά με μεγαλύτερο πληθυσμό, από αυτά που εμβολιασμοί έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, με τους Δημάρχους της Ίου, της Άνδρου και της Σίφνου να μιλάνε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα μέτρα υγειονομικής θωράκισης των εν λόγω νησιών.
Ο Δήμαρχος Ιητών Γκίκας Γκίκας ανάφερε ότι η Ίος διατηρήθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με ελάχιστα έως μηδενικά κρούσματα ανά περιόδους, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει ο εμβολιασμός των μόνιμων κατοίκων 60+ και η διαδικασία εξελίσσεται σε πολύ θετικό κλίμα. Στο αποτέλεσμα αυτό έχουν συμβάλλει μετά από κινητοποίηση μας, η εκπαίδευση προσωπικού του Κέντρου Υγείας, η ευαισθητοποίηση δημοτών και επαγγελματιών, η διευκόλυνση για τη διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ και η αξιοποίηση δωρεών για εξοπλισμό, όπως του μοριακού αναλυτή στο Κ.Υ. Ίου.
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Άνδρου Δημήτρης Λοτσάρης σημειώνει ότι έχει δημιουργηθεί ειδικός χώρος στο Κέντρο Υγείας και προμηθευτήκαν ιατρικό εξοπλισμό στη νησί. Επιπλέον, αναφέρει ότι ο δήμος διευκολύνει τους εμβολιασμούς και διενεργούνται συχνά rapid tests σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ.
Σε ό,τι αφορά τη Σίφνο, η Δήμαρχος Μαρία Ναδάλη σημειώνει ότι το νησί παραμένει Covid-free προορισμός και υπογραμμίζει την υγειονομική θωράκιση της Σίφνου με νέο προσωπικό και τις σημαντικές δωρεές που έχουν γίνει σε φορητό αναπνευστήρα και συμπυκνωτή οξυγόνου.
Μαρτάκης: Ζητούμενο, η υγειονομική ασφάλεια των προορισμών
Σε δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νότης Μαρτάκης πρόεδρος της Mtc Group, που δραστηριοποιείται στο χώρο της επικοινωνίας και στο χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνονται και πολλοί νησιωτικοί δήμοι, σημειώνει ότι είναι αντιληπτό ότι η πορεία των εμβολιασμών και η ανάδειξή της ως αποτελεσματικό μέσο αποτελεί το βασικό ζητούμενο της σημερινής επικοινωνιακής προσέγγισης στον τουρισμό. Όποιος προορισμός, όπως π.χ. η Πάρος, προχωράει με ταχύτερους ρυθμούς τους εμβολιασμούς ή άλλα που δεν παρουσίασαν κανένα κρούσμα όπως πχ η Ελαφόνησος και προχωράει ταυτόχρονα την εμβολιαστική θωράκιση, αποκτά προβάδισμα στη διεκδίκηση του μεριδίου της ταξιδιωτικής αγοράς. Εκεί εστιάζεται και η δική μας προσπάθεια ως συμβούλων τουρισμού των δήμων.
Για τον κ. Μαρτάκη είναι κομβικό, να αναδειχθεί το σκέλος της ασφάλειας που, αυτή τη στιγμή, απασχολεί περισσότερο τον κάθε ταξιδιώτη από τις όποιες ομορφιές κάθε τόπου και μέριμνα των ανθρώπων της επικοινωνίας είναι “να αναδειχθεί κάθε μέτρο προστασίας που λαμβάνει μια περιοχή αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε τους επαγγελματίες και τους κατοίκους να εναρμονιστούν με τα μέτρα”.
Τέλος, εστιάζοντας στις διμερείς συμφωνίες ανάμεσα στα κράτη αναφέρει ότι η ακολουθητέα από την ελληνική κυβέρνηση πολιτική είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, όπως εξηγεί, πρέπει να ληφθούν υπόψη σε αυτές και η απαλοιφή των όποιων αντικινήτρων για την πραγματοποίηση του ταξιδιού, όπως, κυρίως, είναι το κόστος των tests για όσους δεν μπορούν ή δεν προλάβουν να εμβολιαστούν.