Πέμπτη, 17 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Το 2026 να τεθεί σε εφαρμογή το "τέλος" ανά επιβάτη

Κρουαζιέρα: Το 2026 να τεθεί σε εφαρμογή το “τέλος” ανά επιβάτη

|

Στα απόνερα των ανακοινώσεων της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη για τα μέτρα που αφορούν στην κρουαζιέρα ταρακουνιούνται οι διεθνείς όμιλοι του κλάδου.

Τα υψηλά τέλη ανά επιβάτη, ο αποκλεισμός  τους από τις συζητήσεις προτού ληφθούν οι αποφάσεις και η άμεση εφαρμογή τους από το 2025, χρονιά για την οποία έχουν ήδη γίνει κρατήσεις από πελάτες, αποτελούν τα θέματα συζήτησης που έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα επιτελεία των εταιρειών.

Το τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ, ενώ 5 ευρώ θα είναι στα άλλα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια. Οι τιμές ισχύουν από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε χρονιά.

Για την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου το τέλος μειώνεται κατά 40%, σε 12 και 4 ευρώ αντίστοιχα. Για την περίοδο Νοεμβρίου – Μαρτίου το τέλος μειώνεται κατά 80%, σε 4 και 1 ευρώ ανά επιβάτη αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού, το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πηγαίνει στους δήμους, το 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και το 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.

Έμπειρα στελέχη της βιομηχανίας τα οποία έχουν μια πιο διεισδυτική ματιά και μπορούν να αποτυπώσουν πιο καθαρά τη συνολική εικόνα τοποθετούνται και αναφέρουν:

Ο κ. Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Eνωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και διευθυντής της Majestic International Cruises, καταρχήν έκρινε το μέτρο θετικό, όμως κατέθεσε τους προβληματισμούς του για το ύψος των τελών και πώς αυτά θα διαμορφωθούν ανά προορισμό, αλλά και ποιος θα τα εισπράττει αφού  υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ο ίδιος σχολίασε σχετικά: «Το ποσό των 20 ευρώ ανά επιβάτη που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και επισημοποιήθηκε από την υπουργό Τουρισμού για τους δύο ανωτέρω κύριους προορισμούς και το ποσό των 5 ευρώ για τους άλλους προορισμούς επιβαρύνουν ιδιαίτερα τις εταιρείες των mega cruisers, που μεταφέρουν έναν μέσο όρο επιβατών 4.000 και καλούνται να υπολογίσουν ετησίως ένα επιπλέον κόστος 4 εκατ. ευρώ ανά πλοίο για όσα από αυτά έχουν πρόγραμμα στην ελληνική επικράτεια.

Το δε εισπραχθέν συνολικό ετήσιο ποσό για τη θερινή περίοδο στη χώρα μας θα υπερβεί συνολικά τα 100 εκατ. ευρώ και όχι τα 50 εκατ., σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα αναφερόμενα ποσά και την περίοδο όπου θα εφαρμόζεται ποσοστό ανά προορισμό. Δηλαδή από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου το 100% του ποσού, ενώ τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο μειώνεται κατά 40%, δηλαδή στα 12 ευρώ και 4 ευρώ αντίστοιχα, ενώ για τον Νοέμβριο και τον Μάρτιο μειώνεται κατά 80%, σε 4 ευρώ και 1 ευρώ αντίστοιχα».

Στη συνέχεια, ο κ. Κόντες κατέθεσε τους προβληματισμούς του για το ύψος του τέλους ανά προορισμό και για το ποιος θα εισπράττει και θα διαχειρίζεται τα ποσά: «Το συγκεκριμένο ποσό για κάθε προορισμό είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εδραιωθεί αφού απαιτούνται να συνυπολογιστούν πολλοί παράμετροι και να αποδοθεί αξιοκρατικά για έκαστο προορισμό».

Τι μέλλει γενέσθαι όμως με το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και με τα λιμάνια Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κατακόλου και πολλά άλλα που έχουν ιδιαίτερα υψηλό ενδιαφέρον;

«Εδώ τίθεται θέμα σωστής διαβούλευσης και αξιοκρατικών στοιχείων για να συνυπολογιστούν με τη συμμετοχή των αρμόδιων τοπικών και κρατικών αρχών, ούτως ώστε να υπάρξει μια αντικειμενική χρέωση και να ανακοινωθεί νομοθετικά το πώς θα εισπράττονται τα εν λόγω ποσά και πώς θα διατίθενται ανάλογα με τις απαιτήσεις σε κάθε προορισμό.

Το υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε ότι η διάθεση των εισφορών θα είναι  1/3 στο υπουργείο Τουρισμού, 1/3 στον δήμο και 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας για λιμενικά έργα. Ο εν λόγω υπολογισμός που προτείνεται είναι μια εύκολη εξίσωση, αλλά όχι πλήρως αντικειμενική, αφού οι απαιτήσεις για υποδομές ανά προορισμό διαφέρουν και ίσως απαιτείται δυσανάλογη διανομή για τις τοπικές ανάγκες.

Ιδανικά, και ίσως για καλύτερο έλεγχο, θα πρέπει αυτά να εισπράττονται από τον τοπικό άρχοντα του κάθε προορισμού, με καμία ανάμειξη με τα λιμενικά έσοδα κ.λπ., αφού οι επενδύσεις σε υποδομές που θα πρέπει να γίνονται δεν είναι μόνο τα λιμενικά έργα, αλλά επίσης οι δρόμοι, η αξιοποίηση θεματικών χώρων, η καθαριότητα, η υγεία και άλλα πολλά».

Ο κ. Κόντες επισημαίνει ότι η έννοια «υπερτουρισμός» δεν είναι απολύτως ακριβής: «Πολλοί αναφέρονται στον υπερτουρισμό, ιδίως στους κύριους προορισμούς, το οποίο δεν είναι απολύτως σωστό ειδικά για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Η επιπλέον χρέωση που θα επιβληθεί δεν θα βοηθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, δηλαδή τη μείωση των επισκεπτών. Αυτό που πραγματικά θα βοηθήσει ιδιαίτερα είναι να μπορέσουμε να ελκύσουμε εισαγόμενο τουρισμό με πιο επιλεκτικούς οικονομικά επισκέπτες. Αυτό βέβαια το είδαμε τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Αυξήθηκαν τα μικρά και μεσαίου μεγέθους luxury κρουαζιερόπλοια, αλλά σημαντική αύξηση είδαμε και σε νέες κατασκευές πλοίων αυτών των τύπων». Εκανε μάλιστα πρόβλεψη για αύξηση του ποιοτικότερου τουρισμού:

«Ισως να υπάρξει στο μέλλον μείωση των mega cruisers που συνήθως μεταφέρουν επιβάτες χαμηλού εισοδήματος οι οποίοι θα δυσκολεύονται να πληρώσουν ένα extra κόστος της τάξεως του 20% για να κάνουν κρουαζιέρα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα διακινούμενα στους ελληνικούς προορισμούς πλοία μεγάλου μεγέθους, ενώ αντιθέτως να αυξηθούν τα μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία με επιβάτες υψηλότερων οικονομικών επιπέδων, στους οποίους η συγκεκριμένη αύξηση θα θεωρείται λογική για την επίσκεψή τους στους προορισμούς αυτούς. Με τα εν λόγω πλοία ίσως επιλυθεί μερικώς η βελτίωση λιμενικών υποδομών λόγω του μεγέθους των πλοίων και ιδιαίτερα σε νέους μικρούς προορισμούς».

Κλείνοντας επεσήμανε: «Θα πρέπει να επαναλάβουμε ότι η κρουαζιέρα είναι η καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα μας και τους τουριστικούς προορισμούς της, αφού ένα ποσοστό πλέον του 25% των επισκεπτών επανέρχεται για διακοπές φέρνοντας μαζί του τους συγγενείς και φίλους του. Συμπερασματικά, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αυτές οι αυξήσεις θα μπορούσαν ίσως να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενός πιο ποιοτικού τουρισμού που αξιοκρατικά δικαιούνται οι ελληνικοί προορισμοί. Ωστόσο, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα επιπλέον έσοδα που θα προκύψουν οι αρμόδιοι θα τα διαχειριστούν σωστά για τη βελτίωση των υπηρεσιών γενικότερα και των υποδομών».

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σύμη: Ειδικό τέλος 3 ευρώ για ημερήσιους επισκέπτες ζητά ο Δήμος, αντίδοτο στην υπερτουριστικοποίηση

Πρόταση για θεσμική κατοχύρωση εισιτηρίου 3€ για κάθε ημερήσιο επισκέπτη – Στόχος η ενίσχυση υποδομών και η προστασία του νησιού από τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού.

Νάξος (Βίντσι) – Συνάντηση με προοπτική: Ο Γιάννης Βρούτσης με τους νέους ναυταθλητές της Νάξου

Κατά την αναχώρησή του από το νησί, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού συνομίλησε με τους μικρούς αθλητές και τους προπονητές του Naxos WaterSports, ενθαρρύνοντας την ίδρυση επίσημου ναυταθλητικού σωματείου.

ΕΛΣΤΑΤ: Τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ελλάδα, στην κορυφή οι Κυκλάδες

Από το Πέραμα και τη Σαλαμίνα έως την Πάρο, τη Νάξο και τη Μύκονο – Οι πιο πολυσύχναστες γραμμές και οι επιδόσεις των λιμανιών σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Πάρος είπε «όχι» στα πλαστικά, oλοκληρώθηκε με επιτυχία η δράση Plastic Free Greece

Υποθαλάσσιοι και παράκτιοι καθαρισμοί, εμβληματικοί πρεσβευτές και ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας ανέδειξαν τη σημασία της συλλογικής δράσης για ένα νησί απαλλαγμένο από πλαστικά.

Πράσινο φως για πλοηγικό σταθμό στη Μύκονο, σε τι δεσμεύτηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας

Ο Υπουργός Ναυτιλίας αναγνώρισε την ανάγκη ίδρυσης σταθμού για τα κρουαζιερόπλοια, ενώ επανέλαβε τη δέσμευση κάλυψης των απωλειών από τα μειωμένα λιμενικά τέλη.

Δυναμική παρουσία του Πανναξιακού AO στο Πανελλήνιο Κ16 – Έρχονται τα «Μηλώσεια 2025»

Σπουδαίες επιδόσεις από τους νεαρούς αθλητές του Πανναξιακού στη Χαλκίδα – Συγχαρητήρια και ευχαριστίες από το Δ.Σ. για τη στήριξη των χορηγών ενόψει των αγώνων «Μηλώσεια 2025» στη Νάξο.

Η κεραμική της Σίφνου: Παράδοση αιώνων, τέχνη ζωντανή

15 εργαστήρια, εκατοντάδες φόρμες και μια πολιτιστική κληρονομιά ενταγμένη στην UNESCO που συνεχίζει να γράφει ιστορία, στο χέρι, στον τροχό, στο καμίνι.

Κέα: Ανακύκλωση ελαστικών με οικολογική συνείδηση και υπευθυνότητα

Ο Δήμος Κέας σε συνεργασία με την Ecoelastica έδωσε νέα ζωή σε εκατοντάδες παλιά ελαστικά – Μια πράξη περιβαλλοντικής ευθύνης και πρότυπο διαχείρισης αποβλήτων για τα νησιά.

Κάναβα Ρούσσος: Ο Καραγκιόζης και οι Πειρατές κάτω απ’ τα αστέρια της Σαντορίνης

Μια βραδιά γεμάτη φως, γέλιο και μνήμες από τα παλιά στο Οινοποιείο Canava Roussos — εκεί που η παράδοση δεν ξεθωριάζει, αλλά ζει.

Σαντορίνη – ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπές ρεύματος – Ο προγραμματισμός μέχρι την Τρίτη 22 Ιουλίου

Προγραμματισμένες διακοπές στο δίκτυο ηλεκτροδότησης από την ΔΕΔΔΗΕ λόγω τεχνικών εργασιών. Το πρόγραμμα μέχρι την Τρίτη 22 Ιουλίου

Απίστευτο: Πήδηξε από τον καταπέλτη του “Champion Jet 3” στην Πάρο

ναστάτωση στο λιμάνι της Παροικιάς όταν 24χρονος ημεδαπός πήδηξε από τον καταπέλτη πλοίου κατά τον απόπλου – Παρενέβη το Λιμενικό, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός

Νάξος: Πέντε «κρυμμένες» παραλίες για ήσυχες (!!!) αποδράσεις

Από τον εξωτικό Πάνορμο μέχρι τη μυστική Χαβάη, ανακαλύψτε πέντε μοναδικές ακτές της Νάξου που προσφέρουν αυθεντική νησιωτική εμπειρία, μακριά από την πολυκοσμία.

Νάξος – Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου: Αντίο στον Στέλιο Ζαφειρόπουλο, ένα δάσκαλο με ψυχή και φως

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου αποχαιρετά με συγκίνηση τον αγαπημένο εκπαιδευτικό και επιστήμονα, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μαθητική και τοπική κοινότητα.

Νάξος – Ορφέας Παπαδόπουλος: Από την υποκριτική στο τατουάζ και… στην Παναγία των Παρισίων (video)

Ο γνωστός ηθοποιός και tattoo artist μιλά αποκλειστικά στο Naxospress για την τέχνη, τη ζωή του στη Νάξο, τα παράξενα τατουάζ και τη νέα του θεατρική πρόκληση

Νάξος: Σύλληψη 70χρονου κυβερνήτη για παράνομο απόπλου σκάφους στον Πάνερμο

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, επιβατηγό τουριστικό σκάφος απέπλευσε χωρίς άδεια από το Λιμεναρχείο

Νάξος – Κεραμωτή: Σήμερα το τελευταίο αντίο στην Σοφία Φυρογένη

Η Κεραμωτή Νάξου αποχαιρετά μια αγαπημένη μορφή της τοπικής κοινωνίας – Αντί στεφάνου, δωρεά στον Ιερό Ναό από τον Σύλλογο Κεραμωτής

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Golden Plates 2025: Ο chef Νίκος Δημητροκάλης και το Dal Professore σε Νάξο και Αττική έκλεψαν τη παράσταση

Με φόντο τη θάλασσα και πρώτη ύλη την αυθεντικότητα, οι Κυκλάδες σάρωσαν στα φετινά βραβεία γαστρονομίας Golden Plates, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις που επιβεβαιώνουν το διεθνές γευστικό αποτύπωμά τους.

SeaJets: Το “TERA JET 2” ξεκινά τα δρομολόγια του, πρώτη αναχώρηση από Πειραιά στις 11 Ιουλίου

Το νέο ταχύπλοο της SEAJETS φτάνει Νάξο, Πάρο, Κουφονήσια, Σχοινούσα και Ηρακλειά με διπλή επιστροφή – Αναλυτικό πρόγραμμα του πρώτου δρομολογίου

Νάξος: Πωλείται πέτρινο ακίνητο 37τ.μ. με αυλή στο Καστράκι, πολύ κοντά στη θάλασσα

Αναζητάτε επένδυση δίπλα στη θάλασσα; Ένα γοητευτικό πέτρινο ακίνητο με δυνατότητα αναβάθμισης και επέκτασης διατίθεται προς πώληση στο Καστράκι, κοντά σε μία από τις ομορφότερες παραλίες της Νάξου