Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Το 2026 να τεθεί σε εφαρμογή το "τέλος" ανά επιβάτη

Κρουαζιέρα: Το 2026 να τεθεί σε εφαρμογή το “τέλος” ανά επιβάτη

|

Στα απόνερα των ανακοινώσεων της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη για τα μέτρα που αφορούν στην κρουαζιέρα ταρακουνιούνται οι διεθνείς όμιλοι του κλάδου.

Τα υψηλά τέλη ανά επιβάτη, ο αποκλεισμός  τους από τις συζητήσεις προτού ληφθούν οι αποφάσεις και η άμεση εφαρμογή τους από το 2025, χρονιά για την οποία έχουν ήδη γίνει κρατήσεις από πελάτες, αποτελούν τα θέματα συζήτησης που έχουν δημιουργήσει πονοκέφαλο στα επιτελεία των εταιρειών.

Το τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ, ενώ 5 ευρώ θα είναι στα άλλα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια. Οι τιμές ισχύουν από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε χρονιά.

Για την περίοδο Απριλίου – Μαΐου και Οκτωβρίου το τέλος μειώνεται κατά 40%, σε 12 και 4 ευρώ αντίστοιχα. Για την περίοδο Νοεμβρίου – Μαρτίου το τέλος μειώνεται κατά 80%, σε 4 και 1 ευρώ ανά επιβάτη αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού, το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει σε 50 εκατ. ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πηγαίνει στους δήμους, το 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και το 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.

Έμπειρα στελέχη της βιομηχανίας τα οποία έχουν μια πιο διεισδυτική ματιά και μπορούν να αποτυπώσουν πιο καθαρά τη συνολική εικόνα τοποθετούνται και αναφέρουν:

Ο κ. Θεόδωρος Κόντες, επίτιμος πρόεδρος της Eνωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και διευθυντής της Majestic International Cruises, καταρχήν έκρινε το μέτρο θετικό, όμως κατέθεσε τους προβληματισμούς του για το ύψος των τελών και πώς αυτά θα διαμορφωθούν ανά προορισμό, αλλά και ποιος θα τα εισπράττει αφού  υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ο ίδιος σχολίασε σχετικά: «Το ποσό των 20 ευρώ ανά επιβάτη που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και επισημοποιήθηκε από την υπουργό Τουρισμού για τους δύο ανωτέρω κύριους προορισμούς και το ποσό των 5 ευρώ για τους άλλους προορισμούς επιβαρύνουν ιδιαίτερα τις εταιρείες των mega cruisers, που μεταφέρουν έναν μέσο όρο επιβατών 4.000 και καλούνται να υπολογίσουν ετησίως ένα επιπλέον κόστος 4 εκατ. ευρώ ανά πλοίο για όσα από αυτά έχουν πρόγραμμα στην ελληνική επικράτεια.

Το δε εισπραχθέν συνολικό ετήσιο ποσό για τη θερινή περίοδο στη χώρα μας θα υπερβεί συνολικά τα 100 εκατ. ευρώ και όχι τα 50 εκατ., σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα αναφερόμενα ποσά και την περίοδο όπου θα εφαρμόζεται ποσοστό ανά προορισμό. Δηλαδή από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου το 100% του ποσού, ενώ τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο μειώνεται κατά 40%, δηλαδή στα 12 ευρώ και 4 ευρώ αντίστοιχα, ενώ για τον Νοέμβριο και τον Μάρτιο μειώνεται κατά 80%, σε 4 ευρώ και 1 ευρώ αντίστοιχα».

Στη συνέχεια, ο κ. Κόντες κατέθεσε τους προβληματισμούς του για το ύψος του τέλους ανά προορισμό και για το ποιος θα εισπράττει και θα διαχειρίζεται τα ποσά: «Το συγκεκριμένο ποσό για κάθε προορισμό είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εδραιωθεί αφού απαιτούνται να συνυπολογιστούν πολλοί παράμετροι και να αποδοθεί αξιοκρατικά για έκαστο προορισμό».

Τι μέλλει γενέσθαι όμως με το λιμάνι του Πειραιά, καθώς και με τα λιμάνια Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κατακόλου και πολλά άλλα που έχουν ιδιαίτερα υψηλό ενδιαφέρον;

«Εδώ τίθεται θέμα σωστής διαβούλευσης και αξιοκρατικών στοιχείων για να συνυπολογιστούν με τη συμμετοχή των αρμόδιων τοπικών και κρατικών αρχών, ούτως ώστε να υπάρξει μια αντικειμενική χρέωση και να ανακοινωθεί νομοθετικά το πώς θα εισπράττονται τα εν λόγω ποσά και πώς θα διατίθενται ανάλογα με τις απαιτήσεις σε κάθε προορισμό.

Το υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε ότι η διάθεση των εισφορών θα είναι  1/3 στο υπουργείο Τουρισμού, 1/3 στον δήμο και 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας για λιμενικά έργα. Ο εν λόγω υπολογισμός που προτείνεται είναι μια εύκολη εξίσωση, αλλά όχι πλήρως αντικειμενική, αφού οι απαιτήσεις για υποδομές ανά προορισμό διαφέρουν και ίσως απαιτείται δυσανάλογη διανομή για τις τοπικές ανάγκες.

Ιδανικά, και ίσως για καλύτερο έλεγχο, θα πρέπει αυτά να εισπράττονται από τον τοπικό άρχοντα του κάθε προορισμού, με καμία ανάμειξη με τα λιμενικά έσοδα κ.λπ., αφού οι επενδύσεις σε υποδομές που θα πρέπει να γίνονται δεν είναι μόνο τα λιμενικά έργα, αλλά επίσης οι δρόμοι, η αξιοποίηση θεματικών χώρων, η καθαριότητα, η υγεία και άλλα πολλά».

Ο κ. Κόντες επισημαίνει ότι η έννοια «υπερτουρισμός» δεν είναι απολύτως ακριβής: «Πολλοί αναφέρονται στον υπερτουρισμό, ιδίως στους κύριους προορισμούς, το οποίο δεν είναι απολύτως σωστό ειδικά για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Η επιπλέον χρέωση που θα επιβληθεί δεν θα βοηθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση, δηλαδή τη μείωση των επισκεπτών. Αυτό που πραγματικά θα βοηθήσει ιδιαίτερα είναι να μπορέσουμε να ελκύσουμε εισαγόμενο τουρισμό με πιο επιλεκτικούς οικονομικά επισκέπτες. Αυτό βέβαια το είδαμε τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Αυξήθηκαν τα μικρά και μεσαίου μεγέθους luxury κρουαζιερόπλοια, αλλά σημαντική αύξηση είδαμε και σε νέες κατασκευές πλοίων αυτών των τύπων». Εκανε μάλιστα πρόβλεψη για αύξηση του ποιοτικότερου τουρισμού:

«Ισως να υπάρξει στο μέλλον μείωση των mega cruisers που συνήθως μεταφέρουν επιβάτες χαμηλού εισοδήματος οι οποίοι θα δυσκολεύονται να πληρώσουν ένα extra κόστος της τάξεως του 20% για να κάνουν κρουαζιέρα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα διακινούμενα στους ελληνικούς προορισμούς πλοία μεγάλου μεγέθους, ενώ αντιθέτως να αυξηθούν τα μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία με επιβάτες υψηλότερων οικονομικών επιπέδων, στους οποίους η συγκεκριμένη αύξηση θα θεωρείται λογική για την επίσκεψή τους στους προορισμούς αυτούς. Με τα εν λόγω πλοία ίσως επιλυθεί μερικώς η βελτίωση λιμενικών υποδομών λόγω του μεγέθους των πλοίων και ιδιαίτερα σε νέους μικρούς προορισμούς».

Κλείνοντας επεσήμανε: «Θα πρέπει να επαναλάβουμε ότι η κρουαζιέρα είναι η καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα μας και τους τουριστικούς προορισμούς της, αφού ένα ποσοστό πλέον του 25% των επισκεπτών επανέρχεται για διακοπές φέρνοντας μαζί του τους συγγενείς και φίλους του. Συμπερασματικά, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αυτές οι αυξήσεις θα μπορούσαν ίσως να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενός πιο ποιοτικού τουρισμού που αξιοκρατικά δικαιούνται οι ελληνικοί προορισμοί. Ωστόσο, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα επιπλέον έσοδα που θα προκύψουν οι αρμόδιοι θα τα διαχειριστούν σωστά για τη βελτίωση των υπηρεσιών γενικότερα και των υποδομών».

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Στην τελική ευθεία η μόνιμη περίφραξη, Αύριο (27/09) η συνεδρίαση του ΚΑΣ

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων προτείνει νέα σταθερή περίφραξη με ανοξείδωτο ατσάλι και σύστημα παρακολούθησης. Στην αυριανή συνεδρίαση του ΚΑΣ η τελική απόφαση.

Νάξος – Φιλώτι: Παρουσίαση του 14ου τόμου των «ΝΑΞΙΑΚΩΝ» στη μνήμη Στεφ. Εμμ. Ψαρρά

Η Ομοσπονδία Ναξιακών Συλλόγων τιμά τη μνήμη του Στέφανου Εμμ. Ψαρρά με την παρουσίαση της νέας επετηρίδας στο Πολιτιστικό Κέντρο Φιλωτιτών.

Σίκινος: Το «έθιμο της βουτιάς» που αποχαιρετά τα πλοία στο λιμάνι (video)

Δεκάδες νέοι και παιδιά βούτηξαν στη θάλασσα αποχαιρετώντας το τελευταίο πλοίο του καλοκαιριού, σε ένα άτυπο έθιμο που έχει γίνει σήμα κατατεθέν του νησιού.

Νάξος – Κινηματογραφική Λέσχη: Προβολή της ταινίας «Ο άνθρωπος που δεν ήταν εκεί» των αδελφών Κοέν (video)

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025, ώρα 21:30 – Στην αυλή του Πολιτιστικού Κέντρου (πρώην Σχολή Ουρσουλινών), Κάστρο Χώρας Νάξου.

Νάξος: Διήμερο ακολουθιών και λιτάνευση της Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Παντανάσσης (πρόγραμμα)

Η Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας ανακοινώνει το πρόγραμμα του εορτασμού στις 30 και 31 Αυγούστου με κορύφωση την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Καλλινίκου.

Δ. Λιανός: Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο & Τοπικά Σχέδια Δράσης για τα νησιά στις Μικρές Κυκλάδες

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανακοίνωσε πρωτοβουλίες για Κουφονήσι, Σχοινούσα, Δονούσα και Ηρακλειά, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.

Πανναξιακός Α.Ο.: Ο Victor Asamoah νέος προπονητής της ανδρικής ομάδας

Με εμπειρία άνω των 20 ετών και δίπλωμα UEFA A License, ο Victor Asamoah αναλαμβάνει τα ηνία του Πανναξιακού Α.Ο.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

ΙΑ΄ Studium Historicorum Ecclesiasticorum στη Νάξο, χίλια χρόνια από την παρακαταθήκη του Βασιλείου Β΄ (πρόγραμμα)

Από 26 έως 28 Αυγούστου 2025 η Νάξος φιλοξενεί το διεθνές συνέδριο εκκλησιαστικής ιστορίας, αφιερωμένο στον Αυτοκράτορα Βασίλειο Β΄.

«Λευτεριά στην Παλαιστίνη» – Ηχηρό μήνυμα από τη Νάξο στη συγκέντρωση αλληλεγγύης (video)

Η ομιλία της προέδρου της ΕΛΜΕ Νοτίων Κυκλάδων, Μαρίας Ζευγώλη, στην πλατεία Μανδηλαρά (24/08) καταδίκασε τη γενοκτονία στη Γάζα, την υποκρισία των δυτικών κυβερνήσεων και τη συνεργασία της Ελλάδας με το Ισραήλ, καλώντας σε μαζική κινητοποίηση. (video)

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Εσπερινό ΓΕ.Λ. Νάξου: Θλίψη για τον άδικο χαμό του μαθητή Χύκα Μικέλ

H σχολική κοινότητα αποχαιρετά τον 20χρονο μαθητή με λόγια αγάπης και συγκίνησης – Συλλυπητήρια στην οικογένεια και ευχές ανάρρωσης στον τραυματισμένο φίλο του.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Εκτακτο: Δυστύχημα με έναν νεκρό στη πόλη της Νάξου

Νάξος και δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν σοβαρά τραυματία στη πόλη της Νάξου -τι συνέβη;