Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΤουρισμόςΙδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

Ιδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

|

 Σοβαρότατες ελλείψεις σε εννέα λιμάνια της χώρας προέκυψαν από την καταγραφή της Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας. «Δέστρες» για κρουαζιερόπλοια, κατασκευή επιβατικών σταθμών και θέσεις ελλιμενισμού, οι προτεραιότητες. – Ποια είναι τα προβλήματα για Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο και Μήλο 

Τα προβλήματα στο χώρο της κρουαζιέρας είναι …τεράστια. Η Ελλάδα παλεύει να σταθεί με αξιοπρέπεια στο χώρο αυτό αλλά όταν ο βασικός πλοηγός στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά είναι ιδιοκτήτης ταβέρνας, τότε αλήθεια τι να περιμένεις; Από εκεί και πέρα, βλέπεις συνεχώς προβλήματα, μικρά ή μεγάλα τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και χρόνια αλλά εις μάτην…  Και οι τρεις πρώτες συνεδριάσεις της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) ήταν, μάλλον, αρκετές για να αποδειχθεί η χρησιμότητά της αλλά και να αναδυθεί το… πέλαγος θεμάτων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Του Παναγιώτη Δ. Υφαντή (Euro2day.gr)

Και πως αλήθεια ζητάς να διεκδικήσεις μερίδιο από την αγορά ότι οι ελλείψεις είναι αρκετές και κυρίως οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν αγγίζουν τα ευρωπαϊκά στάνταρ…  και αλήθεια πώς να πας μπροστά όταν στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, δεν υπάρχει πλοηγικός σταθμός (υπηρεσία που διαθέτει πλωτά μέσα-πλοηγίδες- που βοηθούν τα μεγάλα πλοία να «δέσουν» με ασφάλεια) και χρέη πλοηγού σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο Euro2day.gr ναυτιλιακές πηγές του Πειραιά και του συγκεκριμένου λιμανιού, φέρεται να εκτελεί, μεταξύ άλλων και ιδιοκτήτης τοπικής ταβέρνας! Η κατάσταση στην οποία περιήλθε η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτυπώθηκε ανάγλυφα στις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχετικές ερωτήσεις που είχαν κατατεθεί στη Βουλή με αφορμή την κατάσταση στον πλοηγικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Προβλήματα

Οπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2014 καταργήθηκαν με σχετική απόφαση οι οργανικές θέσεις που παρέμεναν κενές με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία να μείνει με τις μισές (110 από τις 222 που προέβλεπε το οργανόγραμμά της).

Οι αρρυθμίες ήταν αναπόφευκτες σε περιπτώσεις όπως ασθένεια κάποιων στελεχών οι οποίοι δεν περίσσευαν κιόλας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Θεσ/νίκης όπου η ασθένεια δύο πλοηγών οδήγησε σε σοβαρές αρρυθμίες και χρειάστηκε να μετακινηθεί προσωρινά πλοηγός από την Κέρκυρα για να καλυφθεί εν μέρει το κενό. Ήδη, έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας η άμεση πλήρωση 39 θέσεων στην πλοηγική υπηρεσία προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Η ίδια υπηρεσία δεν είχε ξεμείνει μόνο από προσωπικό αλλά και από πλοία. Κι αυτό καθώς ο γερασμένος εξοπλισμός εμφάνιζε συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται τα σκάφη. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας στις σχετικές ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν είχε ανανεωθεί ο εξοπλισμός από το 2003. Έτσι, προκηρύχθηκε εσπευσμένα διαγωνισμός για την προμήθεια δέκα μηχανών οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις ξεχαρβαλωμένες μηχανές 5 πλωτών μέσων (πλοηγίδες) που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και η αποσφράγιση των προσφορών είναι προγραμματισμένη για τις 27 Απριλίου. Ταυτόχρονα δρομολογήθηκε άλλος διαγωνισμός για τη ναυπήγηση 7 νέων πλοηγίδων.

Ελλειψη νόμων

Η κατάσταση στη συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ένα μόνο από τα θέματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τα οποία συνδέονται έμμεσα με την ανάπτυξη του κλάδου κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ενδεικτικό της χρονοϋστέρησης με την οποία αντιλαμβάνεται διαχρονικά η επίσημη Πολιτεία τις προτεραιότητες στο χώρο του τουρισμού είναι το γεγονός ότι πρόβλεψη για τη σύσταση ενός συντονιστικού οργάνου για τη συγκροτημένη ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά σε νόμο στα τέλη του 2015. Χρειάστηκε, ωστόσο, να περάσουν επτά μήνες έως ότου συσταθεί η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) στις 14 Ιουλίου 2016, με κοινή υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θόδωρου Δρίτσα και της τότε Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (υπουργού Τουρισμού σήμερα) Έλενας Κουντουρά.

Καταμερισμός εργασιών

Ο αριθμός των 28 μελών του οργάνου από μόνος του δημιούργησε την ανάγκη… συντονισμού της Συντονιστικής. Έτσι, συγκροτήθηκε 7μελής Εκτελεστική Γραμματεία με πρόεδρο τον Γ.Γ του Υπουργείου Ναυτιλίας Ι. Θεοτοκά και αναπληρωτή τον Γ.Γ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη. Στην εκτελεστική επιτροπή μετέχουν ακόμα ο Γ.Γ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Γ. Τζιάλλας, ο Γ.Γ Δημόσιας Τάξης Δ. Αναγνωστάκης, ο Δ. Πέτσας από το Υπουργείο Εσωτερικών και εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Γ. Γράτσος), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Γ. Καστελλάνος) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (Θ. Κόντες). Το …πέλαγος θεμάτων που άρχισαν να αναδύονται στην επιφάνεια αλλά και το πολυάριθμο του πράγματος οδήγησε εκ των πραγμάτων στη δημιουργία τεσσάρων θεματικών ομάδων εργασίας. Οι τέσσερις ομάδες αφορούν:

– Τις υποδομές και ανωδομές

– Εμπορικά θέματα και τις πολιτικές προώθησης και προβολής

– Τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, τους θεσμούς και τους οργανισμούς, και

– Τις υποστηρικτικές υπηρεσίες

Σε κάθε περίπτωση ο όγκος των θεμάτων είναι τέτοιος ώστε να μην μπορεί να γίνει, επί της ουσίας, λόγος για τη συγκρότηση ολοκληρωμένης πολιτικής για το χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας. Μάλλον, αναπόφευκτο αν συνυπολογίσει κανείς πως βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η καταγραφή της κατάστασης, των ελλείψεων και των θεμάτων που απαιτούν αντιμετώπιση, προσδιορίζονται οι προτεραιότητες για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν στα λιμάνια. Στο μεταξύ βρισκόμαστε στα τέλη Απριλίου και τα κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν ενώ αυξάνεται η κίνηση και στο χώρο της ακτοπλοίας. Έτσι, όπως επιβεβαίωσε στο Euro2day.gr ο Γ.Γ Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης, εντός του Μαϊου πρόκειται να πραγματοποιηθούν δύο συσκέψεις με τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις από το υπουργείο με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα εν’όψει καλοκαιριού.

Θέσεις ελλιμενισμού και «δέστρες»

Οι ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν ταχύτατα αποτυπώνονται στο γεγονός και μόνο πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η καταγραφή των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων (berth allocation). Η καταγραφή είναι εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου να δημιουργηθεί υπηρεσία/φορέας ο οποίος θα αναλάβει να διαχειρίζεται τις χρονοθυρίδες άφιξης και παραμονής κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας (slots) μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.

Ταυτόχρονα από την πρώτη φάση καταγραφής των ελλείψεων προέκυψε η ανάγκη να υλοποιηθούν μια σειρά έργων βελτίωσης και αναβάθμισης στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

Στην κατηγορία έργων «μεγάλης προτεραιότητας» εκτιμήθηκε πως εντάσσονται παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα σε 9 λιμάνια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί. Πιο συγκεκριμένα, από την πρώτη ομάδα εργασίας προέκυψε πως θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα έργα στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, το Βόλο, την Πάτμο, το Κατάκολο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Χίο και τη Μονεμβασιά.

Αρκετά από τα έργα που προτείνεται να γίνουν στα λιμάνια αφορούν ναύδετα («δέστρες» πλοίων) για τα οποία, όμως, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ).

Μεγάλης προτεραιότητας έργα θεωρούνται η κατασκευή επιβατικών σταθμών σε δύο από τα λιμάνια που προσεγγίσουν κάθε χρόνο πολλά κρουαζιερόπλοια, τη Ρόδο και το Κατάκολο (αρχαία Ολυμπία).

Άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας ενώ παρέμβαση μεγάλης προτεραιότητας θεωρούνται τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Χίου και του Βόλου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Από τα Κουφονήσια η έμπνευση για την κατασκευή “αόρατου” superyacht

Το αόρατο σκάφος, με την ελληνική ονομασία «Pegasus» και την ακόμη πιο ελληνική έμπνευση είναι φτιαγμένο από ασημί μέταλλο και γυαλί - Η σχέση με το Κουφονήσι

“Κόκκινο Βιβλίο”: Αναθεώρηση για τα απειλούμενα είδη, Δήλος και Μήλος στο προσκήνιο

Τρία προγράμματα καταγραφής της βιοποικιλότητας ξεκινάει ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής - Τι γίνεται στις Κυκλάδες

ΠΝΑι: Εκπαίδευση σε Γερμανούς ταξιδιωτικούς πράκτορες και η Νάξος το “άγριο πράσινο νησί”

Καλύτερη ενημέρωση για καλύτερες πωλήσεις των προορισμών των Κυκλάδων και Δωδεκανήσου ο στόχος της δράσης - Ποια νησιά εμπλέκονται

Η “Μπάρμπαρα” κράτησε στη Νάξο Πανναξιακό ΑΟΚ και ΑΠΑΣ τα Φανάρια

Αναβλήθηκαν οι αγώνες μπάσκετ των δύο Ναξιώτικων ομάδων εκτός έδρας λόγω των επερχόμενων έντονων καιρικών συνθηκών

Στοίχημα – Αγγλία: Η Σάουθαπτον “καίγεται” περισσότερο για το τρίποντο

: Το κίνητρο και οι λύσεις της Σαουθάμπτον ... Η πρόταση από την Fxbet.gr

“Σφήνα” Ηλιόπουλου στην συμφωνία της Attica Group με την ΑΝΕΚ

Η οικογένεια Ηλιοπούλου ελέγχει το 5,48% του συνόλου δικαιωμάτων ψήφου της MIG. - Η επόμενη κίνηση

Επιστρέφουν στην Ελλάδα από την Ελβετία 15 αρχαία αντικείμενα

Τι αναφέρει η Υπουργός Πολιτισμού για την επιστροφή των 15 αρχαιοτήτων - Μενδώνη: "θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη επιτυχίες"

Γ. Βρούτσης: Η συνάντηση με τον Αυγενάκη και το θέμα των προπονητών για τις ομάδες στα νησιά

Γ. Βρούτσης (βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ): “ Για πρώτη φορά στοχευμένα κίνητρα για τα Αθλητικά Σωματεία των Νησιών μας! ”

Γ. Πολυχρονάκος: “Η νησιωτική πολιτική είναι σύνθημα κενό περιεχομένου για Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ”

Γιάννης Πολυχρονάκος - Υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ στις Κυκλάδες: "Το μεταφορικό ισοδύναμο εξελίσσεται σε κοροϊδία για τους νησιώτες".

ΕΑΣ Νάξου – Δ. Καπούνης: “Η τιμή του γάλακτος δεν θα πέσει πιο χαμηλά”

Τι ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΑΣ Νάξου Δημήτρης Καπούνης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 "Η Φωνή του Αιγαίου"

EOES 2023: Τα παιδιά του ΓΕΛ Νάξου πήραν το πρώτο βραβείο και πάνε Λετονία

Η τριάδα των μαθητών της Νάξου (ΓΕΛ "Μανώλης Γλέζος") έκαναν το καθήκον τους, κέρδισαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό (EOES 2023) και θα διεκδικήσουν το μετάλλιο στην Λετονία

Blue Star Ferries: Οι αλλαγές στα δρομολόγια του διημέρου 8-9 Φεβρουαρίου

Η 48ωρη απεργία αλλάζει τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων - Τι προβλέπει η ανακοίνωση από την Blue Star Ferries

Πρέβελης: Στο δρόμο για την Μήλο και τον Πειραιά

Το επιβατικό πλοίο "Πρέβελης" ταξιδεύει προς Μήλο - Πειραιά - δεν μπόρεσε να πιάσει Κάσο

Η μάχη της ακτοπλοϊας, νέο πεδίο δράσης η γραμμή Πειραιάς – Κρήτη μέσω Κυκλάδων

Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως ήδη φουντώνει ο ανταγωνισμός σε Κυκλάδες και Κρήτη - Νέα πλοία μπαίνουν στο «παιχνίδι», ανοίγουν καινούριες γραμμές και η Minoan Lines ετοιμάζεται για τουλάχιστον 20 δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες

Ερχεται η … έξυπνη μαρίνα στη Νάξο

Συνεργασία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου με την Εurobank... Ποιος είναι ο λόγος;

Γ. Βρούτσης: Από την Κυριακή ενεργοποιείται η γραμμή Νάξος (Αγία Αννα) – Πάρος (Πίσω Λιβάδι)”

Γ. Βρούτσης: “ Υπογράφτηκε και ξεκινάει άμεσα η ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου - Πίσω Λιβάδι Πάρου για τους Νεφροπαθείς Πάρου-Αντιπάρου” - Ποιο πλοίο αναλαμβάνει

Blue Star Naxos: Επιστρέφει στην … κανονικότητα και αναχωρεί για Μικρές Κυκλάδες

Το Blue Star Naxos αναχωρεί κανονικά το απόγευμα της Παρασκευής (27/01) για Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες και Αμοργό

Πάρος – Λαϊκή Συσπείρωση: Ανακοίνωση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου – Πάρου

Ανακοίνωση εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου" με τίτλο "Λίγο ντροπή"... Ποιος είναι ο λόγος

Θεατρικός Όμιλος Νάξου “Ο Διόνυσος”: Νέο ξεκίνημα με πρόεδρο την Ελένη Ανδριανοπούλου

Νέο διοικητικό συμβούλιο για τον Θεατρικό Ομιλο Νάξου "Ο Διόνυσος"... Ποια και πότε η πρώτη κίνηση

Γιατί στη Νάξο είναι ωραία και τον χειμώνα

Επιλέγουμε τη Νάξο, το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, που δεν χάνει την ζωντάνια του τον χειμώνα, για την πρώτη εξόρμηση-αστραπή του 2023