Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΙδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

Ιδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

|

 Σοβαρότατες ελλείψεις σε εννέα λιμάνια της χώρας προέκυψαν από την καταγραφή της Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας. «Δέστρες» για κρουαζιερόπλοια, κατασκευή επιβατικών σταθμών και θέσεις ελλιμενισμού, οι προτεραιότητες. – Ποια είναι τα προβλήματα για Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο και Μήλο 

Τα προβλήματα στο χώρο της κρουαζιέρας είναι …τεράστια. Η Ελλάδα παλεύει να σταθεί με αξιοπρέπεια στο χώρο αυτό αλλά όταν ο βασικός πλοηγός στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά είναι ιδιοκτήτης ταβέρνας, τότε αλήθεια τι να περιμένεις; Από εκεί και πέρα, βλέπεις συνεχώς προβλήματα, μικρά ή μεγάλα τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και χρόνια αλλά εις μάτην…  Και οι τρεις πρώτες συνεδριάσεις της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) ήταν, μάλλον, αρκετές για να αποδειχθεί η χρησιμότητά της αλλά και να αναδυθεί το… πέλαγος θεμάτων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Του Παναγιώτη Δ. Υφαντή (Euro2day.gr)

Και πως αλήθεια ζητάς να διεκδικήσεις μερίδιο από την αγορά ότι οι ελλείψεις είναι αρκετές και κυρίως οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν αγγίζουν τα ευρωπαϊκά στάνταρ…  και αλήθεια πώς να πας μπροστά όταν στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, δεν υπάρχει πλοηγικός σταθμός (υπηρεσία που διαθέτει πλωτά μέσα-πλοηγίδες- που βοηθούν τα μεγάλα πλοία να «δέσουν» με ασφάλεια) και χρέη πλοηγού σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο Euro2day.gr ναυτιλιακές πηγές του Πειραιά και του συγκεκριμένου λιμανιού, φέρεται να εκτελεί, μεταξύ άλλων και ιδιοκτήτης τοπικής ταβέρνας! Η κατάσταση στην οποία περιήλθε η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτυπώθηκε ανάγλυφα στις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχετικές ερωτήσεις που είχαν κατατεθεί στη Βουλή με αφορμή την κατάσταση στον πλοηγικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Προβλήματα

Οπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2014 καταργήθηκαν με σχετική απόφαση οι οργανικές θέσεις που παρέμεναν κενές με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία να μείνει με τις μισές (110 από τις 222 που προέβλεπε το οργανόγραμμά της).

Οι αρρυθμίες ήταν αναπόφευκτες σε περιπτώσεις όπως ασθένεια κάποιων στελεχών οι οποίοι δεν περίσσευαν κιόλας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Θεσ/νίκης όπου η ασθένεια δύο πλοηγών οδήγησε σε σοβαρές αρρυθμίες και χρειάστηκε να μετακινηθεί προσωρινά πλοηγός από την Κέρκυρα για να καλυφθεί εν μέρει το κενό. Ήδη, έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας η άμεση πλήρωση 39 θέσεων στην πλοηγική υπηρεσία προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Η ίδια υπηρεσία δεν είχε ξεμείνει μόνο από προσωπικό αλλά και από πλοία. Κι αυτό καθώς ο γερασμένος εξοπλισμός εμφάνιζε συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται τα σκάφη. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας στις σχετικές ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν είχε ανανεωθεί ο εξοπλισμός από το 2003. Έτσι, προκηρύχθηκε εσπευσμένα διαγωνισμός για την προμήθεια δέκα μηχανών οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις ξεχαρβαλωμένες μηχανές 5 πλωτών μέσων (πλοηγίδες) που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και η αποσφράγιση των προσφορών είναι προγραμματισμένη για τις 27 Απριλίου. Ταυτόχρονα δρομολογήθηκε άλλος διαγωνισμός για τη ναυπήγηση 7 νέων πλοηγίδων.

Ελλειψη νόμων

Η κατάσταση στη συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ένα μόνο από τα θέματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τα οποία συνδέονται έμμεσα με την ανάπτυξη του κλάδου κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ενδεικτικό της χρονοϋστέρησης με την οποία αντιλαμβάνεται διαχρονικά η επίσημη Πολιτεία τις προτεραιότητες στο χώρο του τουρισμού είναι το γεγονός ότι πρόβλεψη για τη σύσταση ενός συντονιστικού οργάνου για τη συγκροτημένη ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά σε νόμο στα τέλη του 2015. Χρειάστηκε, ωστόσο, να περάσουν επτά μήνες έως ότου συσταθεί η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) στις 14 Ιουλίου 2016, με κοινή υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θόδωρου Δρίτσα και της τότε Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (υπουργού Τουρισμού σήμερα) Έλενας Κουντουρά.

Καταμερισμός εργασιών

Ο αριθμός των 28 μελών του οργάνου από μόνος του δημιούργησε την ανάγκη… συντονισμού της Συντονιστικής. Έτσι, συγκροτήθηκε 7μελής Εκτελεστική Γραμματεία με πρόεδρο τον Γ.Γ του Υπουργείου Ναυτιλίας Ι. Θεοτοκά και αναπληρωτή τον Γ.Γ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη. Στην εκτελεστική επιτροπή μετέχουν ακόμα ο Γ.Γ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Γ. Τζιάλλας, ο Γ.Γ Δημόσιας Τάξης Δ. Αναγνωστάκης, ο Δ. Πέτσας από το Υπουργείο Εσωτερικών και εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Γ. Γράτσος), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Γ. Καστελλάνος) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (Θ. Κόντες). Το …πέλαγος θεμάτων που άρχισαν να αναδύονται στην επιφάνεια αλλά και το πολυάριθμο του πράγματος οδήγησε εκ των πραγμάτων στη δημιουργία τεσσάρων θεματικών ομάδων εργασίας. Οι τέσσερις ομάδες αφορούν:

– Τις υποδομές και ανωδομές

– Εμπορικά θέματα και τις πολιτικές προώθησης και προβολής

– Τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, τους θεσμούς και τους οργανισμούς, και

– Τις υποστηρικτικές υπηρεσίες

Σε κάθε περίπτωση ο όγκος των θεμάτων είναι τέτοιος ώστε να μην μπορεί να γίνει, επί της ουσίας, λόγος για τη συγκρότηση ολοκληρωμένης πολιτικής για το χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας. Μάλλον, αναπόφευκτο αν συνυπολογίσει κανείς πως βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η καταγραφή της κατάστασης, των ελλείψεων και των θεμάτων που απαιτούν αντιμετώπιση, προσδιορίζονται οι προτεραιότητες για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν στα λιμάνια. Στο μεταξύ βρισκόμαστε στα τέλη Απριλίου και τα κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν ενώ αυξάνεται η κίνηση και στο χώρο της ακτοπλοίας. Έτσι, όπως επιβεβαίωσε στο Euro2day.gr ο Γ.Γ Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης, εντός του Μαϊου πρόκειται να πραγματοποιηθούν δύο συσκέψεις με τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις από το υπουργείο με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα εν’όψει καλοκαιριού.

Θέσεις ελλιμενισμού και «δέστρες»

Οι ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν ταχύτατα αποτυπώνονται στο γεγονός και μόνο πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η καταγραφή των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων (berth allocation). Η καταγραφή είναι εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου να δημιουργηθεί υπηρεσία/φορέας ο οποίος θα αναλάβει να διαχειρίζεται τις χρονοθυρίδες άφιξης και παραμονής κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας (slots) μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.

Ταυτόχρονα από την πρώτη φάση καταγραφής των ελλείψεων προέκυψε η ανάγκη να υλοποιηθούν μια σειρά έργων βελτίωσης και αναβάθμισης στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

Στην κατηγορία έργων «μεγάλης προτεραιότητας» εκτιμήθηκε πως εντάσσονται παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα σε 9 λιμάνια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί. Πιο συγκεκριμένα, από την πρώτη ομάδα εργασίας προέκυψε πως θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα έργα στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, το Βόλο, την Πάτμο, το Κατάκολο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Χίο και τη Μονεμβασιά.

Αρκετά από τα έργα που προτείνεται να γίνουν στα λιμάνια αφορούν ναύδετα («δέστρες» πλοίων) για τα οποία, όμως, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ).

Μεγάλης προτεραιότητας έργα θεωρούνται η κατασκευή επιβατικών σταθμών σε δύο από τα λιμάνια που προσεγγίσουν κάθε χρόνο πολλά κρουαζιερόπλοια, τη Ρόδο και το Κατάκολο (αρχαία Ολυμπία).

Άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας ενώ παρέμβαση μεγάλης προτεραιότητας θεωρούνται τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Χίου και του Βόλου.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Distinguished Gentleman’s Ride: Κλασικές μοτοσυκλέτες, στυλ και σκοπός επιστρέφουν στη Σαντορίνη

Η Σαντορίνη συμμετέχει και φέτος στο Distinguished Gentleman’s Ride, την Κυριακή 18 Μαΐου, μια παγκόσμια εκδήλωση με vintage μοτοσυκλέτες και φιλανθρωπικό χαρακτήρα για την ανδρική υγεία

Κατ. Μονογυιού: “Μητέρα, λέξη μικρή, μεγάλη όσο η ζωή”

Αρθρο της Κατερίνας Μονογυιού με αφορμή την "Γιορτή της Μητέρας"

Πανναξιακός ΑΟ: Λευκή ισοπαλία με τον Απόλλωνα Καλυθιών, αντιμετωπίζει εκτός έδρας τον Σαρωνικό

Ο Πανναξιακός - χωρίς τον Μανωλά - κράτησε το μηδέν απέναντι στον δυνατό Απόλλωνα και παραμένει ζωντανός στη μάχη της ανόδου στη Γ’ Εθνική, μετά την 3η αγωνιστική των μπαράζ του 8ου ομίλου.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Πάλεψε αλλά δεν ήταν αρκετό, την Τετάρτη (14/05) ο ..τελικός επιβίωσης

Παρά την ήττα με 66-54 από τον Ιωνικό, ο Πανναξιακός έδειξε χαρακτήρα και ετοιμάζεται να απαντήσει δυναμικά στον 4ο αγώνα των τελικών της National League 2, που θα διεξαχθεί στις 14 Μαΐου στο ΔΑΚ Νάξου.

Μητρόπολη Παροναξίας: Με κατάνυξη και σεβασμό η μνήμη του Οσίου Φιλοθέου στη Μονή Θαψανών Πάρου

Η Πάρος τίμησε την ιερή μνήμη του Οσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου στην Παναγία τη Μυρτιδιώτισσα, με τη συμμετοχή πιστών και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καλλινίκου.

Επεκτείνονται οι άγονες περιοχές: Οικονομικά κίνητρα για γιατρούς και οδοντιάτρους σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση ενισχύονται τα μέτρα προσέλκυσης μόνιμου προσωπικού στο ΕΣΥ – Ειδικές προβλέψεις για ιατρική στελέχωση σε δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.

Σοκάρουν τα στοιχεία: Ένας στους επτά Έλληνες έχει βιώσει σεξουαλική βία ως παιδί

Τα ανησυχητικά ευρήματα διεθνούς μελέτης με επικεφαλής Ελληνίδα καθηγήτρια, Εμμανουέλα Γακίδου, αναδεικνύουν την έκταση ενός παγκόσμιου προβλήματος που αγγίζει και την ελληνική κοινωνία.

Σουδάν: Ο άγνωστος πυραμιδικός πολιτισμός που ξεχάστηκε από τον κόσμο

Παρά τις εκατοντάδες πυραμίδες και τα μνημεία της UNESCO, το Σουδάν παραμένει ένα θησαυροφυλάκιο του πολιτισμού που κανείς δεν τολμά να επισκεφθεί.

Η Νάξος μέσω της Φιλαρμονικής στο Μέγαρο Μουσικής: Όταν οι νότες έχουν ρίζες (video)

Η Φιλαρμονική Δήμου Νάξου συμμετείχε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Φιλαρμονικών στο Μέγαρο Μουσικής, δίνοντας το δικό της στίγμα σε μια βραδιά αφιερωμένη στις αόρατες δυνάμεις του πολιτισμού. (video)

Μειώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και αιχμές Κικίλια για το μεταναστευτικό: “Δεν θα μας κουνά κανείς το δάχτυλο”

Ο Υπουργός Ναυτιλίας εξήγγειλε σημαντικές μειώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ενόψει καλοκαιριού, ενώ δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί αυστηρά για τη στάση ευρωπαϊκών κύκλων και ΜΚΟ στο μεταναστευτικό.

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις