Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΑρχικήΤουρισμόςΙδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

Ιδιοκτήτης ταβέρνας ο βασικός πλοηγός στον Πειραιά (!!!)

|

 Σοβαρότατες ελλείψεις σε εννέα λιμάνια της χώρας προέκυψαν από την καταγραφή της Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας. «Δέστρες» για κρουαζιερόπλοια, κατασκευή επιβατικών σταθμών και θέσεις ελλιμενισμού, οι προτεραιότητες. – Ποια είναι τα προβλήματα για Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο και Μήλο 

Τα προβλήματα στο χώρο της κρουαζιέρας είναι …τεράστια. Η Ελλάδα παλεύει να σταθεί με αξιοπρέπεια στο χώρο αυτό αλλά όταν ο βασικός πλοηγός στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά είναι ιδιοκτήτης ταβέρνας, τότε αλήθεια τι να περιμένεις; Από εκεί και πέρα, βλέπεις συνεχώς προβλήματα, μικρά ή μεγάλα τα οποία θα έπρεπε να έχουν λυθεί εδώ και χρόνια αλλά εις μάτην…  Και οι τρεις πρώτες συνεδριάσεις της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) ήταν, μάλλον, αρκετές για να αποδειχθεί η χρησιμότητά της αλλά και να αναδυθεί το… πέλαγος θεμάτων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Του Παναγιώτη Δ. Υφαντή (Euro2day.gr)

Και πως αλήθεια ζητάς να διεκδικήσεις μερίδιο από την αγορά ότι οι ελλείψεις είναι αρκετές και κυρίως οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν αγγίζουν τα ευρωπαϊκά στάνταρ…  και αλήθεια πώς να πας μπροστά όταν στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, δεν υπάρχει πλοηγικός σταθμός (υπηρεσία που διαθέτει πλωτά μέσα-πλοηγίδες- που βοηθούν τα μεγάλα πλοία να «δέσουν» με ασφάλεια) και χρέη πλοηγού σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφεραν στο Euro2day.gr ναυτιλιακές πηγές του Πειραιά και του συγκεκριμένου λιμανιού, φέρεται να εκτελεί, μεταξύ άλλων και ιδιοκτήτης τοπικής ταβέρνας! Η κατάσταση στην οποία περιήλθε η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτυπώθηκε ανάγλυφα στις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας σε σχετικές ερωτήσεις που είχαν κατατεθεί στη Βουλή με αφορμή την κατάσταση στον πλοηγικό σταθμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Προβλήματα

Οπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2014 καταργήθηκαν με σχετική απόφαση οι οργανικές θέσεις που παρέμεναν κενές με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη υπηρεσία να μείνει με τις μισές (110 από τις 222 που προέβλεπε το οργανόγραμμά της).

Οι αρρυθμίες ήταν αναπόφευκτες σε περιπτώσεις όπως ασθένεια κάποιων στελεχών οι οποίοι δεν περίσσευαν κιόλας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Θεσ/νίκης όπου η ασθένεια δύο πλοηγών οδήγησε σε σοβαρές αρρυθμίες και χρειάστηκε να μετακινηθεί προσωρινά πλοηγός από την Κέρκυρα για να καλυφθεί εν μέρει το κενό. Ήδη, έχει προκηρυχθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας η άμεση πλήρωση 39 θέσεων στην πλοηγική υπηρεσία προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Η ίδια υπηρεσία δεν είχε ξεμείνει μόνο από προσωπικό αλλά και από πλοία. Κι αυτό καθώς ο γερασμένος εξοπλισμός εμφάνιζε συχνές βλάβες με αποτέλεσμα να ακινητοποιούνται τα σκάφη. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας στις σχετικές ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, στη συγκεκριμένη υπηρεσία δεν είχε ανανεωθεί ο εξοπλισμός από το 2003. Έτσι, προκηρύχθηκε εσπευσμένα διαγωνισμός για την προμήθεια δέκα μηχανών οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις ξεχαρβαλωμένες μηχανές 5 πλωτών μέσων (πλοηγίδες) που εξυπηρετούν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά. Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και η αποσφράγιση των προσφορών είναι προγραμματισμένη για τις 27 Απριλίου. Ταυτόχρονα δρομολογήθηκε άλλος διαγωνισμός για τη ναυπήγηση 7 νέων πλοηγίδων.

Ελλειψη νόμων

Η κατάσταση στη συγκεκριμένη υπηρεσία είναι ένα μόνο από τα θέματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, τα οποία συνδέονται έμμεσα με την ανάπτυξη του κλάδου κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ενδεικτικό της χρονοϋστέρησης με την οποία αντιλαμβάνεται διαχρονικά η επίσημη Πολιτεία τις προτεραιότητες στο χώρο του τουρισμού είναι το γεγονός ότι πρόβλεψη για τη σύσταση ενός συντονιστικού οργάνου για τη συγκροτημένη ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά σε νόμο στα τέλη του 2015. Χρειάστηκε, ωστόσο, να περάσουν επτά μήνες έως ότου συσταθεί η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) στις 14 Ιουλίου 2016, με κοινή υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θόδωρου Δρίτσα και της τότε Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού (υπουργού Τουρισμού σήμερα) Έλενας Κουντουρά.

Καταμερισμός εργασιών

Ο αριθμός των 28 μελών του οργάνου από μόνος του δημιούργησε την ανάγκη… συντονισμού της Συντονιστικής. Έτσι, συγκροτήθηκε 7μελής Εκτελεστική Γραμματεία με πρόεδρο τον Γ.Γ του Υπουργείου Ναυτιλίας Ι. Θεοτοκά και αναπληρωτή τον Γ.Γ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη. Στην εκτελεστική επιτροπή μετέχουν ακόμα ο Γ.Γ Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Γ. Τζιάλλας, ο Γ.Γ Δημόσιας Τάξης Δ. Αναγνωστάκης, ο Δ. Πέτσας από το Υπουργείο Εσωτερικών και εκπρόσωποι του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Γ. Γράτσος), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Γ. Καστελλάνος) και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (Θ. Κόντες). Το …πέλαγος θεμάτων που άρχισαν να αναδύονται στην επιφάνεια αλλά και το πολυάριθμο του πράγματος οδήγησε εκ των πραγμάτων στη δημιουργία τεσσάρων θεματικών ομάδων εργασίας. Οι τέσσερις ομάδες αφορούν:

– Τις υποδομές και ανωδομές

– Εμπορικά θέματα και τις πολιτικές προώθησης και προβολής

– Τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική, τους θεσμούς και τους οργανισμούς, και

– Τις υποστηρικτικές υπηρεσίες

Σε κάθε περίπτωση ο όγκος των θεμάτων είναι τέτοιος ώστε να μην μπορεί να γίνει, επί της ουσίας, λόγος για τη συγκρότηση ολοκληρωμένης πολιτικής για το χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας. Μάλλον, αναπόφευκτο αν συνυπολογίσει κανείς πως βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η καταγραφή της κατάστασης, των ελλείψεων και των θεμάτων που απαιτούν αντιμετώπιση, προσδιορίζονται οι προτεραιότητες για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν στα λιμάνια. Στο μεταξύ βρισκόμαστε στα τέλη Απριλίου και τα κρουαζιερόπλοια καταφθάνουν ενώ αυξάνεται η κίνηση και στο χώρο της ακτοπλοίας. Έτσι, όπως επιβεβαίωσε στο Euro2day.gr ο Γ.Γ Λιμένων Χρ. Λαμπρίδης, εντός του Μαϊου πρόκειται να πραγματοποιηθούν δύο συσκέψεις με τους φορείς διαχείρισης των λιμανιών προκειμένου να δοθούν κατευθύνσεις από το υπουργείο με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα εν’όψει καλοκαιριού.

Θέσεις ελλιμενισμού και «δέστρες»

Οι ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν ταχύτατα αποτυπώνονται στο γεγονός και μόνο πως δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η καταγραφή των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων (berth allocation). Η καταγραφή είναι εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου να δημιουργηθεί υπηρεσία/φορέας ο οποίος θα αναλάβει να διαχειρίζεται τις χρονοθυρίδες άφιξης και παραμονής κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας (slots) μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.

Ταυτόχρονα από την πρώτη φάση καταγραφής των ελλείψεων προέκυψε η ανάγκη να υλοποιηθούν μια σειρά έργων βελτίωσης και αναβάθμισης στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.

Στην κατηγορία έργων «μεγάλης προτεραιότητας» εκτιμήθηκε πως εντάσσονται παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα σε 9 λιμάνια, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι δημοφιλέστεροι ελληνικοί προορισμοί. Πιο συγκεκριμένα, από την πρώτη ομάδα εργασίας προέκυψε πως θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα έργα στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, το Βόλο, την Πάτμο, το Κατάκολο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Χίο και τη Μονεμβασιά.

Αρκετά από τα έργα που προτείνεται να γίνουν στα λιμάνια αφορούν ναύδετα («δέστρες» πλοίων) για τα οποία, όμως, απαιτείται νομοθετική ρύθμιση και η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων (ΚΥΑ).

Μεγάλης προτεραιότητας έργα θεωρούνται η κατασκευή επιβατικών σταθμών σε δύο από τα λιμάνια που προσεγγίσουν κάθε χρόνο πολλά κρουαζιερόπλοια, τη Ρόδο και το Κατάκολο (αρχαία Ολυμπία).

Άμεσης προτεραιότητας θεωρείται η αποκατάσταση της λειτουργίας συστήματος θαλάσσιας κυκλοφορίας στο λιμάνι της Κέρκυρας ενώ παρέμβαση μεγάλης προτεραιότητας θεωρούνται τα έργα εκβάθυνσης στα λιμάνια της Χίου και του Βόλου.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ferryscanner και hoper ενώθηκαν και το ταξίδι απέκτησε νέο ενδιαφέρον

Η πλατφόρμα για κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων συνεργάζεται με την πρώτη ελληνική εταιρεία που προσφέρει προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο

Σαντορίνη – ΑΟ Θήρας: Τρίποντο κόντρα στις Αμαζόνες, “έχασε” την Δημητριάδου

13η αγωνιστική: Ο ΑΟ Θήρας έφτασε τις 10 νίκες, έριξε νοκ άουτ τις Αμαζόνες και έμεινε στη 3η θέση - Επόμενος αντίπαρλος εκτός έδρας η Θέτιδα..

Διαγωνισμός Μαθηματικών: Επιτυχίες για μαθητές των Κυκλάδων στον “Θαλή”, έρχεται ο “Ευκλείδης”

Δείτε τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Κυκλάδες που διακρίθηκαν στους μαθητικούς διαγωνισμούς μαθηματικών (πίνακας)

Θέρμανση: Ανοίγει αύριο (13/01) οι αιτήσεις για ένταξη στο “Αλλάζω σύστημα θέρμανσης”

Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα: Αύριο ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις

Εξοικονομώ 2025: Σε “μειονεκτική” θέση οι ενδιαφερόμενοι από το Νότιο Αιγαίο

Εξοικονομώ 2025: Αυτές είναι οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα για υπαγωγή στο πρόγραμμα - Κριτήριο ένταξης αποτελούν πλέον οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή

Λος Αντζελες: Οι πυρκαγιές καλά κρατούν, στους 16 πλέον οι νεκροί

Στάχτη πάνω από 12.000 σπίτια και περισσότερα από 150.000 στρέμματα με βλάστηση - Νέες εντολές εκκένωσης στην ανατολική πλευρά και στην Πασίφικ Παλισέιντς

Τι είναι η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) στην Ενήλικη Ζωή;

Αρθρο της Ψυχολόγου Στέλλας Ζαχαράτου σχετικά με την Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας

Αμοργός: Το τελευταίο “αντίο” στον Γεώργιο Θεολογίτη

Είπαν το «τελευταίο αντίο» σε ένα γνήσιο Αμοργιανό τον Γεώργιο Θεολογίτη - Εφυγε από τη ζωή την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου

Γ. Χότζογλου: “Λόγω Airbnb η Εστίαση χάνει έως και δύο γεύματα την ημέρα”

«Η ακρίβεια πλήττει την εστίαση – Χάνουμε 1-2 γεύματα την ημέρα λόγω του Airbnb» λέει ο πρόεδρος του Τουρισμού - Επισιτισμού

Τουρισμός: Για να πας σε αυτό το νησί πρέπει να έχεις μαζί σου .. μάσκα αερίου!

Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Νάξος – Θεοφάνια: Με λαμπρότητα ο εορτασμός, μέλος του ΕΚΑΒ ο Ιορδάνης που έπιασε το Σταυρό (video)

Με λαμπρότητα και ανοιξιάτικο καιρό ο εορτασμός των Θεοφανίων - Ποιος έπιασε τον Τίμιο Σταυρό και τι δήλωσε στον Γιάννη Βλαχάκη (video)

Νάξος – Cine Naxos: Ερχεται το “Υπάρχω” (10/01) που σπάει ταμεία σε όλη την Ελλάδα

Η Ελληνική ταινία "Υπάρχω" που αναφέρεται σε στιγμές από τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη από την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στο Cine Naxos - Διπλές προβολές (19:30 και 22:00) και δεν αποκλείεται να την δούμε και 2η εβδομάδα (video)

Θεοφάνια – Κωμιακή: Ο Σταυρός έπεσε στη στέρνα της Ανεβάλλουσας, τον έπιασε ο Μάριος Βενιέρης (video)

Για 3η σερί χρονιά η στέρνα της Ανεβάλλουσας λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Κωμιακής τα Θεοφάνια - Ποιος έπιασε το σταυρό (video)

Blue Star Ferries: Από αύριο (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη γραμμή της Παροναξίας

Από αύριο Πέμπτη (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη Παροναξία - Μέχρι πότε θα είναι στη γραμμή, το Blue Star Delos πάει .. Καβάλα

Airbnb: Γιατί χιλιάδες ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες;

Ποια ακίνητα βγαίνουν από τις πλατφόρμες τύπου Airbnb – Οι έλεγχοι και τα πρόστιμα - Οι αλλαγές που έρχονται

Θεοφάνια – Νάξος (Αγία Αννα): Ο Γιώργος Δημητροκάλλης έπιασε τον Σταυρό (video)

Στην Αγία Αννα, το όμορφο λιμανάκι της Νάξου, ο Γιώργος Δημητροκάλλης ήταν αυτός που έπιασε τον Τίμιο Σταυρό (video)

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Η αύξηση στα καύσιμα αλλάζει το σκηνικό προς το …χειρότερο

Αύξηση κόστους καυσίμων: Πώς επηρεάζονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Σίφνος: Πήρε “πράσινο” φως και … έρχεται 5αστερο ξενοδοχείο

Νέο 5άστερο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στη Σίφνο - Σε ποιο σημείο και ποια η χωρητικότητά του