Χαμόγελα ευτυχίας από τους παράγοντες της Σύρου που το 2016 είναι η χρονιά τους: 10% αύξηση επισκεψιμότητας μέσω ακτοπλοΐας, 38% η αύξηση από το αεροπλάνο και 17% η αύξηση στα αυτοκίνητα – Όλοι οι πίνακες
Η Σύρος ήταν φέτος από τα νησιά που ακούστηκαν και διαφημίστηκαν όσα λίγα στο Αιγαίο… Και όχι άδικα. Η δουλειά που έγινε από την Τουριστική Επιτροπή και από τους αρμόδιους φορείς (ιδιωτικούς και μη) ήταν χωρίς προηγούμενο με αποτέλεσμα όλοι οι δρόμοι σχεδόν να οδηγούν προς την «Αρχόντισσα των Κυκλάδων». Και αυτό αποτυπώνεται και στους αριθμούς που αν μη τι άλλο λένε την αλήθεια: 10% αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω των πλοίων (ακτοπλοϊα), 38% η αύξηση μέσω της επισκεψιμότητας από …αέρος (και να σκεφτεί κανείς ότι είχε λιγότερα δρομολόγια από άλλα νησιά) και τέλος μία αύξηση της τάξης του 17% στα αυτοκίνητα… Ένα τρίπτυχο που σίγουρα κάνει τους ανθρώπους στο Δημαρχείο να χαμογελούν… Όπως επίσης μεγάλη αύξηση είχαμε και στην κρουαζιέρα έχοντας το πλεονέκτημα του ασφαλούς λιμανιού ενώ και τα σκάφη αναψυχής συνεχίζουν να επισκέπτονται τη πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Είπαμε ασφαλή λιμάνι… Και βέβαια η επόμενη χρονιά αναμένεται ακόμη πιο εντυπωσιακή
Αναλυτικά το δελτίο Τύπου που εξέδωσε χθες ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης αναφέρει τα εξής:
Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου ανακοινώνουν τα αναλυτικά στοιχεία επισκεψιμότητας (επισκεπτών, οχημάτων, σκαφών) στο νησί μας, κατά την περίοδο από 1 Ιουνίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2016.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία κοινοποιήθηκαν στον Δήμο μας από τις καθ’ύλην αρμόδιες αρχές, όπως το Λιμεναρχείο Σύρου, τον Αερολιμένα Σύρου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου και απεικονίζονται στους πίνακες και τα γραφήματα που ακολουθούν, με δυνατότητα παράθεσης συγκριτικών στοιχείων και για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα των ετών 2014 και 2015.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επισκεψιμότητα στον Λιμένα Ερμούπολης και τον Αερολιμένα Σύρου, για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο (ανά μήνα και συνολικά) παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Α
Ομοίως, τα στοιχεία επισκεψιμότητας στον τομέα της κρουαζιέρας (επιβάτες, πλοία) παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Β
ΠΙΝΑΚΑΣ Β
ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ
Μήνας 2016 2015 2014
1. ΙΟΥΝΙΟΣ 4.255 515 458
2. ΙΟΥΛΙΟΣ 5.200 6.010 6.706
3. ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 7.969 10.554 8.607
4. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 5.223 4.215 3.349
5. ΣΥΝΟΛΟ 22.647 21.294 19.120
6. ΣΥΝΟΛΟ ΠΛΟΙΩΝ 68 49 38
Τέλος, τα στοιχεία επισκεψιμότητας τουριστικών σκαφών και σκαφών αναψυχής, για τον λιμένα Ερμούπολης και τον Φοίνικα, παρουσιάζονται στον ακόλουθο Πίνακα Γ και το αντίστοιχο Γράφημα Γ.
ΠΙΝΑΚΑΣ Γ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΘΕΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Περιοχή 2016 2015 2014
1. ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ 1.600 1.400 400
2. ΦΟΙΝΙΚΑΣ 1.200 1.200 200
3. ΣΥΝΟΛΟ 2.800 2.600 600
Με βάση την παράθεση των παραπάνω στοιχείων διαπιστώνουμε, με μεγάλη ικανοποίηση, τη σημαντική αύξηση όλων ανεξαιρέτως των δεικτών επισκεψιμότητας στο νησί μας για το 2016 σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των προηγούμενων ετών.
Η συγκεκριμένη διαπίστωση, για τα τουριστικά μεγέθη του 4μήνου Ιουνίου – Σεπτεμβρίου 2016, έρχεται να επιβεβαιώσει και να ενισχύσει τη γενικότερη θετική εικόνα και τη σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας που είχαμε στο νησί μας, σύμφωνα με προγενέστερες ανακοινώσεις, για άλλες χρονικές περιόδους (μαθητικός τουρισμός, επισκεψιμότητα περιόδου Πάσχα κλπ).
Οι παραπάνω θετικές εξελίξεις για το νησί μας, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις συνθήκες αστάθειας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, με άμεσο αντίκτυπο και στον τουρισμό, πιστοποιούν την αποτελεσματικότητα των ενεργειών προώθησης και προβολής της Σύρου.
Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας, τους συλλογικούς φορείς και τους τουριστικούς επιχειρηματίες του νησιού μας ότι ο Δήμος μας βρίσκεται ήδη σε διαδικασία επεξεργασίας και ολοκλήρωσης της στρατηγικής του, για την τουριστική προώθηση και προβολή του νησιού μας για το 2017, την οποία επιθυμεί να συνδιαμορφώσει με τους καθ’ ύλην αρμόδιους συλλογικούς φορείς και επιχειρηματίες της Σύρου στον τομέα του τουρισμού.
Ειδικότερα, σε ένα κλίμα εξωστρέφειας και με στόχευση ιδιαίτερα σε αγορές του εξωτερικού, σχεδιάζουμε δράσεις και ενέργειες προβολής, οι οποίες αξιοποιούν νέες και καινοτόμες τεχνολογίες Internet και ψηφιακού Marketing, οι οποίες θα εμπλουτίσουν το μείγμα δράσεων που υιοθετήσαμε κατά τη φετινή χρονιά, όπως, ενδεικτικά, δράσεις video marketing, πραγματοποίηση στοχευμένων πολιτιστικών εκδηλώσεων, εξειδικευμένων θεματικών φεστιβάλ και αθλητικών εκδηλώσεων παγκόσμιας εμβέλειας.
Δεδομένου ότι η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου και η διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας ενός προορισμού αποτελεί συλλογική υπόθεση, ο Δήμος μας προγραμματίζει το επόμενο διάστημα να πραγματοποιήσει, μέσω ανοιχτής πρόσκλησης σε όλους τους συλλογικούς φορείς και επιχειρηματίες του νησιού μας, συνάντηση απολογισμού των πεπραγμένων για την φετινή χρονιά, καθώς και διαβούλευσης και ανταλλαγής απόψεων με σκοπό τον από κοινού προγραμματισμό των δράσεων και ενεργειών τουριστικής προβολής για την επόμενη χρονιά.
Γραφείο Τύπου Δήμου Σύρου – Ερμούπολης