«Άνοιγμα» της Ίου στον υψηλού επιπέδου gay τουρισμό
Στο πλαίσιο της υλοποίησης εξειδικευμένων δράσεων για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος στην Ίο, ο Δήμος οργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ταξίδι εξοικείωσης με ένα ταξιδιωτικό πράκτορα και έναν δημοσιογράφο/blogger με έμφαση στην υποσχόμενη αγορά του Gay Tourism (LGBT).
Ο Tour Operator κ. Νίκος Μαρτίκας( https://www.martikas.com/about-us.asp) και ο γνωστός travel blogger κύριος Auston Matta από το (https://www.twobadtourists.com/) βρέθηκαν στο νησί με στόχο την ενημέρωση και την εξέταση δυνατοτήτων προσέλκυσης του συγκεκριμένου κοινού.
Οι ταξιδιώτες της κατηγορίας αυτής, σημειώνουν υψηλή κατά κεφαλή δαπάνη, μέχρι και 10 φορές μεγαλύτερη έναντι άλλων ομάδων-στόχων και ανήκουν στα ανώτερα και ανώτατα μορφωτικά και κοινωνικό-οικονομικά στρώματα. Σημειώνεται ότι ο κ. Μαρτίκας θεωρείται ο μοναδικός Tour Operator της Μ. Βρετανίας με εξειδίκευση στο Luxury Gay Tourism, ενώ το Μέσο του κ. Matta, που ήταν επίσημα προσκεκλημένο στο Athens Pride 2016, διαθέτει 35.000 μόνιμους χρήστες και τεράστια απήχηση στα social media (facebook 5.000, twitter 30.500, instagram 16.000 κτλ) και προσεγγίζει με επιτυχία το συγκεκριμένο κοινό. Η συγκεκριμένη δράση που συνδυάζει την εμπορική προώθηση με την προβολή, οργανώθηκε σε συνεργασία με την MTC GROUP.
Ιστορικά…
Ο gay ή LGBT (lesbians, gay, bisexual, trans gendered) τουρισμός, όπως αποκαλείται στη διεθνή αγορά, αφορά αποκλειστικά στα ομοφυλόφιλα άτομα που πραγματοποιούν ταξίδια σε φιλικούς για τη «διαφορετικότητά» τους προορισμούς (gay friendly προορισμοί). Σύμφωνα με έρευνες, το μερίδιο του LGBT- τουρισμού στην παγκόσμια αγορά υπερβαίνει το 10%. Οι αφίξεις τους σε διάφορους προορισμούς υπολογίζονται σε 75 εκατομμύρια, επισημαίνει ο Τζον Τανζέλα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Διεθνούς Ταξιδιωτικού Συνδέσμου Γκέι και Λεσβιών, IGLTA (International Gay & Lesbian Travel Association). «Σε ώριμες „gay τουριστικές αγορές“, όπως π.χ. στις ΗΠΑ, πολλές mainstream εταιρείες απευθύνονται στοχευμένα πλέον σε gay ταξιδιώτες. Διαπιστώνουμε ότι δεν είναι μόνο οι εξειδικευμένες εταιρείες της LGBT αγοράς, που απευθύνονται στην συγκεκριμένη ομάδα-στόχο, αλλά όλο και περισσότερες εταιρείες κάνουν ανοίγματα στην ομάδα αυτή», λέει Τζον Τανζέλα.
Στην Ελλάδα θεωρείται η Μύκονος ιδιαίτερα gay friendly
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του IGLTA, «δεν σημειώνεται μεγέθυνση της ομάδας-στόχου, αλλά απλά αυτή έχει γίνει πλέον πιο αποδεκτή, ενώ όλο και περισσότερες οργανώσεις προωθούν τον LGBT- τουρισμό». Ο Τζον Τανζέλα εκτιμά ότι με τον χρόνο ο «gay-τουρισμός» γίνεται αποδεκτός σε όλο και περισσότερες χώρες. «Υπάρχουν χώρες που θεωρούνται ιδιαίτερα gay friendly, για παράδειγμα οι ευρωπαϊκές. Ταυτόχρονα, όμως, παρατηρείται ότι σε κάποιες χώρες έχουν ψηφισθεί εχθρικοί προς τους ομοφυλόφιλους νόμοι, π.χ. στην Ουγκάντα και τη Νιγηρία. Επίσης καταγράφονται ομοφοβικές συμπεριφορές στη ρωσική κοινή γνώμη».
Ο πρόεδρος του IGLTA διευκρινίζει ότι μια gay friendly χώρα δεν σημαίνει οπωσδήποτε μια χώρα που, για παράδειγμα, έχει υιοθετήσει τους γάμους ομοφυλοφίλων, αλλά μια χώρα στην οποίοι οι ομοφυλόφιλοι είναι ευπρόσδεκτοι. «Η πλειονότητα των gay θεωρεί φιλικούς προορισμούς τις περιοχές, όπου μπορούν χωρίς πρόβλημα να κρατούν το χέρι του συντρόφου τους επισκεπτόμενοι δημόσιους χώρους». Στην Ελλάδα θεωρείται η Μύκονος ιδιαίτερα gay friendly, παρατηρεί ο Ράσελ Λορντ από την Kenes-Tours. «Όταν μπαίνουν δύο άνδρες ή δύο γυναίκες σε ξενοδοχείο και ζητούν ένα διπλό κρεβάτι, θα πρέπει η reception να ανταποκρίνεται στην επιθυμία τους και όχι να δίνει δωμάτιο με δύο κρεβάτια», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Λορντ. Στους φιλικούς προς τους ομοφυλόφιλους προορισμούς ανήκουν οι ΗΠΑ, τα ελληνικά νησιά, η Αυστραλία και η Ισπανία.
Περισσότερα χρήματα και συχνότερα διακοπές
Περιγράφοντας την LGBT-αγορά, ο Τζον Τανζέλα επισημαίνει ότι είναι το ίδιο διαφοροποιημένη όπως η γενική τουριστική αγορά. Υπάρχει μια διαφορά στον προϋπολογισμό και στη συχνότητα των διακοπών. «Συνήθως, επειδή οι περισσότεροι gay δεν έχουν παιδιά, διαθέτουν περισσότερα χρήματα στα ταξίδια τους. Κάνουν επίσης συχνότερα διακοπές», εξηγεί ο κ. Τανζέλα. Στη gay- τουριστική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος της δικτύωσης, η οποία διασφαλίζει στους χρήστες σημαντικές πληροφορίες για τους τουριστικούς προορισμούς. Η ανταλλαγή εμπειριών μέσω των δικτύων διασφαλίζει τη διάχυση των πληροφοριών.
Από τον LGBT- τουρισμό αντλεί σημαντικά οφέλη και ο τουρισμός των πόλεων (city break). Τα λεγόμενα LGBT-events (pride days, lifeball κλπ) στις πόλεις της Ευρώπης συνιστούν δημοφιλείς προορισμούς για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.
Με πληροφορίες από το sofokleousin.gr